Új hozzászólás Aktív témák

  • csiga8

    senior tag

    válasz Gyöször #50390 üzenetére

    Pont a 12,4V alatti rész, amikor a legjobban szulfátosodik. Ezért érdemes 13,2-13,6V között tartani. Nálunk, van hogy 2 hétig nem mozdul egy-egy autó, az rajta lóg a töltőn.

    Persze 2 autó benn áll az udvaron, így viszonylag könnyű. 2 meg kinn, azokat meg napi szinten használjuk, bár időnként beállok azokkal is töltődni.

    Még nem alakítottam át, de már úton van kínából a biztosíték ház, mert a töltők egyik vezetékére (+) teszek biztosítékot. Nem, nem attól félek, hogy kigyullad a töltő, mert az nem.... A töltő vezetékének a szigetelése törhet meg, és ha mondjuk pont a pozitív ér testhez a motortérben, az akkutól tud kraftot kapni bőven, hogy felizzon. Ha van körülötte gyúlékony, akkor van baj.

    Nem szabad a vezetékeket állandóan össze-vissza hajlítgatni, és úgy kell elvezetni, ne érjen semmihez. Évek óta így van, nem volt baj. Ja de! kb 3,5 évvel ezelőtt akkor még kölyök moszkvai őr kislány az egyik töltőmet ( szándokosan kint és áram nélkül hagyott, nevelés célzattal, hogy mit nem szabad rágnia. pl: slag, vezeték, stb) megrágta... :)

    A 14,4V az 20 fokon ok. Ahogy csökken a hőmérséklet, egyre magasabb ez az érték, ahogy nő, csökken. Valahol van egy táblázat, de én most elő nem keresem. :)

    Agy 40Ah, vagy nagyobb akkun egy LIDL-s töltő ( hópihe, AGM mód) 14,4V felett néhány tized ampert tol. Az a pezsgés annyiból jó, hogy picit mozgatja a folyadékot, keveri a savat-vizet ( szét tud válni), de kárt nem tesz.

    A Fazerem ( 600) Yuasa akkuja 9 évesen hal meg úgy, hogy nem nálam állt a motor, lemerítették és úgy hagyták. Addig végig csepptöltőn volt. Az utódja ( kínai) már kettő éves, és az is csepptöltőn lóg. Baj nincs vele, de a saru kivirágzott baromira. :( Tavasszal kiszedem és a gumi kupakokat leragasztom, onnan jön a savgőz, nem zár rendesen.

    A Varta itt van tartalékba a polcon, nincs fel savazva, most már kiváncsi vagyok mikor adja fel a harcot.

    Szóval a csepptöltés jelentősen kitolja az élettartamot.

    Nem mindegy a használati mód. Kb 8-10 km városi-elővárosi közlekedésnél tölti vissza a generátor a JÓL induló autó akkuját 80-85%-ra. A teljes töltöttséghez nagyon sok idő kell...

    Most nézem, 2018.04-hóba lett vásárolva a JP moto. Tehát idén a harmadik szezonját kezdi.
    Ha kibírja, nem is rossz. :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák