Új hozzászólás Aktív témák
-
ViZo72
tag
válasz szpeti40 #62940 üzenetére
Ezek az alkatrészkeresők néha megvezetik az embert.
A Bárdinál van ábrás kereső is, ott kitallózva látszik, hogy az adatbázisuknak többféle elképzelése van a Swiftek üzemanyagrendszeréről.
[link]
Képen balra: lifetime szűrős Swiftek,
Képen jobbra: cserélhető szűrős Swiftek
Nem világos a jobb oldaliak milyen autók, szerintem a magyar "vasaló" Swiftek nem ilyenek de az utóbbira kattintva jöttek be azok a szűrők, amiket találtál...
Nekem Ignisem van, ahhoz is találtam ilyen szűrőt katalógusban, pedig gyárilag biztos nincs külön cserélhető szűrője, csak ami a tankban (szivattyúban?) van.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz simonjoe #62949 üzenetére
Nem túl egyszerű művelet: [link]
Farigcsálni az érintkezőket, forrasztgatni, visszagányolni szilóval, stb... Ja és ha jóval nagyobb súlya lesz a cuccnak, mint az eredeti szigetelőanyaggal, akkor lehet majd egy rakat ólmot tenni centrírozáskor.
Eleve ott indul, hogy a gumisnál szedessek le minden gumit. Utána hozzam haza a szelepeket, gumikat, felniket külön, amíg mókolok az elemcserével.
Szerintem furán néznének rám, ha azt mondanám, hogy figyelj, itt hagyom az egész miskulanciát szétkapva mit tudom én meddig, amíg én otthon sz@rakodok az elemekkel.Aztán az elem farigcsálás után vagy hurcolászom valahová, hogy nézzék már meg géppel, hogy adnak-e jelet, vagy a másik út költségesebb, visszaszerelni a gumit a felnire, felrakni és ott derül ki, hogy jó vagy nem. Ha nem, akkor ismét mászkálás és költség.
Ja és az összeforrasztgatott, szétkaristolt, megtaknyolt szilós szelep ki tudja meddig bírja. Az is lehet, hogy ugyanaz lenne vele, mint az utángyártottal, hogy nagyobb centrifugális erőnél nem működik.
Nekem ehhez nincs idegrendszerem, inkább fizetek majd. Ki van ez találva. Gondolom nem véletlenül csinálták ilyen retekre az egészet, hogy nehogy a jobbágy otthon egy kis műanyag fedlap lecsavarása után kicserélje az elemet és újabb 6-8-10 évig tudja használni ugyanazt a szelepet. Nesze neked környezetvédelem és elektronikai hulladék csökkentése...[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
válasz mouzrr #62946 üzenetére
Hogy mivan, tehát ketyeg az autó üresben. Világítanak a lámpák, kinyomod a kuplungot akkor világosabb lesz a lámpa fénye, ha visszaengeded meg gyertyásabban pilácsol? Alapvetően azt mondanám ez nem teljesen normális.
Fordulatszám mérö van ebben a kocsiban? De ha nincs mindegy is van fül. Változik erősen az alapjárati fordulat, ha üresben kuplungolgatsz?
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
ncc1701
veterán
válasz Qtya123 #62953 üzenetére
Ez már gyárilag gányolva van, ettől független én nem látom azt, h képtelenség ugyanolyan minsőégben megcsinálni. Tenni fogok vele egy próbát.
Mondjuk nálam asszem eleve a tpms addig megy, amíg megy, utána megválnak útjaink, nincs rá nagy szükségem. Hiába cégautó, és nem én fizetném.[ Szerkesztve ]
-
mouzrr
őstag
válasz Gyöször #62954 üzenetére
Üresben nem változik, egyesben ha kevés gázt adok akkor nyilván leesik a fordulatszám ahogy engedem fel, olyankor egy nagyon rövid időre elhalványodik a világítás, amint már teljesen megvan a fogás, rendes fényerővel világít tovább.
A fordulatszám mérőn látszik is az esés.
-
dethroner
veterán
válasz Qtya123 #62945 üzenetére
Olvasom amit írsz és felmerült egy kérdés bennem. Mi az hogy az utángyártott szelepet tanították a márkakereskedésben? Ezt hogy kell érteni? Csak azért, mert nekem a nyáriban vannak a gyári szelepek, a téli kerékbe meg az aliról rendeltem. De marha sokáig tökörészett az eladó, már ideje volt felrakni a téli kereket, felnit, gumit és kerékanyákat megvettem, szelep meg még sehol, így kénytelen voltam az ali-s árhoz képest dupla áron (de még így is kb a gyári ár harmadáért) venni a sumo-tól. Ezek se gyáriak, de tanítani nem kellett, nem is tudom hogy lehetne. Felment a kerék, gurult az autó pár km-t és mutatta az értékeket. 3 éve mindkét gumiszettben jók a szelepek. A dolog érdekessége, hogy miután felszereltük a téli kereket, pár nap múlva megjöttek a kínai szelepek, így meghirdettem itt a PH-n és eladtam beszerzési áron.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Qtya123
őstag
válasz dethroner #62958 üzenetére
Én itt vettem ilyet: [link]
Ha nézed, ezt írja a leírásban:
"A szelepet nem kell tanítani, mert felismeri a computer pár km megtétele után. (Esetenként illesztetni szükséges márkaszervízekben az autószoftveréhez, költsége: 5-8000 Ft, de szervízfüggő)"A boltos azt mondta, hogy van amelyiken felismeri, van amelyiken nem. Nekem nem ismerte fel. De olyannyira nem, hogy először a suzuminn-es sráchoz mentem, hogy tanítsa fel. Kiolvasta a kütyüvel, odb csatlakozón beállította. El is múlt indításkor a hibajelzés, de a nyomás értékeket nem kezdte el mutatni és x km múlva újra dobta is a hibát. Ezt követően mentem a Suzuki márkaszervizbe, ott elvégezték a műveletet és azóta rendben működik. Ahogy gurultam ki az udvarukról, már mutatta az értékeket.
Egyébként szerintem a sumo suzukiban is ugyanolyan van, mint amit én vettem: [link]
Az viszont érdekes, hogy árul a sumo gyárit is, ott meg nagy betűkkel írja, hogy a szerepeket a márkaszervíznek fel kell tanítania...: [link]
Ez hülyeség.[ Szerkesztve ]
-
racerx
őstag
24 ezer a gyári szelep... azt a b q... Pár éve tizenvalamennyi volt, gondolkodtam azon, hogy ennyért nem vacakolnék alissal, vagy sumo-sal, de így...
-
Qtya123
őstag
válasz szabonagyur #62961 üzenetére
Mennyit mentél vele?
Nekem kb 55 km után sem ismerte fel, addigra már el is jutottam a márkaszervízbe.
A gyárit kicsit több, mint 2 km alatt felismerte. Hibát sem dobott ezalatt.
-
szabonagyur
félisten
válasz Qtya123 #62962 üzenetére
Írtam fentebb, hogy amíg hazaértem vele, meg utána mentem vele 1-2 km-et nem ismerte fel, haza úton a gumistól a régit mutatta még.
Aztán reggel elmentem melóba ami 9km még semmi (szó szerint semmi, se hiba üzenet se érték), hazafele meg már szépen mutatta és azóta is.
[ Szerkesztve ]
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
Qtya123
őstag
válasz szabonagyur #62963 üzenetére
Na ezaz. A gyári szett úgy volt nálam is, hogy semmi hibaüzenet.
De ez az utángyártott azonnal tpms service feliratot dobott. Szerintem 55 km után már fel kellett volna ismernie. -
veterán
-
eami
addikt
válasz focvis #62967 üzenetére
Mondanám hogy a Te döntésed, mert az is amúgy, csak engem egyáltalán nem vigasztalna, amikor a lapos / túlfújt kereked eldurran átsodródsz a szembe sávba és kinyírod az egész családom.
Tudom, ez tökre kisarkított példa, de guess what... pont az ilyenek miatt lett kötelező...
Mondhatnék olyan példát is, hogy ha a légzsák bejelez mert nem működik, de kiütteted, a te döntésed, hiszen esetleg te kapod tüdőre/fejre a kormányt és maradsz ott, de az az igazság, hogy a ütközéses tesztek nagy része 30-as zónára van csinálva és ha egy ilyen zónában és hibázok valami aprót és te ott maradsz, mert nem működött a légzsákod, akkor bizony engem jobban megizélnek, pedig alapvetően magadnak köszönheted hogy ott maradtál.
Szóval, ja, a Te döntésed, csak lécci a hülyeséget ne terjeszd nyilvánosan, maradjon meg szimplán csendben a Te döntésed. Köszi
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Nagy divat ez az üssünk ki mindent. Részecskeszűrő, légzsák, biztonsági öv, tpms, egyéb szenzorok.
Én sem ütném ki.Viszont nem ezért lett kötelező a tpms. Az az indok, hogy környezetvédelem, mert lapos kerékkel többet eszik az autó és több káros anyag. A balesetek azért szerintem elég kis százalékban történnek azért, amit írsz, hogy lapos kerékkel a szembe sávban lesz a jószág.
