Új hozzászólás Aktív témák
-
AMD Power
titán
Beszéltem az eladóval. Kereskedő. Nem tudja miért volt a rendszám cserélve, miért volt 3 év alatt 3x műszakin az autó..... stb..... vicc. Amúgy lehet ,hogy taxi volt és azért.
Ezt még megnézni sem érdemes. Pedig most ráérnék. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #47353 üzenetére
A kor és a futott km nem elég indok?
Plusz amiben ennyi van, abban hamarosan megjön a "lánchang"... (látom nem érzed át ezt a proletár kispolgári életérzést ) "Vezérműlánc feszítőgörgő szettel fillérb***óéknál anyagicsődöt jelent...""...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #47356 üzenetére
Látom az irónia nem ment át...
Persze hogy nem, hamarabb fog a nyelestengelycsapágy elfáradni benne meg a karosszéria korrózióvédelme felett győzni a vasoxid, én is tudom, de szemellenzős mr. és mrs. népítélet ennyit tud a vezérműláncról, hogy "180 és 200ezer között cserélni kell és bazi drága". Az ilyen emberekkel nem tudsz mit kezdeni, a saját hülyesége a racionalizmust felülírja. és ugye közgáz I-ben megtanultuk hogy kereslet-kínálat görbe alapján, az az autó amiben legalább 180ezer km van, az egy roncs a magyar használtautó vásárlónak, mert neki az álom kell, a tekertórás nyugdíjas doktornő megkímélt autója, 17 évesen maximum 140ezerrel az órájában tele minden földi jóval, amit csak autóba lehet vagy lehetett építeni, hogy az egész falu tudja lássa hallja ki az élet császára...Úgyhogy AMD Power azért aggódott, mert túl olcsó, igen a neppernek ami több mint egy hete a telepen áll, annak csökkenteni kell az árát, neki az a jó ha forog a készlet, fajlagos profit, tudod... lehet hogy láncot kell cserélni, lehet h nem, de jó ha tudja és figyeli. Ha 13 év alatt 176k km ment bele, akkor azt nem az autópályán tette meg...
A futása miatt a többség el sem ment megnézni... így már érthetőbb?[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Tigerclaw
nagyúr
Lement az 1 eves szerviz. Baleno 1.2 (KC12)
Kicsit fura volt, hogy 2500km utan eleg sotet olaj jott ki a motorbol. Milyen lenne 15000km utan?Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #47359 üzenetére
Túlbecsülöd ezt a szemellenzős népséget, nem tudnak olvasni, a szövegértési képességeik is hiányosak, hogy dolgok mögöttes összefüggéseit meglássák...
Karbantartási terv szerint mikor is kell cserélni?
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz csaba1203 #47365 üzenetére
Eleve csak olyan 5 ezret terveztem elso evre, de kozbejott a virus. Home office, stb. Csak en hasznalom, nincs csalad. A nyaralas is elmaradt iden, meg a betervezett 1-2 tura a Tatraba.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
eami
addikt
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Brogyi #47369 üzenetére
Itt a helyi Suzuki szervizben, ahol vettem az autot is. Hordobol pumpalta ki, ahogy lattam 0w-20 -as Ecstar volt, amit a kezikonyv is javasol. Mondjuk elotte ra is kerdeztem...hogy tudja, hogy tudom :-) Mast nem is cserelt. A legszuro hofeher volt, a klima szuroje is olyan 90%-os, ezt ki is fujta kicsit levegovel.
Amugy 34k HUF volt, amin kicsit csodalkoztam is. A falra ki volt teve melyik autonak mennyibe kerulnek a kotelezo szervizei, evre, tipusra lebontva es ott 39k volt az autom mellett. Lehet hogy kaptam valami kedvezmenyt, mivel ott vettem az autot...vagy most covid akcio van naluk?
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz tboldi #47373 üzenetére
Abbol van egyebkent olyan kompatibilis szuro, ami nem csak port szur, hanem van benne mondjuk szenszuro is?
Ha lenne gomba, bakterium az gondolom a hocserelon tanyazna, vagyis ha csereltek volna a szurot, akkor se oldana meg azt a gondot.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
nagyúr
-
dethroner
veterán
válasz Tigerclaw #47372 üzenetére
Rönómba az én szerelőm se szeret légszűrőt cserélni, azt mondja nem földúton járok, csak fújjuk ki. Én meg ragaszkodom a cseréhez, nem az a 2000 forint fog kihúzni a sárból.
Viszont a klímaszűrőt én feltétlenül cseréltetném a helyedben, az ha elkezd bedohosodni, nagyon büdös lesz és vírusok, gombák tenyésztelepe lesz.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz dethroner #47377 üzenetére
Nekem ranezett, de tenyleg szo szerint hofeher volt a levegoszuro. Milyen is lenne 2500km utan? Szerencsere nyugodtam maszkalhattam, nezelodhettem. Olajat is csak azert cserelt, mert azt kotelezo cserelni, amugy 15k eseten cserelnenek elvileg.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz ncc1701 #47378 üzenetére
Kicsit tenyleg dohos, de naluk ahogy lattam, csak sima szuro van a klimahoz. Meg az se biztos hogy a szuro cserevel javulna. A karokozok a hutobordan, viztalcan telepednek meg, ahol van viz. Talan nezek valami speci szurot, pl. hatha van HEPA-s, szenszuros kombo.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
bb71
őstag
válasz ncc1701 #47378 üzenetére
Lehet, hogy nem gyártanak kis autókhoz aktív szenes pollenszűrőt: pl. Kia Picanto, Hyundai Getzhez nem találtam.
Ignis Celerio...? Szerintem ezekhez sincs!Új Válasz 2020-08-11 20:21:27 (#47372) Tigerclaw
Nem tudom miért, de alap előírás a 0W16 lenne, de szerintem SEHOL az országban nem tesznek bele olyat! Ismerős utánaolvasott - új Jimnyje van -, hogy a gyűrűk miatt kell a 0W16, de ezt letolják a márkaszervizekben... Pedig ott figyel a polcon a 0W16, csak éppen flakonos és nem hordós... gondolom a pénz áll a háttérben, csak nem értem hogy.[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Tigerclaw #47375 üzenetére
Létezik szénszűrős, csak drágább... (sima fehér papír 3-4000, aktívszenes 6-8000)
Egyébként a pollenszűrő pont az a szűrő amit nem km-re kell cserélni, hanem időre... mivel azon keresztül szellőzik a komplett utastér...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
őstag
válasz 2ozzmexy #47383 üzenetére
ellenben valahol olvastam (tudom, korrekt a forrásmegjelölés de most nem találom), hogy a levegőszűrő periódusának felezése indokolatlan, mivel néhány 1000 km használat után lesz a legjobb a hatásfoka. Szóval extrém kevés futás esetén nem feltétlen indokolt.. persze én is mindig cseréltetni szoktam: 2-3k-s tétel, 10k km (10-11 hónap) után mondta már a szerelő, hogy kifújja, és még bőven maradhat egy körre; de úgy voltam vele, hogy ha már megvettem, akkor menjen bele az új..
"... and I hope you have a great day!"
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz pető bá' #47385 üzenetére
A levegőszűrő csereperiódusát felezni valóban indokolatlan, én itt az utastér pollenszűrőjére gondoltam, bár meg lehet hogy elbeszélünk egymás mellett megint.
Légszűrős gyakorlat nálam: Minden második olajcserénél cserélem ha 6 havonta cserélek olajat és olajszűrőt, ellenkező esetben légszűrőt is cserélek az olajjal és az olajszűrővel.
Pollenszűrő: Nem fújkálom ki, nem mosom ki, 12 hónap után megy a kukába, ezt életkorra cserélem, mivel amíg áll az autó, addig is azon keresztül szellőzik az utastér, a levegőszűrővel ellentétben, ami csak akkor van használva ha jár a motor...
Viszont hogy ne csak okoskodjak, adok egy tippet:
Ha magadnak gombátlanítod tavasszal a klímát az autóban, akkor úgy érdemes csinálni, hogy kicseréled a pollenszűrőt, majd közvetlenül utána gombátlanítasz, így könnyebben átjárja a "gáz" a légjáratokat, tehát hatékonyabban tud fertőtleníteni is. (ami csak illatosít az nem ér semmit)Én a nyári kerék felrakásával szoktam egybekötni (mert a téliknek száradnia kell és beszívni a gumiápoló habot, addig ráérek bíbelődni a szűrővel meg a "bombával"), olyankor kap egy porszívózást, gumiszőnyegmosást, belső ablakpucolást és műanyagápolást az utastér, folyadékszintek ellenőrzése, stb.
Ha kellemesen meleg az idő, akkor egy külső mosást is alvázmosással.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
őstag
válasz 2ozzmexy #47386 üzenetére
nem beszélünk el, a levegőszűrőre gondoltam; a pollent nyilván érdemes mindig, csak ha már a szűrőkről volt szó, gondoltam megemlítem
a klímatisztító bombát én pollenszűrő nélkül szoktam megejteni, az újat akkor teszem be, amikor megvolt a tisztítás
"... and I hope you have a great day!"
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz pető bá' #47387 üzenetére
Oh, igen, így már értem amit írtál.
Igaz, akad amelyikre rá is van írva hogy anélkül tudja csak kifejteni a hatását, csak van néhány autó (talán a Splash ilyen), aminek a pollenszűrőjére rá van fröccsöntve a zárófedél, így anélkül nem zárt a rendszer... régi autómban volt egy műanyag takarófedél, amit vissza lehetett rakni pollenszűrő nélkül is, de van amelyikben nincsen, a swiftben van azt tudom.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
Én ilyen szűrőt használok, évente cserélem egy ózonos tisztítással egybekötve. Nem olcsó, 13k Ft*, de ez egy év után sem büdösödik be, nem úgy, mint a sima papír pár hónap alatt.
Nem tudom, hogy Balenóhoz létezik-e ilyen, az én Jazzemhez nem dobja ki a katalógus, viszont kinyomoztam, hogy a Suzuki SX4-be és a Toyobaru BRZ86-ba pontosan ugyanekkora betét való, ezekhez meg van (FP1827), úgyhogy...
Faszán illeszkedik ahhoz képest, hogy nem is ehhez való.*Egy Golfhoz bezzeg csak ~6k Ft ugyanez a típus.
[ Szerkesztve ]
-
laca891
aktív tag
Autó műszerfalról, hogy lehet karcot eltávolítani. Rá csíptettem egy telefontartót és megkarcolta. Van valamilyen spray?
Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
-
beef
őstag
Valaki cserélte már a 2000-es évekből ránk maradt tabletet használhatóbbra?
Pl: valami ilyenre
-
Pist@bácsi
őstag
válasz 2ozzmexy #47386 üzenetére
Azért pontosítsunk. A pollenszűrő a külső beáramló levegőt szűri. Én pl. városban csak belső keringetésen használom, a pollenszűrő nem játszik szerepet, teljesen tiszta marad. A klíma tisztításnál is belső keringetésen kell járatni a rendszert, a pollenszűrő itt sem releváns.
Amit érdemes megtenni, az annyi, hogy célba érés előtt az utolsó pár percben kikapcsolni a klímát és átrakni külső keringetésre, így a hőcserélő kiszárad és kevésbé telepednek meg a a baktériumok. -
dethroner
veterán
válasz Pist@bácsi #47396 üzenetére
Tud ám mocskos nagy párát képezni ha lezárod szellőzőt.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!