Új hozzászólás Aktív témák
-
TommyY2
tag
Sziasztok!
Most lettem tulajdonosa egy SX4 S-Cross Boosterjet autónak. Azt szeretném megkérdezni, hogy tudja-e valaki, hogy hova menti a navigáció a kedvenceket és az előzményeket? Tehát arra lennék kíváncsi, hogy el lehet-e menteni őket, valamint bármikor visszaállítani?
Azon kívül soha nem szerettem a Here térképeket, mivel Magyarországon sokat hibázik, én mindig a TomTom-ot, vagy az Nng-t használtam. Lehet esetleg helyettesíteni valamelyikkel a gyárit, vagy megvenni hivatalosan a TomTom-ot (tamogatja-e a fejegység)?
Próbáltam megkeresni az Slda verziószámát, de sehol nem találtam. Tudjátok, hogy hol lehet megnézni, illetve mire érdemes frissíteni?
Tudja esetleg valaki, hogy az Android autó-ban le lehet-e tiltani a telefon funkciót? Sokkal profibb az Slda saját telefon kezelője, de az AA használatakor az nem elérhető, ha jól néztem.
A leírás említi a kettős zárrendszert, nekem nem sikerült működésre bírni, lehet, hogy nincs is benne?
Még egy utolsó észrevétel, nálatok is van a kalaptartó és az ülés háttámlája közt 2-3cm hézag?
Köszönöm a segítséget: TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz PeterPH #46731 üzenetére
Azért remélem, hogy előbb-utóbb kitalálnak rá valami profibb navigációt (pl. Beépített Waze, Google, stb., ha már egyszer be van építve (ne kelljen mindig a telefont használni).
Az ülés háttámlának valóban 2 pozíciója van, a leghátsó helyzetben van a 2-3cm rés, de majd valamivel kipótolom.
-
TommyY2
tag
válasz blakey #46755 üzenetére
Akkor bizony szegényke elég primitív. Ennyi erővel tehettek volna bele egy androidos eszközt is.
A beállításoknál kerestem én is de nekem nem írja ki a firmware verziót. Kép:
A kettős zárrendszer az, amikor az ablak betörésekor a belső nyitókkal se lehet az ajtókat kinyitni (a leírás szerint egymás után kétszer megnyomva a zárás gombot, aktiválódik, ha van benne) Ezek szerint lehet, hogy nincs?
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz Brogyi #46762 üzenetére
Köszönöm, megtaláltam a firmware verziót: 1870. Nagyon-nagyon hosszan kellett nyomni a gombot.
Érdemes lehet frissíteni a legújabbra (talán 1880)?Láttam valami navigáció demo mód pipa lehetőséget, nem tudom, mit jelenthet?
A zárrendszernél a dupla reteszeléses-t akartam írni, de az lehet, hogy nincs benne (legalábbis nem tudtam aktiválni), pedig hasznos lenne. Online kezelési leírás 2-7 fejezet (33-as oldal).
TommyY
-
TommyY2
tag
Után így jártam én is. Rengeteg agyon használt autót láttam 4 millió fölött, amire ahogy te is írtad, rengeteg kellett volna rákölteni. Volt egy pont, amikor bemérgedtem és millióval többért vettem egy újat, igaz 1.4 turbós. Biztos, hogy nem annyira strapabíró, mint az 1.6-os, de remélem sokáig kitart, ha vigyázok rá.
TommyY -
-
TommyY2
tag
Ugyan így tettem én is. Akkor szabad használtan venni, ha az ember kap egy nagyon jó állapotút és fiatalt fél áron. A szuzukinál ez képtelenség, irreálisan magas áron vannak. A főnököm 16 milliós mercédeszét 7 évesen számolták be 4 millióért (mondtam is neki, hogy a suzuki jobb autó😂).
TommyY[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
Sziasztok. Tudja etsetleg valaki, hogy az SLDA frissítés mennyi ideig tart, illetve nem kapcsol-e ki azalatt az autó tápellátása? Hogyan célszerű csinálni, csak a kijelzőt bekapcsolni, vagy a teljes gyújtást ráadni, vagy járó motor mellett elvégezni?
Most a legújabb firmware a 1880, vagy várható esetleg újabb is?
TommyY[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
Köszönöm a válaszokat mindenkinek. Nem akarok túl gyakran frissítgetni, főleg, hogy ilyen sokáig tart. Várható esetleg a 1880-nál újabb a közeljövőben?
Az S-cross fedélzeti kijelzője elég primitív a vitaráéhoz képest, főleg, van egy teljesen üres állapot, ahol nem jelez semmit (a hibridnél itt jelzi ki az elektromos hajtás állapotát). Volt már rá valaha szoftver frissítés (még az elfogyasztott üzemanyag mennyiségét se jelzi ki, amit a 20 éves Scenic-em is tudott)?
TommyY[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz SyMbioTe #47141 üzenetére
Szia! Nálunk (nem akarom a helyszínt megnevezni) valami oknál fogva mindenáron az ECStar 0w16-os olajat akarják beletölteni az 1.4T motorba (van egy Splash autónk is, abba is 0w20-at akartak tenni, de akkor ragaszkodtam az 5w40-hez). Hiába mondtam, hogy a szervízkönyv az 1.4T esetében 5w30-at ír (látom, neked is 5w30 lett beletéve), nem akarják elfogadni.
Akkor most mi az igazság? Más fórumon is írták, hogy tilos más olajat beletölteni, csak 5w30-at (akkor már miért nem 5w40, ami magasabb hőfokot bír?).
TommyY[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz kunberci #47157 üzenetére
Nagyon jó videó, most már értem. Eddig nem foglalkoztam vele, mivel nem a szakmám, de az a baj, hogy a szerelőm se értett hozzá. Használtan vettük 4 éve a Splash-t, azóta van benne 5w40-es olaj a 0w20 helyett (most néztem meg a leírásában).
Remélem, hogy azért nem okozott benne kárt. Az S-Cross-ra, ami csak 1 éves lesz, majd jobban odafigyelnek, ragaszkodni fogok az 5w30-hoz. Mindenkinek köszönöm a segítséget.
TommyY -
TommyY2
tag
Szia 2ozzmexy: Tegnap este nézegettem a 2008-as gyártású Splash szervizkönyvét. Meglepően tapasztaltam, hogy új korától fogva 5W40-es olaj volt beletöltve (egyszer volt 10w40 is), pedig volt, amit szuzuki szervíz csinált. Mi 8 évesen vettük, a szerelőnk teljesen magától értetődően 5w40-et tett bele.
Mit gondoltok, az 5w40 után nem lesz gond, ha a gépkönyvének megfelelően 0w20 kerül bele?
TommyY -
TommyY2
tag
válasz Tigerclaw #47199 üzenetére
Ugyan így vagyok vele én is (olyan szervizt fogok keresni, ahol végig ott állhatok mellette). Ha nem eredeti dobozos 5W30-as olaj kerül bele, képes leszek azonnal kiszívni és Eneos Premium Hyper 5W-30-ra lecserélni (remélem, hogy jót néztem ki a típust, nekem a szervizben állandóan a 0W20-at, meg a 0W16-ot emlegetik). Amennyiben nem találok megfelelő szervizt, meggondolom, hogy lemondok a 3+7év garanciáról (éves szinten "megspórolok" 20-30 ezer forintot). 1 év bejáratás után mi rossz történhet?
Egyébként az eladásoknál hirdetett "végig Suzuki márkaszervizben szervizelt" címszó ezek után csak hátrány, úgy gondolom.
TommyY -
TommyY2
tag
válasz ncc1701 #47204 üzenetére
Nem tudom, hogy megtennék-e, hogy hozott olajat töltenének bele, illetve nem szűnne-e meg attól a garancia?
Neked mi volt, amit nem javítottak garanciában (egyébként mindig sok múlik a szerviz jóindulatán, esetleg egy kis kenőpénzzel el lehet esetleg intézni)?
TommyY[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
Engem is érdekelne egy valóban jó és normálisan beszerelhető lopásgátló, ha esetleg van valakinek valami jó ötlete.
Visszatérve a korábbi motorolaj témára, várom a véleményeket, hogy a 0w20, vagy 0w16 olaj miért nem jó az 1.4T S-Cross autóba (én is úgy gondolom, hogy nem megfelelő, mivel az a szívó motorokhoz való, de nálunk a márkaszervizben nem használnak 5w30-at). Nem tudok mit tenni, legfeljebb elviszem majd másik városba még 2 alkalommal, aztán lehet, hogy lemondok a +7 év garanciáról.
TommyY[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
Éppen most értünk haza, először használtam a világítást. Amennyiben jól olvastam, az SX4 S-Cross-ban automata magasság állítás van a tompított fényszóróhoz. Nekem úgy tűnik, hogy nagyon alacsonyan világít. Tudja esetleg valaki, hogy hogyan lehetne állítani rajt?
TommyY -
TommyY2
tag
Gondolom, azért van rajt valami csavar, amivel a gyárban behangolják, vagy szoftveresen történik az előbeállítás?
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz gyenesmartin #47284 üzenetére
Teljes mértékben így van. Minden autómon behangoltam eddig, a tompított nem vakít, kivétel, ha észnélkül van beállítva.
TommyY -
TommyY2
tag
Sziasztok!
Mit tudtok arról, hogy mennyire komoly az SX4 S-Cross lopás elleni védelme?
Mennyire gyengíti a kulcsnélküli indítás lehetősége?
Érdemes lehet kiegészíteni valami mechanikus védelemmel (váltó, vagy kormányzár, stb.)?
Tudom, riasztó van benne, de ugye az nem riaszt el senkit, inkább valami komoly blokkolás kellene.
TommyY -
TommyY2
tag
A Diamond Lock valtó zárról éppen most olvastam egy szörnyű cikket: [link]
Nekem speciel cascom van, de azért nem szeretném, ha ellopnák.
Én a 125 ezres pajzs csomagon gondolkodom, szerintem nem kell belső térvédelem, arra ott a gyárilag bent lévő riasztó. Az ár AFA nélküli, nem tudom, hogy mindenképpen ki kell-e fizetni?
Ezen kívül láttam még a Gorilla S10 rendszert is, érdemes megnézni.
TommyY[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
Sziasztok!
Kicsit fel vagyok háborodva az S-Cross fedélzeti számítógép kijelzőjén, hogy mennyire primitív (a Vitara sokkal többet tud). Még azt se jelzi ki, hogy mennyi üzemanyagot használt el (ezt már a 20 éves Reanult Scenic-em is tudta). Ráadásul a nem hibrid verziónál van egy üres képernyő, oda igazán kijelezhették volna a pl. a TPMS szenzorok által mért értékeket, vagy legalább egy Suzuki emblémát (vagy választható kijelzést, kit, mi érdekel). Nem lehet esetleg ezt valamilyen módon frissíttetni (üdvözlöm a programozókat)?
TommyY -
TommyY2
tag
Ez rossz helyre ment, ide akartam: (#47619) dnelb.
Teljesen egyetértek ezzel.
Én is rengeteget gondolkoztam, hogy vajon mennyire megbízható az S-Cross immobiliser rendszere, főként a kulcs nélküli indítás miatt?
A mai napig gondolkodok, valami plusz megoldáson: Pajzs, Gorilla S10, Blue 16, esetleg Autolok 2000 kormányzár.
Sajnos egyik sem olcsó, valamint szinte mindegyiket csak Budapesten szerelik, az meg tőlem nagyon messze van.
Várom a véleményeket, hogy ki-mit-tud.
TommyY[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz benczeb #47623 üzenetére
Ezt is néztem az Autolok 2000 mellett, csak ugye látatlanban nehéz eldönteni, hogy melyik mennyire masszív?
Pontosan hol vetted? Létezhet ebből hamisítvány is, illetve mennyire biztonságos a kulcs része?Jó lenne tudni, hogy az S-Coss-ban alap típusú immobiliser van, vagy valami fejlettebb, ami tiltja a motorvezérlőt is?
A váltózár beszerelésről olvastam egy-két lesújtó véleményt, ezért nem szívesen engedném megbontani az autómat.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz ncc1701 #47626 üzenetére
Pontosan erre lennék kíváncsi, hogy valóban el lehet-e vinni az S-Cross autót (Jó lenne tudni, hogy az S-Coss-ban alap típusú immobiliser van, vagy valami fejlettebb, ami tiltja a motorvezérlőt is)?
Minek kell teljesülnie ahhoz, hogy a távirányító nélkül elvihessék (távirányító jelmásolás, imo chip, stb.)?
(#47627) benczeb: Köszi a választ, lehet, hogy én is beszerzek valami hasonlót (esetleg van valakinek tapasztalata az Autolok 2000-ről is?).
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
Sziasztok!
Mai a tapasztalatok arról, hogy ezekben a mai, modern turbós autókban szinte nincs motorfék?
A hétvégén jártam úgy, hogy elég meredek hegyről ereszkedtem le, a sebességváltó már 1-esben volt, a fordulatszám 5 ezer környékén. Egyfolytában fékeznem kellett, mivel a "motorfék" abszolút nem volt hatásos.
Úgy látszik, a motorfejlesztők nem igazán gondoltak bele ebbe. Ez így életveszélyes, mivel a felmelegedett fék bármelyik pillanatban elveszítheti a hatását. Én már jártam úgy egyszer (akkor még nem ismertem a motorfék fogalmát és egyfolytában fékeztem) egy németországi út során, hogy teljesen elment a fékem (a kézifékkel bírtam csak megállni az utolsó pillanatban, hosszú 100 méterek után), a mellettem ülő kollégával halálfélelemben voltunk.
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz szivacs1987 #47923 üzenetére
A "csak XL-es létezik" kifejezésből azt hittem, hogy az valami negatívum, de akkor semmi probléma, az S-Cross meg is érdemli.
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
Amennyiben jól tudom, a nappali menetfény le is kapcsol, amint a tompított bekapcsol.
-
TommyY2
tag
válasz Pist@bácsi #48513 üzenetére
Egyébként a gépkönyv szerint a 0W-20 ajánlott, de én se tenném bele szívesen. A leírás szerint alternatíva az 5W-30 is (autószerelők előszeretettel tesznek bele 5W-40 olajat) .
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #48814 üzenetére
"Úgyhogy a házastársi vétójogán Vitarát választott."
Érdekes, az én feleségemnek az S-Cross tetszett, meg szerencsére nekem is.
A hátsó ülések előtti nagyobb a tér, valamint a csomagtartó mérete miatt mindenképpen azt választottuk, hiába van több extra a Vitarában, valamint hiába tud többet a fedélzeti számítógép kijelzője (sajnos az S-Cross monokróm kijelzője elég fapados).
Engem személy szerint a Vitara ormótlanul magas műszerfala rettentett el elsőként (olyannak tűnik, mint a Dacia Duster-é, azt is főként az miatt nem választottuk, na meg az egyéb minőségi különbségek miatt).
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz csiszi91 #48886 üzenetére
Én is most raktam fel először az új téli kerekeket, féltem is, hogy nem ismeri fel a szenzorokat, de mire hazaértem (max 5km), mindet felismerte. Igaz, hogy én gyári Continental szenzorokat vettem, már csak az élettartam miatt is (legalábbis bízok benne, hogy akár kétszer annyit is kibírhat, bár még nincs rá tapasztalat). Máshol írta valaki, hogy már 7 éve használja, az utángyártott lehet, hogy nem bír ki ennyit?
TommyY -
TommyY2
tag
válasz ncc1701 #49029 üzenetére
Húsz évvel ezelőtt még én sem tudtam, hogy mi fán terem az olajcsere. Csak az a legfőbb gond, ha az embernek van egy autószerelője, akihez "rendszeresen" jár (ahogy a szerelő tájékoztatja) és az Ő hanyagságán múlnak a dolgok (pl. a 19 éves Renault Scenic gépkocsinkat két évente szoktam vinni olajcserére, mivel keveset van használva és két év, vagy 30.000km van megadva a könyv szerint).
A kezdetekkor még márkaszervizbe hordtam, de ők se mondták soha, hogy vigyem évente, vagy max. 20.000-nél (azt mondták, hogy speciális olaj van benne, azért). A napokban néztem meg a 15 éves számlát, 10W-40 olaj van rajt feltüntetve (gondolm, ELF).TommyY
-
TommyY2
tag
Sziasztok!
12 éves Splash gépkocsikban még soha nem volt cserélve a hűtőfolyadék, mivel a szerelő mindig azt mondta hogy nem kell. Most beszéltem valakivel, aki meglepetésemre azt mondta, hogy 5 évente előírás cserélni a vízpumpával együtt, mivel direkt olyan a vízpumpa szimering kialakítása, hogy elöregedés esetén bármikor megszorulhat (mindig legyen munkája a Suzuki szervizeknek). Ilyenkor akár letörhet a hajtótengely, a motor meg pillanatok alatt megsül.Hallott már valaki ilyen esetről? Tény és való hogy a hűtőfolyadéknak kenő szerepe is van, ami hosszabb idő után megszűnik.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz ncc1701 #49317 üzenetére
Ha nekem szerettél volna válaszolni, akkor én tudom (laikusként legalábbis sejtettem), hogy időnként mindent cserélni kell, de az egészben az a szomorú, hogy hiába kértem mindig a szerelőtől, megmagyarázta, hogy jó az, nem kell cserélni. Most tartok ott, hogy talán ideje váltani (ugyancsak a szerelőnk érdeme, hogy a Splash kocsinknak 10 évesen beállt az ABS kockája).
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz pető bá' #49319 üzenetére
Nálam minden be van írva a szervizkönyvbe (legtöbbször én magam írom, vagy egészítem ki), csak rá kellene néznie a szerelőnek. Nem beszélve arról, hogy illene minden alkalommal átnéznie, hogy lát-e valami gyanúsat.
Egyébként én is szeretek ott lenni, hogy lássam és tanulják, bármikor szívesen segítek is.
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz Dzsedáj #49350 üzenetére
"Eleve nem a hajtott tengelyre tesszük a mankókereket ugye"
Van benne logika, de eleve dupla munkát kellene végezni a helyszínen (főleg rossz körülmények között).
Kíváncsian várom mások észrevételét ezzel kapcsolatban.
TBoldi: Közben rájöttem, hogy nem kell bak (valóban tegyük inkább hátulra?).
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz ncc1701 #49427 üzenetére
Én gyűjtöm az olaj mintákat (csak kíváncsiságból és viszonyítási alapként), hogy lássam, melyik olaj milyen sűrű (pl. 5W-30 vs 5W-40).
A múltkori olajcserénél (újfajta Lengyel Orlen olaj) elfelejtetten mintát kérni, ezért otthon szívtam le a motorból. Kb. 5km volt benne hazáig, de már korom fekete volt (1.6 benzines).
Egyébként ennél az olajnál tapasztaltam, hogy 5W-40 létére olyan híg, mint az 5W-30-as EcStar (vagy az Eneos Hyper 5W-40 sűrűbb az átlagnál?).
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #49759 üzenetére
A valóságban a szabad elektronok áramlanak a telep negatív pólusa felől a pozitív pólus felé (ez a töltésáramlás valódi iránya).
Ezzel ellentétben a megállapodás szerinti áramirány mégiscsak a telep pozitív pólusa felől a negatív pólusa felé mutat.A saruk felhelyezésének sorrendjére teljes mértékben igaz a fentebb is írt villáskulcs elmélet.
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #49804 üzenetére
Jó dolgokat írtál, a gyertya árán meglepődtem, főleg, hogy csak 60e km a csereperiódus.
A váltó olajat előbb-utóbb én is lecserélem, csak a garancia miatt várok még.
Én DOT4 Plusz fékfolyadékot választanék (ebbe több kell, mivel arról megy a kuplung is), valamint kék fagyállót, mivel gyárilag is az van benne (még soha nem használtam rózsaszínt, lehet, hogy jobb?).TommyY
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Ledvance LED Flat 1200lm/2700K/IP20/20W/380 mm átmérőjű mennyezeti LED lámpa -1 db 5000 / 3 db 13000
- Meross MSS425F okos elosztó, 4 alja + 4 USB, Homekit kompatibilis
- Aqara MCCGQ11LM nyitásérzékelő (HUB szükséges hozzá) + vízmentes 3D nyomtatott tok
- Meross MSS210 intelligens aljzat Homekit kompatibilis 4 darab
- Meross MSS315MA-EU intelligens aljzat energiamérő funkcióval (Matter / Homekit) 4 darab