Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz bajnokpityu #21300 üzenetére
A tompított ledes nem tudom mennyivel jobb éjszaka vezetve (mint egy xenon?) ez az egyetlen igazából ami vonz. Összeségében biztosan igazad van mind a glx-ben, mind a 4wd-ben.
De a rendes nyári könyöklőt ki fogom köhögni (nekem 65 ezret mondtak) ha vitara lesz (a racionális a gl+, + 2 színű metál + gyári könyöklő + vonóhorog).
u.i: és valahogy azt is le kellene beszélnem hogy gyári gumit otthagyom gyári könyöklőért/vonóhorogért (ki tudja mi sikerül) és viszek rá cross climate michelint, csak nem most jön a jégkorszak).
[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
válasz Tom1939 #21301 üzenetére
nagyon jók a gyári nyári gumik. komolyan, nekem eddig talán legjobb nyári gumijaim fékútban, ever. rendesen ki kell támasztani a cuccokat, mert repülnek
és a téli szettet is alapvetően dicsérik. én mondjuk nokian wd4et vettem rá, mert nem tetszik a 215ös szélesség, ezért sx4 felnire, de még nincs vele tapasztalat.
a 4 évszakos gumi meg sose jó. se nyáron, se télen nem tapadnak úgy,mint a szezonális gumik. és elég nagy a különbség, sztem nem érdemes ezeket feláldozni.
igen, a könyöklőre nekem is ilyen 55-65 körülre mondták, de nagyon szét kell állítólag szedni a kocsit, mert nem csak felcsavarozzák, hanem elemeket is cserélni kell hozzá. szerelve lett volna 85. akkor még sokalltam, de most már megvenném.
a saját autóm az xenonos, gyári xenonos. anya autója a vitara előtt egy focus volt. tök jó fényt lehetett elérni az emelt fényerejű sima H4esekkel. alapvetően nem éreztem rosszabbnak. hamar kiégnek (1-2 évente), de egy csarnok van a vitara moterterében, nagyon könnyen ki lehet majd cserélgetni.
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
őstag
válasz bajnokpityu #21302 üzenetére
Hát igen megvárjuk még azért ezzel a további cross climate teszteket. Egy prohardveres kollegának is ezek vannak fennt, majd ha leesik a hó rákérdezek
A szenzoros dolog idegesít (meg az hogy a komplett szett 200+, és nem ez a legnagyobb gond, nincs hova tennem). És utálok cserélgetni...
-
akos3
addikt
válasz roberto211 #21280 üzenetére
Azzal, hogy ilyen ódákat zengsz a felmatricázásról, kiváncsivá tettél, hogy milyen. Nem raksz fel képet, h lássam?
-
Halo
senior tag
válasz bajnokpityu #21300 üzenetére
mirror linkes telóról ki lehet tolni a Google Maps-t?
mert ha igen - akkor totál jó!
Android 5.0-tól a castscreen funkció elvileg jó erre is, igaz?(még lecsökkentett sávszélesség mellett is kényelmesen lehet használni navigáláshoz autóban. saját tapasztalat - eleddig csak egyszer szívtam a Maps miatt - igaz, az uticélnál a házigazda megvédte a térképet: előző napon már átadták az M3-as azon szakaszát, de hivatalosan csak pár nap múlva tették meg.
de alapvetően jól lehet használni navira - itthon... külföldön még nem teszteltem, de a környező országok térképeit le lehet menteni offline-ba...)Motorola Defy, MOTO X (1st), Honor 8, Honor 20 Pro
-
bajnokpityu
félisten
nem, és nem.csak a "sygic car navigation" alkalmas erre. régebbi eszközökön lehetett olyat, hogy kirakta a teló egész kijelzőjét a fejre - ha be volt húzva a kézifék. menet közbeni navira olyan program kell, ami mirrorlink 1.1 kompatibilis, és a telefonnak is támogatnia kell. Sony, samsung, HTC, nagyjából...
szóval eléggé hendikeppes.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Kornel
veterán
Szivo vs turbo vitahoz:
Altalaban a kisebb loketterfogatu motorok hamarabb melegszenek be, mivel kisebb a vizkoruk.
Nekem a splash a k12b-vel szinte 1 km-en belul uzemmeleg volt, azert az m16a-nak ennel tobb kell.
Tehat jo esellyel pont forditva lesz, a nagyobb szivonal hamarabb melegszik be a kisebb turbos.
Az alul nem megy meg kb. a regi old school turboknal volt igaz, ahol egy baromi nagy turbot rapakoltak a motorra, es majd lesz valami.
Ha megoldjak, hogy maga a szivo motor alul is megfeleloen nyomatekos legyen, mint a k12b-nel, akkor ez egyaltalan nem lesz gond. (Dual vvt, es egyeb technikai finomsagok)
Emellett a boosterjet kozvetlen befecskendezeses is, amivel alapbol barmelyik rpm tartomanyban jobban tudjak a teljesitmenyt szabalyozni.
Mindezek ellenre az egyszerusege es a megbizhatosaga miatt en inkabb a szivonal maradnek, de semmikeppen se azert, mert a szivo (foleg egy 1.6 h 1.4 osszevetesben) jobban menne, mint egy turbos. -
bajnokpityu
félisten
válasz Kornel #21309 üzenetére
a hatásfok s legmeghatározóbb. ennyi erővel a 95ös swiftem meg 500méteren üzemmeleg volt.
1.4 és 1.6 motorok szinte ugyanannyi olaj és vizzel rendelkeznek. viszont a turbo miatt pont, h hosszabb a vízkör. és az olajkör is, tehát a turbos lassabban melegszik fel.
nézz már meg egy szivó oldali légnyomást turbosnál. konkrétan kis fordulaton szinte nem kap levegőt egy turbos. ezt nem lehet semmilyen térképpel helyrehozni. levegő nélkül nem lesz teljesitmény. az 1.6 szivó lökettérfogathoz képest kifejezetten erős kis fordulaton, azt semmiképp nem érheti el szerintem egy 1.4 turbo. városban meg kell az 1800alatti használható nyomaték.
közvetlen befecsi+turbo miatt megy a szopás kb minden márkánál. szivótorok+közvetlenbefecsis nem kokszolódik már annyira.
megnéznék egy normális teknikai leírást erről a boosterjetről.
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Kornel
veterán
válasz bajnokpityu #21310 üzenetére
Akkor a k12b sose melegedne be, olyan jo a hatasfoka, nalam 5,3 alatt fogyasztott, masnal is megall 6 alatt, egy 1 tonna feletti kaszninal. Ennek ellenre 1 km utan uzemmeleg volt.
Kis vizkor, kis olajkor...
Megneznem, ha tobb olaj kene az 1.4 turboba, mint az 1.6 szivoba, mingyart utana is keresek.
Abban egyetertunk, hogy inkabb a szivo, csak mas-mas gondolatmenet menten. -
roberto211
őstag
válasz bajnokpityu #21297 üzenetére
" 1500ig totál halott"
Cikkbe azt írják,hogy boosterjetnél szinte mindig minden körülmények között azonnal húz,lép,megy.. Elolvastam.. Most ez vagy igaz vagy nem de szerintem igaz..
akos: logouton suzuki találkozó cikknél megtalálod.. Keress rá.. Enyém a régi...
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
őstag
válasz bajnokpityu #21305 üzenetére
Most hogy megint 2 autó van olyan 15 ezret. De a városi ciklusomban van nagyon durva napi rutin (reggel 2,5 kilométer a suli, ott leállít gyerekek bekisérése és onnan 1,5 kilométer metró meletti parkolás, este fordítva és pluszban heti 3 zeneóra szintén 2-3 kilométerre). Bármi más mint szívóbenzines kihívná a sorsot...
-
karlkani
aktív tag
válasz karlkani #21187 üzenetére
Na, csak meglett a hiba. Ismét ki lett szedve az óracsoport, a megvilágítás vezérlőhöz csatlakozó fekete vezeték zsugorcsövezve van (az előző tulajnál szakadt el gondolom), azt lebontva vettük észre, hogy elengedett a forrasztás. Gondolom a ki- beszereléskor. Összeforrasztottuk, zsugorcsövet is tettünk rá, majd összeszerelés. Világít a háttér, ahogy kiszedés előtt. A check engine is rendben van, érintkezési gondja volt csak.
Azonban cserélni szeretném idővel a háttérvilágítás izzóit, mert elég gyenge a megvilágítás. A három izzóból kettőnél forrasztva van a foglalatba, így az égőt ki sem lehet venni (áldom az előző tulajt rendesen, persze nem csak ezért...). Suzuki márkaszervizben gyárit adnának ~1800 Ft/db árért, amit biztosan nem fogok megvenni. Ennek a foglalatnak pontosan mi a neve?
-
-
karlkani
aktív tag
válasz roberto211 #21318 üzenetére
Az jobboldali csatlakozó kábelen egy szál van forrasztva és zsugorcsövezve. A megvilágítás izzóknál van kettő foglalatba beforrasztva az izzó, ennyi a "tákolás". A világítás meg másik óracsoporttal sem lenne erősebb, ilyen izzókkal. Ezért szeretném őket cserélni, ehhez nem ártana néhány gányolásmentes foglalat, persze nem 1800 Ft/db árért. Csak tudni kellene a pontos nevét, cikkszámát, hogy rá tudjak keresni. Gondolom 3-4000 Ft töredékéért csak kapni valahol foglalatot. Amúgy bontott óracsoportot tudok 2500 Ft + postáért.
-
Motion_Blur
félisten
Szerintetek mennyibe kerül egy első féktárcsa + betét csere (pontosabban kettő) + a fékfolyadék cseréje?
Holnap viszem műszakira az autót és ezeket mindenképpen meg szeretném csináltatni.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
roberto211
őstag
válasz Motion_Blur #21320 üzenetére
Így hasra ütve kb 40-45... Szerintem e körül szokott lenni ha normál minőséget nézzük , nem a legolcsóbbat..
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Bile Demon
őstag
üdv,
2015-ös fehér 5 ajtós 1.2 benzines (alap felszereltség + klíma) Swift-hez keresem a mankókerék pontos méretét.
Ahol találtam kereket, mindenütt csak a 2005 - 2010 évjárat van megjelölve és nem voltak benne biztosak, hogy 2015-ös modellhez is jó e.köszi!
Bruhe
-
tboldi
nagyúr
-
Motion_Blur
félisten
válasz roberto211 #21324 üzenetére
Én sokáig tankoltam 95 V-Powert és 100-ast is, bármit is érzel az 99%-ban placebo. Az olyan mesék hogy fél literrel kevesebbet eszik + sokkal jobban húz az mind kamu... annyi különbséget tapasztalhatsz hogy nem rángat az autó, vagy pont ettől fog
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #21320 üzenetére
ferodo-t mondanak az okosok, hogy az jó még fékben.
-
roberto211
őstag
válasz Kornel #21326 üzenetére
Vannak mellette még jók jobb árban.. Tény ferodo is jó de e mellett van textar, brembo, zimmerman,stb,stb..
Régi suzimon jakoparts tárcsa+betét van. Nincs panaszom rá mondjuk.. Nem a legolcsóbb, nem a legdrágább,pont jó... Csak kezdenek már kopni..Vagyis inkább a betét.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
bajnokpityu
félisten
válasz roberto211 #21327 üzenetére
textar sokkal jobb mint ferodo.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
roberto211
őstag
válasz bajnokpityu #21328 üzenetére
Szerintem is.. Szerelőm mindig textar fékcuccokat használ..
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
tboldi
nagyúr
válasz roberto211 #21324 üzenetére
Mi is a 95-ös V-Powert szoktuk a WagonR-be (M13A) tankolni. Nincs tőle nagyobb ereje, nem lett kisebb a fogyasztás sem, viszont finomabban jár a motor, mint bármi mással. Gondolom, az adalékoknak köszönhető.
A motorom (Honda CB500X) viszont érezhetően jobban ment a Racing 100-tól, pedig csak 95-ös van előírva.
De csak amíg gtk nem lett...[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz bajnokpityu #21328 üzenetére
most beszéltek le róla, hátra kell egy pár fékbetét.
egyébként a suzukisports fórumon is a ferodo-t ajánlják -
roberto211
őstag
válasz Kornel #21331 üzenetére
Attól,hogy lebeszéltek attól nem biztos,hogy sz@r..
Speciel jobban hiszek huszon x éve elismert autószerelő mesternek akinek állandóan tele van az udvara mint neten pár okosnak különböző fórumokon
Félre ne értsd nem azt mondom h rossz a ferodo mert Ő is állandóan Textar,Ferodot mondja és legfőképpen textart használja de nem rossz a textar hiába beszéltek le róla neten az okosak..
#21333) kornelka : Hát nem lehet mindenki egyforma
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Kornel
veterán
válasz roberto211 #21332 üzenetére
nem neten beszéltek le, hanem egy szerelő.
ő azt mondta, hogy csak ferodo-val dolgozik. -
gerii
addikt
Na és melyik betét nem nyikorog, mert arra következő cserénél befizetném a kocsikat, főleg SX4, de párás időben mind?
bacsis: Akkor ez kizárva. Esetleg nagypapis vezetés?
[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
válasz roberto211 #21332 üzenetére
Minden márkából van több kategória. Mondjuk anno a régi stifthez pont nem volt anno több fajta. Ferodo még sport motoron se jött be, nem volt különleges a fékerő, de zabálta a tárcsát.
Autón nekem a gyári betétek, tárcsák jöttek be.
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
bacsis
Közösségépítő
szóval egy kicsit visszatérve a motorhibaled-re...
tehát 3 EGR szelep volt az autóban, és mindíg 30-50km után gyullad ki ismét a hibaled...
szerintem kizárhatjuk hogy az EGR szelep lenne a rossz... Ráadásul a mostani előttinél meg volt játszva a kitisztítás is... Üzemanyagból sem tankolok szerintem az átlagnál rosszabbat...
Mit javasolot, mi legyen a következő lépés ami megoldhatná a problémámat? -
roberto211
őstag
válasz bacsis #21337 üzenetére
Próbáld meg lekötni a szelepről a 2 gumicsövet..(remélhetőleg nem lesz csúnya hangja,fals levegő miatt ) , levenni sarut, 10p múlva vissza, menjél így vagy 30-50km-t(check engine lehet világítani fog a lekötés miatt, ezt villogtasd ki) .. Ha nem gyullad ki a lámpa így 30-50km utan , akkor utána falazd le de párszor már lelett írva..
Más nagyon nem lehet.. Vagy nagyon rossz az égés, vagy rossz üzemanyag, próbálj meg máshol tankolni..
Gyertyacsere mikor volt? Vedd ki és nézd meg a vége milyen színű..Őzbarnának kell lennie.
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
bacsis
Közösségépítő
válasz roberto211 #21338 üzenetére
na erre voltam kíváncsi, hogy lehet-e más probléma, teszem azt lambdaszonda vagy elektronika, fluxuskondenzátor akármi...
De akkor továbbra is itt kéne keresni a hibát?!
csak ez a lefalazásos téma nekem annyira nem tetszik... ez kicsit olyan barbár megoldásnak tűnik, nekem ez olyannak tűnik, hogy pl fáj valakinek a lábe, megoldás: vágjuk leszerk: gyertyacsere? háááát.. fogalmazzunk úgy hogy nem mostanában
[ Szerkesztve ]
-
roberto211
őstag
válasz bacsis #21339 üzenetére
Nem barbár megoldás.. Dízelesekből elég nagy százalékuk falazza le pláne a régi fordosok ahogy olvastam fórumokon már valami maszek rá is állt a lefalazó lemez gyártására mert naponta gyulladt ki az csekkendzsín egr miatt nekik... Nem barbár megoldás, és még a motorod se tolja tele sok kokszal, dzsuvával amit a kipufogó visszavezet.. Túl sok elektronika nincs, lambda szonda levegő benzin keveréket szabályozza csak , ha nagyon ragaszkodsz a egr hez bár nem tudom minek akkor más kutat kipróbálnék minimum fél tankig(mol,shell,omw) és ránéznék gyertyára(színére).. Elvileg 40e km-ként elég a csere.... Szedd ki egyesével mind a 4 et és nézd meg.. Ilyen őzbarnásnak kéne lenni elvileg..
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
bacsis
Közösségépítő
válasz roberto211 #21340 üzenetére
Köszönöm a javaslatot, ki fogom próbálni amit fentebb írtál, utána meg megpróbálom akkor ezt a lefalazást
-
gerii
addikt
Kicseréltem a gyári H4-es izzót Osram NBU-re, hát ez kegyetlen jól világít, még a tompítottal is legalább másfélszer távolabb láttam el, mindezt nappali, fehér fényben. A távolsági is jobb, nagyon széles a megvilágított terület, moziszerű látvány.
Azt nem tudom, hogy csak szerintem világít magasabbra, vagy a bevásárlás súlyától lőtt feljebb? Városban a tompított a kerek kresztáblák alját is világította elég közelről is (50m mondjuk).
1-gyel lesüllyesztve a fényszórót viszont már láttam a vetítési határ éles sávját.[ Szerkesztve ]
-
roberto211
őstag
Láttam ma Budaörsi út fele egy fekete suzuki celeriot.. Fiatal srác, meg egy szöszi ült benne..
Hááááát...Hogy mondjam...
Praktikus lehet, meg elvileg jól ellehet férni benne, viszonylag modern, megbízható, nem is papírautó de maga ez a semmit mondó forma ez a mindenhol lecsapott kicsit elhúzott kocka valahogy nem jön át.. Ennél még egy régi swiftből is kilehet hozni többet külsőleg. Város tempóját hamar felvette tehát nem volt probléma vele ahogy láttam de nem tudom... Nem hiszem h kéne ilyen.. Inkább akkor új stift.. Vagy mk4 swift még ha öregebb is..
De aki kifejezetten újat akar olcsón(viszonylag) és praktikumra meg minél olcsóbb autózásra megy annak tökéletes..
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
dnelb
veterán
-
dnelb
veterán
válasz roberto211 #21346 üzenetére
Nekem csak az orra nem tetszik, az gagyi lett azokkal a béna elnyújtott lámpákkal.. Ez 10 éve volt divat nem most. A háta meg nissan kaskai control c-control v, az még elmegy
-
Tothgera30
Ármester
WagonR+/Ignis műszerfalba milyen izzók kellenek? Esetleg lebontásról tud valaki videót linkelni?
"A pokol nem hely, hanem állapot"