Új hozzászólás Aktív témák
-
Ace owner
addikt
Sziasztok!
Adott egy 97-es 1.0 Swift amivel futárkodom. Kb 4500km-el ezelött cseréltem olajat benne akkor maxon volt. Tegnap megnéztem hogy áll a szint és éppen minimumon volt már. Mennyire normális hogy ennyit megegyen? Megy bele a km bőven és kímélve sincs túlzottan illetve az előélete is kétes mert egy 60-70 körüli tanár nénitől vettem. Füstölést nem tapasztaltam.
Nyílván ennyi pénzért nem vártam csodát és nem is 10évre tervezek ezzel az autóval csak meglepődtem hogy már ennyi idő alatt megette az olajat. Minimális szivárgás is jelen van a szelepfedél tömítésnél meg még valahol de szerintem az nem számottevő, nincs annyi friss olaj inkább olajsár.
Mit lehet vele tenni ami nem gazdasági tk? Van otthon egy motorom amiről csak a váltót szedtük le az előző futárkocsihoz még tavaly de a váltó állapotából ítélve az is inkább vashulladék mint alkatrész
Nívópálcán a Max-Min jelölésig hány litert számoljak? Tegnap töltöttem egy litert rá de nem néztem még az állást mert rohanás volt tovább.
Az pedig hogy mennyi a méter benne egy örök kérdés ezeknél az autóknál de szerintem 126k-226k között valahol. Utóbbi pár évben annyit mentek vele évente mint én 2hónap alatt.
Galaxy Fold 4
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #48001 üzenetére
Akkor egy valós 150-160k-t futott téged kiszolgál bőven.
Amúgy ez a rög magyar valóság gyerekek, szerintetek miért van dugó!? (budira is autóval járás)
@Ace owner: A szelepfedél tömítés nem lehet egy méregdrága dolog és relatíve könnyű is cserélni, csak ha kicserélted pucold le valamivel a blokk oldalát... Ennke még a vezérműtengely végén van a gyújtáselosztója? Mert abban is van egy tömítőgyűrű ami '97 óta valszeg elfáradt... Ha jól tudom talán 5 deci vagy 1 liter van a max-min között, de majd a többiek megmondják. A leeresztőcsavar körül is érdemes letörölni, mert azokat sem szokás cserélni... Amúgy ha ilyen öreg verda és még hajtod is akkor javaslom hogy legyenek nálad ilyenek: 1L motorolaj (1 évnél nem régebbi!), 1 flakon fékfolyadék, 1 flakon hűtőfolyadék (tömény), esetleg ablaktörlőlapát, ezeket a pótkerék köré/bele érdemes betömni aztán ha vmi gáz van, akkor van hova kapni két cím között is...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Ace owner
addikt
válasz 2ozzmexy #48004 üzenetére
Cseréltem már olajat két cím között mindig van nálam minden Lassan cserés a kipuffogó majd akkor körbenézzük az összes tömítést. Most egy olajgomba lett cserélve mert elvileg ott is szivárgott.
@tboldi Ebben az időben nem tud kihülni nagyon de hagytam neki időt hogy visszafolyjon az aljába. Majd most megnézem mert nem használtam pár órája.
Galaxy Fold 4
-
Yenka
csendes tag
válasz 2ozzmexy #48000 üzenetére
Igen a nappali menetfény miatt kérdeztem.
Jelen helyzetben már gyújtáson bekapcsol, tehát a motor indítása közben is világít.
Ezt szeretném megváltoztatni, hogy csak a motor indítása után kapcsoljon be.
Esetleg még egy késleltető relé bekötésén gondolkodom, amit gyújtásra kötve kb. 10-15 mp. után kapcsol be.[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
Akkor nem lesz szabályos a bekötés, nem fog átmenni műszakin. A nappali menetfény lényege, hogy amint az autó indítható állapotban van, világítania kell. Vagyis nem akkor amikor már jár a motor, hanem a gyújtás ráadáskor már világít.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Ace owner #48005 üzenetére
A szelepfedel tömítést esélyesnek látom, de sok minden más is lehet, csak figyelgesd és toltogesd, én reggelente szoktam a cégesben...
@Yenka: nem LED, jól emlékszem? Ne menjen ha inditozol és kész, egy NC relé és kész... A Vitara gyarijat passzolom most hirtelen, az i30 gyújtáson már világít majd lekapcsolja inditozaskor, pedig az is LED. Majd ha tele lesz a hocipom vele akkor a Vitarat is meghekkelem hogy a LEDes hátsó helyzetjelzo is kapcsoljon be a DRL-el együtt.
@AMD Power: Igen, plusz gondolom nem szeretnél havonta menni az autoszerelőhöz, mert sajnos 300k fölött sorban szállnak el a dolgok... KB annyira van tervezve, amelyik többet elmegy arra vigyáztak és karban van tartva, cserébe ékes példája annak a motorsorozatnak az időtállóságára.
@dethroner: a jogszabály arról szól hogy amikor megy az autó (mozgásban van) ha jól emlékszem, de igazából a nem LEDes esetén igazad van, hiszen rövid úton kinyirna az izzót benne...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dnelb
veterán
-
2ozzmexy
aktív tag
Nem lenne akkora baj hogy kötelező, ha mindkét irányba világítana... mert ez így a félig megevett pizza esete, nem tudod eldönteni, hogy csak ennyire volt éhes, vagy még nem fejezte be... De ha belegondolsz volt ilyen automata biztonsági öv bekötő rendszer is, azzal mi lett? Fejlesztési zsákutca? Ha jól emlékszem annál az autónál is úgy volt, hogy az első kettő automata volt, de a hátsók már nem... Nem lenne rossz ha nem kapcsolná fel hozzá a műszerfal világítást, de a hátsó helyzetjelzőket igen...
Igen, lenne létjogosultsága, mert némelyik "birka" olyan undercover-ben tudja nyomni hogy öröm nézni... nekem az M2-n volt ilyen esetem, az exem apukájának Zafiráját vezettem (abban radaros a távtartó tempomat, hátul alszik a két öccse) és a néni a Holdfogyatkozásos éjjelen egy szem világítás nélkül küzdött az ezüst Yaris-al vagy 40-el, én meg nyomtam a 2,2DTI-nek vagy 150-el, amikor elkezdett veszettül fékezni a ráfutásgátló, de kb annyi érkezésem volt, hogy a távolságit levegyem róla, mert rá is estünk azonnal mamára... ha kicsit ijjedősebb lennék ki kellett volna állni egy gatyacserére... de az exem mellettem még Vácon is remegett, ő elkönyvelte hogy mind itt halunk meg, mert nem fogok tudni megállni. A vicces az, hogyha akkor avatkozok be amikor megcsillan a prizma a hátsólámpájában, akkor tényleg meghalunk, ha a radar nem veszi észre hogy ott van egy autó és nem kezd el vészfékezni, akkor esélyem sem lett volna... Villogtam dudáltam, de le sem sz@rta, úgyhogy az első egyenes szakaszon záróvonal nem betonfal és menekülés... minél messzebbre, mert a néni nem volt a helyzet magaslatán... csak nem értem miért vezet az ilyen, nem kötelező mindenkinek, aki ennyire dezorientált, az bízza ezt profikra és menjen busszal mielőtt megöl valakit.
@AMD Power: Az F Astra jó autó, mert nincsen ami tönkremenjen benne...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
stickermajom
addikt
válasz 2ozzmexy #48016 üzenetére
Szerintem jó a DRL ahogy van. Nappal a hátsó gyertyaláng semmilyen hasznot nem hoz, még a LED-ek sem látszanak, nem fogod előbb észlelni az autót miatta. Inkább a kikapcsolhatatlan automata világítást tenném kötelezővé, nekem pl. az Astra ilyen. Auto - helyzetjelző - tompított állása van a kapcsolónak, így biztosan nem maradok soha kivilágítatlanul. Após példáján látom, hogy ha kikapcsolható, akkor az ki is lesz kapcsolva..
De a legnagyobb baj még mindig a fejekben van, például egyre többször látom, hogy nappal helyzetjelzőt kapcsolnak. Ezzel mit ér el? Hátul világít, de minek, elöl pedig visszaveszi a teljesítményt, tehát pont a lényegét veszti el. Bezzeg, ha az út mellett 20 méterre látnak egy ködpamacsot mindenki világít, mint a karácsonyfa. -
TommyY2
tag
Amennyiben jól tudom, a nappali menetfény le is kapcsol, amint a tompított bekapcsol.
-
pjen
félisten
válasz stickermajom #48019 üzenetére
Igen,de rengetegen felkapcsolják a menet fényt,aztán rájuk esteledik az úton és mennek vele tovább.Ha hátul is égne két led már nem lenne ekkora probléma,az energia felhasználás se lenne számottevő.Mondjuk én ezt az egész menetfényt feleslegesnek tartom.Fényes nappal minek?
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz stickermajom #48019 üzenetére
Mert a küszöb alatti neonnak a bömbin mi értelme!?Ha az erdő szélén elb@ssza az őzet akkor bambi még lássa hogy basszus egy bömbi volt...
Nem így kellene kezelni, nem a fejekben van a baj, pjen példájából látszik, vak vezet világtalant, állítsa meg az altörzs és büntesse meg 50ezerre, a harmadik után megtanulnák ne félj... a vasúti átjáró és piroslámpa dettó, ott van a szombati vérfater, aki rambónak érezte magát a 8-ason, kapott egy százezres csekket és további kellemes utat...
A TPMS azért kell, mert a Conti gyártja... Amúgy azért is kell, mert ismerek embereket akikre ha nem szólsz rá fel sem tűnik neki hogy a felnin megy... amikor képesek behúzott kézifékkel autózni km-eket...
@TommyY2: Le is kapcsol, csak nem mindig logikusan működik...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz stickermajom #48025 üzenetére
Nem, ebben az országban vannak jogaid és azokat a kötelezettségeket kell betartani amiért megbüntet a rendőr...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Hego
tag
válasz stickermajom #48025 üzenetére
Szerintem van értelme a nappali menetfénynek, csak nem úgy ahogy a legtöbb autón működik.. Gyújtásra fel kéne kapcsolnia elöl ÉS hátul!
Van olyan autó amin így működik...[ Szerkesztve ]
i5 3450, 2x8GB @1600mhz, 1050 Ti
-
blakey
titán
válasz stickermajom #48028 üzenetére
Semmit, sokan ezt túl gondolják vagy mindenképp indokot keresnek, hogy megmagyarázzák azt ami nyilvánvaló. Az előttünk haladó autó legfontosabb eleme a féklámpa és a tolatólámpa, minden más nem akadályoz meg minket az előre haladásban. Semmit nem számít, hogy van hátsó világítás vagy sem, viszont elől sokat számít.
ELADÓ: iPhone 12 Mini gyári, bontatlan, fekete szilikon tok *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
blakey
titán
Nagy esőben nem DLR-t használunk, tehát nem értem, hogy miért a DLR hibáztatod az eső miatt, a vezetőt kell hibáztatni, hogy miért azt használja.
Értelmezd mindennek a lényegét és akkor talán megérted.
Este, egy kivilágítatlan autóval haladsz, arról sem a DLR tehet, hogy balf@sz vagy.[ Szerkesztve ]
ELADÓ: iPhone 12 Mini gyári, bontatlan, fekete szilikon tok *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
stickermajom
addikt
válasz blakey #48031 üzenetére
Így-így. Szakadó esőben tompítottal kéne közlekedni, nem a DRL tehet róla, ha a felhasználó hülye. Arra amire kitalálták (nappal, jó látási viszonyok között) tökéletesen megfelel, sőt az elve miatt jobb, mint a sima tompított. Minden másra ott a
Mastercardtompított fényszóró.
Pont ezért jó az automata, ott lehet a felhasználó hülye.[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz blakey #48031 üzenetére
és @pjen: Nem ez a gond, hanem az hogy azt a tetves műszerfal világítást is kapcsolja automatikusan, higyjétek el, sokan még minig onnan tudják hogy világítani kellene hogyha már nem látják a műszerfalon a sebességmérőt... (tachometer )
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz stickermajom #48032 üzenetére
Nem érted, ő nem veszi észre hogy nem világít! Teleport van, csak előre néz, ő lát, szemellenzős ló esete, ha nem szállsz ki a pirosnál és b@szod tarkón és cibálod ki az autója hátuljáig, addig fel sem tűnik neki...
Egy ideig használtautókkal foglalkoztam mellékállásban, ha tudnád hány tulaj volt akinek én szóltam hogy világít az ESP/ABS visszajelző... azt sem tudták az melyik... mondom: okés, értem, drága javítatni, de csókolom, nem zavarja hogy a műszerfal 70% mögött ki van égve a háttérvilágítás!? ha nem mondom fel sem tűnik neki, annyira megszokják...
A DLR helyett tompítottat kellene az EU-nak előírni és nincsen baj, vagy akkor a hátsó helyzetjelzőt is kapcsolja fel és pont, az a plusz egy szál vezeték/egy sor a motorECU-ban... értem én, autóipar, fillérszerelmeskedünk...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
stickermajom
addikt
-
dnelb
veterán
válasz stickermajom #48028 üzenetére
azt hogy sötétben meg szürkületben legalább látnád a seggét az idiótaknak akik ezzel közlekednek
-
chewycl
tag
Sziasztok!
Van itt a topikban heves megyéből? Tudtok ajánlani nekem jó szervízt Eger környékén? JP autót néztem ki, igazából egyelőre meg akarom vizsgáltatni, hogy miért lehet benzin az olajban... Eszi is valamennyire, meg most benzin szagú a nívópálca. Jó lenne egy kompresszió mérést csináltatni, mielőtt mennék motorgenerálra, olajlehúzó gyűrűt sejtek . Biztos az előző tulaj széthajtotta, nálam 8ezrenként olajcsere + csak 100-as benzin és 80% autópályán volt használva. Jól kifogtam (1.6 sport 2010). -
-
2ozzmexy
aktív tag
Oh, ne haragudj beef, benéztelek...
Kell sajnos a TPMS, mert - tisztelet a kivételnek - magyar-töri szakos tancsinénje elközlekedik 1,5bar-on is, nem tűnik fel neki h megváltozott az autó viselkedése... csak amikor hirtelen kikerülő manővert kellene abszolválni intenzív fékezés közepette akkor indul a pánik meg a kétségbeesés... de ez nem az ő hibája, ez a rendszer hibája, mert a rendőr sem kötözködik, inkább kiállnak trafizni, meg ez:
Hogy a büdös qrva anyjukat, ez megy, de a lámpa nélkül kamikaze embereket nem tudják vegzálni, csak a szerencsétlen hülyét, akinek az átkosban 40 lakásra terveztek 10 parkolót...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Remélem megtalálom a gyári stekkereket és tudok valahonnan rendelni, akkor készíteni fogok egy olyan plug-in (hogy ily' mainstream legyek ) vezetéket, ami felkapcsolja a hátsó helyzetjelzőket is... aztán max bemegyek a Mozaikba némi kézpénzzel és meg van oldva a probléma... De ali-ra tuti gyártok pár ezret, vinnék mint a cukrot szerintem...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
chewycl
tag
Ok köszi, akkor nem hurcolom fel így pestre, megpróbálkozom náluk. Mondjuk 2 órája mondták, hogy pár perc és visszahívnak, de majd délután még 1 próba. Egyébként ha nem adták volna ki a hybrid swift sportot, akkor az előzőt megvettem volna mostanában 5.4 körül. Az új 6.7 millióért viszont már eléggé gyalázat.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #48045 üzenetére
Nálunk 10+ éve ez megy és nem csak nálunk, hanem az egész 15. kerületben ez a módi, erre most jött ez a nőszemély akit "pógármesternek" (álá Szabó Győző Nyócker c. film) hívunk és reggel amikor leért a kávé ezt találta ki unalmában...
Lehet azért fogok tüntetni h falazzák be a politikusok WC-jét Európa szerte, mert ilyen magvas ötletek tuti ott fogalmazódnak meg bennük...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Az ülésfűtés nagyon adja, szerintem annak szériában kellene lennie évek óta meg az automata klímának... Az ülésfűtés ha derékfájós vagy akkor nagyon jó, télen meg kb 5 perc alatt felfűt, az automata klíma meg piszok kényelmes, betekerem neki 23 fokra és intézi magának kultúráltan, nem kell gépészkedni menet közben.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Fulár
senior tag
Sziasztok!Elnézést kérek ha kicsit hosszú lesz!Sajnos kissé laikus vagyok az autók lelki világához és félek,hogy ez már nemigen fog megváltozni.
- 3 Hete ruháztam be egy 2005-ös évjáratú 1.3-as fekete színű Suzuki Swift-re,valós 125 ezer kilométerrel.2002-es 1.2-es G Astrát váltott mert annak már erősen deficites volt a fenntartása.-Már a megvétele után hazafelé kivillant a Check Engine.Kolvastam és kidobta a P0420 katalizátor alacsony hatásfok hibát.Utána olvasgatva ez sok esetben lehet"fals"hiba is.A kódot kitöröltem és pár 10 kilóméter után nem jött(még)vissza.Viszont lassan aktuális a műszaki.Ott vajon nem fogom megszivattyúzni a brét ez miatt?Nem annyira van kedvem 100+ ezer forintért katalizátort cserélni ha nem feltétlenül muszáj.
- A kuplung nekem kicsit fura.(Nem értek az autókhoz)Eléggé a pedál felengedésének majdnem az utolsó centijén jön meg a"fogáspont".Rommá lenne kopva a kuplung tárcsa vagy ezek ilyenek?Esetleg van ráállítási lehetőség?
- A"Board Computer"jobb oldalán van egy kis piros Led ami ha leveszem a gépet gyújtásról és kiveszem a kulcsot akkor is villog.Az mi a tosz?
. A neten olvasgatva sok az ellentmondás a bele való olajat illetően.Én Mobil Super 3000 5w30-ra gondoltam.Ez lehet jó választás?(Sajnos a gépkönyvem nincs meg az autóhoz és a neten sem találtam hozzá)
- Van valami különlegesség amire esetleg érdemes odafigyelni ezzel a típussal kapcsolatban?
Olvasgattam,hogy érzékeny a váltó és a fékolaj cserére az Abs kocka és a váltó nyelestengely csapágya miatt ezért azokat lecseréltetem,csakúgy mint az összes szűrőt,a hűtőfolyadékot és a gyertyákat.Biztos ami biztos.Remélem,hogy nem megy rá még a gyatyám is.Köszönöm szépen az esetleges válaszokat!
-
dnelb
veterán
-Kódot törlöd műszaki előtt és kész
-Kuplung kuka, hamarosan csúszni fog, onnantól max 5e km és csere. Gondolom városi autó volt, nekem ugyanígy 120e nel. már fent fogott, 125 körül megcsuszott, és 132nel cseréltem, de ott már nem tudtam előzni annyira csúszott
-az egy kamu riasztó villogó
-olajat én 10w30at raktam gyárit, de nézd meg tudja e normákat és jó lehet[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Call of Duty: Warzone
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Politika
- Leírhatatlanul sok újítást tartalmaz a friss AMD Software
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Építő/felújító topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen