Új hozzászólás Aktív témák
-
Prodidzsáj
tag
Én 2007 ben vettem újonnan az Ignisem.
Azóta volt casco is rajta, 30 rugó per év. Tavaly év végén mondtam fel. A 13 év alatt egyszer használtam ki, amikor is szélvédőt cseréltem. Tehát befizettem 390000 forintot, és "kivettem" 77 et.
Tudom ha történik "valami" akkor jól jön, fizettem is a hitel letelte után is. De rájöttem a casco árát inkább ráköltöm az autóra, jobb minőségű olaj, olajszűrő, vagy akár féktárcsa fékbetét. -
válasz PeterPH #50601 üzenetére
Köszi a kiegészítést, azt hittem a két bónusz fokozat teljesen külön van.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz SyMbioTe #50603 üzenetére
Külön is van, együttkötés esetén van az amit PeterPH írt, mert a Kgfb, Casco és minden egyéb biztosítás esetén un. kockázat elemzésben veszel részt, amibe olyan dolgokat beleszámolnak, h nem is gondolnád.
Én például mindkét gyerekre kapok kedvezményt külön - külön, régen még arra is kaptam h vezetett e a szervizkonyve...@Prodidzsáj: sajnos (és utálom h le kell írnom) egyet értek veled, de ez kB az összes biztosításra igaz. Sajnos a casco mindkét végletéről tudnék mesélni, de inkább megkíméllek tőle. most úgy döntöttem nem lesz, max jön az AMEX ha baj van, aztán verhetem a fejem a falba, de ez legalább ösztönöz h tudatosan és ne ész nélkül közlekedjek...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
pigmeus
tag
válasz Prodidzsáj #50602 üzenetére
Hát nem tudom, van ellenérvem is, meg mellette is érvem.
De facebook csoportban írnak olyanokat, hogy aki a szervízben csináltatja elég kemény árakat kell kifizetni. Ennek a kocsinak csak az eleje kb 1 misi ha beugrik egy őz eléd. Nyílván ha az embernek a kézben van a pénz és ezt bármikor előkapja akkor nincs értelme cascót fizetni. De hiába van benne jó olaj, ha utána már nem tudod talpra állítani, mert kevés a büdzsé. -
Siriusb
veterán
-
AMD Power
titán
válasz pigmeus #50605 üzenetére
Nekem a szekér benne lesz kb 1.9 millióba mire "kész" lesz. Nem szeretném ha valami barom komolyabban beletolatna, vagy ellopná. Az elemi kár is sajnos egyre nagyobb probléma lesz, és egyre szélsőségesebb az időjárásunk. Egy 500e Ft autóra mondjuk én sem kőtnék Casco-t, de ez autó nálam már nagy értéknek számít!
[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
válasz Siriusb #50606 üzenetére
Ez ott van az M0 mellett valóban. XVI. kerület Szlovák út.
-
Brogyi
senior tag
Hazafele +10°C volt, de mintha jégen csúsztam volna. Először a körforgalomban csúsztam le az ívről, és utána már tudatosan próbálgattam. Még kettesben is villogott az ESP pedig ez csak egy K12C. Nem egy erőgép.
Szóval csak óvatosan.
Érezhető volt, hogy ABS, és az ASR nem csoda. A fizikát ők se tudják áthágni.
Minap elöttem totyogot egy "fauvé" über autó a csúcsban. Start/stop-ra lettem figyelmes. Olyan nagyot pislantott minden indulásnál. Büszke lehet rá,hogy germán über autóban ülhet, mert a Suzuki fényéveket ver rá. Nem csoda, hogy 2-3 évig jó az akksi benne. Bocsi, de ezt az über márka hülyeséget ki kellett írnom magamból. -
dethroner
veterán
Nekem a rönón több éves barum van, eddig mindig fasza volt, de az elmúlt 2-3 reggel én is érzékeltem hogy ha tempós szűk kanyarnál alátekerem a kormányt, tolja az orrát. Plusz 6-8 fok volt reggelente, se hó, se eső, de érezhető valami trutyi az úton. Nem lehet hogy az útra kiszórt fagyvédő lötty, amivel a sózást helyettesítik?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Gyöször
senior tag
Én meg elmentem motorozni és azt hittem a vadi újonnan felpattintott enduro gumi és a hűvösebb időben lekopni nem akaró formaleválasztó anyag viccel ennyire mert a közepes gázra már elkapart, nem volt valami megbízható érzés. De én mentem olyan úton is amit zicher nem sóztak, ott is kereszbe állt egyenesben gázra 5ösben is. Lehet csak most ilyen a takony az úton?
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
gerii
addikt
2017-es gyártású CC+ gumival néha alig tudok megállni, ABS ezerrel megy, de nem mindenhol. Már többször majdnem belecsúsztam az előttem lefékezett kocsiba, és kanyarban is egy rakás szar a tartása a guminak, de ez a mintázata miatt érthető. Szóval 10m távot tartok mostanában, és gondolkodom hogy nem fasza ez a négyévszakos gumi, ha összetöröm a kocsit.
-
AMD Power
titán
Szerintetek hosszú távon az Auchan 95 benzin mennyire lehet jó az SX4-nek? Ugye annak kevesebb az Etanol tartalma mint a többi 95-s benzinnek.
Néha ha tudom ,hogy mennék vele hosszú útra, (autópálya) akkor nyomnék bele 98-t. -
Siriusb
veterán
válasz AMD Power #50620 üzenetére
Ma reggel kellett épp egy satut nyomnom, mert egy gyalogos hirtelen azt gondolta, jó ötlet átkelni az úton. Dombnak felfelé, vizes útburkolat, szemerkélt az eső és sötét volt még. Szerencsére a Falken téli nem csúszott.
Később macisajt mögül jött ki tempósan a női vezető, aztán sűrűn szabadkozott is. Szerencsére ez a piacnál volt, s ott amúgy is óvatosan közlekedik az ember. -
dethroner
veterán
válasz AMD Power #50621 üzenetére
Én arra jártamban párszor toltam benzint és dízelt is auchanból, minden alkalommal nagyon jól ment az autó és a fogyasztás is kevesebb volt mint a mol üzemanyagokból. Ha tehetném, mindig auchant tankolnék.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Kochrobi
újonc
Sziasztok! Nem tud valaki kipróbálásra adni egy 1998as évjáratú(8V) 1.3 swifthez való befecskendezőt? Az biztos, hogy az nem működik, csak azt nem tudom, hogy azért mert kaput, vagy mert nem kap áramot. Esetleg hogyan tudom csere nélkül csekkolni, hogy jó-e?
Köszi: R. -
tboldi
nagyúr
válasz Kochrobi #50627 üzenetére
Lakatfogós multiméterrel megnézed a vezetéket, és ha kap delejt, akkor
kivenném a gyertyákatlehúznám a gyertyapipákat, majd az injektort belelógatnám egy flaskába, aztán indítózás közben lehet figyelni.Legjobb lenne az ECU-tól visszakövetni, de gondolom, nincsenek komolyabb diagnosztikai eszközeid.
[ Szerkesztve ]
-
Kochrobi
újonc
válasz tboldi #50628 üzenetére
Az látszik, hogy indítózásra nem porlaszt, mert szétkaptuk a levegőszűrőt és úgy figyeltük indítózásnál a nem létező porlasztást, illetve üzianyag és szikra van, vagyis "mindent" kizártunk a porlasztón viszont csak azt látom, hogy nem csinál semmit. Állítólag ha leveszem a fedelét, és direktbe adok neki a két pólusra aksiból áramot, akkor valamit csinálnia kellene, ha jó???
-
Kochrobi
újonc
válasz [CS]Blade2 #50633 üzenetére
hát úgy is ez a bajom, hogy sokba. a gyári, bosch 60 rugó körül van, a többi meg amit 15-20 ezerért árulnak, az állítólag egy kalap szart nem ér.
-
Gyöször
senior tag
válasz dethroner #50625 üzenetére
Én egyedül omwnél éreztem különbséget az összes kút közül. Az omw mindnél sokkal rosszabb volt. Motornak nem volt alapjárata, ha jót akartam neki és azt tankoltam. De nem feltétlenül azért mert az omw rossz üzemanyagot gyárt, hanem mert az adalékot (2012 ig tudtommal biztosan) a kutasoknak kellett VOLNA beleönteni a tartályba. Cimbora dolgozott egy omw kúton és egyszer ajánlotta az adalékot eladásra. Mol kútnál dolgozó havert kifaggattam hogy van ez náluk. Azt mondta az adalék ugyan külön van ott is a kamionban, de zárt rendszer adagolja hozzá.
Valaki rá tud erre erősíteni vagy cáfolni?
Én mindig mol100at tankolok semmivel nem megy jobban mint bármi más üzemanyag, csak ha tényleg tisztít akkor nyertem annyit. Ha nem akkor meg fizettem. Évi 5-8 e kmnél nem sokat.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
tboldi
nagyúr
válasz Gyöször #50635 üzenetére
Megerősíteni nem tudom, de lehet benne valami. Apum 2012-ben kezdett el ingázni Gols-ba, és eleinte MaxxMotion 95-öst tankolt az útba eső OMW-n. Mindketten észrevettük, hogy az egyik héten jól megy az autó, a másik héten viszont olyan lagymatag az egész, a beindulás is tovább tartott valamivel olyankor. Aztán átszoktunk a Shell-re, abban még sosem csalódtunk soha, ugyanolyan, mint amikor éppen jó volt az OMW-s.
A Jazz-zel már nem is kísérleteztem, 2017 óta van meg, tőlem azóta csak 100-as Shell-t kapott. -
AMD Power
titán
válasz tboldi #50636 üzenetére
Nekem pl azóta mocskosul maga a fogyim amióta ezt a retkes E10 bevezették. Én 95%-ban OMV tankoltam eddig az Astraba. Nyár óta drasztikusan megnőt az autó fogyasztása. Régen a legnagyobb hidegben is 8.5 liternél megált télen. Most már bőven 9 liter felett van szinte mindig. Szerintem nem tett jót neki ez E10 benya. A vidéki fogyim jó maradt, 7 liter alatt volt még ősszel is, de városban volt olyan amikor majdnem 10l bevert 100km alatt. 1.4 szivó 60Le Astra.
[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
válasz AMD Power #50637 üzenetére
1 literből 1dl etanol, az meg aszem a 2/3-a energiatartalomba, így 33,3ml az etanolmentes benzinhez képest olyan mintha nem is lenne.
Így a 95-ös 1 litert számolhatod 0,9666-nak.
Csak ettől fixen 8,7 helyett mindenképp megeszik 9,0-et.A többi valami dugulás, szorulás, más gázállás, más forgalom. Elég, ha szarabbnak érzed, és jobban nyomod kicsivel.
-
dethroner
veterán
Én két autót tartok el, egy 25 éves 1,4-es rönót, meg egy 19-es 1,2-es hibrid swiftet. Rönót én hajtom, a másik a csajom. Rönóról tudok a legtöbbet nyilatkozni, azt 11 éve nyúzom. Bárhol megyek vele, bármilyen évszakban, akár téli, akár nyári gumival, a fogyasztás 6,2-6,5 liter között. Karácsonykor nagyon megküldtem, 2x460km-es országút, a hazafelé tartó szakaszt a google maps által előrevizionált 6,5 óra helyett 6 óra alatt hoztam le, pedig háromszor is megálltam kajálni meg folyóügyet intézni. Szóval bolond módon mentem Mégis, rátankoltam, 6,2, standard. Kizárólag molnál tankolok, szinte mindig normál 95-öst, bár a tavalyi évben kaptam pár kupont a táltos benzinre, akkor azt locsoltam bele. Különbséget nem tapasztaltam semmilyen téren.
Swiftben kb 4 decivel csökken a fogyasztás a prémium benzintől. Azt hallottam egyszer, hogy az ország nagy részén mindegy milyen kútra mész, ugyanazt a mol által szállított benzint kapod, a különbség abban lehet, hogy ha valamelyik rak bele utólag valami adalékot. Az osztrák határ környékére még áthozzák a schwechati finomító gyöngyszemét és ott a határ környékén lévő omv kutak osztrák minőséget adnak, de az ország többi része mol minőség.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Tomeeka28
aktív tag
Én Lukoil 100-ast tankoltam már most másodjára a Vitarába. Előtte Shell 95 prémiumot, sok különbséget nem fedeztem fel, téli vegyes fogyasztás most 5,9 volt, az autó dinamikus, alapjárat egyenletes, szóval marad szerintem.
HTC 8X / Lumia 1020 / Lumia 930 / HTC One M8 / Lumia 950 / iPhone 6 / LG G4 / iPhone 7 / MacBook Air / iPhone Xs Silver / iPhone Xs Space Gray / iPhone 13 Mini
-
a_tesz
Korrektor
-
dethroner
veterán
válasz AMD Power #50645 üzenetére
Csak a lukoil weboldalán nem volt semmi elérhető infó az etanol tartalom módosulásáról, az összes többin egyértelmű volt az üzemanyagok tartalma. Ezért 2019 decemberében rákérdeztem emailben, amire ezt a levelet kaptam:
Itt egyértelműen azt írja, hogy a prémium is e10-nek felel meg. Úgy látszik azóta történt változtatás.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
tboldi
nagyúr
válasz a_tesz #50647 üzenetére
Akkor marad a jól bevált Shell.
Mondjuk a Clubsmart pontok miatt is szeretem a kagylót, rendeltem már így konyhai mérleget, pendrive-ot, hajnyírót, laptoptáskát, kisebb szerszámkészletet, stb. És párszor az is nagy segítség volt, amikor nem volt nálam annyi pénz, hogy a tankolás felét pontokkal is ki lehet fizetni.