Új hozzászólás Aktív témák
-
Tom5
addikt
Sziasztok!
2008-as 1,5-ös Suzuiki SX4 118K km-rel, jó állapotban. (főnökömé) annyi h a check engine világit.
Katalizátorra utalva. Állítólag tipusbetegség. Kiütik egy ideig jó majd visszajön a jelzés. Ezek fényében mennyit érhet a kocsi és mennyi a katalizátor cseréje? Plusz 100K km után miket érdemes cserélni?
Válaszokat előre is köszi! -
blakey
titán
válasz tboldi #38646 üzenetére
A napszélsárgától ez messze van, hülye megnevezés. A kolbászzsír és a mustár között van.
Amúgy a márványkék metál egész jól néz ki.[ Szerkesztve ]
*** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
-
yaneez
csendes tag
válasz Vesztor87 #38641 üzenetére
Aki megvette (gyorsan elvitték) garantáltan jól járt vele, mindig odafigyelek az aktuális autóm műszaki állapotára és mindig megkapja azt ami jár neki.
Viszont a csomagtartó mérete valóban problémás lehet egy család esetében, heti bevásárlásra rendben van, de ha nyaralásra indulsz, komoly kompromisszumokra van szükség, akkor már kevés lehet a 270l.
Többek között ezért is került eladásra, bár nagyon kedveltem mert egy elnyűhetelen konstrukció.
Lett helyette a jóval tágasabb új S-Cross amiben minden számításom megtaláltam. -
yaneez
csendes tag
válasz Vesztor87 #38639 üzenetére
Közel 8 évig hajtottam egy faceliftes 1.5 GLX 112 lovas-t. Gyakorlatilag soha nem ment 7 l fölé a fogyasztása, pedig szeretek dinamikusan közlekedni. Azt hozzá kell tennem hogy sok országút mellett vidéki nagyvárosban volt használva, ritkán dugóban.
Volt példa 9l fölötti fogyasztásra is, nagy hidegben rövid távon, ovi-iskola járatban. De akkor bármelyik típus zabál. -
veterán
válasz bajaki #38612 üzenetére
A Viking a Continental egyik budget márkája, olyan minőségű mint a nálunk ismert Matador, de a skandináv piacra promózzák; egy kínai guminál jobb.
Az ARAL pedig a legnagyobb német olajtársaság, kvázi a német MOL, gyárt olcsó és prémium olajakat is.
(A British Petroleum (BP) tulajdona pl. az ARAL és a Castrol is.)[ Szerkesztve ]
-
Szajo
őstag
-
Szajo
őstag
Próbáltam ma az új swiftet.
Jól megy az biztos, kicsit pattogós a futómű így elsőre de nem vészes.
Viszont ami nem tetszett, hogy nagyon fura (legalábbis nekem) a szélvédő szöge... -
pjen
félisten
válasz r.levente75 #38623 üzenetére
Nem kell jelölés,enyém például másodikban száznál határol,tudom jel nélkül is.
-
Siriusb
veterán
válasz r.levente75 #38623 üzenetére
Ki szokta figyelni a sebességet?
-
HKorn
veterán
-
#77646080
törölt tag
válasz r.levente75 #38623 üzenetére
Ez nekem is feltűnt. Eddig az összes (nem szocialista gyártmányú) autómban volt jelölés. Öregebb esetén is. Van körülöttem Wagon R+, Swift és Ignis, egyikben sem látható, pedig hasznos kis kiegészítő. Lenne...
-
tboldi
nagyúr
válasz r.levente75 #38623 üzenetére
Apum WagonR-ében sincs, de az újabbakban már van.
-
r.levente75
addikt
2008-as swift.
A kilóméter órán nincs jelölve az 50, 90, 130.
Semmilyen módon, még egy kis piros vonallal sem.
Ez csak itt van vagy suzuki specialítás?
Ma egy kicsit meghuzattuk a pályán 160- nál jobban nem myomtam... jól ment. -
tboldi
nagyúr
Az sem lehetetlen, ha sokat használod városi rövidtávokra, akkor benzin kerül az olajba, és megnő a térfogata. Emiatt javasolt is a gyakoribb olajcsere, ha nem mész vele legalább havonta egyszer hosszabb útra (>50 km), mert különben felsavasodik az olaj és nem lesz képes rendesen ellátni a feladatát.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Papírforma szerint én is autószerelő lennék, de eszembe nem jutna ilyesmit tenni.
Szerencsére az oktatóm sem osztotta ezeket a gondolatokat, mondjuk nem is egy KGST-autókon szocializálódott öreg volt. Na, meg amíg járműmérnökire jártam a SZE-n, ott sem hangzott el ilyesmi Hanula Barna előadásain.[ Szerkesztve ]
-
bajaki
őstag
válasz r.levente75 #38617 üzenetére
Persze, mindenképpen alaposan meg akarom nézni, hogy normálisan meg van-e csinálva.
-
bajaki
őstag
válasz tboldi #38613 üzenetére
Értem. Jogos lehet az érv a gumival és az olajjal kapcsolatban. Egy megtekintést azonban mindenképpen megér szerintem. Teljesen korrektnek tűnik az eladó és a hirdetésben és privatban leírtak alapján nekem pont az ellenkezője jött le, azaz nem problémázott a karbantartáson és cserélte amit kellett éppen. Persze ez itt már nyilván bizalom kérdése, hogy ki mit hisz el.
Ma például elvitte szervizbe a kocsit a kérésemre és megmérték a kompressziót (13 bar körüli értékek lettek mind a négy hengernél), illetve a kocsi aljáról is készített képeket. [link]
A jobb küszöb hátsó része jvítva volt.Összegezve: nekem pont az ellenkezője jött le a kocsiról, de ez csak megérzés.
Esetleg egyéb tanács a helyszíni megtekintéshez? Illetve a jelenlegi HA-s kínálatból tudsz/tudtok mutatni megtekintésre érdemes gombóc Swiftet 1.3M-ig? Jó lenne ha ebben az árban lenne téli és nyári gumi, esetleg alufelni is. Illetve nem lenne rossz ha lehetne tudni, hogy a váltó javítva volt-e.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
A márkaszervizek sem szeretetszolgálatok, azért erőltetik a 10W40-et, mert az a legolcsóbb. Ékes példája ennek az 1,3-as Toyota Auris esete a Totalcar oldalán.
Amúgy a Gusztávról is több rosszat olvastam, mint jót.
(#38612) bajaki: A kettőből együtt. Meg azért valljuk be, általában a nagyon spórolós emberek választanak Suzukit, ebből kifolyólag a karbantartás sem történik mindig megfelelően.*
Az Aral mint márka... Hááááát... Mondjuk úgy, hogy egy fokkal jobb, mintha teljesen szárazon futott volna a motor.*Saját tapasztalat: 2016. szeptemberében született az elhatározás, hogy veszek egy városi kisautót 1,5, max. 2 millióért, a fő csapásirány egy ilyen gombóc Swift volt, de úgy 10-20 db Suzuki (nem csak Swift) megtekintése után elég lehangoló volt a kép.
Aztán 5 hónappal később sikerült végre teljesen véletlenül egy Honda Jazz-t találni, ami nem volt bontószökevény. Eszembe sem jutott a típus, pedig addigra már mindenféle márkát/típust keresgéltem.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz bajaki #38607 üzenetére
3-4 deci még teljesen elfogadható mértékű, de ha egy csereperiódus alatt lemegy a maximumról a minimumra a szint (~1 liter van a kettő között), még azt sem mondanám olyan vészesnek. Egyes márkáknál (pl. Opel) azt írják a kezelési útmutatóban, hogy 1 L/1000 km is megengedett, de szerintem az már qrva sok.
Nagyobb baja nem lesz az 5W30-tól, sőt, jobban teszed, ha visszaváltasz rá, viszont arra számíthatsz, hogy egy kicsit jobban fogja fogyasztani.
——————————
Őszintén szólva én hanyagolnám ezt az autót. Nem azért, mert eszegeti az olajat, hanem mert ha ennyire fillérbaCó volt a tulaj, akkor lesznek még ott egyéb kellemetlen meglepetések is.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Teljesen független az autó korától, hogy milyen olaj való bele, de még a motor kopottsága sem indokolná a gyári ajánlástól való jelentős eltérést. Ha nagyon eszi valamilyen oknál fogva, akkor generálozni kell a motort, nem vastagabb olajat beleönteni, mert az csak tüneti kezelés, de valójában még nagyobb lesz a kopás mértéke.
A szintén 2006-os és ~130k km-t futott Honda Jazzembe 0W30-as olajat töltök, semmi baja vele.
-
HKorn
veterán
válasz bajaki #38602 üzenetére
Pont ilyen van nekünk is asszonynak, csak klíma nélküli és 138K a méter benne. Castrol Magnatec 5W30-al üzemel, 15K km csereperiódussal újkora óta, 0 azaz 0 dl olajfogyasztás van. De szerintem a 3-4dl se a vilégvége.
Gondoltuk eladjuk, de klíma hiánya miatt csak nyomott áron menne el, ahhoz meg túl jó autó, így már 12 éve szolgál minket, meg még fog is egy darabig.
Run&Ride
-
bajaki
őstag
válasz Motion_Blur #38600 üzenetére
Igen, azt láttam, hogy nagyon megosztó az olajkérdés a Swift tulajoknál. Maga az Aral egyébként jó, csak a 10W40-et nehezményezed?
Közben elvitte ma a srác a kocsit szerelőhöz, mert megkértem. 13 bar körül van a kompresszió mind a 4 hengerben. Illetve itt egy gyertyakép:
Olajfogyasztás: 10.000 kilométeren 3-4 dcl rendben van?
-
eami
veterán
válasz Motion_Blur #38600 üzenetére
mondjuk ilyen idős autókba már inkább ajánlják a 10w40et.
Új hozzászólás Aktív témák
- Linux kezdőknek
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Melyik tápegységet vegyem?
- Interactive Brokers társalgó
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Január 30-tól Magyarországon is kapható a Vivo X200 Pro
- PlayStation 5
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kerékpárosok, bringások ide!
- World of Tanks - MMO
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest