- Hearthstone: Heroes of Warcraft - free online CCG
- World of Tanks - MMO
- Bestbuy játékok
- Assetto Corsa Competizione
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- War Thunder - MMO Combat Game
- Ghost of Tsushima: Director's Cut - Íme a gépigény
- Minecraft
- No Rest for the Wicked - Megkaptuk a korai kiadás gépigényét
- Nioh 2 (PS4)
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz simonjoe #48549 üzenetére
A nightbreaker nagyon megéri az árát. A LED-et engedd el, mert ha rendőr észre veszi ugrik a forgalmi...
Az akku, hmmm, kemény dió, de engedd meg: 10 éves generátor hogy van? Legalább egy töltő feszültséget mérjünk már akku csere előtt... A nagyobbat több idő lesz neki feltölteni, rövid városi utakon pedig nem biztos h fel tudja tölteni 100%-ra ami nagyban csökkenti az élettartamát. Ha nem kell plusz kütyüknek menni (álló fűtés, hifi) akkor max 1 lépcsővel nagyobbat tegyél bele, csak vmi normálisat, ne JP-t...@tboldi: és szopni is fogsz műszaki előtt, nem?
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
a_tesz
Korrektor
válasz Pist@bácsi #48533 üzenetére
Jogos, az övénél nem jött még képbe a 0W-20. Viszont a gyári specifikáció sem feltétlen csak annyi, hogy 5W-30, vannak még API meg ACEA jelölések is, amiket tudnia kell, és amit hivatalosan a gyári szervizprogram szerint bele kéne töltsenek, az tudja is. Minden más csak felesleges kísérletezés.
Elég más a motor, amennyire én tudom, a korábbiban még kovácsoltak voltak, az újabban pedig már nem, de tök más a cikkszámuk is a dugattyúknak meg a gyűrűknek is, simán lehet más illesztés, amihez sokkal jobb a 0W20.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Pist@bácsi
őstag
válasz a_tesz #48553 üzenetére
Elképzelhető. Bár én nem úgy fogalmaznék, hogy jobb hozzájuk, hanem hogy már elviselik. Furat/löket sürítés megegyezik. Viszont a környezetvédelmi besorolása jobb az újnak. Ezeknek a vékony olajoknak a környezetvédelem/fogyasztáscsökkenés az elsődleges céljuk. Ennek van alárendelve a motor élettartam is. De továbbra is szerepel az 5w30 a gyári ajánlásban.
Vitarámban K14C motor van, abba 5w30 mehet, 0w20 nem. Persze ez turbós. -
SirKero
őstag
Forensis kártyások!
A MOL Nyrt. a megváltozott üzleti környezet és fogyasztási szokások miatt változtat a Forensis Partner kártya kedvezményének mértékén.A prémium üzemanyagok (EVO 100 Benzin Plus és EVO Diesel Plus) kedvezménye 12 Forint/liter + 3 Mulitpont,a normál üzemanyagok kedvezménye (EVO 95, EVO Diesel, Eco+ autógáz, XXL Diesel) 6 Forint/liter
+ 1 Multipont.
A változás 2020.10.19-től érvényes.Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz SirKero #48555 üzenetére
Kaptam már én is pénteken a levelet róla... hát a jó*********anyjukat...
Mindennek tetejébe gondoltam tankolok szombat délelőtt, kint a tábla hogy "no credit card", megyek a kövire, erre ott is... bepöccentem, átmentem a labancok benzinkútjára, ott meg éppen két díszhusáng fűzte a szemöldök nélküli hosszúkörmű kasszás lányt...Megtankoltam, de a végére nem kellett kávé.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
válasz SirKero #48555 üzenetére
Naszép, kb. Nyár eljején kaptam meg a kártyámat, solat nem tudtam hasznalni.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
2ozzmexy
aktív tag
Jelentem lekerültek a Vitara gyári kerekei a pincébe...
Itt az ősz itt van újra...
Tavaszig itt alszanak a gyári felnik, egy karcolás sincsen rajtuk jelenleg, kavicsok kipiszkálva, lemosva samponos vízzel, oldalfaluk lekezelve... rájuk fért már... Nem fogyaszt kevesebbet vele BC szerint, cserébe esőben csapnivaló... De akkoris lejárom róla a mintát.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
mefistofeles
addikt
válasz 2ozzmexy #48536 üzenetére
Nem kötözködés a szabályokkal de nem visszás kissé ha télen nyári gumival adják az új autót? Képzelj el egy zimás, havas időt. Gyakorlatilag közúti használatra alkalmatlan állapotban veszi át az ember az új gépjárművét.....
Ezek alapján fagyálló sincs benne és nyári a szélvédőmosó?
persze nem ezen fog múlni csak agyalok....[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
kovsol
titán
válasz mefistofeles #48560 üzenetére
Pl Vitara esetében a nyári az egy 17" alufelnin van, míg a téli 16" lemez felni. Ha a télit is kéred akkor az feláras, de ugyanazt a téli készletet vagy 60e el olcsóbban megkapod ha nem a szalonban veszed.
Csak szólok benzin se lesz benne. Kihoztam a szalonból a Vitarát aztán 500m-el odébb kanyarodtam is be a MOL kútra. 47literes tank mellett 46,3 ment bele teli tankra.
És szélvédőmosó se volt benne egy csepp se.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
mefistofeles
addikt
válasz kovsol #48562 üzenetére
Hát már régen volt 2007, mikor a swiftemet vettem és nem emlékszem mindenre de, hogy benzin nem csak pár deci volt benne az fix... viszont jó idő volt, szóval a téli gumin még nem kellett agyalnom....
[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz mefistofeles #48560 üzenetére
Nem, a fenti képen látható szettel kaptam tavaly novemberben a Vitarát, volt egy kis zabszem ott hátul a hazaúton, de jogszabályokba nem ütközik, nem kötelező a téligumi, egyedül Ausztriában van előírva ha jól tudom, de majd a többiek kijavítanak. Mindenhol máshol csak erősen ajánlott... 260k +10k szerelésért ajánlották a gyári Yokohama téliszettet, mondtam hogy ez nem ajánlat, ez rablás, vettem olcsóbban, felszereltem a parkolóban ingyen, összességében egy erős 100k-t fogtam a bulin, igaz nem prémiumot vettem ennyiért, de ezért is írtam itt valakinek korábban (lehet pont neked), hogy abból a 270k-ból olyan szettet rakunk össze neked h 6 nyelven beszél a Yokohamához képest...
példa: [link] 70k + 4X [link] 16789 = ca. 140k Huf és jobb mint amit a szalonban adnak drágán... Így már tudsz viszonyítani?Ha rám hallgatsz, akkor berendelsz mindent és mire viszed haza a kocsit, otthon lesz minden, vagy egyenesen a gumishoz viszed és feldobatod...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
mefistofeles
addikt
válasz 2ozzmexy #48564 üzenetére
Oké értem. Nyilván lesz téli szett és nyilván nem a szalonban fogom megvenni..... Ami lóvét ott elkérnek mindenért.... Emlékszem, hogy átnéztem 2007-ben a brosúrát kiegészítőkért. Éppen úton volt az első gyerkőc és megakadt a szemem a suzuki "gyári" gyerekülésén. Hangsúlyozom, 2007-ről beszélünk és ha jól dereng 140-160K lett volna a cucc.... talán érthető. hogy nem ott vettem.
[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
pjen
félisten
válasz mefistofeles #48560 üzenetére
Azért az picit túlzásnak tűnik, hogy nyári gumival télen közúti használatra alkalmatlan.Jártunk Ladával futozott gumival télen nyáron.Kicsit jobban oda kell figyelni.Nagyobb féktáv, magasabb fokozat megy az.Fagyálló lesz benne.
-
mefistofeles
addikt
-
pjen
félisten
válasz mefistofeles #48568 üzenetére
Abban az időben kis hazánkban nem igen volt más.Még havak is voltak.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz PeterPH #48566 üzenetére
Ezt most nem értem... 5x15"-ös felniszettet linkeltem jeladós szelepekkel, 15-ös gumikkal, ez a gyári téli szettje, nem !? Bár lehet benéztem valahol...
@pjen: Az se volt nyári soha, az újrafutózott meg akkoriban is szentségtörés volt, persze ha újat akartál akkor volt ruszki meg Taurus, Matador, Barum, de mindhez párttagságit vinni kellett, különben "elfogyott"... Hazamentem én is a gyári EcoContact5-el az elsőkerekes 140lovas Vitarával november derekán és még itt vagyok... igaz nem tapadáshatáron estem be a körforgalmakba sem... Azért '86-ban nem volt dugó a kiskörúton sem...
@mefistofeles: És azt a 140k+ gyerekülést fél éves korára ki is növi, mert kb babahordozó méret, lehet venni a kövit szintén zenész árban...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
mefistofeles
addikt
válasz 2ozzmexy #48570 üzenetére
Áh az kész rablás lett volna. Kiváncsi lennék hányat adtak el belőle... csak összehasonlítás képpen most ránéztem a gyerekülés árakra. isofixes Römer 0-18 kilóig 115K..... persze nem autoszalonban....
[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz mefistofeles #48572 üzenetére
Mennyire kell az az isofix, nem akarok a zsebedben turkálni, csak kérdezem...
A fiam annó kapott egy babahordozót (0-13kg ~15k), használta 5-6 hónapos koráig, utána már nem igazán élvezte az autózást, mert keskeny volt neki, kényelmetlenül érezte magát és a tetőkárpit sem izgi 5-10 perc után na. Utána volt egy 9-25kg-os isofix ülése, amit most az egyik kollégám használ. Jelenleg egy 9-36kg-os ülése van és nagyon szereti...
Bár van benne feladvány:Most 17,5kg a kölök, hogyan kössem be!?
Ha nem kell a Top-Tether vagy isofix, akkor olcsóbban is megúszható jóval.
De megsúgom hogy a dupla árért nem lesz a gyerek kétszer akkora biztonságban, a Römerben is főleg a márkát fizeted meg...
Pár évig vezettem autómentőt (mert fiatal voltam és kellett a pénz), láttam már ezt-azt, sok ember gondolja h a drága prémium autóban/gyerekülésben nagyobb biztonságban van, de a többségük ehhez mérten bevállalósabb is az utakon... úgyhogy kb az előnyüket az ablakon dobják ki. Egy nem isofix-es 25-30k-s ülésben is van akkora biztonságban a gyereked, mintha egy 120k-sban ülne, csak Te a 60-as tábla mellett nem 90-el zúgsz el... Tisztelet amúgy a ritka kivételnek...
A többségük azért vesz drága ülést, mert nem akarja magát hibáztatni ha baj van, én azt szoktam tanácsolni, hogy legyen rendben az autó, majd utána vegyünk bele drága üléseket, mert sokan a 6-800k-s autóba tesznek bele 2db 180k-s ülést, csak éppen a fékfolyadék 12 éves, a gumik 16 és nyári meg a küszöb ki van rohadva és világít a légzsák visszajelző meg az ESP... De mindez ugye rád nem igaz, te új autót veszel, inkább onnan közelítsd meg, hogy a 40M-s bömbie igenis vegyék meg a 200k-s ülést, Te meg a Suzukihoz mért ülést vedd meg, tudod kabáthoz a gombot és nem fordítva. Jó válogatást... (jótanács: fotózd le ami szóba jöhet, mert bele fogsz zavarodni az ülésválogatás végére)[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
mefistofeles
addikt
válasz 2ozzmexy #48573 üzenetére
Ja bocs, lehet félreérthető voltam. Nem kell már hála istennek gyerekülés, csak példának hoztam fel, a szalon cuccok borzalmas árára. 2007-ben lett volna 140-160K suzuki szalonban, és ehhez dobtam fel összehasonlításképpen az isofix römer mai árát.
Azért isofix, mert a suzukis is az volt és az ugye drágább mint a "sima "bekötős".[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
2ozzmexy
aktív tag
Most egy álom... egy rémálom a részegen festékes vödörrel felvitt sávfelfestésekkel... de legalább azokat a beton vackokat felszedték... Nem bringasáv kell BP-nek hanem egy jó kis dugódíj (de ne az ott lakók fizessék ki) meg bekamerázni az egészet, rögtön lenne csend, rend, fegyelem, ha mire hazaérek otthon várnának a csekkek...
Amúgy azok a gumik közelebb voltak a mostani 4évszakos gumikhoz keverékben és mintában is... ezért is írtam korábban h nem véletlenül álltunk át annó a 2 szettre... de most ott tartunk hogy kellene 4 szett gumi...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
sepsi0
őstag
Én is 2007ben vettem az SX4-et. Nagy plakáton hírdették az ajándék télikerék szettet, igaz nem 16",hanem 195/75 15. Karácsony előtt kezdtük intézni, vagyis akkor vittük be a Seat Ibizát oda szervízbe, de rábeszéltek az SX4-re.
Karácsony után szoltak, hogy mehetünk a kocsiért, nyári Cont gumikkal. Papírozunk, mondom a kerekek fel lettek szerelve vagy a kocsiban?
Milyen kerekek? Mondom az ajándék. Á az már lejárt. Ok mondom a kocsi is, kérem vissza az Ibizát... Hozzá teszem az Ibizát is +4 kerékkel adtam le.
Ok intézünk valamit... Csak gumit lehet már. Mondom ok, akkor 205/60 R16, de az nem jó, nem váltóméret, nekem jó. 1 hét múlva hozta a futár a gumikat házhoz. Addigra vettem 4 felnit 1 éves Conti téligumival, 4 évet állt a Michelin a garázsban.A lényeg, alkudni kell, lehet is...
Előtte új Swiftet akartunk, de klíma nélkül (ez volt a heppem, már nem vennék nélküle). Több szalonban voltunk, mikor erre került a sor, azt mondták klíma nélkül nem leher. Felálltam és szó nélkül elindultam az ajtó felé, mindig utánam jöttek, hogy mégis lehet, de várni kellene rá...
Nem tudom ma mi a helyzet a kereskedésekben, de ők élnek belőlünk...[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
válasz 2ozzmexy #48535 üzenetére
Most kezdem visszaolvasni a topic-ot meg úgy néz ki, hogy Swift lesz a következő autó. Vagy tök új, vagy max. 2017-es. Még variálok, nem tudom, hogy mennyi az extra költsége az újnak, mennyibe kerül a márkaszervíz, stb.
Rögtön erről a guminyomás-os válaszodról lenne egy keresztkérdésem: Én minden cserénél úgy teszem vissza a gumikat, hogy ami tavaly elől volt, az idén a két hátsó. Így kopik egyformán a szett. Akkor ezt ezek a jeladók nem tudják Ha nem tudják, akkor mi van, ha nem találja meg minden 2. évben soha a jelet? Akkor világít, visít, nem felel meg műszakin, vagy nem kötelező, hogy üzemeljen? Mi van, ha az egyik szettben egyáltalán nem lenne?
-
dReFiX
senior tag
válasz [CS]Blade2 #48580 üzenetére
Bárhogy lehet cserélni, de kell a szenzor mert anélkül csipog villog a műszer fal mint a karácsonyfa az újban.
-
Siriusb
veterán
Cserélnék a WagonR+ fényszóróban izzót. Melyik Nightbreaker típus az ajánlott? Szeretnék normálisan látni. (A búra tiszta és átlátszó, mielőtt valaki beszólna. )
Szerk.:
Silver? Annak az élettartama is elfogadható?[ Szerkesztve ]
-
anonymus89
addikt
válasz Siriusb #48582 üzenetére
Szia, nekem Night breaker van még nem a laser csak a sima verzió.
Én nem tudom milyen tévhitek keringenek de most vagy keveset vezetek este vagy nem sokat járok lakott területen kívül.
3. éve nyűzöm az izzót és köszöni jól van.
Mástól meg azt hallom vissza, hogy milyen hamar kiég....Organikus, természetes összetevőjű, 100% tisztaságú bőrápoló termékek //marcsiszappan.hu//
-
Siriusb
veterán
válasz anonymus89 #48583 üzenetére
Szia!
Köszi a visszajelzést, én is ezen a verzión gondolkodom. Akkor megéri.
Milyen fényviszonyokat teremt, szereted? -
dethroner
veterán
válasz Siriusb #48591 üzenetére
Én tavaly ősszel voltam abban a projectben, hogy szinte lószart se láttam a rönó lámpával. Ráadásul üveg búrás, szóval még bemattulni se tud, szép, tiszta volt, mégis kb vakon jártam vele éjjel. H4 van abban is. Először gondoltam bevállalok egy utángyártott ledet [ezekből], már van tökéletes vetítési képpel is. De aztán mégis inkább komplett lámpatestet cseréltem, és nagyon jól tettem. A 23 éves foncsor hiába volt látszólag hibátlan, mégis sok fényt elnyelt. Az új viszont ugyanazokkal a gagyi izzókkal nagyon jól világít. Persze az izzó csere az olcsóbb, de egy öreg autónál lehet többet hoz a lámpacsere.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz Siriusb #48593 üzenetére
Nem a búra a lènyeg, hanem a teljes lámpatest. A búra olyan, amilyennek látid. Ha nincs bemattúlva akkor nincs vele gond. A probléma a hátsó szürke festett foncsor, az elnyeli a fènyt, ahelyett hogy az útra vetítené.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz [CS]Blade2 #48580 üzenetére
Swift-ben nem vagyok annyira otthon, abban ncc1701 és dethroner szokták előről-hátulról vágni mi merre hány méter, de a TPMS kvázi egy rendszer. A tengelyenkénti csere működőképes (most teszteltem hétvégén), egy kukot sem adott ki... kell a szelep bele, mert különben semmi mást nem fog a központi kijelző mutatni csak a "TPMS error"-t, tehát se megtehető út, se fogyasztási adatok se semmi, ami eléggé elkeserítő, plusz műszakin is instant bukó, mint a világító check engine. Nekem még sosem volt bajom vele (kop-kop-kop), de többektől olvastam hogy hibákat dobált nekik. Egyedül a pótkerékbe nem tettem, abban sima gumiszelep van, mert felesleges, ha leenged valamelyik, akkor úgyis vinnyogni fog... ha van fent pótkerék helyette, ha nincs... Amennyire én tapasztaltam és kikódoltuk a kusza leírásokból és kommentekből, a tengelyenkénti csere nem probléma, csak ami jobb oldalon volt, az maradjon is jobb oldalon és vica versa... szerintem attól bolondul meg, hogyha egyszercsak a jobb hátsó jelét bal előről kapja.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
válasz 2ozzmexy #48595 üzenetére
A forgásirányos gumit nem is szabad másképp cserélgetni, csak első hátsó módban. Tavasszal ezzel a módszerrel raktam vissza a gyári kereket, nem volt semmi gond. Azt hiszem a rendszer 4 szettet tud megjegyezni, ebbe pont belefér a két szezon forgatott kerekekkel.
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #48594 üzenetére
Ez így van, sajnos az üvegbúrásokra is igaz, hogy az izzó a nevéből adódóan hőt is termel, nem csak fényt, ehhez képest egy relatíve zárt térben van szegényke, szóval a foncsort leégeti, mert azt a tükröződő felületet régen még gőzöléssel vitték fel (ma passzolom hogyan csinálják), ezért a felület deformálódik (felmelegszik, lehűl, felmelegszik, lehűl) és ahelyett hogy visszaverné a ráeső fényt, inkább szétszórja...
Olyan 10+ éves korára az autók 60-70% ezért szokott gyengébben világítani, aztán teszik bele a LED-et meg a nájtbrékert (mert az "plusssz száhúszázalék"), de nem lát többet vele az ember (csak annak a szeme folyik ki aki szemből jön...). Mint minden egy autón, a fényszóró foncsorja is amortizálódik az évek során, de ezzel szerintem Te tisztában vagy lévén a Rönó nem egy mai csirke...
Mindebben persze az is közre játszik hogy minden autó 10+ éves korára túl van némi utcai harcon, esetleg a gyári lámpatest valami occsó kínai utángyártottra lett cserélve, hogy ne legyen drága a javítatás, cserébe nem lehet rendesen beállítani, így vagy keresztben világít, vagy az eget világítja. A másik tipikus probléma szokott lenni, hogyha a kedves tulajdonos cseszik beállítatni a lámpákat, pedig ilyenkor ősszel ingyen csinálják sok szervizben, aztán az állító csavar meg a motor úgy berohad egy állásba, hogy utána már csak az ecetes flex szokott segíteni..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #48596 üzenetére
10 szelepet tud megjegyezni 5-5 ID-t/szett (4+1 pót kerék).
A kötött forgásirányú gumikat csak úgy szabad, nekem is V mintás a téli, ellenben például Kornél Kléberein csak Inside-outside felirat van, azt lehet cserélgetni keresztben is."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Politika
- Facebook és Messenger
- Kétféle tájolással munkára fogható, ITX-es ház jött a Sharkoontól
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Futás, futópályák
- Hearthstone: Heroes of Warcraft - free online CCG
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Gyúrósok ide!
- Kockáztatnak a bankok, ha AI-t használnak
- További aktív témák...