Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
Sziasztok!
Tudom kissé butácska kérdések lesznek, de előtte egy 20 éves autónk volt, ahhoz képest az 1,4 GL+ Vitara fényévekkel előrébb tart. Olvasom a könyveit, de nem győzöm már, plusz a neten annyi hülyeséget lehet találni csak pont azt nem amire én kíváncsi vagyok...
1. Nektek működik a keréknyomás visszajelzés? Feltettem a téliszettet ami még sosem volt a kocsin és nem sípolt, nem írt ki hibát, csendben maradt... pedig vártam
2. A középső kartámaszt lehet előre-hátra mozgatni? Mert a kézikönyv nekem erről egy szót sem ír...
3. A Motion Monitor funkció a két műszer között mire jó? Értem, jópofa cucc, gyönyörűen mutatja hogy sok volt a körforgalom útközben, de ennyi.
4. Próbált valaki egy rendes kereket (nem mankókerék) betenni a pótkerék helyére?+1. Ti hogyan "járattátok be"? Szépen finoman közlekedek vele 2000 és 3000 között tartva a fordulatszámot, bár mentem vele már autópályán tempomattal is egy kicsit.
Bocsánat ha nagyon butaságot kérdezek...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Cathfaern #43365 üzenetére
Találtam a Motion Monitor-ban hasznos dolgot a legutóbbi "madaras boltozás" után, tudom melyik irányba lesznek kiborulva hátul a szatyrok
Reménykedtem benne hogy ennél valamivel többre hivatott...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #43381 üzenetére
Előre elnézést kérek a beleugatás miatt...
Kerékanya és kerékanya között is van különbség, ami nem merül ki abban h nyitott vagy zárt a vége.
A zártat azért szeretik használni mert főleg télen nem kapja a tőcsavar a hólét, így nem rozsdásodik annyira és nem törik be egy kerékcserénél.
A nyitott azért jó mert mindegy milyen felnit teszel alá, ha végigéri a menet akkor tart.Ha megnézed az anyákat, akkor rájössz hogy a profilban is van különbség, van kúpos és sima. A kúpos lemezfelnihez jó, a sima inkább a könnyűfém keréktárcsákhoz.
((ez csavar, nem anya, de az anya is ehhez hasonlóan van megadva) példa ha kell a pontos mérethez: Új Vitara M12x1,5C22 = M12 a menet, ez 12mm-es átmérőt jelent metrikus menettel, a 1,5 az a menetemelkedése 1,5mm /fordulat, a C jelzi hogy kúpos a nyaka, a 22 pedig hogy 22mm hosszú a menetes része)
Remélem tudtam segíteni.
A nyomatékokra figyelj, mert lehet látszólag rászorul, de az előírt nyomatékra már nem tudod meghúzni a zárt anyát, mivel a lemezfelni vékonyabb anyagból van mint a könnyűfém.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Valaki használ ilyen Sebring Snow nevű téligumit?
Van esetleg valakinek hosszabb távú tapasztalata vele?
Akárhogyan "túrom a zinternetet", nem találok semmilyen tesztet róla, csak annyit tudok ami a címkén volt, meg hogy a Michelin csoport tagja.
Az autó "apataxi" BP-en, meg évente 2-3 alkalommal megyünk vele autópályán 100+ km távolságra."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
"ezt azért gondolom mert a nyárinál még ECO módban mért a TPMS mostani csere után már comfortra volt átlőve"
Ezt hol tudod megnézni? Kijelzi neked a TPMS valahol hogy mennyi a nyomás kerekekben? Ha igen akkor azt elárulhatnád, mert most elültetted a bogarat a füllemben...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz BigBlackDog #43409 üzenetére
Köszi az infót, megnézem délután h a Vitara is kijelzi e. Remélem az enyém nincsen túlfújva...
A csomagtér világítás kapcsolónak nálatok is csak két állása van?
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
nagyon köszönöm még ismerkedési fázisban vagyok ezzel az "agyondigitalizált" autóval, néha olyan dolgokat művel hogy csak nézek...
Az előzőben még ABS sem volt, ez meg kb nyakon vág ha már nem két kézzel fogom a kormányt
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz GEPESZ66 #43415 üzenetére
Szerény tapasztalatom szerint ha nem lóg vagy zörög semmi, akkoris érdemes alánézni.
A rendszámtartó műanyag keret eléggé lágy anyagból van, tud deformálódni majd visszanyerni eredeti formáját.Ha biztosra akarsz menni, akkor az első és legfontosabb, hogy alánézel (klasszikust idézvén: "hajlik a térdem? igen, úgyhogy alánézek...") előről. Lehetőleg betonon állj meg vagy tegyél alá újságpapírt, hogy lásd ha vmi szivárog. Ha a közeljövőben mész szervízbe akkor ott úgyis felemelik, érdemes szólni h volt egy ilyen eseted.
nagy mákod volt, az én legutóbbi őzem (2002, ősz, szürkület, a beláthatatlan kanyar közepén álldogált) kicsapta a jobb első futóművet az akkor 4 hetes kocsi alól és félig bejött a szélvédőn, egy kész csoda volt hogy nem az árokban végeztem (szerintem kocsikázni akart, mert még fél méter és beüll mellém a jobb 1-be )
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz kunberci #43419 üzenetére
Nekem is hasonló van, csak nem gurulós. Nem nyomja el az oldalfalát a guminak vagy forgatod néha őket?
Miért gond hogyha ki kell venni a kupakot?
Bár az feltűnt h a Vitara kupakja csak ilyen műanyag füllekkel van a felnibe erősítve, de szerintem nem kellene eltörnie."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Vigneau #43467 üzenetére
Oh, öreg autóm van, tudnék mesélni... Fizettem már ki Aisin kuplungszettet, mert megmutatták a számlát róla, aztán a kocsimba egy szem valeo tárcsa került... Ha át akar verni át is fog
Vitara és Scross tulajoktól kérdezném hogy nektek is izomból kell bevágni a csomagtér ajtót h érzékelje!? Lehet csak az enyém van rosszul beállítva...
A TPMS 2,3at ír a téli kerekekre, az jó nem? Én kicsit keveslem...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Rataxes #43489 üzenetére
A fél kifliből nem tudod a választ!?
Nyest a megoldás, ha szerencséd van, akkor csak a testelést rágta meg, ha nincsen akkor komplett "kábelkorbács" csere, különben 2 év múlva előre fognak köszönni a szervizesek, annyit fogsz oda járni.Sajnálom hogy így jártál, félre ne érts, de tapasztalatból mondom, hogy ahol előkerül egy nyest a kocsiból, ott semmi jóra vagy olcsóra ne számíts... és az a nyest vissza fog térni előbb-utóbb, vagy az unokája vagy a dédunokája.
Vegyél elektromos rágcsáló riasztót, az ilyen nagyfrekis hangot ad ki (idegesítő, mert Te is hallod), ami eléggé messzire űzi őket... meg kb minden más négy/két lábút, és igen gyakran az embereket is...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Sziasztok!
Valaki volt mostanság az első (1hónap/1000km) szervizen Vitarával? Van egy ajánlott olajcsere, amire 13ezret mondtak nekem, ez mennyire reális és mit tartalmaz? A klasszikus olajcserét jelenti (olaj+olajszűrő+légszűrő)?
Előre is köszönöm a válaszokat!
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Motion_Blur #43496 üzenetére
1,4 boosterjet, most 420km van benne...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Tom1939 #43499 üzenetére
Igen, az a fő használata. Tudom nem ideális neki de családilag úgy döntöttünk megtesszük amit tudunk h hosszút is menjen. Igazából december közepére van időpontom erre az 1 hónapos átvizsgálásra és azt mondták hogy akkor potom 13ezer forintért cserélnének is benne egy olajat. A kérdés valóban félre érthető volt, én keveslem az árat, ez egy komplett olajcsere lesz szűrőkkel? Mert terelnek ha erről kérdezek...
+1 vinnék egy üres olajos flakont, mivel literre számlázzák az olajat, szerintetek azt a fél litert el lehet kérni? 😀"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
És tudod esetleg hogy mennyi az ECSTAR olaj literenkénti ára?
Tudom, én vagyok fordítva bekötve, de főleg ilyen téli időjárásban nem indulok el ha bizonyos dolgok nincsenek a csomagtartóban. (tartalék izzók, 1 liter motorolaj, fagyálló, téliszélvédőmosó, tartalék ablaktörlő lapát 2db, hólánc, jégkaparó, jégoldó spray, pótkerék, emelő stb.)[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Brogyi #43503 üzenetére
GL+-ban nincsen a Vitarában, de vannak ilyenek, törődj bele.
Nem ismerlek személyesen, de engedd meg hogy rávilágítsalak valamire:
Amikor mérges/dühös leszel felemelkedik a vérnyomásod, plusz pusztulnak az agysejtjeid is a britt kutatók szerint. Megér neked ez ennyit? Ne engedd hogy ennyire felhúzzon, túl rövid az élet hogy háborgással (magyar nemzeti sport) töltsük.
Álljon itt tanulságként egy nemrégiben velem történt eset: Hunyó voltam magam is, mert jóval a megengedett sebesség fölött haladtam (140-150 között) egy Zafirával az M2-esen éjjel, amikor a ráfutásgátló elkezdett vészfékezni, ha nem távolsági fényszóróval mentem volna valószínűleg észrem sem vettem volna a KIVILÁGÍTATLAN YARIS-t kb. 45-el, de még egy helyzetjelző sem volt neki felkapcsolva a korom sötét éjszakában. Hát, mit ne mondjak, ki kellett állni egy alsógatya cserére... Azóta 90-el járok az M2-n, biztos ami biztos, én még élni akarok."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz sagesz93 #43517 üzenetére
Bezony, a LED drága mulatság ám...
Nem, nincsen automata világítás a legtöbb típusban alapból. Max kérni lehet extraként.
Ha kételkednél Vitara felszereltségi lista:Örülök hogy sokaknak van, meg sok típusba beletette Suzuki alapból, ez dícséretes, bár jobban örültem volna ha már elengedjük ezeket a halogén izzókat és csak LED lesz mindenhol a kocsiban.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #43519 üzenetére
Én abból csak olyat láttam, ami olyan volt mint a mazda6-nál, le kellett kapni a komplett elsőlököst, kivenni a lámpatestet, betenni az izzókat, majd minden vissza a helyére.
@eami:
Van nékem egy rekeszem,
úgy hívom a rekeszem,
abban van mindenem,
mert autózik velem a kétévesem.A régi kocsiban ezek voltak a rekeszben: gyertya, motorolaj, pótizzók, fékfolyadék, szélvédőmosó, fagyálló, szervófolyadék, EÜ láda, karcjavítófilc, esernyő, szatyor, hosszbordásszíj, gépzsír, páramenetsítő spray és szivacs, jégoldó spray, jégkaparó, seprű, lapát, 3kg útszóró só (ne kérdezd honna van), dugókulcskészlet, kötegelő.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Napfénysüti #43527 üzenetére
Most valószínű sokakat meg fogok bántani, de le kell szögezzem előre hogy nem ez a cél!
Aki nem képes felmérni mikor kell világítani és mikor nem, az menjen busszal, persze jószolgálatot tesz mert erre sem kell már figyelned, csak beülsz és mész. (A taxi is ezt tudja csak más a díjszabása km-re vetítve )
Egy szó mint száz, nekem nem hiányzik, bocsi... az előző kocsiban ABS sem volt vagy elektromos ablak, klíma már 6 éve nem megy benne, ahhoz képest a GL+ Vitara egy agyondigitalizált számítógép.
Van aminek örülök h van benne, de nekem ahhoz a felszereltséghez csak egy rendes pótkerék (nem mankó, teljesértékű) meg LED-es lámpák elől-hátul kellenének. Ezen a kettőn kívül még többet is tud mint szerettük volna. Meg ugye ennyi pénz is volt rá, ugyanebben az ársávban a konkurencia labdába sem tud rugni..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz SyMbioTe #43530 üzenetére
Vitarában tudok segíteni, gondolom az SCross is ekkorka lehet:
24,5cm mély a luk a felső szintig (a vastagabb fekete lemez aljáig) és 72,5cm az átmérője a körnek. Fogj egy mérőszalagot és mérd meg a kereket ha tudod, ennél egyszerűbb módszert nemt udok ajánlani.215/60R16-os kerék felnin: 66-67cm kb az átmérője és 21,5cm "vastag/széles/mély", szóval bemegy gond nélkül, ha szerencséd van nem bukod az alsó szintet de még nem próbáltam.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Napfénysüti #43534 üzenetére
Egyértelmű, ez használat függő bár lehet élni nélküle. Ha nekem is minden este sötétben kellene nyitni-csukni nagykaput vagy garázsajtót, tuti kellene. Mivel nekem nem volt fontos a GLXben lévő plusz, így nem láttam értelmét ráfizetni 500at pluszban. Aki nek fontos a követő tempomat meg a többi, az kifizette érte. Ismerek ilyet...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #43545 üzenetére
Én nem tudtam szétszedni a téliszett szelepeit, mert összeszerelve vettem őket innen.
Ennél nem találtam olcsóbbat és mint már említettem így is kiszaladtam a budget-ből jó 200k-val és az idő is szorított. Ami kimaradt az eredeti tervekhez képest majd pótolom vmikor, de most a karácsony meg az autócsere kipucolja a bankszámlámat...
Még kell pár apróság a kocsihoz, de azok már csak jövőre. Sajnos az élet nem mindig azt hozza amit várok tőle...
Ha tönkremegy a szelep, tuti beruházok a gyáriakra.
Amúgy a jégbordás úton meglepően jó volt a Sebring, kanyarban és fékezésnél is -4fokban, rosszabbra számítottam, bár nem is 90-el mentem bele a kanyarokba.@laca891: Szerintem ez utángyártott, de így ránézésből nem gyári (mondjuk az ára sem). Még beleférős kategória részemről, de ez mindenkinek a saját döntése mi mennyit ér meg neki.
Az én matekom alapja: 16/17"-os felnin a gumi leszedés-felrakás és centírozás ára a fővárosban 3500-csillagoségig. Vettem egy erős átlagot ami 4800HUF/kerék plusz ugye a szelep ára, a döntést mindenki maga hozza meg, hogy most drágábban, vagy hosszú távon apró adagokban fizeti ki...
Ez az öreg autóra használt vagy új másodvonalas gumit érdemes tenni kérdés, csak kicsit másképpen.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz KubanitoS #43550 üzenetére
Nekem nem jelzett vissza semmit sem, pedig készültem rá amikor felraktam az előző hsz-ben linkelt szettet.
Magam is meglepődtem, remélem bírni fogja a gyűrődést és nem kell a gumishoz menni egyikkel sem...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz KubanitoS #43556 üzenetére
Kételkedem benne hogy ezek gyári szenzorok lennének... Erre konkrét választ remélhetőleg 6 év múlva fogok tudni adni. Ha hamarabb akkor megszívtam...
A kiválasztásnak fő szempontjai: ár, elérhetőség
Jó volt a szett ára, nem kellett last minute gumishoz futkározni meg időpontot keresni, csak feldobtam és kész. Tudom nem egy Yokohama szett, de az ára sem és ami ennél is fontosabb, hogy felhívtam, odamentem és volt.
A márkaszervízbe most érkezett volna meg a gyári téliszett felnire szerelve, mert "éppen kifogytak belőle"... és ott mire felrakták volna a kocsira bő 270ezer jómagyarforint, így megúsztam egy 100assal olcsóbban. Kicsit fáztak az ujjaim mire végeztem, de cserébe az egész lakótelep látta mekkroa hero vagyok.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz zsolti1 #43566 üzenetére
Nipparta és Japanparts gyári minőségű alkatrész (toyota, Mitsubishi és Kawasaki beszállitok, mint a Conti vagy a ZF) , én jakoparts-ot rendeltem anno a corollaba mindig és sosem volt vele gond.
@dethroner: Aha, így már értem mire gondoltál, magyarul az élettartama a teleptől függ csak? Tehát újrahasznosítható, csak elemet kell benne cserélni?
Majdnem, a Vitarahoz és az Scross hoz olyan emelő kell aminek 350mm a max emelése, a swifthez a kisebb is elég talán 330mm.@eami: Szerintem igen, mivel centírozva vettem és lobogtattak vmi számlát a gumistól két nappal korábbról, nem is értettem... Évek óta olyan kerékkel járunk amit egyszer centiroztak és kész, ezt csak a gumisok hangoztatják hogy minden szezon előtt kell centirozni... Ha azzal gond van akkor egy rutinos sofőrnek aki napi szinte vezet feltűnő h másképpen reagál a kocsi.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz kenguru99 #43569 üzenetére
Okés, akkor tévedtem, de itthon a legtöbb japánautó szalon alkatrészellátójában elérhetőek, valószínűleg ez kavart meg...
Én személy szerint a JakoParts-al és az Aisin-al meg voltam elégedve és azok tuti utángyártott alkatrészek. A Nipparts-hoz nem volt még szerencsém, de több toyotás ismerősöm esküszik rájuk, a japanparts meg úgy tudom britt import és ott is raktak össze több japán autót (amennyire tudom azoknak az alktrészeivel a japanparts megegyezik). Én még azt is meg merném kockáztatni, hogy szállítanak be, csak abba az alkatrészbe nem a saját márka, hanem az autógyártó márkája van beleütve...@dethroner: Igen, ez sajnos szinte minden autóalkatrészre igaz kb '92 óta. Azért ügyeskezű és leleményes emberek a "gondozásmentes automataváltót" is fel tudják újítani... Szóval tuti van rá mód, kísérletezni meg szabad, max veszel újat. Én csupán arra próbáltam rávilágítani, hogy a mérleg két serpenyőjében mi van. Az egyik oldalon a gyári alkatrész (csak hasra ütök) 25ért, vagy van a kínai 14ért. Ha ehhez hozzáveszed hogy a gumiszerelés díját, úgy már elgondolkodtató, plusz azt a rizikót hogy beletörik a szelepet. Kinek mi mennyit ér meg, én inkább most költök el picivel több pénzt (persze ha van, mert ha nincsen ugye akkor nincs mit költeni...), és évekre le van róla a gond. Elméletileg mondom, de ugye a telep 5-6 éves élettartama alatt pont egy garnitúra gumi fogy el a felniről, szóval akkor kell cserélni amikor a gumit is ideális esetben.
@Mindenki:
Tegnap fura dologra lettem figyelmes a Vitarában (bár lehet csak a szemem káprázott a fáradtságtól), de mintha a váltó felett a sárga utasoldali légzsák visszajelzője nem világított volna. Ilyet tapasztalt valaki? Lehet csak a No.1 magyar utak miatt lerázódott egy csatlakozó? Reggel lementem, beindítottam és világított, de esküdni mernék rá hogy tegnap este hazafelé menet nem...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz kenguru99 #43575 üzenetére
Na az Aisin-t nem tudtam hogy gyári beszállító is, a Denso-t meg a Bosch-t tudtam.
@eami, @SirKero: Köszi az infót, a másik kocsiban folyton világít, nem is értettem miért...
@dethroner: Nem egészen értem a kérdésedet, szerintem tök8 neki melyik hova kerül. Nekem a téli szerelt szett nem volt jelölve, a nyárikat pedig leszedésénél megjelöltem szelepsapkával, mindig így szoktam kerékcserénél, mert így tudom melyik hova való...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz zsolti1 #43577 üzenetére
Magánvélemény és eléggé szubjektív, mivel még sosem szereltem be ilyet (méretpontosság végett mondom):
Egy 2002-es Swiftbe én is tuti a Delphi-t vagy az MGP-t venném, már ha ennyire fanatikusan ragaszkodsz a gyári minőséghez. Ha inkább állapotmegőrzés a célod, akkor a laca891 által linkelt oldalon az ajánlásban alul látható 6ezer körüli darab is tökéletes. A döntés rajtad és a pénztárcádon múlik
Nem szeretnék a zsebedben turkálni, de szerintem felesleges 13k-ért venni egy Delphi-t egy ennyi idős autóba, mivel annak az árából mindkét oldali utángyártott kijönne és soha senki nem fogja megmondani hogy milyen feliratú zacskóból vetted ki. Ismétlem, magán vélemény, a döntés a tiéd.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #43581 üzenetére
Én így józan ésszel arra tippelek hogy 4 vevő van a kocsiban a kerékjárat körül. A szerelt téli szett nem volt jelölve, szóval kb szerintem Mind1 neki...
Van küszöb értéke, csak nem tudom mennyi, szép is lenne ha egy pici eltérés a gyáritól és obegatna, a 4evszakost fujhatnad 5barra hogy jó legyen a nyomás - 15ben meg +35ben is. Nem az a dolga, ez egy biztonsági cucc, ha vészesen lapos vagy defektes, akkor jelez be, nem az a dolga h a lusta tulajoknak szóljon a karbantartásról, azt KRESZ oktatásnak hívják ahol ezt hallani kellett volna.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Brogyi #43590 üzenetére
No para, azért én is okosodtam belőle, amúgy 10 szenzort tud tárolni a szerviz szerint. 4+1potkerek /garnitúra
@mindeki: már kétszer bejelzett a hátsó ulessor középső ülésén az öv visszajelzo, pedig csak két gyerekules van hátul... Ötlet? Túl középen lehetnek?
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Cathfaern #43614 üzenetére
Hidegen, az első elindulásnál csinálja. Hátul két üres isofix gyerekülés,és hisztizik. Megallok tankolni abba hagyja. Ugyanez ez a tankolás téma hátul gyerkőcökkel és szintén abbahagyja. Tuti van benne súlyszenzor, mert a kutyára már csipog ha átfekszik valamelyik gyerekülés helyére és mindig az villog ahova feküdt pedig középen van bekötve ezzel a csatos pórázzal...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Üdv újra!
Lehet hosszú lesz a poszt, de muszáj leírnom:
Megvolt az 1hónapos szervíz, cseréltek olajat is és kaptam is pluszban kb. 3-4 decit abból amit a kocsiba öntöttek. Tényleg 13ezer volt, én is csak néztem.
Ami mindenkinek izgalmasabb lehet:
1. fény derült a hátsó biztonsági öv rejtélyére:
Odementem időpontra, leparkoltam kint, be a munkafelvételre, mondom ki vagyok miért jöttem stb. mire mondják hogy álljak be az udvarba. Kimentem a kocsihoz, beindítom és megint villog és sípol a hátsósor középső biztonsági övének visszajelzője. Ki sem mertem szálni, sem leállítani, ott dudáltam meg kiabáltam a munkafelvevő fickónak mire nagy nehezen kijött, kérdezi mi a gond, mutatom neki. Itt jött a csavar, kihívta a szerelőt és még az értékesítést is megakasztottam, mert mindenki ott nyüzsgött. Kivettük a gyereküléseket, megnézték a szenzorok csatlakozóit, beültek, kiszálltak hátha magához tér, de semmi. A Vitara-ban összesen 4db súlyszenzor van a fed.komp. szerint, 2 elől és 2 hátul a két szélén. De örömmel jelentem meg van a megoldás, negyedórába került de meglett: Ki kell húzni a középső biztonsági övet a tetőből és a kicsike csatiját be kell dugni, csak azt és akkor csendben marad.
2. csomagtér ajtó "izomból csapkodása":
Nagy az ajtó felülete ezért sok levegőt tol be ami a szigetelés miatt nem tud kijönni. Megoldás: Vagy az egyik ablakot lent kell hagyni (haha, na persze) vagy le kell engedni a csomagtérajtót és várni 1-2 másodpercet hogy a levegő tudjon távozni, utána simán záródik.
3. TPMS keréknyomás anomália: Kb. 0.15-0.2-t csal lefelé, szóval ha 2.3at mutat az 2.4-2.5 egy másik műszerrel. Ha elsőre felismeri a kocsi a szelepet akkor az gyári (vagy Conti/VDO), ha menni kell vele hogy felismerje az utángyártott.
+1 tipp a szerelőtől: BoosterJet tulajoknál legyen mindig olaj egy pici, mert a turbó miatt szereti csipegetni és képes 2-3decit megenni 15ezer km alatt. Szóval akinek ez a fétise, tartson a csomagtartóban.@biker: Mi a kérdés? A 95-ös az E5 (5% bioetanol), az E10 a régi 98-as, nem? El kellene mennie vele, csak figyelj rá hogy 5hónapnál ne legyen tovább a tankban, tehát autózd ki belőle, mert elkezd "szétesni". (Respect mert legalább megkérdezted és nem ész nélkül tankoltad bele, mint a sok "műszakiszeni")
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Az utána lévő mondatot is olvastad? Akinek fétise hogy maxon legyen az olajszint az vigyen magával és ellenőrizgesse, ha kell akkor tudjon utántölteni.
Nekem azért kellett, mert mint korábban írtam a kétéves gyerkőcöm szeret velem autózni, jön velem mindenhova ha kocsival megyek, ezért nem szerencsés ha egy órát kell állni az út szélén az Assistance-ra várva hogy rátöltsön a motorolajra, mert alacsony a szintje... Ő tanácsolta nekem, én csak tovább adtam az infót. Régi mottó, de néha még jól jön: "készülj a legrosszabb kimenetelre és reménykedj a legjobb kimenetelben, így nagy meglepetés nem érhet"[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz csaba1203 #43624 üzenetére
Én kértem, mert a könyvben azt írja hogy "ajánlott olaj és olajszűrő csere". Nem bántam meg, mert mint kiderült, félretekerték a gyárban az olajszűrőt...
Bővebben picit: A motorból kilóg egy menetes cső, amire fel kell tekerni az olajszűrőt. Na ezt a kis csövet a motorba szintén egy menet rögzíti és mivel félretekerték a szűrőt így ez a csövecske beleszorult a szűrőbe és azzal együtt kijött a motorból. A szűrőből persze nem jött ki a kicsi menetes cső, így azt is kicserélték."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #43644 üzenetére
A vitara képe sem az a 4K minőség, de lehet látni rajta mindent. Törölgesd meg kicsit a lencsét, nálunk a nedvestörlő bevált eddig.
De párás időben újra maszatos lesz, vagy ha útközben elkap egy eső...
Ez ilyen sajna, bár én nem nagyon használom csak arra h tudjam nem áll mögöttem gyerek vagy hogy hol a demszkyfutyi..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Sziasztok!
Tudja valaki hogy gyárilag hány fokra állítják be a fagyállót a hűtőben?
Vagy csak feltöltik töményen fagyállóval és kész?"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz haxxika #43669 üzenetére
A vadonatúj csíkoz?
Vidd vissza a boltba ahol vetted és vegyél kettő kategóriával drágábbat, egy Champion vagy egy Valeo már tűrhető, azoknak nem szabadna, de aminek a darabja 3ezer alatt van, azok olyanok is. A kérdésedre most sajnos csak kérdésekkel tudok válaszolni, mert sajnos nem ennyire egyszerű a képlet:
- Volt törve az autó eleje? Mennyire?
- Le szoktad kaparni a jeget mielőtt rákapcsolod a szélvédőfűtést? Az előző tulaj is így csinálta?
- Melegben/fagyban meg szoktad emelni az ablaktörlőket?Tovább is van, mondjam még? Ha ezeket nem teszed meg akkor igen, normális, mert odafagy/odaragad az szélvédőre és bizony azt a gumi nem szokta meghálálni. Ezek az öreg autók általában túl vannak már némi "utcai harcon" meg a No.1 magyar utak is eldeformálják a karosszériát, nem fogod látni rajta, csak az ilyen momentumokban jön elő. Hidd el 19 év távlatából az a szélvédő már nem úgy görbül mint újkorában.
Vegyél AeroBlade-t az egy kicsit rugalmasabb és jobban fel fog feküdni, nekem bevállt anno a corollan.
Cikiznek itt a srácok a rekeszem miatt, de például ablaktörlőlapátból is votl benne tartalék... nekem az akkor 1 éves gyerek teli torokból kinevetett amikor jégesőben cseréltem a felettünkvaló viszonylag vállalhatatlan emlegetése közepette... hát na, legalább egy valakinek jobb napja lett tőle"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz SirKero #43671 üzenetére
Ugye tévedésből sem "gondozásmentes" akkut próbálsz tölteni vele leragasztott dugókkal!?
A dugókat ki kell venni minden akkumulátor töltésekor... Ha nem tudod kivenni a dugókat, az valószínűleg nem a véletlen műve, hanem azért mert nem bírja a töltős töltést. (ezt magam sem értem, a bikás boltban mondták nekem is hogy azokat nem lehet és nem is szabad tölteni, csak a kocsi töltheti)
Amúgy adok egy tippet én hogyan szoktam tölteni (6/5 alkalommal bevált módszer):
Töltöm addig hogy beinduljon róla a kocsi/bebikázom egy másik hasonló kaliberű kocsiról. Fontos hogy legalább féltank üzemanyag legyen a kocsiban, és elindulok vele autópályán mondjuk BP-ről Szegedre vagy Tatabányára, amikor leértem hagyom még 5 percig alapjáraton ketyegni, majd Engine OFF. Rátankolás, szélvédőmosó töltés, kummantás, várok hogy kihüljön a motor, ezután nem szokott már gond lenni vele 4-5 évig. 4-5 év után érdemes kukázni az akksit, amelyik 5 évet kibír, azon már "márkanév*" van.
*Tetszőleges, mindenki saját hitvallására bízom."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #43675 üzenetére
Hűha, vannak itt kavarcok úgy látom.
A bikázás nem egyenlő másik indító akksi. Kezdjük az elején pár sztenderd feszültséggel, amit az akku sarukon lehet mérni (kiszerelt állapotban terheletlenül):
- 9,6V teljesen lemerült, itt választott le régen az önindító védelme ( bendix? talán így hívták), most max egy kattogó hangot hallasz.
- 12V feltöltött akku üresjárati feszültsége
- 14,4V akku a kocsiban és jár a motor, alapjárati/töltő feszültségnek is hallottam már nevezni.
Efölött megindul a "pezsgés" (gőzképződés), amivel az a gond hogy a gázt valahogyan ki kell vezetni az akkuból, erre volt régen a dugók kiszedése, meg arra hogy után tudjuk tölteni ha kiszáradna.
A mai gondozásmentes akkuk mint ahogyan pető bá' hsz-ében is olvasható labirintus rendszerrel "megfogják" ezt a gőzt, node nem bármeddig és itt a titok. A csepptöltéses töltők visszamérik folyamatosan az üresjárati feszültséget és amint eléri a megfelelő feszültséget, lekapcsolnak és nem töltenek tovább, a régiek erre nem votlak képesek, plusz azoknak a töltőfeszültség/töltőáram hányadosa is más volt.Amikor bikázol egy kocsit, akkor a másik kocsi (ami beindul) motorja bizony jár és ezért hybridnél más a helyzet. Azokat úgy lehet bikázni hogy fogsz egy töltött akksit és csak a feltöltött akkut csipteted rá, autóbeindít, csipeszek levesz.
A linkelt töltő ezek szerint nem tud csepptöltést, vagy selejt. De ezt itt nem fogjuk tudni megfejteni, nem váltott át, ez a tény, innentől nincs miről beszélgetni, a kérdés az hogy elküldött az örök vadászmezőkre egy akkut vagy sem.
@pető bá': Egyértelmű, erre vannak a csepptöltéses töltők, amik általában mikroprocisak és átváltanak, a kérdező töltője (szerintem) nem ilyen típus vagy hibás.Hogy az én megoldásom "zöld"? Nagyon nem, de mint írtam 6 esetből 5ször bevállt. (1 alkalommal cellazárlatos lett az akku 6 év után, nem csoda hogy nem jött be)
@pjen: Nem ennyire egyszerű, az élet, mivel a kocsi rendelkezik áramkorlátozóval, a régi akkutöltők nem, adsz neki egy töltőfeszt és azon nyomja az elektronokat mint süket a csengőt, ezért amikor indul nagy árammal kezd el tölteni, majd szépen lassan csökkenti. Ezt az ólom-kénsav akku jól bírta csak sajna a kénsav oldatból kipárolgott a víz, ezért kellett kivenni a dugót (különben a gőz "lőtte" ki, meg némi savat is) majd a töltés után visszapótolni ioncserélt/desztilált vízzel. A mai zárt/gondozásmentes akkukat nem lehet akárhány amper áramerősséggel megküldeni, mert nem tudják megfékezni a gőzképződést, a kocsi viszont nem tudja 20A-al "megküldeni", mert ahhoz egy picit nagyobb generátor kellene.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #43677 üzenetére
Ez a hybrid-é? Minden nap tanul valamit az ember, még hybrid autót nem kellett bikáznom, de még elektromosat sem.
Ebben az esetben a feszültségszintből tudhatja, mivel a másik autóban a kapocsfeszültség 14,4V, és tudja hogy a saját motorja nem jár. Max így tudhatja. Ha kiszereled (tudod mint a használtautósoknak az a gurulós akksija) akkor 12V-t kap és nem fogja tudni hogy az a sajátja vagy másik. (szerintem, de nem biztos, nem ismerem a kapcsrajzát )
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Gyúrósok ide!
- Melyik tápegységet vegyem?
- Dying Light 2
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Vicces képek
- Robot fűnyírók
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- További aktív témák...