Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyöször
senior tag
válasz csiga8 #50398 üzenetére
Megbeszéltük a jpbmoto témát, pont egyszerre vettük, a Dr800amban is az van. Kicsit nehezebben teker nekem, motoroztam elsején, 6odikán. Néha csepptöltőzöm, nem mindig.
A scross akksit azért írtam, hogy lustaság miatt nem töltögetem. Tudom, hogy ott a legrosszabb a feszkó. 12,5 alatt már nagyon tölteni illene, de a kocsi fél nap alatt visszaszívja oda. Pont a tűzveszély miatt nem lógatom a töltőket az akkukon, nem szeretem ha valami be van dugva a konnektorba és nrm vagyok ott. Amiről tudom leveszem a sarut. DR, Lada. A motoron van riasztó meg ilyen tuti láncolajzó (mccoi.de) szépen leszívja.
Lidis töltő mikor lekapcsol csepptöltésre 0,1A val tölt. Kicsit kevés mert sokáig tart neki mire 13,1 ről felpumpálja fullra.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
kistukesz
újonc
Előző 11 éves mitsubishi lancer gépkocsimat eredeti akkumulátorral adtam el és semmi baja nem volt, pedig rengeteg rövid távra (napi 2 km) volt használva. Bratyesz új autójában csak 3-4 évet bírt ki az aksi pedig hosszú utakra ment.
Nem tudom mitől függ, hogy ekkora szórás van az élettartamuk közt.[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #50403 üzenetére
A színe már régen nem oszt és nem szoroz, a gyári Ecstar 5L ( [link] vagy [link] ).
Én a helyedben nem vacakolnék a gyárival, van olcsóbban is (pl: [link] ), mondjuk ennél a Preventnél olcsóbb nem lesz semmi ami normális, az tuti...
Amúgy nem rég láttam a híres videómegosztón egy fickót (itt is írta valaki), ő kiöntött a fagyállóból egy kólásüvegbe 4 dl-t és bevágta egy éjszakára a fagyasztóba egy hőmérő társaságában és reggel megnézte hogy belefagyott e az üvegbe a cucc... a hőmérőből meg tudta hány fok van a fagyasztóban. Ha nem bízol ebben a lötyiben, akkor próbáld ki ezt a módszert, olcsóbb mint venni egy refaktométert csak ezért...
De ismétlem önmagam: filtercenter (Zugló), nagy lajos király útja felől van a bejárat, ott megkapsz mindent ami kell emberi áron (lehet kártyával fizetni), ha nincsen, akkor 2-3 munkanap alatt beszerzik, szíjjak, szűrők, folyadékok, gyertyák hevernek a raktárukban halomban, csak be kell sétálni a forgalmival...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
csiga8
senior tag
válasz AMD Power #50403 üzenetére
Elvileg jó hozzá. [link]
Én nem vennék előre bekevertet, inkább töményet és ahhoz keverj deszt. vizet.
Igaz Mannol volt, de nem volt jó: [link] A tömény már pl. abból is jó.
G12, G12+. A márka pénztárca kérdése, de pl. a Glicosam szerintem jó. [link]
Otthonra nem feltétlen kell optikai fagyálló mérő, refraktométer, de egy ilyen pumpás mérőt érdemes beszerezni, nagyjából azért jót mutat: [link] és akkor nincs para....
-
AMD Power
titán
válasz 2ozzmexy #50405 üzenetére
Köszi srácok! Van nekem 40% kedvezményem az UNIX-nál, majd rákérdezek náluk. Csak megláttam, nagyon olcsónak tűnt. Ahogy elnézem az árakat valóban az, és. Prevent nem is annyira no name. Mondjuk 1x ezer Ft-ért nem fogok fagyallót az autóba..
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
AMD Power
titán
Kicsit előre szaladtam és kértem árajánlatot egy pár alkatrészre.
Olajból ezeket javasolták:
- 5W-30 4l Eneos 9100Ft vagy Ecstar Suzuki 12500Ft
Légszűrőnél a műanyag keretes nem tudom mit jelent.
Vátlóolajból (2.5liter kell bele) Castrol 75W-90 3600Ft/liter , vagy Eneos 75w-90 2750Ft/liter .
Amit nem értek. Hosszbordás szíjnál ezeket az opciókat kaptam. Pl
Hosszbordás szíj
- Conti generátor 2926Ft
- Gates generátor 3517Ft
- Gates klíma 2465Ft stb....
Akkor jól gondolom ,hogy két különböző szíj kell hozzá? Egy a generátorhoz, egy meg a klímához?Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
AMD Power
titán
válasz twollah1976 #50410 üzenetére
Köszönöm!
Gates lesz a szíjakból ez biztos, motorolajból szerintem az Eneos lesz, meg váltólajból is.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #50411 üzenetére
Dayco-t nem ajánlották? A Bosch túlárazott (mint szinte minden terméke), a Dayco emberi áron ad elfogadható minőséget...
Az újabb modellekben is így van, ez lehet valami Suzuki sajátosság...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #50411 üzenetére
Az Eneos-t nem próbáltam, de szerintem túl van reklámozva, és mint tudjuk a jó bornak nem kell cégér... Itt sokan használnak Castrol SynTrans-t elégedetten...
Ha van az Unix-hoz kedvezményed, akkor a hűtővízet keverd ki Te magad otthon, van nekik frankó koncentrátum..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
AMD Power
titán
válasz 2ozzmexy #50413 üzenetére
Eneos lesz az olaj. Sok jót olvastam róla. Gates szíjak nekem már bizonyítottak.
Bosch? Én sem vagyok elájúlva a márkától. Egy Purflux vag Filtron se rosszabb egy fokkal sem....
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
AMD Power
titán
válasz tboldi #50415 üzenetére
Én ezeket az ajánlatokat kaptam.
Légszűrő (műanyag keretest írtam)
filtron 4691-40%=2815
mahle 9300-40%=5580
bosch 6305-40%=3783
jakoparts 2700-40%=1620
nipparts 2787-40%=1670Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
AMD Power
titán
válasz tboldi #50417 üzenetére
Filtron lesz szerintem is.
Gyertyákból viszont elég erős a szórás.
Gyújtógyertya /db
bosch iridium 4400-38%=2728
denso iridium 6646%=3988
NGK 10906-4%=6544Tudom nagyon jó az NGK, de ennyi pénzt ki nem adok 4db gyertyáért.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #50416 üzenetére
Nálunk Dayco-k küzdnek a BP-i forgalomban, eddig még bírták mindegyik autóban... Csak ki kell cserélni amikor elő van írva, vagy ha a benyúlása sok. Én a filtront venném vagy a nipparts-ot, esetleg mahle.
Pollenszűrőt se hagyd ki kérlek, és amikor cseréled a pollenszűrőt, akkor dobj be egy fertőtlenítős klímabombát... mégiscsak NÉBIH na, ki tudja milyen döglött patkányt utaztattak a csomagtérben. Ha megcsinálják a váltót, akkor szerintem friss olajjal fogják feltölteni, úgyhogy nem biztos hogy csereérett lesz, viszont a motorolaj leeresztőjén az alátétet sem írta senki és az akkura is méress rá, valahol, nehogy az törje majd le a jó kedvedet egyik reggel.
Az NGK ennyi lesz, kár rágódni rajta, a Denso még drágább... Keress rá a gyárira, linkeltem itt feljebb valakinek az egyik suzuki alkatrész webshopot, ott vannak helyettesítők és ugye nem mindegy hogy 40k vagy 25k a 4db...@tboldi: A Nipparts-al meg a Jakoparts-al mi a gond? Előbbi gyári beszállító még a Hondánál is, utóbbi a középmezőnyös utángyártó, én használtam JP-t is meg H+B-t is, sosem volt bajom velük, a gyári Toyota logós légszűrő meg foszlott 8.000km után mint öreganyám bugyogója...
Persze hogy a Motylgear-t ajánlod, mert Motul fan vagy. Én Xado-t használok váltókban (kézibe: [link], automatába: [link] ). Szerintem egy Syntrans elég lenne neki bele, de most látom beoltották ezzel az Eneos mániával, úgyhogy elengedtem. (Nippon Oil az Ecstar is, csak gondolom mivel gyári olaj, ezért arra szigorúbbak az előírások és ezért a kutya sem tart belőle raktáron itthon, mert q*** drága, tehát eladni nem tudná, amikor ott van a totalcar és egyéb szakmaiatlan, cserébe jól marketingelt média hátszele az Eneos-nak, bocs, már kikívánkozott, de gondolom nem én tettem fel egyedül a kérdést h az Ecstar miért drágább itthon mint az Eneos, ami a fő brand lenne...)
A Bosch ugyanez, sokan hamisítják (gyertyáit pl) és széles körben "lő", vannak autógyári minőségű cuccai meg low-budget cuccai (ablaktörlő 780HUF/pár az Auchanban), ha megnézel egy alkatrész ellátót akkor Bosch és Bosch között árban is szokott difi lenni.
Én az olcsón kakát híve vagyok, ha már valami gagyira futja csak (ritka eset), akkor legalább a legolcsóbb legyen."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #50421 üzenetére
viszont a motorolaj leeresztőjén az alátétet sem írta senki
Mert a szerelőnek jó eséllyel van egy "assorted washer kit" feliratú doboza, amiből kivesz egy megfelelő méretűt.A Nipparts-al meg a Jakoparts-al mi a gond? Előbbi gyári beszállító még a Hondánál is
Nem tudok róla, hogy gyári beszállító lenne, de szívesen veszem a felvilágosítást.
A Jakóval (Dzsekóval? ) meg az a bajom, hogy csak közepes. Én mindig mindenből igyekszem az elérhető legjobbat választani. Ráadásul légszűrőről van szó, nem mondjuk kuplungszettről, alig van különbség árban közöttük, nem érdemes ezen spórolni szerintem.Szerintem egy Syntrans elég lenne neki bele
Persze, nálunk is az van most a WagonR-ben, de igazából a Motul olcsóbb 200 Ft-tal (@olajcentrum.hu).És legközelebb írj a végére egy TL;DR-t is, kérlek. Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
Kochrobi
újonc
Sziasztok! Milyen hátsó kerékcsapágyat érdemes venni swift II-be, mert a gyári mióta kipurcant(20évet bírt), azóta félévente cserélgetem a csapágyakat. Volt már benne 2x SKF, meg most valami koyo, amire a szerelőm esküdött, de 4 hónap múlva game over. Illetve találkoztatok olyan problémával, hogy amikor váltok 4-5be(néha 3-4nél is), a kocsi egy pillanatra lefullad. Véletlenszerűen csinálja, valamikor pár napig nem, de a fogyasztást azt 1 lityóval feljebb tolta. A csatikat megfújtuk wd40el, már amelyiket szét tudtuk húzni. Előre is köszönöm a segítséget! Üdv: Futto
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #50422 üzenetére
Nipparts fékbetét volt a gyári a Hondákon egy időben, Toyota esetében még mindig, hacsak a Mazda nyomására nem váltottak TRW-re.
Én azért vettem JP-t, mert az 1800 volt, a gyári legszuro meg 8600 a corollahoz... Azért az már a nem mindegy különbség, főleg h a gyári 4-5k km alatt már bolyhos volt, a JP meg nem, amiket kidobtam JP legszuroket szerintem hátrányosabb helyzetű megyékben még betenne a kövi kuncsaftnak a szerelő...
Na a kuplungszett megint egy érdekes kérdés, van aki az Aisinra esküszik, szerintem a Valeo is elég h nem megy az ember évi 5-7k km-nél többet, akkor 10 évig simán húzza az is, igaz az Aisin meg menne 15 évet dupla áron, kinek mi, cipőt sem úgy veszünk h mennyire kényelmes hanem azért nézzen már ki valahogyan, az is érzelmi és hitvallási kérdés meg ez az utángyártott alkatrész márka is.
Évi 9k km-es futassal a gyári NGK iridiumos gyertya túl fogja élni a kocsit, hamarabb porlad el a kasztni körbe minthogy újra cserés legyen neki... Az 12 év, soha többet nem kellene cserélnie.
TL;DR[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
AMD Power
titán
válasz 2ozzmexy #50421 üzenetére
Dayco én is használtam a Cliomban. De nálam a Gates a kedvenc! :)
Filtron , Nipparts mind a kettő jó és gombokért el tudom hozni. De ezeknél a tételeknél minden megpróbálom a megjobbat megvenni.Holnap kiderül,hogy mi a baj a váltónal, bár tippere sokan a szinkoron gyűrű problémára tippeltek. Mind1 majd holnap délután kiderűl!
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #50424 üzenetére
Ennél valami konkrétabbra gondoltam.
Próbáltam keresni, de egyelőre semmit nem találtam a Nipparts gyári beszállítói mivoltáról Hondáéknál, csak amit Te állítasz.Légszűrűből én Mann-t vettem régebben, az is feleannyi, mint a gyári, és nagyon jó minőség. Aztán cseréltem K&N-re, +20 ló.
Kuplungot csak a drágasága miatt említettem, ott már valóban nem mindegy, mi mennyi, de egy légszűrőnél nem érdemes spórolni, mikor a legolcsóbb és a fasza utángyártott között alig van különbség. Amúgy Exedy.
Pont azért írtam, hogy maradjon az NGK. És az is biztos, hogy azalatt a 12 év alatt nem lesz gyertyaproblémája soha.
És ezt a TL;DR-t még gyakorolnod kell, de kezdésnek elmegy.
-
AMD Power
titán
válasz tboldi #50429 üzenetére
Nálatod ez egy jó kérdés. Kb 10 váltásból 2x nehezen vette be a hármast nálam. Nem tudom,hogy ez így senkinek nem volt probláma. Vagy a sok állástól lett voln ilyen? Szerintem ezek az autók 2-3 hónapja ,hogy ott álnak.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
csiga8
senior tag
válasz Kochrobi #50423 üzenetére
Esetleg szerelési hiba?
Koyot dobtam most az enyémbe én is, az azért jó minőség.
Kiütésnél nincs különösebben semmi, amikor teszi be az újat, előtte mélyhűtőbe érdemes betenni a csapágyat, a dobot meg gázlámpával felmelegíteni. Szinte beesik magától a helyére koppanásig a csapágy.
Másrészt a 2Z egyik felét ki kell szedni, érdemes ott jól kitömni a csapágyat zsírral.
/ Olyan 3.40-től látod ebben a videóban pl. [link] /
( A kettő közötti részt is kell tömni nagyjából félig, de hogy abból jut-e valaha is a csapágyhoz zsír.... Nekem SKF csapágyzsírom van, gyakorlatilag LZS2, azzal raktam össze.)A két csapágy közti távtartó lehet sérült ( kiütésnél szétverték) Érdemes azt is cserélni próbaképp.
Amikor felteszi a dobot, 80-110 Nm-el kell csak meghúzni a csonk anyát. Én előszőr keresztkulccsal jól meghúztam, hogy menjen minden a helyére, majd lazítás után nyomatékkulccsal visszahúztam. ( videóban rosszul mondja a gyerek, úgy ahogy ő csinálja, azt a kúpgörgős csapágynál kell)
Ha a távtartó sérült, vagy nincs a csapágy a helyén, akkor feszítve van oldalirányban és gyorsan tönkremegy.
Én erre tippelnék... Egy Koyo fél év alatt nem megy tönkre. -
Roxbury
őstag
válasz Roxbury #50362 üzenetére
Féknyergek úgy járnak, mint a vaj, abs kocka új, abs jeladó új, abs gyűrű új, ma kicseréltük a főfékhengert is. Ugyanaz a hiba. Fékezve amikor bekapcsol az abs, lesatuzza mindig a jobb elsőt és hiába engedem el a féket, satun hagyja amíg meg nem áll az autó. Jeladót széthúzva, ezáltal az abs-t kiiktatva tökéletesen működik a fék. Lesatuzza mind a 2 első kereket, viszont ahogy elengedem a fékpedált, azonnal oldja is a féket mindenhol. Jeladót visszadugva, teljesen ugyanaz a probléma megint. Akárkit hívok senki nem találkozott még ilyennel. Én abs elektronikára gondolnék, de arra mindenki azt mondja, ha nincs hibakód, akkor jónak kell lennie. Szerintetek?
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
tboldi
nagyúr
válasz Roxbury #50432 üzenetére
Én is a vezérlőre gyanakodnék.
Hasonló volt a szitu a Samsung mosógépünkkel, abban is az elektronika ment tönkre, egy bizonyos percnél mindig megállt a mosás. De a self-check nem dobott hibakódot, illetve a szervizmenüben is hiba nélkül lefutott az összes komponens tesztje. Kicserélték a vezérlőegységet, azóta hibátlan.
-
Roxbury
őstag
válasz tboldi #50435 üzenetére
Én is gondoltam rá, de akkor azonnal jönne be hibakód elvileg, meg világítana az ABS lámpa elvileg. Plusz élőadattal laptopról nézve menet közben mindegyik kerékről ugyanaz a sebességjel jön. Nem értem.
Egyetlen ugyanilyen hibát találtam a neten, csak az a baj, hogy 4 éve kérdezte a srác a gyakori kérdéseken és nem tudom mi lett a megoldás neki.
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
Köszi. Ők cserélték most Gárdonyban a kockát. Fehérvári vagyok. Azt mondta a srác, hogy tuti nem az elektronika, de nincs más alkatrész a rendszerben, amire tippelhetnénk.
Hívtam a pesti Rewo-t, ahol az abs elektronikákat is javítják ők is azt mondták, hogy nem valószínű az elektronika, ha nincs hibakód, de szívesen megnézik a 3. kerületben. Úgyhogy lehet az lesz majd. 50 és 90 ezer közé mondták, ha az elektronika plusz 10 munkadíj.| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
válasz Roxbury #50438 üzenetére
Úgy néz ki meglesz a hiba. Felhívtam a Rewoprot megint, azt mondták nagyon kicsi az eselye, hogy elektronika hiba ha nincs hibakod. Mondták, hogy megbeszélik. Visszahivtak. Arra jutottak, hogy valoszinuleg fel vannak cserelve az abs kockában a fékcsovek. Megnéztem az autót. Forditva van bekotve az egyik körön a fékcső.
A főfékhengertől a két felső szélsőbe jön be gyárilag a fekcso. Onnan a két kozepso megy az elso kerekekhez. Na most nekem ugy kototte be ezek szerint nyáron anno egy szerelo az abs kocka csere utan, hogy a balos ketto az jol van. A balos jon a fofekhengertol, a balrol a masodik megy a bal elso kerekhez. Viszont a jobb oldalon a legszélére jonne be a fofekhenger, na most oda a jobb elso kereket kototte be. Jobbrol a masodikra lenne rakotve a jobb elso kerek. Na oda meg bekototte a fofekhengert. Este csereljuk is vissza a fekcsoveket.Bárki így jár ABS kocka csere után, az akkor tudja, hogy ez a hiba. ( ABS KOCKA KERÉK BLOKKOL)
Itt a gyari utasitasban a helyes bekotes
Itt egy helyes bekotés. Látszik, hogy a szélén kene lennie a ket hosszabb teteju fekcsonek.
Es itt az enyém. Na most nekem latszik, hogy a jobb oldalon a hosszabb teteju van bekotbe jobbrol a masodikba. A rovidebb pedig a jobbosba, ahol semmi keresnivaloja nincs.
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
Ez durva tenyleg. Szerintem nem nagyon probaltak ezek semmit. Fél eve igy jarok a kocsival, csak most a csuszos idoben jott ki a hiba, hogy eletveszely lett volna egy veszfekezes. Viszont a Rewopronak plusz 1 pont megint, mert toluk jott a jo megoldas.
Es Nekteknis nagyon koszonom a segitseget!
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
AMD Power
titán
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Roxbury #50441 üzenetére
Én szerettem volna segíteni, de én is max tippelni tudtam volna így látatlanban, annak meg semmi értelem, de jó h meg lett a bibi.
Szerinted mértek fékhatást fékpadon!? Arra még benevezhetnél, de nem kötelező, csak erősen ajánlott...Azért ez hűen tükrözi a magyar rögvalóságot és azt hogy milyen "munkájukra igényes" autószerelők vannak, 4 tetves csőből nem tudja megjegyezni melyiket honnan vette le... ha már ott van az okostelefonja a zsebében legalább fotózza le (ezt 13 évesen tanultam meg a Skodán, csak akkor még rajzoltam és fehér szigszalaggal meg alkoholos filccel feliratoztam...), ha már a szerelési útmutatót lusta volt felcsapni... Amikor a hülyeség önteltséggel párosul...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #50442 üzenetére
Nagyon reméld, mert az SX4 ABS kockája aranyárban van... Én cserélném a komplett fékfolyadékot is vásárlás után, nehogy kirohadjon az ABS kocka. (Tehát rendesen, diagnosztikai géppel féklégtelenítés programot indítva neki, hogy az ABS-ben is cserélődjön)
(Amennyire ismerem a márkaszervizeket nemigen cserélték még soha, csak kiszámlázták)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #50425 üzenetére
Be tud úgy kopni egy váltó, ha nem jól bánnak vele, hogy fordulatszám és sebességfüggő lesz a fokozat bevétele, erre mondták az öreg szakik hogy "hozzászokott a gazdájához", mert valaki mindig 34 km/h-nál és 2873 rpm-nél váltotta el 10+ évig.
Nekem is ez volt, a corollát rajtam kívül senki sem tudta vezetni, mert annyira hozzám volt szokva a kocsi, hogy nem azt csinálta amit akartál, akadt rögtön a váltó, emelte az alapjáratot, rángatott, csikorgott a fék, d ez nem is csoda, 12 évig rajtam kívül más nem vezette, én belenyomtam 120k+ km-t BP-en, úgyhogy tiltakozott ha valaki nem úgy váltott vagy gyorsított ki vagy fékezett mint én. Apósom rendesen küzdött vele először, pedig ő sem tegnap tanult vezetni a Honvédségnél..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-