Hirdetés
- Steam topic
- Path of Exile 2
- PlayStation 5
- Xbox Series X|S
- Túl az 5 millión az Octopath Traveler franchise
- Limitált ideig ingyen játszható a Diablo IV
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Call of Duty: Black Ops 6
- Automobilista 2
- Akciófigyelő: PlayStation "Januári" leárazások
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
-
félisten
-
-
Gyöször
senior tag
válasz Kolondrum #69640 üzenetére
Enyém meg ott áll a garázsban mittomén mióta és van rajta egy 5 centi por. Mindig megállapítom mikor évente így jár, hogy kéne egy rongy rá [mint ami neked van]. De a lámpánal nem lenne külön puha ruci az hótziher Nincs idő ilyenekre, majd a motorosruha lekoptatja róla festékestül, a szél meg lefújja, mi baj lehet Hengerfejes szegénykém, neki kéne már látni szétrobbantani.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
félisten
-
Qtya123
őstag
válasz Kolondrum #69597 üzenetére
Igen, régi Swiftnél is ment a matek, hogy vajon 19, vagy 20 fogas van alatta. Szétszedés és megszámolás lett a vége, majd csak utána a megrendelést.
Ignisnél, ha jól emlékszem 20 és 25 fogas van. De a szerelőd ne legyen ideges, magát hibáztassa, hogy vakon rendelt...
-
Gyöször
senior tag
válasz Kolondrum #69593 üzenetére
Valaki írt itt már skf ről, hogy mi gixxer volt a féltengellyel, valami nem akad be vagy mittomén. Próbálj rákeresni skf szóra. Csapágyként soha meg nem venném egy kínai vagy egy codex ugyan azt a minőséget tudja 1/10ed áron. A koyo, ntn jobbak nála szerintem.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
ViZo72
tag
válasz Kolondrum #69483 üzenetére
Biztos, hogy jót néztél? Jó helyen és jó autóra? :-)
Szerintem feléből bőven kijönnek a tárcsák és betétek, még ha ATE is.
Már ha ugyanarról az autóról beszélünk: Ignis 2003, 1,3, 14-es kerék.Én TRW-t vettem még 2021-ben, akkori árhoz képest tényleg drágábbak de nem annyival...
(Akkor 30.000 Ft volt összesen a 2 tárcsa+betét szett, megtaláltam a rendelésem.)
Az alábbi 2 linken ott vannak ATE verzióban is, amik kicsivel drágábbak de nem olyan vészes ahogy írod.
Tárcsák
Betétek
(Azt hiszem a tárcsák darabra vannak, betétek meg komplett szettben.) -
ViZo72
tag
válasz Kolondrum #67861 üzenetére
Nekem csak lötyög a váltókar, van egy "szép" holtjátéka.
Alábbiakban egy olcsó, házilagos megoldás, de nem mertem megpróbálni még.
Mindenesetre ötletes. :-)
Ignis fórumból[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Kolondrum #67772 üzenetére
Ha több színnel dolgoznál nem lenne olyan nagy szívás
Amúgy szép vállalás, a legtöbb szerelő komplett hátsó vezetékezést rendel ilyenkor vagy hozzá se nyúl.
Lehet azt az átvezető gumit se ártana cserélni, mintha szakadt lenne pöppet...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
slett27
addikt
válasz Kolondrum #67620 üzenetére
Mondjuk előtte egyik kocsimnál sem találkoztam ennyi "rádiós" nyűggel.
Létezhet az hogy a Suzuki Ignisben nincs kontroll lámpa a műszerfalon ? Ha ez így van akkor ez fatal error.
[ Szerkesztve ]
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
dunc
nagyúr
válasz Kolondrum #67577 üzenetére
Ha hiszed ha nem sokszor azt a kis szart alig tudják beszerezni! (ajtóhatároló) Amúgy igen a legjobb vékony szilikonzsír réteg rá, vagy wd 40 nek van kenőzsírja. Minden évben 2 x kenem, tisztítom, a zárral, zsanérokkal együtt.
#67592Gyöször Legyen szép tiszta a menet, egy halvány rézpasztaréteg nem árthat.[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
válasz Kolondrum #67529 üzenetére
Én kaptam kamionról jeget és a kamionos meg lett kamerával, ezért levetettem az orrát az ő pénzéből, hogy megnézzük nincs-e valami törés ami nem látható kívülről.
Így ott álltam mellette, már nem emlékszem pontosan valami bolhákat vett ki meg 2 vagy 4 csavar fogta és a 17esemnek is kb 5 perc alatt tettük félre a komplett elejét.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
ViZo72
tag
válasz Kolondrum #67431 üzenetére
Én 39Literes tartályra emlékeztem de 41Litert ír a könyv.
Persze amikor nagy ritkán 35Liter körül tankolok akkor már én is rizikósnak érzem, nem tudni mennyit lehet kiszívni a tankból valójában.Azt írja még, hogy a tankolós lámpa akkor jelez, amikor 8,5Liter van a tankban.
Meg azt is írja, hogy 105.000km-enként kéne üzemanyag szűrőt cserélni (ami persze nem történ meg nálam sem.)[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Kolondrum #67413 üzenetére
Az a baj, hogy belső takarítás címszóval az autókozmetikák 99%-ánál 6-15e Ft-os sávban sajnos annyit kap az ember, mintha saját maga az önkiszolgálóban a porszívóba bedobott volna 300 Ft-ot és nagyjából kiporszívózná, plusz egy nedves ruhával letörölné a műszerfalat. Ennyi. De az is tény, hogy ezért ennyi jár, mert egy alapos takarítás több óra és hát ugye senki nem fog 1000 Ft-os órabérben dolgozni.
Sok helyen annyit nem tudnak megugrani, hogy az ablakot belülről normálisan letakarítsák. De nem is csoda. Sok helyen láttam kiülve a dolgozók arcára a f@szom kivan érzést. Gondolj bele. Ott jönnek egész nap egymás után az autók és nyomod egész nap a vizes rongyokkal, meg a beltérben akrobatikázva, tekeredve, hajlongva. Gondolom sok esetben fingfos fizetésekért (legalábbis láttam már a profession oldalon pár hónapja szembe jönni autómosós álláshirdetést, a bruttó kiírt bér 300e Ft-volt).
Nyilván beosztottként egyrészt nem fog azzal foglalkozni, hogy a vállalkozásról milyen vélemény lesz, ha nem precíz a munka, másrészt nem a saját autója, nyilván nem lesz benne lelkesedés, alaposság és motiváció, hogy az utolsó morzsát is kitisztítsa az ajtókéder élében. Sőt. Sok ember alapból nem ilyen, a saját autóján sem csinálná meg. Nem hiszem, hogy a mosókban dolgozók nagy része az autókat szerető Precíz János lenne. Már az haladás, ha a porszívő gégecsövét nem rángatja végig a küszöbön.Szóval ez van. Vagy megcsinálja magának az ember a saját alaposságával, vagy erősen rádob a pénzre és talál olyan helyet, ahol alaposak, de drágák. De az meg nem éri meg, mert én tuti nem fizetek 20+e Ft-ot azért, hogy belül kitakarítsák. Maximum a kárpittisztító gépes mutatványnak látom értelmét kozmetikában, meg a nagyon makacs szennyeződéseknek.
Egyébként az autóápolás topikban van egy srác, aki lelkiismeretesen és az autóápolási munka szeretetével tisztít autókat szabadidejében hobbiból. Voltam is egyszer nála. Tényleg le a kalappal, nagyon alapos és jó áron dolgozik. Viszont nekem messze van, a Campona környékén dolgozik. Elég macerás a logisztika, hogy otthagyjam az autót és érte menjek. Ezt leszámítva No1.
[ Szerkesztve ]
-
-
simonjoe
őstag
válasz Kolondrum #67413 üzenetére
...de minek huzat az ülésre?? Lehet, h ostobának tűnik a kérdés, de én 1x használtam huzatot, így nem élveztem a szép ülést, de annál jobban örült az aki megvette a kocsit. Én másnak nem óvom-védem! Mindenféle tisztítót lehet kapni ma már, ha esetleg "baleset" éri, szépen rendbe lehet hozni. Szvsz. egy gyári huzatnál nincs szebb, amit nem érdemes elrejteni.
Joe
-
tboldi
nagyúr
válasz Kolondrum #67413 üzenetére
Nem elég jó helyre vitted.
Ide tuti, hogy visszavinnéd. Mondjuk nem is 6750 Ft, én majdnem 40k-et hagytam ott nekik még januárban.
[ Szerkesztve ]
-
-
válasz Kolondrum #67371 üzenetére
Van változás, csak nekem kellett vezetni az autót. Korábban határozottan úgy éreztem, hogy dinamikusan odalépve vezetve az autó lassabban bizonytalanabbul forog ki, mintha. Padon úgy mondanám, h a grafikon recés. Ez eltűnt. 1-2-3 tiltáson váltva tű pontosan szépen forog. Ergo nem a közel 20 év a baja, hanem az AC kisebb nyomása volt. Normál használat mellett semmi nem volt. 3-asba 120 km/h
Ma 6750ft-ért belső kozmetika. [kép] [kép] lecsupaszítva, ha végeztek kapja a méretpontos üléshuzatot, fél éve van a padláson.
Ez az autó hozta el a téli tüzelőt, asszony pimpó-it (lásd googel), retro szekrényt, stb. Most rendbe rakom.[ Szerkesztve ]
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
Gyöször
senior tag
válasz Kolondrum #67396 üzenetére
Köszi. Jövőre akarok új gumikat, előtte ránézetek. Én kaptam tavasszal egy 14ezres ajánlatot itt vidéken ugyan ilyennek tűnő tekknikára.
Ha valaki vesz új ótót és le akarja egyből venni a gyári contikat engem érdekelnek.
Amúgy van valakinek jó bevált nyári gumi tippje?
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
-
ViZo72
tag
válasz Kolondrum #67310 üzenetére
Majd számolj be róla, hogy jó, illetve jobb lett-e (elcsendesült-e), meg hogy mekkora munka volt, volt-e váratlan fejlemény stb.. (Nem láttam még szétszedve a tankot és környékét nem tudom mivel jár.)
(A képen a doboz oldaláról a cikkszámot talán ki tudom puskázni, hátha kell nekem is egyszer. :-) -> 1 987 580 033)[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz Kolondrum #67293 üzenetére
Nekem 240.000km mellett még a gyári van Ignisben.
Mit jelent hogy "Nekem búg még felszív"?
Induláskor mindig felbúg (mint gondolom sok más autón is), de általában utána is hallható csak a motorhang+környezeti zaj elnyomja.
De ha üres közeli a tank és viszonylag csendes környezetben jár az autó alapjáraton, nekem akkor is jól hallható a búgás még bentről is de szerintem mindig is ilyen volt.
(Persze új kora óta azért hangosodhatott csak valószínűleg fokozatosan szoktam hozzá és nem tűnik fel.).[ Szerkesztve ]
-
Janusz001
őstag
válasz Kolondrum #67113 üzenetére
Ma próbálgattam a városban a bajusszal eggyel visszaváltani, hogy magasabb legyen a fordulat (1500-1600), de 5-10sec múlva felváltott , ha neked így jó, meg így programoztak, akkor legyen, gondolom nem satu hülyék japánban.
Engem tulajdonképpen nem is a fordulat, hanem a néha előjövő morajlás zavart, de a tegnapi szerviz látogatás után elengedem.
Volt nekem hdj80 -as TLC -m, annak is volt hangja, igaz az 25 éves volt. Na azt a kocsit sajnálom, de rá kellett volna dobni 4-5 milkát egy teljes generálra, cserébe megevett 10-12 litert, második hobbiautónak meg számomra luxus lett volna. Lett belőle 2019 -es majd a mostani Scross. -
-
csubuka
addikt
válasz Kolondrum #67069 üzenetére
Mondjuk volt a családban búgós autó már, nyelestengely csapágy bajjal. Elment simán 100k km-ert úgy, aztán máshoz került, de tuti ment még tóbbet.
No nem baj, megnézegetem a papírjait, hogy volt-e korábban csere már valamikor tuti volt, csak fene tudja milyen rég.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Kolondrum #67035 üzenetére
Ez hasznos cucc, főleg annak fényében, hogy a fényezés olyan gyenge, hogy egy combosabb légy is lyukat üt rajta.
Én is megcsináltattam volna, de már volt pár kavicsfelverődés a géptetőn (kb nem telik el úgy fél év, hogy ne lenne rajta 1-2 új), úgy meg nem lehet. Ezért meg nem fényeztetem újra.
-
Janusz001
őstag
válasz Kolondrum #66419 üzenetére
Akkor ez ilyen, már csak az általam említett morgást lenne jó meghallgatni más 4wd -nél, szerviz szerint nincs gond, bár a 3 év teljes körű lejárta után ki tudja mit kell "cigánykodni" az érvényesítésnél.
Egyáltalán a hajtás része (osztómű,kardán) beletartozik a 10 éves -be? Mert itt motor,váltó,turbó, valamint a hybrid rendszerről írnak.
Érdemes a 3 év teljes körűt hosszabbítani szerintetek? -
Vigneau
félisten
válasz Kolondrum #66355 üzenetére
Nálam azért akadt egy user error a hó elején. Nem figyeltem a hőmérsékletre - no meg akkor volt némi szusszanásnyi időm - és rosszkor mostam le a jó nagy adag galambszart a szélvédőről, ami így szépen berepedt (a mosás helyétől 50-70 cm-re).
Múlt hét pénteken aztán meg is kaptam az új szélvédőt, NordGlass gyártmány került a Swiftemre. Remélem, jól állja majd a sarat és nem lesz annyira sérülékeny, mint a gyári. Az nagyon szépen gyűjtögette a felverődéseket.
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Kolondrum #66287 üzenetére
Szép felnik, grat! Sokat nem tudok hozzá szólni, de a MB gyári és gyári utánzat között a görgőzések számában volt csupán különbség... lehet tippelni melyiket kellett 2 évente.
A szín nem rossz, viszont a pucolás terén óvatosan, csak pH semleges felnitisztitóval menj neki, mert a savbazisu (acid based) hamar foltot hagy a polírozott részeken, meg a vízkő is frankón látszik rajta.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz Kolondrum #66287 üzenetére
Jól néz ki valóban, bár nekem a sok egyenes küllő a zsánerem.
A Jazz-re ezért lett OZ Superturismo GT. -
tboldi
nagyúr
válasz Kolondrum #66285 üzenetére
Hmm... Nem ismerem ezt a márkát, és persze jó is lehet, de azért óvatosan vele szvsz. Ezek az aftermaket felnik nem ritkán merevebbek, mint a gyárik, hamarabb törnek vagy repednek egy-egy úthiba miatt.
A másik, ami eszembe jutott, az az ár. Jelenleg olcsóbb a MiTo (egyik) 17-ese, pedig a gyári felnik olykor 3-4x annyiba kerülnek, mint a többi.
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
-
félisten
-
simonjoe
őstag
válasz Kolondrum #65385 üzenetére
A féktárcsára gondolsz?? Pontosan melyik méretére? Hogy, mennyit kophat? Tudni kellene a gyártót, sajnos típusonként éltérhet. Ezért minden gyártó megadja a specifikációt.
A ChatGPT AI ezt a választ adta:
"az autógyártók általában ajánlásokat adnak a féktárcsa minimális vastagságára vonatkozóan, amelyet biztonságosan használhatunk. Általában a minimális vastagság a féktárcsának a gyártói előírások szerinti eredeti vastagságának 70-80%-a. Azonban ez az érték változhat az autó típusától és a gyártó előírásaitól függően.
A pontos méretet az adott autó gyártójának ajánlásaiban lehet megtalálni. A féktárcsa minimális vastagsága általában az autó féktárcsájának felületén van jelölve, és az érték általában mm-ben van megadva. Ha a féktárcsa vastagsága ennél kisebb, akkor ajánlott azonnal cserélni azt, mivel a túl kopott féktárcsa csökkentheti a fékhatékonyságot és veszélyeztetheti az autó vezetési biztonságát."
Joe
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest