Új hozzászólás Aktív témák
-
blakey
titán
válasz dethroner #39280 üzenetére
Szerintem a mai világban a GL+ a minimum felszereltség, megéri a felárat.
ELADÓ: iPhone 12 Mini gyári, bontatlan, fekete szilikon tok *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
CoolBoy323
nagyúr
válasz dethroner #39284 üzenetére
A fűthető tükör remek dolog. Csak egyszer menj szar időben vidékre, jól fog jönni a ködlámpa és a tükör fűtés is. Ülés fűtés nélküli autót meg se vennék amúgy...
(Szélvédő fűtés is király dolog, kár H kevés gyártó alkalmazza, fordnál alap...)
Mondjuk én ha új autót vennék, adaptiv tempomat legalább kellene...
-
Pist@bácsi
őstag
válasz dethroner #39290 üzenetére
Azért a gyári ülésfűtés igényesebb. De ha neked egyik extra sem kell akkor mi a kérdés? Valaki erősítse meg, hogy helyes a gondolatmenet amivel levezetted, hogy neked felesleges a magasabb felszereltség?
Ezt már neked kell eldönteni egyedül, bár úgy tűnik már eldöntötted.(#39291) igaz, hogy én régebben vezetek ( bár ez teljesen irreleváns), de simán le tud fagyni menet közben is a tükör. De ha ez sem zavar, akkor továbbra sem látom mi a kérdés...
[ Szerkesztve ]
-
blakey
titán
válasz dethroner #39290 üzenetére
Gondolom még emlékszel, hogy mi volt az alapkérdésed. Tehát véleményt kértél, kaptál, megéri a + felárat. Ha szerinted nem és még "kioktatod" azokat akik válaszoltak ráadásul még el is döntőtted, hogy számodra nem éri meg akkor nem értem, hogy mire lennél még kiváncsi.
ELADÓ: iPhone 12 Mini gyári, bontatlan, fekete szilikon tok *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Zoleee83
addikt
válasz dethroner #39290 üzenetére
Nekem van tapasztalatom utólag beépített ülésfűtéssel, fejegységgel.
Ismerősnek hiába szakszerűen beépítették, majd 1 éven keresztül nyomozták hogy miért merül le állandóan az akksi, miért áll meg random az autó. Nem egyedi eset, ráadásul köszönő viszonyban sincs minőségben a gyárihoz képest.
A tükörfűtést leírták, nekem pl. az egyik leghasznosabb dolog, főleg ilyen taknyos esős havas fagyos időben.* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *
-
-
zolnagy
őstag
válasz dethroner #39284 üzenetére
Én nem is olyan régen még ugyanígy gondolkodtam, mint Te. Én is GL új Swiftet vettem volna. Márkaszervízben ülésenként 30e-ért tettek volna bele ülésfűtést, ami ráadásul 2 fokozatú, míg a gyári Swift csak 1 fokozatú. Tolatóradart kértem volna még bele, az 50e plusz lett volna (ez még a GL+-ban sincs).
Végül aztán nem Swift lett belőle, de ha igen, nekem se kellett volna a GL+ felára. És igen, a gumi is olcsóbb. -
@tco@
aktív tag
válasz dethroner #39284 üzenetére
A nagy keréknek én se vagyok híve, 15" felett már sokkal drágább rá a gummer. A ködlámpa szerintem nem árt, az ülésfűtés viszont olyan nekem, mint pár éve a klíma volt. Győzködtem magam hogy megvagyok nélküle, de aztán rájöttem, hogy bizonyos szituációkban elengedhetetlen. Másrészről pedig én még rohadás hidegben se fűtök az első 5-8-10 km alatt, inkább melegedjen a motor Ez ugyan lehet hogy csak az én hülyeségem, de az ülésfűtés mindenesere ilyenkor baromi jól jönne (jelenleg meg nincs, 2008as glx swift).
-
BigBlackDog
veterán
válasz dethroner #39341 üzenetére
"De nem értem, miért gondolod hogy ha nem fűtesz, azzal jobban melegíted a motort?"
Mivel akkor az adott hőmennyiség nem fog az utastéri radiátoron keresztül az utastéri levegő fűtésére "elpazarlódni", hanem a blokk melegítését segíti elő. Ha beállt a víz az üzemi hőfokra és nyitott a termosztát, akkor már mindegy, jöhet a meleg bentre is.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz dethroner #39346 üzenetére
Így is, úgy is hasznosítod, csak a sorrendben van eltérés. Az "én vagyok az autóért" iskola alapján először a termelt hulladékhő teljes mennyiségét a motor üzemi hőfokának mihamarabbi elérése érdekében hasznosítjuk (nem fűtünk), majd mikor ez megtörtént és beállt az üzemi hőfok, akkor megnyugszunk, hogy beállt az alapjárati fordulat, optimális a fogyasztás, minimalizáltuk a kopást. Miután ez megtörtént (és a megnyugvás miatt a stressz sem fűt már, így kezdünk fázni), elkezdhetjük az utasteret is fűteni. Ha ezzel is megvagyunk, akkor mehet pocsékba a veszteséghő és elillanik elől, a hűtőn. A másik, "autó van értem" iskola alapján fázunk (vagy párásodunk), tehát fűteni kell. Fűtünk és pont.
Mindkettő elgondolást megértem. Ha nem fagyok széjjel, akkor próbálom én is minimalizálni a fűtést, amíg be nem állt az üzemi hőfok. Ha nagyon hideg van, akkor fűtök rögtön, ahogy érzem, hogy már jön a langyos levegő. (Egyébként az automata klímák is általában így szoktak működni a saját tapasztalataim alapján.)
-
@tco@
aktív tag
válasz dethroner #39346 üzenetére
Kérdés, hogy mikortól keletkezik hulladékhő ugye, a vízhőfok még távolról sem jelent meleg motort, és ha rendszeresen városban járkál valaki (mint én), akkor szerintem jobb, ha inkább a motor melegszik
De mondom, lehet én látom hülyén a dolgokat, de míg kabátban nem fázok azon a 8-10 km-en, addig nem izgat a fűtés[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz dethroner #39384 üzenetére
Turbó dízel azért más tészta, nem hasonlítható össze egy szívóbenyával. Jóval másabb a hangolása, jóval alacsonyabba és nagyobb nyomaték ébred, illetve a rev limit is alacsonyabban van (mivel a végsebesség nem szokott nagyon változni arányaiban, így a hosszabb váltó indokolt, hogy az alacsonyabban lévő tiltással is megfussa kb. azt, mint egy benzines). De pályázásra szvsz ezek az igazán céleszközök.
-
-
BigBlackDog
veterán
válasz dethroner #39415 üzenetére
Igazából szomorú, de szerintem;
1. Az emberek többsége valószínűleg nem foglalkozik ilyennel (főleg, ha nincs is).
2. Olcsóbb. Ha valakinek kell, megkaphatja, csak fizesse ki a "felárát". Persze, ez elég idiótán jön, mert ezt külön nem lehet kérni, csak a legmagasabb felszereltségben kaphatod meg.Szóval némileg érteni vélem az okát, de szerintem sem ez lenne a helyes út.
[ Szerkesztve ]
-
a_tesz
Korrektor
válasz dethroner #39415 üzenetére
Ha ez megnyugtat, a dedikált vízhőmérő is nagyjából ennyi tájékoztatást ad, mivel nem közvetlen az érzékelő adatait jeleníti meg, hanem az ECU vezérli, kb. 70-120 °C között középen áll a mutató, és jól is van ez így. Ez már a régi Swiftben is így működik.
Egy jól kalibrált 0-7 bar között mérő olajnyomásmérő sokkal hasznosabb lenne, ha az ember jót szeretne tenni a motorral.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
tomi5244
őstag
válasz dethroner #39504 üzenetére
Nekem ugyan az eggyel régebbi swiftem van, amiben alapból nem volt kihangosító és a gyári fejegység is "butácska" Lecseréltem egy droidosra. Amivel sok új funkció költözött az autóba, de hangzás tekintetében visszalépés, ebből a szempontból nem ajánlom, ha érzékeny a füled rá. Nem mondom, hogy rossz, de a gyáriban több dinamika volt.
Az új swift esetében én tuti nem cserélném le a gyárit. AA és Apple Carplay-t is tudja, ha jók az infóim.
[kép] Itt még nem volt összerakva a műszerfal teljesen.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz dethroner #39516 üzenetére
ennyiért fel se merülne, hogy aliexpressről vegyek fejegységet garancia és egyéb kérdésekről nem is beszélve
szerintem jobb egy szem előtt levő telefon amúgy is, mint egy műszerek alatti szinten levő képernyő, úgyhogy nekem inkább a műszerfal mellé tett telefon vagy gyári "tablet" szimpibb ilyen szempontból, kevésbé kell levenni a szemet az útról. -
-
-
-
-
nagyúr
-
nagyúr
-
-
válasz dethroner #40223 üzenetére
Nekem volt egy lehőtségem, és belugrottam. Szinte minden plusz tetszik. Az AEBS volt fontos a csajok miatt, és egy kerékpáros bebizonyította, hogy minden pénzt megér. Zebrán piroson jött keresztbe full gázzal, nem tolta a paraszt, hajtotta. Megmentette az életét. Soha nem fogom kikapcsolni. Az ASR egy kicsit fura. Sokáig azt hittem rossz. A tél bebizonyította a tévedésem. Az is mindig megy. A start/stop arról nem beszélek.
A bóhoc akksira is kíváncsi voltam. Az adaptív tempomat, meg zseniális, még városban is használom néha.
A középső konzol is tetszik. Megy a vaze rajta. Nem kell az üvegre rakni a telót. A kihangosítót például véletlenül vettem észre az első bejövő hívásnál. Tetszik, hasznos. Ha megy a motor a BT miatt mindig kihangosít. Rengetegen sírnak a csipogó hangja miatt. Nem zavar, mert rendesen közlekedek, így szinte soha nem hallom. Röviden ennyi jutott eszembe, de megértem a GL+ választókat is.
Talán ide betehetem [linket]. Érdemes belenézni.
A LED-es első lámpát majd elfelejtettem. Kíváló.[ Szerkesztve ]
-
#77646080
törölt tag
válasz dethroner #40223 üzenetére
Én viszont megérteni nem tudom miért veszik az emberek a közepes felszereltséget
Elképzelhető, hogy ott van az illető anyagi lehetőségeinek határa. Mondom ezt úgy, hogy én sem vásárolnék olyan (közepes) felszereltséget, de el tudom képzelni, hogy más ember emiatt dönt mellette. Ami nem is igazi döntés, hiszen anyagi korlát miatt eleve falba ütközik.
Brogyi
"A bóhoc akksira is kíváncsi voltam."
Az milyen akku? A "bóhoc"?
-
nagyúr
-
HKorn
veterán
válasz dethroner #40229 üzenetére
Swift felszereltségét nem ismerem, de pl a Vitaránál pont, hogy fordítva volt, ott a mezítlábas GL-hez képest annyi pluszt adott a GL+ 400ért, hogy bűn volt kihagyni (17" alufelni, LED menetfény, fényezett kilincsek, tükrök, sötétítés, 7" érintőképernyő, ülésfűtés, tolatókamera, tempomat stb), míg a GLX meg annyival drágább volt, hogy azok az extrákért már szerintem nem érte meg.
szerk. megnéztem a felszereltséget és azért itt is megvan az alufelni, érintőképernyő, tolatókamera, ablaksötétítés, ülésfűtés, bár tény, hogy itt sokkal több dolgot ad már a GL is alapban.
[ Szerkesztve ]
Run&Ride
Új hozzászólás Aktív témák
- Profiknak szánt, Thunderbolt 4-es SSD a ProGrade Digitaltól
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Mini PC
- OLED TV topic
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Call of Duty: Warzone
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Politika
- Leírhatatlanul sok újítást tartalmaz a friss AMD Software
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen