Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz [CS]Blade2 #48995 üzenetére
Nem feltétlenül lenne visszalépés, csak más, elérte a fogyasztói társadalomnak nevezett őrület az autóipart, olcsón előállítható eldobhatós autókat gyártanak, az alkatrész árakat pedig a '90-es évek óta mesterségesen magasan tartják (meg a szerelhetőség nem szempont), hogy ne érje meg megvenni a régit, hanem vegyél újat, mert a régiből "nincsen hasznuk", már ha érted hogy értem...
Ha belegondolok hogy a régi autóm simán elment 180k+ km-t és 20 évet, úgy hogy apróságokon kívül semmi sem volt vele... (gyertya, gyújtótrafó, fékbetét, izzók, folyadékok+szűrők, ablaktörlő lapát, kuplugncsere, abroncsok, aztán sanyi...)@mefistofeles: "Van 1 literes 100 lovas verzió is, az városba még sok is..." Micsoda? Abban annyi az erő mint egy nagymálnában, ne viccelj már, amikor a plúgín hibroty tud 180-at? Úgy lelép a lámpánál h közöd nincsen hozzá, pár év és amilyen tempoban terjednek a villany-hybrid-turbósbenyás autók, a 100LE-vel nem tudod majd tartani a forgalom ritmusát...
@Zolás: Az egy nagyon jó motor... fűkaszába, kávédarálóba, stb. Az a 0,9TCe motor a fogyasztó tudatos megtévesztése, mert rettentően karbantartás igényes (tehát drága fenntartású) és amikor működik sem egy leányálom vezetni, olyan "tedd ki hadd hüljön" kategória... Hogy az elmenne 100k+ km-eket nagyobb hiba és bontás nélkül? Erősen kétlem, de mindenkinek a saját szíve joga eldönteni mit akar az életben, de nekem van elég problémám az autó nélkül is, legalább az ne legyen problémás ha már a többi szolgáltató folyton palira akar venni (NKM, Digi, BKK, soroljam még?)
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
pigmeus
tag
válasz [CS]Blade2 #48995 üzenetére
ezeket max 10 évre gyártják 10 év után eldobod és veszed a másikat.
-
addikt
válasz 2ozzmexy #49001 üzenetére
Az, hogy tud 180-at az mI? Meséld már el, hogy városban hol használod ki a 180-at?
Egy 13 éves 92 lovas swiftem van de még sosem kellett rám várnia senkinek városi forgalomban azt garantálom. Az meg, ha a mellettem lévő sávban a hülyegyerek legyorsul a 150 méterre lévő következő lámpáig, nos az sosem izgatott.
Milyen ritmust nem fogok tartani? Az araszolást? Globális jelenség, hogy egyre több az autó, az utak meg nem szélesednek ugye a városban. Egyre szűkül az az idősáv amikor valódi városi tempóban lehet közlekedni de az ugye továbbra is csak 50 (60) arra meg mindig is elég lesz!Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
blakey
titán
válasz mefistofeles #49003 üzenetére
100LE bőven elég városi használatra, sőt a nyaralóba vagy kisebb kirándulásra is elég, akinek nem az vegyen "Ferrarit". Ez a lóerő mánia is teljesen felesleges, gyorsan mindenki tud menni, lassan menni a "művészet" .
ELADÓ: iPhone 12 Mini gyári, bontatlan, fekete szilikon tok *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
addikt
-
Ármester
válasz 2ozzmexy #49001 üzenetére
Azért a mai forgalom ritmusát simán tartom a 72LE Golf II-vel is. Nyilván pályára már nem annyira való, de 5 éve simán hazajöttünk 5-en Bp.-ről 110-130 között vele.
Ez kb. olyan volt, mint az egyik videóban Handrás magyarázta, hogy ment egy 100LE benzines Minivel, és nem tudott előzni, merthogy gyenge, meg minden. Hát persze hogy nem tudott, mert elszokott tőle, ahhoz van szokva, hogy azonnal van nyomaték, és csak gázra kell lépni.[ Szerkesztve ]
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
[CS]Blade2
addikt
válasz blakey #49004 üzenetére
A tömeg is számít. 100 ló és 1000kg, mert az elég jó. 100 ló és 1300-1400kg, az már nem a legtutibb.
A Swift valami 865kg és 83 lóerő.
Az átlagos személyautó meg 1200kg körül van manapság. Ezek ált. valahol ott is vannak a 125 lóerő körül.Én Swift-et és Jazz-t nézegetek, de nem számolok vele, hogy a Jazz jobban menne a 102 lóval, mert 1073kg. (200Kg-val nehezebb.)
1102Kg-val és 75 lóval minden újabb autó legyorsul, ha menni akarok velük, akkor nekem pörgetni kell, tiltáson elváltogatni. Ezzel nem lenne baj, viszont, ha ki kell jönni valahonnan sűrű keresztforgalomba, akkor egy erősebb kisebb résbe is be tud jönni. Nekem nagyobb köz kell, mert idő mire kifordulok, és felveszem a tempót.
Van, amikor ház elől beugranak elém valami erősebb géppel, és már teszem a lábam a fékre, hogy én 50-el jövök, ő meg az előbb 0-val állt, kb. 30 lesz a sebessége a következő a másodpercben, de lósz*rt. Ahogy elém fordult, már 50-re gyorsult.1 lóerő 10kg-ra már élhető. A Swift tudja nagyjából.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz [CS]Blade2 #49008 üzenetére
Erről beszélek, de senkinek nem ment át az infó...
Ami még fontosabb és mindenki elfelejti: EURO6D emberek, a motorvezérlő át fogja állítani a vezérlést a károsanyag kibocsájtás béka fenek alatt tartása miatt, akár a teljesítményvesztés árán is! A vellanymoci meg jó gumival leteszi a flaszterre a motorerőt, mert dög nehéz és ugye a villanymotor nyomatéka nem fordulatszámfüggő...@SyMbioTe: Nem is eur6c 16V elől-hátul változó szelepvezérléssel "okoskerékkel". Az EUROIV-es corollával én is "körbeautóztam" mindenkit, de ugyanezt egy euro6x benzines 95LE körüli astrával már nem tudtam abszolválni, pedig ugyanazt tudta mindkettő menetteljesítményre...ha csupán a nyers számokat nézem...
@mefistofeles: Ha összeadod (mert vonóerő!) a benzines és villanymotor teljesítményét, de nem kell elhinni, üllj be egy Hybrid Rav4-be, vagy egy hybrid Aurisba és rögtön érteni fogod, lerugod a pedált és teszi a dolgát, csak győzz kapaszkodni a kormányba... Vagy hogy témába vágjunk beszéljünk a K14C-D motorcsaládról, ami a nyomatéka 90%-át (200+Nm) leadja 1500-as fordulattól egyenletesen 5500-ig!?
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
blakey
titán
válasz [CS]Blade2 #49008 üzenetére
Pedig egy 3 tonnás Hummerre gondoltam.
Azért ne nézzük madárnak egymást, egy 100LE-s autóval vígan lehet élni a városi forgalomban, nem kell ezt túl magyarázni, körültekintő vásárlás esetén a 100LE-s autó bőven megteszi, sőt a kisebb is.ELADÓ: iPhone 12 Mini gyári, bontatlan, fekete szilikon tok *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
blakey
titán
válasz 2ozzmexy #49011 üzenetére
Miért, mit vársz tőle? Ott az 500LE Mustang ha versenyezni szeretnék de ahhoz megfelelő pálya kell.
ELADÓ: iPhone 12 Mini gyári, bontatlan, fekete szilikon tok *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
addikt
válasz 2ozzmexy #49009 üzenetére
Nekem nem kell fizika órát tartanod, de a kérdésem továbbra is az, hogy azt az aszfaltszaggató teljesítményt hol használod ki a városban? Én napi szinten elég sokat járok városban, de biztos csak nagyon udvarias sofőrökkel találkozok, mert még egyszer sem dudáltak rám, hogy feltartom a forgalmat, pedig csak 92 pacin ülök...... Ha arra kell a 200 ló, hogy néha bevághass valaki elé, akkor legyen benne örömöd....
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Zolás
addikt
válasz mefistofeles #49013 üzenetére
A lóerő megvan a kis motorban, ki van hegyezve, pörög rendesen. De a tartósság már nem az erőssége, abban biztos vagyok. És nem 3 évre veszek autót. Ezek a vackok cégautónak jók, pár évente cserélik, és annyi. Első három év oké, aztán hullik szerteszét. Főleg, hogy az olajcsere is 15k km-re van adva és kétlem hogy annyi olaj belefér, ami bírja ennyi ideig. 10 év múlva nem lesz mit venni, ezek tönkremennek, az akkuk a villanyos autókban arany árba mennek, egyszerűen a használt piac egy kalap trágya lesz.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
ncc1701
veterán
válasz [CS]Blade2 #49008 üzenetére
A 2019-es GL+ swiftem papíron 840kg (ebben benne van a 80kg sofőr, folyadékok, és fél tank benzin, mert szárazon ezek nélkül csak 720kg), és 90 paci. Szóval, elég meglepően szedi a lábát
-
tboldi
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #49008 üzenetére
Az én 2006-os Jazzem ~1100 kiló és 83 ló.
De szerencsére van 119 Nm, ami már 2800-nál megvan, úgyhogy annyira azért nem lassú.
Illetve nem kizárt, hogy a 100-as benzin, a K&N légszűrő és az NGK irídium gyerták miatt elenyésző mértékben többet tud az enyém.A rákövetkező generáció viszont hiába lett 99 lovas, semmivel nem megy jobban, mert a tömeg és nyomaték nagyjából ugyanannyi maradt, ráadásul az utóbbit csak 4-5000 környékén adja le (ez már 16V ugye), nem tol alulról, így akár gyengébbnek is érződhet.
De a WagonR sem megy jobban, hiába van meg a bűvös 10kg/ló (932 kg és 93 paci), ez is csak 116 Nm, amit a 5-6000 között ad le.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
3 évre én se szívesen vennék autót........ A maiak nem tudom mit bírnak de a 13 éves swiftem motorja, váltója még mundig hibátlan. Tavaly csetéltettem a jobb féltengelyt, holnap a balt és ezzel le is tudtam a nagy karbantartást. Pedig nem finomkodok vele, szetetem a donamikus városi közlekedést.
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Zolás
addikt
válasz mefistofeles #49017 üzenetére
Ha úgy állnék anyagilag, hogy párévente mehetne a csere, engem nem érdekelne a 09.Tce rettenet. Annyit biztos kibír, aztán szívjon vele más. De sajnos nem így áll a helyzet, és úgy gondolom, hogy nagyon kevés ember engedheti ezt meg. Ma nincs mit venni, mert mindenbe miniturbó motor van. Amibe nem, az meg drága.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Gerhard Plattner magyar hangja Lukács László.
[link]
Érdekes neki nem 8,7l/100km jött ki. -
[CS]Blade2
addikt
válasz tboldi #49016 üzenetére
Én öreget nem akarok most, meg a 2009-2014-es generáció jobban néz ki, a 2015-2019-es meg sokkal jobban, modern-nek hat. Ha kapnák belőle egy jó példányt, akkor lehet, hogy elgondolkodnék. Nem tudom, hogy azok is sz*rul vannak-e már összerakva sz*r anyagokból, és már csak a neve van, vagy ott még ki lehetne fogni egy utolsó jó példányt, aztán reszelgetjük a végletekig.
Az, hogy a 2006-os jó, semmit nem jelent a 2016-os példányok megítélésére. A 2001-es Focus is jó volt, a régi Swift is. 2000 körül még szinte minden jó volt.Majd benézek a Honda topicba, hogy ott van-e beázás, meg széthulló fődarab. Mondjuk már az olyanok is neccesek nekem, hogy állítólag az újabbnak 6 hónap az olajcsere periódus. Az alatt én 3000-3500km-t megyek, így nekem 3500km-enként kellene akkor cserélni. Csak használt van már belőle, normálisan karbantartott talán nincs is. Ami karban van, az nem eladó, mert azok még maguknak tartják jó állapotba.
-
dethroner
veterán
válasz [CS]Blade2 #48995 üzenetére
Azért a te szokásaidról is elmond mindent a19 éves váltóolaj. Lehet nem neked való egy új autó.
Soha semmit nem kellett cserélni, ezt hogy érted? 20 éve nálad van?#48996mefistofeles Holnap lesz 1 éves a swiftem. Semmi baja a kuplungnak
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
-
dethroner
veterán
válasz [CS]Blade2 #49008 üzenetére
Ha az új Jazz-ről beszélsz, akkor ott ha jól tudom csak 1,5-ös motor és automataváltó van. Nincs más. Az ilyen váltó meg ki tudja, mennyire engedi a tempósabb haladást, pörgetést.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
addikt
-
tboldi
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #49020 üzenetére
Az újabb Jazzeknél is tetten érhető a minőségromlás. A motor megbízhatóságával továbbra sincs baj, de pl. kevesebb lett a műanyagburkolat egyes részeken, rondábbak a hegesztések, stb.
A GE-k (2008-2014) pl. hajlamosak is rohadni a tanksapka körül emiatt, mert a kerék odaveri a trutymót, a régebbi GD-nél, ami nekem is van, ez tulajdonképpen elképzelhetetlen.
A kínai gyártásúaknál (LUC kezdetű alvázszám) állítólag gyakrabban hullik a klímakompresszor is. Az enyém még japán (JHM).Beázás előfordulhat a csomitartónál (lásd Becsületesnepper videója), de nem nehéz és viszonylag olcsó is javítani, Sikaflex kell hozzá, meg kinyomópisztoly. Nálam mondjuk ezalatt a 4 év alatt nem jött elő.
Olajcsere: csak akkor 6 hónap, ha olyan módon használod, ami indokolja, egyébként 1 év. De a Suzuki is pont ugyanígy adja meg.
Amúgy ha 3-5 éveseket nézel, ott nem igazán van még kockázat, akkor sem, ha nem félévente cseréltek olajat. Egyszerűen ennyi idő alatt nem lehet bennük kárt tenni.dethroner: Az eggyel korábbiról van szó, azaz a GK-ról. Abból volt 1,3-as és 1,5-ös is manuális és CVT váltókkal.
[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
válasz dethroner #49021 üzenetére
Akárhova vittem szerelőhöz, azt mondták, hogy ebbe nem kell cserélni [Focus mk1 2001 manuális 5-ös]. Tökéletesen kapcsolt a 2001-es olajjal is. Most cseréltettem benne kuplungot kompletten, és akkor hívott a szerelő, hogy eléggé fekete, ha gondolom cseréljünk benne. Mondtam, hogy akkor cserélje ki.
Természetesen a váltóra írtam, a váltóban nem kellett soha semmit cserélni. A kocsin igen.
Nincs a könyvében sem megadva váltó olaj csere.
Neten is azt írja, hogy ebbe nem kell:
"A karbantartási utasításban a váltóolajcsere nem szerepel, az első feltöltést a váltó élettartamára tervezik."Mivel eddig is tökéletesen vette a fokozatokat, így a friss olajjal semmi változást nem tapasztaltam. Se jobb, se rosszabb nem lett.
Swift-et vennék újat, és látom, hogy itt gond van/volt a nyelestengely csapággyal bizonyos motorkód esetén, de még most is van a turbó motorosnál, és 40-45k km a csereperiódusa. Nekem mondjuk majd az évre megadott adat kell, mert keveset futok. Ha x évente kell, akkor én azt fogom tartani, vagy attól sűrűbbet.
Nem gond, hogy cserélgetni kell az olajat, itt amiről beszélek az a nyelestengely csapágy és a kuplung. Azokat nem szívesen cserélném 1-3 évente, azért mert gyárilag széthullik.Motorolajat is 7000km-enként cserélek a Focus-ba Castrol 5W30-ast. Viszont én csak városba járok, és így az az évente csere.
szerk.: Igen, az eggyel előtte levő generáció. Abból is mindenképp az 1.3-as a kézi váltóval. Vagy elhozok egy új Swift-et, akkor 1.2-es hybrid a kézi váltóval. Ennyiből áll a szűkített listám.
[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz [CS]Blade2 #49026 üzenetére
Rönőm 24 éves (egyem a szívét ) és abba is azt mondták örökélet a váltóolaj. Azért csak lecseréltettem pár éve és tavaly decemberben is. Látszik a színén a használat. Kapcsolással nem volt gond, ebből kifolyólag jobb sem lett. De ha van rá pénzem és ki lehet cserélni, akkor csinálja meg.
Ha új swiftben gondolkodsz, nem kell félned a turbós motortól, és ha igaz a nyelestengelycsapágy dolog-más még nem írt erről, már csak szívó swiftet kapsz. Hacsak nem a sport verzióra pályázol, abban van turbó.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
tboldi
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #49026 üzenetére
A csapágyprobléma az M13A motorokra volt jellemző, amit már 10 éve kifuttatattak, emiatt ne aggódj.
Megjegyzem, a mi M13A-s WagonR-ünk váltója 16,5 év, illetve 185k km után is kussban van.
-
ncc1701
veterán
válasz [CS]Blade2 #49026 üzenetére
Minden autóban, minden váltóban kell cserélni, a gyártónak nem érdeke, h sokáig használd a vasat. Élettartama 60ekm/4év. Beszélgess egy váltó szerelő szakival, nekem elég drága volt megtudnom, h szükséges a csere, tanulj inkább a mások kárán.
-
Ármester
válasz [CS]Blade2 #49026 üzenetére
Persze, hogy élettartam, csak ugye mit nevezünk élettartamnak?
Ha 50k km után megy szét a váltó akkor is élettartam volt, ha 200k után, akkor is.
Érdemes azt is cserélni, pár évente ki lehet bírni.„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
ncc1701
veterán
válasz SyMbioTe #49030 üzenetére
Élettartamnál plö oda szokták írni, h kuplung cserénél kell cserélni olajat benne. De aki engedett már le használt, égett, fekete, büdös olajat a váltóból 40-60ekm után, az centire tudja, h ennek nem úgy kell kinéznie. Swiftből is állat ronda olaj jött le 40ekm után.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz SyMbioTe #49030 üzenetére
Változó, általában 10év vagy 180ezer km, mint a Progarinál... papíron ez az élettartama, ami igaz is, ha betartod az évi 1 inspekciót... 18ezrenként, akkor tényleg kukás lesz, ám a dolog nem ennyire egyszerű, ugyanis ők egy motorgenerált is annak tekintenek (tehát csak azt cserélted ami a gépkönyvben CS-vel van megjelölve), tehát ha a márkaszervizes javítási költség gyári alkatrészekkel eléri a pillanatnyi forgalmi értékét, akkor szerintük vége van az élettartamnak. Mert a motrogenerál ugyanannyiba kerül a 3 éves S-Crossodon mint a 15 évesen... Attól nem dolgozik olcsóbban a szerelő mert olcsóbb kocsin dolgozik vagy nem csökkentik az árat az alktrészellátóban mert 10 éves autóba szereled be és nem egy 3 évesbe. Úgyhogy jah, ha sosem cserélsz váltóolajat és 180ezernél megkotlik a váltó, akkor igen, vége az élettartamának, mert munkadíjjal együtt horror a csere, persze gyári újra, nem bontott meg utángyári. Plusz ha ehhez még jön egy kis injektor felújítás, ABS kocka csere és még rozsdás is itt ott, akkor hip-hop márkaszervizes árakon számolva drágább lesz a hús mint a leves. Persze ehhez az is hozzátartozik, hogy mi elfuserált férfiak kötődünk érzelmileg is az autóhoz és a használati értékről még nem is beszéltünk...
Mellesleg ha már szóba került, az S-Cross-od 140LE és 220Nm, a Golfod 72LE, amikor a Suzukit vezeted érzed hogy kétszer annyira menne?
@mefistofeles: Nem tartok fizika órát, üllj bele abba a 100LE-s autóba a Swifted után és próbáld ki melyiket érzed "fickósabbnak"... Vezettem MCV-t pont azzal a csodálatos 0,9TCe motorral, de nemrég volt szerencsém kipróbálni a C4 Grand-ot 1,0 Puretech motorral, egészen élhető, csatahajós futóművel nem is igazán van az embernek ingerenciája szétforgatni, bár a hangja még mindig megmosolyogtat... Nem akarlak meggyőzni, próbáld ki és magad is érezni fogod a különbséget. Hogy hol használom ki? Bárhol, egyszerű, a rugalmasság okán, én még elérem azt a lámpát amit te meg sem próbálsz, el tudom kapni a zöldhullámot ha ügyes vagyok, a 140LE-s Vitarában csak simogatom a pedált, ha hideg szinte gázt sem kell nyomni, gyorsul alapjáraton, hogy a dízel i30-ról ne is beszéljünk, vagy a haverom XC90-éről (2.0 benzin biturbo PEHV) és ha fel van töltve (mert ő tölti otthon is meg a munkahelyén is) városban szinte csak villannyal meg némi levegővel elmegy, cserébe 2,5T és olyan ereje van a téli csúszós utakon, hogy nagyon észnél kell lenni, de a Királyhágó úton is feltolja a kukást ha nem megy neki...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
addikt
válasz 2ozzmexy #49032 üzenetére
Szerintem két malomban őrölünk. Ültem már erős autóban hidd el és tudom a különbséget, nem is arról beszéltem, hogy ne lenne...... Egyszerűen évtizedek tapasztalatával mondom, hogy megfelelő vezetéssel, rutinnal a 90 lóerős autóval is tökéletesen el lehet boldogulni városban. Még egyszer leírom és ha akarod elhiszed, ha akarod nem, még sosem kellett senkinek rám várnia, vagy nem tartottam fel soha a forgalmat sehol. Amelyik lámpát én meg se próbálom elérni azt nagy valószínűséggel te is csak 60-70-el beesve tudod abszolválni, mivel a tempóm az nekem is megvan. (nem 30-al döcögök a városban, hogy jééé mingyá vált a lámpa, nyomjuk már meg egy kicsit) szóval igen, én arra nem is ugrok. Ettől függetlenül toltam már le az útról 10 misis BMW-t, mert, a városi közlekedés legalább ugyanannyi rutin kell mint lóerő..... Arról már nem is beszélve, ha közlekedsz városban, pontosan tudod, hogy kukásautó, teherautó, busz, tanuló vezető is lassítja a közlekedést és az elautózott időd max, 5-10% ban tudnád tényleg kihasználni azt, hogy jobban gyorsul, erősebb a verdád.
.....de még egyszer mondom, nem ugyanarról beszélünk szóval részemről zárom is a vitát.Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz mefistofeles #49033 üzenetére
"a városi közlekedés legalább ugyanannyi rutin kell mint lóerő....." Ez pontosan így van.
Én sem tegnap kaptam a jogsimat, és nagyon jól tudom, hogy a fővárosban az utazás stresszének csökkentése és az utazási idő rövidítése 90%-ban a jó útvonal megválasztásán múlik. Nekem nem okoz gondot hogy 60-70-el megyek a városban, mivel nótorius gyorshajtó vagyok és agyhugykövet tudok kapni ha egy bamba turista tötymörög előttem, azokra szoktam mondani hogy "2 háztömbön 4-et verek rá", megelőztem az Örsön, amikor ő még a Stadionoknál keresi a zöldnél az egyest én már a Hősök terén járok a Dózsán, mert végig toltam a versenyutcát óra szerint 70-el, tehát a következő lámpa ami megfog az jó eséllyel az Ajtósinál lesz vagy a Dembinszky-nél...
Mindezt tudtam a 60LE-s 6N Poloval, a 97LE-s E11 facelift Corollával és most is tudom az 1,4 BoosterJet Vitarával, de az 1,6 crdi kombi i30-al is, a lényeg hogy tudd mire képes az autó és a forgalomhoz és az autó képességeihez igazítsd a vezetési stílusodat, ha a Swift kéri hogy néhol húzasd ki akkor az is működik, csak akkor ne akard a gyári fogyasztást produkálni a városban. és ezek a pici 1L-es 100LE-s turbóbenzin motorok pont abban verhetetlenek hogyha egyszer telitankolod, akkor azt csak E5-el szabad, mert hamarabb "szétesik" az E10 minthogy kifogyna... A tartóssága és szerviz költsége megint más, ez már-már hitvallás kérdése, de ezidáig nekem csak japán benzin motor bizonyította h bulletproof... A többinek nem sikerült... és "mit ér a lovag hű fegyverhordozója nélkül", hiába fogyaszt keveset ha 5-6 évesen kell a motornak egy nagyszerviz több százezerért, akkor ugyanott vagy, a hybrid is drága megvenni, keveset fogyaszt, cserébe egy akkupackot cserélni drágább mint egy fél új autó...De befejeztem én is, nem szeretnék erről vitázni veled.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
TommyY2
tag
válasz ncc1701 #49029 üzenetére
Húsz évvel ezelőtt még én sem tudtam, hogy mi fán terem az olajcsere. Csak az a legfőbb gond, ha az embernek van egy autószerelője, akihez "rendszeresen" jár (ahogy a szerelő tájékoztatja) és az Ő hanyagságán múlnak a dolgok (pl. a 19 éves Renault Scenic gépkocsinkat két évente szoktam vinni olajcserére, mivel keveset van használva és két év, vagy 30.000km van megadva a könyv szerint).
A kezdetekkor még márkaszervizbe hordtam, de ők se mondták soha, hogy vigyem évente, vagy max. 20.000-nél (azt mondták, hogy speciális olaj van benne, azért). A napokban néztem meg a 15 éves számlát, 10W-40 olaj van rajt feltüntetve (gondolm, ELF).TommyY
-
SirKero
őstag
válasz Brogyi #49019 üzenetére
Ez a pali egy fogyasztás mániás figura. Néztem pár videóját hát mit ne mondjak. Annyira életszerűtlen amit csinál ( 90-100 között megy autópályán kamion szél árnyékban stb ) hogy szerintem nem ezt kéne alapul venni.
Nekem pölö most ugrott meg valamiért a fogyasztás jó egy literrel Tankolás előtt még mutatta a normál megszokott értéket majd tankolás után már gyanus volt,hogy a szokásos 20-30 km megtétele után is még 9-10 literes átlagot írt Most 7,7 -nél vagyok ( váltakozik 7,5-7,8 között ) ez valamivel több mint egy literrel magasabb az eddiginél Tavaj télen is eljártam a 6,5 - 6,8 fogyival. Megvárom a 200 km-t akkor rátankolok kíváncsi vagyok mennyire fog kijönni.
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
válasz SirKero #49037 üzenetére
Igazad van csak engem a 4-sel kezdődő fogyi azért meglepett egy ilyen méretű autótól. A sógornak ilyen van, de abban még nincs elem. Ő pl a klimát szokta kikapcsolni, hogy kevesebbet fogyasszon.
Furcsán néztem rá. Egyszer beállítottam a hőmérőt, és évek óta úgy van. Nem vagyunk egyformák. -
SirKero
őstag
válasz ncc1701 #49038 üzenetére
OK áláírom ebben is lehet valami
De nekem hónapról hónapra ugyanannyi volt eddig csak most ugrott meg hírtelen#49039Brogyi A facebook csoportban volt divat egy időben hogy irreális fogyasztási adatokat produkáltak. Csak hogy ott is azoknak volt ez kivitelezhető akik az alföldön két falu között nulla forgalom mellett hátszélben 60km/h sebességgel közlekednek. És utána ezt akarják elfogadtatni mint valós fogyasztást. Akinek nem ennyit eszik az béna
[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
tboldi
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #49035 üzenetére
Jazz: 120k km vagy 6 év, illetve az átlagnál több rövidtáv és hidegindítás esetén a fele, azaz 60k km vagy 3 év.
Az új Swiftet nem tudom, a régebbieknél 45k km volt.
-
addikt
-
tboldi
nagyúr
válasz mefistofeles #49043 üzenetére
Ilyenkor nehezebben melegszik be a motor, sokkal több ideig dúsítja a keveréket az ECU. Na, meg a fűtés, esetleg a klíma a pára ellen - ezek is megdobják a fogyit.
-
Zolás
addikt
válasz ncc1701 #49041 üzenetére
Bakker, a nyári continental, amivel adják, a télihez képest olyan, mint egy ócska kínai vacak. Pirelli téli van, olyan érzés a nyárihoz képest, mintha rátapadna az autó az útra. Nagyon durva a kontraszt.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Zolás
addikt
válasz tboldi #49046 üzenetére
Láttam 120k km-es Vitarát, még a gyári contikkal, négyévesen. Jó dolog, hogy sokáig kopik, de cserébe semmi tapadás.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 4
- Házimozi belépő szinten
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- EAFC 25
- Nintendo Switch
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- TCL LCD és LED TV-k
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- További aktív témák...
- ÚJ! AKRacing Master Premium Gamer szék - Fekete, 150 kg-ig
- Intertek CM-118-A1 filteres kávéfőző
- OPTIDESK - Állítható Magasságú Elektromos Asztal (Garanciális)
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen