Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #49216 üzenetére
Én a nyárira öntöm rá a télit és így szépen lassan kicserélődik, vagy használd a GY 4 évszakosát.
Amúgy illik kivenni a télit belőle, de erre is vannak extrém módszerek: folyékonyszappan adagolófejére szoktam gumicsövet húzni (ilyet: [link] ) és visszanyomatom a flakonba, 2m le szokott érni mindig az aljára... Állítólag a párolágs miatt a télit be tud gyulladni, de ez csak urban legend lehet..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #49260 üzenetére
A Vitarába én beleejtettem az öngyujtómat tavasszal... hááát a járókelők gazdagodhattak pár cifra káromkodással mire az S kanyaron keresztül felhalásztam...
@BBke: Én a sima gagyi 1500 forintosat, de én belülre szoktam tenni , hogy a fekete kárpitot nyáron ne szívja ki a Nap és a piros-fekete gyerekülés se legyen fakó... Kb standard személyautó méretű az első szélvédő, de miért kell neked ilyen? Nem akarsz jeget kaparni? Nekem van ilyenem: [link] Így nem fagy el az ujjam mire lekaparom a kocsit...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tm5
tag
válasz Gyöször #49515 üzenetére
45k-s szervíznél kértem, hogy nézze meg, hogy milyen a fék. Megnézte, nem tudta megmondani, hogy mennyi van még rajta. 46 k-nál hangja volt ezért vittem vissza.
Ez a kártya dolog meg úgy tűnik, hogy minden más szervízben mehet, csak ott nem ahol én vettem az autót. Igen, még 2020-ban sem.
-
csiga8
senior tag
válasz Gyöször #49692 üzenetére
Eddig nem volt vele gondom, tudtam, hogy olcsó a Mannol, nem a csúcs minőség. Na de ez...
Reggel kiszedtem a mélyhűtőből az elvileg -30C fokos fagyállót. A kupakját is lefotóztam, látszódjék, bontatlan. A buborékok mindent elárulnak.
Az egyszerű fajsúlymérő teszterrel a bontott fagyállóból is mértem. Van általam bekevert maradék, amit kb -30 C fokra lőttem be, azzal mértem, meg töménnyel is csináltam képet. A teszter nagyjából jó.
Az állítólagos -30 C fokos Mannol fagyálló
Az általam töményből bekevert maradék ( nem Mannol)
És a tömény:
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz Gyöször #49692 üzenetére
1999-es Suzuki Swift, 1.0-ás.
Lekaptam a két hátsó dobot. Egész szép állapotú a dob, minimális válla volt csak, a pofák újak. Viszont mindkét oldalon az anya felőli oldalon a kisebbik csapágyokon nem volt porvédő.
Megtakarítottam a kupak alatti részt, tettem bele Metabond NLGI 00-ás zsírt ( a nagyobbikról is leszedtem a porvédőt, abba tettem, majd porvédő vissza)Csendesebb lett, nem búg, de majd valamikor cserélni kell a csapágyakat..
/ Egyenlőre nem is tudom hogy jön ki belőle. Mindkettőt kifelé kiütni valahogy? Csinálta már valaki? /
bal oldal ( csak azért, hogy látszódjon, nem porvédős a csapágy, vagy kiszedték belőle)
Jobb oldal ( itt sincs porvédő)
-
őstag
-
csiga8
senior tag
válasz Gyöször #49718 üzenetére
Nálam a motor és autó ( ami éppen áll) mindig töltőn van. A 600-as Fazerben 9 évig bírta így az akku, akkor is azért ment tönkre, mert a szerelőnéél volt és csutkára lemerítették és úgy hagyták.
Próba képp olcsó kínai JP moto akku ment bele [link]
Állandóan (csepp)töltőn, 2 szezont már kibírt. Érdekes, mert negatív saruja minden évben "kivirágzik".
Az Akkukraft töltő ( igaz drágább) korrektebb, mert 13,2-13,6V közt "tornásztatja" az akkut.
Az Aldis-Lidlis töltők egy idő után nem csepptöltenek, nem tudom miért, visszaejtik 12,8V-ra a feszültséget.
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #49757 üzenetére
Ha heggeszteni szeretnél...
Anélkül h belemennék a komolyabb villamosságtani magyarázatba, fogadjuk el hogy egyenáramú áramkörökben az elektromos áram a nagyobb potenciálú pont felől a kisebbik felé folyik, tehát ha a pozitívat teszed fel utoljára (és veszed le először) akkor terhelésmentesen tudod oldani a hideg oldalt, tehát nem keletkezik villamos ív. A riasztó sem szereti (meg semmilyen finom elektronika) ha levegőben van a test és tápot kap... Így szokták bezárni a kulcsot...Mindenki úgy csinálja ahogyan jónak látja, én így szoktam, de teherautóban például ezért is szeretem ha van áramtalanító kapcsoló.... Azt sem véletlenül szokás a pozitív saru után tenni és a biztosítékot is.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #49793 üzenetére
Biztosan a gyíkemberek megfigyelik...
Azért ha a wifid (2,4GHz) zavarja a rádiót (85-130MHz), akkor ott vannak bajok.... az csak valami felharmónikus lehet.
Mondjuk saomi, nem vagyok meglepve...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #49815 üzenetére
Nem így értettem, hanem van API GL4 és van GL4+ is.
Nem szart akartam írni hanem koszt, de az android kijavította kakira amit képpel szúrt be.... fel sem tűnt amíg ki nem jelentkeztem... Nálam sajnos be-be kapcsolgat az ABS, mert elég lendületesen autózok és olykor a balfékek miatt dolgozik minden... Vasárnap keresztbe fordult elém egy bamba vén hülye, mert ő az úttest jobb széléről fordul balra... előttem indexelt jobbra, majd fékezett egy Merci, gondoltam akkor balról megindulok, erre három autóval előrébb elkezdett balra fordulni én meg ugye lendületben a sínen az Erzsébet királynén, úgyhogy vészfék, kattogott minden szegény Vitarában... A régivel vagy a cégessel lehet nem fékeztem volna, mert azzal meg sem tudtam volna állni... max lerajzoljuk a kék-sárgára...
@laca891: BP-en egy kezemen meg tudom számolni hány szervizben állhatsz az autó mellett amíg csinálják... Van itt tőlem nem messze egy Bosch Service, majd benézek hozzájuk és megkérdezem mennyi a munkadíj ha rendesen kicserélik.
@ncc1701: Van abban valami amit írsz, csak ez nem teljesen így működik, a jobb folyadék mindig a kiegyenlítőben lesz.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #50091 üzenetére
Nem írtam évjáratot szerintem, de lényeg az hogy tuti van valamilyen rasegites, eleinte volt a csigasor, aztán golyosorsot tekertünk, utána lett hidraulikus szervo és most az epas a menőség...
Ha rasegites nélkül kellene az úton tartani az autót akkor 100-nál már a banda fele menne is az árokba az első kanyarban..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #50096 üzenetére
Látom nem érted a dolgot. Közvetlenül egy kilincsművel fordítod a kereket? Nem, tehát van rasegitesed, ha megnezed a bogár kormanymuvet akkor az egy fogaslec meg egy fogaskerék és jonapot, na abban semmi sem segít neked, magyarul pont ugyanakkora erővel kell tekerni a kormányt mint a kereknel... A régi zetor volt még ilyen ha jól emlékszem ahol két rudat tolt ki a fülke alól mindenféle áttétel nélkül...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz Gyöször #50115 üzenetére
Én a városban igyekszem 2000-2200 körül tartani a Jazz-t folyamatos haladásnál, váltani 2500-2700 körül szoktam (az már majdnem nyomatékcsúcs ).
A WagonR-t egy picit tovább engedem, majd' 1000-rel többet tud forogni.És motoron is a fordulatszám-tartomány 1/3-ánál tartottam mindig, azaz kb. 3000-nél, 9100 volt a CB500X revlimite.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz Gyöször #50220 üzenetére
Természetesen. / ''csiga /
Nem írok a krosszosba, csak beleolvastam úgy 8- 10 éve. Igazából Zöldember és tán Stundt62510 olaj ( keverék) vitáját néztem, / tribológus kontra mérnök, remélem jól emlékszem a nevekre és szakmákra/ olvastam, ( szűkítve) azt hiszem ott láttalak, meg a Spurira kerestem még anno, ott is olvastam hsz-d. / érdemesnek tartottam/
Nem hétköznapi a nicked valóban, bár eleinte nem tudtam honnan ismerős.
-
tboldi
nagyúr
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #50367 üzenetére
Életemben nem, az első excide akkum ezért is ment tönkre, mert "gondozásmentes" volt. 2 cella szárazon küzdött a BP-i ridegtartásban, de a régi kocsiban még a hűtővizet sem mértem meg soha, ha kásásodott ráöntöttem egy flakon -72fokosat aztán majd a vízpumpa elkeveri. Volt két refaktométerem, mindkettő eltört, az első már amikor hazaértem vele a boltból, akkor elrepedt, első használatnál meleg volt még picit a víz, elpattant, a második az első használatot sértetlenül megúszta, majd a második alkalommal már törötten jött elő a szekrényből... na ekkor döntöttem el h erre pont nincsen szükség. A régi kocsinál mindig kiszívtam úgy 8-12 dl-t a kiegyenlítőből és felöntöttem készre kevert -37fokossal, minden télen a benzinkúton megmérettem a fickóval egy százasért.
Akkut sosem töltök, kukázom őket. Azért tölti az autó is, ha nem tudja feltölteni akkor vagy veszek egy új generátort, vagy egy új akkut. Minden akkucserénél megmérem a töltőfeszt alapjáraton meg emelve is és annyi. 5 évet ridegtartásban is kiszolgálnak nálam az akkuk, ha leszívná valami egy hét alatt, akkor morcos lennék."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
TommyY2
tag
válasz Gyöször #50390 üzenetére
Most látom, hogy valóban írtad, még részletesebben is, valószínűleg a szürke betűk miatt siklottam át rajta.
Csak érdekesség képpen, a Lidl-es töltő nem annyira jó, amit az Aldi árul néha (talán Autó XS típus), az sokkal precízebben tölt (sokal kisebb hiszterézissel tartja a csúcson az akku feszültséget, tehát valóban fullra tölti csepptöltéssel).
TommyY
-
csiga8
senior tag
válasz Gyöször #50390 üzenetére
Pont a 12,4V alatti rész, amikor a legjobban szulfátosodik. Ezért érdemes 13,2-13,6V között tartani. Nálunk, van hogy 2 hétig nem mozdul egy-egy autó, az rajta lóg a töltőn.
Persze 2 autó benn áll az udvaron, így viszonylag könnyű. 2 meg kinn, azokat meg napi szinten használjuk, bár időnként beállok azokkal is töltődni.
Még nem alakítottam át, de már úton van kínából a biztosíték ház, mert a töltők egyik vezetékére (+) teszek biztosítékot. Nem, nem attól félek, hogy kigyullad a töltő, mert az nem.... A töltő vezetékének a szigetelése törhet meg, és ha mondjuk pont a pozitív ér testhez a motortérben, az akkutól tud kraftot kapni bőven, hogy felizzon. Ha van körülötte gyúlékony, akkor van baj.
Nem szabad a vezetékeket állandóan össze-vissza hajlítgatni, és úgy kell elvezetni, ne érjen semmihez. Évek óta így van, nem volt baj. Ja de! kb 3,5 évvel ezelőtt akkor még kölyök moszkvai őr kislány az egyik töltőmet ( szándokosan kint és áram nélkül hagyott, nevelés célzattal, hogy mit nem szabad rágnia. pl: slag, vezeték, stb) megrágta...
A 14,4V az 20 fokon ok. Ahogy csökken a hőmérséklet, egyre magasabb ez az érték, ahogy nő, csökken. Valahol van egy táblázat, de én most elő nem keresem.
Agy 40Ah, vagy nagyobb akkun egy LIDL-s töltő ( hópihe, AGM mód) 14,4V felett néhány tized ampert tol. Az a pezsgés annyiból jó, hogy picit mozgatja a folyadékot, keveri a savat-vizet ( szét tud válni), de kárt nem tesz.
A Fazerem ( 600) Yuasa akkuja 9 évesen hal meg úgy, hogy nem nálam állt a motor, lemerítették és úgy hagyták. Addig végig csepptöltőn volt. Az utódja ( kínai) már kettő éves, és az is csepptöltőn lóg. Baj nincs vele, de a saru kivirágzott baromira. Tavasszal kiszedem és a gumi kupakokat leragasztom, onnan jön a savgőz, nem zár rendesen.
A Varta itt van tartalékba a polcon, nincs fel savazva, most már kiváncsi vagyok mikor adja fel a harcot.
Szóval a csepptöltés jelentősen kitolja az élettartamot.
Nem mindegy a használati mód. Kb 8-10 km városi-elővárosi közlekedésnél tölti vissza a generátor a JÓL induló autó akkuját 80-85%-ra. A teljes töltöttséghez nagyon sok idő kell...
Most nézem, 2018.04-hóba lett vásárolva a JP moto. Tehát idén a harmadik szezonját kezdi.
Ha kibírja, nem is rossz.[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz Gyöször #50520 üzenetére
Teljesen amatőrként én is beleástam magam kicsit az autós témába (nyár óta megvan az S-Cross, mivel turbós, próbálom minél jobban megóvni), ugyancsak a Motul olajokat néztem ki a garancia letelte utáni időszakra.
A Motul ajánlása az Eco-Clean 5W-30, ami szinte ugyan olyan viszkozitási paraméterekkel bír, mint az EcStar 5W-30, bár ez C2-es (amennyiben valósak az EcStar paraméterei).
A Motul X-Clean EFE egy kicsit sűrűbb, viszont erősebb, vagy turbós motorokhoz talán jobban illik. Bár nem tudom, hogy ezek a viszkozitás különbségek mennyire számítanak (nem vagyok olaj szaki, de eddig bárkit kérdeztem, senki se tudta megmondani a tutit).
Az S-Cross-ba én is ezt tervezem, a Splash-be meg esetleg mehetne az Eco-Clean (vagy a Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30)?
Tboldi: Eco-Clean-ből van 0W-30.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Gyöször #50635 üzenetére
Megerősíteni nem tudom, de lehet benne valami. Apum 2012-ben kezdett el ingázni Gols-ba, és eleinte MaxxMotion 95-öst tankolt az útba eső OMW-n. Mindketten észrevettük, hogy az egyik héten jól megy az autó, a másik héten viszont olyan lagymatag az egész, a beindulás is tovább tartott valamivel olyankor. Aztán átszoktunk a Shell-re, abban még sosem csalódtunk soha, ugyanolyan, mint amikor éppen jó volt az OMW-s.
A Jazz-zel már nem is kísérleteztem, 2017 óta van meg, tőlem azóta csak 100-as Shell-t kapott. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #50657 üzenetére
Nekem ciril betűs változat van, orrán száján ömlik az olaj, de a szüleimnek ezért vettünk 4S abroncsot, mert nekem nincsen kapacitásom atmenni és kereket cserélni, tőlük meg nem várom el h 60+ évesen felcipeljek a pincéből.
Ha nem profi megoldásra vágyik a kérdező akkor egy max 10-ből már normálisat vesz...A másik fórumban a Vitarasok néhányan a palackemelore ratettek egy zárt szelvényt amibe belevagtak sarokcsiszoloval egy nutot, úgy már stabil az is.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #50700 üzenetére
Te sem kerestél vissza, jól van...
No nem gyári, hanem egy Avensis-é, de tökéletesen rögzíti, ezért sem akartam az anyagi oldalába belemenni, mert nekem sok cucc állt itthon pincében a régi kocsikból... az emelő is Toyota, de ha érdekel csinálok pár képet aztán jó pénzért lehet vinni."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
AMD Power
titán
válasz Gyöször #50768 üzenetére
Most hívtam reggel a srácot és mondtam neki ,hogy látom sikerült mégiscsak átiratni az autót. Azt mondta ő is nézte ügyfélkapun és valóban sikerült. Nem volt semmi mentegetőzés mert mondta ,hogy akkor amikor ők eljöttek az okmányirodából még nem volt kész a kocsi azért nem is hozta el a papírokat, valószínűleg később csináltak meg bent az okmányirodában. Mondta ,hogy 11 fele mennek az okmányirodába a kész átírásokért, én 12 után megyek hozzá.
-
Brogyi
senior tag
válasz Gyöször #50834 üzenetére
Azért az óvatosság nem árt. Simonjoe-nak is igaza van. Volt rá példa, hogy egy egész évet állt a polcon az akksi mire megvette valaki. Egyes típusok még el is viselik ezt, de én azért nem hagynám ki a töltést. Ha csak néhány másodperc a Lidl-s töltővel akkor abba nem halsz bele.
Új hozzászólás Aktív témák
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- 3D nyomtatott versenypályák