Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyöször
senior tag
válasz 2ozzmexy #55648 üzenetére
Nekem is az orrom alá nyomta egy boltos a legtutibb olajat szerinte az autómba. Ezt a mobil1 esp formulát amit elhoztál. Annyi bajom volt vele, hogy jobban inkább dízelbe való c2/c3 dexos2 olaj mint amit kivágtam a kocsiból motult.
Szerintem vidd vissza, vedd meg inkább a motulokokat.
Vagy kérdezd meg nincs-e véletlenül mobil s3000 formula D1 5w-30. Itt a formula d1 a legfontosabb a flakonon. Ez dexos1GEN2 nem dexos2 mint amit vettél.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #55648 üzenetére
Ahogy nézem a Mobil1 ESP 5W-30 adatlapját, szinte ugyanaz, mint a Motul X-Clean EFE 5W-30. Mindkettő Dexos2 Acea C2/C3. Ez elég sűrű olaj, inkább Diesel autóba való.
Ahogy Gyöször is említette, hogy néhány ezer km után csörgött tőle a motor, tehát nem vált be neki.
Én is a Motul Eco-Lite 5W-30 olajat tervezem az S-Cross-ba, igazán kipróbálhatná már valaki szakértő.🙂
Gyöször, szinte majdnem egyszerre válaszoltunk (hát senki nem hisz nekünk?)☹️.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
válasz 2ozzmexy #55648 üzenetére
"motul ecolite meg szintén SN/SP a flakon szerint, szóval lehet igazad lesz és ugyanaz... "
Erre még nem válaszoltam. A gyártók fel szokták sorolni az api besorolást, nem csak a legjobbat amit tud. Ez szerintem azért van, mert az api visszafelé kompatibilis, tehát elviekben az sp beletehető abba is ahol a gyártó sg-t ír elő. Ami vagy azért sg mert mikor legyártották az autót még nem volt jobb, vagy ugyan régi a gép, de nem annyira, hogy ne lett volna jobb, csak akkor se kellett jobb. Vagy pedig most veszel egy fűnyírót, de sj vagy sg van ráírva. Szóval azért lehet rajta az sn, mert pld a te autód gépkönyvébe az is van meg sm is. De sp nincs a könyvedbe. Se fluor tomi. Ja az más. De olajból tehetsz jobbat, mivel az visszafele komp.
De nem ijedsz meg, hogy jajj sp-t nem ír a gépkönyv. Mert ha ismered az apit akkor tudod, hogy jó. De ők megkímélnek. Viszont ajánlott haladni a korral, mert az sn nem tudja azt amire később jöttek rá, hogy a hengerbe fecsizős benzines becsörög. Meg arra is rájöttek, hogy lehet olyan olajat gyártani amitől nem csörög be. Na ő lett először az SN+ majd később az SP.
A gond annyi, hogy alig kapni pár ilyen olajat. Ezeket vadásszuk :-)Szóval ez nem bizonyíték arra, hogy ugyan az mint a régi ekólájt. Azt továbbra is csak gyanítom. A papír (mint a fórum) bármit elbír :-))
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
Új hozzászólás Aktív témák
- EA Sports WRC '23
- Vezetékes FEJhallgatók
- Gumi és felni topik
- OLED TV topic
- Autós topik
- Hobby elektronika
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest