Új hozzászólás Aktív témák
-
slett27
addikt
válasz ViZo72 #67005 üzenetére
Subaruként melyik országba ment anno ?
Erről jut eszembe, szokásos ismert útvonalakat járom most Ignissel és azt vettem észre hogy kanyarodásnál bizonytalan (az eddigi autóimhoz képest -> Seat Leon 2, Peugeot 207, Fiat Bravo 2, Hyundai i30) kb megszoktam hogy adott kanyarban mennyivel megyek. És megmondom őszintén megijedtem, nagyon le kellett lassítani, mondjuk úgy hogy a Leon bevette 100-al ugyanazt a kanyart Ignissel csak 80-al mert ellenkormányozni kellett ment az eleje félre. Létezhet ez ? A kisebb tengelytáv vagy magasabb ? Vagy xarabb a futómű ?
Vagy minden SUV jellegű autó ilyen ? Vagy azokon mind 195-ös R16-os kerék volt, ez meg 175 R14 ? Segítsetek megérteni pls.[ Szerkesztve ]
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
ViZo72
tag
válasz slett27 #67006 üzenetére
Nem tudom hová szállították, gondolom Európán belül mentek le és nem hiszem, hogy nagy darabszámban.
Ausztriában járva pl. láttam ilyet hegyi terepen egy háznál parkolva. Mivel ezek 4x4-esek, ott pl. lehetett némi kereslet iránta ócsó telekjáróként. És hát Subaru emblémás, mégsem Suzuki. :-).
(A Subaru nem gyártott ilyen kis kategóriás autót de kellett valami az árlista aljára akkoriban, így hol egyik, hol másik gyártótól rendelt kisautót Subaru emblémával. Az Ignis után talán valamelyik koreai gyártó szállított nekik kisautót.) -
ViZo72
tag
válasz slett27 #67006 üzenetére
A kerékméret itt a legkevésbé probléma szerintem.
Ahogy dunc fórumtárs is írja, a magasabb felépítés, keskeny nyomtáv, kis tengelytáv mellé jön még egy elavult futómű. Nem lesz kanyarvadász az Ignis, mindenképp igényel megszokást. A jó hír, hogy mivel magasabban ülsz, előbb kezded el érezni a dőlést oldalra, hamarabb elveszed a gázt, mielőtt baj lenne (jó esetben legalábbis).
Ez a dőlés érzet később megszokható és már gyorsabban is mersz majd kanyarodni, csak ne legyen keresztirányú úthiba az úton mert az bizony megdobja a hátulját... Még ha csak pár centi is, érzésre ijesztő...
Régen amikor még voltak lelkesebb Ignis-esek, páran építettek bele toronymerevítőt előre, az állítólag sokat segített a kanyarodási, stabilitási érzeten. -
slett27
addikt
Köszi srácok, megnyugodtam. Van nyomtáv szélesítő, esetleg kisebb spirálrugó "sport" néven, de az a kettő tétel mindből 4db van vagy 300k. Plusz 185/55-ös gumik mondjuk 15-ös felnin.....áhhh marad a "papás" vezetés egyelőre.
És nem is tudom hogy műszakin így átengednék-e.... btw.
[ Szerkesztve ]
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
slett27
addikt
válasz szabonagyur #67011 üzenetére
Kompromisszumos, igen, de legalább nem eszi le a gatyám és elég volt már hogy vagyonokat hagyok ott a szerelőnél.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
slett27
addikt
Más téma. Van esetleg videó arról valahol hogy hogy lehet kicserélni Ignisben a műszerfal két oldalán lévő gyári hangszórókat ? Sehol nem találok ilyet. Ilyen okádék hangzást - már bocsánat - én még autóban nem hallottam.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
dethroner
veterán
válasz slett27 #67006 üzenetére
Volt fél évig egy Forester a családban. 30 centivel nagyobb a tengelytáv, majdnem 1 méterrel hosszabb, fél tonnával nehezebb az Ignisnél. Plusz állandó négykerékhajtás, szintszabályozós hátsó lengéscsillapítók, bár nem tudom hogy számít-e ebben az esetben. Szóval volt hogy bennem is meghűlt a vér, mer ahol a megszokott tempóval bementem a nulla extrával és mindenmentes R19-el, ott bizony hatalmasat dobott a bucka a kanyar közepén a Subarun. Biztos van jó SUV, ami majdnem úgy viselkedik mint egy normális kocsi, de akkor megfogadtam hogy a nagy őrület és divat ellenére én elkerülöm ezt az állatfajtát.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Cunaja
addikt
válasz simonjoe #67017 üzenetére
Azért ez nagy segítség volt. Simán telenyomtam a tankot is és még a M-betűs étteremben is, egy jót kajáltunk.
Azt mondták a 100-as naftára, ha megengedhetem magamnak, akkor az autó, nem fog ellenkezni a finomabb anyag miatt. Nyugodtan tankolhatom folyamatosan , ha azt szeretném.
Szerviz + tank + Meci és még mindig a közelébem sem járunk a Suzu kiinduló pontján lévő szervizdíjnak.
A 0w 20 is az ajánlott között van. Mit fogok észre venni miatta?[ Szerkesztve ]
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
-
Qtya123
őstag
válasz Cunaja #67018 üzenetére
Durva, hogy mekkora különbségek vannak márkaszervizek között ugyanarra a munkára...
2600 km? Na akkor meg lesz járatva a gép. Merre mentek? Nekünk most lesz egy Balkán túra. Albánia és Montenegró. Fog szaladni a km bele. Tegnap tele is tankoltam még 588 Ft/ liter áron (volt 10 Ft/liter kedvezményem). Először azt hittem, hogy nem lesz érdemes itthon tankolni, mert kint biztos olcsóbb lesz a benzin. Aztán a neten látom, hogy a szerbeknél 603 Ft-ra, Montenegróban 578 Ft-ra, Albániában meg 710 Ft-ra jön ki.
Durva, hogy Albániában ilyen drága. Szóval tele kell pakolnom Montenegróban még az albán határ előtt.Abban is biztos vagyok, hogy a feleségem agyig rakja a csomagtartót annyira, hogy lehet ki kell szednem a kalaptartót is. Mindegy mekkora a csomagtartó, mindig pontosan annyi cuccot hoz, amennyi az épp rendelkezésre álló autó csomagtartójának a mérete...
Mondjuk anno azon meglepődtem, hogy a vasaló Swiftbe mennyire kevés cucc fér. Egyik kolléga odaadta az övét, hogy járjak vele, diagnosztizáljak rajta egy hibát. Elmentem bevásárolni és az 5 szatyor mellé a zsugor ásványvíz már nem fért be, míg a régi Swiftbe simán. Sokkal rövidebb a csomagtartója.[ Szerkesztve ]
-
Cunaja
addikt
válasz Qtya123 #67021 üzenetére
Igen!
Budapest és Érd. Ha a Budapest vége táblát vesszük figyelembe, nincs is messze, de jelentősen olcsóbb. Röhej ami ebben az országban van. 0 üzletpolitika. Budapest másik feléről mentünk oda és megérte.
Swift BP - GR Volos. Onnan komp tovább.
A GR Shell V-Power, jóval drágább lesz mint nálunk, de akkor is azt kap. Ott nincs osztrák kút. Szerbeknél 1 tankolás lesz, Macis 100-as, ott van.
14 zsugor másfeles vizet, beraktam a csomiba, hogy a hátsó ülések, egyenesbe voltak állítva.
Mi csináltuk már rakodási példát is. 2 nagy börönd egymás tetejére fektetve ( kalaptartó megemelve 10 centivel), mellé egy sport táska, mögé, dobozos üdítő és Latte felsorakoztatva. A hátsó ülések lábteréhez, még 2db kis börönd. 6-hétre megyünk majd, kell a cucc. Ha benézel a Swiftbe, nem látsz semmit. Direkt így lesz pakolva, nehogy valakinek tetszen a csomag.
Ez a max kapacitás, több nem fér bele, hogy ne legyen látható.
Nem egy S-Cross. Családnak már kevés lenne.[ Szerkesztve ]
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
Qtya123
őstag
válasz Cunaja #67024 üzenetére
Jó, de a zsugor vizeket lehet egymása pakolni, viszont a gyümölcsökkel, zöldségekkel és mindenféle mással tele lévő szatyrokat nem.
Amúgy a Cross sem olyan húde világbajnok ám csomagtérben. Persze bevásárlásokra bőven jó, kb mindegy hogy dobálom bele, marad hely.
De amúgy csalóka. A szedán IS után első ránézésre azt mondtam, hogy hú mekkora a csomagtartója. Aztán mégsem, mert látványra igaz, hogy nagynak tűnik a magasság miatt, de hosszra meg rövidebb, mint a szedánnak a csomagtartója. IS 400 liter, Cross 430. És igaz, hogy felfelé sokkal nagyobb a tér a Crossban, de ha nem veszi ki az ember a kalaptartót, akkor limitált a magasság. És én sem szeretem kivenni a kalaptartót, hogy minden csomag ott éktelenkedjen plafonig pakolva.
Kétszintes a csomagtartója akkor ha mankókereket raksz be. Ha teljes értékű kerék a pótkerék, akkor bukik a két szint. Amennyiben kiszeded a felső polcot, akkor jó 10-15 cm-el mélységet lehet nyerni. De én nem szedem ki, mert ott vannak a szerszámok, vontatókötél, EÜ doboz, kompresszor, meg mindenféle, amire sosincs szükség, de ha egyszer mégis, akkor nagyon kell.Családnak nyaralásra (kivéve ha nem csak pár napos) szerintem a Cross csomagtartója is kevés. Ezért is látni sok nyaraló Crossán tetőboxot.
[ Szerkesztve ]
-
Cunaja
addikt
válasz Qtya123 #67025 üzenetére
Igen, kinézetre nagy autó az S-Cross, de mégsem az, ezek szerint. Ha a switbe 25kg-os szatyrokat teszünk, idomtalan formában, akkor nem sok minden megy bele. A 14 zsugor ásványvizet, csak a szemléltetés kedvéért írtam. Ketten járunk vele, így tökéletes. Sajnos amit elhoztam építési anyagot, illetve lapra szerelt bútort az Astrámmal, annak még a gondolatát is felejtsem el a Swiftnél. Talán a Vitara és a Cross jó rá.
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
Qtya123
őstag
válasz Cunaja #67026 üzenetére
Anno, mikor megvettük a szedánt, akkor jöttek páran azzal, hogy júúúj minek ilyen előnytelen autót vettünk, mert hát abban nem tudom elhozni a mosógépet, meg a lapostévét.
Erre én csak annyit mondtam, hogy őszintén, hányszor vásárolok olyan böhöm nagy cuccokat, pl az emlegetett mosógép, hogy érdekeljen. Konkrétan 8 éven át volt meg az az autó és egyetlen alkalommal volt nagyméretű háztartási gép vásárlás ezalatt. Akkor meg mittudomén 6ezer Ft-ért kihozta a kisteherautó. De sokszor van olyan is, hogy bizonyos ár felett ingyenes az ilyen nagyobb cuccok kiszállítása.
Az építőanyagokhoz megoldás lehet az utánfutó, ha van vonóhorog. Én agyaltam rajta, hogy szereltetek rá, de megmondom őszintén győzött a rozsdával kapcsolatos paranoiám és nem akarom, hogy esetleg megfelelő felületvédelem nélkül szétfurkálják az alvázat.
Vonóhorogról jut eszembe, hogy az IS kezelési könyvébe konkrétan szóról szóra ez volt beleírva a vonóhoroggal kapcsolatban: "Az Ön autóját nem arra tervezték, hogy vontasson vele."
Ezen jót röhögtem, nem volt rossz autó az IS, egy sportszedán de a sport szót azért nagyon-nagyon hunyorogva lehetett rámondani. Nem tudom mire volt a gyártótól ez a nagy arc, azért nem Lamborghini vagy S osztály ez, hogy ciki legyen rajta a kampó.[ Szerkesztve ]
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Egy apró kérdést szeretnék feltenni. Ha egy S-cross esetében nem elsőre nyitva a távirányító az ajtót, az a gombelem merülésének szimptómája nem?
-
-
Brogyi
őstag
válasz csubuka #67028 üzenetére
Igen, jól sejted, de azért fontos lenne visszaemlékezned, hogy hol történt. Utcán, sűrű parkolóba...
Lehet RF zavar, és a zavar lehet tolvaj, és azért zavar, hogy többször nyomd meg. Az ok egyszerű, neki több minta kell nem csak egy.
Az egy gombos indításról mindig eszembe jut a kollégám szövege : Ami kényelmes neked az a tolvajnak még kényelmesebb. Nagyon könnyen nyitják.
Van azon a vackon egy pici piros LED. Figyeld meg, hogy villog-e. A másik következmény a gyengülő elem miatt a fejekben az rögzül, hogy erősebb nyomásra indul. Igen, de így szétnyomod a gumilapot.
(Az ajtó gombját használom.)
Szóval vegyél elemet, az a legolcsóbb.
Néhány éve az az RC 60 guriga volt tanítással. Ma sokkal több lehet.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Kolondrum #67035 üzenetére
Ez hasznos cucc, főleg annak fényében, hogy a fényezés olyan gyenge, hogy egy combosabb légy is lyukat üt rajta.
Én is megcsináltattam volna, de már volt pár kavicsfelverődés a géptetőn (kb nem telik el úgy fél év, hogy ne lenne rajta 1-2 új), úgy meg nem lehet. Ezért meg nem fényeztetem újra.
-
csubuka
addikt
válasz Qtya123 #67029 üzenetére
Köszi a választ!
Nem nagyon ír a műszerfal semmit. Ez a kulcsmentes verzióm de akkor ahogy olvasom ez nem jelent sokat még.
Mindig többször kell nyomni igen.
Brogyi:
Több helyszínen is ezt csinálja utcán több kocsi között. De korábban okés volt.
Megy majd az elemcsere akkor...
De a kilimcs gomjával jól megy. Az a legtutibb
Vicc az, hogy a piros led a "kulcson" felvillan kétszer a sikertelen nyomásokra is.
-
ViZo72
tag
válasz slett27 #67013 üzenetére
Ignis fórumból (link):
"A hangszóró rácsa kipattintós, semmi nem kell hozzá. A hangszóró rögzítő csavarjait utána meglátod már. Ki lehet cserélni, de alapvetően az a hely rossz ott, szerintem mindegy, mi van benne. Ráadásul az egész kocsi döng-búg, komolyabb csillapítás nélkül nem lehet benne normális zenét csinálni. De kísérletezni mindig érdemes."Valami vékony műanyag lappal (gitárpengető, fixit szerelőkészlet valamely darabja, stb.) -ami nem karcolja meg a műszerfalat- felülről, elölről (az ülés felől nézve) a rács széle mellett bedugva, feszegetve ki tudod pattintani a hangszóró rács egyik fülét, aztán már kipattan a többi is körbe feszegetve emlékeim szerint. Onnan már látszik, hogy 2 (vagy 3) csavar fogja felülről a hangszórót.
Kiveheted, de hogy mit tegyél helyette (nyilván a megfelelő fizikai mérettel és megfelelő elektronikus illesztéssel), na azt nem tudom...
Egyetértek a fentebb idézett hozzászólással: annyira minden más zaj jelen van az autóban menetzajként, hogy sok energiát nem fektetnék bele. Persze hangerővel el lehet nyomni...[ Szerkesztve ]
-
slett27
addikt
válasz ViZo72 #67038 üzenetére
Hálás köszönetem a kimerítő válaszért. Azt akartam megtudni, hogy le kell-e venni a műszerfalat. Ettől a gyáritól szerintem minden jobb lesz.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
Cunaja
addikt
válasz Qtya123 #67036 üzenetére
Jogos. Kérdezték a szalonban, hogy van-e valami probléma? Mondtam nekik, hogy a fényezést eltekintve semmi.
Ahol járok, egy csomó helyen, belóg a növényzet az útra és kikerülni sem lehet, ha jön szembe valami. Ez pedig ilyenkor, elég szép nyomot húz az autóba. Gondolkoztam én is fólián, de amire foglaltam volna időpontot, jött vagy 3 ilyen bokor és le is rendezte ezt a kérdést. A motorháztetőn is már van egy fehér pont. Egyszóval, eljutottam arra a szintre, hogy nem idegesítem totál fel magam rajta, elfogadom, a tényt.
A szigeten ahová megyünk, úgyis leharcolt lesz szegény. Lesz olyan hely, ahol a S-Cross is óvatosan menne át, nem a Lamborghini hasú Swift. Lamborghini 110mm Swift 120mm. Majdnem sport autó fektetése van. Tuti, egy két helyen súroló hatás lesz az alján, illetve a kavicsos út, felfelé a hegyre, hihetetlenül lefogja rendezni a fényezést. Ha majd nem bírom nézni, kap egy új fényezést. Az autó használati tárgy. Kellett 1-2 karc a Suzun, hogy ezt megértsem.
A fóliázás, Szalon - fólia. Ezt így lehetett volna csinálni. Érdemes a Suzukat még újonnan, mert ha az asszony kifesti a körmét, azon vastagabb lakkréteg van, mint az autón.
Valaki navigál ezzel az alkalmazással?
Egyszerűen, nincs egy tökéletes app. G-Maps, nem jelzi a pillanatnyi sebességet. Waze: Akkor jelzi néha, hogy kanyarodik le, amikor már késő. Sygic: Elég sokszor, furcsal helyeken navigál. Osmand: Tervezéskor, nem foglalkozik a forgalommal. Here Maps: Fapados nekem. Ezeket, mind Android Autó működésre értem. A fent említett profi, tegnap 3x küldött lezárt útvonalra.[ Szerkesztve ]
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
Cunaja
addikt
válasz ncc1701 #67041 üzenetére
Egy új autó az több, hogy szép legyen. Kb 5- éves korára gondolom, hogy tropa lesz teljesen. Akkor kap egy full fényt, ahogy írtad, teljes alváz kezelést és fóliát. A Szalonba hoztak egy jégkáros fordot, semmi ép területe nem volt. Rendesen sajnálta ott mindenki. Jég ellen garázs való. Nálunk ez havi 35K lenne pluszban. Marad a szennyezett csillagos ég.
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
Brogyi
őstag
válasz csubuka #67037 üzenetére
Akkor bizony mind a két oldalon lehet hiba. Az RC oldalon az elem, az autó oldalán érdekes lehet. A használatiban keresd ki, hogy hol van ez a "egy gomb" ,"két gomb" nyomásos rész. Utána szerviz marad, mert nehéz lesz megtalálni. Az autó akksijának gyengesége, vagy az életének a vége felé változatos hibák tömegét hozza pl. a rádió elvált magától a megszokott adóról (tipikusan indítózás után), a Start/Stop nem működik, alapjárat elmegy stb... Nem zárható ki a nyest munkája sem, mert gyakori. Szereti megrágni a kábeleket, és a motorház zajvédő műanyag borítását. Nem lesz egyszerű menet ha az elemcsere nem segít.
[ Szerkesztve ]
-
csubuka
addikt
válasz Brogyi #67043 üzenetére
Köszönöm szépen a részleteket!
Hmm, az akksi elég régi már amúgy, így direkt ránézve, mintha egy kicsit a sav már jönne belőle a sarunál. Mondjuk egyéb gondot n észleltünk vele, mivel a start stopot kinyomjuk mindig.
Szóval egy új akksi mindenképp játszik, utána a helyzet csak megjavul.
-
ncc1701
veterán
Ja, 120ekm szervíz. Elég eseménytelen volt. A váltó olaj periódusa ugye nálam 40ekm, a gyári lóhugy olaj szinte fekete volt 40ekm után, az akkor beletöltött castrol szinte hibátlan volt, de nyilván lecseréltük. Szíjakra figyelni kell, rájuk van írva a méretük, olyat kell venni.
-
roti86
őstag
Sziasztok!
Visszakanyarodva egy kicsit az OBD témához: van egy Aliexpresses OBD 2 olvasóm, ami látja a vízhőfokot, fogyasztást, sebességet, viszont pl. EGR adatokat már nem képes kiolvasni az S-Cross ECU-jából. Az említett vGate iCar jó lehet erre is?
-
TommyY2
tag
válasz roti86 #67046 üzenetére
A Vgate Icar2 nekem olvassa az EGR-t a Splash-ben (gondolom, van benne), az S-Cross-on nem néztem, hogy mit jelezne, mivel abban elvileg nincs.
Az S-Cross-on szépen kijelzi a TPMS adatokat (azonositó, nyomás, hőfok, az elem állapotát nem figyeltem, gondolom azt nem jelzi).
Remélem, hogy megirja valaki szakértő, hogy milyen alkalmazással érdemes használni és okozhat-e gondot egy mélyreható elemzés (pl. amire az inCarDoc is képes, de nem mertem kipróbálni, mert azt irta ki, hogy kárt tehet az autóban) .
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Még egy apróságban akartam volna a topik közönségét kérdezni. Alapvetően ha csak nógatásra lehetett az S-crossban felpattintani a kallantyújával a motorháztetőt az bowden megnyúlás miatt lehetett?
Addig gyepáltam a kallantyút, hogy kicsit csálén is áll már az utastérben a huzigató. De egy ember nyomogatt a géptetőt. Én meg az utastéri kallantyút és sikerült kinyitni végül...
-
Gyöször
senior tag
válasz csubuka #67048 üzenetére
Nem néztem van-e valami beállító bármije. Szerencsére nálam egyszemélyes hadművelet felnyitni a géptér burkolatot. Tehát így lenne normális, nem úgy mint neked, hogy kezedbe marad a gomb annyira téped, de akkor se nyílik.
Pedig nálam többször nem nyitja ki senki a motorteret az országban, mindig töltögetem az akksit.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
slett27
addikt
Megint lehet hülyeség, de 1.3-as Ignisbe belemehet egy az egyben az 1.5-ös motor ?
M13A VVT -> M15A VVT. Kuplung, váltó, futómű mindkettőben ugyanaz lehet ?
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen