Új hozzászólás Aktív témák
-
Moleman
addikt
válasz 2ozzmexy #51372 üzenetére
Sajnos nincs másik út, de vannak néha nagyobb akciók. Én 4 hónapja vettem 33 ezerért K&N-t a Mazdámhoz. Az árát nyilván sose fogja visszahozni, de kicsit hangosabb lett és hajszálnyival könnyebben lélegzik fent.
Alternatív mókának ki lehet próbálni, hogy mit produkál az autó a légszűrőház előtti csőszakasz (Helmholtz-rezonátor) eltávolítására, biztos hangosabb lesz, de lehet, hogy sokkal rosszabbul fog menni. Más autókat évekig anélkül használtam problémamentesen, de a mostani pl minden erejét elveszti 2500 alatt, ha leveszem. Nyáron pedig mindenképp hátrány, ha a motortér forró levegőjét szívja a kinti hűvösebb helyett.
(#28242) villifog
Így 4 év távlatából is köszi, sokat segített ez a hozzászólás. Szerencsés véletlen, hogy a K12B-be is pont jó lesz a Mazda 0W20 gyári olaja (Total Quartz 9000 Future GF5), az úgyis van itthon. -
Moleman
addikt
válasz 2ozzmexy #51382 üzenetére
Mennyi?
Jó minőségű utángyártott 2-3000 körül szokott lenni, ahogy idősödik az autó, egyre olcsóbb lesz. K12B-hez már 1000 ft alatt is van.Azt mondjuk nem tudom, hogy a garanciát tekintve szólnak-e érte, de ez a kérdés ugyanúgy felmerülhet a K&N esetén is.
Most hogy mondod a tisztítószettet, eszembe jutott, hogy nekem a legnagyobb kiszerelésű tisztítóval és olajozóval együtt volt 33 ezer a K&N, úgyhogy az az ár, amit írtál, tényleg meredek.
-
Moleman
addikt
válasz 2ozzmexy #51394 üzenetére
Az autodoc elég drága, látod, egy ezressel drágábbak a szűrők, mint a zsu-nál. Most épp nincs készleten, de itt a K&N is olcsóbb, én is innen vettem.
A fékfolyadékot érdemes 2 évente lecserélni, főleg a Suzuki ABS kockák múltját ismerve. Én egyszer kértem régebben olajcserekor, kemény 500 ft-ot számolt fel érte a szerelő.
A váltóolaj a legtöbb autónál hivatalosan élettartam feltöltéses, az olaj gyártói szerint inkább 250 ezer km, amúgy 120-nál már érdemes cserélni. Szintén a Suzuki váltók múltját ismerve a Swiften 45-nél cserélni fogom, valaki javasolta korábban itt. -
Moleman
addikt
válasz 2ozzmexy #51398 üzenetére
Én már megalapozottan nem bízom a márkaszervizekben, az előző kocsimmal volt probléma miattuk. Fiatal korában hátulról sérült az autó, márkaszerviz javította. Egyszer villanyszerelés közben egy másik autó műszerfalának és egy szendvics nejlon csomagolását találtam a kasztni üregeibe tömködve, a csomagtér műanyag elemei mögött.
10+ évesen vettem észre, hogy brutálisan beázik, a pótkeréköbölben több centis víz áll. Elvittem karosszériáshoz - ő még hülyébb volt, mint a márkaszerviz, cserébe drága is -, azzal kezdte, hogy beragasztotta a padlólemezbe a gumidugót, nyilván továbbra is beázott az autó, mint utólag kiderült, a hátsó lámpa tömítését spórolta ki anno a márkaszerviz, centi vastagon folyt be a víz 10 évig.
"Megjavították" 37 ezer forintért, azóta is beázik, csak kicsit kevésbé. Természetesen semmi érdemi munkát nem végeztek, a már rohadásnak indult pótkeréköblöt is én csiszoltam és festettem le otthon.Az már csak kicsit vicces, hogy a takatás légzsákvisszahívás miatt kétszer is be kellett vinni a kocsit a márkaszervizbe, mindkétszer ugyanazt a légzsákot cserélték. De legalább ott lehettem mellette.
Az indokolatlan anyagköltségekről és óradíjról ne is beszéljünk, kiskerben negyed áron megkapsz bármit, olaj, szűrő, gyertya, alkatrész, a normálisabb maszek szerelők pedig boldogan dolgoznak hozott anyaggal is, töredéke áron.
-
-
Moleman
addikt
válasz 2ozzmexy #51468 üzenetére
Sokat számít a tárolás is, Pesten fűtött mélygarázsom volt, 1 km alatt bemelegedett, így városban is csak 6-6.5 litert evett az 1.5 szívó Almera. Igaz, nagyon forgalmas időszakban mindenhová motorral mentem, az autót csak csúcsidőn kívül vettem elő, nagybevásárlásra.
Most vidéken hideg a garázs, rövidebbek a távok, boltba járva 7.5-8 litert simán benyel a 2 literes CX-5, ha sietek, akkor 9-et is. Pedig városon kívül ez is simán bemegy 6 alá.
Ezért fogom lenyúlni az asszony Swiftjét.
-
Moleman
addikt
válasz 2ozzmexy #51472 üzenetére
A benzinre személy szerint nincs panaszom, kétszer is előfordult, hogy 9 hónapot várt javításra két különböző robogóm FuelSave 95-tel, nem romlott bele. Pedig hallottam rémhíreket 2 hónap alatt megkocsonyásodó MOL 95-ösről. Azóta a biztonság kedvéért inkább 100-ast tankolok, ha egy mód van rá, abban kevesebb a bioszemét, hosszabb az eltarthatósága (most főleg szempont, az autóba 4 hónapja, a robogóba 10 hónapja tankoltam utoljára).
A fogyasztást kezdem én is elengedni, inkább élvezzem azt a kis időt, amit a kocsiban töltök, mint hogy tötymörögjek. Főleg, mivel következőnek valami jóval erősebb autót szeretnék.
-
Moleman
addikt
válasz AMD Power #51488 üzenetére
Újonnan se mindig van választék, ha nem akarsz 8 hónapot várni a kocsira.
Én nem vagyok nagyon válogatós, tetszenek a reklámszínek (kék, piros, levelibékazöld, türkiz, kolbászzsírmetál), de tudom, hogy a szürke praktikusabb, most is az van.
Mikor az asszonynak a Swift helyett korábban Mazda2-t néztem, csorgattam a nyálam a levelibékazöldekre, ő meg leszavazta.
-
Moleman
addikt
-
Moleman
addikt
válasz .Szaki. #51557 üzenetére
Nekem az Almerám volt olyan, hogy cicergett az ajtóban a belső kilincs rudazata, de ha az ablakon mozdítottam 1 mm-t, elhallgatott.
Szétszedni nem akartam, nehogy utána beázzon az ajtó.Az anyósülés állítója is csörgött, de elhallgatott, ha ültek rajta.
A Mazdámban az egyik hátsó öv cicereg, ha használja valaki. Mindig van valami hülyeség.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
-
Moleman
addikt
válasz dethroner #51610 üzenetére
+1, annyi kiegészítéssel, hogy hiába lenne pénzem drágábbra, kicsit én is egy eldobós 200 ezres második autóra vágyom, hogy ne kelljen féltenem, mikor boltba megyek. Csak a kedves magyar lehúzós rendszer tartott vissza, hogy egy új autó átírása is kb ugyanannyiba kerül, mint egy roncsé.
A robogómmal kicsit ezt a vonalat élem ki, kívülről nagyon szarul néz ki, nincs egy ép eleme, széles cellux tartja össze a burkolatot, így tuti senki nem akarja ellopni. De van rajta normális fényszóró, alatta új futómű és erős a motorja. Igaz, nem is volt olcsó, az esztétikai állapota miatt feleannyiért tudnám eladni, mint amit ráköltöttem.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
Nem pont Swift, de 2005-ös Almerával van tapasztalatom, mindkét téren.
1.
Ha gyorsan nyomtam a nyitógombot kétszer, akkor nem nyitotta külön a vezetőoldali ajtót, hanem egyből mindet.2.
Én a sárvédőben vezettem el a szükséges vezetékeket, fényszóró mögött be, ajtónál ki, ott pedig volt egy használaton kívüli gumidugó, amin keresztül bevezettem a lábtérbe (nekem úgyis pont oda kellett, a biztosítéktáblából vittem kapcsolóáramot a nappali menetfénynek). -
Moleman
addikt
válasz simonjoe #51687 üzenetére
Anyámnak 86 lovas van, mikor megvették, kipróbáltam és sírva menekültem vissza az 5 évvel öregebb 98 lovas Almerámba, pedig az se volt egy rakéta. De az a lényeg, hogy ők szeretik, volt, hogy 4 liter alatt fogyasztott nekik.
A 94 lovas Swift már sokkal fürgébbnek és sokkal jobbnak érződik, azt szeretem vezetni. A váltója is tök jó hosszú, nem pörög többet ötösben, mint az Almera.
-
Moleman
addikt
válasz simonjoe #51695 üzenetére
A kapcsolatunk legelején, mikor még jogsija sem volt, halálosan megsértődött az asszony, mikor kijelentettem, hogy hiába tetszik neki a szimulátorban a Fiat 500, olyat soha nem vehet, amíg én élek. 2 évvel később már ő nézte hülyének a barátnőjét, mikor pont olyat vett.
Most már rám hagy minden ilyesmit, max annyit szól bele, hogy milyen színű ne legyen. -
Moleman
addikt
válasz AMD Power #51700 üzenetére
Meg attól is jó autó marad, hogy autópályán tényleg rossz, akinek autópályára kell, ne ilyet vegyen. User error.
Nagyapámé most múlt 19 éves, pár tízezer km van benne, azon tanultam vezetni, mikor új volt. A mai napig jön-megy, teszi a dolgát. Ilyen felhasználásra tényleg nincs jobb autó, tanulni is jó volt.
-
Moleman
addikt
válasz Szilágyi84 #51718 üzenetére
2.6%-kal nagyobb, 2%-ot még elfogadhatónak tartanak az okosok, ez kérdőjeles. A futóműgeometria lehet érzékeny rá. A fogyasztásban én inkább javulást várnék városon kívül, a nagyobb átmérő nagyobb végáttételt jelent, 2.6%-kal kevesebbet forog a motor azonos sebességnél.
Én 1.8%-kal nagyobb és 10 mm szélesebb nyárit raktam fel tavaly, még nem mentem sokat vele, de nem tűnt fel, hogy többet fogyasztana. De legalább halálpontos lett a sebességmérőm, nem csal felfelé.
-
Moleman
addikt
válasz 2ozzmexy #51723 üzenetére
Gyárilag minden sebességmérő csal felfelé, az utóbbi időben egyre kevesebbet, de még mindig csalnak. 80 alatt még a nagy kerékkel is csal kicsit a Mazda, 80 fölött halálpontos. Tartott sebességnél egy felsőkategóriás telefon GPS-e bőven elég pontos, hogy ellenőrizd a sebességmérőd.
Abban igazad van, hogy 175-ről 185-re lépve 5.7%-kal nő a szélesség, míg az átmérő csak 2.6%-kal, így jobban érvényesül a gördülési ellenállás növekedése, mint a végáttételé.
A gumiabroncs típusa sokkal többet számít nedves tapadásban is, mint a szélessége, 225-ös fostos Yokohama után a 235-ös Michelin Pilot Sport egy álom volt. Ennél szélesebb kerékkel viszont nem szívesen élnék együtt, vezettem X5-öst 285-ös kerekekkel, az borzalmas volt.
-
Moleman
addikt
válasz AMD Power #51731 üzenetére
Cuki, de én még mindig nem értem ezt az irányt.
Az nagyon jó, hogy igényes a beltere, nagyon kényelmesnek tűnnek az ülésesek is. Az is jó, hogy csökkentették a súlyát, az mindig jó. Az, hogy részben azzal csökkentették a súlyát, hogy 5 literrel kevesebb benzin fér a tankba, nem jó. Az ára különösen nem jó.
Viszont az egy generációval korábbi, 80 kilóval nehezebb Swift is tudja megközelítőleg ugyanezt a fogyasztást, hol a fejlődés? Azt már meg sem említem, hogy többnyire egy bontószökevény egyes Swift is 5-6 liter körül fogyaszt, értelemszerűen jóval kisebb komfort mellett.
Ha az újabb és újabb EURO normák azt eredményezik, hogy mindenféle drága hókuszpókusz kell a korábbi fogyasztási értékek fenntartásához, akkor valamit nagyon elrontottak odafent. A feltételes mód költői.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz dethroner #51750 üzenetére
Ne a számokra fixálódj rá, nézz inflációt is.
Ha vettél egy autót 3.2 milláért 2000-ben, az most 7.5 milliónak felelne meg. A 2005-ös 3.2 millió ma 5.4 millió. Saját példákat néztem, alsóközépkategóriás, majdnem fapados autók voltak. Most is 5-6 millió egy alsóközépkategóriás autó, nem sokat változott a helyzet, azt leszámítva, hogy időközben volt pár év, amikor arányaiban olcsóbbak voltak az autók. -
Moleman
addikt
válasz dReFiX #51770 üzenetére
Remélem, hogy sehol. 2006-os, aránylag jó, aránylag csendes lakásból költöztem egy 2017-es építésűbe. Ebből ki van spórolva minden rezgéscsillapítás és hangszigetelés, még a halk beszédet is szóról szóra lehet hallani a födémen keresztül, minden lépésük egy elefántcsordával ér fel...
-
Moleman
addikt
válasz AMD Power #51827 üzenetére
Fogalmam sincs, nagyon nem bízom a szerelőkben, mert egy kivételével eddig csak kontárokkal találkoztam, ezért ilyesmit soha nem kérek tőlük.
Mikor légzsákvisszahívásos akcióra vittem az előző kocsim márkaszervizbe, már úgy vittem, hogy teljesen le volt bontva a műszerfal az utaslégzsákig, annyi dolga volt a szerelőnek, hogy 2 csavart kiteker, csatlakozót lehúz, és vissza ugyanez az új légzsákkal. Pár órát dolgoztam vele, de legalább tudom, hogy normálisan van összerakva.
A Mazdához azért is kellett vennem extra patentot, mert pár éve egy hátsó sérülés után a márkaszerviz részben törött patentokkal rakta össze, zörgött. Érdekes módon teljesen csendes, mióta én raktam össze.
Most viszem olaj/váltóolajcserére, előre le fogom szerelni a teljes alsó motorburkolatot, nehogy azt is eltörjék. Ha csak nem döntök mégis úgy, hogy lecserélem magamnak, ha már úgyis ott fekszem alatta. -
Moleman
addikt
válasz BigBlackDog #51885 üzenetére
Szerintem semmi gond nincs az S-Cross-szal, egyszer autópályáztam és szerpentineztem vele a saját CX-5-ömből átülve (2 liter szívóbenzin 165 ló), nyilván nem fog ugyanúgy viselkedni a csatolt lengőkarral, de teljesen kiszámítható. Az erő hiánya sokkal feltűnőbb volt, hiába kicsi a turbó, hegynek fel egészen nagy turbólyuka van, teljesen kiforgatva is. Cserébe nyilván visszaváltás nélkül sokkal rugalmasabb hatosban is.
Vitarából csak 1.6-ost vezettem, vidéki utakon kb 20 km-t, ott nem tudtam messzemenő következtetéseket levonni.
-
Moleman
addikt
-
Moleman
addikt
Előbbit gumicserekor, utóbbit, ha úgy érzed, nem jól viselkedik az autó. Természetesen elővigyázatosságból nem árt sűrűbben, de ha ismered az autód, úgyis feltűnik, ha baj van, ráz a kormány, félrehúz, stb.
Én pl tavaly centríroztattam önszorgalomból 6.5 év után először a téli kerekeimet, azt mondták szinte fölösleges volt, cseréltek pár súlyt, de teljesen használhatóak voltak még.
Az előző autóm, mikor félrehúzott, kiderült, hogy 1.5 centivel hátrébb volt a jobb első kerék, mint a bal, eldeformálódott a lengőkar (vagy kátyú volt, vagy mikor árkot fogtam vele télen). A lengőkarcsere és egy beállítás megoldotta. Ja, és top tipp, ne vegyetek szar utángyártott alkatrészeket, ha hosszú távra terveztek, a mostani tulajnak máris cserélnie kell a lengőkart, 5 év után elfáradt. Az egyik 4.5 éves féknyereg szintúgy.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz dethroner #52314 üzenetére
Pesten én is fostam, mikor épp utcán/bevásárlóközpontban kellett parkolnom, acélfelnin is kerékőr, kamera mindig leszerel (legalábbis az elsőt, a csavaros 70mai-t hagytam). Sopronban már nem foglalkozom vele.
Nem is a beszerelt kamera az érték, hanem a benne lévő 128 gigás SD kártya, az elszállt magyar árak miatt. Ha lopni akarnék, én amiatt lopnám el.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz dethroner #52947 üzenetére
+1.
Mikor azt hittem, hogy vonatozni fogok, és eldobós/állomásra járós autót kerestem, a Swift mellett a régi Colt volt a befutó, de régi Almerát is ki lehet fogni egész jót ennyiért.
Aztán rájöttem, hogy inkább ülök a saját kocsimban a dugóban, mint hogy tömegközlekedjek.
-
-
Moleman
addikt
válasz 2ozzmexy #53034 üzenetére
Nem minden esetben gazdaságtalan az autó, nekem per pillanat az egész napi parkolódíjjal és 100-as benzinnel együtt is csak feleannyiba kerül kocsival bejárni, mint vonattal (Sopron-Bécs). És akkor még sétálnom kéne napi 6.5 km-t, vagy még sok száz/ezer forintot fizetni a helyi közlekedésért.
-
Moleman
addikt
válasz [CS]Blade2 #53114 üzenetére
A 2011-2017 Swift tényleg nagyon kényelmes (csak egy aliexpresszes könyöklő kellett bele), a saját CX-5-öm után is jó beleülni.
A kuplung viszont ebben is a végét járja, az előző tulaj 32 ezer alatt el tudta intézni. Egyelőre még csak egyes tiltás után kettesben csúszik, úgyhogy marad, amíg az asszony meg nem tanul rendesen vezetni, majd utána cseréljük.
-
Moleman
addikt
válasz simonjoe #53164 üzenetére
Sose mélyedtem bele, azt hittem a HW kit csak annyit tud, mint amit én magamnak megcsináltam egy 3 amperes 12V-5V tápból és 3 méter USB kábelből.
De ha fix pozitív is kell neki, úgy már értem a problémát. Olyat viszont semmilyen formában nem mernék bekötni, főleg, mivel nálam néha hetekig áll a kocsi. Bár egy munkaakksival el tudnám képzelni, ha kéne a parkoló mód.
-
Moleman
addikt
válasz PRDZsolesz #53172 üzenetére
Köszi a tippet!
Műszerolaj, WD40 vagy szilikonzsír lenne a legszerencsésebb? Ezek vannak itthon.
Új hozzászólás Aktív témák
- Asustor NAS
- Kerékpárosok, bringások ide!
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- PlayStation 3
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Xiaomi Mi 10 - nem olcsóbb, hanem kedvezőbb árfekvésű
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Renault, Dacia topik
- RAM topik
- További aktív témák...