Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
matyik
csendes tag
Sziasztok!
A szerelők tanácstalansága és lustasága miatt és mert olvastam már hasonló esetet itt, így megkérdezlek titeket, hátha lesz jó ötlet.
Suzuki liana 1.3 (2005)
A motor indítás után stabilan kb 900 környékén van alapjáraton, indulás után pedig gázadásra rángat, fullad, csak óvatos gázadással, kuplung csúsztatással lehet felgyorsítani. Korábban feltűnt, hogy pattanó hangot adott ki valami, mintha kidugult volna és utána jól ment, mostanában nem pattan de pár km után teljesen megszűnik jelenség és másnap reggeli indításig hibátlanul üzemel.
Hibajelzés nincs! A motor sajnos elég olajsáros volt, ki lett motormosóval öblítve, olajcsere, szelepfedél tömítés csere. Gyújtást átnézték. Lett cserélve benzinszűrő, olaj, levegőszűrő, gyertyák. Több féle égés javító, tisztító és kondícionáló adalék volt kipróbálva.
ezek közül lehet valamelyik?
- katalizátor (néha csörgő hang jön a kipufogó rendszer felől - vagy a felső lemez rezonál, vagy törött kerámia)
- tank koszos és felszív valamit (a pumpa rendben van)
- főtengely jeladó hibaMit gondoltok?
-
Kornel
veterán
Nincs benne automata szivato...
A motorvezerlo allitja a kevereket, illetve a folytoszelep poziciojat (elektromos gazpedal)
Ami meg lehet, es gyakori m1xa motorok eseten, hogy a folytoszelep el van koszolodva, igy nem tudja rendesen allitani a folytoszelep poziciot a leptetomotor. -
Kornel
veterán
Ne haragudj, de most mar muszaj leirnom a velemenyem rolad az eddigi hsz-aid alapjan.
Ha valamit nem tudsz, vagy nem ertesz hozza, akkor nem bevallod, hogy tevedtel, hanem korbemagyarazva probalod magad olyan helyzetbe tartani, mintha mi se tortent volna, es te is szakmailag megfelelo dolgot allitottal volna.
Szerintem az valahol emberi nagysagot jelent, ha valaki kepes belatni a sajat tevedeset, es nem mindenaron leplezni probalja azt.
Ld. 10w40 vs. 5w30 csorte is a reszedrol.
Ha visszaolvasod a sok szaz korabbi hozzaszolasomat akar itt is, lathatod, hogy a tevedeseimet (pl. Amikor alapjarati motort vizionaltam az m1xa motorokba, mint te most ) rogton beismertem, es nem azt kezdtem bizonygatni, hogy de a funkcio megvan, mikor egy oles baromsagot mondtam...Es peace, ha felhuztad magad, akkor celbatalalt a mondnandom
-
Kornel
veterán
válasz PRDZsolesz #21012 üzenetére
Sör is van?
-
kalozhun100
őstag
Van valakinek véleménye, hogy ha eltörött a tartófüle a fényszórónak az egészet kell cserélni vagy lehet még vele valami kezdeni?
Xiaomi Mi 11 Ultra
-
roberto211
őstag
válasz kalozhun100 #21016 üzenetére
Elektromos vagy nem?
Műanyagoshoz ellehet vinni műanyagoztatni de kb 3 ért tesz rá új fület, 5 ért meg kapsz bontottat akár elektromosba is.. Tehát fölös vele mit kezdeni..
#21015) kornelka : EGR, benyásnál szerintem ilyen szinten nem kormolhat le,hogy így fulladozzon pláne az "új" stiftnél ami még 10éves sincs.jó esetben.. Ugye régi stiften is van egr tisztítottam kb fél éve de még enyémen se volt " huhh de nagyon" lekormolódva...
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
kalozhun100
őstag
-
Kornel
veterán
válasz roberto211 #21017 üzenetére
De, elkormolodhat, foleg, ha sokat ment varosban.
Sot, jellemzo hibaja ez ezeknek. -
matyik
csendes tag
válasz Kornel #21019 üzenetére
Sziasztok!
Mivel nem túl bonyolult, így tegnap rászántam magam és kitakarítottam. Nem volt vészes, már ránézéskor is látszott, hogy nincs annyira elkormolódva, de ha már idáig szétszedtem, gondoltam egy takarítás nem árthat.
Ma reggel sajna ugyanúgy jelentkezett a hiba.A jelenlegi lista esélyességi sorrendben így módosult:
katalizátor (csörög, valószínűleg nem a fedőlemez mert lökdösésre nem zörög.) elvileg a lianában két katalizátor van, ebben az esetben érdemes mindkettőt cserélni? jelenleg bontottan nincs katalizátor, univerzális katalizátor megoldás lehet?
A katalizátor tönkremenetele lehet az élettartama ill. valamilyen más hibából adódóan, mire érdemes itt gondolni?lambda szonda (erre azért gyanakszom, mert hidegen csinálja - ergo lehet a fűtő ment szét benne)
Kérdés ebben az esetben, hogy le tudom-e húzni annyi időre, hogy kiderüljön hibás-e? (elvileg ilyenkor egy gyári értékkel dolgozik az ecu)főtengely jeladó (több helyen olvastam már, hogy ezzel volt probléma)
[ Szerkesztve ]
-
Harkovz
aktív tag
válasz matyik #21020 üzenetére
A barátom Lianaja is hasonló problémával küzd. Neki csak hosszú inditózás után indul és ingadozik az alapjárat. Hibát is jelez. Elvittük kiolvasni a hibát, neki főtengely jeladó hiba van. A generátor mellett van, azóta megtalálta, szét van rohadva. Talán nálad is ez lehet. Neki a lambda szonda új. Ilyen jeladót 8 ezerért talált asszem.
-
Halo
senior tag
nézegettem a használt német piacot, próbaképpen szétnéztem a német suzu oldalon...
20e EUR felett van egy közepesen felszerelt Vitara... 6,3 misi - most... alsóhangon... hm...Motorola Defy, MOTO X (1st), Honor 8, Honor 20 Pro
-
Kornel
veterán
Mo-on kell megvenni...
4M egy gl+, eleg jol felszerelve, vaci ujan.Mas:
Durva, hogy mit lep 5-be is a sss, volt egy kisebb sor elottem a regi harmason, de ha kivarom a sorom, akkor km-eket vonatozok, mondom lenduletbol behuzom, 100-rol padloztam, hogy vegigerjek az egesz soron a kanyar elott, 150-nel vettem el, amikor visszasoroltam, de onnan ment volna meg rendesen, megjon a hang is, adrenalin meg megy fel, csak a jogsi is maradjon
Belapatfalva Eger kozott meg 100 felett is voltak kanyarok, eddig azt hittem, hogy lehetetlen...
Ja es mindez a gyari szetrepedezett kozel szlik 8 eves gumikon, mit csinal ez normalis gumikkal?[ Szerkesztve ]
-
-
Kornel
veterán
válasz roberto211 #21025 üzenetére
Hidd el tudom, ha jol megy, lehet jovo heten mennek fel a telik...
Ezzel vettem 2 honapra nem ruhaztam be nyarira, hogy aztan most vehessem a telit, majd tavasszal kap nyarit is...
Amugy ha nem latom, nem hiszem, hogy mit fog igy a kanyarokban, szombaton esoben ugyanott vegig az iven volt, nem csuszott meg egyszer se, fokozatosan emelve a tempot, es a kanyarsebesseget...
Szoval nem csak vaktaba belemegyek egy kanyarba, hanem elotte megnezem a hatarokat, de meg igy se voltak meg, igy egy biztonsagos kozeputat valasztottam
Amugy igy neznek ki kb:[link]
bajnokpityu: kint az scross is dragabb, nem is kevessel, gyakorlatilag a magyar listaar amin eladjak az scrosst is es a vitarat is.[ Szerkesztve ]
-
roberto211
őstag
válasz Kornel #21026 üzenetére
Vágom, nem azért mondtam csak egy ilyen 100+os kanyarnál szétmegy a f*s gumi ,annyi..
"Amugy ha nem latom, nem hiszem, hogy mit fog igy a kanyarokban, szombaton esoben ugyanott vegig az iven volt," Ezt meg nagy százalékban az autónak köszönd ne a guminak.
Amúgy s cross vitara árra rátérve.. Kint 6milla alatt nem kap a német vitarat.. Igaz ott csak a fullfull felszereltség van de drágább is jóval... Nagyobbat kaszálnak az biztos suzkáék is.
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Kornel
veterán
válasz roberto211 #21028 üzenetére
Ja, szetmenni nem fog, masok sokkal szrabb gumikkal is jarnak, csak nalm a 2-3 mm mimta meg a 8 ev mar alapbol kukas, masnal ez meg ujszeru
Szoval itt a kerdes inkabb az, hogy jo telivel mit fog mutatni, foleg ha 205/45 r17 maradJa persze, ez az auto erdeme nagy szazalekban, szerintem az esp is szepen eszrevetlenul jatszik, anelkul mar sokkal kevesbe forszirozott helyzetekben is erezni a vasat az ember alatt, nem csak azt, hogy megy az iven, mintha egy vonat menne a sineken. Mondjuk palyan tuti kinyomom majd az esp-t...
Mod: ha szaraz lesz az ut, siman tolni fogom neki...
Vannak meg tervbe szep kis hegyi utak, amiken vegig kell nyomni majd[ Szerkesztve ]
-
roberto211
őstag
válasz Kornel #21029 üzenetére
Hát gondolom télen nem tolod neki 150 el Meg 100+ os kanyarokat neki Nincs az a gumi szvsz ami megfog ilyen télies havas sáros nyirkos időben..
De biztos jót fog produkálni akkor is...
Gumira rátérve nekem is kell majd vennem téligumit de azt se tudom milyet.. Lehet maradok falkennél..
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Kornel
veterán
válasz roberto211 #21030 üzenetére
Nezd meg az idei adac tesztet.
Falken pl. eleg jo lett mindket meretben, az olcsok kozott egyertelmuen a legjobb.
[link]Mod: lehet nekem is sikerul loni egy falkent 2000 km-el, jo aron.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Ha nem latom, nem hiszem, hogy mit fog a kocsi...
Voltam mar azon a szakaszon swift2-vel, regi swifttel, splash-el, mondeoval, de ez egy mas dimenzio...
Nem merem megnezni a hatarait, igy is feszt elozgetni kell, ha nem akarok setakocsikazni.Amugynagyon el vagy tunve, csendbe figyelsz?
Ja meg elvileg kesz van balaton meg borsodnadasd kozott a szerpentin, tukorsima aszfalttal, ugyhogy azt is ki kell probalnom majd valamikor, remelem szallagkorlatot is raktak vegszukseg esetere
[ Szerkesztve ]
-
Halver
csendes tag
A gumi témához egy érdekesség:
Pénteken voltam pecázni, mellettem egy fickó egy Marutival volt.
Dicsérte, hogy milyen jó és milyen olcsón vette, milyen jó, minőségi gumik vannak rajta.
Megnéztem, Michelin gumik voltak rajta, nem is volt repedt, de a DOT száma 173 volt.Nem volt több kérdésem......
-
roberto211
őstag
válasz Halver #21037 üzenetére
Maruti.....
Egyszer ültem olyanba , annyi épp elég is volt... Azt mikor tervezték már akkor f*s volt.
Nem tudom miért hozták be Európába..
(#21036) kornelka : Másik topic szerint állítólag a 16éves konszernek jobban védenek mert az "anyagból "van és nagy ezt meg ropira lehet törni.
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Kornel
veterán
válasz roberto211 #21038 üzenetére
aha.
apjuk *át.
euroncap, ennyit mondok.
ez 4 csillag, ráadásul a jobbak közül, plusz ugye a 3 ajtó miatt még merevebb is a kaszni, hátul szó szerint egy bunker...
meg ugye a 8 légzsáknak is van azért jelentősége, szálltak már ki egy-ketten teljesen lenullázott SSS-ból.
az újról meg ne is beszéljünk, abszolút 5 csillag, ráadásul nem az euroncap-ra optimalizált módon, mint a gyártók 90%-a teszi, ld. iihs tesztek...
úgyhogy nem félek bennemás: úgy néz ki sikerül lőni 4 db falken eurowinter hs449-et 78-ért, 205/45 r17-ben, 2000 km-t futottak, gyakorlatilag újak... így olcsóbban jövök ki, mintha felnit is vennék, úgyse 5 évre tervezek
-
roberto211
őstag
válasz Kornel #21039 üzenetére
Nekem ne mond Én tudom,hogy mai suzik biztonságosak.. Sok elvakult nem veszi észre csak. 20éves (ex)prémium biztos jobban véd.
Gumi:
Akkor jó mert valszeg ugyanolyan gumink lesz csak nekem 155-70 r13ba. falken hs449 szintén. Mondjuk én nem veszek új felnit ezért.. Van 4db alufelni mondjuk de 130felett ráz az a baj... De télen nem biztos annyival kéne menni ezzel a régi stifttel.
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
sdavic01
tag
Udv. Elso autonak egy Swiftre gondoltam megbizhato motor es keves fogyasztasa miatt. Szerintetek melyik a jobb az MK2 vagy az MK3 ? 1.0 motor vagy 1.3 ? Sose vezettem meg ilyen autot szoval tanacstalan vagyok. Koszi elore is.
-
sdavic01
tag
palyan nem szoktam jarni
-
Zsocy155
őstag
válasz sdavic01 #21041 üzenetére
Szia!
Nekem egy '98-as 1,0-ás van. Pest megyében járkálok elég sokat, néha felmegyek Pestre. A fogyasztás eddig 4,6 és 5,0 között volt. Ha számít a fogyasztás akkor 1.0 ás az alkatrész is olcsóbb egy picit mint a gömbölyűhöz.
Országúton 110-120-at könnyedén megy.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz sdavic01 #21045 üzenetére
vegyél egy 2003-as ezrest, de nézd meg előtte, hogy megfelel-e neked.
pályán kívül mindenre jó.
én valami megkíméltet keresnék, első gazdától, 400k-nál többet akkor se nagyon kérnek értük, annyiból meg lesz egy patent verdád.(#21046) Zsocy155 :az elég érdekes fogyasztás még az ezrestől is...
nekem 5,7 körül volt az ezressel a nagy átlagom benzinből, mondjuk hozzátartozik, hogy hajtottam is, ha már keveset eszik, legalább akkor élvezkedjen is az ember vele
Szóval 5 alatt átlagban csak nyáron, országúton, a szabályokat betartva eszik kb., vegyesbe inkább 5,5 lesz az, városban meg 6, Bp-en akár 6,5-7 is rossz esetben, télen és/vagy dugóban.[ Szerkesztve ]
-
roberto211
őstag
válasz Kornel #21047 üzenetére
"Bp-en akár 6,5-7 is rossz esetben"
Jó esetben is
Amúgy ha bírja a hangot az ömber akkor pályára is abszolút jó normál tempóval(110-120)...
Tegnap előtt kb 400 kiló volt a kocsiba ha nem több.. Én vagyok olyan 120 körül, akkor haverom 145 minimum, másik 105 hátul.. Plusz ruhák cuccok stb.. Mentünk m0 melletti szigetszentmiklósi kajáldába és 110et még így is vitte fixen pedig volt benne rendesen súly az biztos. Hang az volt de hát most valamit valamiert..
1000km re tuti nem indulnék el így de 30-50km t kilehetett bírni 2 nagydarabbal is.
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Kornel
veterán
válasz roberto211 #21048 üzenetére
Azért ha jó állapotút talál, ami mondjuk 100-150k-t futott, folyamatosan karbantartva, az nem fog megenni annál többet, nekem a max. fogyasztásom 7,5 liter volt, pályán tiltás körül...
Ja és utánfutóval egyszer vontattam vagy 1,5 tonnát vele!
A hátsó rúgók csak napok múlva nyerték vissza eredeti alakjukat, de más baja nem lett -
Zsocy155
őstag
válasz Kornel #21047 üzenetére
Pedig az annyi!
Minden alkalommal teletankolom általában kb.600 km után és 28-28,5 liter megy bele. Én nem rallyzok, normálisan nyomom, ahol van lehetőség ott egy kicsit jobban.De nem én vagyok az egyetlen, aki rábeszélt, neki is ilyen fogyasztású volt az 1.0 swift-je.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen