Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
ViZo72
tag
válasz Cunaja #70854 üzenetére
Viszont a hibajelzés vissza fog jönni nem?
Mivel a probléma nem oldódott meg (hiszen még nincs kicserélve a problémás szenzor), így gondolom újra meg kellene jelenjen. Vajon naponta, hetente? Bizonyos km után?
Majd írd meg ha így van...
Persze így legalább már pontosan tudod az okát, na meg újra el tudod tűntetni a jelzést.Vagy rosszul gondolom és lehet blokkolni a jelzést amíg fel nem oldod?
Így viszont az egész TPMS mizériát ki lehetne iktatni, gyakorlatilag nem kellenek a TPMS szenzorok, ha le tud az ember mondani a keréknyomás mérésről...(Amúgy részemről köszönöm az infót és a képeket, szerintem hasznos amit megosztottál. Engem ugyan nem érint mert nincs TPMS-em de technikailag azért érdekel, meg szeretek képben lenni, mert következő autómban már valószínűleg lesz, legalább nem leszek vakon teljesen..)
[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz Gyöször #70480 üzenetére
Ne kapd fel a vizet, hogy stílusos legyek. :-)
Te írtad, hogy:
Szerintem mindenkinek fogy a suzukijából a víz, csak van aki még nem tud róla.
Erre írtam, hogy szerintem nem kellene fogyjon.
A fogyás nem az, hogy beáll egy szintre -ahogy írtad a sajátodat is- , hanem ha RENDSZERESEN KELL utántölteni.A KELL utántölteni és a LEHET pár decit rátölteni között lényeges a különbség, ezt nem értetted a mondandómban, így most kiemeltem a kedvedért.
Nekem sem KELL beleöntenem 2 csere között, de én szeretem ha maxon van és nem, nem folyik ki melegen sem. Ha mégis történne valami - ami megeshetne egy 20év feletti autónál - annyival is több a tartalék benne, meg jobban is látom ellenőrzésnél, ha változna a szint. Ezt a "hóbortot" kérlek hagyd meg Nekem. :-)
(Ioncserélt víz, pár deci megy bele 2-3év alatt, fagyáspont még így is -30 fok, ettől nem hígul fel, szoktam ellenőrizni...)De szerintem túlbeszéltük, meg el is beszéltünk egymás mellett, szóval zárhatjuk a témát...
-
ViZo72
tag
válasz Gyöször #70477 üzenetére
Talán túl szűk mintára alapoztam.
Az enyém 21éves, rokoné 17éves és éppen pár napja beszéltünk róla, hogy újonnan vettük mindketten a Suzukikat és sosem igényelt soron kívüli olaj vagy vízutántöltést egyik sem a szervizperiódusok között... (Olajat sosem, vizet 2-3decit kell utántölteni pár évente de csak a szemem kedvéért, hogy max. közelébe legyen. Minimumig sem ment volna le a cseréig.)
Rokon nemrégen vett a Suzuki mellé egy fiatalabb Opelt is, azért jött fel a téma, hogy az még kérdés, hogyan teljesít majd szerviz vonalon a Suzukihoz képest.Nekem mindenesetre csalódás lenne/lesz ha fiatalabb, korszerűbb autóra váltok majd egyszer és olajat vagy vizet kell pótolgatnom bele a csereperidóusok között is...
-
ViZo72
tag
válasz erx470 #70475 üzenetére
Talán többeknek már unalmas ez a cikk de egy jól karbantartott szívó motoros Vitara (odafigyelő tulajjal) elvileg sokat elmegy nagyobb hibák nélkül.
630.000km-es Vitara
Egész jól le van írva a története (nyilván nem hétköznapi használat). Amolyan gyorsított teszt, másnak ez 20év alatt sem jön össze. :-)
De HAHUN is vannak 200.000 sőt 300.000km feletti megkíméltnek hirdetett példányok, szóval csak nem egyedi a fenti eset: például itt is egy.90.000km az elvileg semmi, olaj sem fogyhat de szerintem víz sem a hűtőkörböl.
Csomagtérben meg nyilván nem lehet víz, ha csak oda nem öntik.(21év/255.000km-es Ignisembe sem kell olajat öntögetnem 2 olajcsere között, vizet meg kb. 2-3évente töltök utána ha egyáltalán kell, de az is 2-3deci max. Aztán meg úgyis folyadék csere jön. Persze tudom, az újabb modell már kicsit más konstrukció még a szívó motor is, nemhogy a turbó.)
[ Szerkesztve ]
-
-
ViZo72
tag
válasz Kicsirics77 #70135 üzenetére
Reméljük, 2x ennyinél sem lesz komolyabb beszámolnivalód.
(Én úgy érzem, 200.000 km fölött kezd mozgalmasabbá válni a szervizelés, addigra az idő is dolgozik az autón, nem csak a kilométerek. Átlagos éves futás mellett persze.) -
ViZo72
tag
válasz fogkefe21 #70128 üzenetére
Egy kirívóan sokat futott, példásan karbantartott példány:
https://www.autonavigator.hu/cikkek/a-legtobbet-futott-hazai-vitara-ebben-630-ezer-kilometer-van/
Valószínűleg a gazdájának is van azért némi érzéke az autóhoz és persze Ő újonnan vette, nem X-edik tulajdonos.
Maga a technika elvileg lehet tartós, de hogy az első 200.000km-en mit kapott (vagy mit nem) azt ritkán lehet tudni egy használtautónál...Esetleg írhatna itt valaki saját tapasztalatot, hátha van aki bőven 200.000 km felett jár...
-
ViZo72
tag
válasz spamstore #69984 üzenetére
Simán lehet, hogy "csak" akku hiba és nem más van mögötte.
(Nyilván ez is éppen elég kellemetlen, főleg ha külföldön vagy.)Hallottunk már pár esetet, hogy akár előjel nélkül is megadják magukat a mostani akkuk, akár 3-5év között.
(A régiek elmentek 6-10évig, mondjuk kevesebb elektronika is volt rajtuk.)Volt aki úgy járt mint Te. Hazament az autóval, majd pár óra múlva indult volna el ismét és már nem indult.
Ezért keresgélik az emberek a kis méretű, telefonos powerbankhoz hasonlító (de nem ugyanaz!) autós bikázókat, hogy ha véletlen így járnak, legalább arról beinduljon az autó, hogy szervízig/hazáig/autós boltig eljusson az ember (de nyilván nem több száz kilométerre).[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
Szia!
2003-as magyar gyártású Ignisnél a kerékcsavarok meghúzási nyomatéka valóban 85Nm (8.5kg).
Ha a Tiéd 2002-es az lehet, hogy még japán gyártású? Ez esetben annál lehet más érték bár nem hiszem, hogy lényegi különbség lenne.A többire nem tudom a választ.
(Nyomatékkulcsom sosem volt, csak úgy "szakszerűtlenül", érzésre szoktam meghúzni. De gumis műhelyekben ahol pisztollyal vagy nyomatékkulccsal húzzák meg a csavarokat, látszólag ott sem keresték ki sosem az adott típushoz való értéket. Vagy fejből ment nekik -ezt kétlem- vagy gondolom elég hasonlóak az előírások átlagautóknál és csak ha valami spécibb autóról van szó, akkor néznek utána.) -
ViZo72
tag
válasz Anaconda #69854 üzenetére
A konkért hibára nem tudom a választ, csak szivacs fórumtárs írására reagálok (#69855).
Nem tudom, hogy az SX4 pont úgy működik-e mint a régi M13A/M15A motoros Ignis.
(Motorikusan tudtommal hasonló az SX4 is, csak azokban M15, M16 motorok vannak, plusz dízel).Ha megpróbálod az akkusaru levételt...
lgnis alapján.
Amit szivacs fórumtárs írt (#69855) attól szinte biztos, hogy elmegy az alapjárat és jó eséllyel a rádió is lekódolódik, szóval feloldókód legyen meg, ha olyan rádió van benne.
Az alapjáratot újra megtanulja magától használat közben de addig is előfordulhat, hogy leáll lámpánál vagy utcasarkon megállva.
Hideg időben könnyebb visszatanítani a helyes alapjáratra, mert elég hidegen beindítani, a "szívató" úgyis magasan tartja a fordulatot, nem fog egyből leállni.
Hagyni kell álló helyben üzemmelegre melegedni (legalábbis hőfokmérő szerint) és a végére megtanulja, hogy hol van a minimum rpm, ahol már nem fullad le.
(Kicsit kínlódik a végén de aztán beáll.)Azt viszont nem tudom, hogy más esetleg hibásan tárolt érték törlődik-e, vagy egyáltalán képes-e rossz értékeket tárolni, majd az alapján működni a motorvezérlő.
(Szerintem ezek még egyszerűbb vezérlők voltak, fix értékek vannak tárolva, mellé esetleg hibakódokat gyűjt de nem öntanuló.
Mintha korábbról rémlene, hogy pl. ezért sem nagyon lehetett "tuningolni", nem alkalmas rá a vezérlő, legalábbis gyári, nem buherált állapotában.) -
ViZo72
tag
válasz atika88 #69660 üzenetére
Arra még esetleg legyél felkészülve, hogy a Sport verzió szervizelése nem ugyanaz (anyagilag), mint egy "mezei" Swift 1,4t.
A régebbi Sport verzióval egyszer foglalkoztak valami szervizes műsorban és elhangzott, hogy az eltérő futómű, felfüggesztés, de talán még a fékek miatt is zsebbe nyúlósabb lehet a szervizelése, mint a mezei változatnak.
Lehet, hogy meg kellene nézni pár hozzávaló és várhatóan kopó, fogyó alkatrész árát (futómű, fék) de akár kipufogó is (már ha egyáltalán számít a fenntartási költsége).De az is lehet, hogy az újabb Sport verzió már közelebb áll alkatrészileg a "sima" Swifthez mint a régi, ezt nem tudom.
[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz hemaka #69504 üzenetére
A Toyota szervizek sem értették/tudták, ezért töltötték az 5W30-as olajat.
Aztán kiderült, hogy bizony kellett volna ragaszkodni a 0W20-hoz.
(Na meg a kézikönyv is félreérthetően fogalmazott, de azt gondolná az ember, hogy egy márkaszervizes továbbképzésen azért több műszaki infót kapnak, mint egy felhasználóknak szóló kézikönyv.)
De szerintem errl biztos hallottatok már, pár éves ügy: LINKEzzel csak azt akartam modani, hogy elvileg nem kellene mindennek a pontos okát értenünk mit miért ír elő a gyártó, elég lenne csak betartani azt, HA lehetne nekik hinni.
De sajnos már sokszor kiderült, hogy tévednek, ezért szeretnénk érteni is mi miért történik az amúgy egyre drágább autóinkkal.
(Lásd. még nyújtott olacsere periódusok, stb...)[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz Kolondrum #69483 üzenetére
Biztos, hogy jót néztél? Jó helyen és jó autóra? :-)
Szerintem feléből bőven kijönnek a tárcsák és betétek, még ha ATE is.
Már ha ugyanarról az autóról beszélünk: Ignis 2003, 1,3, 14-es kerék.Én TRW-t vettem még 2021-ben, akkori árhoz képest tényleg drágábbak de nem annyival...
(Akkor 30.000 Ft volt összesen a 2 tárcsa+betét szett, megtaláltam a rendelésem.)
Az alábbi 2 linken ott vannak ATE verzióban is, amik kicsivel drágábbak de nem olyan vészes ahogy írod.
Tárcsák
Betétek
(Azt hiszem a tárcsák darabra vannak, betétek meg komplett szettben.) -
ViZo72
tag
válasz Qtya123 #69367 üzenetére
Ezzel az a bajom, hogy addigra már a használt Hybridekből válogatsz/válogatunk majd.
Ami talán nem lenne baj, ha jó a konstrukció, de egy idézet Népítéletből:"A 48V-os lítiumos akkumulátor hét hónapos korában tönkrement, pontosan 10.000 km-nél. Egy 900 km-es út másnapján az autó nem indult el, szerencsére a saját udvarunkban."
...
"Lényeg, hogy a harmadik hónap közepén a szerviz megkapta az új garis akkut (Bosch Li-ion 48V 350-380 Wh értéke: kb. 3 ezer euro, bő 1 millió Ft!) "Szóval még egy feleslegesen drága és biztosan romlandó/elöregedő alkatrész...
(Gondolom van/lesz olcsóbb utángyártott is, de azért na...)Csak azért idéztem az idevágó részt mert hosszú az írás, de ha érdekel az egész: ITT
[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz hemaka #69251 üzenetére
Felsorolhattam volna még egyéb márkákat is az említett Opel, Ford mellett, már eleve a Reanult Megane-t is szóba hozta valaki, de ott a Skoda Octavia, Golf, Kia Ceed / Hyundai i30, Corolla/Auris mint hasonló kategóriás autók (mármint S-Cross, Vitara kategória használtpiaci árakat nézve).
Nyilván mindegyikre jönne valami reakció hogy ez azért, másik meg másért problémás.Felmerül tehát a kérdés, hogy mindenki hülye aki nem Suzukit vesz? Minek szívatják magukat? Ez egy költői kérdés egy Suzuki fórumon persze. :-)
Én pl. szeretnék a közeljövőben fiatalabbat a mostani helyett, de ott tart a dolog, hogy ha csóró vagyok, nem tudok Suzukit venni. Vagy várok még a csodára, vagy kénytelen leszek a felsorolt hanyatló nyugat-európai / koreai /japán típusok közül válogatni...
Árazással kapcsolatban néha felmerül a gyanú bennem, hogy egymásra licitálnak (felfelé) a hirdetők. Meglátja, hogy más mennyiért rakta fel a Vitarát, akkor a sajátját fölé árazza, hiszen ez megkíméltebb/szebb/felszereltebb miközben már lehet, hogy az alapul vett autó is esetleg vastagon volt árazva.
Ami viszonylag barátibban van árazva az meg elmegy 2-3nap alatt.[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz ViZo72 #69241 üzenetére
Pl.:Suzukiból 1,4T ugyanaz az évjárat (mint az Opel), több futással, hasonló műszaki szinttel még csak itt kezdődik, ennél inkább csak drágábbak vannak, ha még szép/megkímélt is az autó...
1,4T S-CrossAnnyiból még kiegészíteném - mielőtt a sok vacak konstrukciós turbós motorra terelődne a gyanú, hogy biztos azrét olcsók, - hogy a sima 1,6 szívó motoros Suzuki is bőven drágább, mint pl. egy Focus 1,6 szívó... A Toyota persze ezen a vonalon is tartja magát még árban, pedig nekik sem mindig sikerült problémamentes motort gyártani az utóbbi 10évben. És mégis drága...
[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz szabonagyur #69239 üzenetére
A Suzukik szerintem most kifjezetten drágák, főleg a divatosabb típusok, S-Cross, Vitara.
És nem csak magukhoz képest drágák, hanem a közvélekedésben általában többre tartott nyugat európai típusokhoz képest is.
Egy ilyet hoztunk el most rokonnak a hétvégén (ennek a testvérét gyakorlatilag):
Astra K, 1,4 Turbo, 150Le
(Nagyon kultúrált kívül-belül, jól megy, kicsit feszes de jól tart a futómű, nem zörgött benne semmi vacak úton sem, felszereltségben is pont jó...stb. Reméljük nagy meglepetések nem lesznek, de persze ennél a típusnál is van amire oda kell figyelni.)Én pl. S-Crossból szeretnék egy ilyen korú, futású és állapotú 1,4turbót, viszont az plusz 1 milla ehhez képest. 3,6-ért 10éves 1,6-os szívó S-Crossból lehet válogatni de még azt is meg kell nézni állapotra.. Rokonnak is részben a pénz miatt nem lett S-Cross/Vitara a vasaló Swift mellé (még utóbbi is marad a háznál rövid távú szaladgálós autónak)...
Nem vitaindítónak szánom, hogy most jó-e vagy rossz az Opel, de döbbenetes, hogy egy Astrához vagy Focushoz képest is plusz 1 milla a felára a Suzuki hasonló tudású autójának (nyilván a "SUV felár" is benne van az árban).
Még a másik magyar slágerterméknél az Octáviánál is drágább tud lenni egy megkímélt S-Cross/Vitara.
Gyakorlatilag árban a Toyotákkal versenyez (Auris, Corolla), ahogy nézegetem Hahun...[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz GEPESZ66 #69096 üzenetére
Itt is van, ezt olvasd még át.
https://kacsa-ignis.hu/keyless/ -
ViZo72
tag
válasz GEPESZ66 #69096 üzenetére
Még egy olyan emlékem is van, hogy az Ignis ajtónyitási "viselkedése" 2 módban állítható, hogy mi történjen nyitáskor. Villogjon, ne villogjon, belső lámpa világítson vagy ne.
Valami ilyesmiről szól a dolog, csak most nem találom a leírását.
De magától akkor sem válthat a 2 mód között, az nem normális jelenség, hogy egyszer így, aztán máskor máshogy. -
ViZo72
tag
válasz GEPESZ66 #69096 üzenetére
Az index fel NEM villanásra nem tudom a megoldást, enyém sosem csinált még ilyet.
Alapjáratot valóban elfelejti akkusaru levételnél.
Alapjárat tanítására én nem alkaztam semmi bonyolult dolgot.
(Gondolok itt olyan, máshol olvasott tippekre, hogy üresben, többször egymás után tiltásig kell forgatni és megtanulja, meg hasonlók. Sosem csináltam, nem hinném, hogy ez a módja.)Én egyszerűen azt csináltam, hogy kihűlt motorral beindítottam és hagytam egy helyben járni, amíg elérte az üzemi hőmérsékletet.
Hidegen beindítva nem áll le az emelt fordulat miatt (teéln főleg nem). Viszont ahogy melegszik a víz és a motor, szépen végigjárja hidegtől-üzemmeleg állapotig a hőmérsékleteket és mindig igazítja hozzá (csökkenti) az alapjáratot. A végén -üzemmelegen- ugyan majdnem leáll, küszködik egy kicsit, de aztán megtalálja magától a helyes alapjárati értéket. Nekem ez vált be.
De emlékeim szerint olyan is volt, hogy ha elég gyorsan cserélek akkut, akkor nem is felejti el az alapjáratot. Gondolom kitart pár másodpercig valamelyik kondi.(Mielőtt kikapok: tudom, nem optimális sokat járatni helyben, de kb. 6 évente cserélek akkut, szerintem ennyi időnként 1x belefér.)
Autó memóriájának törléséről nem tudok, de korábban (kb. 15éve) voltak olyan tippek Ignisek körében, hogy tavasszal érdemes levenni az akkusarut, hogy az autó elfelejtse a téli, hidegindítós beállításokat és így hamarabb álljon át melegebb időre és így jobb lesz a fogyasztás is.
De ez szerintem mindössze csak az a folyamat amit leírtam fentebb...[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz Qtya123 #69085 üzenetére
És ez a másik Merci megvolt? Ez is szégyen egy rakás pénzért.
(Lehet Vályit szeretni meg nem szeretni a stílusával de amit mondani akar abban azért van valami ennél az autónál.)
https://www.youtube.com/watch?v=Eh054VruR8I[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz simonjoe #69084 üzenetére
Meg az is baj, hogy ennyi év autógyártási tapasztalattal nagy nevű gyártók is alapvető hibákat vétenek. (És most nem az új elekronikus kütyükkel kísérletezésre gondolok.)
Valamelyik portálon szokott lenni pár havonta/negyedévente autóipari visszahívás összesítő.
Amikor ilyeneket olvasok, hogy
- kieshet a kerék,
- kormányozhatatlanná válhat,
- kigyulladhat üzemanyag szivárgás vagy nem megfelő hűtés miatt (nem elektromos autó),
- megszűnhet a fékhatás.
Indokok:
- nem megfelően meghúzott, lelazuló csavarok,
- hibás tömítések, illesztések,
- alulméretezett alkatrészek, stb.
És ezek nagy gyártók is, akár Mercedes, BMW, Audi, Toyota a stb...Szemezgetve:
https://www.vezess.hu/hirek/2024/03/31/eu-autoipari-visszahivasok-2024-13-heteben/
https://www.vezess.hu/hirek/2024/02/09/eu-autoipari-visszahivasok-2024-06-heteben/
Némelyik tiszta horror....
[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz Qtya123 #69082 üzenetére
Ez igaz, a szerviznek a 2. ugyanolyan esetnél már feltűnhet a dolog, bármi is a hiba. És ha minden szerviz (országosan) lejelent csak 1-2 ilyen esetet, arra már a gyártónak illene reagálnia. Vissza már nem tudja csinálni a dolgot de a javítást tudja támogatni, illetve a beszállítót felülvizsgálni. (Úgyis ráverik arra is ha vacakot gyártott...)
Viszont ha gyártó lerázza a szervizt, saját költségen a szerviz sem fogja megcsinálni gariban.Nekem cseréltek egy hátsó kerékcsapágyat 1-2 hónappal a gari letelte után. Garanciában megcsinálták. Nem tudom saját költségen-e (mondjuk egy Ignis hátsó kerékcsapágy nem egy eget verő összeg) de azt is el tudom képzelni, hogy ráírták egy másik, még garis autóra a cserét.
Szóval van némi mozgásterük, ha akarnak tudnak rugalmasak is lenni. El is zavarhattak volna, hogy így jártam, fizessem a cserét.
Szerencsére motorcserével nem kellett próbálkoznom, az más nagyságrend persze.
Kuplungcserével viszont majdnem próbálkoztam, de ott nem tudtam produkálni a hibát amikor kellett, így maradt a gyári azóta is.
(A hiba máig megvan de most 21éves, szóval ennyire hibás az a kuplung. :-) ).[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz Qtya123 #69074 üzenetére
Pedig a márkaszerviznek ELVILEG a garis javítás is ugyanolyan javítás lenne mint a fizetős, csak nem az ügyfél fizeti a munkát, hanem a gyártó akivel leszerződtek a márka forgalmazására, javítására.
Szerviz lejelenti a problémát, megigényli az alkatrészt, gyártó pedig küldi a cseredabarabot és fizeti a csere munkadíját. Egy jól működő rendszerben legalábbis.
Gondolom a probléma ott lehet, hogy a gyártó nem hisz el mindent bemondásra saját partenereinek sem (ami részben érthető amilyen mutyi tud menni ebben az országban), így aztán rizikóvá vált a szerviznek, hogy ki állja végül a garanciális javítás költségét.Érdekes de nekem anno garanciában, szó nélkül cseréltek apróságokat az Ignisen, pedig azt hitem ezekre nem sok esélyem van:
- váltógombról lekopott, cafatokra hullott a felső bőrréteg: garis csere, kekeckedés nélkül.
- kalaptartó saját súlyától meggörbült: szintén garis csere, vita nélkül.
(Mondjuk szerintem utóbbi ismert konstrukciós probléma volt, mert erősített verziót kaptam cserébe. A váltógomb viszont ugyanúgy lekopott a cseredarab is, aztán nem foglalkoztam vele, a második réteg jól bírja. :-) ) -
ViZo72
tag
válasz Qtya123 #68880 üzenetére
ELVILEG nem is így van de elriasztásnak jó.
A kötelező garancia/jótállás alól akkor bújhat ki a szerviz, HA bizonyítja, hogy olyan beavatkozás/külső hatás történt aminek köze van a hibához, tehát nem magától romlott el az alkatrész, hanem egyéb beavatkozás következtében, vagy azért, mert pl. nem lettek elvégezve a kötelező karbantartások.
(Mondjuk egy alváz és üregvédelemnél elég sok helyet megpiszkálhatnak a szakik, ha nem figyelnek, okozhatnak bajt valóban.)Az önkéntes garancia az más, ott olyan feltételeket vállal, amilyet csak akar.
-
ViZo72
tag
válasz tboldi #68539 üzenetére
Igazad lehet, nem a 3 henger a fő ok.
A spórolás (akár az anyagokon, akár tesztelési/fejlesztési időben) meg a környezetvédelmi normáknak való megfelelőségi kényszer akárhány hengernél megbosszulja magát...
Most olvasom ITT, hogy a Nissan/Renault 1,2-es turbós, 4 hengeres motorjainak (2012-2016 között) is van elég baja, pedig azok láncosak... Konstrukciós hibák+30.000 km-es olajcsere periódus megtette hatását. -
ViZo72
tag
válasz fogkefe21 #68519 üzenetére
Ezek a mai 3hengeresek már nem azok mint régen, főleg ha még turbósak is.
Úgy rémlik több márkának is van problémája a kis turbós 3 hengeresekkel.
Ez nem Suzuki de épp most futottam bele:
https://telex.hu/belfold/2024/01/26/opel-puretech-motor-garancia-vezermuszij-olaj-csere-szerviz
(De pl. Renault/Dacia vonal is problémás úgy tudom és nem 1 egyedi esett miatt.) -
ViZo72
tag
válasz paolinho #68489 üzenetére
S-Cross fórumosok szerint ki kell kapcsolni a sávelhagyás figyelőt, amit valahogy bekapcsolhattál.
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=166238310&t=9220774(Vicces, mert ott ugyanezt kérdezte valaki. )
[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz fogkefe21 #68480 üzenetére
Én is figyelem őket napi szinten. Valóban drágák az S-Crossok használtan, viszont ha komoly a vásárlási szándék, gyakorlatilag ugrásra készen kell állni.
Néha felbukkan egy-egy a többihez képest kedvezőbben árazott, "fotelből" szépnek tűnő példány, gyakorlatilag másnap már nincs fent a hirdetés...
Amit sokáig hirdetnek, az vagy erősen túl van árazva (még típuson belül is) vagy olyan az állapota, hogy nem kell senkinek. (Szerintem.)[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz slett27 #68464 üzenetére
"Van egy cég aki nem képes Golf/Focus/Megane kategóriájú autót gyártani."
Gondolom akkor már az Astra is ide sorolható, ha már Golf meg Focus.Suzukinál is van(/volt) ilyen Astra (H Astra) kategóriás autó: az első sorozatú SX4 S-Cross.
Egyszer kíváncsiságból megnéztem a méreteket, mert van egy H Astra a családban. Gyakorlatilag centire megegyeznek a méretei: hosszúság, szélesség, tengelytáv.Ami nem egyezik és ezért tűnik "másnak" az SX4 Scross, az a magasságuk (tetőmagasság). Az S-Cross kb. 12cm-el magasabb, így valami más kategóriának nézi az ember.
Ami érdekes még, hogy hasmagasságra is szinte egyformák, mivel a H Astra hasmagassága nem kevés: 16cm, míg a régi S-Cross meg talán 15.8cm.
Szóval akkor melyik inkább a SUV (miniSUV)/Crossover? Hasmagasság alapján a H Astra inkább az, ami viccesnek tűnik.
(Nem is tudom hol a határ köztük, mi alapján megy a besorolás.)
Na persze most egy régi Astrához hasonlítottam, mert éppen ez van a családban, de hát az első SX4-Cross is 2-vel korábbi modell már.Szóval érdekes ez.
[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz ncc1701 #68442 üzenetére
"Szarból nem lehet várat építeni sajna..."
Dehogynem lehet, csak "pár apróságot" alakítani kell rajta, meg vastag pénztárca kell hozzá.
"Teljesítmény: 204 LE 9000-es percenkénti fordulaton."
Innen:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Ignis_Super1600[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
Kedvcsinálónak ezt olvassátok el.
https://www.autonavigator.hu/cikkek/a-legtobbet-futott-hazai-vitara-ebben-630-ezer-kilometer-van/
A kulcs: a megfelelő karbantartás, meg gondolom az autót némi műszaki érzékkel használó tulajdonos. + Az, hogy nem napi, városi használatban volt de azért a vidéki földutak is megteszik hatásukat (ami a cikkben szerepel is, hogy volt benne része rendesen). -
ViZo72
tag
válasz burgatshow #68359 üzenetére
Ecstarra vonatkozóan nem tudom kiderült-e már, hogy mennyire volt "vétkes" a közelmúltbeli Suzuki visszahívásban?
A motorolaj szerepel a sztoriban csak nem tudom kiderült-e közben, hogy az olaj vagy a szelep anyaga a problémás?
A szelepet cserélik, de belegondolva azt meg nem hallottam senkitől, hogy az olajat is a cseréltették vele...
Viszont nem is minden egyes autót érint, azokban a szelep más vagy az olaj?link1
"A gyártó közlése szerint a fékrásegítő működéséhez szükséges vákuumot előállító szivattyú visszacsapó szelepe a motorolaj egyes összetevőinek hatására megdagadhat. "
link2
"egy gyári ellenőrzés mutatott rá a fékrásegítő működésének potenciális hibájára, a vákuumrendszerben az egyik visszacsapó szelep motorolaj hatására megdagadhat, így csökken a nyomás."Az olajmárka választás jó nagy része meg hit/megszokás stb. kérdése, én is szeretek márkásnak gondolt olajat használni a 20éves autómba is, de műszakilag megindokolni nem tudom.
Bár nem váltogatom sűrűn a márkát de pont ugyanúgy működött eddig mindegyikkel, nem vettem észre különbséget (Shell, Castrol, Eneos). -
ViZo72
tag
válasz fogkefe21 #68078 üzenetére
Azt értem, hogy Japánban is gyártották, de miért hozták volna onnan drága pénzért, ha egyszer van európai üzemük ahol szintén gyártják ugyanazt a típust.
(Hacsak nem volt nagyobb a kereslet mint a gyártó kapacitás...)
Na mindegy, ha szaladgálnak itt ilyenek, akkor valamiért/valahogyan csak ide kerültek... -
ViZo72
tag
válasz dethroner #67995 üzenetére
Ha már repedt fazék: nem lehet, hogy csak valami berezonál?
Mintha korábban valaki írta volna S-Cross / Vitara / Swift fórumban, hogy a motorblokknál a kipufogót takaró hővédő lemezt kellet kicsit meghajlítgatni, befeszíteni, mert az rezonált, hiába fogták a csavarok.
Esetleg matathattál ott a levegőszűrő csere miatt... Rátenyereltél/nehezedtél, kicsit megmozdult, meghajlott stb...
De lehet, hogy semmi köze az egésznek a szűrőcseréhez sem...[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz spanglee001 #67986 üzenetére
Nekem nem Swiftem van, de 2005-ös Swiftben sínen csúszkál az ülés???
Én 2 félét találtam, az egyik ILYEN "hajtogatós" a másik fix rögzítésű ülőlap.
Ha az utóbbi, akkor szerintem úgy jön ki, mint Ignisben.
Az ülőlap elején, közel a 2 "sarokhoz" van 1-1 "U" alakú kampó, ezek akadnak bele az alatta lévő süllyesztett aljzatban lévő műanyag fülbe. Elvileg határozottan meg kell rántani felfelé és akkor kiakad (persze egyesével próbálva).
Ha nincs szerencséd, akkor letörik a "belső" műanyag fül amibe az "U" kampó kapaszkodik, vagy letörik a műanyag foglalatot a karosszériához rögzítő "külső" fül.https://www.carmanualsonline.info/suzuki-swift-2005-2-g-service-workshop-manual/13/?srch=seat
Szemléltetve:
Videó1
Alábbin meg az is látszik, hogy kijött az egyik műanyag foglalat is.
Videó 2
Gondoltam segítek, ha ez a délutáni programod. :-)
De csak óvatosan, remélem nem mondtam nagy hülyeséget, de Ignisnél így van.[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz bigdigit #67959 üzenetére
Arra azért számíts, hogy az emelt fényerejű izzók (+100%, +150%, +200%) élettartama rövidebb vagy akár egész rövid is lehet.
Nálam (Ignisben) a H4-es Osram Night Braker Laser (+150%) napi világítós használatban 4évet bírt, én ezzel elégedett vagyok, most tettem be az újabb garnitúrát.
Viszont olyan véleményt is olvastam, hogy volt akinél csak hónapokat bírt (nem biztos hogy ugyanez), ahhoz meg drága egy szett belőle....Emellett úgy rémlik a H7-esek eleve rövidebb élettartamúak mint a H4-esek, ezt mintha Osram adatlapon láttam volna, ahol fel voltak sorolva egymás mellett az izzók.
Sőt, állítólag az autó elektromos rendszerén is múlik, Toyotát, Skodát olvastam, hogy valamiért jobban nyírják az izzót, gondolom az ilyen "kihegyezett" teljesítményű izzók meg kényesebbek is.A Night Breaker Lasernek talán a Night Braker 200 az utódja de én nem akartam, próbálgatni, hogy esetleg drasztikusan rövidebb élettartamú, főleg ha még új típus.
Nem reklám, csak egy példa webshop, de itt van sokféle, meg vélemények is vannak róla.
https://lumenet.hu/shop_search.php?search=osram+night -
ViZo72
tag
válasz szabonagyur #67926 üzenetére
Pláne nem sokat ér, mit kezdjen vele ott az ember? Ott még minimum tempó is meg van adva nem csak a max...
(Ráadásul 100 alatt már a kamionok is az ember nyakában vannak.)[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz dethroner #67923 üzenetére
Szerintem az a szabály, ami a közlekedők belátására, megítélésre bízza, hogy hogyan közlekedjen adott útszakaszon (pl. vadveszély tábla), kb. semmit sem ér...
Az egyértelmű szabályokat is figyelmen kívül hagyjuk, hát még az olyat, ami azt "mondja", hogy annyival menjél, hogy ne legyen baj belőle...
De mégis mennyivel kellene mennem pl. a "sima", nem túl kanyargós, belátható alföldi utakon, ha végig vadveszély táblával van kirakva? (Amúgy jogos a tábla, néha látok fácánt és őzet is az útszéli árokban, bokrok között.)
70? 60? 50? Nem lehet megítélni előre mi lesz a sok ha elém ugrik valami.De ilyen tábla mellett még senki nem megy 90-es megengedett helyett 50-70km/h-ra csökkentett sebességgel, sőt mindenki csak értetlenkedne, hogy mit tökölök egy szinte üres úton 50-70-nel?
Nincs rá jó megoldás (zárt autópályán kívül), de a vadveszély tábla láttán, az autósok 98%-a biztos, hogy nem fog lassabban menni.
Az ország nagy részén nem lehetne még 90-el sem menni ha kötelező sebességcsökkentés társulna hozzá...
Persze így mindenki maga kárát kockáztatja (már ha mást nem visz magával a bajba).[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz slett27 #67892 üzenetére
Szia!
1DIN-es fejegységhez egy ehhez hasonló 2DIN-es beépítőkeret kell neked:
beépítő keret
Felülre megy a fejegység, alul meg lesz egy hasznos kis fiók...
Nekem régen volt már a csere és szervizben rakták be, de emlékeim szerint más nem kellett hozzá; illetve mégis: a Sony fejegységhez mellékelt kábelek (tápellátás) bekötése nem passzolt az autóhoz, kellett egy másik bekötésű, de az volt a szervizben kéznél.
A fejegység cseréjével viszont elveszted a gyári rádiókijelzőn lévő óra állítási lehetőséget is, így az ott mutatott idő "el fog mászni" a valóságtól idővel...
Lehet szórakozni éjfélkori biztosíték ki/be rakással a nullázáshoz, vagy csak egyszerűen rászoksz, hogy a fejegység óráját nézed ezután.
(Meg vannak egyéb trükkök is de nekem nem ért annyit a dolog....) -
ViZo72
tag
válasz Kolondrum #67861 üzenetére
Nekem csak lötyög a váltókar, van egy "szép" holtjátéka.
Alábbiakban egy olcsó, házilagos megoldás, de nem mertem megpróbálni még.
Mindenesetre ötletes. :-)
Ignis fórumból[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz tboldi #67844 üzenetére
Bilstein biztos van Ignishez, Nekem is az van benne, azt hiszem ez: 36-219742
Miután eltört a gyári rugó, sógorom a Bilsteint javasolta, mert Lada Crossban nekik ez a márka vált be, ez bírta tovább a strapát.
Amúgy semmi változást nem érzek a gyárihoz képest, de nem is volt cél, nyilván nem "verseny" rugó került bele...
(9.000 Ft/db volt 1,5éve, most biztos jóval több: pl. itt úgy látom. )[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz Directors #67790 üzenetére
Nem lebeszélni akartalak így fotelből okoskodva, csak inkább felhívni a figyelmet, hogy elég soknak tűnik a pontatlanság a hirdetésben, szóval oda kell figyelni.
(Ettől még elképzelhető, hogy patika az autó - nálunk a családban is van hasonló év/km/állapot arányú Renault - de nyilván alaposan meg kell nézni már ilyen idősen.)Amúgy sok hirdetést nézek én is de a felszereltségi szintek rendszeresen el vannak írva...
Pedig akár a tulaj, akár kereskedő árulja, szerintem "illene" tudnia pontosan...
Még olyat is láttam, hogy 5ajtós autó volt hirdetve -ráadásul kereskedő által- miközben 4 ajtós autó volt a képeken egy olyan hirdetési portálon, ahol elvileg ellenőrzött hirdetések vannak (legalábbis így reklámozták).[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz Directors #67787 üzenetére
Most látom az autó hátulján GL felirat van, tehát még azt sem sikerült eltalálnia.
Nagyjából a lenti linken lévő adatokra lehet számítani -hacsak nem nyúltak hozzá az autóhoz- bár ez is fenntartással kezelendő, láttam már itt is hibás adatot:
katalógus
Ez alapján nem csak, hogy nem elektromos a tükör, hanem a jobb oldalit csak kívülről tudod (pl. segítséggel vagy oda-vissza szaladgálással) beállítani.
Mivel belül valószínűleg nincs állító kallantyú, lehet azt gondolta hogy akkor nyilván elektromos... (Vagy tévedek...)[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz Directors #67787 üzenetére
Bár nekem nem volt ilyenem de esőszenzort kizárnám, ABS-t nem tudom, az lehetett határeset 2003-ban.
(Nekem a 2003-as júliusi Ignisben ami abban az évben jött ki új modellként, még nem volt ABS, tudtommal csak év vége felé került bele szériaként).
Szervókormány akár lehet is (bár nem vagyok benne biztos ennél a típusnál), elektromos tükör nem hiszem , fűthető tükör az esetleg, bár ha tényleg GC felszereltség akkor szerintem semmi ilyen extra nincs benne, mivel a GC csak alapfelszereltség szokott lenni.
(Hacsak nincs utólag buherálva vagy rosszul megadva a felszereltségi szint.)
A fűtőszálas szélvédő az persze csak fűtőszálas hátsó ablakot jelenthet nem első szélvédőt...
Vagy nagyon nem tudja mit árul vagy csak kattintgatott össze-vissza a felszereltségnél.
(A csupa nagy betűs írás, meg "autóbeszámítás lehetséges" valami "zug neperre" utal szerintem, még telephelye sincs megadva de ezt csak tippeltem.)
Hátha ír olyan is, aki ismeri a típust közelebbről. :-) -
ViZo72
tag
Gyöször? Megint odalett egy. Számoljuk még tovább?
S-Cross 1,6GLX -
ViZo72
tag
válasz 2ozzmexy #67677 üzenetére
"Amúgy miért vagytok ennyire ráfüggve erre a témára!? "
Szerintem az a természetes, ha egy motorhibás Suzukira az ember felkapja a fejét egy Suzuki topikban. Nem vagy kíváncsi, hogy megölte a tulaj vagy normál használat mellett adta meg magát?
Gyöször kíváncsi és ki is deríti.. :-)
Aztán legfeljebb megnyugszik az ember, HA kiderül, hogy csak a tulaj volt balfék...
Amikor azt hallom, olvasom, hogy ez meg az a BMW, VW, Ford stb. motor problémás, az ember megvonja a vállát, hogy igen, tudjuk, ezek rajta vannak évek óta a "ne vedd meg" listákon.
De Suzuki ritkán csinált ilyet eddig, nekem legalábbis nem rémlik, hogy lenne kifejezetten problémás konstrukciós kerülendő Suzuki motor (na jó, az 1.0 turbó nem szimpatikus de majd az idő megmutatja).
Szóval csak érdekel a dolog, hogy épp most derül ki valami konstrukciós probléma (amikor már vannak több éves, és többet futott példányok) vagy ez nem az és nem kell aggódni...
(Azért fél évente 3-4db csak az én szemem elé kerülő motorhibás S-Cross+Vitara nekem soknak tűnik de az utakon futó mennyiséghez képest biztos kevés...) -
ViZo72
tag
válasz 2ozzmexy #67676 üzenetére
Azt hiszed nagy számot mondtál arra szervizköltségre? :-)
Ennek az összegnek pl. pont örülne az S-Cross topikban múltkor felbukkanó Audis "kolléga".
Infót kért a tulajoktól kb. mibe kerül egy mai újabb Suzuki fenttartása, ugyanis az
az Audi A3-asának a 6. éves szervize+vizsgája 360.000 Ft úgy, hogy javítani nem kell az autót.
Hátsó fékpofák cseréje 125.000 Ft (ez mondjuk nem világos, hogy pluszban vagy már benne van az előző árban.)
Azt mondja szereti az autót de azért ebből kezd elege lenni...[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
Gyöször találtam Neked megint egy motorhibásat, ha esetleg kíváncsiskodni akarsz mi lelte...
Eladó használt SUZUKI SX4 S-CROSS 1.0T GL 75.000 KM Magyarországi motorhibás városi terepjáró
A korábbi 1.6 szívó, majd 1.4 turbó után most egy 1.0 turbó, hogy változatos legyen a kép (mindez kb. fél éven belül).[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz slett27 #67632 üzenetére
Jaaa, az tényleg nincs.
Mondjuk én már megszoktam, hogy nem ott keresem, hanem lenézek balra a forgókapcsolóra, milyen állásban van, legalábbis nappal.
Este viszont nem látszik a kapcsoló (nincs megvilágítva) de akkor meg úgyis látom, hogy világít az autó vagy sem....[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
Kicsit off itt, de aki esetleg hangosnak találná a Suzukit utazás közben, az vígasztalódjon azzal, hogy a Rolls-Roys is elcseszte, konkréten majdnem rosszul lettek az utasok, igaz ott a csendtől. :-).
https://telex.hu/eszkombajn/2023/09/18/rolls-royce-tul-halk-auto-ghost
-
ViZo72
tag
válasz slett27 #67600 üzenetére
Nem zárható ki valami kontakhiba (a fejegység hátulján lévő csatlakozóknál) de az sem, hogy egyszerűen "haldoklik".
Az enyém is megadta magát már régen pedig csak a rádió részét használtam (ez kazettás Blaupunkt volt de a magnó részét nem használtam).
Már régen volt, nem emlékszem rá de mintha hasonló lett volna a probléma. Először csak néha nem szólalt meg a rádió elinduláskor, vagy megszólalt de elnémult kis idő után, aztán végleg elnémult. Arra már nem emlékszem, hogy életjelet sem mutatott vagy csak hangja nem volt. Sokat nem küzdöttem vele, raktam bele mást...
Bosszantó, mert azt gondoltam a rádió túléli az autót is, dehát nem így lett, sőt, elég rövid életű volt (6-8 év talán?).
Azóta is emlegetem, hogy 1db német alkatrész volt benne, az is bedöglik...
(Na jó persze lehet van még másik is de ez volt szem előtt...)[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz Gyöször #67497 üzenetére
Ha jól értettem a F4ther írását, a szerviz megcsinálná, a biztosító meg kifizetné 2milláig (már ez is eredmény szerintem) csak a Suzuki nem akarja leszállítani a cuccot, mert van valami belső szabályzatuk, hogy 3év feletti (már nem gyári garanciás autóhoz) nem adnak ki komplett egységet?
Fene se érti miért nem lehet ezt ilyen esetben egyedileg elbírálni?
Ja de értem: túl nagy cég, kőbe vésett szabályok, bürokrácia gondolom. A problémát senki nem érzi magáénak vagy nem meri feljebb vinni döntéshozóhoz... (Persze ez csak találgatás.)
Mindenesetre az ilyen negatív reklámmal többet bukik egy cég (akár a Suzuki akár másik), mintha már leszállították volna a cuccot.
Elég csak belegondolni, hogy most F4ther és rokonsága, ismerősi köre talán sosem vesz többé Suzukit. (Lehet, hogy ez 0db autó lett volna amúgy is, de lehet, hogy 2db vagy 5db vagy 10db.)Amúgy az említett motorhibás autó óta láttam már másikat is, de az 1,6 szívó volt. Az is pár napig volt fent csak, arra is kíváncsi lettem volna mi lelte.
[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz ncc1701 #67493 üzenetére
Mifelénk a márkaszervíznek nincs is saját fényező+karosszériás részlege, így
külsőssel csináltatják az ilyesmit. (Gondolom nem egyedi eset.)
Persze mondhatom, hogy márpedig ezt márkaszervízben fényezték és mégis rossz, de valójában olyan cég csinálta aki bármilyen más autót is elvállal.Ez persze nem mentesíti egyik felet sem:
- a márkaszerviz találjon olyan külsőst aki rendesen dolgozik,
- aki meg kimondottan fényező+karosszériás az dolgozzon is rendesen ha már erre van ráállva... (Főleg ha úgyis biztosítós történet és el lehet számolni vastagon.) -
ViZo72
tag
válasz Kolondrum #67431 üzenetére
Én 39Literes tartályra emlékeztem de 41Litert ír a könyv.
Persze amikor nagy ritkán 35Liter körül tankolok akkor már én is rizikósnak érzem, nem tudni mennyit lehet kiszívni a tankból valójában.Azt írja még, hogy a tankolós lámpa akkor jelez, amikor 8,5Liter van a tankban.
Meg azt is írja, hogy 105.000km-enként kéne üzemanyag szűrőt cserélni (ami persze nem történ meg nálam sem.)[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz simonjoe #67422 üzenetére
Ez mondjuk ízlés dolga de én semmi szépséget nem látok az Ignis gyári üléshuzaton. (Láttad a kolléga képeit? Szerinted az szép?)
És amellett, hogy nem is szép (nekem) ráadásul sötét, komor az autó beltere vele.Én is vettem rá minőségibb valóban méretpontos huzatot még újkorában. Választottam egy nekem tetsző mintát és egy kis színvilágot, máris jobb érzés ránézni.
(Ez 20 éve volt, 1-2éve kezdte megadni magát a huzat: az alsó, szivacsos része elporladt, a szövet anyag elvékonyodott, most már gyűrődik is, nem igazodik szépen. Lassan kidobós lesz és marad a gyári komorság...) -
ViZo72
tag
Ezek után kíváncsi lennék én hallanék-e változást egy csere után, mert az enyémnek emlékeim szerint mindig is volt hangja a gyárinak.
Igaz nem súrlódás, hanem az a rendes, "dolgos" zümmögés.
Akkor biztosan jobban hallom, amikor kevés benzin van a tankban (ez talán érthető is) de azt sem zárom ki, hogy hőmérséklet függő (külső hőmérséklet és/vagy szivattyú hőmérséklet), mert tudom, hogy szoktam erősebben is hallani.Most direkt kimentem meghallgatni, kb. 1/3-ig van a tank és 23-24 fok van.
Alapjáraton, csendes környezetben 1percre beindítva most csak akkor hallom, ha lehajolok a tanksapkáig vagy a hátsó rendszám magasságáig.[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz slett27 #67325 üzenetére
Vitara fórumon írtak még egy másik opciót is az eltömődésen kívül de ott is a kifolyócsó lett végül is a ludas.
A másik ok:
"belső keringetésre raktad a szellőztetést."
"Ez esetben nem a csövön folyik ki hanem belül a légvezető csövek gyöngyöznek kívülről és ez csöpög le a szőnyegre."
A teljes írás: ITT -
ViZo72
tag
válasz Kolondrum #67310 üzenetére
Majd számolj be róla, hogy jó, illetve jobb lett-e (elcsendesült-e), meg hogy mekkora munka volt, volt-e váratlan fejlemény stb.. (Nem láttam még szétszedve a tankot és környékét nem tudom mivel jár.)
(A képen a doboz oldaláról a cikkszámot talán ki tudom puskázni, hátha kell nekem is egyszer. :-) -> 1 987 580 033)[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz Kolondrum #67293 üzenetére
Nekem 240.000km mellett még a gyári van Ignisben.
Mit jelent hogy "Nekem búg még felszív"?
Induláskor mindig felbúg (mint gondolom sok más autón is), de általában utána is hallható csak a motorhang+környezeti zaj elnyomja.
De ha üres közeli a tank és viszonylag csendes környezetben jár az autó alapjáraton, nekem akkor is jól hallható a búgás még bentről is de szerintem mindig is ilyen volt.
(Persze új kora óta azért hangosodhatott csak valószínűleg fokozatosan szoktam hozzá és nem tűnik fel.).[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
Csak véletlen találtam meg, de jó tudni, hogy simán kapható. :-)
K14C motor[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz slett27 #67245 üzenetére
Ahogy tboldi kolléga is írta, ez nem a magyar gyártású verzió "sport változata", hanem még egy korábbi, japán gyártású modell sport változata.
Nem tudom pontosan mik a különbségek, szerintem a rugók, lengéscsillapítók "keményebbek" lehetnek, illetve valószínűleg a motor is másként van hangolva némileg.Itt a videó, beszélnek róla kicsit, meg is mérik: erőmérő.
Amúgy én is azt hittem, hogy nagyobb a különbség technikában a magyar "átlag" verzióhoz képest, de a videóban a motortér erősen hasonlóan néz ki, ráadásul a hátsó futómű is merev tengelyes, mint a magyarban. Ettől persze még lehet sok különbség ami szemmel nem látható.
De volt belőle rally verzió is: Ignis rally és nem csak magyar "színekben" futott, volt aki bajnokságot is nyert vele: Suzuki Ignis Super 1600. -
ViZo72
tag
válasz slett27 #67207 üzenetére
Ahogy a videó feltöltője is írta a hozzászólások között, mivel valaki rákérdezett: ehhez hozzá volt nyúlva, ezért is világít a check engine lámpa.
(Takarásban van ugyan de kb. 45 másodpercnél jól látszik, hogy sárgán világít...)Én nem erőltetném ezt a végletekig hajtást.
Alapvetően egy strapabíró motor (sem olajra sem üzemanyagra sem használat módjára nem igazán kényes normális keretek között) de idővel azért egyre több hengerfejes példányról hallani/olvasni Ignis topikban is.
Ez persze nem a vég, meg lehet csináltatni és megy tovább, csak minek erőltetni a bekövetkezését?Másik oldalról viszont nem csoda, hogy egyre több törődést igényelnek. 20éves és 300.000-500.000 km-t futott példányok is vannak, utóbbi nem is olyan ritka, mint gondolnánk.
[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz slett27 #67206 üzenetére
Nehogy megpróbáld csak az én/mi kedvemért/kedvünkért levideózni a mutatványt. :-)
Csak fura a 180km/h meg a max. 6800 rpm is, egyiket sem kellene tudnia az 1,3-as motornak, sőt az 1,5-ösnek sem bár ahhoz már közelebb állnak az értékek..
Menned kellene pár 100km "normál" tempós vegyes kört (város+országút+pálya). Ha az rendben van, akkor nincs gond az autóval.
6-7liter közötti vegyes fogyasztást gondolok normálisnak. Ha több a pálya benne akkor legyen mondjuk max. 7,5l/100km (De csak legális tempós kereteken belül.)Nekem pl. 6,2-6,5 nyáron, vegyesben (30-40% város 60-70% országút) de pálya nélkül.
(Ha kell lendületesen, előzéshez 4000-6000rpm között tartva, de nem állandó padlógázon, meg lámpától lámpáig gyorsulgatva. ) -
ViZo72
tag
válasz slett27 #67198 üzenetére
Az 1,3-as Ignisnek papírforma szerint 160km/h a végsebessége, szóval 180-at nem igazán megy.
(Az óra persze mutathat 160 feletti értéket -én is láttam már az enyémen 170-et- csak nem annyival mész valójában. Jó hátszéllel és/vagy lejtőn talán megközelíti, de önerőből nem igazán lesz meg a 180...)
Másrészt 130-nál már 4000rpm a fordulatszám, ami egyben azt is jelenti, hogy ott már fogyaszt is rendesen (a zajról ne is beszéljünk, nem is értem, hogy viseled hosszú távon).
Persze 130-tól még tud gyorsulni (ha nincs leterhelve), mivel egyrészt 4.100-on van a nyomatékcsúcs, másrészt rövidre áttételezett váltó (ezért is forog 4000-et 130-nál).A légellenállást alábecsülöd szerintem.
Valahol nagyon egyszerűen úgy próbálták elmagyarázni mint tényezőt, hogy kedvezőtlen esetben 130km/óra fölött minden +10km/óra sebességnövelés akár plusz 1Litert is jelenthet fogyasztásban...
(Nyilván ez egy durva becslés és autó típusonként más és más lehet, dízel és utazóautóknál meg főleg. Ebben még a Puntó is jobb valószínűleg, mint az Ignis a forma miatt.)A fentiek alapján az esetlegesen bőven 130 fölötti tartós tempó+rövid váltó+nagy légellenállás miatt nem lehetetlen a 9Liter környéke ennek az autónak. (A 10L már soknak hangzik azért.)
Óra szerinti 130-140-nél biztos nincs 10Liter, szerintem ott 6,8-7,8 liter között mozoghat átlagban (szembeszéltől, emelkedőtől, terheléstől függően). Ha így nézzük 140-160 közötti forszírozott tempóra a 9Litert simán megadnám, főleg ha a körülmények is olyanok.
A másik lehetőség: valami rossz.
(Nem Te voltál Szeged környékéről aki korábban már Ignis topikban is felhozta ezt? Elég hasonló a panasz.)Most látom közben, még "tuningolni akarod", hogy jobb legyen pályázni.
Szerintem NEM ez az autó kell Neked oda.Rövid tengelytáv, kisnyomtáv, magas építés, szélérzékenység. A szélesebb gumi segíthet valamelyest a futási érzeten de....
950kg az autó+Te.
Ha autópályatempónál ha valami váratlan történik (és nem kell hogy neked menjenek) azt nem úszod meg, nem fog tudni segíteni az autó.
Pl. egy fészfékezés, kikerülő manőver, vagy csak csúszósabb útszakasz, egy erősebb széllökés oldalról...
(Országúti tempónál ha erősebb oldalszél fúj, már kacsázik az autó....)[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz szabonagyur #67189 üzenetére
Értelek.
Kerestem az eredeti cikket is, hátha több benne a részlet, de aztán elvesztem a sokféle egyéb listában (ahogy láthatod) és feladtam.
:-) -
ViZo72
tag
válasz szabonagyur #67187 üzenetére
Ahogy beszéltük korábban, szinte bármilyen sorrendű listát ki lehet hozni, mivel az értékelési szempontok döntik el a sorrendet. (lásd még gumitesztek pl.)
(Vagy a szerzők szimpátiája, vagy a lefizetés. :-) )Ha a Suzuki az utolsó lenne a listán, akkor meg arról beszélne a nép, csak nem a Suzukisok, hanem az "ellentábor". :-)
A Suzuki elsők közötti szereplése az angol tesztben szerintem azért is érdekes, mert semmi érdekük nem volt ezt a márkát kihozni a legjobbak közé. Még itthon megérteném egy kis Suzukis gyári hátszéllel megtámogatva. (Ott viszont nem gyártják és biztos, hogy nem is annyira népszerű márka, mint nálunk.)
Hogy megnyugodjunk, találtam ugyanazon forrásból egy másik listát, ezen a Swift pl. csak az 5. helyezett.
Best used small cars for less than £10,000
Ami még érdekes, hogy a Swiftet megelőző autók közül kettőnél is megbízhatósági problémákat említenek negatívumként a modellek alatti összesítésnél.
(Pl. 2. helyezett Ford Fiesta, 4. helyezett VW Polo.)
Ennek figyelembevételével és máshogy pontoztam volna...A Vitara csak 6., Ignis a 8. ebben a kategóriában.
Best used small SUVs (and one to avoid)Szóval akkor melyik is a jobb autó? Kinek melyik, mik a szempontok...
Szerintem ebben kiegyezhetünk. :-)
[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz szabonagyur #67185 üzenetére
Beraktam a cikk linkjét előzőleg..
Cikk.
De ahogy írtam, inkább érdekesség számomra is, hogy most éppen nekünk, Suzuki tulajdonosoknak hízelgő az eredmény, legalábbis az említett kategóriákban de végül is hihető. (Az egyszerűbb de bevált technika tud megbízhatóbb is lenni.)De pl. a márkák sorrendjével már nem értek egyet. Mármint nem pont azzal, hogy a Suzuki az első, hanem inkább azzal, hogy azt már nem lehetne így összesíteni, egy kalap alá venni mindent.
[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz szabonagyur #67183 üzenetére
"25.000 autótulajdonos" ez nekem az sugallja, hogy céges autók nincsenek benne.
A Suzuki 2 kategóriában "versenyez" az említett felmérésben: "kisautók" és "kis SUV".
Kategórián belül pedig a többi márkára is igazak ugyanazok a kérdések, tehát mondhatjuk, hogy az esélyek egyenlők legalábbis "kisautó" kategóriában.
Miért futna kevesebbet egy Swift, mint egy Mazda 2, Toyota Yaris, Honda Jazz, Volkswagen Up?
(Mondjuk az sem feltétlen igaz, hogy kisautó keveset fut. Simán lehet sokat futott céges kisautó is: városi futár autók, ételkiszállítás, ügyintézői autók stb. De ezek elvileg most nincsenek a felmérésben.)Kis SUV (Vitara, S-Cross):
Ez a táblázat szerint egy szűkebb kategória, kevesebben vannak és ránézésre nem tipikus cégautók.
Itt is feltehetjük a kérdést, vajon miért futna kevesebbet egy Vitara vagy S-Cross, mint egy
Ssangyong Tivoli vagy Renault Capture?
Mondjuk egy dízel Renault éves futása, valószínűleg több, mint egy benzines Suzukié. (Viszont nem írták, hogy a Suzukik benzinesek vagy dízelek? Külföldön szerintem több dízel ment el belőle mint idehaza.)Szóval szerintem a kisautó kategória kevésbé kérdéses, azon autók használata is szerintem hasonló, míg feljebb lépve már több kérdés merül fel a vásárlói réteg és használati szokások miatt.
[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz AMD Power #67177 üzenetére
És itt a lista is a mezőnyről... (Talán volt is már.)
Nyilván a Suzuki a "Kis autók" meg "Kis SUV-ok" kategóriában tud labdába rúgni.Én ezeket a listázásokat azért fenntartásokkal kezelem, hiszen millió más sorrendet is fel lehet állítani, attól függően mik a mérlegelései szempontok. De azért jó látni, hogy a "nagy" nevek mellett is jut némi siker a Suzukinak.
-
ViZo72
tag
válasz ncc1701 #67103 üzenetére
Volt erről egy videó évekkel ezelőtt, elég érthetően elmagyarázza a Gajda Miklós, hogy a kis fordulat+nagy nyomaték miért gyilkos kombináció egyes motoroknak (turbós benzines hátrányban)...
Motorgyilkos autós szokás
(Kb. 5 perctől ki is emeli a turbós motorokat.)
+kiegészítés (visszajelzések alapján).A probléma nem a sebességtartás, hanem:
- a magas fokozatban kis fordulatról nagy gázas gyorsítás rendszeresen,
- a magas fokozatban kis fordulaton erőltetés emelkedőn, rendszeresen.Szívó benzinnél, könnyebben megérezhető ha erőlködik magas fokozatban kis fordulaton, így visszavált az ember -már ha van egy kis műszaki érzéke.
A turbós viszont "átver" ebből a szempontból, mert nem érzed gyengének, érzésre nem erőlködik, miközben a hengerfalra még nagyobb -káros- erők hatnak. Rendszeresen így használva durva kopást okozhat. (Hengerfal hordós kopása, azt hiszem így nevezik.)
Nem vitaindítás -nem én mondom ezt és nem is értek hozzá- de a magyarázat érthető, talán megfontolandó napi használat során.
(Hogy a váltási segéd programozásánál mindez figyelembe vették-e az gyanús, el tudom képzelni, hogy a környezetvédelmi normákon belülmaradási kényszer felülír mindent.)
[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz csubuka #67055 üzenetére
Még az is lehet, hogy gyárilag nem rögzítették megfelelően a bowden végét. Én így jártam pár hónaposan az Ignissel. Egyáltalán nem nyílt ki. Szervizben helyretették, azóta nincs gond, nem nyúlt meg, nem kellett utána állítani (20év alatt sem).
Vagy ha utólag nyúltak hozzá (Pajzs rendszer?) az is okozhatja...[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz slett27 #67013 üzenetére
Ignis fórumból (link):
"A hangszóró rácsa kipattintós, semmi nem kell hozzá. A hangszóró rögzítő csavarjait utána meglátod már. Ki lehet cserélni, de alapvetően az a hely rossz ott, szerintem mindegy, mi van benne. Ráadásul az egész kocsi döng-búg, komolyabb csillapítás nélkül nem lehet benne normális zenét csinálni. De kísérletezni mindig érdemes."Valami vékony műanyag lappal (gitárpengető, fixit szerelőkészlet valamely darabja, stb.) -ami nem karcolja meg a műszerfalat- felülről, elölről (az ülés felől nézve) a rács széle mellett bedugva, feszegetve ki tudod pattintani a hangszóró rács egyik fülét, aztán már kipattan a többi is körbe feszegetve emlékeim szerint. Onnan már látszik, hogy 2 (vagy 3) csavar fogja felülről a hangszórót.
Kiveheted, de hogy mit tegyél helyette (nyilván a megfelelő fizikai mérettel és megfelelő elektronikus illesztéssel), na azt nem tudom...
Egyetértek a fentebb idézett hozzászólással: annyira minden más zaj jelen van az autóban menetzajként, hogy sok energiát nem fektetnék bele. Persze hangerővel el lehet nyomni...[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz slett27 #67006 üzenetére
A kerékméret itt a legkevésbé probléma szerintem.
Ahogy dunc fórumtárs is írja, a magasabb felépítés, keskeny nyomtáv, kis tengelytáv mellé jön még egy elavult futómű. Nem lesz kanyarvadász az Ignis, mindenképp igényel megszokást. A jó hír, hogy mivel magasabban ülsz, előbb kezded el érezni a dőlést oldalra, hamarabb elveszed a gázt, mielőtt baj lenne (jó esetben legalábbis).
Ez a dőlés érzet később megszokható és már gyorsabban is mersz majd kanyarodni, csak ne legyen keresztirányú úthiba az úton mert az bizony megdobja a hátulját... Még ha csak pár centi is, érzésre ijesztő...
Régen amikor még voltak lelkesebb Ignis-esek, páran építettek bele toronymerevítőt előre, az állítólag sokat segített a kanyarodási, stabilitási érzeten. -
ViZo72
tag
válasz slett27 #67006 üzenetére
Nem tudom hová szállították, gondolom Európán belül mentek le és nem hiszem, hogy nagy darabszámban.
Ausztriában járva pl. láttam ilyet hegyi terepen egy háznál parkolva. Mivel ezek 4x4-esek, ott pl. lehetett némi kereslet iránta ócsó telekjáróként. És hát Subaru emblémás, mégsem Suzuki. :-).
(A Subaru nem gyártott ilyen kis kategóriás autót de kellett valami az árlista aljára akkoriban, így hol egyik, hol másik gyártótól rendelt kisautót Subaru emblémával. Az Ignis után talán valamelyik koreai gyártó szállított nekik kisautót.) -
ViZo72
tag
válasz Qtya123 #66981 üzenetére
A másik meg az, hogy a SUV "mániának" kikiáltott mai divatnak is vannak gyakorlati előnyei.
Aki most prüszköl rá majd megérti ha idősebb lesz...
Csökken a hajlékonyság, fáj a derék, nehezebb földre ülni, ki/be szállni az alacsonyabb szedánba stb. (Ez is visszatart a Kizashitől kicsit.)
Plusz.: magyar közutak, parkolók minősége: fekvőrendőrök, magas padkák -> az alacsony autók orrát, rosszabb esetben alját, küszöbét oda lehet verni. Alföldi városban lakom/dolgozom, még itt is figyelni kell mennyire állsz oda ütközésig néhány parkolóban...
(Na persze nem Nekem az Ignissel, annak szinte mindegy. :-) )Egyik haverom félig-meddig autó mániás és futja is rá. Ford Mustang, majd 2 féle Maserati, most egy Aston Martin az utolsó évek termése.
A szokásos éves közös bulira (változó helyszín de általában hegyes dombos vidék) az utóbbi 2-3évben már SUV-al jön, mert az előző években a viszonylag alacsony sportszedánok nem voltak alkalmasak a helyszínek megközelítésére, mindig óvatoskodni kellett velük...
Hétköznap meg tudtommal egy Yarissal jár be az irodába, "városi harcokhoz" az is megfelel. -
ViZo72
tag
válasz Qtya123 #66981 üzenetére
Én úgy tudom újonnan azért volt annyira drága az európai konkurensekhez mérten is, mert akkor még valami extra adó és/vagy magas vám sújtotta az EU-n vagy EGT-n kívüli -esetünkben japán- gyártású autókat. Ez még Lianát is érintette, az is viszonylag drága volt újonnan, csak az alacsonyabb árkategória volt így kevesebb sarc jött rá...
Az ár másik része nyilván az volt, hogy a Kizashi nem a Suzukitól szokásos kisautó, hanem ahhoz képest egy "big blockos" utazós szedán.
Állítólag a Suzuki bizonyítani akart vele, hogy tud Ő ilyet is gyártani, nem csak indiai piacos kisautót. Elvileg egész jó is lett, bár nem annyira erős, sportos mint a nagy motor sejteti- de ára miatt sem terjedt el, meg ebben a kategóriába a németeket megverni több kell.
(Lásd, pl., Honda Accord. EU forgalmazása már annak is megszűnt, pedig jó autó volt.)Kizashiból ami ma Magyarországon használtan kapható, az szerintem 99%-ban német/nyugati import. (Kérdés alulról mennyire érinti a rodzsa helyzet a németek sózási szokásai miatt...)
Én is szemeztem vele mert ma már megfizethető ára van, csak tartok tőle, hogy ha probléma van -pl. sikerül összetörni- akkor bajos a javítása, nehézkes és drága az alkatrészek beszerzése...
-
ViZo72
tag
Húúú sosem lesz vége pedig próbáltam türelmesen, szerintem érthetően, még csak nem is kötözködve.
1. A #65630-at nem direktben neked írtam, úgy általánosságban költői kérdés volt: a gyártónak hinni vagy nem hinni témakörben.2. Írod most:
"Én nem az olajdoki véleményét írtam egyszer sem és nem is igazán érdekel"
Ezt csak azért is cáfolom, bár tudom, megbánom majd. (bár ezek régebbiek):
#36400
"Nem is értem mért kell okosabbnak lenni a gyárnál,bár pont multkor oovastam,olajdoki irta"#14384
"Viszont szerintem és például a totalcar olajdokija szerint is kompromisszumot kell kötni.Ha megfelel a gyári olaj a motornak..."3. Írtad:
"A másik amit nem értek a vasaló swift ben 45000 km után kötelező az olajcsere mégis szétmegy, és milyen fontos az olaj csere."
Nem tudom hányszor írjam le (szerintem volt már 3x is érthetően): a rossz minőségű csapágyon nem segít az olajcsere, mint látjuk a gyakorlatban is.
Nem azért írták elő az olajcserét, mert szándékosan rossz csapágyat tettek bele és majd ez hátha megoldja (ha így lenne utólag írták volna elő, mikor már jöttek a bajok).
Többször írtam, japán autóknál ez a szokás. Össze kellene ereszteni egy japán meg egy német/usa mérnököt, hogy vitatkozzanak el ezen, mi is tanulnánk valamit.4. A motorhibás Fordokat nem én hoztam fel de ha már szóba került a magyar mérnöki vonatkozás miatt valóban belinkeltem egy ilyen cikket, ami egyébként műszakilag érdekes szerintem.
Valamint feltettem a kedvedért (mintha írtad volna hogy vettél egy Focust) egy saját gyűjtésű Ford hibalistát pdf-ben, forrásmegjelölésekkel amit nem a bosszantásodra készítettem hanem mert nézegettem a Focusokat, hogy tudjam mire számítsak ha venni akarok. (Amúgy meg szívesen, munka van abban, Neked csak olvasgatnod kell...
(Emellett van 3db Ford céges autónk +1totálkáros, ráadásul húgomék a 2. Focust nyúzzák, szóval nem vagyok annyira sötétben ez ügyben. )5. Írod:
"A ford, opel, fiat tud olyan váltót csinálni amiben nem kell olajat cserélni, mégsem hullik szét."
Mivel említettem, hogy a Forddal vagyok képben valamennyire erre tudok válaszolni.
Húgomék Focusa most 10éves, használtan vették, 1éve van náluk, eddig jó volt..
Panaszkodnak, hogy búg a váltó. Mondom mutasd, próbáljuk ki. Szinte pontosan olyan hangja van mint a 20éves Suzukimnak, amolyan trolibusz hang. (Csak az enyém mindig is ilyen volt, neki most lett ilyen.)
Mondom utánakérdeztél valahol? Szervizben még nem járt vele, de a Focus klubban/fórumon írták, hogy igen előfordul, valami megadja magát odabent (mintha a repedés szót használta volna).De tessék olvasgass még arról, hogy a Ford nem tud hibázni váltóügyben (sem).
"Botrány a Fordnál: Tudatosan dobták piacra hibás váltóval a Fiestát és a Focust?"
Vagy kereshetsz 1-2 Ford-os fórumot, biztos vagyok benne hogy lesz váltóról szóló téma bőven, vagy akár külön váltó topik is. (De gyanítom minden márkánál megvan ugyanígy.)Lehet, hogy a Suzuki hibázott ennél a váltónál (ami azért fődarabnál elég ritka náluk
) de mint látszik nem egyedi eset, más is hibázik, sőt nagyobbat, többször.
Az általad felsorolt gyártókat pont nem lehet etalonnak hozni, elég nagy bakikat követnek el azok is. Szóval pont az élettartam váltólajat higgyük el nekik?Persze ha mindezt úgysem olvasod el csak a "szar a Suzuki váltót" mantrázod, feleslegesen írogatok...
[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
Én azt a részt nem értem, amikor a tanácstalanok megkérdezik pl. Olajdokit vagy egyéb szakértőt, hogy:
Kérdés 1: Milyen olajat tegyek a motorba (ne adj isten a váltóba)?
Válasz 1: természetesen azt amit a gyártó előír, hiszen a gyártónál senki nem tudja jobban mi kell a motornak.
Kérdés 2: ezt az ajánlott olajat mikor cseréljem, főleg ha ez pl. longlife olaj és a gyártó szerint is hosszított az olajcsere periódus (akár 20.000- 30.000 km).
Válasz 2: Hülye vagy? (kis túlzással) ha jót akarsz magadnak és a motornak, NE tartsd magad a gyártói ajánláshoz, rövidíts rajta.Na most akkor hogy is van ez? Az első válaszban még szent a gyártó szava, a második válaszban már hülyeség...
(Váltóolajra is lehet mindezt vonatkoztatni ha akarjuk. Meg sok minden másra. Nem egyszer derült már ki, hogy a gyártó -bármelyik gyártó- tévedett, alultervezett, rosszul méretezett valamit.)És több esetben valóban nem működött a hosszított csereperiódus, pl. úgy tudom a Suzukis vonatkozású Fiat Multijeteknek is betett a javasolt 20.000km-es olajcsere, pedig gyártói ajánlás volt.
(Azóta már lehet hogy nem az de ez a korábbi tulajokat nem vigasztalja.)[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
A váltódra már leírtam korábban. Tudjuk, Suzuki elcseszett egy sorozatot, rossz minőségű csapágyakkal szállította. (Suzuki is szeret spórolni, nyilván a legolcsóbb beszállító ajánlatát fogadta el, ez lett a vége.) Kinek hamarabb, kinek később, másnak még most se ment tönkre. Úgy tűnik neked pont nem segített az olajcsere, mert nem az volt a fő baj, mint ahogy valószínűleg másnál se akinek tönkrement.
(A régi SX4 szériánál jegyeztem fel valami évszámot, hogy mikor módosítottak rajta, utána elvileg már nem volt ilyen baj.)[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz hemaka #65619 üzenetére
Nem akartam szóba hozni mert mégiscsak Suzuki topik de annak az Ecoboost vonalnak van némi magyar vonatkozása és csak ezért írom most ezt, nem kimondottan a Ford szapulása miatt. (A békesség kedvéért leírom, hogy lehet egy hónap múlva már Focusban ülök, ki tudja...)
Szóval arról a tervezési hibáról van szó, amikor kiderült hogy a kis turbós Ecoboostok -év motorja győztes ha jól tudom- túlmelegedés miatt kigyulladhatnak.Aztán jelentkezett egy magyar mérnök levélben -talán a Totalcarnál-, hogy ez tulajdonképpen miatta van, Ő (vagy az Ő csapata) tervezte alul hűtőcsöveket.
Elmondta, hogy megkapták a paramétereket, hogy mihez kell igazodjanak az alkatrész tervezéskor.
Aztán mikor elkezdtek túlmelegedni (rosszabb esetben kigyulladni) az autók, akkor a vizsgálatok során kiderült, hogy nem is azok a paraméterek (hőmérsékletek?) vannak üzem közben, amit ők kaptak...
Utólag meglett a mérnök levele, a hosszú cikk közepe táján van beillesztve.
"Én terveztem az 1,6 Ecoboost hűtőcsöveit " címmel, szürke háttérrel.
Szerintem mindig érdekes, ha egy a gyártásban részt vevő mesél valamit, mindegy is melyik gyártóról van szó...
cikk itt[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz tboldi #65615 üzenetére
Én is úgy látom nagyon félrecsúsztak itt már a dolgok, nem mindig értjük mit akar a másik, vagy éppen nem azt értjük ki belőle amit kellene.
Én azzal zárnám (hacsak nem kényszerítik ki a folytatást), hogy nem istenítem a Suzukit, látom, olvasom, tapasztalom a hibáit. (A komforton, minőségérzeten meg bőven lenne még javítani való az nem vitás, mivel már nem is olcsó.)
De ugyanúgy látom más -nagyobb nevűnek mondott- márkák hibáit is, sokat olvasok róluk, sőt gyűjtögetem azokat, hogy okuljak és ne érjen váratlanul ha olyat veszek, vagy éppen amiatt nem veszek olyat.Nálam a Suzuki bevált az én konkrét példányom esetében, míg másnak meg nem. Én ezt elfogadom.
Csak hát már öreg az enyém is és bajban vagyok az utódkereséssel a mai árak mellett...[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest