Új hozzászólás Aktív témák
-
csiga8
senior tag
Sziasztok!
Kedves ismerősöm néhány napja vásárolt egy új Suzuki Vitarát 1.6 benzin M16A motorral.
Szervízkönyvében ajánlott a 0W-20, az 5W30, de még a 10W30 és a 10W-40 olaj is, A1/B1-től A3/B4-ig szinte minden mehet bele.
Melyik olajat ajánlanátok, melyiket használjátok inkább?
-
csiga8
senior tag
válasz Böhomke #49648 üzenetére
Nálunk minden autóba, motorba OMV premium megy ( gázolaj is, benzin is)
Időnként ( szűrőcsere előtt pedig mindig) egy spuris tankot elégetünk. ( egész jól takarít)
Mindenképp cserés lesz a szűrő, beszéltem volt gazdijával, sosem volt cserélve. Ha nekem nem megy, akkor fizetek érte a szerelőnek, de cserélve lesz ( az is)
-
csiga8
senior tag
válasz ncc1701 #49652 üzenetére
Nem az agy része a baj, ebbe a dzsuva időbe és biztos alá nem fekszem.
Max ráér tavaszig, vagy valahonnan szerzek 1 órára aknát. A váltó olajat is le akarom cserélni, meg a fékcsöveket akarom megnézni, mennyire rohad.
Elvileg a lengéscsillapítók újak, a 4 fék új. Majd nyáron, unatkozós, ráérős ( LOL sose lessz! ) időmben szétszedem.
-
csiga8
senior tag
1999-es Suzuki Swift 1.0 -án a hátramenő fém fékcsövek kezdenek rohadni szépen. a munkahengertől az egész alján végig menő cső. ( igaz csak a vége rohad, meg a fékerőszabályzó résznél) Cserélt már valaki?
Van itt mindenféle hosszúsgú.... [link]
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
1999-es Swift 1.0, elvileg 121.000 km.
Mannol 5w40 Elite [link] motorolajat kapott ( előtte maradék 5w40 olajokból " átmosás" volt)
Mannol GL4+ váltóolalat, amivel szintén átöblítettem, öblítés után megint Mannol GL4+ 78W-90 [link]Lett volna fagyálló csere is, de....
Szóval nem volt időm, nincs itthon deszt.víz, így csak gyorsan vettem bekevert Mannol G13 (zöld) +30 C fokos fagyállót. ( kis időre kaptam aknahelyet) [link]Betöltés előtt (ismerős műhelyébe) refraktométerrel rámértünk, és csak -10 fokos volt a Mannol fagyálló a -30 helyett.
A régi fagyálló -30 fokos, a műhelybe lévőket is néztük, a refraktométer jó, így nem öntöttem bele az újat.Itthon a hagyományos pumpás ( sűrűség alapján mérő) mérővel mérve ugyanúgy -10C fokos. Most beraktam a mélyhűtőbe, abba kb -16C fok van, kíváncsi leszek reggelre mi lesz.
Azt nem mondom, hogy erős minőség a Mannol, de ez azért...Eddig nem volt gondom a Mannollal, kb. az alsó kategóra teteje, de lehet elfelejtem ezután....
Egyébként ilyen volt a Suzi benzinszűrője ( kivágtam a házából. Állítólag nem volt cserélve, az utolsó 50 ezer km alatt biztos nem)
Ilyen volt a váltóolaj benne: ( 2L viszonylag sűrű olaj jött le, állítólag ez sem volt cserélve)
200 km után ilyen lett a "mosó" olaj: ( a jó hír, hogy spén, fémpor nem jött le)
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz Gyöször #49692 üzenetére
Eddig nem volt vele gondom, tudtam, hogy olcsó a Mannol, nem a csúcs minőség. Na de ez...
Reggel kiszedtem a mélyhűtőből az elvileg -30C fokos fagyállót. A kupakját is lefotóztam, látszódjék, bontatlan. A buborékok mindent elárulnak.
Az egyszerű fajsúlymérő teszterrel a bontott fagyállóból is mértem. Van általam bekevert maradék, amit kb -30 C fokra lőttem be, azzal mértem, meg töménnyel is csináltam képet. A teszter nagyjából jó.
Az állítólagos -30 C fokos Mannol fagyálló
Az általam töményből bekevert maradék ( nem Mannol)
És a tömény:
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz laca891 #49693 üzenetére
Meg lesz, a mai nap még a hátsó dobokat szedem szét. ( ránézek, ahhoz nem kell akna) Az első féket is szét kellett szednem, ( egyébként új tárcsa és betét van benne) úgy szorultak a betétek, alig bírtam kiszedni. Nem értem miért nem tudta megköszörülni a betéten a csúszkán, miért nem takarította meg a betétek helyét, ahol felül és miért nem kente rézpasztával. A tüskék legalább valami zsírral be voltak kenve, de nem szilikonzsírral, sima gépzsírral. Most már baba lett.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Nem az a 2.000 Ft a gond. Én meg sem néztem volna. Ahol aknahelyet kaptam, ott a műhelybe szidták a Mannolt, mint a fene. Kíváncsiságból rámértek a fagyállóra és b+...
Kauffertől rendszeresen vásárolok, bontatlan minden.
Ha most beleteszem, és télen szétfagy a rendszer, na akkor kapok hülyét!
Másrészt, ha egy fagyállóból kispórolják az etilén-glikolt, akkor a hozzá való egyéb adalékot is. ( feltételezés)
Ezen a vonalon gondolkodva a motorolajból, váltóolajból is. Feltételezés ez is.
-
csiga8
senior tag
válasz Gyöször #49692 üzenetére
1999-es Suzuki Swift, 1.0-ás.
Lekaptam a két hátsó dobot. Egész szép állapotú a dob, minimális válla volt csak, a pofák újak. Viszont mindkét oldalon az anya felőli oldalon a kisebbik csapágyokon nem volt porvédő.
Megtakarítottam a kupak alatti részt, tettem bele Metabond NLGI 00-ás zsírt ( a nagyobbikról is leszedtem a porvédőt, abba tettem, majd porvédő vissza)Csendesebb lett, nem búg, de majd valamikor cserélni kell a csapágyakat..
/ Egyenlőre nem is tudom hogy jön ki belőle. Mindkettőt kifelé kiütni valahogy? Csinálta már valaki? /
bal oldal ( csak azért, hogy látszódjon, nem porvédős a csapágy, vagy kiszedték belőle)
Jobb oldal ( itt sincs porvédő)
-
csiga8
senior tag
válasz csiga8 #49709 üzenetére
Később az első sárvédő műanyag dobbetét alá néztem be. Kár, hogy az előző gazdija nem tette...
Kitakarítottam, ( forróvízes flakon+ ecset, utána hőlégfúvóval kiszárítottam) lekentem korantal, aztán alvázvédővel, de szerintem már késő. A jobb oldalnak szinte biztos.Bal oldal
Jobb oldal
Eltelt a vasárnapom.
-
csiga8
senior tag
válasz Gyöször #49718 üzenetére
Nálam a motor és autó ( ami éppen áll) mindig töltőn van. A 600-as Fazerben 9 évig bírta így az akku, akkor is azért ment tönkre, mert a szerelőnéél volt és csutkára lemerítették és úgy hagyták.
Próba képp olcsó kínai JP moto akku ment bele [link]
Állandóan (csepp)töltőn, 2 szezont már kibírt. Érdekes, mert negatív saruja minden évben "kivirágzik".
Az Akkukraft töltő ( igaz drágább) korrektebb, mert 13,2-13,6V közt "tornásztatja" az akkut.
Az Aldis-Lidlis töltők egy idő után nem csepptöltenek, nem tudom miért, visszaejtik 12,8V-ra a feszültséget.
-
csiga8
senior tag
válasz Tom1939 #49719 üzenetére
1., Meg kell nézni, mekkorát enged az akkutálca, a lehető legnagyobbat vedd bele.
Olcsóbb, de jó az Exide premium, vagy Rocket.
Jobb a Varta Silver, nagyon esetleg a Varta Blue. A Varta Blacket kerüljed. ( A Bosch ugyanaz, S3=Black, S4= Blue, S5=Silver egy gyárban készül, csak a címke más, meg sokszor drágább)
A Banner és főleg az Electric Power - ha nem tudod töltögetni - felejtős.
Az Electric Power téli, ( télen a valós hidegben) hidegindító árama mindig kisebb, mint egy Exide, vagy Varta Silver akkué. Élettartama is kevesebb, cserébe olcsóbb. Összeségében nem biztos, hogy Ft/év rosszabbul jössz ki.
-
csiga8
senior tag
válasz 2ozzmexy #49723 üzenetére
Már egy 1999-es Swift generátora is 50A-es. Pont az a gond, hogy a kisebb akkut nagy árammal tolja vissza a generátor. A nagyobb akku jobban tolerálja ezt, valamint kevésbé terheli az indítás miatti nagy áram leadás.
Az akku töltéséhez idő kell. ( kémiai folyamat) Átlagos elővárosi használatban min. 8 km kell, hogy visszatöltsön a generátor.
Az 1986-os II Golfomba 70A-es, a II octaviába tán 90A-es, a B7 Passatba meg 140A-es generátor van. A rövid távok a gond, nincs ideje visszatöltődni. Ezt is a nagyobb akku tolerálja jobban.
Ahogy idősődik az autó, a csatlakozók némileg oxidálódnak, kopik az önindító, stb. Picivel nagyobb áram kell az indításhoz. Gyárilag a lehető legkisbbet teszik be, de nem véletlenül nagyobb az akkutálca.
-
-
csiga8
senior tag
válasz Brogyi #49734 üzenetére
No, akkor én mint suttyó
2011-es B7 Passat 2.0 CRTD Az Exide AGM akku most 3 éves, de már csak 49Ah és 600A (EN) az indító árama. ( Hosszú történet, egyszer 6 hónapot állt az autó kényszerből, 0-ra lemerült akkuval, egyszer 2 hónapot állt, ahol bikázva indították, úgy jött haza. Ezt se nagyon köszönte meg az akku..)
Lényeg, hogy OBD-val átállítottam normál akkura a Passatot ( nem sokat változott, de valamivel keveseb feszültséggel tölt) A Start-stop indítás után kikapcsolva.
A töltő feszültséget ( nagy ritkán én szoktam nézni) ilyen szivargyójtóba tehető feszültség mérővel nézem menet közben : [link] Pontatlan, de következetesen kb 0.07V-al többet mér.
Átállítva normál akkura télen, ilyenkor 14,8-14,9V-ról indul és 14,5V-ig megy vissza, nyáron 14,7-ről indul és 14,4V-ig visszamegy. Kb az +10 C fok a határ.
Nemrég kapott egy Electric Power Gold 77Ah akkut. [link] Nem drága, ha megöli, na bumm. Ha nem, működik a dolog, DE tegyük hozzá, ritkán van használva az autó. Ott lóg madzagon ( csepptöltőn) és porosodik. ( hosszú történet, ne menjünk bele, asszony hülyesége...)
Nem sok, tán 1.000 km-t ment vele az autó. Kíváncsi leszek mikor nyírja ki HA kinyírja.
Olyan 0 C fokig hallhatóan sokkal jobban teker, mint a kétszer feltámasztott Exide, de a mínuszokban azért gyengül. Ha töltőn van, ha nincs...Ha kibírja a 3 évet ilyen használat mellett ( szerintem igen), akkor nem is lesz benne AGM benne többet
-
csiga8
senior tag
válasz csiga8 #49694 üzenetére
Előzményben a Mannol fagyálló.
Visszavittem a Kaufferhez és elmondtam a gondom. Nem is nagyon csodálkozott a fószer.
Annyit mondott : "Mondta már más is. Nem mi gyártjuk, csak forgalmazzuk."Később hozátette, nem szokott gond lenni a Mannolos termékekkel, de a bontatlan, féltéglára fagyott fagyállóra nem tudott mit mondani. Visszakereste a rendeléseim közül ( blokkot sem kért) és visszaadták a pénzt.
-
csiga8
senior tag
válasz dethroner #49752 üzenetére
Én néztem, gyári kupakfóliázott, a kupak alatt még SCT tépőfólia. A bolt biztos nem mókol vele.
Ez a fagyálló egy rossz sorozat lesz, nem hinném, hogy ennyire rossz tervezés. ( csak nem!)
Igen, igazad van sajnos. Szinte biztos, hogy nem fogja leszedni a polcról a bolt. Sokaknak nincs fagyálló mérője, meg miért is mérne? Gyári bontatlan csomagolás. Utána fog nagyon sokba fájni. Viszont ugyanabból a boltból vehet alkatrészt is....
-
csiga8
senior tag
válasz AMD Power #49753 üzenetére
Egy másik, nagy autósboltban beszélgettem az eladóval. Évek óta van Mannol olajaik ( fagyálló abból nincs) és soha semmi bajuk nem volt vele.
Az a baj, ha mondjuk egy ugyanilyen szar sorozatú olajból veszel ( mert kifut forgalomba a szar olaj valamiért) és tönkre vágod vele a géped, hát...
-
csiga8
senior tag
válasz 2ozzmexy #49759 üzenetére
Ahogy írták előttem is.
Ha a negatívot kezded leszedni, bármilyen fémhez hozzáérhetsz, minden negatív, nem lesz semmi.
Utána a pozítívnál szintém bármihez hozzáérhetsz, mivel nincs fenn a negatív, megintcsak nem lesz semmi.
Visszafelé szoktam kezdeni a pozitívval, érhetek bárhova, nem lesz semmi. A negatív meg adja magát.
[ Szerkesztve ]
-
-
csiga8
senior tag
válasz 2ozzmexy #49795 üzenetére
Ha emlékeim nem csalnak, a DOT3 előtti időszakban a Castrol gyártott olajat a fékhez, innen maradt meg a fékolaj megnevezés a köztudatban.
A DOT3, DOT4, DOT 5.1 glikol-éter bázisú fékfolyadékok.
A forráspontjuk más. A DOT3 200 C fok ( dobfékhez), DOT4 230C fok ( tárcsafék és általános felhasználás), DOT 5.1 260 C fok ABS/ESP rendszerekhez
A DOT5.0 teljesen más, szilikonbázisú, leginkább amerikában használják.
/ a fékfolyadék tartály kupakjára ráírják mi a min. ami beleveló/
A hűtőfolyadékból csak töményet vegyél, G12, G12+, ez alubarát. (általában rózsaszín)
Magadnak bekevered kb -35C fokra, azt csókolom.A váltóhoz keress gyári szervízkönyvet, vagy majd itt segítenek. Ha nem, megnézem a Würth WOW-ban.
Esetleg itt az olajválasztóban rákereshetsz: [link]
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz tboldi #49798 üzenetére
Nem ismerem őket, egyszer vetem előre bekevert fagyállót. ( és utoljára)
Olaj, fagyálló, ha nem a "legalja.hu", hanem azért egy közepes minőség, akkor inkább azt sűrűbben cserélem, azzal ugyanis többet érek. ( Mindig az adalék kopik ki előszőr, a friss folyadék, olaj viszont tele van adalékkal)
4 db német autónk van, olajból Fuchs-ot veszek. / Próbáltam az Eneost is, hogy azért legyen valami Japán is / Az olaj adatlapján a viszkozitási indexet a dinamikai és kinematikai viszkozitást nézem ( a jóváhagyásokon kívűl) [link]
/ itt pont nincs a viszk. index, de ha rákeresel, más adatlapon meg van, 170-es értékkel, ami már azért jó. /
"Gyári" olaj biztos jó, de általában mind drága ( túlárazott). Nem mindig, általában.
[ Szerkesztve ]
-
-
csiga8
senior tag
válasz TommyY2 #49849 üzenetére
Sajnos nem tudom, van diagnosztikám ( Vag-com, avagy VCDS, Delphi) de csak a saját német autókat szoktam vele diagnosztikázni. ( egyszerűbb feladatok) Japánt még sose csináltam.
A Vag- com ( gyári ) a Delphihez képest többet tud, én legelábbis több mindent érek el.
/Mindkettő, khhm, "olcsósított" verzió./
-
csiga8
senior tag
válasz TommyY2 #49848 üzenetére
Valami ilyesmi van nekem is : [link] , de mire körbeérsz egy autón, bedurran az alkarod.
A permetező meg kényelmes. Minden más adapter, tartály jó, csak a pumpát helyettesítem.
Maga a tartályt is lehetne helyettesíteni erősebb falú kb 0,5-1 literes flakonnal, aminek van jól záró kupakja. Arra lehet applikálni két csövet, és kész a légtelenítő.
Lehet akár nyomni is, de itt típusonként meg venni a kupakot. [link]
-
csiga8
senior tag
1999-es 1.0 53 LE Suzuki.
Nem régen vettem, néhány dolog átnézve rajta. A fékek nem fognak be, minden kerék könnyen gördül, a hátsó csapágy kicsit búg, zsíroztam rajta, de nem szorul.( Az új csapágyak már meg vannak, majd kicserélem, ha lesz időm)
165/70 méretű gumik vannak rajta. Guminyomás 2,2 bar.
Soknak találom a 6L fogyasztást. 25 Km-re van a melóhely, reggel 05.30-kor szinte nincs forgalom, este 19 óra felé ( haza) kicsit nagyobb, de folyamatos, nincs dugó.
2-3 ezres fordulat között használom, max 90 km/h. 47 évesen nem versenyző stílusban közlekedek.
Váltoolaj cserélve, motorolaj cserélve, benzinszűrő cserélve. Csak OMV premiumot használok mindenbe.
Hidegen-melegen könnyen indul, hidegen magasabb az alapjárat, melegen szépen visszaveszi 700 körülire. Nem füstöl, eddig nem vettem észre, hogy enné az olajat. Benzinszag nincs.Normális ez a 6L fogyasztás? Még igazából tél sincsen, mert nincsenek mínuszok.
-
csiga8
senior tag
válasz Brogyi #49931 üzenetére
Jó'van na! Rég volt benzines autóm, és még az is kézi szivatós.
Elszoktam tőle. Meg a közel 100 lovas Fazerem se eszik ennyit, ha 190-es nyéltempóval megyek vele, akkor sem...
Úgy vettem meg a Swiftet, hogy 4,7L az átlagfogyasztása. Másodállásba buszsofőr az ember, ( munkatársam) ő azt mondta, hogy a 80 km/h-t szereti a Swift. A nyári gumijai ( igaz kukák már) azok gyári méretűek, de most a téliek vannak fenn, amik nagyobbak.
Hirtelen nem tudtam, hogy most akkor rossz az autó, vagy hazudott.
Ezek szerint egyik sem.Ennek örülök.
Szoknom kell a benzines világot, 4 dízel járgány van a családban...
Egyébként beszarás, de kedvelem. Kicsit retró, mint a II Golfom( 1.6 TD)
A váltóját nézem majd meg, olyan érzetre, mintha kopott lenne a kulissza.
No meg a fékcsövek... Azt látom előre, hogy egy egész napos orális szex lesz.
( Bammeg a helyi szerelő sem vállalta, azt mondta "női munka" a 2 hátramenő fékcsővek cseréje)
-
csiga8
senior tag
Lehet rossz kontrukció a turbó, nem tudom, még nem hallottam róla. Figyelni fogom.
Azt tudom mivel tudod megölni a turbót.
1., Indítás után hagyni kell pár másodpercig alapjáraton a motort, ( 6-8) nem nyúlunk a gázhoz, hogy az olaj odaérjen a turbóhoz is, ne szárazon, félszárazon fusson a turbó tengelye
2., A longlife csereperiódussal. Az olajból előszőr mindig az adalék kopik ki. Régebben a kén és foszfor ( SAPS, azaz szulfáthamu ) adalék többszöröse volt a mostaninak. Ezek a kopás ( főleg indítás-leállítás) miatt voltak felelősek, de a kipufogáz utókezeő rendszert eltömítik, ezért próbálják más adalékkal pótolni, több-kevesebb sikerrel...
3., Rossz minőségű olaj, bár ma már szinte minden olaj képes a turbó okozta terhelésnek megfelelni, de azért van jobb-rosszabb választás
4., Ha VTG a turbó ( variálja a lapátszöget) időnként (100 km-ént minimum ) szándékosan picit mehuzatod a motort magasabb fordulatokon és nagyobb terhelésen, ugyanis akkor fog változni a lapátszög, nem fog letapadni. (Értelemszerűen üzemmemelegen)
5., Tartós autópálya után legalább két perc alapjárat. Normál terhelés esetén ( városi-elővárosi használat) a turbó kb 350 C fokos, egy autópályás rész után meg 600-650 C fok körüli.
A turbót az olaj hűti, ha leállítod, nem hül vissza, akkor az ott lévő olaj megég. Nem túl szerencsés, ha a csúszó felületen megégett koksz marad, mert rosszabb lesz a siklási tulajdonság, idővel pedig eltömi az olajjáratot...6., Indítás után egyből nagy terheléssel használjuk az autót. Nem melegedett még át, nagyobbak az illesztési hézagok, a kenés sem jó még... ( mondjuk ezzel nem csak a turbót, hanem a motort is megölöd elég hamarl)
A Kia Ceed-nél tán a turbóhoz vezető olajcsőben szűrő van. Azt rendszeresen elfelejtik cserélni, ( szar helyen van, nehéz hozzáférni) ami ugye baj, mert ha az eltömődik, jön a turbó halál.... ( Egyébként még a Ceed-nél is teljesen normális, hogy 300-350 K után is a gyári turbó van fenn)