Új hozzászólás Aktív témák
-
ncc1701
veterán
válasz csubuka #49100 üzenetére
Ne vidd 15ekm fölé szerintem, nem éri meg.
Pálya sem egyértelmű, h 110km/h-ra gondolsz, vagy 180-ra, mert elég kevés olaj van a rendszerben, nem tudni a hűtő hogy van méretezve, simán megéghet az olaj. És sem olajnyomás, sem olajhőfok mérőd nincs gyárilag (egy qrva rejtett menüben eldughatták volna azért).
-
-
-
dethroner
veterán
Ma volt a swift első éves szervizen
Könyv 0-16-os olajat javasol, szerviz mindenbe 0-20-at rak. Már korábban megbeszéltem hogy én ragaszkodok a 0-16-hoz akkor is ha drágább. Literes dobozos volt csak. Meg a suzuki nem teszi kötelezővé a légszűrő évenkénti cseréjét, csak olaj+olajszűrő az első évben. Én kértem hogy dobjuk ki a légszűrőt is és a pollenszűrőt. Sajna a pollenszűrőcsere kimaradt, így fizettem 48700-at. Ha az alap szervizt kértem volna hordós olajjal akkor 41 lett volna.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Chereiose
addikt
válasz dethroner #49107 üzenetére
Pont ezen gondolkodtam én is, hogy majd ha 1 éves lesz az S-cross, akkor kérhetek-e bele olyan olajat, amit én akarok, bár még nem néztem utána abba mi az ajánlott és ők mit tesznek (akarnak) bele. Szűrő cserékhez meg én is ragaszkodnék évente, elég tróger ha lespórolják
-
dethroner
veterán
-
xmad
őstag
válasz dethroner #49107 üzenetére
nekem fél év után volt meg a 10.000km.. cseréltek minden szűrőt.. pedig levegő szűrőt teljesen fölösleges volt. kézikönyv is csak 40.000 nél irja elő. mindegy cserélték.
azonban a pollenszűrőt csak papiron, persze kifizettették a 8000ft-ot érte..
44.000 et fizettem 0w16 almost volt a 20.000-es szerviz, másik szervizbe mentem, ott meg kérdezés nélkül beleöntötték a 0w20 at..
légszűrőt nem cseréltek mert jó, pollent igen mert nagyon retek volt már, azonban ott meg nem gyári szűrőt raktak bele hanem utángyártott Filtront.. persze az ára is kb 4000ft volt.. de ez se kérdezték meg.. legtöbb szervíz elég trágya..sőt van amelyik márkaszerviz azt mondta hogyha jót akarok felejtsem el a 0w16 ot.. maradjak a 0w20 nál..
-
simonjoe
senior tag
A használtan vásárolt Splash-t, egy Budapest melletti márkaszervizbe vittük átnézésre és a kötelezők cserélésére. Ez két körben hajtották végre. Az elsőben: olaj, váltóolaj, hűtőfolyadék, az összes szűrők, négy gyertya, hossz-bordás és ékszíj csere volt. Ez kassza 40eHUF
A második körben: Két első stabilizátor, toronyszilent+csapágy, teleszkópok porvédői, két hátsó fékmunkahenger, fékcsövek, fékolajcsere. Majd futómű-állítás. Ezért 79eHUF-ot fizettünk.
Természetesen számlával. Korrekt ár, kifogástalan munka![ Szerkesztve ]
Joe
-
BBke
tag
válasz csubuka #49112 üzenetére
Szivesen. Mivel autókat javítok, van némi tapasztalatom. Vannak akik feleslegesnek tartják a 10 ezres olajcseréket. De ha 1 évben mész 20 ezret, és törődsz az autóddal, nem csak hajtod, akkor lecseréled. Mivel az autó garanciális ezért viszem szervizbe, de én is meg megtehetném hogy lecserélem. Most vettem +2 év garit, 66 ezer forintért. Egyébként nem sokkal lenne olcsóbb, ha én cserélném. Anyagköltségen nagyjából 3 ezer forintot spórolnék, a munkadíjon meg 6 ezer forintot. Nekem a gari többet ér.
A turbós motor kényesebb az olaj minôségére, mint a sima szívó motorok. -
dethroner
veterán
Én nem kínlódok a pár ezer forintos évenkénti kiadásokon, pl a szűrőkön. Háztáji szerelőm, akihez az öreg rönót hordom sose akar légszűrőt cserélni, azt mondja ne költsek rá, kifújja kompresszorral és jó lesz az úgy. Na pont a 2 ezer forintos légszűrő fog földhöz vágni. Nem cseréli, de én itthon kicserélem magamnak, ez afféle kis harc közöttünk
Viszont most a szerviz is összezavart. Ismerős ott dolgozik, eddig mindig bent lehettem, most a lepra miatt nem mehettem be, ezért előtte telefonon megkértem hogy figyeljen oda hogy minden jól menjen, minden belekerüljön aminek kell. Szóval odamentem, mondtam hogy az előíráson felül szeretnék légszűrőt és pollenszűröt is cseréltetni, meg a drágább olajból menjen bele. Raktáros faszi kérdezte is hogy a Robival (haverom) csináltassa? Mondtam persze Amikor hazajöttem átnéztem alaposan a számlát, pollenszűr nem fizettem, a szervizkönyben szerepel a csere, haver eamilben megerősítette hogy kicserélte. Nincs okom megkérdőjelezni a szavát, de azért ha hétvégén jó idő lesz, lemegyek és belenézek a pollenszűrőházbaA hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
simonjoe
senior tag
válasz mefistofeles #49116 üzenetére
Azért lett ilyen baráti az ár, mert a szervizvezető egy nagyon kedves ismerős. Első körben az olajcsere nulla forint volt, a másodikban meg egy óra munkadíjat számláztak ki.
Nem nagyon érdekel, h mennyibe van már az autó, a lényeg, h jó és megbízható legyen. 1,6-ért vettük, arra gondoltam, h a vége 2 milla lesz, és akkor már csak a kötelezők lesznek rajta. Szerintem nem annyira gáz így, jövő tavasszal megy még üreg és alvázvédelemre, oszt jóccakát.
Egy kicsit szerencsénk is volt, mert az első tárcsák, fékbetétek vadi újak. A négyévszakos Goodyear papucsok szintén alig futott újak.Joe
-
2ozzmexy
aktív tag
Nos, tegnap voltam az egy éves szervizen:
Sajnos nem lett túl jó a kép (sőt, határozottan tré , ezt most vettem észre ), de a lényeg látszik szerintem, K14C motorkód, olajszűrő, pollenszűrő, 3,4L 5w30-as Ecstar olaj és az "őszi átvizsgálás", potom 34k és a dobozt ajándékba kaptam, van benne egy autósampon, és két spricnis cucc, az egyik kárpittiszító a másik meg ilyen általános bogároldó/felnitisztító. Majd kipróbálom őket tavasszal, a "nagy autómosó napon", mindenesetre kedves tőlük. Alámehettem a kocsinak, kérdezhettem, elmagyaráztak mindent... Kicsit röhögtek, hogy 1800km-es olajat otthagyok nekik, de sebaj, nekem ennyit megér.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz simonjoe #49119 üzenetére
Szerintem a két kis kezed sürgősen tedd össze és ha egyházi intézmény felé jársz egy "deákigazolványt" gyűrj bele a perselybe, mert ha tényleg ~120k-ból rendbe van rakva, akkor piszok nagy mázlid van. Az ilyen idős autókra százezreket kell rálocsolni, hogy "autó" legyen belőle... (legalábbis nagyobb kategóriákban, én kombi Mazda6-okat néztem ebben az évjáratban és beindítás nélkül alkatrészárban 250-300k még pluszban ment volna rá, és még egy centit sem mentem vele! mert akkor még kiderül önindító, generátor, kuplung, váltó, stb. )
Viszont annak örülök hogy végül hallgattál ránk és picit drágábban néztetek újabbat, azt hiszem mostmár érted miért mondtuk.. ez gyakorlatilag új autó lesz most, persze Murphy nem alszik.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Volt ajánlat, hogyha ráfizetek 300k-t akkor kapok egy jobban felszerelt hybridet, de mondtam h köszi nem érdekel a biznisz... hadd pusztuljon a bolygó
(bár kétlem hogyha a teljes életciklust nézzük akkor a politikusokon kívül bárki is profitál ezekből a mild-hybrid rendszerekből)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
válasz 2ozzmexy #49123 üzenetére
Azt hittem jársz azzal az autóval, így azért elég rossz a km/ár arány. Nyáron 3 nap alatt raktam bele 1500-at, és még így is csak 9800 lett egy év alatt. A hülye tavaszi lezárások és programok törlése miatt kb 2000km-el kevesebb lett, mint a terv volt.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
simonjoe
senior tag
válasz 2ozzmexy #49121 üzenetére
Természetesen köszönettel és hálával tartozom nektek , megmondom őszintén nem tudom meddig erőltettem volna az ötszázezres kategóriát. Persze tudomásul veszem, h 10 évet használta valaki, és annak ellenére, h látszik a gondos gazda nyoma a kocsin, azért az csak 10 éves. Pont ezért nem esek a kardomba, ha jönnek majd hibák, meghibásodások. Hogy mennyire vagyunk szerencsések? Azt majd az idő eldönti. Azért ez hosszú válogatás eredménye lett, sajnos ebben a kategóriában is találtunk lerúgott verdát, ami magasra pozicionált mércével tették a kirakatba, és minden látható-hallható hibáját a megbízhatóság leplével takargattak nagy pofával.
Most néztem meg a teljes listát, 264eHUF-volt az az összeg amit rá költöttünk, persze ezek között volt olyan tétek is ami nem a kötelezők között szerepelt, nappali menetfény, gumiszőnyeg, műa. oldalcsík, gyári kerékőr. Ebben egy dolog a legfontosabb, a feleségemnek nagyon tetszik és szereti is, 2-3 évre terveztünk vele, szerintem tovább lesz megtartva.Joe
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz simonjoe #49127 üzenetére
Érdemes tovább megtartani ha nincsen nagy gond vele, mert ennyi erővel egy ABS kocka cserébe is beleszaladhattál volna, ami méregdrága, ha még az alja is kap egy rendes alváz+üregvédelmet, akkor 10 év múlva is autó lesz és nem másnak raktad rendbe, vagyis nem a kövi tulaj fogja örömében a földhöz verni a s****t hogy milyen jó bizniszt kötött, mert egy karbantartott rendszeresen szervizelt autót kapott "vödör csavar" árában ami kvázi hibamentes. Remélem így érthetőbb, ráadásul a japán autóknak az elektronikája sincsen agyonbonyolítva, így az még 20+ évesen is működni szokott benne, a szívóbenzin motorban nincsen ami tönkremenjen, ha az alja nem rohad, akkor kb. bulletproof, ahogyan Kopasz szokta mondani: "legyen benne normális olaj meg víz és kimegy a világból"
Cserébe ne akarj masszázs memóriás ülést, gesztusvezérlést, pihe-puha anyaméhként ölelő belteret, de teszi a dolgát csendesen és észrevétlenül.
Az a baj velük hogy megszokod és utána rendesen felidegesít ha elfordítod a kulcsot és nem indul, mert 5 évesen kuka az akku. A régi corollában egy kezemen meg tudom számolni, hányszor tettem fel a kérdést 20 év alatt: "na, ezt most mi lelte!?" és mindig ugyanaz volt a baja, kiörgedett belőle az akku... Ha nem villant volna fel az összes visszajelző lámpa a gyújtás ráadásakor, akkor sosem tudtam volna meg hogy egyáltalán ott van... Úgyhogy jelentem igaz a reklám, de minden japán szívóbenzines autóra igaz: "olyan nincs hogy nem indul...""...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #49126 üzenetére
Járok, csak ritkán, és akkor sem messzire, cserébe tudom hogyha a rozsda nem eszi meg, akkor 10 év múlva is, ha beteszem a kulcsot, indulni fog. és hibamentesen elvisz A-ból B-be az én tempóban relatíve kényelmesen és biztonságosan.
Szombaton az Opel (ami ugye sose kop el...) szivatott meg, leszívta a riasztó az akksit... Szerintem sejti hogy mit tervezünk vele, mert érik neki a "nagyszerviz" (üzemanyagszűrő, olajszűrő, motorolaj, váltóolaj, fékfolyadék, hűtővíz, generátor szíj, gyertyák, pollenszűrő, légszűrő, klímafertőtlenítés bombával), úgyhogy kezd makacskodni.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
ncc1701
veterán
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #49130 üzenetére
"ami olajos, az nem rohad" Xantia a haveromnak szivárgó nagynyomásúval, annak nem rohadt az alja... csak 5000 km-enként kért egy lityi hirdaulika folyadékot.
Igen, nekem egy "család transporter" kellett (minél több extrával és autónak nézzen ki, ne UFOnak), ami évente kér egy kisszervizt (olajszűrő+4L motorolaj+légszűrő+pollenszűrő+klímabomba max 15-20rongyról beszélünk) és 5-6 évente két garnitúra gumit meg egy új akkut aztán csókolom (35k akku, 120k/garnitúra). Ezt a halálosan nagy feladatot kellett volna teljesítenie egy autógyártónak, de nem jött senkinek sem össze a Suzukin kívül... Aztán nagy a szívem mint Kozsónak, mindenki belefér, meg naiv vagyok a végtelenségig, de ne nézzen már senki sem madárnak, hogy majd a 3hengeres 1L-es változó turbós kettőstömegűs motor elmegy 200k km-t BP-en hibamentesen 20 év alatt... és még rozsásodni sem fog... aham, én meg most jöttem a 6:20-assal... de még ha nem is megyek el vele 200k km-t, nekem akkor se nyújtson be egy 100k km-t futott 15 éves autó több százezres szerviz számlákat, mert betolom a bontóba.
A gyerek teli torokból kacagott amikor apu kopaszodó fején kopogott a jégeső miközben ablaktörlő lapátot cserélt aznap már másodjára, de én annyira nem élveztem valahogyan...
A kollégám gyújtótrafó cseréjét a Szarvasi pihenőben sem értékeltem... A Poloval is voltak elektromos gondok, beakadó biztonsági öv, kontaktos hátsóablaktörlő motor (hol ment hol nem, mint a mesében), napi féklámpa izzócsere, széthulló kuplung, a Merci is megdobott néha vmi nyalánksággal (hogy az autószerelőim élete se legyen unalmas, meg tudjanak ők is sztorizni este a kocsmában), a Fiat Brava is hagyott el hátsó dobot, kerékagycsapágyat, lerugott hűtőtömlőt...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz pigmeus #49132 üzenetére
"nagy feladatot kellett volna teljesítenie egy autógyártónak, de nem jött senkinek sem össze a Suzukin kívül" Csak idézni tudom magamat, sajnálom szegény "Mátyás"-t, de ő benyalta, többet nem vesz Fordot, hanem megerőszakolja az egóját és beüll egy japánba... Mellesleg pont az ilyen arcok szokták a legnagyobb pofával mondani h ő be nem üllne egy Suzukiba, mert műanyagok meg a zaj meg a többi... aztán írnak a totalcarnak szívhez szóló levelet, h őket az ártatlan bárányokat meg (ur)ánuszolta az élet... Nem mondták még el ezerszer h japán benzinest? De, tele van a TC ilyen írásokkal, Kopasz is elmondta kismilliószor. Pont.
Jah kérem a presztizsért fizetni kell vagy így vagy úgy... (aki majomot akar ne érintse meg hogy drágul a banán...)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
válasz pigmeus #49132 üzenetére
Sokat tett azért, hogy ne nyúljon mellé.
És akkor megveszi ezt a hírhedten sz*r motort. Gratulálok.„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #49128 üzenetére
de minden japán szívóbenzines autóra igaz: "olyan nincs hogy nem indul..."
A Jazzem egyszer eljátszotta ezt, pedig Japánban, Suzukában készült.
Júliusban a boltból kijövet nem akart beindulni, illetve beindult 1-1 mp-re, de egyből le is állt. Gyors hibakódolvasás, a fojtószelep léptetőmotorjára panaszkodott (elektromos gázpedálos), úgyhogy sejtettem, hogy ezzel nem megyek haza lábon. Hívtam az egyik haveromat, akinek van trélere (mert a WagonR-en nincs vonószem, le lett fűrészelve a vonóhorog miatt), és amíg vártam rá, addig kalandvágyból rápróbáltam még egyszer. És beindult! Sőt, mintha mi sem történt volna, simán vette a gázt, egyenletesen gyorsult, nem torpant meg egyszer sem.
Felhívtam újra, hogy sztornó az egész, haza tudtam menni vele. Aztán itthon lekaptam a légszűrőházat, megpucoltam a fojtószelepet, és az elmúlt 4 hónap alatt egyszer sem jött elő újra a hiba, pedig nem ritka a napi 3-4 indítózás sem.[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
2019 áprilisi a vas, mingyá jön a 45ekm-es szervíz. És 3 autó van a családban.
-
tboldi
nagyúr
WagonR fékfolyadékcsere: 15k Ft vitt Motul DOT 4-gyel.
-
Zolás
addikt
válasz tboldi #49138 üzenetére
Mennyi ebből a munkadíj? Most voltam a vitarával szervízbe, kértem a fékfolyadék cseréjét, 2k forinttal lett drágább a művelet.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
dethroner
veterán
válasz dethroner #49118 üzenetére
Kiderült, én voltam a hülye. A kapott számlának csak az első oldalát néztem és ott nem szerepelt a pollenszűrő, de ma megfordítottam és ott volt a számla második oldalán Vásár után okos a paraszt, ez biztos. Ha előre tájékozódok a szűrők ára felől, tuti nem kértem volna légszűrő+pollenszűrő cserét, majdnem 16 ezerbe került ez a kettő
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Zolás
addikt
válasz tboldi #49140 üzenetére
Igen, éves szervíz volt, de 15k egy fékolajcserére anyag nélkül, egy kicsit sok szerintem. Nem egy órás, sok szívással történő művelet.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
tboldi
nagyúr
válasz mefistofeles #49147 üzenetére
Mosonmagyaróvár.