Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz
Mercutio_ #16002 üzenetére
most is meg van az alap rá.
egy átlag magyar nem dolgozik kevesebbet/kisebb hatékonysággal, mint nyugati társa, sőt, az idetelepült multik nem egy esetben olyanokat várnak el az itteni munkásoktól, amiért az anyaországukban rég elzavarták volna őket.
ennek ellenére ugyanazért a munkáért kapott bér jó esetben egyötöde, egynegyede, mint amit nyugaton kapnak.
az egyik nagy gondunk a foglalkoztatottság csekély mértéke, de amíg az embereknél nincs pénz, addig ne is várjanak érdemi belső fogyasztásélénkülést, ezáltal lehetőséget adva a foglalkoztatottság növelésére.
én azon az állásponton vagyok, hogy egy multi igenis fizessen tisztességes bért, legalább egy német bérszínvonal felében kellene gondolkozni, ha már az árszínvonal nagyjából megegyezik.
meg kell nézni, hogy a szlovákok és a csehek már 30%-al többet visznek haza átlagban, mint a magyarok, mégse mentek csődbe. (ha kell belinkelem a cikket, most volt az indexen nemrég).
emellett eljutottunk odáig, hogy kínában 60k huf átszámítva a minimálbér. itthon mennyi is? 65k?
lassan csinálhatjuk a csíkszeműeknek a cipőket meg a zoknikat, hogy jusson a mindennapi betevőre. -
Mercutio_
félisten
válasz
Kornel #16004 üzenetére
Na, de ha annyi bért ad mint máshol, akkor mi szól amellett, hogy ide hozza/itt hagyja a termelést, ne "máshol" végeztesse el?
Egy gépsort 1 év alatt átköltöztet bárhova és az egyszeri költség amit nyilván belekalkulál amikor dönt, hogy megy, vagy marad.Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRÁK:Orient Bambino II Bigsize, Seiko SNXF05, FANTASY könyvek, MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Doze
aktív tag
válasz
Mercutio_ #16006 üzenetére
Ez nem igaz, akkor az anyaországban ugyan miért nyereséges mondjuk a bmw? Mert ne mondja senki hogy ott 100-120e forintért dolgoztatják a melósokat...
Én a Bosch-ról tudok beszélni... Nem vicc de már a Miskolc-Hatvani Boschban is fizetése színvonal béli különbség van
, pofátlan. Nálunk 73e forintot keres egy sori melós 3 műszakban. Ott bő egy 20e forinttal többet... miért? Mert ott jobban megéri?, fenét!, mert különben a kutya nem menne dolgozni!
A multik meg nagy faszok, mert fenyegetőzik a Renault is elviszi Romániából Daciát.... Körbe kell őket röhögni, mikor így is vért szenvedtek a szakképzet munkaerőért... erre annyit tudok mondani: menjenek termelni Afganisztánba, ahol 0 infrastruktúra/logisztika, meg olvasni nem tudó fogatlan arabok vannak... na azok gyártanának olyan olcsó autót hogy mindenki azt venné
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
Kereslet-kínálat.
Gondolom amíg annyiért is van aki elvállalja az adott melót és meg is tudja csinálni nem fog magától többet fizetni.
A gyártás meg ha jól tudom nem csak attól függ, hogy a soron kik melóznak, hanem attól is, hogy milyen beszállítói hátteret tud biztosítani az adott ország.A másik ami vicc, hogy nálunk simán benyelik a munkavállalók, hogy mondjuk nem lehet szakszervezet, aztán meg sírnak, hogy alacsony a bérük. Na jó, ez itt már nagyon OFf, be is fejezem
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRÁK:Orient Bambino II Bigsize, Seiko SNXF05, FANTASY könyvek, MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
batai15
félisten
sziasztok! pár autót nézegetek egyenlőre , de érdekelne a véleményetek, utána valszeg meg is nézem őket.
[link]
[link]
[link]
[link]
bónusz : ez nagyon közel van ha még nem vitték el : [link]
mondjuk van még 1-2 meszebb is, ami tőlem 350km-re lenne. Azt viszont nem tudom hogy meg éri e a nézegetni...
illetve 1.3 alá nem szeretnék menni, mert szerintem nagyon gyenge az 1000-es suzi.
Mondjuk a fehéret nem tudom, tetszik nagyon, kicsit kókányoltnak tűnik a leírás alapján ,vagy nem tudom de ilyen kormányt se látta még suziba.[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
[link] még egy, de a beltéri képen a szőnyegen az ott rozsda? !
-
Tomics
addikt
Ablakok fóliázása (hátsó ajtók + hátsó ablak + szélvédő csík) mennyibe fájhat? Gondolkozok még, hogy a tetőn is befóliáztatom feketére, csak nem tudom mennyiért csinálhatják.
PH! addikt since 2004
-
gordonfreemN
addikt
Helló!
2006-os 1.3 swift, klíma nem megy.
A kompresszor sem kapcsol, direktben be tudtuk kapcsolni, de a mikrokapcsolójával nem indítja a kompresszort (relét).
Gáz nincs benne (tűzfalnál, klímacsövön egy szelep, benyomva kussol), lenne egy érzékelő, ami emiatt letiltja a kompresszor indítását?
Normális, hogy 8 éves az autó és egyik nap még hűtött, másnap meg már nem kapcsolt be a klíma, és gáznak nyoma sincs?
Feltöltés mennyi lehet?Más:
Első kerékcsapágyat nagy kaland kicserélni? Hátsó gyerekjáték volt. Milyen márkát érdemes bele venni, honnan?[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
batai15
félisten
na elvileg beléptem a klubba. a közelembe lévő gc-t megnéztük és elvileg minden rendbe van vele. igaz még majd egy szerelőhöz elvisszük. És holnap megyünk érte
-
Neck
veterán
válasz
Kornel #15959 üzenetére
Mert drágán adtad picit
Én amúgy inkább végiggondolom egy hideg sör mellett, hogy mennyi a maximum, amit engednék az árból, ami alatt végképp nem adom oda, és annyiért hirdetem meg, alku pedig kizárva. Én nem szeretek kupeckedni a kocsi felett. Annyi és kész. Ráadásul így (az alacsonyabb árral) több embert vonzok be-
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
hcs57
őstag
keresek 2003 évjáratú swift sedan-hoz féltengely porvédő gumit (keréknél lévő), ami a gyárival megegyező minőség.. lehet ilyet kapni valahol?
Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu
-
Mercutio_
félisten
A minőség kb ugyanaz, arra kell figyelni, hogy ugyanannyi "törés" legyen rajta mint a gyárin, amin kevesebb van az emiatt ott kapja a terhelést ahol nincs rá felkészitve ezért megy tönkre gyorsabban.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRÁK:Orient Bambino II Bigsize, Seiko SNXF05, FANTASY könyvek, MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Nem3sys
tag
válasz
gordonfreemN #16016 üzenetére
Ha kevés a gáz letilt.
Nyilván ha eltünt belőle annak oka van és először azt kéne megkeresni, hogy hol tünt el.Seat Ibiza 1.9TDi 200+++
-
Doze
aktív tag
-
gordonfreemN
addikt
válasz
Nem3sys #16022 üzenetére
Működhet az az elképzelés, hogy feltöltjük kompresszorral, levegővel és kb egy hét múlva meglessük, hogy csökkent-e a nyomás? Ha igen, akkor valahogy ebből kiindulni, valahogy megkeresni a szivárgást?
Nyilván valami csatlakozás vagy tömítés lesz a ludas.[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
Kornel
veterán
válasz
gordonfreemN #16029 üzenetére
Esetleg egy klimaszerviz, ahol ertenek is hozza?
-
gordonfreemN
addikt
Muszáj?
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
Doze
aktív tag
válasz
gordonfreemN #16032 üzenetére
Fújd fel szájjal, és lógasd víz alá, mint a bicikli gumit, ahol bugyog ott nem jó
-
gordonfreemN
addikt
Értem én a viccet
és az törjön pálcát a fejem felett, kinek még egy konnektor bekötés miatt sem jut más az eszébe, csak a villanyszerelő, a zárjavításnál a lakatosmester, festésnél a festő.
Ezzel nem is lenne baj, csak annyi értékelhetetlen munkát végző festő, lakatos meg villanyszerelő van, hogy el is megy az ember kedve az egésztől. Pedig Józsi mondta, hogy az adott szakember vérprofi.
De nem hiszem, hogy pont itt nálunk kell erről anekdotázni.
Ezért vagyok úgy vele, amit saját kezűleg meg lehet oldani, azt meg kell.
Persze a feltöltést nem én csinálom majd, remélem nem volt félreérthető amit fentebb leírtam.¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
hcs57
őstag
válasz
gordonfreemN #16034 üzenetére
A klímások valami festett szerrel keresik a szivárgást, hamar megtalálják. A levegős módszer szerintem nem jó...
Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu
-
Nem3sys
tag
válasz
gordonfreemN #16029 üzenetére
Ne mert semmire se lesz jó.
Vidd el klímáshoz. Feltölti szinezett gázzal aztán uv lampával lehet keresni hol ereszt.Seat Ibiza 1.9TDi 200+++
-
Doze
aktív tag
válasz
gordonfreemN #16034 üzenetére
Csak hülyéskedtem ezzel a fújással....
Am vannak dolgok amit nem érdemes otthon csinálni.... tényleg max a klíma tisztítás amit talán meg tud oldani otthon az ember.
El kell vinni valami szakihoz, hogy nézzen rá.
De ha klíma, akkor viszont nálam meg olyan van hogy nem tartom elég hidegnek... lehet a közeggel van baj?, cserélni kéni?... amúgy minden jó. Régebben mintha hidegebbet fújt volna.
[ Szerkesztve ]
-
_BM_
senior tag
Sziasztok!
Tudtok ajánlani gyertyát Swift II (2005+) 1300-as kocsihoz?
-
batai15
félisten
2001 suzukinak mekkora a kormány átmérője? Venni akarok huzatot rá,de már nem vagyok othol .
-
Kornel
veterán
nekem is melegebbet fúj szerintem, mint ahogy a swift2-mből emlékszek, de nem is baj, mert így is keverek hozzá meleg levegőt, mert nem bírom a klímát.
szerintem 5+ év felett érdemes lenne lecseréltetni a gázt, ha jéghideget akarsz, én nem akarok, úgyhogy elmegy még így.viszont a klímatisztításon gondolkoztam, azt talán megcsinálnám otthon, van olyan cucc, amit érdemes venni?
-
batai15
félisten
Sziasztok! nos előre leszögezem, mielőtt pálcát törnétek (esetleg) ne
3 dolog miatt teszem fel a kérdésemet
1: átlag fogyasztás
2: első autó
3: első suzuki .
Nos . Mikor megvettük a kocsit kb ennyi benzin volt benne mint most.
bele tankoltam 12 ezerért és lenulláztam az órát. Akkor felétől kicsivel több volt a mutatón.Szóval, kérdéseim ha nem gond és lesz valaki olyan jó válaszolna majd.
1 : hány literes kb a kocsi tankja? van aki 40-et mond más 35-36 litert.
2: mint látható mennyi van most benne , az kb ? csak úgy sacc per kb érdekel a dolog.
3: nem tudom ha lemegy teljesen az e betűre onnan van még 100km vagy pedig ha e betű akkor ennyi? leszögezem nem az utolsó literen fogok tankolni, de azért érdekel a dolog.
4: főleg a leginkább ami foglakoztat . én kb úgy saccolom hogy 16 litert fogyasztottam ki kb, és 231km-en olyan 6 literes a fogyasztásam.
2001/8 8v suzuki gc. Előre is köszi! és remélem senki nem ért félre semmit .[ Szerkesztve ]
-
neduddki
nagyúr
HI!
en tennke egy probat (ik20)vk20-val elobbi "filleres" joszag es jobb vele atapasztaltom mint ngk iridiumal, de ahogy nezem a ngk se egy okor ara
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
DigitXT
félisten
Sziasztok!
Adott egy 10 éves Ignis 1.3, amit kicsit seggbedurrantottak (hátulról jövő versenyző a felelősségét elismerte). A márkaszerviz 99,9%-ra GTK-t mond az ő munkadíjaik miatt.
Javaslatuk egy kisebb (de még nem sufni) szerviz megkeresése, akik a biztosító által majdan megajánlott összegért hajlandóak a horpadást kikalapálni (pl. a csomagtartó is felpúposodott belül: pár centit beljebb ment a kocsi hátulja), meg új lökőst felrakni. A vicc, hogy a lökős alig 1,5 éves volt, mert egy kisebb kocc miatt zsír újra lett cserélve, az (akkori) vétkes biztosítója kifizette a 220K-s cehet...
Szóval a kérdés, hogy tudtok-e ilyen megbízható szervizt biztosítós kapcsolattal (lehetőleg Budapesten, vagy vonzáskörzetében), ha esetleg volt már hasonló kárügyintézésetek, és segítettek nektek, korrektek voltak, stb.
Maga a kár természetesen javítható a márkaszerviz szerint is (elől kb. semmi baja az autónak, csak egy kicsit repedt az első lökhárító, mert a hátulról jövő olyan lendületben volt, hogy még az elől állóba is sikerült beletolnia az autót). Amúgy jön megy, csomagtartó is záródik, bár egy icipicit az is beljebb került, mint ahogy kéne neki: 3 éve 1,2MFt-ért vettük, első tulajdonostól. Kicsit fájdalmas lenne most, 3-400K-ért "roncsként" megválni tőle.
Üdv,
DigitXT[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kormányok / Autós szimulátorok topic-ja
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Assetto Corsa Competizione
- 32:9-es képarányú, játékra is alkalmas monitor az AOC és a Porsche keze nyomán
- PlayStation 5
- Dell notebook topic
- Így építsd a billentyűzeted!
- Építő/felújító topik
- Roidmi EVE CC - könnyűszerrel
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: ABT Hungária Tanácsadó Kft.
Város: Budapest