A 15 éves retek gumi, na amiatt már inkább jellemző a baleset.Amúgy képmutatónak tartom a tpms a környezetvédelmért dolgot. Az alap gondolat elhiszem, hogy ez, de a gyártók 2 perc alatt felismerték az üzletet. Milyen érdekes, hogy lehetne indirekt, de egy csomó autó a direkt rendszerrel van ellátva. Továbbá milyen érdekes, hogy nem lehet elemet cserélni. Ilyenkor nem gond a környezetnek a felesleges elektronikai hulladék és a pazarlás.
Ja, ha már annyira környezetvédelem, akkor szedje ki a rendőr instant a forgalomból a fekete füstöt okádó retkeket és irány szigorított műszaki ellenőrzés.
Ráakadunk egy kivágott részecskeszűrőbe? Giga bírság és forgalmi bedarálás. Majd ha jössz, hozod az autót traileren bemutatni, hogy na itt van benne az új és utána a mérésen is rendben van, akkor újra forgalomba kerülhet.
De szavak azok vannak, tettek meg semmi, csak látszat intézkedések.[ Szerkesztve ]
-
veterán
30 éves jogsival*, millió kilométerrel és 26 autóval mögöttem nem érzem reális veszélynek, hogy lapos / túlfújt kerékkel közlekedem, vagy nem veszem észre a defektet... Szóval ja, nem vennék 8 db-ot Szuzkába az Aliról se.
*Az első 25 évben nem volt TPMS az autómban; légzsák, ABS 1995 óta van bennük.
A személyes szálat itt el is vághatjuk.Mindenki el tudja dönteni, mire van igénye.
[ Szerkesztve ]
-
tatararpad
őstag
válasz Qtya123 #62969 üzenetére
Igazából erre megy a világ, lásd okostelefonok, minnél inkább egyszer használatos legyen minden, mert akkor kell venni újat. Lásd autók amiknél már fényszóró izzót sem tudsz cserélni hanem vegyél új komplett lámpatestet. Az ilyen nem műszaki megoldás egy műszaki problémára, hanem gazdasági megoldás egy gazdasági problémára.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz tatararpad #62972 üzenetére
"Az ilyen nem műszaki megoldás egy műszaki problémára, hanem gazdasági megoldás egy gazdasági problémára."
Igen, csak közben meg megy a látszat ajvékolás, hogy jaaaj szegény környezet, jaaaj szegény bolygó felélése.
[ Szerkesztve ]
-
simonjoe
senior tag
válasz focvis #62971 üzenetére
Nem az autó a rizikófaktor, sokkal inkább maga az ember!! Ezt meg nagyon mélyen ki lehetne vesézni. Aki meg parázik, nem kell autóba ülni, tudomásul kell venni, h ez egy Q..va veszélyes üzem. Minden egyes utamról úgy érek haza, h mindenki f@..sz volt, mindenkire nekem kellett vigyázni és szerencsésen megúsztam az az utat.
Qtya123
őstag
Szívemből szóltál!! Én nem értem a rendőrséget sem, kellene legalább megyénkét egy mozgó műszaki állomás, szakemberekkel, rendőrökkel. A ami állapotok alapján egy hét alatt bejönne az áruk. Na, ezzel lehetne csökkenteni a rizikófaktort az utakon, és sokat, nagyon sokat tenni a környezetvédelemé.[ Szerkesztve ]
Joe
-
Qtya123
őstag
Bárcsak látnám, szép látvány lenne.
Erről jut eszembe, M5-ön befelé a város határában hetek óta dekkol a leállósávban egy pápaszemes merci. Először csak úgy, utána bólya lett kirakva, mostnara meg tábla is. Csoda, hogy nem szállította még el a közút. Meg az is, hogy a tesók még nem szedték le róla a felniket. -
simonjoe
senior tag
válasz szabonagyur #62977 üzenetére
...ebben is van logika, és tényleg sajnos, de igazad lehet. Ennek ellenére azért lehetne egy kicsit ritkítani. Viszont akkor meg a fentebb írt "pjen" kolléga írása alapján legyenek nagyf@....ok a szervek. A tranzit utak mentén is lehetne kicibálni a román, szerb, makedón stb. förmedvényeket. Egy dolog biztos, valami nem jól működik ezen a vonalon(se). De, tényleg! Mi a franc az oka annek, h nincs ilyen irányú megmozdulás??
Joe
-
szabonagyur
félisten
válasz simonjoe #62979 üzenetére
Én örülnék a legjobban ha eltűnne a sok szemét az utakról, de sajna nem ebbe az irányba megyünk el. Lásd üzemanyag ár is.. esélyesen jobban megéri így lenyomni az árat mert több fogy belőle, mint magas árnál fogyna és ugye adó is nem kevés van benne.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
2ozzmexy
aktív tag
Valóban nincsen sok országban de nem hiszem hogy erre vágynál...
Többnyire fejlődő országokban, vagy a fejlettek közül azokban ahol erre szellemileg is megérett a lakosság, elleneben ott ha ki int a rendőr és körbe járja az autót akkor ott gyári állapotban kell mindennek lennie, különben ott a helyszínen elkobozzak az autó papírjait, a járművet pedig gyűjtő telepre szállítják ahonnan annyi büntiért kapod vissza hogy abból nem új Suzukit hanem új prémiumot vehetnél... de szíved joga ha erre vágysz, ez egy szabad ország, de én nem szeretnék egy rendőrrel vitába szállni hogy a gyári felni mennyire gyári vagy sem, vagy a hátsó üvegek sötétítése szerinte és szerintem hány százalékos. Kaliforniában például nincsen műszaki, de a rendőr bármire rámondhatja hogy szerinte veszélyezteti a közbiztonságot és ugrott a forgalmi, aztán azt visszaszerezni a kinti bürokráciában... fogadj ügyvédet, nyerj pert és talán 5 év múlva kártalanítanak is, vagy nem.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
AMD Power
titán
Holnap megkapja az új rugókat meg a toronycsapágyat a szekér.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
addikt
Na alá bújtam a swiftnek, sajnos alatta nem találtam semmilyen szűrőt így valószínűleg a tankban lesz valami, oda még nem néztünk bele.
Swift 1.3 GLX, Garmin Fēnix 6s, EOS R, Dell T110 II, iPad Pro, iPhone 15 Pro, Unifi
-
katokacaj
tag
válasz katokacaj #62418 üzenetére
Csak egy kis érdekesség,
Időközben elvittem kolléga rokon szerelőhöz aki baráti áron 350-ért csinálta volna meg a futóművet "úristen, ezt az autót a szentlélek tartja össze, csak az hogy átmenjen a vizsgán teljes futóműcsere alsóhangon 350, a többi bajával együtt 700.000 alatt nem áll meg, azt javaslom kend el a vizsgát és add el az autót míg tudod.."
Hát az ütő megállt bennem.. tudtam, hogy addig fogom használni ezt az autót amíg szét nem esik alattam mert másra gyűjtök nem autóra, de nem gondoltam ,hogy ilyen hamar eljön majd ez a pont. Ment az izzadás majd végül inkább apóstól kértünk szívességet, hogy nézzen rá.
Ránézett.. 37.000 Ft-ból megszerelte és gond nélkül átment a vizsgán, a további apróságait meg majd fokozatosan megcsináljuk. 100-ból meg fog állni.
Lengőkar csere megoldotta mindkét oldalon a problémát, egyik oldalon a gömbfej másik oldalon a csapágy mentek szét, a teljes etapból csak a szilentek voltak még épek igazából.Nem véletlenül mondják, hogy vigyázz, hova viszed az autót.
Nőként oda viszem ISMERŐSHÖZ és ki akarja alólam kapni a vagyonom.
Még össze tehetem a két kezem, hogy van a családban hozzáértő (bár direkt nem akartam szívességet kérni, de azért nem mindegy, hogy mennyivel lettem volna rövidebb..) -
addikt
Tudom, hogy nem suzukis téma, de közlekedés.
Ma a belvárosban a dugóban végig a seggemben araszolt egy duster aminek a bal fényszórója, totálisan a visszapillantómba világított. Ha balra néztem, majd" kifolyt a szemem.
Meg tudok őrülni az olyanoktól, akiknek a lámpája vízszintesen előre világít. És mennyi ilyen van! Nem is tudom, hogy nem direkt csinálják e?
Ha zsaru lennék és mögöttem jönne biztos kiinteném, kiszállnék, betörném a lámpáját a gumibotommal és kivonnám a forgalomból a kocsiját.Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
katokacaj
tag
válasz mefistofeles #62997 üzenetére
A másik kedvencem amikor megpakolják a kocsit mintha nem lenne holnap, de nem tekerik le a fényszórót és alulról kiégeti az előtte lévők és szembe jövők retináját
-
bigdigit
addikt
Ma én is felrakattam a téli szettet Scrossra.Suzumin Utángyártott TPMS szelepet kapott.Hibajelzés egyenlőre semmi de értékeket sem mutat sehol sem.Bementem vele márka szervizbe ahol azt mondták fel regisztrálta magát a szelep.....érdekes.Akkor miért nem mutat semmit?????
Én voltam a hülye mert egyből nem néztem rá csak miután eljöttem így ott nem kérdeztem rá most mi is a helyzet ilyenkor. -
addikt