Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
KubanitoS
veterán
válasz mefistofeles #54998 üzenetére
Azt sem igazán értem, hogy miért kell Toyotákat, Suzuki emblémával árulni.
Valami olyasmi van, hogy az árult modellpalettának XY károsanyag kibocsájtási normán belül kötelező maradnia. A hybrideknek jobb ez az értékük és ha Suzuki emlémával árulnak egyes hybrideket akkor azzal a Suzuki is teljesíti a modellpalettájára vonatkozó szabályozást.A Toyota meg gondolom pénzt, illetve kooperációt kap cserébe.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
hemaka
nagyúr
válasz mefistofeles #54998 üzenetére
ezért:
Az EU-ban 2020-tól az autógyártóknak szén-dioxid-kibocsátás terén flottaszinten hozniuk kell a 95 gramm/kilométeres értéket. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a benzinmotorral szerelt autóknak átlagban be kell érniük mintegy 4,1 liternyi üzemanyaggal, a dízeljárművek fogyasztása pedig nem lehet magasabb 3,6 liternél.
Mindegy további gramm 95 eurós bünti/kocsi.[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
dethroner
veterán
válasz tboy93 #54994 üzenetére
Nem szar a forint, inkább kevés van belőle. Pl. szerinted érdekli az okosabb vagyok mint Zuckerberg gázszerelőt, hogy szar a forint vásárlóereje? Leszarja, amíg van belőle 400 milliárd
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
addikt
válasz hemaka #55002 üzenetére
De hát ez micsoda logikátlan dolog?
Tehát ha van öt kurva jó károsanyag kibocsátású modellem akkor hatodiknak egy 40 éves Volgát is árulhatok, mert az átlag az megvan?
Amúgy melyik suzuki tud elmenni 4,1-elEgyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Ármester
válasz Gyöször #54999 üzenetére
Hát nem tudom, én ahogy látom az utóbbi hetekben tele van a net az 500Ft átlag benzinárral, legalábbis sok szakagcimet láttam, mindet nem olvastam el.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
a_tesz
Korrektor
válasz mefistofeles #55003 üzenetére
Nem, mert a szabályozás kicsit elrugaszkodott a valóságtól, ezért van az, hogy az 1.2-es Swift is muszáj, hogy hibrid legyen, mert a szívóbenzinnel önmagában rosszabbul teljesítene, mint az Across. Ugyanis minél nehezebb az autó, annál megengedőbbek a határértékek. A hibridség meg megint előny, minél többet tud elektromosan menni (ami 0 literes fogyasztásnak felel meg...), annál jobbak lesznek a számok
Szerk.: ajánlott irodalom a témában
[ Szerkesztve ]
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Egy kis hír morzsa az új érkezőkről. Nekem az jön le, hogy a Swift nem lesz átemblémázott Yaris. 48V mild hibrid lesz, és Suzuki ötlet. A szigeten már több éve forgalmazzák. A mild változatot nagyon lenézik, de az a 32kmpl nagyon ott van. A nagy kérdés, hogy a valóságban ez mennyi lesz.
[link]
Látom nem mindegyik böngésző hozza amit akartam. Azoknak itt egy picit idézet.The stronger mild hybrid system will also help the new Maruti Swift to compliant with upcoming stricter emission norms, which will be applicable from 2023. The hatchback is likely to receive the existing 1.2-litre K12 Dualjet petrol engine, which currently powers the existing model. In the current form, this engine produces 89bhp of power and 113Nm of torque. It is yet to be confirmed that the India-spec model will get the 48V system.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Hátha tudja valaki a választ és nem kell elmerülnöm a részletek mocsarában
Iphone 13 mini (áttértem a sötét oldalra, eddig csak android volt) hogy vehető együttműködésre carplay használatánál a kormányon lévő telefonbillentyűkkel (scross 2017)? Pár problémát már leküzdöttem (pl. google maps pittyegés utasítások helyett) de ez nem akar összejönni, most semmi reakció ezekre a billentyűkre.
Vagy csak a kocsi szoftverét kellene frissíteni (már pár éve volt, 850 végű most ha jól emlékszem)?
