- Dragon's Dogma 2
- World of Warships
- Horizon Forbidden West
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Elden Ring
- Contra: Operation Galuga teszt
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Feltámad a Hellgate sorozat
- PlayStation 5
- The Planet Crafter - Megjelenési dátumot kapott a teljes változat
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
Azok még beázósak ha jól tudom... (vezetőoldali ajtó)
Amúgy szerintem azon nincsen ami elhaljon... jah TPMS-es az autó, szóval készülj fel rá h a gumik gatyák és 4 évesek, akkor TPMS szelepet is kell cserélni vele részben gazdasági részben pech elkerülési okokból. Pótkereket nézd meg, van e egyáltalán, a defektjavító folyadék szavatossága viszont tuti lejárt már. Járt hozzá conti szivargyújtós kompresszor, bár állítólag szereti leégetni a szivargyújtó kábelezését... (csomagtartóban is szivargyújtó! felszereltségfüggő)Szokott olyan hiba előjönni, hogy 4000 körül megtorpan, attól nem kell megijjedni, az E10-es okozza, kell neki két tele tank prémium nyál vmi E5 és minden fasza lesz megint.
Színt nem írtál, de a piros szeret fakulni.
Ezen kívül MINDENT IS PRÓBÁLJ KI, tehát távolságtartó tempomat, ülésfűtés, automata fényszóró, esőszenzor, USB aljzat, ablakok és mérd körbe, egy ilyen autónál még komolyan lehet alkudozni ha nem sérülésmentes... és le is érdemes kérdezni h volt e vmi utcai harc...(koccanás nem izgi, ne legyen tetőretéve, vagy ne vigye el az elejét/hátulját a 6:20-as gyors, vagy ne legyen felkenve egy oszlopra oldalról, tipik "benéztem a jobbkezest"... )
Próbáld ki és majd írd le mit tapasztaltál, hátha a felét meg tudjuk magyarázni.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
nagyúr
+ nézd meg kezelésiben milyen időszerű cserék várnak rá a közeljövőben... pl kell e gyertya csere, lánc, váltóolaj, stb. Ne érjen meglepetésként hogy 100-150ezret kapásból rá kell költeni a kocsira.
Bár azt hiszem ezek inkább 150ezer felé esedékesek, de 100 után fejből így nem tudom.
De mindenképp utána kell nézni milyen plusz költségekkel számolj hamarosan.Féktárcsák mennyire rozsdásak, "vállasak", lehet azokat is akár cserélni kell... stb.
Szóval jól nézd meg mit veszel és mennyit kell még költeni rá kopó alkatrész fronton.
Ilyen futásteljesítmény után bármi lehet már "kopva" és lehet alkudni is ez alapján picit jobban talán. Bár sajnos a Vitara elég jól tartja az árát, mert kereslet van dögivel.Nyilván olaj+szűrők cseréje az alap vásárlás után, amúgyis ha jól értem kb lassan egy éve volt és ez időszerű (évente és/vagy 10-15ezer km körül mindenképp cserés).
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
Ahogy nézem hajtották rendesen, éven belül 20 ezer kilóméteres szervizperiódusokkal.
Hát határeset, de szerintem ha jó állapotban van és tényleg nincs nagy nyűgje, akkor megvehető. A kopó részeket meg meg kell csinálni... költessz rá most 150-200ezret és utána évekig van egy jó állapotú kocsid.
GLX felszereltség azért ennyiért nem rossz... és igen, ha nem figyelsz elviszik az orrod elől.Bár tény, ha nem vagy SUV mániás ennyiért elég jó állapotú Kia Ceed is kapható már bőven pl.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
-
PeterPH
senior tag
Az hogy rozsdás a féktárcsa, nem jelent semmit, csak hogy egy helyben áll napok/hetek óta, meg kellene nézni normálisan.
Vadonatúj garnitúra gumit meg lehet csípni 80 körül, mert sokan ledobják a gyári nyárit a szalonból kifelé jövet, és négyévszakosra váltanak.
TPMS garnitúrát lehet keríteni 10-20 körül.
Ha ennyire szoros a büdzsé, akkor lejjebb kéne nézelődni, vagy kicsit még gyűjtögetni. -
tboldi
nagyúr
A rozsdás tárcsa nem feltétlenül jelent rosszat, egy egyszerű mosás után is lehet olyan a kopófelülete. Az első fékezésnél leviszi a súrlódás, és nem lesz rosszabb a fékhatás.
(#46964) AMD Power: Attól függ, hogyan jött ki a modellciklus. Ha pont a két év között van a generációváltás vagy akár egy sima facelift, akkor nem annyira mindegy. Példának okáért a GD Jazzek (ezt ismerem a legjobban ) 2002 és 2008 között gyártódtak, és 2005-ben volt egy facelift. Tehát 2002 és 2004 között mindegy, 2005 és 2008 között szintén, de mondjuk 2004 vagy 2005 között már lehet gondolkodni. Vagy az az egy év különbség az újabb generációt is jelentheti (2008 vagy 2009).
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
Után így jártam én is. Rengeteg agyon használt autót láttam 4 millió fölött, amire ahogy te is írtad, rengeteg kellett volna rákölteni. Volt egy pont, amikor bemérgedtem és millióval többért vettem egy újat, igaz 1.4 turbós. Biztos, hogy nem annyira strapabíró, mint az 1.6-os, de remélem sokáig kitart, ha vigyázok rá.
TommyY -
TommyY2
tag
Ugyan így tettem én is. Akkor szabad használtan venni, ha az ember kap egy nagyon jó állapotút és fiatalt fél áron. A szuzukinál ez képtelenség, irreálisan magas áron vannak. A főnököm 16 milliós mercédeszét 7 évesen számolták be 4 millióért (mondtam is neki, hogy a suzuki jobb autó😂).
TommyY[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
Ha gondolod keresd vissza a használt autó vs. Új vitara hozzaszolasomat, abban levezettem hogyha egy 2-3 milliós használt verdara 5-6 év használat alatt ellocsolsz 1,5-2 millát szervizre akkor ugyanott vagy mintha vettél volna egy újat garanciával. Kapasbol a nyári gumi ára a zsebedben marad, mert az ujon új gumi van, noha nem a legjobb, sőt... De van. Hogy értsd: egy garnitúra még ajánlható gumi 215/55R17 méretben a Barum Bravuris 5HM 26k/db plusz 15k 4db TPMS szelep még az Ali-ról is szállítással, ez rögtön 140k szerelessel ami a zsebedben marad... Egy klimatoltes 40k,egy szett fekbetét 20k előre, hátra dettó. Mennyinel járunk? szóval 1,5-2 milla röhögve, szijak, lottyok... Tovább is van, mondjam még?
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
nagyúr
Itt a helyedben én is az újra mennék rá.
3 éve nálam is a használt volt a célpont de aztán megtoldva a keretet inkább vettem egy új Suzukit. Azóta is elégedetten használjuk a családdal. Eddig a három kötelező szerviz volt összesen 100k amit költeni kellett rá. Oké van még Casco mellé meg vettem egy téli kerékszettet hozzá de kb ennyi.Més que un club!
-
Pist@bácsi
őstag
Az újkori ára picivel kevesebb volt. Persze nem számolva a metálfényezés felárát, a téli gumikat, meg amiket felsorol plusz extrákat.
Ez ennyire tartja az árát, nem sok esély van rá, hogy találsz jobb vételt. Arra már nagyobb, hogy ha gondolkozol lecsúszol erről. Ha megfelel az igényeknek nincs mire várni. -
nagyúr
Tessék, anno ezen az áron mentek az 1.6 utolsó példányai 2018-ban.
Amugy érdekes látni a drágulást.
2020-as mostani:
Igaz hogy közben hibrid lett, meg a felszereltség is javult, de ezis hozzájárult ahhoz hogy a használt tartja az árát.
Pl az "ideális" GL+ ugye 4.2m -> 4.8m -> 5.5m árváltozáson esett át, ami azért nem semmi.
Csak potom kb az ára harmadával lett drágább 2-3 év alatt.[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
-
Android verzió milyen?
Mert a 10-es Androidba már ha jól tudom integrálva van az AA rendszer, nem kell külön .apk-t telepíteni.„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
vacs
veterán
-
Lehet, hogy még túl régi a rendszer, nem 1860-al jött az AA támogatás?
Amúgy van app, amivel lehet használni a telefon kijelzőjén is az AA-t: [link]
Android Auto for Phone Screens„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
dethroner
veterán
-
2ozzmexy
aktív tag
Szuper, látom megoldottad, akkor nem kell videót linkelnem.
blakey fórumtárs linkelte a legújabb 1880-asat ( [link] ), én azt tenném fel a helyedben, 1870-től már használható... amúgy mikori gyártású ez a vas? nekem a 2019 második feléről származó Vitara gyárilag 1870-el került hozzám... (vagy 1860, a fene se emlékszik már )Bal felső sarokban van a kikapcsoló gomb... akkor nem lesz rádió. Amúgy a deezer megy free módban AA-val (Spotify is amennyire tudom), a Wazze is szuperül muzsikál mióta rájöttem a nyűgjére... egyedül a hangvezérlés pusztulat...
@dethroner: igen, a kormányról vezérlés csak akkor működik ha a fejegység lejátszója játsza le a muzsikát... (amit nálam a többség zajnak hív )FM transciever mode a telefonról? Mondjuk ezt javíthatnák az AA-ban, hogy a deezer, spotify, play zene alkalmazásokban működik a kormányról vezérlés, de ha a telefonba dugott uSD-n van egy mappa a zenéimmel, akkor azt már nem érem el... jah meg az mp4 lejátszást, na az szánalmas hogy csak behúzott kéziféknél van kép... egy 4-5 órás úton jó lenne ha tudna a gyerek mesét nézni... (most ezért a csomagtartóból jön a töltőkábele a tabletnek amin mesét tud nézni )
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Ez így van, ugyanazokkal a csavarokkal felrakhatod mindkét szettet.
@AMD Power: akkor csak úgy tudod mint én, h amikor mész atvenni az újat aznaptol kivonatod a régit..
@laca891: sajnos ez nem volt opció, éves kgfbt fizetek/fizettem és nincsen garázs, a lakótelep közössége pedig így is lincselni akarja a szomszédot aki hazahozza hétvégére a cégest is... (parkolohely kihalasi sorrendben..) a régit is csak azért turtek meg, mert mondtam h árulom és ha ma kifizeti viheti is a francba... érdekesen néztek, de aztán leesett nekik h december vége van, tehát fizethetek be karácsony után 2 kgfbt meg 2 sulyadot, mivel ők sem akarták megvenni így rajottek h valszeg másnál is "sokadika van" tehát ha tudnám eltűntetnem de viszi mostansag el a kutya se, úgyhogy jobb ha elturik még pár hónapig... Legalább volt fix helyem, mert amíg a Vitarat használtam a régi foglalta a helyet.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Eddig ahány autónk volt és volt hozzá télikerék szett is, mindegyiket ugyanazokkal a csavarokkal rögzítettük.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
Vigneau
félisten
Jól látod, a Peugeot 208-amhoz is kellett külön csavarszett az alufelnihez, mert annak nagyobb volt a lyuka az acélhoz képest, így lötyögött volna a kisebb csavarokkal.
A 2018-as Swiftemen viszont egy készlet csavarszett szolgálja ki mind a könnyűfém, mind az acélfelni garnitúrám.
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
tboldi
nagyúr
A Suzuki M motorcsaládjában marha erős vezláncok vannak, rendkívül kicsi az esély, hogy ebből gond adódna.
Viszont én jobb félni, mint megijedni alapon sosem hagyom sebességben, hiszen erre való a kézifék (aka rögzítőfék). Ha utóbbi nem elég, hogy megtartsa az autót, akkor irány a szerelő.
[ Szerkesztve ]
-
blakey
félisten
Mindig sebességbe rakom és a kéziféket behúzom, eddigi autóimmal nem volt gond, nem hiszem, hogy bármelyikkel is gond lenne. Ha nem rakod sebességbe és a kéziféket sem húzod be akkor bárki arrébb tolhatja akár hobbiból is. Nem érzem, hogy gond lenne ha sebességbe rakod, lejtőn meg eleve min. kötelező a lejtővel ellentétes módba tenni, tehát ha orral állsz "lefelé" akkor hátramenetbe rakod és behúzod a kéziféket.
[ Szerkesztve ]
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
tboldi
nagyúr
Minden régiónak megvannak a sajátos általános igényei, az autógyárak meg ehhez igazodnak.
A 2002 és 2008 közti Honda Jazzekben pl. itthon szinte mindegyikben volt AUX-csati, a német piacosokban meg még a magasabb felszereltségekben sem volt alap. Biztos azt gondolták, a magyaroknak nincs pénzük CD-kre.
-
blakey
félisten
Ez egy limitált kiadás, 100 darab készül belőle, hogy ki és hol veszi meg az nincs definiálva, ez nem egy piacra szánt modell. Te is megveheted ha úgy gondolod, hogy neked ez kell.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
blakey
félisten
Mo-n olcsóbb a Vitara, 3 évvel ezelőtt is közel 6,5-7 millió lett volna Németo-ban ugyanaz amit én 4,3-ért vettem. A cikket már napokkal ezelőtt olvastam, gyakorlatilag ua. a felszereltség van mindenhol, esetleg 1-2 extrával több pl. GL+-nál adták az órát és a könyöklőt amit itthon csak pénzért vagy alkuval. Nem kell azt hinni, hogy máshol jobbat adnak.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
2ozzmexy
aktív tag
KiItthon is volt limited, Vitara S-nek hívták....
De van különbség, ugyanis osztrákiában másképpen számolják a forgalomba helyezést és a biztosítást, ott mindkettő alapja a környezetvédelmi besorolása.
Toyota pl gyárt direkt osztrák piacra legkisebb motor +AT+ legnagyobb felszereltség. VW is onnan nem vezette ki az 1,2TFFSI-t, vagy az 1,6PDTDI-t,különben bizonyos modelleket a kutya nem venné meg, mert annyiba kerül rá pl Bécsben a biztosítás mint egy albérlet.
A németeknél más a helyzet, náluk sok belpiacos autó van, mert ott a legtöbb autó (70%+) 5 évente gazdát cserél és 10-15 éves kortól nem megy át műszakin sem a rozsda vagy az olajfogyas miatt, ezért ezeket hordják hozzánk meg a halálkaravánok is ezeket hurcolják, a magyarnak, románnak, bolgárnak tökéletes autó az, majd utána toltoget a tízvénegyvenuniverzálból... Csak addigra már elment kétszer a Holdra, de a belseje patika, minden működik rajta, ezért kívül csecse belül kaka az összes, mert a valós futása a mutatott érték 3-4szerese, a német nem esik kétségbe ha 120km-re kell dolgozni járni, az neki egy óra, mert mindenhova autópálya van. Számold ki, 5 év 2000 munkanap napi 240km...ugye az pont évi 10ezer km... Vagy nem...@blakey: ezen a könyök támasz témán nem tudtam napirendre térni soha, pedig a Vitara S-hez járt, de még az allgrip-es GLX AT-hoz is feláras volt anno, pár évvel később pedig a GL+-hoz is kaptam...
@ncc1701: a Toyota nem jó példa, mert ő régió kodosan gyárt, ha egy magyar Yarist vennél alkatrésznek mellé, lennének csodálkozások. Az alvazszam elején van a titok, asszem azok a Yarisok vagy JT vagy SB kezdetűek és az utána jövő régió kód adja meg hova készült, persze atfedések vannak.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
ncc1701
veterán
Nem összeg, kell venned 2 litert, bele megy másfél.
A 2011-es insigniámban úgy kell automata váltó olajat cserélni, h lecseréled a felét, mert csak annyi folyik ki. Utána mész vele, majd a másik felét. Ehhez a trükkhöz kell 6 liter, dupla munka, 50k a mutatány havernál, baráti áron, 4400ft egy liter olaj
-
tboldi
nagyúr
A 160k km túl sok, a két év meg túl kevés szerintem.
A Hondámnál 120k vagy 8 év a normál periódus, a szigorított (pl. rengeteg városozás esetén) meg a fele, 60k km vagy 4 év.
dethroner: Bedobtam a csomagtartóba azt a 4 tasakot, amit találtam, de most pont nem esik, nem tudtam letesztelni, mennyire hatásos.
[ Szerkesztve ]
-
-
Tomeeka28
aktív tag
Én 195 ért vettem egy hónapja a Yokohama szettet. Annyi hogy a felni és a TPMS szenzor az indiai gyárból való nem Esztergomból, azért olcsóbb (legalább is ezzel indokolták az alacsonyabb árat). Igazából jónak tűnik, még nem raktam fel. De lassan itt lesz az ideje.
HTC 8X / Lumia 1020 / Lumia 930 / HTC One M8 / Lumia 950 / iPhone 6 / LG G4 / iPhone 7 / MacBook Air / iPhone Xs Silver / iPhone Xs Space Gray / iPhone 13 Mini
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Dell notebook topic
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Vicces képek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Projektor topic
- További aktív témák...