Új hozzászólás Aktív témák
-
eami
addikt
válasz tisszekreny #38449 üzenetére
engem érdekelne hogy miért akarod kiloni az ABS.
-
BigBlackDog
veterán
Nem tudod lábbal olyan gyorsan pumpálni, mint ahogy az ABS teszi szvsz. Meg mondjuk műszakin sem fog úgy átmenni tudomásom szerint, ha ki van ütve ez a feature.
"...hanem esetleg pumpál..." > Pont ezt teszi az ABS is, csak hatékonyabban, mint a humán erőforrás.
Gumiméretből meg én maradnék a gyári méretnél. 1-1.5 centiméterrel nagyobb lenne a kerékátmérő, ha váltanál.
[ Szerkesztve ]
-
-
pjen
félisten
válasz BigBlackDog #38456 üzenetére
Ezt nem én talátamki a Tc- n hallottam,nem is gondoltam,hogy ki lehet kapcsolni.A gumi méretnek meg vsn táblázata,de 3% ig nincs gond.
[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
válasz BigBlackDog #38456 üzenetére
Ezt nem én talátamki a Tc- n hallottam,nem is gondoltam,hogy ki lehet kapcsolni.A gumi méretnek meg vsn táblázata,de 3% ig nincs gond.Ha olvasgatsz például téli gumiból mindenhol eggyel keskenyebbet ajánlanak.
-
BigBlackDog
veterán
Hát, én eddig csak a gyári méret ajánlásokat olvastam több helyen is. Jobban mondva a nyárihoz képest eggyel keskenyebbet (= egy mérettel kisebbet a váltóméretek közül) szoktak ajánlani télire.
Az ABS-el kapcsolatban meg gondolkoztam kicsit reggel. Nem teljesen értem, hogy miért lenne rövidebb a fékút száraz/nedves aszfalton ABS nélkül. Ugye a fizikát "nem lehet mgbszni" és emlékeim szerint a tapadási súrlódás maximuma mindig nagyobb lesz, mint a csúszási súrlódási erő (ugyanolyan körülmények között, ugyanazoknál a testeknél). Mivel az ABS gyakorlatilag a csúszás-tapadás határán fogja tartani a kerekeket, így azoknál fellépő súrlódási erő valahol a tapadási súrlódás erő maximánál lesz. Ha csúszna a kerék, akkor jóval kisebb súrlódási erő lassítaná a járművet. A saját tapasztalatok szerint ABS nélküli autóban még lereagálni sem fogod tudni olyan gyorsan a kerék megcsúszást, mint az ABS (nemhogy még pumpálni a pedált).
Egyedül jégen/mély hóban/sárban/kavicsos felületen tréfálhat meg az ABS, de azért az esetek 95%-ban nem szokott ilyen utakon járkálni egy átlag autós. Ha meg igen, akkor is csökkentett sebességgel.
Egyébként még jó pár évvel ezelőttről nekem ez a videó maradt meg, ami a fent írtakat támasztja alá.
[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
válasz BigBlackDog #38460 üzenetére
Ha megnézed a Hungaró gumi váltó katalógusában,ott is zöld sznnel hozza a méretváltást.100-nál 98 kilómétert fog mutatni az óra.Persze a gyáriból baj nem lehet.ABS-nem írtam,hogy,nincsigazad csak azt,hűgy láttam ilyen ismertetőt.Mint írtam,nem is tudtam,hogy ki lehet kapcsolnil
[ Szerkesztve ]
-
tisszekreny
tag
Sziasztok,
Látom, egy kisebb "vitát" robbantottam ki az ABS kigyilkolásával. Amikor vettem az autót, nem akartam hogy ABS-es legyen, csak benne volt. Fontos volt számomra a 2 légzsák, a klíma, a szervó és a gáz (LPG) üzem. Egyetlen ilyen tulajdonságokkal rendelkező példány volt akkor elérhető, amelyben ABS is volt.
Az autó felszereltségi szintje: GLX Manager IV + ABS
Előre leszögezném, hogy nem vagyok ABS ellenes. Szeretem az ABS értelmes autókban.
Néhány háttérinformáció rólam:
6 évig vezettem egy 3 ajtós Swift-et (szintén 2000), ABS nélkül. Télen-nyáron, hóban-fagyban vezettem, volt tapasztalatom ABS nélküli Swift-tel, így volt viszonyítási alapom. Másik, hogy rendszeresen vezetem (akkor is és most is) édesapám autóját (2003-as Seat Leon), így volt/van tapasztalatom olyan autóhoz is, amelyben az ABS szuper.
A szóban forgó Suzuki 2016 novembere óta van nálam. Mióta nálam van, azóta sírok fateromnak, hogy szar az ABS benne, mert abban a pillanatban hogy bekapcsol, elgyengül a fékerő. Ő ezt nem hitte el, mindig mondta azt, amit Ti is írtatok, hogy a legjobb tapadáson tartja a kereket, kormányozható marad, stb. 2016 decemberében sikerült vele megtolnom egy Passat-ot úgy, hogy 30-cal araszolt a sor, és 15-17 méterre mentem tőle. Ahogy fékezett, egyből satut vertem, az ABS dobolt mint az őrült, de nem lassultunk semmit. Semmi baj, ráfogtam téli gumira (Semperit volt rajta ekkor), továbbléptem a dolgon. Vettem rá a 2016-os ADAC téli gumi teszten jó eredményt elért téli gumit. A jó gumival tavaly télen mentem egy városból kifelé, 60-as szakaszon óra szerint 70-nel. Egy zebrához közelítve lassítottam mert sötét volt, viszont kb. 20 méterre voltam a zebrától, mikor megláttam, hogy egy úriember a szembejövő sávban sétál a zebrán teljesen sötét öltözetben. Nem voltak mögöttem, satufék, (mivel már előre lassítottam így már csak kb.) 60-ról 20 méter alatt lelassultam 35-re. Az az egy szerencsém volt, hogy az úriember figyelt. 0 fok körül volt, az aszfalton volt egy kis lecsapódás, de nem volt lefagyva. 20 méter alatt kb 25 km/h-t lassultam. Ezt nem nevezném jónak.
A "sors" úgy hozta, hogy 2 héttel ezelőtt 1 hét erejéig autót cseréltünk faterommal családi okok miatt. Mikor visszaadta, mondta, hogy elfogadja amiről már lassan 2 éve sírok az ABS-ről. Mondta, hogy a szomszédjuk előtt elkezdett lassítani, hogy megálljon a ház előtt. Lassítás közben az egyik első kerék ráfutott egy csatornafedőre ami nedves volt. Az ABS bekapcsolt, és a fedő után még 8-10 méterre is dolgozott folyamatosan. Mondta, hogy érezhetően gyengült a fékhatás (mondta hogy a kocsiban a "bólintás" mértéke is csökkent) amikor aktivizálta magát az ABS. És mindezt nem nagy tempónál. Mikor megtapasztalta, elfogadta azt, amit én lassan 2 éve mondok.
Gyakorlati példa: Miskolcon, amikor hajtunk be a Tesco parkolóba a Shell kút mellett, az út teljes szélességében keresztbe el van repedve. Nagy repedés, van néhány centi hézag is miatta. Ez a hézag kb. 10 méterre van a parkoló körforgalmától. Ezen a hézagon átmentem 30-cal már fékezve, az ABS bekapcsolt, és majd csak akkor kapcsolt ki, amikor behajtottam a körforgalomba. Addig folyamatosan dolgozott úgy, hogy az aszfalt száraz volt. (Nyár közepén, júliusban történt, eső nélkül.) Tehát 10-12 méter tök feleslegesen dolgozott, gyengítve a fékhatást. Amikor ugyanígy jártam a 15 éves Seat-tal ott az ABS egyetlen egyet dobbantott addig, amíg a kerék átment a hézagon, és annyi. A fékhatás megmaradt.
Nem azt mondom hogy az ABS rossz. Sőt, kifejezetten jó. Nem vagyok jobb a (jó) ABS-től. Viszont a Suzuki ABS-étől jobb vagyok. Bátran ajánlom mindenkinek, hogy próbáljon egy ABS Swiftet azonos körülmények között (lehetőleg ne egyenes, jó minőségű száraz aszfalton) között ABS-szel és nélküle, és vonja le a tapasztalatokat. A "foga fehérjét" nedves, kátyús úton mutatja meg. A fentiek nem elméleti dolgok, hanem tapasztalatok. Feltételezésem, hogy az ABS "gondolkodó" központja lassú, vagy túl aggresszív, stb, és ez okozza a gondot. Egy biztos, hogy az én Swift-emben rossz az ABS, de nagyon. -
dnelb
veterán
válasz tisszekreny #38462 üzenetére
tehát ahelyett hogy megcsináltatnad az abs kockát vagy a jeladót inkább kikotod.. istenem ez annyira magyar hogy már fáj
-
adam_454
tag
válasz tisszekreny #38462 üzenetére
Inkább az ABS-t, pontosabban az egész fékrendszert nézetném meg először mint kiiktatni. Már csak azért is, mert ezt okozhatja a fékrendszer olyan hibája is, ami ha tovább súlyosbodik, ABS nélkül sem lesz fékhatás. Szépen főfékhengertől kezdve az utolsó fékbetét/fékpofáig.
Bár nem vezettem ilyen Swiftet ABS-sel (nekem is ABS nélküli volt, de utáltam amikor télen a hidakon tolta az orrát, jó én sem mentem ép lassan), de nekem úgy tűnik a leírásod alapján, hogy a hidraulika valamiért lassan reagál. Mondjuk találkoztam olyan (egyébként rosszul feltett) félrekopott fékbetéttel is, hogy kétféle üzeme volt: gyenge fékhatás vagy blokkolás.Szóval azelőtt, hogy kiveszed az ABS biztosítékát, először a fékrendszert vizsgáltasd át, alaposan, lelkiismeretes szerelővel.
Szerk: otthon max a jeladót tudod megvizsgálni, pl oszcilloszkóppal, miközben forog az adott kerék milyen a jelalak jelenik meg. közel egyforma, vagy van valahol valami torzulás benne (plusz megvan az is, hogy pontosan milyen alakúnak kell lenni). Az ABS kockát már nem tudod mivel.
[ Szerkesztve ]
-
PeterPH
senior tag
válasz tisszekreny #38464 üzenetére
Kiegészíteném azzal, hogy nem csak a fékrendszert kellene ellenőrizni, hanem a komplett futóművet is.
A kátyú/keresztborda/úthiba stb utáni elpattogás is okozhatja fékezés közben az ABS aktivizálódását. -
őstag
válasz tisszekreny #38462 üzenetére
Tényleg nem bántásból kérdezem, őszintén érdekel:
nem is gondoltál arra, hogy valamilyen műszaki hiba okozza a saját autódon az ABS fura működését? Ha a fent leírtakat tapasztaltam volna, már akkor szerelőhöz fordulok, hogy ez normális-e, de ha még balesetem is lett volna miatta, akkor fix, hogy átnézetem."... and I hope you have a great day!"
-
eami
addikt
válasz tisszekreny #38462 üzenetére
Nekem is volt egy ilyen swiftem. Igaz 3 évvel fiatalabb, de ugyanez a típus. Semmi gond nem volt a fékkel vagy az ABSel. Ahogy korábban írták is, el kell vinned szerelőhöz aztán majd megmondja mi okozza és mit kell cserélni. Nem ennek a swift szériának szar az ABSe hanem a te autódban romlott el valami.
A háttérinfóval kapcsolatban pár megjegyzés (remélem nem haragszol meg érte) offba:
30as tempónál miért kell satuzni? miért nem lassítva állsz meg? (nem kell válaszolni, csak költői kérdés volt)
ha tudod hogy ilyen gondok vannak, akkor 60-as táblánál nem 70-el kell menni, hanem inkább lassabban.
Őszintén szólva nem is értem hogy mehetett át így az autó műszaki vizsgán -
jézusom
addikt
Sziasztok!
Nem találtam topikot a témának, de szeretnék egy dashcamot venni. Végül is suzukiba kell ,úgyhogy ide írom...
Használ valaki? Elsősorban kínai rendelés érdekel, de amúgy ha lenne valami összefoglaló a témáról, az jó lenne.
[ Szerkesztve ]
-
jézusom
addikt
válasz BigBlackDog #38471 üzenetére
-
PcForCe
tag
Sziasztok! Mit gondoltok a suzuki swift sport 1.6 (2 gen)-ről? Van -e bármilyen tapasztalat róla? Megéri venni(kb 1.4M)? Vagy ebben az árkategoriában találok jobbat is?
Samsung Galaxy S9+
-
válasz r.levente75 #38474 üzenetére
és hol a kijelző?
Eladó: Ryzen 5 4600G 6C/12T BOX (hűtővel) 35 hónap garancia 28,5eFt, posta van
-
Motion_Blur
félisten
-
PcForCe
tag
válasz Motion_Blur #38477 üzenetére
Köszi szépen! Remélem sikerül 1 jó állapotut beszerezni!
Samsung Galaxy S9+
-
xmad
őstag
ma elmentem a suzukiba mert kopogó hangot hallok út hibáknál..
azt mondták a kormánymű kopog..létezik ilyen hogy 2011-es swiftnél 170 ezer km után kikopik a kormánymű?
nem akarom elhinni -
blakey
titán
Mentél vele 170e km-t és nem hiszed el? Akkor mit lehet mondani egy 40e km-t fitott autó esetében? Sokmindentől függ és ebbe bele tartózik a vezetési stíéólus is.
* Eladó: iPhone 12 Mini (kék, 128GB) "https://tinyurl.com/58r6t64y", Apple Watch S7 (zöld, M/L) "https://tinyurl.com/mr2yup5b" * - *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
#77646080
törölt tag
[A képen] látható az első fogyasztási eredmény. 5,9 liternyi átlag jött ki, amivel teljesen elégedett vagyok. Zömmel lakott területen kívül, megfontolt stílusomban vezetve alakult így, az indián nyárra tekintettel légkondicionálással megspékelve. {Ignis GLX (2003), 1.3 benzines} A lecserélt, hasonló korú Fabia talán picit kevesebbet ivott, de összességében nagyon elégedett vagyok a váltással.
-
tboldi
nagyúr
Berakom ide is: [link]
-
dnelb
veterán
válasz tboldi #38483 üzenetére
Kornél is lemerte a korbelnel, 2x is, 140 ló kereken, meg kb mindenkinek a neten. Sz*r a padjuk.. Főleg hogy ilyet írnak az m16a is 140 lovat tudott még a vitaraba is náluk.. Hát persze, a sportban, amin más dupla vvt kipuff volt, meg más hangolás is csak 130 le volt padon 136 helyett, mindenhol máshol a világban .. hülyék ezek, kamu banda
[ Szerkesztve ]
-
zolnagy
őstag
Hamarosan rendelek egy új Swiftet. A színen agyalok még. A lángvörös és a gyöngházfehér tetszik.
Mennyire van valóságalapja ennek a cikknek: [vezess] ?
Ha ez igaz, akkor a lángvörös több réteg/tartósabb? (az autó nem lesz garázsban) -
a_tesz
Korrektor
válasz zolnagy #38486 üzenetére
Ez a sok réteg nem a tartósságot szolgálja, csak a látványért felel. Ha utcán parkolsz, akkor majdnem mindegy, mit választasz, ha napon áll, kifakul, ha fa alatt árnyékban, rácsöpög a fáról minden, meg a madarak is jobban megtisztelik, egyiket se szereti a fényezés...
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Kicsirics77
veterán
navi nélkül van de nem is érdemes megvenni mert túlárazott,illetve jócskán le van maradva attól,hogy frissnek lehessen nevezni.
inkább google maps vagy waze a carplayen keresztül
AA-ról nemtudok nyilatkozni..... .- --... -.- ..-. . -.- .-. .- ..-. - .-- . .-. -.- .-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
-
blakey
titán
Csak kártya kell bele és mehet. Nagyon hasznos dolog.
#38492) Kicsirics77
Tény, hogy nem naprakész de sokkal olcsóbban is hozzá lehet jutni, már 3 frissítésem is volt, most hirtelen meg nem mondom, hogy mikori térkép van rajta de 2018-as a kártya. Nekem eddig minden jó volt és nagy előnye, hogy nem kell kábeleket kerülgetni.[ Szerkesztve ]
* Eladó: iPhone 12 Mini (kék, 128GB) "https://tinyurl.com/58r6t64y", Apple Watch S7 (zöld, M/L) "https://tinyurl.com/mr2yup5b" * - *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Kicsirics77
veterán
-
Szajo
őstag
És még azt nem ertem,hogy a csipogo csak glxtol elerheto??? Gl+hoz nem kérhető? Elso hatso hangszórók vannak de csipogót csak glxhez írja...
-
blakey
titán
index fórumon keresd wongkok-ot, frissítés is van, no para.
(#38495) Kicsirics77
Nincs az a pénz, hogy a kábeleket kerülgessem semmilyen szinten. Nem akarok látni semmilyen kábelt és amig kényelmes és nem okoz gondot a navi addig SD-vel használom.[ Szerkesztve ]
* Eladó: iPhone 12 Mini (kék, 128GB) "https://tinyurl.com/58r6t64y", Apple Watch S7 (zöld, M/L) "https://tinyurl.com/mr2yup5b" * - *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***