Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Pont ma és tegnap néztem rá a vitarára és hrv-re. A hrv tényleg pöpecebb belül, de én már túl nagynak és rosszul beláthatónak éreztem. És egyedi rendelés már jövő nyáron itt is van... Júliusban. Gondolom így alku 0.0 körül mozog.
Nekem továbbra is tetszik a vitara, most éppen azon filózom hogy 4wd kell e nekem (vagy glx a ledes fényszóró miatt, de a kulcsnélküli dolgoktól falnak megyek és a többi vele járó extra sem érdekel). Kis városi utaimra a szívóbenzines biztos jobb.
-
őstag
válasz bajnokpityu #21300 üzenetére
A tompított ledes nem tudom mennyivel jobb éjszaka vezetve (mint egy xenon?) ez az egyetlen igazából ami vonz. Összeségében biztosan igazad van mind a glx-ben, mind a 4wd-ben.
De a rendes nyári könyöklőt ki fogom köhögni (nekem 65 ezret mondtak) ha vitara lesz (a racionális a gl+, + 2 színű metál + gyári könyöklő + vonóhorog).
u.i: és valahogy azt is le kellene beszélnem hogy gyári gumit otthagyom gyári könyöklőért/vonóhorogért (ki tudja mi sikerül) és viszek rá cross climate michelint, csak nem most jön a jégkorszak).
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz bajnokpityu #21302 üzenetére
Hát igen megvárjuk még azért ezzel a további cross climate teszteket. Egy prohardveres kollegának is ezek vannak fennt, majd ha leesik a hó rákérdezek
A szenzoros dolog idegesít (meg az hogy a komplett szett 200+, és nem ez a legnagyobb gond, nincs hova tennem). És utálok cserélgetni...
-
őstag
válasz bajnokpityu #21305 üzenetére
Most hogy megint 2 autó van olyan 15 ezret. De a városi ciklusomban van nagyon durva napi rutin (reggel 2,5 kilométer a suli, ott leállít gyerekek bekisérése és onnan 1,5 kilométer metró meletti parkolás, este fordítva és pluszban heti 3 zeneóra szintén 2-3 kilométerre). Bármi más mint szívóbenzines kihívná a sorsot...
-
őstag
Nagy valószinűséggel egy vitarát veszek valamikor tavasszal (ha el nem csábít az új mitsu asx ha lesz addig, a hrv és 10 hónapos szállítási ideje nem vonz annyira).
Itt olvasgatva lehet hogy infóként feldobom ide az i30-asom mielőtt beszámítattom 127 ezer kilométer és 8 éves, csak nálam volt. Sajna elég fontos a folytonosság, nagy kocsinak mindig lenni kell (és a kötelező/casco bónusz is jelentős rajta).
-
őstag
válasz tboy93 #21590 üzenetére
Igen a HRV drágább, de sok minden ellene szól. Legfőképpen a 10 hónapos szállítási idő. Meg a nagyobb tömegben kisebb motor... Dízel nem jön szóba amilyen távokat hétköznap kap az autó.
Az asx is nyilván drágább lesz, de ez igazából csak a vásárlás időpontját változtatja valamennyivel (hitel autóra nem lesz). Az i30 ugye teljesen szuperál, nem rohanunk sehova.
A vitara olcsó fenntartása, és kompakt mérete erősen vonz (ugye egy mitsunak, vagy pláne egy hondának a fenntartása is több)...
És pluszban így vénségemre az automata is elkezdett vonzani, és első visszajelzések alapján ez az új 6 fokozatú automata egész jó a vitarában (honda cvt köszönöm nem...).
Szerk: roberto211: Köszönöm, én is olvastam a cikket, vitara összeségében szimpatikusabb is.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Az automata váltóit mennyire tervezi így alul a suzuki (mint a manuálisat)? Amúgy is elkezdtem rá vágyni, de így amit olvasok (tavasz környékén vitara esélyes). Index fórumon van valakinek vitara benzines automatája, és minden ok, de gond is lenne másképpen új autónál.
Remélem azért hosszú távon nem kényelmetlenebb a régi i30-nál a vitara első ülése (valljuk be az i30 sem egy hosszú távú utazóautó).
-
őstag
Ha már traileren viszik akkor van amúgy is jobb célpont errefelé mint az én 4-5 millás autóm Nem Buda, de azért egy két szép bmw vagy merci van mindig a közelben.
Mondjuk a Kerékgyártó utcában ahol parkolok szerintem nagyon meredek lenne traileren vinni valamit. Szép belátható széles utca.
Mondjuk gps-ért már zúztak be oldalablakom (persze én voltam a hülye...).
-
őstag
válasz roberto211 #23417 üzenetére
Használt i30-at mondjuk én sem vennék új vitara helyett Pedig nekem i30-am van 8-ik éve. Mondjuk én azért mert alacsony az alja és néha leverem (és halálra idegesít már).
-
őstag
válasz Kornel #23445 üzenetére
Hát én a 3-3,2 millában annyira nem bíznék. Az igazán jó árú suzukikat itthon gyártják. Lásd celerio. Celerio +400 ezerért a baleno szerintem túl szép hogy igaz legyen.
De legyen igazad, én is örülnék neki (bár azt hiszem én kibírom, és glx vitarát veszek év vége felé).
-
őstag
válasz Kornel #23448 üzenetére
Egyébként én azt gondolom, hogy a swift lesz az amelyik nem fog beleilleni a suzuki termékpalettába. Ugye már a celerionak nagyobb a csomagtere (és talán az utastere is de ezt nem tudom). Lehet hogy sokkal jobb üzlet lenne itthon gyártani a celerio-baleno-t. Akkor lehetne 2,3 a celerio elfogadható felszereltséggel (és 3,0 a baleno). És meg is lennének az egészséges árlépcsők. Dominálnának újra mint régen.
De ezt nyilván ők jobban tudják (avagy a magyar piacon dominálni nyilván kisebb érv, ha egyébként világpiacilag a jelenlegi gyártási helyek nyereségesebbek).
-
őstag
válasz Kornel #23453 üzenetére
Nekem tetszik a vitara. Az a mínusz pár centi hossz is, sokat járkálok a városba.
Azon is látszik hogy ez szerintem lényeges, hogy a másik autóm egy toyota iq (kellett egy második 14 végén és az asszony nem akart az új "naggyal" járni, én meg nem akartam egyedül járkálni 4-5 millás autóval).
De úgy tűnik megfűztem az asszonyt, az i30 fog menni és jön egy kék fehér glx automata vitara remélhetőleg év végén(vagy gl+ ha nincs olyan dőzsi). És az iq is marad (bár ha nagyon bejön a suzuki meg az automata akkor lehet hogy pár év múlva új ignis automata cseréli majd,tetszik most az is elsőre, és az is kényelem hogy egy helyre mennek szervízbe). -
őstag
válasz Motion_Blur #23475 üzenetére
Az S-Cross-nál nagyon kiváncsi vagyok hogy sikerül a ráncfelvarrás a külsőn.
-
őstag
válasz Kornel #23705 üzenetére
Ha 3,2 milla lesz tényleg, akkor racionalitásban nehezen verhető a baleno. Én éppen azért nem fogok használt hondát venni, mert túl jól tartja az árát.
De az új civicre lehet hogy ránézek, főleg ha télen ilyen vacakul megy a spórolás a vitarára Kijön az is mire meglesz a lóvé...
-
őstag
Küldenék azért szívből szóló gratulációt azoknak az emberkéknek akik néhány pesti fekvőrendőrt elterveztek és/vagy rosszul kiviteleztek. Azokról a magas és rövid felhajtós darabokról beszélek. Érdekes Nyíregyházán pl. meg tudták oldani hogy magas és rendes felhajtója is legyen (azaz a gyorsan menő emberkék jól megjárják, de normálisan ne kelljen 5 km/h-val rettegni tőle).
-
őstag
Ja, speciel nálunk én járok a toyota iq-val ha egyedül megyek valahova, és a feleségem a hyundai i30-al.
Vitara kifejzetten jól (keveset) fogyaszt.
Én is erősen gondolkoztam rajta, nálam ott hasalt el hogy túl sok lett belőle (sose volt tömegautóm, és nem is szeretnék).De ha tetszik teljesen racionális választás.
A celerio elég aprócska, vékonyka (mármint szélességében, olyan kicsit gnómnak érzem). Akkor inkább egy i10. Szerintem.
-
őstag
Hát ha a golffal a technikai problémákon kivül nem volt bajod (méretben) akkor a hyundai i30, kia ceed páros is jó lehet (az enyém már 9 éve mindjárt, soha cserben nem hagyott, egyetlen baja hogy alacsony az alja durva fekvőrendőrön könnyen leverhető). De 1,6os motorral ezt az új szériát. És kicsit több lesz mint 4 milla...
Bocs az offért, de még korábbi vitarás érdeklődésem miatt látótérben maradt ez a topic
-
őstag
válasz roberto211 #25227 üzenetére
Volvo az nekem szívem csücske. Valószínűleg azért tetszik nekem az új jazz hátulja is
Mondjuk ez szerintem így képről csúnya, csak nem annyira mint elődje.
-
őstag
válasz Kornel #25416 üzenetére
Ja, múltkor néztem valamelyik oldalon rakták fel a lopott autóikat az elkeseredett gazdik. Két leggyakoribb a suzuki swift és a toyota yaris volt... El is kezdtem félteni toyota iq-mat (mondjuk pajzs van benne meg cascoja is van, max imádsággal tudok még ráerősíteni)...
-
őstag
Voltam ma megnézni az új scoss-t. Szerintem bűn ronda helyett most már kis átlagos. Semmi különös.
Viszont már a gl+ benne van a led fényszóró ami nekem fontos (4.7-ért ez elég jó csomag, nekem ami kell minden benne van ha lemondanék az automatáról).
Viszont azért valamit az én szempontomból el kellett baltázni. Automata váltó 1.4-es turbóban csak összkerékkel van (nekem teljesen felesleges). -
őstag
válasz Kornel #25843 üzenetére
Nem, azért mentem hogy ránézzek élőben milyen (alapvetően automata vitarát akartam tesztelni, de az értelmes távolságban nincs senkinek).
De most ezzel a gl+ ledes fényszóróval dologgal elég sok variáció nyílt... Csak sajna nincs tökéletes megoldás, lásd automatáshoz kötelező a 4wd...
Plusz azt mondták hogy az új ignist nem itthon gyártják (ha india nekem storno), ez is bekavar (esetlegesen másik autó cseréjénél kényelmes lenne ha mindkét autó márkája ugyanaz).
-
őstag
Nem tudom, csak az értelmes távot hívtam (Zuglóhoz képest) Vácon állítólag lesz jövő héten. De a Gusztáv is tud intézni ha komolynak látszol, de az trükkös (valakié aki odaadja kipróbálni csak le kell szervezni, mert használatban lévő autó).
Az s-cross is már hagyományos automata azt mondták. 1.6 motor már nincs. -
őstag
válasz Kornel #25849 üzenetére
Nálunk meg az asszony nem akar megválni i30-ától. Nem kötelező, akkor veszek magamnak egy vitarát
De az 1.4 turbo Gl+ S-Cross szerintem nagyon durván jó ár/érték arányú. Akinek megfelel a külseje annak azért jó családi autó (erős motor, automata klíma, tempomat, led fényszóró közepes felszereltségi szinten).
Szerk, Kornelka: Igen, ez kb ugyanannyira durván jó mint a vitara gl+ 4,1-ért...
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Kornel #25852 üzenetére
Egyébként a tesztvezetésen mennyire érezted könnyűnek/puhának a kuplungot? Nagyon vonzó a felszereltség, lehet hogy érdemesebb lenne először az i30-at lecserélni, de a jó könnyen kezelhető kuplung alapfeltétel (most hogy fájdogál sok városi vezetéstől a bal lábam nekem is jobb lenne, de 4wd-t az automatáért túlzásnak érzek). Nyilván én is kipróbálom most hogy elgondolkoztatott, de több szem (vagy láb ) többet lát.
-
őstag
Attól tartok más kuplung lehet az 1.4-es turboban. Nekem eddig az volt a tapasztalatom hogy minél nyomatékosabb a motor annál keményebb a kuplung (de a mintavétel köre szűk, csak saját tapasztalat).
Apropó kettőstömegű vajon van a benzines turboban (ez nem neked, úgy mindenkitől)?
-
őstag
Köszönöm az infókat. Ha vajpuha, az nekem jó.
A bizonytalan fogáspontnak viszont nem örülnék. -
őstag
Éppen elhatároztam magam a glx vitara mellett, erre újabb horror történetek a fényezés minőségről (index vitara forum)... Istenem nem akar ez összejönni... Mondjuk feketére panaszkodtak, én meg fehéret vagy szürkét akarok metálban (de akkor gondolom az is olyan vacak lehet, csak legfeljebb kevésbé látszik). Nu mindegy rájuk kérdeztem hogy egyedi e az ügy és esetleg érdemes e várnom (valami festőgép szétment a nyáron a gyárban is van a sztoriban).
A szép az ha elmegy az iq (egyedi autó, ki tudja mennyi idő ugye), akkor gyorsan kell az új helyette. Magyarul hirdetni nagyon ráérek, de cserére már nagyon nem.
-
őstag
Igen, ha itt a lehetőség lenne egy pár
1. milyen a led fényszóró (nekem fő indok a glx mellett)
2. a többi (helyzetjelzők, indexek) ledesek (hurrá lenne ha nem kellene cserélgetni)?
3. milyen a hifi (hivatalosan ebben is jobb 2 hangszóróval a glx)?
4. milyen kényelmes az út hosszabb távokon (alkérdés ha tudja valaki, van különbség a glx és a gl+ ülései között a huzaton kivül?)?
5. kikapcsolhatok a biztonsági bisz-baszok (városi ütközés és egyebek)?
6. milyen gumikat használsz és mi velük a tapasztalatod (filózom 4 évszakosan, hócipőm tele a cserélgetéssel)?
7. mi az amivel legkevésbé vagy elégedett az autóban?
8. Jó az automata (kifejtős kérdés )?Egyenlőre ennyi
Köszi!
-
őstag
Köszönöm szépen! Ez teljesen pozitiv.
A biztonsági cuccokat alapban nem akarom kikapcsolni, de jó ha van lehetőség. Én olyan estre gondolok ha pl. vészfékez olyan indokolatlan esetben amit veszélyesnek tartok, akkor ezt a funkciót kikapcsolom. Övet mindig bekapcsolom (és bekapcsoltatom mindenkivel aki beül).
Apropo, +1 kérdés volt neked az asszisztensektől valami indokolatlan (pl. az előbb általam leírt indokolatlan vészfékezés)? Hány kilométert mentél eddig vele (+2 )?
-
őstag
Köszönöm a segítséged.
Nem kávézom, de tiszta értelmes fejjel van egy véleményem.
Ha a vészfék ok nélkül bekapcsol akkor remélhetőleg nem törik el semmim az övtől De utána kikapcsolom. Végleg (tehát nem menet közben, hanem ha elveszti bizalmam).
Számomra alapvetően kétféle biztonsági berendezés van (és nem definició szerűen, csak az én nézőpontomból). A klasszikus passzív (biztonsági öv, megerősített karoszéria stb...). Ezeket nem piszkáljuk, használjuk stb. Szerintem ebben egyetértünk.
A másik a mostanában teret nyerő aktív dolgok (vészfék asszisztens, holtsáv figyelő stb.). Ezek ha jól mükődnek szuper, de legyen meg a kikapcsolás lehetősége. Több olyan teszt van ahol ezek rossz mükődésére is van panasz (nem vitara!). Az iskola példa erre a pl szélben repülő falevélre/műanyagzacsira aktíválódó vészfék. Tehát az aktív rendszerek között vannak igenis rosszak. Ha jól mükődik nem fogom kikapcsolni.
És elismerem hogy a jól mükődő aktív biztonsági rendszer nagy plusz (egy elsőbbséget meg nem adó másik fél által okozható balesettől megóvhat, nagyon is számíthat a reakcióidő különbség), az általad elkövetett önhibától is megvéd amit bárki bármikor elkövethet (nem tartottál elegendő követési távolságot).
Ha vísit az nem zavar ha nem túl gyakran és nem komplet hülyeségkért teszi. 25 év vezetés alatt önhibás balaesetem nem volt . Követési távolságot mindig jócskán hagyok (melyben honfitársaim előszeretettel belehajtanak de ez már egy másik téma).
Peace
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Igen, ez láb függő. Nekem is kitartanak sokkal tovább fékeim (nekem még az első fékbetétek is 50-80 ezer kilométer, autótól függően). Mondjuk (következőig ) nem automata és használom a motorféket.
Valahogy gyorsabban gyorsítok mint ahogy fékezek (gyorsan elérem a kivánt sebességet, de követési távolságot tartok, és ha láttom hogy meg kell állni akkor motorfék ha lehet, aztán ha lehet kis fékkel fokozatos megállás, de nem spórolásból, egyszerűen nem szeretek nagyot fékezni ha nem kell).
Új hozzászólás Aktív témák
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Külpolitika
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Assassin's Creed IV: Black Flag
- Óra topik
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Spórolós topik
- MG4 menetpróba
- További aktív témák...