Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Qtya123 #65999 üzenetére
Úristen, mi lesz most!? A forgattyus tengely bele fog verni az olaj tetejebe és cunamit indít el a forgattyushazban...
Viccet felreteve nem kell foglalkozni vele, mondjuk a 6mm az tényleg durva, de nagy bajt nem csinál. A K14C motoros Vitara cseremennyisege 3,3 liter szűrővel, ehhez képest a hordós olajból 4,2 litert szamlaznak ki.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Gyöször
senior tag
Hülye volt aki leírta, felejtsd el nyugodtan az egészet. Szimering nem találkozik olajnyomással, de ha mégis, az ígyis úgyis a csúcson van hidegindításkor, amit a végnyomáshatároló szelep vezet le. Tehát ugyan annyi normál, meg kicsit túltöltött olajjal. Az, van, hogy kicsit magasabban áll a szint a tekknyőben. De nem kalimpálnak a hajtókarok az aljáig.
Mondjuk az nekem sem tűnik reálisnak, hogy 1dl=6mm. Az nem lehet, hogy "elfelejtett" szűrőt cserélni a szerelő?
Mexy: Qtyának 1.6 szívó eskrossza van.[ Szerkesztve ]
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Qtya123
őstag
Lecummantok belőle majd a nívón keresztül. Jó amúgy, hogy már egy olajcserét sem bízhat rá az ember másra. Gondolom sietett és nem szórakozott az 1 deci kiméréssel.
Nem márkaszerviz, de Suzuki a fő javítási iránya. A pecsét miatt vittem hozzá, meg azért mert más dolgokat jól megcsinált másik autón. Kérdeztem minek bele az egész, a válasz hogy mindig így csinálja évek óta, mert lényegesen túl kell tölteni ahhoz, hogy probléma legyen. Oké, de szerintem ez akkor sem profi és alapos hozzáállás. Szerintem elengedem a szervizfüzet bélyegzést, úgyis 9 éves az autó, csak eddig szépen vezetve volt és nem akartam megszakítani. Cserélem majd magamnak. Ezt is...
Olajszűrőt cserélt, látok rajta amit vittem. Amúgy szemre mondom a 6 mm-t hogy most pontosan 4,vagy 6, nem tudom. Fél cm körül. Amúgy tuti az van, hogy kb 3.8-nál már maxon van, főleg, ha nem hagyják jól kicsöpögni, ezért a 4-el már max feletti.
IS200-ba 4.2 az előírás, de mindig úgy cseréltem, hogy egy 4 literest öntöttem bele és pont maxon volt.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz Qtya123 #66010 üzenetére
Ember, ha cseréltél már valaha olajat, akkor kb tudnád, h a 6mm az minimum fél liter. A szerelőd meg sztem megnézte kb az autónak az üres motorra vonatkozó olajtöltetét, és beleborította azt. Pedig annyi csak 1x kell bele, mikor szárazon feltöltik.
Vagy nem szarozott, beleborította a 4 literes flakont, mert lesz@rta/sietett/jóvanazúgy.[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #66006 üzenetére
Nem is a motorkód volt a lényeg most, hanem hogy erős literrel többet számláznak ki rá, aztán ugye a maradékkal mi lesz? Van aki beleönti, van aki elteszi magának, van aki csak kiszámlázza de a hordóból már csak 3,3-at kér le...
Mondjuk az nem fogja elcsippegetni olyan hamar mint a töltött, ez igaz.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qtya123
őstag
válasz ncc1701 #66011 üzenetére
Mivel sosem töltöttem túl, ezért nem tudom, hogy a max felett hány mm, mennyit jelent. Egy biztos. Volt szűrő cserélve és 4 liter, ami bele került. Sok-sok decivel nem mehetett több bele.
De szopkodás lesz a nívón, meglátjuk, ha leszedek 1 decit, mit mutat a pálca.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Qtya123 #66010 üzenetére
Én úgy szoktam hogy leengedés után csavart vissza és kezdésből beleöntök 3litert kb (látod a kanna oldalán úgy 3/4-ét, öntés előtt akár centivel megmérem), aztán ráindítok hadd szívja meg magát minden ami akarja, leállít, hagyom kihülni, szint megnéz, felöntöm maxra, aztán másnap reggel megint és úgy egy hét múlva is megnézem még egyszer, ez működik a bimmerel is meg a Vitarával is.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qtya123
őstag
válasz 2ozzmexy #66014 üzenetére
A Swiften én meg úgy, hogy a 4 literből ugye mindig marad. A benne maradt szintet egy vonallal megjelölöm a csere előtt az új olaj flakonján és nem kell mérnem, öntögetni, stb, hanem beöntöm a vonalig és maxon van. Majd ezt a flakont elteszem (később sosem kellett ráönteni, nem eszi az olajat) és következő évben ez a flakon lesz a jelölős mérce.
-
Qtya123
őstag
válasz ncc1701 #66011 üzenetére
Kimentem az autóhoz egy tolómérővel, mert idegesített már...
Dob a szemem, az amit én jó fél cm-nek mondtam szemre, az tolómérővel 2.5 mm körül van. Így tippem szerint kb nagyon max 2 deci jöhet le a maxig, de nemsokára kiderül, lekapok belőle ma.De a cső amim van, nem megy le a nívóba, kb felénél megakad, gondolom szűkül, vagy más a forma, ami megvezeti a pálcát, szóval olaj leeresztő csavar csöpögésig lazítás lesz a mutatvány. Ehh, valószínűleg feleslegesen dolgozom vele.
[ Szerkesztve ]
-
-
Qtya123
őstag
válasz dethroner #66025 üzenetére
Az ötlet nem rossz. Legyen a neve mártogatós olajcsere.
Amúgy végeztem. 1,2 dl mínusz adta ki a maxot. Szóval lényegében feleslegesen dolgoztam.
Plusz a szemmértékemen kívül a memóriámmal is baj van. Mert teljesen elfelejtettem, hogy 1 éve ugyanezen a plusz 1 deci volt a nyűgöm.Szóval szerintem kijelenthető, hogy az 1.6 Crossba, Vitarába mehet a 4 liter, ha egy lusta és kapkodós ember vagy, egyébként meg a precíz a 3.8-3.9 közötti.
[ Szerkesztve ]
-
csaba1203
addikt
Sziasztok!
Holnap cserélik a gyári 4 éves gumikat újra.....
A kérdésem az lenne, hogy a TPMS szenzorok ugye a gumikhoz vannak tanítva vagyis a jobb első nem mehet bal hátra ha jól tudom.
Valaki erősítsen meg ebben, mert nem biztos, hogy ott tudni fogják.
Suzuki Ignis 2019 amiről szó lenne. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz csaba1203 #66028 üzenetére
Elő fordulhat hogy hibát dob, sőt az első pár méteren nyomasertek sem lesz, de el kell vele indulni, pár perc és megtanulja. Téli nyári atszerelesnel szokott havaria lenni vele, ez egy örök téma ha visszaolvasol. (Mondjuk kell egy keveset azt alairom... )
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
blakey
titán
válasz Brogyi #66033 üzenetére
Ugye TPMS-t is cserélsz? - 4 éves autón még nem kell cserélni, szerintem bírni fogja a 8 évet is, de majd kiderül. Enyémek idén 6 évesek, nem tudom, hogy meddig bírják.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
dethroner
veterán
válasz 2ozzmexy #66030 üzenetére
Pedig nem kéne újratanítani, ha a kocsi összepárosodik a szenzorra, attól kezdve bármikor kerül bárhová a kerék, mennie kell egyből. Nálunk a 2 szett gumi cseréjekor egyből mutatja a nyomást, pedig cserélgetve is vannak.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Vigneau
félisten
válasz csaba1203 #66028 üzenetére
Nekem két garnitúra kerekem van, azokat váltogatom szezononként. Az egyenletes kopás végett oldalanként az elsőkből lesz a hátsó és fordítva. Felrakás után egyből guminyomás ellenőrzés és csak utána adok gyújtást. Meg se mukkan a TPMS lámpa.
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #66035 üzenetére
Nekem sincs gondom, nyomás érték nincs azonnal, picit menni kell, mert csak akkor mér ha forog a kerék (valahol olvastam, vagy itt vagy indexen). Worth Case Scenario-t írtam, volt már akinek gondja volt ezzel szezonális cserekor, minden ősszel és tavasszal örök téma, mint az első fagyok beköszöntével az akku meg a bikazas.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
csaba1203
addikt
Megvolt a csere kiparkoltam mentem 200 m-t és elaludt a figyelmeztető felirat.....
A gumik jók csendesek remélem 5 évet elfutnak majd gond nélkül. -
Qtya123
őstag
Olaj témához még egy szösszenet/érdekesség.
Ugye, mikor új olaj kerül bele, akkor a pálcán nézve szép átlátszó és mikor letörlöd, akkor a papírzsebkendőn is világos sárga színű foltot hagy. Az ember azt hinné, hogy aranysárga nedű csörgedezik a motorban. De még leengedéskor is a vékony folyó csík szép színű.
Aztán mikor kicsit egybegyűlik, már nem is olyan világos, mint gondolná az ember.
A kép kicsit csalóka, ha normál fényben van, akkor sötétesbarna.
De 50-60 km-es olaj ilyen: [kép]Mondjuk az az érdekes, hogy a 10-12e km után leengedett olaj sem korom fekete. De valahogy ezt az állapotot hamar eléri, gondolom megszínezni a bent maradt régi olajmaradék. Szűrő cserélve volt természetesen.
[ Szerkesztve ]
-
simonjoe
senior tag
Ma egymás mellett ált a mi Splash-ünk egy másikkal. Azt vettem észre, h a miénk kipufogója fémtiszta, mint egy DPF-es dízelé. Nem így a másiké, tök szutymákos, kormos fekete volt. Vajon mi történhetett szegénnyel?? Eszi az olajat, vagy sok a rövd táv vele? Nem értem.
Joe
-
Qtya123
őstag
válasz Gyöször #66043 üzenetére
Én sem vagyok híve. Az utolsó cseppig úgysem tudja az ember kiengedni és nem akarom, hogy bármennyi is benne maradjon a mosó cuccból.
Ha a szelepfedél alatt a vezérlés rész szép tiszta, lerakódás mentes, akkor szerintem nem érdemes használni. De azért meglepett, hogy a minimálisan bent maradó régi töltet hogy meg tudja színezni az újat is.[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
üdv. Voltam gumisnál 4 évszakos ügyben. A sebringet ajánlotta, ismeri, használja valaki? Én még nem is hallottam róla.
-
tboldi
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000