Köszönöm a segítséget.
-
AMD Power
titán
-
2ozzmexy
aktív tag
Sziasztok!
Szeretnék tanácsot kérni, mert elakadtam olajcsere témában:
4L olaj kellene nekem ami 5w30 és API SM és 4ezer literje... Mennyire fontos hogy API SM legyen? API SL CF lenne (TOTAL Quartz, 9000 Future NFC), az miben gyengébb? Vezérműláncot nem védi? Gépkönyv szerint jó bele...
Olajszűrőből a BluePrint vagy a Ridex milyen? Vagy van más normális utángyártott?Sajnos ahol veszem ott nincsen Ecstar, a márkaszerviz pedig nem tart 4L-es kannás 5w30-at.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
zsolt19900
őstag
válasz 2ozzmexy #55015 üzenetére
mik az autód pontos adatai? rátudok nézni, hogy vannak-e tényleg "normálisabb" ut-s márkák hozzá
Swift az odáig megvan, ha minden igaz
Évj, ccm, LE esetleg motorkód kellene nekem[ Szerkesztve ]
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
tboldi
nagyúr
válasz zsolt19900 #55018 üzenetére
Vitarája van, K14C, még nem hibrid.
-
Gyöször
senior tag
válasz 2ozzmexy #55015 üzenetére
Miért nem akarsz bele inkább jobbat mint szarabbat? Jelenleg kapható bele api sn+ ami már úgy érzem inkább api sp rc.
Ilyen hogy api sl bakki 4ütemű trabantba esetleg.
Olaj márkát kár is mondtani, a te autód közvetlen befecsis ami hajlamos lspi re. Ezt olajjal ki tudod küszöbölni. Nem drága. Tessék venni bele api sp dexos1GEN2 ILSAC GF-6 olajat.
Ráadásul üzemanyag takarékosabb lesz az autód, kevesebbet eszik majd 200on mint a kedvenc fórumtársad vitarkája 50en mert ő gyári olajjal tolja éérted :-DDez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #55020 üzenetére
Annyi pénzért én is tudok bele olajat
Nem sokat szeretnék fizetni hanem okosan! (ha már nem születtem szépnek )
A Mannol jön orrba-szájba, de azt nem szeretném, a gyári 4L Ecstar F9000 5w30 API SM 12700+posta, na ennyiből én az olajszűrőt is letudnám... Ha találok egy normálisabb olajat, akkor más is beleférne. Ha nagyon elszabadulnak a költségek akkor megrendelhetem az egész készletet kb. ([link])
Mobil Super 3000 XE/X1 de az API SN, vagy az Eneos Hyper-R ami szintén SN.
Mobil Super 3000 XE1 ami SN+, SM/SL ez 10rongy körül van a 4lityi. A többi az SN/CF vagy SL/CF. Hogy ezek mint jelentenek nem vágom...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #55022 üzenetére
Hajrá!
Én most egyenáramú lakatfogót keresek olcsón (<10k Ft), mert ugye lett egy dízel is a családban, izzítógyertyát akarok mérni.
Egyet már vettem, de csak otthon vettem észre, hogy csak AC-t tud. A ház körül még jól jöhet, de autókhoz DC nélkül haszontalan.[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #55021 üzenetére
Filter ABC-nél Motul Eco-Lite 5W-30 Dexos1 Gen2 olaj 4l 10.350Ft (a feltett kép hibás, nem SAE 0W20).
Lehet, hogy Gyöször is ilyet használ (ha igen, engem is érdekelne a véleménye), jövőre én is azt tervezem az S-Cross-ba (pénteken megvolt az utolsó 2. éves márkaszerviz), illetve a jövő hónapban már remélhetőleg ilyen lesz a Splash autónkban is.
TommyY
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #55025 üzenetére
Igen, ezt is néztem, API SN Plus, ami jobb lenne mint a Mobil?
Én már arra sem viszem be, mondtak rá 60ezret... Üdvözöltem a "kedves mamát" és elballagtam. 4085km van jelenleg a kocsiban... de ők már cserélnék a váltóolajat, a fékfolyadékot, légszűrőt, pollenszűrőt, olajszűrőt és motorolajat. "Hááá' nooomális Margit!?" Ebből 20 rongy csak a munkadíj, mert hát kitesz nekik mindez két órát.Kap egy olajcserét itthon meg kicserélem az olajszűrőt aztán viszlát. Erősen kétlem hogy ennél többre lenne szüksége...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
blakey
titán
válasz 2ozzmexy #55026 üzenetére
Azért azt gondolom tudod, hogy az sem jó, ha csak áll az autó a benne lévő folyadékokokkal, kenőanyagokkal. Én simán cserélném a váltóolajat meg a fékolajat is, pollenszűrőt nem biztos, hacsak nem koszos, légszűrőt szintén.
ELADÓ: iPhone 12 Mini gyári, bontatlan, fekete szilikon tok *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #55026 üzenetére
Ha nekem ezt mind kicserélték volna 60.000Ft-ért, akkor oda vittem volna az autót (csak a motorolaj és a fékfolyadék csere volt 52.000Ft).
Se légszűrőt, se pollenszűrőt nem cseréltek. A váltóolajat tavaly akartam lecseréltetni velük (mivel kicsit akad), de nem voltak hajlandóak, azt mondták, semmi baja.
Lehet, hogy megvárom még a jövő év végét, csak a garancia miatt, aztán a szerelőmmel lecseréltetem Castrol-ra.TommyY
-
SirKero
őstag
Ha már garancia.
Én is erősen elgondolkoztam azon,hogy három éves kora után ( addig van rajta teljes körű utána már csak a motor-váltó-turbó ) érdemes-e a garanciálisra hordani.
Évenként más összeget ( jellemzően 50-től 90 ezer forintig ) kérnek el ez 7 év alatt kb. 420-450 000 Ft.
Persze eladásnál jól mutat a vezetett szervikönyv de kérdés hogy megéri-eMost olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
dethroner
veterán
válasz 2ozzmexy #55026 üzenetére
Engedd el, hülyék azok. Mekkora ász leszel, amikor majd 10 évesen meghirdeted az autót, az alábbi szöveggel: futott 10 ezer km-et és minden gyári állapotú. Gyári gumikon, gyári folyadékokkal, gyertyákkal, szíjakkal, szerelőt sose látott. Biztosan kapkodni fognak utána
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
addikt
válasz 2ozzmexy #55026 üzenetére
Ha ezt kompletten mind cserélték volna 60ért, akkor az messze az egyik legkorrektebb ár lett volna. Erre te az anyjukat szidod . Egyébként a fékolaj nem km, hanem kor függő. Ez részben a váltó olajra is igaz. A pollen szűrő 4e km alatt nem sok port kaphatott, ahogy a légszűrő sem. De persze, ha nem használod, N mész vele, akkor tényleg soknak érezheted a szerviz díjakat. Meg jó, hogy nem VW vettél, ott egy sima olajcsere 90e Ft. Ha volt pénz majomra ugye...
My name is Bond, James... Dean.
-
dethroner
veterán
válasz Memmaao #55032 üzenetére
Nem tök mindegy hogy a suzukinak nem fizet 60-at, vagy a vw-nek 90-et? Vehet bármilyen kocsit az ember, ha viszi márkaszervizbe, akkor mindegy mennyire drága az a szerviz.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
2ozzmexy
aktív tag
Köszi a segítséget srácok! Igaz nem ezt kérdeztem, de mind1...
Nem azt írtam hogy ezért mindezt ki is cserélik csak ez lesz a számlán, a többit balladai homály fedi.Amúgy éppen az ilyen és ehhez hasonló reakciók miatt vacilaltam hogy kérdezzek e, látom kár volt. TommyY2 és Gyöször adott értelmes választ.
