Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
bigdigit
addikt
Szerintem attól függ hol használod igazán. Városban 1.2 pályán 1.0. Még persze attól függ milyen a vezetési stílusod. Ha nyugis vagy ismét 1.2 mert mire felépül a turbó már rég elváltod városban. Alapból meg csak egy fűnyíró motor szerintem. Sok gyártó erőlteti ezt a 3 hengert mostanában sőt olyanok is vannak akik sima szívó 1.2 3 hengerest nyomják. Gyötrelem. Saját vélemény.
-
nagyúr
válasz bigdigit #38002 üzenetére
Igazából szerintem az a turbó motor se pályára való. Pont annyi idő alatt épül fel kb a turbónyomás, mint amennyi idő alatt felpörög a szívó 3500-4000-ig és elkezd húzni ... Szóval én városba se zárnám ki az 1.0-t, a suzuki, honda ezer éve gyárt kis turbó motorokat, nem hiszem hogy nagyon mellé lehet velük lőni.
-
bigdigit
addikt
válasz tboy93 #38003 üzenetére
Városba 2500 felett akkor járok ha valami közlekedési vészhelyzet úgy hozná. De ha valaki gyorsulgatni szeret megteheti. Simán 2000 körül elváltva betartva a közlekedési szabályokat sose lesz városban 3-4000. De nálam még pályán sem nagyon éri el soha a 4000-et. Alatta meg van a 130.
-
tboldi
nagyúr
válasz bigdigit #38002 üzenetére
- Pályára sem nagyon való az 1.0T (meg amúgy a Swift sem ). Ha ez a cél, az 1.4T sokkal alkalmasabb rá.
- A turbó már felépült a gyárban, max. a töltőnyomás éri el a kívánt értéket.
- Ezek a turbómotorok alacsony fordulaton adják le a nyomatékot, és nem is rúgnak hátba, mint a chipszes TDI-k, ergo városban mikor elváltod (2500-3000 között), már "rég" megvan a megfelelő töltőnyomás, csak nem annyira érzed.
- Azért erőltetik a 3 hengert, mert ennek a kialakításnak a legnagyobb a hatásfoka. Egy négyhengeresnek pl. nagyobb a belső súrlódás általi energiavesztesége.szerk.: (#38004) bigdigit: Simán 2000 körül elváltva
2000-es fordulaton max. krúzolunk, de nem váltjuk el, különben pápá siklócsapágyak.
De nálam még pályán sem nagyon éri el soha a 4000-et.
Időnként azért célszerű meghajtani (130-nál visszagangolsz egyet), különben ellustul.[ Szerkesztve ]
-
Darksiders84
aktív tag
Még mindig 2007-es Swifte. A kézifék mellett mindkét oldalon van két gomb lehetőség. Minek a helye mit lehet oda szerelni esetleg könyöktámaszt?
-
tboldi
nagyúr
válasz Darksiders84 #38007 üzenetére
Azt hiszem, az ülésfűtés kapcsolóinak lenne a helye.
Nem tudom, hogy gyári könyöktámasz létezik-e, de utángyártott biztosan van, csak azokat általában fúrni és csavarozni kell. -
tboldi
nagyúr
válasz Darksiders84 #38009 üzenetére
Láncos, igen. Cserélni csak akkor kell, ha hidegen, indításkor becsörög, de nem hallottam még olyanról, hogy szükség lett volna rá.
-
bigdigit
addikt
válasz tboldi #38006 üzenetére
Na pont ezért sem kell nekem se diesel se kis turbós benzines. Előző swiftem is kihúzott hiba nélkül 10 év 150k kilométert hiba nélkül és spóroltam ezzel a vezetéssel vagy 600eft-ot. Ráadásul még gázosítva is volt szóval összesen kb 1 millát csak a vezetési stílussal. Nekem elég az óra szerinti 130 is azon az évi egy nyaraláson mikor pályázom. Én csak elakarok jutni a-ból b-be.
-
tboldi
nagyúr
válasz bigdigit #38011 üzenetére
Honnan tudod, hogy mennyit spóroltál? Volt egy másik Swift referenciának, amit más vezetési stílussal használtál, de minden egyéb körülmény teljesen ugyanaz volt?
Nem szereti egyik motor sem az alacsony fordulaton való nyektetést függetlenül attól, hogy szívó vagy feltöltött, benzines vagy dízel. Az, hogy elment alattad 150k km-t hiba nélkül, nem jelenti azt, hogy a következő 150-et is le fogja futni ugyanígy. Gondolom, nem volt szétszedve a blokk és kimérve a kopás mértéke.
Én sem szoktam 130-nál többel menni általában, de nyugodtan vissza lehet gangolni 5-ösből 4-esbe, ha arról van szó. Időnként kell a belső égésű motoroknak ez a megtornáztatás.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Darksiders84 #38013 üzenetére
Sok apró nyomból lehet következtetni. A Totalcaron volt egy cikk egy VW Jettáról ebben a témában, azt ajánlom figyelmedbe.
szerk.: Meg is van.
[ Szerkesztve ]
-
bigdigit
addikt
válasz tboldi #38012 üzenetére
Splitmonitor alapján látom mennyi az átlag.
De az egészben nem ez a lényeg mert meddő vita lesz. El kell fogadni van aki nyomja és leszarja mennyit eszik van aki arra esküszik ha pörgeti jó lesz az autónak is és van aki abból űz sportot minnél kevesebb legyen a fogyasztás. Én az utóbbi táborhoz tartozom és ha tehetném elektromos autóm lenne már. De hozzá is tegyen bármennyire is olcsóbb lenne azzal közlekedni azt se nyomnám hanem azt figyelném minnél nagyobb távot megtegyek egy töltéssel. A kis fogyasztás alapfeltétele többek között a gyors felváltás.
A végére még annyit nem hamarabb váltok mint az autó a kijelzőn tanácsolná. Az általad linkelt cikkben is szerepelt ezt így tervezték és gondolom nem hülyék állították be milyen terhelésnél kellene elváltani mert a váltás helye nem konstans fordulatoknál történik hanem helyzet függő. -
tboldi
nagyúr
válasz bigdigit #38015 üzenetére
Bocsi, de erről most ez jutott eszembe.
Komolyra fordítva:
Csak a második bekezdésre reagálnék, mert az elsőre tényleg nem érdemes.Az autót megtervező mérnökök valóban nem hülyék (a legtöbb esetben, mert azért előfordul egy-két baki), viszont akik a különböző környezetvédelmi normákat találják ki, azok hülyék. Nem azt akarom mondani, hogy nem fontos a környezetvédelem, de az autógyártókra ráerőltetik ezeket az ész nélkül létrehozott szabályokat, és ilyen bugyuta megoldásokra kényszerülnek, mint ez a váltást jelző izé. Csakhogy ezek a dolgok nem feltétlenül jelentenek egyet a motor hosszú élettartamával. Mintha nem is egyeztetnének egy szakértővel sem és nem is törődnének azzal, hogy megvalósítható lenne-e, amit kitalálnak... Nem véletlenül csinálta a VAG is azt, amit dízelbotrányként emlegetünk.
A start-stop a másik kedvencem, műszaki szempontból nézve az sem túl jó a motornak.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Darksiders84 #38018 üzenetére
A miénket még nem kellett szétszedni, nem tudom, hogy milyen belülről. Javaslom, keress a YouTube-on egy videót.
HKorn: Ebből a motorból csak a részecskeszűrő, ami szívás, a többit nem érzem hátránynak. A turbó eleve jó, a közvetlen befecskendezés ugyan kormol, de nincs EGR, szóval ez sem gond, a 3 hengernek meg jó érces hangja van kiforgatva.
[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
válasz Darksiders84 #38018 üzenetére
A gombokkal ki lehet tolni,és ott az elem.
-
Darksiders84
aktív tag
Sikerült átíratnom a szerelő szerint is rendben az autó olaj csere egyenlőre a pótkulcs is mükődik az új elemmel a kuplungot is megszoktam már szóval a lényeg pár hónap keresgélés után Splash helyett Swift lett mert a közelben árban nem volt nekem megfeleő vagy csak gyorsabbak voltak nálam de erre a mostanira lecsaptam egyből mentem másnap szerelő utána egyből szerződés fizetés. A gáz az viszont taposos de egyből megugrik csak taposni kell de gondolom ez is normális vagyis nekem kicsit szokatlan. Köszönöm mindenkinek a hasznos segítségeket. Valami jó kartámaszt/könyöklőt vennék bele ha van jó hely olcsón.
[ Szerkesztve ]
-
Darksiders84
aktív tag
Váltónak az olaját hány ezer km után szokás cserélni?
-
pjen
félisten
válasz Darksiders84 #38024 üzenetére
45000 km a csere előírás.
-
Darksiders84
aktív tag
Ahol látni az órát és hőmérsékletet + jelenlegi fogyasztást ami állandóan változik ugrál azt nem lehet esetleg kikapcsolni?
-
Kicsirics77
veterán
válasz Darksiders84 #38026 üzenetére
de ki lehet,nyomogasd a jobb oldali pálcát a műszerfalon addig amíg üres képernyő nem lesz.
.... .- --... -.- ..-. . -.- .-. .- ..-. - .-- . .-. -.- .-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
-
r.levente75
addikt
válasz Darksiders84 #38026 üzenetére
Átlagfogyasztásra is tudod rakni...
-
pjen
félisten
válasz r.levente75 #38028 üzenetére
Azt hogy?
-
pjen
félisten
válasz Kicsirics77 #38030 üzenetére
Nyomogattam,de a szervíz szerint sem tudja,csak Km és merföld váltás van.
-
-
pjen
félisten
válasz r.levente75 #38033 üzenetére
2006 SWIFT :nyomogatva Km és mérföld.
-
Darksiders84
aktív tag
válasz r.levente75 #38033 üzenetére
Nekem 2007-es Swift és a pillanat jelenlegi fogyasztáson van ami állandóan változik ugrál. Na megnézem az átlagfogyasztását. Váltónak az olajcseréje mennyibe kerülhet?
[ Szerkesztve ]
-
SirKero
őstag
A Suzuki Assistance szolgáltatást alapból mindeni megkapja az új autóval? Csak a műszaki meghibásodásra vonatkozik,vagy balesetnél is igénybe vehető?
Időközben utána néztem arra nem vonatkozik.
[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
Motion_Blur
félisten
válasz Darksiders84 #38035 üzenetére
Nem biztos hogy mutat átlagfogyit, felszereltség függő.
Váltóolaj anyag: [link] x3
Munkadíjjal 15-17k-ban megáll[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
r.levente75
addikt
2008-as swift.
Nyitásnál a vezető ajtó nyílik ha egyszer nyomom meg a gombot a távkapcsolón, ha mégegyszer akkor nyílik a másik ajtó és a csomagtér is (három ajtós).
Azt szeretném ha mind nyílna és zárna egy gombnyomásra.
Ja és az elektromos ablak csak lefelé autómata. Ez így rendben van? -
pjen
félisten
válasz r.levente75 #38038 üzenetére
Igen,enyém is ilyen gyárilag.
-
Darksiders84
aktív tag
válasz r.levente75 #38038 üzenetére
Az e ablak csak lefelé autómata és akkor hogy zárod be/fel? Nekem ami furcsa hogy a távkapcsolón elég erősen kell nyomni hogy hatás legyen az új elemes pótkulcson is ami nem volt használva ugyan az.
-
r.levente75
addikt
válasz Darksiders84 #38041 üzenetére
Felhúzni is a gombbal kell az ablakot, csak egyfolytába nyomni kell.
Lefelé úgy megy, hogy egyszer megnyomom és automatán lemegy magától. -
Darksiders84
aktív tag
válasz r.levente75 #38042 üzenetére
Érdekes nekem le és felfelé is nyomni kell ameddig szeretném hogy nyítva legyen nincs egy nyomásra teljes nyítás és zárás.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Darksiders84 #38043 üzenetére
Amikor lenyomod, utána még van egy kapcsoló, lefelé így megy le automatán, ha a 'gombot' is lenyomod. Nem tudom értelmesebben leírni (ha a 2005+ swiftről van szó).
"... and I hope you have a great day!"
-
Darksiders84
aktív tag
A rádió bekapcsolva van és úgy állítom le a kocsit nem gond ugye? Gyújtásnál indításnál így már akkor egyből szól. Biztosítást tegnap este utaltam el mert így kb 3 ezerrel olcsóbb lett mint csekken viszont nem küldtek még semmit pedig átment. Nem várható valami igazoló email? Igazoltatásnál gondolom lekérdezik hogy van biztosítás vagy nyomtassak valami befizetési igazolást?
-
Kicsirics77
veterán
válasz Darksiders84 #38046 üzenetére
ha befizetted akkor be van fizetve,majd jön az igazolásd róla, hidd el a központi nyilvántartásban látni fogják igazoltatásnál,hogy rendezve van-e vagy sem.
.... .- --... -.- ..-. . -.- .-. .- ..-. - .-- . .-. -.- .-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
-
tboldi
nagyúr
válasz r.levente75 #38038 üzenetére
Nem tudok róla, hogy változtatni lehetne. Ez nem VW, hogy egy kábellel és pár kattintással tudsz mindenfélét aktiválni.
(#38041) Darksiders84: Két állása van lefelé a kapcsolónak, kb. mint egy fényképezőgép exponáló gombja. Az első kattanás után van egy második is.
Bár nem tudom, hogy felszereltségfüggő-e, elképzelhető, hogy a tiédben pont nincs.(#38046) Darksiders84: Nem gond, de ha az indítózás idejére nem kapcsol le, akkor érdemes legalább letekerni egy kicsit a hangerőt, főleg a téli hidegindításoknál. Ha viszont kikapcsol addig, amíg elfordítod a kulcsot, akkor nem muszáj.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ford topik
- Mesterségesen kötne az NPU-hoz bizonyos funkciókat a Microsoft
- Gumi és felni topik
- Linux kezdőknek
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Milyen nyomtatót vegyek?
- Amazon Fire TV stick/box
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen