Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #55043 üzenetére
Ekézheted, én nagyon rühellem, meg a SzakálMetált is egyre jobban...
Szóval keressek valami 5w30 API SN vagy SN+ olajat? Szuper, remélem találok olyat ami nem 15ezer a 4 liter...Valami krovára rakhatós láncos cuccal húzta meg legutóbb az olajszűrőt...némi copásfaktort érzek benne már most, de remélem hogy a vízpumpafogó meg fogja oldani a problémát. Ha nem, akkor szíjjas leszedő van kéznél.
A szűrőket kiszedem és elpucolom, szó se róla, csak komoly kételkedni kezdtem a szerviz szavahihetőségében... érzek némi lehúzást az ajánlatukban. 4000km után erősen kétlem hogy olyan katasztrofális állapotban lenne a váltóolaj meg a fékfolyadék (hiszen nem tekergetem le a kupakot róla) hogy feltétlenül cserélni kelljen. Igen, tudom higroszkópos, ki kell cserélni egyebek, de van még itthon egy flakon bontatlan Febi Dot4, max azzal feltöltöm, egy liter csak elég lesz ehhez a "hatalmas hadivashoz"...
A 4 karikás gyártónak puszilom a mamukáját, hogy 1,3 liter van előírva, de csak 1 liter ment bele a haver A6-osába... azon a 3 decin tényleg sok múlhat...Mindenesetre a savasodáson és forrásponton kívül nem látok egyéb indokot a váltóolaj és fékfolyadék cseréjére, még akkor sem a gyár ezt írja elő.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
TommyY2
tag
válasz Gyöször #55067 üzenetére
Ugyan ezt írtam én is, hogy a Suzuki szerviz nem volt hajlandó pénzért sem kicserélni a váltóolajat. Egyébként a kezelésiben sem szerepel csereintervallum.
Neked végülis bevállt a Castrol Syntrans FE 75W? Írtad egyszer, hogy nem tökéletes (vagy csak egyszerűen a Suzuki váltó nem jó konstrukció).
Kíváncsi leszek majd, hogy milyen motorolajat találtál, addig is, amíg elárulod, gondolom, hogy mehet a Splash-be a Motul Eco-Lite 5W-30, vagy abba is mást javasolnál.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #55067 üzenetére
A Suzuki márkaszerviz lecserélné, mert benne van a kezelésiben, ám amikor arról érdeklődtem hogy bent lehetek e akkor valami covid-19 deltáról hadováltak...
Lecserélem én, két csavar az egész, csak 2,8L a feltöltési mennyisége, ha lejön 2,5 lityi akkor sokat mondtam, de erősen kétlem hogy a Syntrans FE 75W 3100forintos literenkénti árával számolva érdemes ~9rongy értékű váltóolajat a kukába dobni 4000km lefutása után.
Persze erről a vélemények megoszlanak, de szerintem a szervizben is csak leszámláznák.
A fékfolyadékot pedig ahogyan írtam van itthon egy bontatlan ilyen: [link]
Majd ezt beleöntöm és engedek ki a fékeknél egy keveset a légtelenítőn, aztán mindenkinek öröm és boldogság költözhet a szívébe...
Nehogymár szó érje a ház elejét hogy nem követem a karbantartási ütemtervet...
Jövőre (lesz benne talán 6ezer) meg kidobálom az íridium gyertyákat 40ezerért, mert hát majom-banán...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Moleman
addikt
válasz Gyöször #55080 üzenetére
Én mikor a Mazdához kerestem, legalább ötfélét találtam. Amerikában évente cserés a fékolaj a hivatalos karbantartási szerint, Magyarországon soha... Az "élettartam" feltöltésű váltóolajról nem is beszélve. Végülis csak ténymegállapítanak, ha nem cseréled le, 160 ezer km lesz az élettartam.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #55172 üzenetére
és @ Nirvatti és @beef: Ki mondott ilyeneket? Ott van leírva, szerintem egyértelmű... mész a belsőben, előzöd a sort, utolér és veszettül villog, dudál, stb...
Nem, a KRESZ-ben azt írják hogy autópályán mennyivel lehet maximum menni, namost ha valaki e fölött megy (és szemmel láthatólag előzésben van, tehát baloldalán szalagkorlát, jobb oldalán egybefüggő kamionsor), akkor nem tudom hogy a szívó 1,3 benzin Ignis honnan veszi a bátorságot hogy elkezdje tolni és még dudálgasson is, valószínűleg majd 150-ről nyom egy satut a belső sávban hogy beférjen két kamion közé 90-el... Aztán ha rossz pedálra lép az illető akkor rögtön "büntetőfékezést" kiabál mindenki...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #55207 üzenetére
El ám, évi 2000km-t lefutni 800-as benyaval, inkább vissza vásárolom a 600sel-t, az "jól fogyasztott" .
Amúgy éppen ezen agyaltam, hogy emelni kell az 5000-es tankoláson, ha 800 lesz literje.
Update: fékfolyadék csere megvolt, vittem a febit és atpumpaltak rajta az ABS szivattyuval,még kaptam is vissza belőle."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz Gyöször #55212 üzenetére
Nálunk burzsujság van, és hétfőn a WagonR-t is telenyomom.
[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz Gyöször #55248 üzenetére
F@szom kivan már a hülye kötözködéseddel. Rohadt idegesítő vagy.
Nem vagyok autószerelő, nem tudom az okokat, csak annyit írtam, ami történt. De ha nagyon érdekel a téma, járj utána magad. Nekünk annyi épp elég volt hogy mindig berobantotta magát a gyenge benzin.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #55273 üzenetére
Láttam én is, de egy kétéves gumicsövet ha nem hajtogatsz ötezerszer naponta rettentően kis szögben, akkor nem törik el, nem törhet el. Vagy selejtes a cső, vagy valahova becsípődött, esetleg meg volt csavarodva eredetileg is.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
addikt
válasz Gyöször #55323 üzenetére
Nézd, ez mindenkinek a saját dolga, én ebben nem akarok senkit bírálni vagy kritizálni, de kb. úgy vagyok a dologgal mint te. Igaz, hogy már vásároltam több (inkább apróságok) terméket az Alin, de fontosat (vagy olyant ami időre kell) biztos, hogy nem.
Yokohama gumim még nem volt, majd ha télen megjáratom, akkor meg lesz a véleményem róla. Amiben biztos vagyok az az, hogy van rosszabb és nyilván jobb abroncs is.
Az ára természetesen sok, de most így döntöttem. Van ráció abban, ha az ember keresi az olcsóbb megoldásokat, de aki megszállottan csinálja az bele kerül egy spirálba, ami elviszi totálisan a realitások talajáról.Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #55323 üzenetére
Nem feltétlenül rossz, csak azért a pénzért van jobb. Én Krisalp HP3 felé húzok a következő télinek, a nyárit még keresem, nem igazán találtam meg még. Persze minden képlékeny még, ami most rajta van alsópolcos téli, az a harmadik szezonját kezdi és pozitív csalódás ezeddig. Persze kompromisszumos és nem is vártam tőle csodákat, a határait sem feszegetem, de az is igaz hogy nem indulok vele útnak ítélet időben. Nem azért mert ne tudnám kezelni, hanem azért mert a többiekben nem bízom... Ha megoldható akkor a 10centis hóban nem indulok útnak. De tavaly például száraz időben indultam el és a 10cm-es BP-t megbénító hóban ( szánalmas...) is lehetett vele közlekedni, mentettem is vele párat, de nem csúszott meg, pedig már oda volt készítve a kék-sárga az anyós ülésre miután berepült egy fiesta állókerekekkel elém kereszteződésbe zöldnél... Persze a téligumitagadók klubját erősítette, úgyhogy nyárigumival harcolt a havazásban... Biztosan nem volt időpont a gumisnál, van ilyen...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz Gyöször #55342 üzenetére
Az én Jazzemen 2-3 évesek a lapátok (tescós Goodyear) és még most is pazarul törölnek. Annak ellenére, hogy nem volt drága, nincs szívem kidobni, ami még tök jó.
Az idő nagy részét szintén garázsban tölti az autó, bogarakat az első adandó alkalommal letörlöm vizes ronggyal, meg rendszeresen mosom, takarítom is, nem érzem indokoltnak esetemben az évenkénti cserét.[ Szerkesztve ]
-
burgatshow
veterán
válasz Gyöször #55342 üzenetére
Mert a gumiban keletkezhetnek mikro repedesek, anyagfolytonossagi hianyok ahova be tud ragadni a kosz, homok es szepen lassan telenyomja a szelvedot mikro karcokkal amik nem most lesznek zavaroak, hanem majd par ev mulva. Akkor hirtelen sok lesz es zavaro.
A Suzuki konyve nem irja specifikusan, hogy mikor csereld, de a korabbi kocsiaimnal (Fiat, Ford, VW) mindenhol irtak az 1 ev vagy kb. 15000 km-es ablaktorlo cseret. Persze ha rosszul torol akkor hamarabb.
Ugy hogy en probalok erre figyelni, de ha ti ugy gondoljatok, hogy minden oke akkor rendben van. Engem is “csak” meglepett a 3-4 ev.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #55407 üzenetére
Vannak hozzá speciális fejek, amikkel lefujod róla a vizet. Sosem próbáltam, de gondolom a profik nem véletlenül csinálják azzal. Én sajna zöldfülű kisinas vagyok a témában és csóró is, szóval marad a mikroszálasok meg a wax it wet.
A lambda nem mérhet 0-t, 0,3-0,7V közötti értéket kell adnia, így tudja detektalni az ecu a hibás szondat, vagy azt ha valaki kiszereli.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
nagyúr
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #55477 üzenetére
Köszi, akkor az eco-lite jó lehet a K14C-be?
Ma vagy holnap megyek olajat venni meg olajszűrőt, a pollenszűrő és a légszűrő tiszta.Az indexen érzem ahogyan "beszív a sötétség" néha...
A műszaki most úgy van, hogy elviheted ha kapsz időpontot, de nem kötelező. A lejárt műszakival vigyázz, mert valamennyi idő után kivonják a forgalomból ha nincsen műszakija, de szerintem az évek, ahogyan a magyra bürokráciát ismerem mire rádöbbennek egy ilyenre, addigra elporlad szegény Lada...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
PeterPH
senior tag
válasz Gyöször #55479 üzenetére
Az attól függ, hogy mikor járt le pontosan a műszaki. Alapvetően a vészhelyzet vége +60 nap a határidő. Volt azonban tavaly egy hosszabb időszak amikor nem volt vészhelyzet, így a 2020. július 3. és november 4. között lejárt papírok nem érvényesek.
Én inkább megcsináltattam a 4 éves szervizzel egy füst alatt, bár ráért volna. -
addikt
-
válasz Gyöször #55554 üzenetére
Pedig az autodoc-ot sokan dicsérik, bár a hsz.-ben arról pont nem nagyon volt szó.
Scross képek
Esztergomban már ott figyelnek az új Scross-ok. Így képek alapján kb úgy néz ki, mint egy mini Rav4
Tegnap elmentem amúgy az egyik helyi Suzuki mellett (Győr), és ott már mintha állt volna egy ilyen a szalonban, csak másik 3 autó vette körbe és alig látszódott.[ Szerkesztve ]
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
simonjoe
senior tag
válasz Gyöször #55554 üzenetére
Elhiszem, és nem reklámozni akartam Őket. Nekem semmi gond nem volt ezidáig, kb. 3 éve rendelgetek tőlük. Volt úgy, h én néztem be és rossz alkatrészt küldtek, volt, h ott ba...ták el a rendelést, de minden flottul ment ezidáig. Ezért mertem ajánlani, bár már egyre nagyobb százalékban olcsóbbak a Kaiffer-nél.
Kinek milyen a tapasztalata, nincs ebben semmi.
Én pár hete vittem egy olyan céghez az autót javítani (jobb hátsó központi zár javítás) ahol az égig magasztalták Őket, szinte csak pozitív értékeléseik vannak. Na, nekem úgy elb@....ták a kocsit, h máshol kellett megcsináltatnom. Nekem Ők már nem pálya, ennek ellenére másnak még bejöhet, lehet, h nálam csak rossz napja volt a "mesternek".Joe
-
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz Gyöször #55618 üzenetére
A Honda szívómotorjait a környezetvédelmi normák nyírtak ki, euro 4-ig még egész jók voltak, azalatt meg még virgoncabbak.
A modernek közül az 1.5T szintén nagyon pazar, a hangolása elég lineáris a turbó ellenére, nem hátba b@szós karakter, de szedi rendesen a lábait.
A max. nyomatéka nagyságrendileg ugyanannyi, mint a Suzuki 1.4T-jének, a turbóbyomás is szinte megegyezik, de többet forog, így jön ki a ~40 lovas többlet.Amúgy a 9gen Civic Tourer 1.8-as szopó volt (R18), a HR-V-ben a két 1.5-ös meg nem ugyanaz, noha mindkettő az L motorcsaládból származik.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #55630 üzenetére
Katalógus adat természetesen.
Nem hinném hogy lenne ennél mélyebb pontja, amit drága javítani például hátsó osztómű. Azért ne hajtsatok át egy 180-as I profilon, mert "úgyis elfér alatta"... Nekem hétvégén jól fog jönni minden milliméter, így legalább aláfér egy üres 4L-es szélvédőmosós flakon, ha vágok az oldalába egy téglalap alakú lukat, príma olajleersztő tál lesz belőle. (remélem nem fog elolvadni )
Amúgy napra pontosan 12 hónappal az előző olajcsere után szólt a kocsi, hogy aktuális az olajcsere. Szóval szerintem semmiféle "olajminőség figyelő" kutyafülle nincsen benne, csupán számolja a napokat..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #55635 üzenetére
Nem aggódom miatta, csak valahol olvastam hogy olaj minőség figyelő van benne...
Meg vettem, éppen onnan jövök, hát, nem tudom...
Mobil1 ESP 5w30 API SN 4L 16440
Nipparts olajszűrő 1040Az olaj jobb mint a gyári, de nem SP (ezért szomorú is vagyok) , abból csak Molly volt 20+ezer a 4L. mindegy, megvettem, teszek vele egy próbát, ez így jobban hangzik mint a markaszerviz ajánlat.
A motul ecolite meg szintén SN/SP a flakon szerint, szóval lehet igazad lesz és ugyanaz...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #55655 üzenetére
Nem tudom, nekem a gyári Ecstar 5w30-al sem csörög, pedig az SM...
Kezdem feladni...
Szóval lett volna még Eneos Hyper, de az is csak SM, vagy a gyári de abból csak 0w20 állt hegyekben 11800 pénz a 4litykós demizson. Az nekem vékony, a Motul volt de csak x-clean meg a másik c betűs, de egyiken sem láttam a matricát amit korábban említettél és még drágább is volt...
Ezeken kívül csupa olyan ami nekem nem jó.
Amit vettem az GF5 legalább és SN, adok neki egy esélyt, max jövőre másikat kap. Aztán majd az idő eldönti... Remélem jövőre jobban lesz választék már, ez az SP elég új szabvány, talán ezért kell vadászni még. Mannolt mutogatott még de az arcomra volt írva szerintem a válasz, mert gyorsan visszatette, az állítólag mindent is tud, ha muszáj ki is porszívózza a kocsit, de 10k alatt van a 4L, kételkedtem, ennyire nem vagyok soher.
De amit írtál tény, elmarad attól amire gondoltam..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #55709 üzenetére
Azért hangosabb, mert az EcoContact 5 egy alacsony görüdlési ellenállású abroncs, cserébe nem is tapad...
A téli V905 pedig V mintás, azok mindig hangosabbak a minta miatt, de az legalább tapad, úgy ahogy meg már ahogy."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
zsolt19900
őstag
válasz Gyöször #55729 üzenetére
groupama tanpálya pl. ilyen
totalcar tulaj a pályán stb. sorozatok
én speciel minden egyes embert elküldenék minimum 1 ilyen oktatási napra.... nagyon para amikor baleset van és "szem pecsuk, se**lik összehúz" a reakció, mintsem az elkerülés és sokszor ezzel együtt a megoldás.... vagy amikor hallom, hogy nem nyomja a féket, mert elkezdett pulzálni a pedál és megijedt?!?!?!?! hát működik a jó öreg ABS.... ja ő ezt nem tudta, nem hallott róla, így inkább felengedte a féket, mintsem megálljon
Sok történetet hallottam és ezek döntő többségére tökéletes lenne egy ilyen tanpályás nap....
Igaz oktatásunk során voltunk pl. beleültetve nagyon komoly szimulátorba, ott kaptam egy erdős/sövényes részt, szembe autó és jobbról felbukkant a vaddisznó.... én persze nem rántottam semerre, kijött a coca aztán durr bele (persze fék volt rendesen), ekkor kérdezte a napni tréner és csodálkozott a csapat, hogy hát ez mi volt ez? Én pedig mondtam neki, hogy gázoltam már vadat, inkább annak megyünk neki, mint a szembejövőnek, azt mondta ez addig okés is, de ránthattam volna az árokba.... néztem rá néztem rá és még mindig úgy voltam vele, hogy a vad és legalább 1 oldali kerékkel az úton (de inkább mind a néggyel), erre jött a válasz, hogy akkor az autóba milliós a kár.... én meg mondtam okés, az pótolható illetve honnan tudom, hogy mi van ott az árkos bokros részen aminek nekirántom? Erre már nem felelt....
Szóval persze vérmérséklet kérdése lenne ez a tanpálya is, de sok dolgot megtapasztal az ember, még ha sosem lesz rá szüksége akkor is.Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
válasz Gyöször #55729 üzenetére
Én nagyon tudom ajánlani, nagyon jó élmény is, meg tényleg hasznos.
Én Drivingcamp-be voltam, árakat most hirtelen nem tudok, mert karácsonyra kaptam ajándékba. Sima, alap 4 órás tréning.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
hemaka
nagyúr
válasz Gyöször #55733 üzenetére
Én ha van hó, itt nem messze van egy tanyára vezető 3km-es egyenes betonlapokból épített út, széles mint egy rendes mellékút és két oldalt nincs árok, csak szántó, lehet racsézni, meg pörögni, forogni, gyakorolgatni, jó móka.
Csak kár, hogy már szinte sosincs hó télen, tavaly se tudtam kimenni egyszer se...