Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #38297 üzenetére
+1
-
pjen
félisten
válasz Motion_Blur #38297 üzenetére
Én 2006 ban vettem és mindhárom kötelező szervíznél 10/40 olajat öntöttek bele.
-
Motion_Blur
félisten
válasz Darksiders84 #38294 üzenetére
Az 5W40 tökéletes olaj bele a továbbiakra is, feltételezem hogy azért rakna bele a szaki 10W40-et, mert azt gondolja hogy a kopott motorba vastagabb olaj kell.
Ez egy általánosan elterjedt tévhit... főleg hogy ez Suzuki motorban a 200e km az semmi. Ha nem nyélen ment végig
sokan 5W30-at raknak M13A-ba, köztük én is azzal etettem
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
pjen
félisten
válasz Darksiders84 #38294 üzenetére
Ne feledd,itt nem szerelők vannak.Inkább kérdezd meg még másik szervíz ben is.
-
tboldi
nagyúr
válasz Darksiders84 #38294 üzenetére
Ha mindig az előírásnak megfelelő olajat kap/kapott az autó, nincs szükség az attól való eltérésre, bármennyit is mutat a km-számláló.
pjen: Khm...
Amúgy meg attól, hogy valaki autószerelőként dolgozik, még közel sem biztos, hogy ért is hozzá. Sajnos...
[ Szerkesztve ]
-
Darksiders84
aktív tag
válasz Motion_Blur #38292 üzenetére
1.3-as de hogy miért mondta nem kérdeztem vissza nem értek hozzá azért járok ide hogy kicsit többet tudjak és ne csak úgy bologassak a szerelőnek. Mondjuk én 160-nál járok csak rákérdeztem mit javasol mert eddig az 5W40 volt benne és erre ezután mondta.
-
tboldi
nagyúr
válasz Darksiders84 #38291 üzenetére
Azt a szerelőt, aki ilyet mond, hanyagolni kell.
————————
Más: Az imént cseréltem ki a WagonR-ben a 14,5 éves gyári hangszórókat és fejegységet. Meglepett, hogy a gyári hangszórók is kétutasok voltak.
Most kapott 4 db Blaupunkt BGX 402 Mk2-t, meg egy Pioneer MVH-S100UBA fejet.[ Szerkesztve ]
-
Motion_Blur
félisten
válasz Darksiders84 #38291 üzenetére
Milyen motor? M13A?
Miért kéne elfelejteni?
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Darksiders84
aktív tag
Érdekesség vagy inkább kiváncsiság hogy a szerelő azt mondta 200 ezer km után felejtsem el az 5W40-es olajat és már nem emlékszem mit mondott helyette de teljesen mást. Van ennek értelme tényleg így szokás?
-
Motion_Blur
félisten
válasz Darksiders84 #38289 üzenetére
2 emberes, vagy gép kell hozzá.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
tboldi
nagyúr
válasz Darksiders84 #38284 üzenetére
Fékfolyadékból pár deci kell csak, az 1 literes Motul DOT4 3k Ft. Maga csere sem drága, 5k körül megvan szerintem.
-
bajaki
őstag
Értem. Mindegy, a lényeg, hogy tisztában vagyok vele. Nyilván rosszul fog esni ha cserélni kell, de számolok vele előre, ahogy a váltóval is.
-
Darksiders84
aktív tag
Most cseréltettem váltó és motorolajat de valami csak lemaradt most olvasva jutott eszembe ez a fékfolyadék olaj vagy mi. Mennyi ennek az ára?
-
bajaki
őstag
Sziasztok!
Gombóc Swift vásárlásán gondolkozom, nagyjából 1-2 hónap múlva lenne aktuális a téma csak előre elkezdtem gyűjteni az információkat.
Amiket eddig megtudtam:
- váltóban a csapágycserével számolni kell/lehet
- ABS kocka is valószínűleg cserés lehet, kívéve ha 2-3 évente rendben cserélve volt a fékfolyadék
- a széria eleji példányoknál rohadhat a pótkeréktartó környékeEgyéb gyakori betegség van?
1M környékén szerintetek ki lehet fogni szép, megkímélt darabot, vagy inkább kicsit feljebb érdemes nézelődni?
-
tboldi
nagyúr
válasz Darksiders84 #38281 üzenetére
Szerintem az autóhifis topikban nagyobb sikerrel jársz.
-
Darksiders84
aktív tag
Sziasztok 10 éves Swiftbe kérdezném hogy mennyibe kerülhet lecserélni a gyári cds magnót középen a sok gombbal nagy helyen elterülve ami nem nagyon tetszik vagyis jobban örülnék egy levehetős bluetooth usb magnónak ami kb 20 ezer. Az átalakítás szerelés vajon milyen árban lehet? Láttam már ilyet amikor vásárlás előtt álltam rengeteget néztem és volt csodálkoztam is szóval valószínűleg megoldható csak pénz kérdése.
Másik a fényszóró polirozása a mosóban 6 ezer lett volna a pár 2 db de érdekes módon soha nem érnek rá nem vállalják ezért találtam szélvédőjavítósnál jóval drágábban 14 ezerért a pár másfél óra és azt mondja 4-5 évig nem lesz gondom vele mert 3-4-5 rétegbe csinálja a dolgokat vagyis igen alaposan és mondom erre neki a mosóba 6-ért röhögött menjek nyugodtan 3 hét múlva megse látszik az ővé mintha újjá csinálná. Szerintem pofára csak úgy benyögte a 14-et vagy tényleg ennyiért csinálják normálisan? -
Motion_Blur
félisten
válasz SirKero #38279 üzenetére
Tegnap vezettem fater 1.6 szívó Vitaráját, közút-pálya-BP (~ 200km).
Szóval első kézből össze tudom hasonítani a saját autómmal (1.2 TSI 105 lóerő), és úgy érzetem hogy egy lefojtott auóval megyek. Pedig ugye a számok nem ezt mutatják. Nagyon tetszik az autó, imádom az M16A-t, de turbósból ha visszaülsz a szívóba, olyan mintha egy malomkövet húznál magad mögött. Szóval dinamikában az 1.0T is megeszi reggelire a 1.6 szívót ebben biztos vagyok, főleg mindennapi használatban, nem tiltásig való gyorsulásban.
Egyébként krva jó autó a Vitara, menetzajon kívül nem tudok másba belekötni.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
SirKero
őstag
válasz Benhill #38277 üzenetére
A facebook Vitara csoportban van aki tett fel de nem ajánlott. Gyengébb vele a vétel.
Ha már volt fenn sorryMost olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
blakey
titán
válasz Benhill #38277 üzenetére
Minek? Bát ha ráncfelvarrott akkor megértem de az előző szérián nem olyan hosszú az antenna. Egyébként csak olyat érdemes feltenni aminek van csatlakozója is vagy legalább a szár helyére becsavarható különben semmi értelme.
*** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Benhill
senior tag
Ilyet próbálkozott már valaki tenni vitarára?
Fekete színű kellene, milyet érdemes venni? Max 10 usd-t adnék érte
-
jézusom
addikt
Újabb kérdés merült fel. Az autó kinyírása előtt sikerült fullra tankolni az autót Ugyebár van egy mechanikai védelem, hogy ne lehessen leszívni az üzemanyagot, de én nem nagyon akarok bontásra adni autót teli tankkal. Van valami mód, hogy mégis le tudjam szedni a benzint?
Válaszolok magamnak előzőre. 20évet megélt autónál lehetséges kivonni az autót véglegesen, oldtimert gyártani, aztán az el is felejtődhet. Az enyém 2003as, így nem releváns.
[ Szerkesztve ]
-
jézusom
addikt
válasz Darksiders84 #38273 üzenetére
Ezt a bontós leadásra érted? A kormányablaknál tudtommal csak fél évre lehet kivonni.
-
jézusom
addikt
Sziasztok!
Volna egy kérdésem, ha úgy érzitek válaszolhattok privátban, mert lehet, hogy nem teljesen legális a megoldás.
Szóval, hogyan lehetséges az, hogy eladnak egy autót, konkrétan swiftet de minden papír nélkül simán bontják? Vagy egyben adják tökmindegy, de nuku papír, pedig az eladónak le kell adni az autót, nem?
Köszi!
-
tm5
tag
válasz adam_454 #38270 üzenetére
Nekem is 1.4T automata van, mondjuk nekem is AllGrip-es. Ugye tavaly csak úgy volt elérhető.
Nekem ez már a 3. automata váltós autóm és 19 éve mindig az a család első számú autója.
Szerintem elég finoman vált és nekem elég gyors is, ha épp vissza kell váltani pl. egy előzés miatt.Erős emelkedőn, lejtőn ritkán bele kell nyúlni. Ott előfordul, hogy rosszul választja meg a fokozatot. Általában egyel tovább kell lökni, mert bőg a motor.
Városban, részterhelésnél elég alacsonyan tartja a fordulatot.
Megbízhatóságról majd 10 év múlva referálok.
Én megbízhatóbbnak gondolom, mint egy DSG-t vagy egy CVT-t. Ha tudod, hogy hogyan kell kezelni az automatát, hogy neki is jó legyen akkor nem kellene gondnak lennie. -
adam_454
tag
válasz Tom1939 #38266 üzenetére
Köszi mindenkinek!
Csoportban van valakinek automata sx4-e? Érzésre milyen, hogy működik? Hogy sikerült a programozása? Életemben eddig csak egy automata váltós autót vezettem, az is egy dsg-s golf volt. Megbízhatóságról vannak hosszabb távú tapasztalatok? Illetve hol szereti tartani a fordulatot? Ez is alapjárat közelében?
Inkább olyan iskola híve vagyok, hogy alapjárat közelében nem terhelem a motort, pedig a mostani egy TD, szóval van ott is ereje, simán tartaná a sebességet sík úton városban.
Érdekel, mert (túl) sokat járok városban, és már kezdek lenyugodni, ellustulni, de ha sokszor hibásan választ fokozatot, akkor inkább maradok a kézi váltónál.
-
Siriusb
veterán
válasz Darksiders84 #38267 üzenetére
A 15 éves WagonR váltójába idén Eneost vettem, azóta gyönyörűen simán jár.
Motorba szintén Eneos-t, 5w40-et szoktam rakni. -
tboldi
nagyúr
válasz Darksiders84 #38267 üzenetére
Tulajdonképpen bármilyen 75W90 GL-4 jó. Sokan a Castrolt szeretik, de más nagyobb márka termékével sem lehet mellényúlni. Apum WagonR-ében most Motul van, egyelőre még nem esett szét.
Motorolajból inkább 5W30, mert az a gyári ajánlás, de a 40-nel sincs semmi baj, az is mehet nyugodtan. Inkább az ACEA és az API jelölések legyen megegyezőek vagy jobbak, mint az előírás.
[ Szerkesztve ]
-
Darksiders84
aktív tag
10 éves Swiftbe milyen olajat szoktak cserélni a váltóba? Csak hogy képben legyek mert pénteken megyek nehogy levegyenek valami gyenge minőségű gagyival drága áron. Lesz motorolaj csere is az 5w40 vagy inkább 30?
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz adam_454 #38260 üzenetére
Hagyományos az automata ahogy előttem írták (ez szerintem komoly előny). De az 1.0t-ben a vitara 1,6 váltója van ami nem bírja a 170-es nyomatékot, ezért ott 160-ra van visszavéve. Tesztekben is jobban szerepel ahogy én olvastam az 1.4t automatája. Nekem az van, szerintem szuper.
-
kisza25
félisten
válasz Napfénysüti #38258 üzenetére
Nem ez a kettő van versenyben, a tesztvezetés dönt, de addig is mindkettőről ki akarok deríteni mindent
Pro kontra mindegyiknek van előnye-hátránya
Fiatot pénteken tudom kipróbálni, suzukit még nem tudom, eddig 4 kereskedéssel beszéltem, de még nem kaptam visszajelzést[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
pjen
félisten
válasz r.levente75 #38259 üzenetére
Nekem sem kellett volna még. Szerelő szerint még volt benne kB 30000km, de akkor megint a munkadij. Így +20000 és passz.
-
@tco@
aktív tag
válasz r.levente75 #38259 üzenetére
Ha én szakszervízes lennék, csak a hibát orvosolnám. Ha preventív jelleggel cserélnék alkatrészt ahogy a másik szervíz javasolta számodra, azzal elismernék egy eddig be nem vallott típushibát.
[ Szerkesztve ]
-
adam_454
tag
Sziasztok!
Az új S-Crossnak milyen rendszerű az automata váltója? Főleg az első kerekes érdekelne, ha van különbség köztük.
-
r.levente75
addikt
Utánajárást követően ma bejelentkeztem jövő hét csütörtökre a szakszervízbe.
A 70k-s lesz a befutó. 26 éve működő Suzuki szalon és szakszervíz szimpatikusabb volt mint valamilyen ismeretlen sufnitunning.
Ez anyag és munkadíj mindent cserélnek. Kuplungot szoktak még ilyenkor cserélni, nálam azt szerencsére még nem kell. 40k plusz lett volna.
Pecsétes szervízkönyves szakszervízes csere lesz, talán ez lesz a legjobb, még ha pár ezerrel többe is kerül mintha valaki más csinálná. -
kisza25
félisten
sziasztok a balenonak a felni osztókör milyen? 4x100?
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
-
dobost
senior tag
válasz Tom1939 #38252 üzenetére
Én arra számítok, hogy a Vitara népszerűsége az Scrossal szemben kicsit kiegyenlítődik. Eddig azért vitték jobban, mert jóval olcsóbb volt és szívó benzin. Most 50e Ft különbség van közöttük és az scross nagyobb és jobban felszerelt.
Az orra meg persze egyéni preferencia, nekem jobban tetszik az Scross. -
őstag
válasz dobost #38246 üzenetére
Az automatára az igényt egyszerűen alábecsüli a suzuki szerintem. Nekem is várnom kellett rendesen múlt évben, pedig akkor csak allgrippel együtt volt 1.4t automata. Mondjuk legalább gyártási időm volt.
Most azért is rosszabb a helyzet mert volt a nyári átállás, és gondolom sokan kivártak és maradtak az scross mellett
+ szerintem a vitara facelift magyar szempontból nem nyerő (hátulja megosztó, csak turbós, felszereltség továbbra is markánsan rosszabb a legnépszerűbb gl+ szinten), lehet hogy ettől is nő az scross rendelés
+ van az új fogyasztási ciklus szabály amivel mindenki szív (golf pl. nincs éppen ha jól tudom).
Szóval szerintem teljesen hihető hogy a márkakereskedés sem tudja mikor lesz autó, át kell állni az új realitásokra.
-
pjen
félisten
válasz r.levente75 #38250 üzenetére
Nem,mondta is a szerelő,hogy nem a sz@r japánt,hanem angolt tesz bele.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Házimozi belépő szinten
- Óra topik
- Milyen egeret válasszak?
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Jön Trump, Zuckerberg és a Meta pedig 180 fokos fordulatot vett
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Xbox tulajok OFF topicja
- Gyúrósok ide!
- Wuthering Waves
- További aktív témák...
- Vállalom Xiaomi Okoskamerák szoftveres javíttását
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- Regular - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával
- SZINTE ÚJ, GARIS, 2024 SENCORE S70 400W EROLLER
- Eureka Mignon Specialita 17NX
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette" - XL - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával