Új hozzászólás Aktív témák
-
ncc1701
veterán
-
Zolás
addikt
-
csiga8
senior tag
válasz Gyöször #49692 üzenetére
1999-es Suzuki Swift, 1.0-ás.
Lekaptam a két hátsó dobot. Egész szép állapotú a dob, minimális válla volt csak, a pofák újak. Viszont mindkét oldalon az anya felőli oldalon a kisebbik csapágyokon nem volt porvédő.
Megtakarítottam a kupak alatti részt, tettem bele Metabond NLGI 00-ás zsírt ( a nagyobbikról is leszedtem a porvédőt, abba tettem, majd porvédő vissza)Csendesebb lett, nem búg, de majd valamikor cserélni kell a csapágyakat..
/ Egyenlőre nem is tudom hogy jön ki belőle. Mindkettőt kifelé kiütni valahogy? Csinálta már valaki? /
bal oldal ( csak azért, hogy látszódjon, nem porvédős a csapágy, vagy kiszedték belőle)
Jobb oldal ( itt sincs porvédő)
-
csiga8
senior tag
válasz csiga8 #49709 üzenetére
Később az első sárvédő műanyag dobbetét alá néztem be. Kár, hogy az előző gazdija nem tette...
Kitakarítottam, ( forróvízes flakon+ ecset, utána hőlégfúvóval kiszárítottam) lekentem korantal, aztán alvázvédővel, de szerintem már késő. A jobb oldalnak szinte biztos.Bal oldal
Jobb oldal
Eltelt a vasárnapom.
-
dethroner
veterán
-
őstag
Cserélt már valaki akkut 1.4t vitarában vagy scrossban? Az enyém 17-es scross allgrip automata, ma reggel csak segítséggel indult (pár hete van meg a Lidl mobil indító, azóta most van másodszor használva, valakit már megmentettem a liftes garázsban..).
Érdemes a gyárit venni, vagy van jobb? És melyik mennyibe kerül reálisan (kicsit lehúzhatnak a márkaszervizben az nem zavar, de duplán nem fizetnék, pénteken megyek úgyis olajcserére)?
Ha akku a gond az rendben van, sokat megyek városban (ezért az évi 2 olajcsere), és a hétvége nagyon összejött rövid utakkal (plusz vasárnap este 1 métert kellett arrébb állni a ház előtt hogy feleségem autója elférjen).
-
AMD Power
titán
Sziasztok!
Nézegettem a neten az SX4-t. Van fent vagy 2db Bp-i kereskedés ahol bevettek egy csomó fehér céges SX4-t. Jó áron is vannak fent. Ezek már az újabb facelift utániak ,fix km viszont az alap GC felszereltségűek. Ezek az 1.3 millás áron pl elég szimpatikusak. Szerintetek?!
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Gyöször
senior tag
válasz Tom1939 #49716 üzenetére
Enyém is 17es scross allgrip enyém meg a másik véglet, van, hogy 2 hetet áll, de ha megy akkor sokat megy. Én a lidis kb 5eft okostöltővel tuningolom, 3-4 naponta rátéve jól meg lehet tolni az akku élettartamát. Nemtom ez mennyit fog így bírni, lehet nem sokkal többet. Motorbiciklis tapasztalat, volt egy akksim ami 7 évet bírt ki, hogy gondoztam vele.
Bocs a kérdésre nem tudok választ. Esetleg gondolkozol-e azon, hogy 75Ah-sat vegyél bele?ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
őstag
-
csiga8
senior tag
válasz Gyöször #49718 üzenetére
Nálam a motor és autó ( ami éppen áll) mindig töltőn van. A 600-as Fazerben 9 évig bírta így az akku, akkor is azért ment tönkre, mert a szerelőnéél volt és csutkára lemerítették és úgy hagyták.
Próba képp olcsó kínai JP moto akku ment bele [link]
Állandóan (csepp)töltőn, 2 szezont már kibírt. Érdekes, mert negatív saruja minden évben "kivirágzik".
Az Akkukraft töltő ( igaz drágább) korrektebb, mert 13,2-13,6V közt "tornásztatja" az akkut.
Az Aldis-Lidlis töltők egy idő után nem csepptöltenek, nem tudom miért, visszaejtik 12,8V-ra a feszültséget.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Tom1939 #49719 üzenetére
Figyelj rá h SS-os akku legyen. Sokkal nagyobbat ne tegyél be a gyárinál, mert nem tudja majd feltölteni a generátor, max 1 lépcső felfelé. [link]
Vagy Bosch Silver S3-4, Varta Blue dynamic. Kicserélni "nem egy nagy paplan", kell hozzá egy 10-es villáskulcs és némi izom munka... Leírtam korábban már, keresd vissza, a márkaszervizben drága lesz...
60Ah 600A a gyárid (kapacitás és indítóáram), de az 540A-es is elég lehet...@AMD Power: Jó lehet ha nincsen lánchangja és nem rozsdás az alja, valamint van szervizkönyve... de szedd a lábadat, mert ezek hamar elmennek... golyóálló 1,5 szívóbenya, kevés kütyü, reális futás, karbantartott, alkudni nem fogsz tudni egy vasat sem, örülj ha az eredtvizsgát fizetik helyetted. Ami még fontos hogy 1-2 kiló maradjon a zsebedben az áiratás és a KGFB után, mert beüthet egy kuplungozás, egy akkucsere vagy egy haldokló gátló. Összes folyadékot és szűrőt cseréld (ízlés kérdése de 50 körül meg szokott állni ha magadnak csinálod), meg dobjál be egy klímabombát (1-2 ezer költség).
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
őstag
válasz 2ozzmexy #49723 üzenetére
Köszönöm, gondolom akkuban akkor is SS kell ha én kilőttem a start stopot permanensen.
Kérlek küldj egy linket privátban a hozzászólásról ahol leírtad (nem sikerült megtalálnom, és nem emlékszem kb mikor volt, biztos egy olyan időben amikor nem olvasgattam itt).Szerk: Csiga8, köszi neked is!
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz Tom1939 #49719 üzenetére
1., Meg kell nézni, mekkorát enged az akkutálca, a lehető legnagyobbat vedd bele.
Olcsóbb, de jó az Exide premium, vagy Rocket.
Jobb a Varta Silver, nagyon esetleg a Varta Blue. A Varta Blacket kerüljed. ( A Bosch ugyanaz, S3=Black, S4= Blue, S5=Silver egy gyárban készül, csak a címke más, meg sokszor drágább)
A Banner és főleg az Electric Power - ha nem tudod töltögetni - felejtős.
Az Electric Power téli, ( télen a valós hidegben) hidegindító árama mindig kisebb, mint egy Exide, vagy Varta Silver akkué. Élettartama is kevesebb, cserébe olcsóbb. Összeségében nem biztos, hogy Ft/év rosszabbul jössz ki.
-
Gyöször
senior tag
válasz csiga8 #49721 üzenetére
Nekem más a motorakksi igénybevétele mert DR800ban van, nem olyan könnyű átforgatni.
Most nekem is JPmoto van benne, szintén 2,5 éves, nekem az akksisav záródugósor kezd virágozni :-)) a motoron egyébként ilyen adapter szerű lidis töltő van, ez fix 14,0V, nem jojóztat, majdnem mintha mennék vele csak nem rezeg. Én jojóztatom, hogy 2 hetente 2 napot rajta van.
A scrosst indulás előtt szoktam tölteni ha van rá mód, akkor sokkal alacsonyabb fordulaton pörgeti a motort hidegen, mint merült akksival beindítva.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
csiga8
senior tag
válasz 2ozzmexy #49723 üzenetére
Már egy 1999-es Swift generátora is 50A-es. Pont az a gond, hogy a kisebb akkut nagy árammal tolja vissza a generátor. A nagyobb akku jobban tolerálja ezt, valamint kevésbé terheli az indítás miatti nagy áram leadás.
Az akku töltéséhez idő kell. ( kémiai folyamat) Átlagos elővárosi használatban min. 8 km kell, hogy visszatöltsön a generátor.
Az 1986-os II Golfomba 70A-es, a II octaviába tán 90A-es, a B7 Passatba meg 140A-es generátor van. A rövid távok a gond, nincs ideje visszatöltődni. Ezt is a nagyobb akku tolerálja jobban.
Ahogy idősődik az autó, a csatlakozók némileg oxidálódnak, kopik az önindító, stb. Picivel nagyobb áram kell az indításhoz. Gyárilag a lehető legkisbbet teszik be, de nem véletlenül nagyobb az akkutálca.
-
Gyöször
senior tag
válasz 2ozzmexy #49723 üzenetére
Nem is tudsz csak 1 edénymérettel nagyobbat beletenni, mint ami benne van. Ez a szélesebb 75ös körüli akksik.
Most vettem a trakiba valami 100ahsat noname 30 ezer volt 2 év garival. Persze ebbe nem megy bele, csak a 2 év gari jó dolog és nem volt drága, firststopposok 100ahsat 34ért adtak volna 1 év garral. Majd megnézem minek becézik, másik trakiban 75ah starter márka monbat csoport 21 volt de csak 1 év gar. Az bika jó akksi. 43ért biztos nem venném meg a gyári exxideot, ha 3 évet bír. Annyit elmennek ezek a noname dolgok is. Ha ss ha nem. Én se startstoppolok egyébként. Tuti nem költök akkura ennél többet.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
válasz csiga8 #49727 üzenetére
Egyébként nem kapja meg az akksi az 50 Ampert meg a 140et se, azért van a fesszab, hogy 14,4Vnél ne legyen több. Annyit vesz fel az akksi amennyit tud, de nem tölti túl. Persze indítás után kérhet 20 Ampert is, a klasszikus töltés meg ugye max 6A, a nagyobbiknak meg mondjuk 8, a 20 neki is sok. A nagy generátor a fogyasztók miatt kell, villanyszervó, ülésfűtés stb.
De ezért hoztam fel a nagyobb akksit, bevásárlószatyorba megtérülhet azért amit mondtál, könnyebben bekurblizza a gépet.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
AMD Power
titán
-
őstag
[Ezekkel] van valakinek tapasztalata akkumulátor ügyben? Zuglói vagyok, akkor ez talán egyszerűbb és olcsóbb mint márkaszervizben. Valami jót akarok venni ami tovább kitart (akkor is ha ár/időben kicsit rosszabb), az itteni tanácsok alapján egyenlőre varta silver vagy bosch megfelelőjével szimpatizálnék.
-
Brogyi
senior tag
válasz Tom1939 #49733 üzenetére
Tőlük motor akksit vettem, mert ők voltak szombaton nyitva. Persze, hogy szombaton döglik be.
Arra figyelj, EFB, vagy AGM legyen. Ne azt figyeld, hogy Silver/Black. Az csak a suttyóknak szól.
Reklám. Az nagyon hülye duma, hogy a Tesco-s olcsó jó lesz. 10 éves autóba igaz, de a tied nem 10 éves.
Nekem sajnos nem fér be nagyobb. Nem hiszem, hogy nálad nagyobb hely van. A cserénél nagyon figyelj oda, hogy valami tartsa a feszültséget a buszon. Veszni fognak a beállítások. Nem nagy kaland, csak kellemetlen.
Igazából kíváncsi lennék, hogy ezek a modern Suzukik mit csinálnak akku cserénél ha nincs backup akksi a hálózaton.[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Tom1939 #49733 üzenetére
Mehetsz hozzájuk, jó cég, be is dobják neked ha megkéred őket. Én vagy rendeletetem az akkut az autósboltban vagy elhozom ami van és megfelelő.
Betenni egyszerű:
1. Vezetőoldali ajtó kinyit és nyitva hagy, kulcsot zsebretesz!
2. Géptetőfelnyit
3. Akkurögzítés oldása
4. Saruk meglazítása, először + aztán a test (10-es villáskulcs)
5. Oldalra megmozgatod és lejön a + (itt kellhet segítség, mert nem szabad a saruhoz érnie!)
6. Testet ugyanígy leveszed
7. Akkut kiemel és letesz a földre
8. Egy darab csiszolópapírral az érintkezők belsejét körkörösen megcsiszolni
9. Bemeled az új akkut a tálcába
10. A testet felteszed a helyére (+ még mindig nem ér semmihez sem hozzá!)
11. Meghúzod az érinkezőt a testen
12. Egy határozott mozdulattal hogy ne húzzon ívet ráteszed a +-t
13. Mostmár meghúzhatod a + érintkezőjét
14. Rögzíted az akkutAz egész művelet alatt ne érj semmilyen fémrészhez....
Vagy hozd át a XV-be az új megfelelő akkuval a csomiban és segítek beszerelni.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Azon agyalok hogy a 24hónapos szervizre nem viszem be a Vitarát, szerintetek lesz abból gond ha nem 2 hanem 4 éves korában lesz először váltóolaj és fékfolyadék cserélve? Most van benne 2500km 13 hónaposan...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
őstag
válasz Brogyi #49743 üzenetére
Nem én fogom csinálni, hanem akkumulátoros szakbolt. Kollégának megköszöntem a felajánlást, bármikor lehet helyzet amikor kellhet ilyen segítség de alapban áru kapcsolnék a bolttal (náluk veszek jót, és kérem hogy rakják be) ha sikerül. Most majd rákérdezek hogy be tudja-e úgy rakni hogy közben backup akksi is legyen.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #49741 üzenetére
Érdekelt volna, mert így ha felezem a váltóolajat és a fékfolyadékot futásra a városi igénybevétel miatt, akkor is 10-15ezrenként lenne cserélve, ami szerintem nem tragikus a 20k-hoz képest....
Bocsánat a szakértőktől, de én erősen kétlem hogy 2 év után a 4-5ezret futott váltó és fékfolyadékom csereérett lenne... szerintem ha jobban körülnéznénk az itthon forgalomban lévő autók 60-70%-ában 10+ éves fékfolyadék dolgozik, mégsem potyognak az utakról lépten nyomon...
Plusz most néztem, ez nagyszerviz-nek minősül, szóval 80k a díja, ami egy 4-5 ezret futott vadi új autó esetében kicsit overkill...Nem mész sokat, de nekem ugye nem napihasználós az autó, kicsit túlbecsülik az emberek ezt a dolgot, az évi 10ezer városi rohangálással simán kijön, de ha annyira napihasználós akkor 15-20k-t is bele lehet csavarni egy év alatt BP-en... tapasztalat.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
csiga8
senior tag
válasz Brogyi #49734 üzenetére
No, akkor én mint suttyó
2011-es B7 Passat 2.0 CRTD Az Exide AGM akku most 3 éves, de már csak 49Ah és 600A (EN) az indító árama. ( Hosszú történet, egyszer 6 hónapot állt az autó kényszerből, 0-ra lemerült akkuval, egyszer 2 hónapot állt, ahol bikázva indították, úgy jött haza. Ezt se nagyon köszönte meg az akku..)
Lényeg, hogy OBD-val átállítottam normál akkura a Passatot ( nem sokat változott, de valamivel keveseb feszültséggel tölt) A Start-stop indítás után kikapcsolva.
A töltő feszültséget ( nagy ritkán én szoktam nézni) ilyen szivargyójtóba tehető feszültség mérővel nézem menet közben : [link] Pontatlan, de következetesen kb 0.07V-al többet mér.
Átállítva normál akkura télen, ilyenkor 14,8-14,9V-ról indul és 14,5V-ig megy vissza, nyáron 14,7-ről indul és 14,4V-ig visszamegy. Kb az +10 C fok a határ.
Nemrég kapott egy Electric Power Gold 77Ah akkut. [link] Nem drága, ha megöli, na bumm. Ha nem, működik a dolog, DE tegyük hozzá, ritkán van használva az autó. Ott lóg madzagon ( csepptöltőn) és porosodik. ( hosszú történet, ne menjünk bele, asszony hülyesége...)
Nem sok, tán 1.000 km-t ment vele az autó. Kíváncsi leszek mikor nyírja ki HA kinyírja.
Olyan 0 C fokig hallhatóan sokkal jobban teker, mint a kétszer feltámasztott Exide, de a mínuszokban azért gyengül. Ha töltőn van, ha nincs...Ha kibírja a 3 évet ilyen használat mellett ( szerintem igen), akkor nem is lesz benne AGM benne többet
-
csiga8
senior tag
válasz csiga8 #49694 üzenetére
Előzményben a Mannol fagyálló.
Visszavittem a Kaufferhez és elmondtam a gondom. Nem is nagyon csodálkozott a fószer.
Annyit mondott : "Mondta már más is. Nem mi gyártjuk, csak forgalmazzuk."Később hozátette, nem szokott gond lenni a Mannolos termékekkel, de a bontatlan, féltéglára fagyott fagyállóra nem tudott mit mondani. Visszakereste a rendeléseim közül ( blokkot sem kért) és visszaadták a pénzt.
Új hozzászólás Aktív témák
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- ArenaRacer Craftsman Gamer szék
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- Bosch SPI25CS03E, 9 terítékes beépíthető mosogatógép
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000