Elnézést kérek hogy feltételeztem a gyári folyadékokról hogy kibirnak 4 évet és ca. 10ezer km-t... Igaz a forgalomban lévő autók 70%-a azt se tudja mi a fékfolyadék csere meg a váltóolaj csere is olyan ritka mint a fehér holló, de sebaj."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
racerx
őstag
válasz SirKero #55029 üzenetére
Há' nem tom, én is gondolkozok rajta 3 év után, de mondjuk fehérváron korrektek, nem is annyira drága, ha meg maszekba csinálnám akkor mondjuk 7 év alatt lenne 200-250 a 450 helyett (és a fenetuggya milyen olajat és gyújtógyertyát kapni még a hát istenbiza eredetit áruló boltokban). Szóval kérdéses, hogy 200/7év megéri e (pláne ha épp lenne egy garanciális motorhiba utánna - most abba nem menjünk bele hogy elismerik e vagy sem, elméletileg ).
-
zsolt19900
őstag
válasz 2ozzmexy #55036 üzenetére
én is adtam volna, ha kapok adatokat csak-csak vannak hozzá neves gyártóktól is szűrők, főleg ha nem "0" éves az autó
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
addikt
válasz 2ozzmexy #55036 üzenetére
4 évet a fékolaj??? Nem, nem bír ki 4 évet! A motorolaj sem! Csak azt nem értem, ha valaki vesz egy autót,.hogy nem kalkulál azzal, hogy annak szervizköltsége is lesz?? Nálam tök egyszerű a matek: a Vitara 1,6 szívó, meg vagyok elégedve a Kozármislenyi szerviz munkájával és áraival, oda fogom vinni. Bent vagyok szerviz alatt, látom, hogy mindent cserélnek. Gyári olajjal, szűrővel teljesen korrekt az ár. A VW csak a garancia idő alatt megy a pécsi auto citybe, de oda is úgy, mivel 30e az olaj csere periódus, én 15e km-ként a VW szerelő ismerősömmel cseréltetem gyári olaj és gyári szűrő, mert a 30e periódus egy autónak sem jó, viszont tudom, hogy a köztes szervíz során nem cserélné le, csak papíron a márkaszerviz, bennük nem.is bízom, nem lehetek bent, cserébe drága is. Szóval ha valami csoda folytán maradna a touran 4 éven túl és már nem lenne garis, akkor biztos hogy ismerős fogja szervizelni.
My name is Bond, James... Dean.
-
Moleman
addikt
válasz Memmaao #55040 üzenetére
Kibírni kibírja, csak nem feltétlen ideális.
Az előző kocsimban 9 évesen elforrt az Alpokban, most néztem utána a számlán, hogy akkor is csak pótoltak 2 decit, tehát most, 17 évesen is többnyire a gyári fékolaj van benne. Szóltam is az új tulajnak, hogy nem ártana cserélni.
A mostani 8 éves kocsimban nemrég cseréltettem megelőzésképp, mert ennél is fütyült rá a márkaszerviz, pedig 5 évig oda volt hordva a gari miatt. Gyertyát se cseréltek 120 ezernél, pedig papíron kellett volna. Szerencséjük, hogy 142-nél is szépek voltak még a gyári gyertyák.
A motorolaj sincs kőbe vésve, nálam 20 ezer km a csereperiódus papíron, de amíg csak évi 6000-et mentem, csak 2 évente cseréltettem 12 ezernél. Tudom, álltában is savasodik, stb, de fix hőmérsékleten áll az autó, rövideket nem megyek vele, nem sok baja lesz.
Ami az anyagi oldalát illeti, ki tudnám fizetni gond nélkül, de az utánajárást nem éri meg, itthon meg nem koszolok vele.
[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
válasz TommyY2 #55025 üzenetére
Jövőre megmondom nyugi, de most jöttem rá, hogy GF5 az olajam nem GF6.
A motult elengedtem, örülök, hogy egyenlőre nincs becsörgés, s már ezzel kábé annyit mentem mint az xclean efe vel. Jó, tudom az nem belevaló volt csak felültem az indexes kolléga dilijére. Azért nem veszem meg a motul api sn+ olaját mert ugyan azon néven fut mint a régi sn olaj. Olyanom meg volt. Lehet tök ugyan az van ebben az ecoliteben mint a régi SN-ben, csak ráhúzták, hogy most már sn+, mert az adalékcsomag tudja. Vagy nem; én nem tudom mit lehet meg mit nem, ehhez kicsit se értek. Vagy kamuznak.. Az bizti, hogy nekem nincs megbízható bolt a közelben, mindenki csak rendel, drágán, azt meg én is tudok. Csak olcsóbban :-))
Szóval ha egy olaj neve gyökeresen megváltozik, akkor könnyebben beazonosítom webshopban és ha itthon kibontva nem olyan: akkor pattoghatok. Ha kérek egy ecolite-t és régit kapok, akkor annyit mondhatnak, hogy dehát stimmel a neve. Engem meg megesz a fene.
Amit én raktam bele háromezernyóc volt literje, éppen nem érdekelt, hogy mennyi. Szervízhez képest belefért a 10ezer Ft gyári szűrő a sumo suzukitól, meg sokminden. Maga az olaj literes kantában volt a webshopban, kértem négyet, kijött 3 hologramos és egy nem holo-s doboz 🤪😣👎👎😍 csak hogy nyugodt legyek.Mexy 3,3 lityit kell beleönteni ha normálisan leengeded, na az utolsó 3 decit oda sem nézve öntöttem be a nem hologramos dobozból a 3 után egy levegővételre, hogy baz+ ilyen nincs. Épp megjött az olaj másnap mentünk nyaralni, a kocsi a régivel csörgött mint valami előgyújtásos barkasz, összekészítve sehol nem voltak a diszkókirályos ingjeim meg a tuti fürdőgatyám, gyerek meg áthívta a szomszéd csibészeket. Lestem őket az aknából nehogy kilapítsák a tyúkokat, közben nyakamba folyt a szűröből a nedű, mert annyira profi voltam már 2x, hogy a motorvédő műanyagot nem szedem le, mert a szűrőből ki lehet gugygorékolni az olajat hátrafelé és nem lesz olajos semmi. Na ez így ebben a felállásban nem jött össze.
Mexy akarod te ezt? Bicikliláncos piaci cuccal le lehet művészkedni az olajszűrőt, úgyis, hogy fent marad a motorvédő, de ha meghúzták vért pisilsz, ezért vettem [egy ilyet]
Kupakkal nyomják a szervízben is, de az nemtom milyen meg hol kell venni, ennek a 65ös része kicsi a 67es nagy de leveszi
Én úgy szoktam, hogy először beborítom az olajat a motorba utána tekerem fel a szűrőt, ez szerintem az ajánlott sorrend.
Na meg az olaj beöntés. Nemtom biztos csak az idegesség, de Zsiguliba a háztetőről is beleönteném az olajat (najó nem) de mikor a 4 literes kantából öntöttem a motult, mindig törölgetni kellett, most a literes flaska sokkal jobb volt.
A boosterjet feliratos fedőt érdemes levenni róla. Meg akkor már fújasd ki a légszűrőt. Ezt volt már aki kifejezetten tilosnak mondta, szervízben is fújják, meg úgy kell, hogy ne a bogarakat fujd bele a kosszal és akkor mi baj lehet?
Gyári szűrő cserére mi az ajánlás? Kb 3 év 40 ezer? 20nál már koszos volt ez biztos!ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
-
kistukesz
újonc
Az első szervizre elvittem a swiftet, majd miután fél literr olajat le kellett engednem, hogy maximumon legyen a másodikat már én csináltam meg. Az is bosszantott, hogy pollenszűrőt is cseréltek egy 4500 km futású autóban, hiába mondtam nekik, hogy csak 3 év után kötelező a csere, ezért amit kivettek elhoztam, visszatettem és majd jövőre kicserélem.
A második olajcserét már magam csináltam és Fuchs Titan Supersyn D1 5W-30 olajat tettem bele az lspi miatt, főleg mivel a 6-os automata nagyon alacsony fordulaton váltogat.
Már a következő olajat is megvettem ami Total Quartz 9000 Future FGC 5W-30.
A fékolajat (fékfolyadék) is kicseréltem, amihez vettem vákuumos fék légtelenítőt. Az esp miatt figyelni kell arra, hogy class 6-os legyen a dot4-es fékolaj.
A szerviz által (saját magam) végzett munkával maradéktalanul elégedett vagyok ! -
AMD Power
titán
Corsa, Clio, Swift – milyen kisautót kapunk 4,5 millióért?
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #55043 üzenetére
Ekézheted, én nagyon rühellem, meg a SzakálMetált is egyre jobban...
Szóval keressek valami 5w30 API SN vagy SN+ olajat? Szuper, remélem találok olyat ami nem 15ezer a 4 liter...Valami krovára rakhatós láncos cuccal húzta meg legutóbb az olajszűrőt...némi copásfaktort érzek benne már most, de remélem hogy a vízpumpafogó meg fogja oldani a problémát. Ha nem, akkor szíjjas leszedő van kéznél.
A szűrőket kiszedem és elpucolom, szó se róla, csak komoly kételkedni kezdtem a szerviz szavahihetőségében... érzek némi lehúzást az ajánlatukban. 4000km után erősen kétlem hogy olyan katasztrofális állapotban lenne a váltóolaj meg a fékfolyadék (hiszen nem tekergetem le a kupakot róla) hogy feltétlenül cserélni kelljen. Igen, tudom higroszkópos, ki kell cserélni egyebek, de van még itthon egy flakon bontatlan Febi Dot4, max azzal feltöltöm, egy liter csak elég lesz ehhez a "hatalmas hadivashoz"...
A 4 karikás gyártónak puszilom a mamukáját, hogy 1,3 liter van előírva, de csak 1 liter ment bele a haver A6-osába... azon a 3 decin tényleg sok múlhat...Mindenesetre a savasodáson és forrásponton kívül nem látok egyéb indokot a váltóolaj és fékfolyadék cseréjére, még akkor sem a gyár ezt írja elő.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Memmaao #55040 üzenetére
Én azt nem értem, miért nem hagyod benne a long life olajat 30ezer km-en keresztül, a gyártó megmondta hogy úgy a tuti... (irónia)
Na, pont azért, amiért Te nem követed a gépkönyvet, én is pont ezért nem követem. Sőt, véleményem szerint a fékfolyadékot félévente kellene cserélni... Elárulom, hogy sok autóban nem cserélik, csak leszámlázzák, mert a papír mindent elbír. De nem koptatom az ujjaimat ha nem muszáj, aki érti érti, aki nem azon meg nem tisztem segíteni. Ha neked ez a meggyőződésed, lelked rajta, Te dolgod, csak ne próbáld megmagyarázni hogy mindenki okos csak én vagyok helikopter...
Igen, ki kell cserélni, le van írva a karbantartási utasításban, de nem ez volt az eredeti kérdés. (#55015)
Van aki sosem cserél váltóolajat, ők váltót cserélnek 150ezrenként, mert úgyis eladják addigra, tehát már nem az ő bajuk lesz, addig meg minek borogassák a literenként 3500 forintos váltóolajat kétévente bele (2,8L kell a 6MT-be!), hogy majd a következő tulajnak jó legyen!? Hidd el, valószínűleg ő sem fogja hogy a harmadiknak jó legyen, stb. Tudsz követni, ugye?Nem azt írtam hogy sosem fogom kicserélni, hanem azt hogy kibírnak még két évet. Értő olvasás, hogy a Te szavaiddal éljek.
De részemről én lezártam a témát, tanács kellett volna, mielőtt olyanért fizetek ami nem jó nekem, de ezt nem kaptam meg, úgyhogy innentől ez felesleges "szájtépés".
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Arch Linux
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- Projektor topic
- Régi és új tápcsatlakozóval is teszteli az Intel és az AMD az új VGA-generációt
- Politika
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- További aktív témák...
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Opel Insignia Full extra! Ezt érdemes megnézni és elolvasni a hirdetést !
- Honda Accord - 2009/04. havi - 2.2 dízel - 150LE magyarországi - 265 ezer km, 2025/02.-ig műszaki
- Himiway Zebra Step Thru 2023 elektromos fatbike (2000 EUR)
- ÚJ Razer Iskur gamer szék
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest