Új hozzászólás Aktív témák
-
roberto211
őstag
-
Járókeret
senior tag
hát én nem állok neki szétszedni, mert még a végén csak elb.szom
ha úgy van,ahogy te mondod, tehát eltört valami alkatrész, akkor azt pl a bárdiba be tudom szerezni?a pöccre indulást úgy kell érteni,hogy 2-3 msp-ig önindítózik és csak utána indul el.
mitől lenne olajos a gyertya? 1 hete cseréltem őket mindet vadi újra, figyeltem,hogy kézzel ne nagyon nyúljak hozzá.jász akku-t néztem ki, elég olcsó, és elég jókat írtak róla. vagy felejtős?
[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
-
Járókeret
senior tag
válasz roberto211 #21603 üzenetére
mindenhol 12 hó a gari, nem találtam még 2 év garis akkut
szóval nem éri meg a drágább- minőségibb akksi? most találtam varta-t 16K-ért, bosh-t meg 17K-ért
-
Járókeret
senior tag
ha kiviszem a gyertyát akkor szó szerint látnám rajta az olajat? mert a régi gyertyákon semmi ilyen nem volt. tiszták voltak... tiszta feketék már amúgy a hétvégén ki akarom szedni megnézni mindegyiket,hogy szépek-e még. mivel használt a járgány, így kíváncsi vagyok,hogy minden foglalt jól működik-e.
mikor vettük (1 hónapja), akkor még nem volt hideg, és pöccre indult. aztán ahogy kezdett hűlni az idő, annál nehezebben. van,hogy indítom, 2-3 msp után beindul majd hirtelen majdnem le is fullad. vagy indítózok, el akar indulni ,aztán mégse.
-
Járókeret
senior tag
nem tudom,hogy hány éves és mérő műszerem sincs, szóval ezeket nem tudom lemérni. biztonság kedvéért mindenképp veszek egy új aksit a jövő hónapba. remélem hogy ennél nem nagyobb a "baj". gondoltam azért megkérdem,hogy mi lehet még probléma az akkut leszámítva.
más: a fényszóró magasságát (nem a műszerfalon lévő kapcsolóra gondolok) csavarhúzóval kell állítani a fényszóró "blokk" fölött (miután kinyitom a motorháztetőt) ?
-
Járókeret
senior tag
ahha csak az a bajom,hogy az előző tulaj, vagy aki utoljára hozzá nyúlt, az olyan jól beállította, hogy a bal oldali az kb magam elé világít 2 méterrel szóval este konkrétan semmit se látok és örülök ha nem fut ki elém semmi. a jobb oldali elvisz messzire, csak a bal van nagyon lefelé állítva.
visszatérve a zárhoz: délután kicsit megnyitogattam belülről meg enyhén meg"feszegettem" kívülről és a következő ajtó nyitásra már jó volt. gondolom a véletlen műve és valszeg legközelebb már nem lesz jó.
-
kolosanyi
veterán
-
kolosanyi
veterán
válasz roberto211 #21613 üzenetére
Amúgy ma érdekes dolog történt. Kinéztük ezt a kocsit, utánajártunk, tényleg valós km, egy papáé volt, aki most vett Vitarát. Ismerős azt mondta, hogy jó félretetették nekünk, lebeszéltük, hogy megyünk a kocsiért. Indulás előtt felhívtam még egy utolsó egyeztetésre a szalont, erre közlik, hogy besétált egy fazon, lecsengette a foglalót, sajnos elkelt a kocsi. Dühünkben elmentünk Szigetvárra, megnéztük ezt a Swiftet. Rendesen megmutatták az autót, beindítottam, szépen duruzsolt a motor, minden stimmelt. Körbevitték a rétegvastagság mérőt, nagyon készséges, udvarias volt a kiszolgálás. Pár helyen többet mutatott a gyári értékelnél, mondták, hogy a két hátsó kerékratot meghúzták, illetve volt egy kis jégkár a motorháztetőn, ők javították. Mutattak képeket az autó átvételi állapotáról, látszott, hogy miről beszélnek. Ők értékesítették új korában ezt a járművet, az eladó megmutatta a saját kézírását a papírokon. Ők szervizelték a garancia lejártáig, utána a csaj tulaj szerelő ismerőse. Korrektül vezetett szervizkönyv, javításokról számlák, minden ahogy kell, nagyon meggyőző volt. Megalkudtunk, hogy 1,3-ért névre írva, téli gumi szettel, friss szervizzel (olajcsere, gyertyák stb.) az enyém lehet, beszámítják az én autómat, 1 év garanciát vállalnak. Erre jött a telefon Boglárról, hogy mégse foglalták le a kocsit, úgyhogy holnap menjünk érte. Hát holnap nem megyek Boglárra, mert ma engedélyt kértem a főnöktől korábbi távozósra, mondván megyek a kocsiért. Majd ha ráérek, esetleg megnézem, nálam van a pénz, én döntök. Még nem fizettünk semmit, de erősen hajlok arra, hogy a szigetvári legyen. A 40 párezer km nagyon csábit, szinte új autó, de ilyen ügyintézés után kicsit érdekesen tekintek a dolgokra. Ti mit gondoltok?
-
roberto211
őstag
válasz kolosanyi #21614 üzenetére
Én azt gondolom,hogy hiába 44e km meg patent stb, de 1,5millát nem adnék egy 1.3as swiftért hiába 2007es meg hiába jó felszereltség.. Gondolj bele kornelka vette a sportot asszem 1,6 ért.. 1.3 nak reál ára max 1,1 sztem.. 1,5ös 1,4 MAX... Nézz ugyanilyen swiftet jobb áron.. A szigetvári még talán talán elfogadható áru lenne ha kicsit lehetne alkudni... Drága nagyon...
Szigetváriból alkudj egy 100-ast és akkor mondhatni h jó vétel hisz fiatal nincs annyira sok km ,stb,stb..
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
kolosanyi
veterán
válasz roberto211 #21615 üzenetére
A szigetvárinál ez a végső ár amit mondtak. Én is soknak tartom, de a plusz szolgáltatások ellensúlyozzák ezt valamennyire. Még gondolkodtunk erősen. Én legszivesebben olyan 3 ajtós GS-t vennék, mint a veszprémi, 1.5 VVT motorral. De olyanból kevés van.
-
bajnokpityu
félisten
válasz kolosanyi #21614 üzenetére
44ezreset vinném ezek alapján. téli kerékszett mennyire használható? hány évesek a gumik?
nem kell azon csodálkozni, ha valaki nem teszi félre. ugyan én mindig félretettem, de nem haragszok meg, ha nem teszik ezt. köv alkalommal keményebben alkudok, ez a bosszúm de csomószor mondták, h jönnek a cuccokért, félretetették, és nem szóltak. sajnos ez elég általános.
roberto211: a normális használtautó nem olcsó. ez van.
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
kolosanyi
veterán
válasz bajnokpityu #21617 üzenetére
A boglárit nem láttam élőben, ismerős nézett utána. A gumikról se tudok sajnos semmit, de megbízom az ismerősben, ha azt mondja jó, akkor az úgy is van.
[ Szerkesztve ]
-
kolosanyi
veterán
válasz Kornel #21619 üzenetére
Csak az drágább, nekem meg 1,5 millióm van összesen a névre írással együtt. Egyébként szívesen vennék olyat. Ez a bajom az SX4-el is. Szeretem azt az autót, tényleg jónak tartom és kényelmesebb is, mint a Swift, de a jó állapotú, nem 200k feletti futású példányok 1,7-1,8 körül indulnak, annyim nincs.
-
dkpisti
tag
-
kolosanyi
veterán
válasz dkpisti #21629 üzenetére
Én meg nem veszek széthajtott autót, hogy aztán a szervizbe járás legyen a hobbim, meg fixen bírhassam a naptáramba péntekre. Igen, a normális használt autó nem ott lesz, ahol a hahun az adott típusra kijönnek az első találatok, inkább az utolsó harmadban vannak. Minél jobb állapotú, költségmentesebb autót szeretnék a pénzemért, ami keveset futott és nem full fapados, tehát kisautót tudok venni ennyi pénzért. A Suzukira meg azért esett a választás, mert szeretjük a márkát, eddig nagyon jó tapasztalataink vannak ilyen téren. A családban volt egy Daewoo Lanos, újonnan vettük az ezredfordulókor, utáltuk, alig vártuk, hogy megszabaduljunk tőle. Volt egy Opel Omega, szép nagy autó, de horror volt fenntartani. Volt 3 régi Swift, egy MK4-es, egy új, most pedig egy Vitara, mind tökéletes a maga módján. Van egy '99-es Corolla az is. Megbízom a Suzukiban, nekünk bevált. Van nagyobb és kényelmesebb, extrább a Swiftnél, de egy jó kompromisszumnak tartom, amit ésszerűen ki tudok gazdálkodni a fizetésemből. Továbbá városba két embernek elég ez a méret, még ha elég extrém testalkatú vagyok is. Nem várom el tőle, hogy olyan legyen, mint egy családi egyterű, mert más kategória, ez egy praktikus kisautó. Ha lenne annyim, tuti egy új Vitarát vennék én is, az meg már több, mint elég.
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
Szóval lebontottam a WagonR+ műszerfalat. Poén hogy itt digitális kijelző miatt, semmilyen bovdent nem kell kiakasztani, és még a kábelt sem kell lehúzni, mert bőven lehet mögötte dolgozni. Tehát 3db Osram 1,5W-os izzó felelő a műszerfal háttérvilágításáért. Csak az egyik izzó nem érintkezett, ennyi volt a gond. Minden csavart visszatettem (összesen 6db-ról van szó), így most várhatóan újabb 10 évig nem kell hozzányúlni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
gerii
addikt
válasz kolosanyi #21614 üzenetére
1,5 misi sok mindkettőért, 30k-val vettem olcsóbban a faceliftes verziót, szóval akkor most drágábban el tudnám adni mint vettem a sajátomat?
Persze lehet hogy ilyenkor már megbecsülik az ilyen autókat, mert még 10 évig hiba nélkül elmennek.
A 100k- ára irreális, 1,1-nél többet nem ér.[ Szerkesztve ]
-
kolosanyi
veterán
Felmentek az árak sajnos. Ezek ennyiért mennek most. Persze tele a hahu 1 milliós, sokat futott, vagy keveset futott, de nem leellenőrizhető autókkal, de azokat hanyagolom.
A 100k nagyon kevés, de megmondta őszintén, hogy miért van ez. Ez az autó körülbelül 200-at ér, ha beszámítja, keresni is akar rajta, veszteséggel nem számol be autót, így lesz 150. De ehhez még hozzájön az átírás költsége, mert bizományiban nem számolnak be, szóval a 200k-ból így lesz 100. Őszinte, ami tetszik, persze ettől még nagyon kevés érte.
[ Szerkesztve ]
-
roberto211
őstag
válasz Tothgera30 #21631 üzenetére
Akkor megoldódott végre. Nekem a benzinjelző mögött égett ki az izzó és zseblámpával kell néznem este h hol tart a benzin. Csak lusta vagyok most szétszedni.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
roberto211
őstag
Rendletem olajwebshoprol váltóolajat 3litert mert ha fél literest rendelek úgy drágább így meg marad is egy kicsi.. Ugye 2,4l megy bele asszem.... Nem valami nagy márkát rendeltem , valami parnahub esx 75w90 de igazából az a lényeg h le lesz cserélve
FékolajbólFékfolyadékból meg 1 litert , dot5.1 repsolt[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
kalozhun100
őstag
válasz CoolBoy323 #21636 üzenetére
Mit csinálsz tolod azt az autót vagy vezeted?
Samsung Galaxy S7 Edge
-
CoolBoy323
nagyúr
válasz kalozhun100 #21637 üzenetére
Leirtam, h mi volt.
En kb egy-masfel eve hasznalom rendszeresen. 19k korul volt akkor a mutato.
[ Szerkesztve ]
-
Tigi
őstag
válasz roberto211 #21635 üzenetére
Vigyázz, mert nem mindegy, hogy milyen olajat töltesz a váltóba.
Anno régi swift-be márkaszervizbe cseréltek olajat, de utána olyan nehéz volt vele váltani, hogy kénytelenek voltunk a szomszéddal itthon normális olajat beletenni és utána már tökéletes volt.
Nem tudom, hogy még most is vannak e ilyen rossz olajak, de gondoltam leírom a tapasztalatomat.Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!
-
Kornel
veterán
válasz roberto211 #21641 üzenetére
Felreertesz.
Az osszes suzuki valto gagyi.
Ez teny.
30 ezrenkenti valtoolajcsere talan segit rajtuk, mas nem nagyon.
Sorba hullanak ki a valtok a regi swiftek es az uj swiftek alol is.
Szerencsere olcso potolni.
Ezert fontos, hogy idoben, es jo valtoolajat kapjon, 75w90 castrol syntarex gl4 -
roberto211
őstag
válasz Kornel #21642 üzenetére
Szerintem hülyeség.. Régi swiftek alól is max akkor hullanak ki ha 40ezrenként nincs olajcserélve de valaki soha nem cserélt (pld enyémben nem hiszem h kint cseréltek eddig ) és mégis üzemképes, könnyű váltani, nem zörög, nem recseg, nem kattog.. Új swift váltóval m13nál vannak csak gondok tudtom szerint itt is a nyelestengely csapágy ...
Maximum akkor eshet szét ha izomból, félkuplunggal rángatják de ezt egy váltó se bírja..
Régi swiftnél is csak az a baj h kevés anyagból van a váltó és hamar elfogy a váltó ha valaki nap mint nap boyracerkedik .. De nem ez a jellemző.. Enyémnek pld semmi baja pedig néha 1-2 fokozatra megy rendesen "erő" mondjuk így... Nem szokásom 2e nél váltai..
Tehát amíg könnyű vele váltani, nem recseg, nem ropog,beeszi a sebességet, nem esik ki belőle addig nincs ok a panaszra..
Nézz meg egy régi opel váltót... Na az legendásan sz@r és nem azért mert fikázom mert 1-2 opel nekem i tetszik de ülj bele egy f vagy g astraba vagy zafiraba és próbálj vele gyorsan váltani, vagy csak simán váltani.
Nem egy embertől hallom h néha az 1-est alig veszi be, néha nem lehet váltani kereszteződés közepén mert éppen "beragadt a váltó" és ott kell rángatni, gyors váltás felejtős ha nem akarsz váltót cserélni. És ezt nem egy embertől hallom.. A zafirás haverom, b corsás osztálytársam és g asztrás nővérem barátjánál is ugyanez a probléma.. Suzi váltók szerintem jók, és ezt tesztbe is mondták újaknál.. Majd ha olyan lesz mint a régi opeleké akkor lehet rájuk panasz.
Olajra visszatérve meg szerintem ez a gl4-gl5 ös 75w90 olaj megfelelő a stiftembe.. Nem a legjobb nem a legsz@rabb, és jobb mint ami most van benne kitudja hány éve.. Motorolajból már nem veszek sz@rt az tény.. De olajwebshopon nem hiszem h árulnak ilyen nagyon legalja olajat..
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Motion_Blur
félisten
mk4 Swift alatt nekem nagyon tetszik a váltó, sokkal jobb mint más autókan amit vezettem eddig hosszabb távon (Peugeot 206, G Astra). Ellenben minden szervizes elmondja hogy bármikor széthullhat, ez a gyenge pontja... filléres az alkatrész a javításához, de a munkadíjjal együtt 80-90k rémlik a javításához. Csak remélni tudom hogy nem megy tönkre amíg használom az autót. Ja és azt is sokan mondják hogy el független attól hogy cseréled az olajat, vagy nem... persze mást nem tudsz tenni, cserélni kell de sok mindent nem befolyásol.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
gerii
addikt
válasz Motion_Blur #21644 üzenetére
Francia váltóval nem ér hasonlítani, azoknál nincs rosszabb
2006-os Swift-eknél másnál is "visít" az 1-es fokozat, olyan mint az egyenesfogazású rükverc (más autóknál)?
-
Motion_Blur
félisten
2006-os Swift-eknél másnál is "visít" az 1-es fokozat, olyan mint az egyenesfogazású rükverc (más autóknál)?
Igen, de ez nem a váltó hibája. Ha hiba egyáltalán..
1-est nekem is párszor nehezebben veszi, a többit mindig nagyon simán.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Tigi
őstag
válasz roberto211 #21643 üzenetére
A mostani Swift-ünkbe miután megvettem a váltóolaj is cserélve lett, de ahogy láttam még a gyári olaj volt benne mert olyan volt mint a szurok, szerintem ezért van hangja a váltónak nagyobb sebességnél.
Bátyám még az új Swift-jének a váltójára is panaszkodik, azt mondja, hogy még nehezebben veszi a rükit mint az előző.
[ Szerkesztve ]
Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!
-
gerii
addikt
válasz Motion_Blur #21648 üzenetére
Akkor jó, lehet tényleg egyenes fogazású az egyes, csak idegesítő amikor megbámulnak