- World of Tanks - MMO
- PlayStation 5
- EAFC 24
- Mortal Kombat 1 - Rövid videón Homelander
- Dragon Age: Origins
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Újabb részleteket kaptunk a Terminator: Survivors című játékról
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Véget is ért egyelőre a Helldivers II körül balhé
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyöször
senior tag
válasz Gyöször #66406 üzenetére
Ú elmesélem bocsika anyósomnak volt egy működőképes Berlingoja, de legyen suzuki, hogy ne legyek offtopik kívülről jól nézett ki, a lámpa foncsolok voltak feketére kivakulva. Ért olyan 250 - 300at. Elvitték műszaki előtti felmérésre, visszajött a lista 550ezres árajánlattal. Nagyon remélem megvan még a drága mamának a lista, újra röhögni támadt kedvem, az első tétel
-alapos mosás, valami 50ezres árral. árva szűz lányok bugyijával gondolom. Szakadtunk, kb 10 ilyen tétel volt, a legolcsóbb volt a lámpa azt egy 10esért megmahinálták volna, gondolom olyan szögből fényképezve, hogy nem látszik a vizsgán.Jobb1 rugó törött: megnéztem nem volt semmi baja
De az utolsó tétel: klíma nem működik, kompresszor javítás plussz gáz sok pénzért. Életbe sose nem volt benne klíma..
Előfordul, hogy összecserélnek papírokat, de rá volt írva a tulaj neve is meg a kocsi rendszáma típusa.
Aztán meglett az a műszaki csak máshol, 2 bontott lámpával. Majd előjött hidegindításkor egy irgalmatlan kalapáló hang, felvették munkalap hidegen kopog. 50 ezerért megcsinálta ( ez egy másik szervíz egy sarokkal arrébb, ráadásul haver a mamáékhoz) hozzuk el a kocsit anyós kifizet, mondták valami meg volt lazulva: ok, anyós indít ugyan az a kalapáló hang hidegen. Furcsán néztünk a szerelőre, érezte valamit mondani kell: ez így jó megnézték nincs semmi baja, melegen elhagyja. Na menjetek ám a ... Elhagytak 50 ezer forintot azon melegébe mi meg a telephelyet. Elvitte ingyen sógor haverja a kocsit üzembentartóival Én akartamez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
nagyúr
-
TommyY2
tag
válasz Napfénysüti #66410 üzenetére
Hát, igen. Nagyon jól élnek a márkaszervizek és egyéb szervizek is.
Néhány hónapja "okoztam" egy kisebb sérülést egy 8 éves autóban (a hátsó ajtaja horpadt be egy kicsit, meg volt rajt némi horzsolás). Valójában nem teljesen én voltam a hibás, de mivel én mentem neki, nem szórakoztam, elismertem a károkozást.
Az én autómon egy minimális dörzsölés nyomon kívül semmi nem látszik (szerencsére).
Megsaccolva az okozott kár (ajtó kihúzatás és festés) max. 100-150eFt lett volna (szerintem).
A biztosító most küldte meg az értesítést, hogy kifizettek a javításra több, mint 800eFt-ot, amit, ha megfizetek, nem fog csökkenni a bónuszom (természetesen a károkozói büntető díjat akkor is behajtanák minimum 2 évig, ami évente dupla költséget jelent).
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
Janusz001
őstag
Hybrid automata allgrip tulajok, lehet már kérdeztem, nektek sport módban, ha mondjuk motorfékkel lassultok nem vált bólintósan visszafele? Felfele tök sima, meg auto módban is, sportban vettem észre, ha mondjuk 90 -ről lassítok fékkel/motorfékkel, akkor mintha darabosabban váltana visszafele.
Ma megint megállapítottam a mosóban, hogy soha a b***s életben nem lesz többet fehér autóm, baromi nehéz levakarni gőzborotvával a ganét róla.
[ Szerkesztve ]
-
Janusz001
őstag
válasz TommyY2 #66411 üzenetére
Asszony is pár hete rendezte le az alig fél éves scross -át. 10 méterről már szinte semmi sérülés nem látszik, de van a fényszórón kis repedés, eltört a hűtőrács egyik patentja +pár műanyag idom deformálódott, valamint a motorháztetőn is minimális nyomódás (ezt nem vették cserére, újrafényezés lesz) , nagyságrendileg 1.2misi lesz casco -ra.
-
szabonagyur
félisten
válasz Janusz001 #66414 üzenetére
Én inkább azt mondom, hogy a mosókkal van a gond. Tegnap mostam le az enyémet 700 km magyar pálya után, full bogár. Alig vitte le a lándzsás (2000 Ft elment), nyomás volt de anyag benne semmi...
Pár hete 1300 km után mostam le németeknél random mosóban, kb 2 EUR-ból csak ragyott és nyomás mellett az anyag is jó volt benne.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
JamesFinn
senior tag
Csatlakozom én is ezzel:
[kép]
A márkaszerviz 350000 forintra árazta.
Casco terhére csinálják. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz szabonagyur #66416 üzenetére
Mert azok a bogaroldok egy vödör exkrementumot nem érnek... főleg ha 1-2 napja süti már bele a védtelen fényezésbe a nap. Alapvetően túl vannak hígítva ott a vegyszerek hogy biztonságos legyen és a magasnyomású teljesítménye is vissza van véve ilyen 120-140 bar körülre, nehogy utána a kedves ügyfél jöjjön cirkuszolni hogy megserult a fényezése, igaz ő nem tudott olvasni...
Vegyél rendes bogaroldot, barmilyet (akár prelix/prevent) és hagyd hatni pár percig. Nekem az Ecstar még mindig leszedte, max 3szor is át kell fújni. (Rafuj, vár, samponos hab, öblítés, ha nem jött le akkor újra ugyanez)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Janusz001 #66414 üzenetére
Van valami védelem az autódon? Wax, sealant, coating? Gondolom nincs... ha már 3 hónapja csak akkor látott vizet amikor esett akkor pusztán erintesmentes mosastol nem lesz tiszta, kell a mosokesztyu+vödör. Mondanám hogy hozd át, de gondolom magad szeretted volna intézni. asszony jól van amúgy vagy olyan nagy csatt nem volt? Azért kellene neki szólni hogy sok lesz a jóból évente osszetorni egy autót költséges hobbi
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
TommyY2
tag
válasz Janusz001 #66415 üzenetére
Én örülök, hogy nem sérült meg nagyon az autóm.
Inkább kifizetem a károkozás miatt két éven keresztül azt a plusz 50-60eFt-ot a kötelezőre, mint hogy a casco díja legyen a következő kitudja hány éven keresztül 100eFt helyett 200-300eFt.
Úgy vagyok vele, hogy csak a nagyobb sérülések fedezése érdekében van casco-m (remélem, hogy soha nem kell használnom), a szépséghibák nem nagyon zavarnak.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz 2ozzmexy #66420 üzenetére
Bogároldó nélkül úgy szoktam, hogy jól bevizezem a szennyezett részt, várok vele, pár percet, mikor kezdene száradni megint bevizezem és még egy harmadik vizezés is van. Ennyi idő alatt felpuhulnak annyira a tetemek, hogy leszedi a magasnyomású. A bogároldó annyit segített csak nekem (Turtle márkájú termék), hogy egy minimálisan kevesebb ideig kellett várni arra az állapotra, amire felpuhul. De az bogároldóval sem ment, hogy csak ráfujkodtam, vártam 2-3 percet és kész. Ha így próbáltam, akkor rajta maradt egy csomó.
Ja és a motorháztető élén volt egy kavicsfelverődés, amit javítófestékkel lepöttyöztem. Egész jól sikerült, tartós is volt, de ahogy rákerült a bogároldó a festék elszíneződött (jó néhány árnyalattal világosabb lett), tehát kikezdte a bogároldó. Újra kellett javítanom.Amúgy nincs is bosszantóbb, mikor egy tiszta, csilli-villi autóval megindulsz az autópályán és már indulás előtt tudod, hogy mosnod kell utána.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Qtya123 #66423 üzenetére
Alapvetően a Turttle termékeket szeretem a jó ár/érték arányuk miatt, ám ez nem mindegyikre igaz...
Bogaroldobol a sonaxot, a carplan bugblitz-et és a mostani Ecstart is bátran ajánlom, mert tudom hogy működik és nem bántja a fényezést (a gyárit!).
Valamiért az emberekben az van hogy körbe fújja mindenféle csuda kemikaliaval aztán levereti magasnyomásúval 200 forintért és voila showroom shine, pedig ez egyáltalán nem így van. pedig ha nem érsz hozzá nem fog lejonni maradektalanul."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qtya123
őstag
válasz 2ozzmexy #66424 üzenetére
Lejön az, csak szénné kell, hogy ázzanak a tetemek. Amúgy maga a kosz valóban van az a szint, hogy elég a nagynyomású. Moshatod érintés nélkül egész nap, akkor sem lesz 100%-os.
De engem még a bogaraknál is jobban zavarnak a fákról lehulló cuccok. Mert behullik mindenhová. Most is a feleségem hársfa alá állt és a virágának a nagyon apró részei ráhullottak. Ettől ideget kapok, mert a szélvédő alján a műanyag rácson belülre is behullik és kényszerképzetem (vagy lehet nem is annyira kényszerképzet, hanem valós kockázat), hogy ott bent elkezd majd egy helyen összegyűlni és egyrészt elzárja a víz kifolyására tervezett járatokat, másrészt szépen bekomposztálódik és belülről rothaszt majd.
És ezt nem olyan feszegetés mentes művelet leszedni kitisztítás végett, mint a régi Swiftnek. Ott 2 ablaktörlő le, 4 patent ki és lazán kiemeled, mert nincs befeszítve sehová, csak ott fekszik a tetején.
A Cross meg elég feszegetős, a festéket meg nem szeretném leverdesni/összekaristolni, ha kiszedném ezt a műanyag cuccot: [link]
[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
-
blakey
titán
válasz szabonagyur #66426 üzenetére
Akármilyen mosóba nem megyek, ahol pl. mosni szoktam, ott szépen lejön minden, 1000 Ft körül szokott lenni és kefés mosáson kívül mindent használok.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Qtya123
őstag
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz blakey #66427 üzenetére
A keverési arányt minden mosó magának állítja be. A legbosszantóbb számomra amikor olyan messze van a keverés helye a pisztolyt hogy 120 másodpercből (200 forint) csak az utolsó 15-20 amiben sampon jön mondjuk...
Bár mint tudod én viszek magamnak mindent."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz szabonagyur #66426 üzenetére
Nyaralasra en sem viszek, de legutóbb jött velünk a kézi habozo is (meg felnitisztitó, bogaroldo és gyorsviasz)
Alapból mostmár nem vinném ha emiatt kell valamit itthon hagyni, de simán befert.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #66433 üzenetére
Le tudod mérni ha nagyon akarod... egyébként mindenki meg van őrülve érte mintha valami varázspálca lenne, közben a titok nem a nyomásban van. Egy sima kerti slaggal is ugyanazt el lehet érni megfelelő technikával és vegyezerekkel.
Én a helyedben már vettem volna egy K2-t, 3 autónál hamar megtérül... max 3 évente kuka.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
-
2ozzmexy
aktív tag
-
addikt
-
simonjoe
senior tag
válasz AMD Power #66439 üzenetére
Egyik barátomnak is volt, rögtön a megjelenésekor regisztrált és vett egyet a nagyobb aku pakkal, majd kb. 4 hónap után eladta. Szerinte élhetetlen itthon az elektromos. Ha jól emlékszem, talán két-három éve jelent meg itthon először, ez akkor történt, ma már biztosan jobb a helyzet. De természetesen gratula Memmaao-nak, és sok gondtalan moslygós utazást vele!!
Joe
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz simonjoe #66441 üzenetére
Ha tudod otthon tölteni évekkel ezelőtt telepített napelemről szigetüzemben, akkor kiadja a matek. Jelenleg 540-ért tankoltam literenként 95-ös E10-et, abból eszik a Vitara 100-on 7-et, számold ki hogyha megyek évi 12k km-t (ami egy erős magyar átlag, tehát van aki kétszer többet van aki fele annyit se) mennyi az éves üzemanyag költség és mennyiért telepítették annó a napelemet. (mondjuk 2018-ban)
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
addikt
válasz AMD Power #66439 üzenetére
A csomagtér kisebb. A hátsó sorban itt is csak két isofix ülés fér el, mint a Vitaràban . Elöl kényelmesebb ( ülés szellőztetés, deréktàmasz). Családi második autó, a 5+1 kutyàs járművünk továbbra is egy VW Touran. Ezzel suli - ovi körre megyek és dolgozni. Január óta van 6kW-os napelem a tetőn (1.1M volt a saját költség, a felét állta az otthonfelújítàsi keret). Havi kb 350kW a fogyasztásunk és a duplája felett termelek, így a teljes áramfogyasztást és az otthon töltést 100%-ban fedezi a kiserőmű.
Mióta Szekszárdon van a légimentő bázis, beesett havi plusz 800km. A Vitaràba már 450e forintot tankoltam idén, és elkezdtek megszaladni a kilométerek, így pl. már az évi 1 szervíz sem lett volna reális. 68e km, 5 évesen el tudtam adni 5.8M forintért. Otthonra felrakattam egy Tesla gen3 fali töltőt. Így minden adott.Egy teli akku 505km. Ami nyilván pálya tempó mellett nem annyi, de pl. tegnap Kaposvár - Kozármisleny oda -vissza 11.5kWh fogyasztás és maradt 300km hatótáv.
[ Szerkesztve ]
My name is Bond, James... Dean.
-
ncc1701
veterán
válasz szabonagyur #66445 üzenetére
Persze. Swift, meg anya yarisa helyett is elég lenne nekünk is egy télen is 150km-t tudó vellany, és tudnám is otthon tölteni. Külföldre menni meg ott a dízel kombi insigniám. Családi házban lakunk, simán tudom otthon tölteni.
Csak nekem nem adja ki a matek, h 30 misit költsek két autóra. Ugyanúgy nem adja ki a matek a napelemre (10eft a havi vellany szla), és nem adja ki a matek azt sem, h rátegyek még 10cm szigetelést a jelenlegi 5cm-re (800m3 gáz fogyott a télen meleg vízzel együtt). Sosem térülne meg.[ Szerkesztve ]
-
Janusz001
őstag
válasz Kolondrum #66419 üzenetére
Akkor ez ilyen, már csak az általam említett morgást lenne jó meghallgatni más 4wd -nél, szerviz szerint nincs gond, bár a 3 év teljes körű lejárta után ki tudja mit kell "cigánykodni" az érvényesítésnél.
Egyáltalán a hajtás része (osztómű,kardán) beletartozik a 10 éves -be? Mert itt motor,váltó,turbó, valamint a hybrid rendszerről írnak.
Érdemes a 3 év teljes körűt hosszabbítani szerintetek? -
Janusz001
őstag
válasz 2ozzmexy #66421 üzenetére
Nincs rajta védelem, vagyis ahol mosom az autót, ott a lándzsással fel lehet vinni valami wax -ot, azt télen használom.
De a mondandóm lényege, hogy az előző indigókék szuzimat sokkal könnyebb volt "látszólag" tisztán tartani. Nyilván azon is ott maradt a retek, de nem látszott.
Szóval nem osztom, hogy fehér autót könnyű tisztán tartani, szalonban is ezzel hülyítettek.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen