Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Sziasztok!
Apám egy Ignis GL+-t vesz, a "roppant népszerű" 175/60R16 gumikkal szerelik. Ha jók az infóim, a gyári alufelni mérete 5x16", 4x100 és 54,1 mm a középfurata, ET40.
Pár kérdésben kérem a segítségeteket.
Milyen autónak van csereszabatos felnije?
Van bevált, gazdaságos TPMS Suzukihoz?
Esetleg egy tuti Suzuki bontó, ahol újszerű kereket / TPMS-t találok téli gumihoz?
Egyéb ötlet a téli autózáshoz?Tökéletes lenne egy 4 évszakos abroncs, de ebben a méretben csak és kizárólag a Falken kínál 4 évszakost, vicces 32 K/ db áron.
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
veterán
4 évszakost nézek 185/55R16-ban, nagyon korlátozott ott is a választék.
A 195-öt erősnek érzem az 5" széles felnireA Swift 2 az melyik, az első gombóc 2005-ből, vagy az 1989-es?
A kocsi csak januárban jön; az Ignis GL kereke 175/65R15, az nem drága. Viszont kell TPMS, ill. apámnak a 4 évszakos tökéletes lenne.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz kunberci #34633 üzenetére
Köszönöm Mindenkinek!
@Berci: A mostani autója 9 éves és 7x ezer km van benne, a 4évszakos azért is jó lenne, mert hamarabb elöregszik nála a gumi, mint elkopna. 15" felni van 8,5-ért[link], a TPMS a szopóka.
Én nem fogom használni az autót - bár 1-2x biztos meghajtom, annyi jót hallottam. olvastam a motorjáról. Apám (73) biztos értékelné a komfortos rugózást, de ő választotta a GL+-t a sima GL helyett. Nekem meg kiadta, hogy zsírozzak le minden egyebet.
@(#34631) t1: Jogos. Azonban tök jól néz ki a gyári 16-os fekete alu, ezért marad.
@Krisztián: Akkor melyik Stiftnek van ilyen kereke, az 1. gombócnak?
Köszi még egyszer!
[ Szerkesztve ]
-
veterán
TPMS-téma.
Pénteken írtam a tpmsbypass-nek, hogy van-e európai Suzukihoz kamujeladójuk; ma jött a válasz: még nincs, de nézzek vissza a weboldalukra 2-3 hónap múlva, addigra talán lesz.
Szóval most tuti nem veszek 40-45-ért 4 db TPMS-szelepet. -
veterán
válasz Motion_Blur #34756 üzenetére
Akkor gyorsan adja el, míg működik. :/
-
veterán
válasz Kornel #34884 üzenetére
(Ugyebár nem igazán vagyok otthon Suzukiban.)*
Ez az 1.2 Dualjet ami az Ignisben van; az is azonos a korábbi Swift 1.2 motorjával?
Milyen olaj kell ebbe, milyen sűrű csere mellett?A téli felni (8600/db), téli dísztárcsa (3800/db) már megvan, mind gyári Maruti-Suzuki a Suzuminntől. Az autó majd 2 hét múlva jön apámnak.
TPMS-t egyelőre offolom, erről valami friss hír? Majdnem biztos vagyok benne, hogy valahogy, talán gyári műszerrel deaktiválni lehet.Köszönöm!
Szerk: * még!
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Kornel #34886 üzenetére
Köszönöm, évi max. 10 K megy bele, város és országút vegyesen, akkor évenkénti csere lesz.
A 0W-30 gyárilag jóváhagyott vajon?
VW-nél van a független szerelőknek kitalált VCDS, azzal asszem' simán letiltható a start-stop (Ignisben ilyen fícsör nincs); hasonló létezik Suzukihoz? Thx!
-
veterán
válasz blakey #34889 üzenetére
Nebazz, nincs benne start-stop kikapcsoló gomb?!
Valami ilyesmi: [kép]Nem játszom a hülyét; nekem az első dolgom motorindítás után, hogy kikapcsolom (VW Golf).
Kornél, köszönöm!
(#34892) Kornel: Már megijedtem. Nekem egyszerűbb azt megnyomni, mint a klímát csesztetni.
Szerk2: ja, hogy úgy is marad! Akkor van benne ráció!
[ Szerkesztve ]
-
-
veterán
Ez nem japán technika, szeretik (szeretnék!) ha sokat költők szervizben. :/
Amúgy benzines 2.0 TSI, nyáron, városban nagyon meleg a motortér, leállítás után pattog még egy darabig. Van vizes hűtése a turbónak; autópályán 165-nél forog 3000-et, ott tényleg nagyon jól fogyaszt. Városban nekem jellemzően 12-13 litert kér, ha bekapcsolom a SS-t, akkor talán egy literrel kevesebbet. Sokkal nem lennék előrébb vele.
Szerk: ez keringeti a vizet leállítás után is, 2 vagy 3 (?) vízpumpa van benne. Egyszerű technika. :/
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz tboldi #34929 üzenetére
Befejezem az OFF-ot.
Hiányzik persze, de a Kispolszkim is hiányzik; ez a 2. GTI-m, ha annyira szar lenne, nem vettem volna még egyszer.Főleg Apám Ignise kapcsán érdeklődöm; nem véletlen, hogy a japán / koreai vonalon indítottam el mikor szóba került az autócsere. 73 éves, nem szeretnék neki felesleges fejfájást okozni: szög egyszerű szívó benzines, amiben csak olajat kell cserélni, de azért megy, ha odalép neki.
A legfontosabb feltétel még az volt, hogy kényelmesen tudjon az udvarra és a garázsba beállni. -
veterán
válasz Kornel #34934 üzenetére
Apám döntött, én csak terelgettem.
Igen, jó hogy japán, viszont sajnos kevés van belőle, így az alkatrész is félek, drágább lesz hozzá. De reméljük, nem lesz sok baja. Nálam még titkos favorit a Hunyadi i20 volt.@Boldi: okosabb választásnak gondolom a Swift Sportot egy Civic ellenében, azzal ráérsz még.
-
veterán
válasz kunberci #35087 üzenetére
Apám imádni fogja ezt az agresszív TPMS-t.
TPMSbypass - azt írták nemrég, hogy nézzek vissza az oldalukra 2-3 hónap múlva, hátha lesz addigra az európai Suzukikhoz is.
Mérget ne vegyünk rá, persze.@Kornel: anno nekem 3,8 barra fújt kerekekkel adtak át új Opelt - pattogott mint az istennyila - szvsz ez volt a gyárban belőtt, szállítási nyomás.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Helló Urak!
Apám (73) szombaton átvette az új Ignist (GL+), tetszik neki: fürge, könnyű parkolni. Eddig 250 km-t ment, országút + város, 4,9-en áll a BC.
Kérdések:
1. 1000 km-nél szervizbe kell vinni. Mit csinálnak, csak ellenőrzés?
2. Tippre az AA-t akarják rátenni - Waze-t emlegetett - de nem megy, mert nem kompatibilis a telefonja. Ez lehetséges? Samsung J3 van neki, ami számára szvsz bőven jó teló (73!).
3. Említettek neki egy 80 K Ft-os kártyát. Ez gyári navi kártya lenne? (Szerintem nincs rá szüksége, inkább az utat figyelje...) Azt mondták neki, hogy én biztos tudok "okos megoldást". Létezik? (csak igen / nem választ kérek)Köszönöm szépen!
-
veterán
-
veterán
válasz blakey #35604 üzenetére
+ kiskun968
Ebay-en ~ 15 K Ft, fotó alapján gyári (vannak fenntartásaim). Indexes ember kb. mennyit kér? Köszönöm!
A Golfom naviját ingyenesen frissítem, teljesen hivatalosan. Igaz nem használom szinte soha.(#35607) bigdigit: mást nem próbáltam, nem kerestem; kizárólag a navigáció lenne néha hasznos apámnak.
Nem olvastam a kezelési utasítást.A Mirrorlink halott dolog 2018-ban, vagy nem jól gondolom?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz focvis #35603 üzenetére
A Samsung J3-mal is simán párosodott az Android Auto, csak egy friss apk kellett neki. (Ennyit a Suzuki kereskedés hozzáértéséről.) A Nexusszal gyorsabban ment, ez a J3 kicsit többet gondolkozott.
Így a navi-kártya sztornó.Délután kanyarodok egyet a versenygéppel!
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz focvis #35612 üzenetére
Mentem kb. 20 kilométert az Ignisszel: csendes, finom szerkezet; tesztekben írták, hogy nem áll egyenesbe a kormány magától - ez tényleg így van; a váltó viszont teljesen OK, minimális erőszükséglettel és pontosan kapcsolható.
Nem tépi le a fejemet a kraft, mégis pillanatok alatt 80-nal megyek (városban). Nem pörgettem 4000 fölé és nem parkettáztam; 290 km van benne, 5,0 a BC szerinti átlag - nagyon jó.
Országúton 110-120 között még csendes.Ami nagyon szokatlan volt, az a magas üléshelyzet, kanyarban úgy éreztem mindjárt felborul, de nem. Nyirkos aszfalton, körforgalomban picit megindul a feneke (téli 175/65R15 Kleber Krisalp3), nem ijesztő, az ESP csak a terhelésváltáskor - mikor elhagyni készültem a körforgalmat - szólt közbe. Az ülés tarthatna jobban.
Összességében pozitív. A magas üléspozíció a legnagyobb baja, de apámnak pont ilyen kellett.
-
veterán
válasz Motion_Blur #36125 üzenetére
Szvsz az S-Cross 2 fokkal komolyabb autó a Dusternél; igaz szemből nézve talán mutatósabb az utóbbi.
-
veterán
válasz Pintim.... #36360 üzenetére
Ha elölről jön a hang, rendben van a betét és a tárcsa is, de mégis recseg / darál, akkor jó eséllyel egy kavics szorult a tárcsa és a betét közé.
Megoldás: hátramenetben felgyorsítasz, majd fékezel, ha elsőre nem szűnik meg, akkor próbáld többször. Ne finomkodj, rendesen gyorsíts fel, majd erősen fékezz.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz szabonagyur #36641 üzenetére
Hasonlóak voltak az elvárások, ill. kiemelten fontos volt, hogy keskeny legyen (egy meghúzás már van a j.h. műanyag sárvédőburkolaton). Vonóhorog nincs.
Finoman jár és erős a motor, múlt hétvégén gangoltam vele a városban, így felment a fogyasztás 5,0-ról 5,1-re, hihetetlenül keveset fogyaszt. Apámnak előtte 1.3 CDTI Corsaja volt (most áruljuk), nem panaszkodik az Ignisre. Szerintem dögös / jópofa kívül-belül.Ami gyengeség: fék, ill. a magasabb súlypont. GL+ van, optimális felszereltség, szép alufelni, idióta gumiméret, 175/60r16, a, téli 175/65r15, ez már OK.
-
veterán
válasz bajaki #38612 üzenetére
A Viking a Continental egyik budget márkája, olyan minőségű mint a nálunk ismert Matador, de a skandináv piacra promózzák; egy kínai guminál jobb.
Az ARAL pedig a legnagyobb német olajtársaság, kvázi a német MOL, gyárt olcsó és prémium olajakat is.
(A British Petroleum (BP) tulajdona pl. az ARAL és a Castrol is.)[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz negroo #39255 üzenetére
Ma +2 fokban indultam Keszthelyről, 17 km Balaton parti 60-80 kmh-s nyugodt tempó után érte el az üzemi hőfok alját jelentő 90 Celsiust a motorolaj, jött egy kis lejtő, így visszahűlt 87 fokra, a 20. km-nél állt be stabil 90 fokra; és 37 km után érte el a 100 Celsiust.
Budapesti reggeli dugóban 8-9 km kell a 90-100 fokos olajhoz.
A vízhőfokmérő kb. 2 km után mutatja a kamu 90 fokot
. -
veterán
Urak,
Ignis 1.2-be ugye a 0W-20 gyári olaj paaszol? (Apám viszi egyéves szervizre, nem tudom megnézni a kezelési utasítást.) Köszi!Adaptív tempomat témára: OFF autómban az van, volt előtte ugyanilyen autóm normál tempomattal; mikor cseréltem egy darabig örültem az adaptivnak - lehet vele játszani - de aztán ezt se nagyon használom, ahogy a normált se. Autópályán, ha fáradt / lusta vagyok bekapcsolom, de zavaró, hogy lelassít ha már a közelben van a megelőzendő autó. Jó benne, hogy városi araszoló asszisztensként is működik, de erre is nagyon ritkán használom.
Összességében nem rossz dolog, de nálam nem lenne kizáró tényező a hiánya. -
veterán
válasz BigBlackDog #39394 üzenetére
Mobileszközön sajna nem látom, hogy mit ír, de elhiszem Neked.
Ha 0W-16-ot, akkor jó lesz bele a 0W-20 is; a lényeg, hogy nem 5W-30 az előírás és úgy menne bele a 0W-20.Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Olvasom, hogy többen gondolkodtok az 1.2 dualjet VS. 1.0 turbó kérdésen.
Korábban írtam, hogy Apám tavaly vett egy Ignis GL+ 1.2 dualjetet; most hétvégén 120 km-t beletekertem; röviden nagyon tetszik a motorja.
Lassan 6 éve turbóbenzines OFF autókat használok és kimondottan kedvelem a karakterisztikájukat.Ma mentem tesztkört egy egyéves Swift 1.0 turbó SHVS-sel; nem érzem, hogy sokkal erősebb lenne az 1.2-es Ignisnél; cserébe vibrál a 3 henger és varrógép hangja van, kevésbé akar ugrani.
Részemről egyértelműen az 1.2 dualjetet választanám. (Személy szerint nem félek a turbótól, de az is egy hibaforrással több.)
-
veterán
-
veterán
válasz Napfénysüti #40883 üzenetére
Az Ignist országúton is jól viszi (max. 120-at mentem vele), Neked ugye Balenod van, az se sokkal nehezebb.
-
veterán
válasz gyenesmartin #42079 üzenetére
Ne telefonálj és később ne akarj reklamálni. Csak vadonatúj cuccokat vásárolj, bármi ami "demo", az felejtős.
A legalja brigád. :-(((Gyári Suzuki felnit és dísztárcsát (made in India) tudsz rendelni pl. a Suzuminn.hu-ról, én is ott vettem Apám Ignisére. A TPMS-t mi szkippeltük télire, az jó áron van (volt) a Jófogáson.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz sagesz93 #42558 üzenetére
Ignis 1.2 GL+-ban sincs.
BTW: A start-stopos autókban jellemzően más, erősebb az önindító és az akkumulátor - ennek megfelelően drágább a javításuk ha gebasz van. Pl. VW-nél más felületkezelést kapnak a csapágyak is, hogy jobban bírják a start-stop üzemből eredő gyűrődést.
-
veterán
válasz csaba1203 #42987 üzenetére
Elértél pm-ben. Követem a Suzuki topikot, de nem olvasom mindennap.
A válászom amúgy publikus, máskor is feljöhet a kérdés, ezért leírom itt is.
Apámnak Ignis GL + van, ebben a hátsó ülések mozgathatók:
- csúsztatható előre hátra kb. 10-15 cm-t a hátsó ülés;
- a hátsó támla dőlésszöge több fokozatban állítható;
- 4 szemelyes az autó, a forgalmi szerint is.Ha a leghátsó pozícióba tolom, akkor annyi hely marad az üléstámla és a kalaptartó között, hogy az ujjaimat be tudom préselni közéjük, de nem látni be a résen. Kb. 0,5 cm a rés.
Továbbra is szuper járgánynak tartom az Ignist, időnként nézegetem a hahun, jó lett volna városba, kímélendő az érzékenyebb turbóbenzines, DSG-s korábbi autóm technikáját. (Most plugin hibridet hajtok, emellé viszont felesleges, ezzel tisztán elektromos módban közlekedek Budapesten.)
Sokat járok autópályán, oda biztosan nem való az Ignis.[ Szerkesztve ]