Új hozzászólás Aktív témák
-
AMD Power
titán
válasz tboldi #50045 üzenetére
Beszéltem ma egy nővel aki ugyan abból a Nébihes alomból vett autót amit én is nézegettem. Azt mondta ,hogy szerelővel ment és vettek is. Tény ,hogy alap GC 1.5 112Le az autók, de teljesen korrekt állapotúak. Mindegyik vezetett szerviz könyves, évente (kb 15e km ) cseréltek bennük olajat stb..... 1 év/100.000km garanciát adnak a motorra és a váltóra
-
a_tesz
Korrektor
válasz AMD Power #50052 üzenetére
Szerintem ne gondolkozz rajta sokat, vigyél te is egy szerelőt, és ha rendben van mindene, akkor nevezz be egyre. Klíma van benne, meg ESP is, szóval ha pár év múlva eladod, nem lesz akkora gond vele, mindig lesznek olyanok, akik szemében a kevés extra lesz a csábító, mondván kevesebb dolog romolhat el benne.
Én ennyiért vettem tavaly a Swiftet, igaz, hogy fiatalabb 3 évvel, de sokkal több a km benne, és méretéből kifolyólag a használati értéke is kevesebb. De minden eleme gyári fényezésű, a motorja olajat nem eszik, szépen húz, klímája működik, és amit felfedeztünk a próbaúton, az se volt több 300 000 Ft ráköltésnél, úgyhogy még így is jó áron volt.
Szóval szerintem korrekt ajánlat ez a SX4, nem érdemes sokat habozni, ha amúgy is erre vágysz.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
AMD Power
titán
válasz a_tesz #50053 üzenetére
Csak január 8-án tudunk elmenni megnézni. Mondjuk se én se a tesóm nem vagyunk autószerelők ,de valamicskét azért konyítunk hozzá. Nézegettem a szerviz könyveiket is. Vagy 1 év vagy kb 15e km cserélték bennük az olajat. Árban is megfelelne nekem. Amire szükségem van , az benne lenne. Klíma + szervó meg a lufi. A többi esküszöm nem érdekel. Ami nincs benne felesleges sallang az nem megy tönkre. Lekértem a km állást is egy párnál. Valósak.
-
simonjoe
senior tag
válasz AMD Power #50054 üzenetére
..nem akarok bele szólni Isten ments. De! Nem mondjátok már, h egy ülés, esetleg tükörfűtés felesleges sallang, de mehetek tovább, egy ESP, kipörgésgátló esetleg. Ezek nem bonyolult dolgok, de elhihetitek, h vannak helyzetek amikor minden pénzt megérn(én)ek! Ezek közöl leggyakrabban a tükörfűtés szokott megkotlani, de pár ezres tétel egy utángyártott, ami ugyan úgy teszi a dolgát mint a gyári, de szerintem annak az ára sem lehet odabaszós.
Joe
-
őstag
válasz simonjoe #50057 üzenetére
mondjuk meglepődnék, ha nem lenne lehetőség jobb ülésfűtés beépítésére, mint amit 15 éve egy Suzukiba beledobtak, de ezen nem veszünk össze
csak arra akartam utalni, hogyha később igény lenne rá, akkor azért van lehetőség (akár bontottan is, ha tényleg a gyári kell)"... and I hope you have a great day!"
-
válasz simonjoe #50057 üzenetére
Ülésfűtés pár ezresből van szivargyújtós, teljesen jól használható. Max a madzag lehet zavaró, de azt el lehet vezetni szépen. Többit nem tudom milyen az utólagos.
[ Szerkesztve ]
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
simonjoe
senior tag
válasz pető bá' #50058 üzenetére
dehogy veszünk!! Én 1x raktam bele egy Mitsubishi-be utólag ülésfűtést talán (2006-ban), gyári kapcsolókat, a gyári helyre, sajnos paneleket nem tudtam gyárit venni. Egy szívás volt, a bekábelezés is, és az üléskárpit megbontása, majd visszaapplikálása is. Valami drága karbonos fűtőlapokat vettem, 2 évig bírta, adtak rá 3 év garit, de hagytam a francba, mert én szét nem szedtem még 1x!
#50059SyMbioTe:
Tavaly télen vettünk egy ilyen fűthető párnát, tavasszal elpakolva, most télen újra elővettük, meg sem nyikkan.Joe
-
őstag
-
TommyY2
tag
válasz AMD Power #50062 üzenetére
Hamár a légzsáknál tartunk, az én 19 éves Renault Scenic gépkocsimban van minimum 6 légzsák.
Tudja esetleg valaki tapasztalatból, hogy hány évig működőképes biztonságosan a légzsák rendszer?
Ezen kívül, ahogy már sokszor hallottam, ez a 19 éves autóm közel nem annyira biztonságos törés szempontjából, mint a mostani bármelyik gépkocsi (pedig abban az időben csúcs kategória volt).
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
simonjoe
senior tag
válasz AMD Power #50062 üzenetére
Nagyon meglepődtem a 10éves Splash felszereltségén, 6 légzsák, kipörgésgátló, ESP ülés és tükörfűtés, ködlámpa, alufelni. No, meg szerencsénk is volt mert új Goodyear Vector négy-évszakos papucsok voltak rajta.
TommyY2: tudtommal nincs "kihordási" ideje a légzsákoknak. A vezérlőket szokták műszeresen ellenőrizni . Egy karosszéria lakatos barátom mondta, h 2005-től valami új szabvány írja elő a gépjárműiparban használatos fémek minőségét. Ami sokkal "masszívabb" keményebb anyagok használatát követeli meg. Ezért is akartam ennél fiatalabb autót venni. Bár a Splash annyira konzervdoboz hatású, h riasztó. Amikor először nyitottam ki a töltőnyílás fedelét, nagyon meglepődtem, ott éreztem igazán. Ennek ellenére a tömege viszont túlzottan nagy 990kg, szóval kell, h legyen benne anyag.Joe
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #50063 üzenetére
Évente az inspekcio során kellene ellenőrizni és 10 évente a pirotechnikai patronokat is kellene cserélni...
De ez pont olyan hogy egy koccanas után az összes biztonsági övét is kellene cserélni ami be volt csatolva, mert ha egyszer megnyulik akkor utána már csökken a szakítószilárdsága... (miért tudok én ilyeneket fejből!? )Na ezeket kellene műszakin nézni nem a SS rendszert... Innen üdvözlöm a korrupcio mentes és politikailag független NKH-t...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz simonjoe #50064 üzenetére
Már korábban is leirtam (lehet nem neked) hogy amikor használt autót vesz az ember akkor két kategória van a hibákra: 1. Lehet élni nélküle mert az autó használati értékéből nem von le ha nem megy az ulesfutes például
2. Meg kell csinálni de rögtön, ilyen a kopott fekbetet, a búgó csapágy,az atrohadt padlolemez vagy egy lehalt akku.
Hogy kinek mi hova tartozik az már a saját szája íze, amíg műszakin atmegy és biztonságos addig (na ez a relatív része h kinek mi a biztonságos) bőven jó."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
simonjoe
senior tag
válasz 2ozzmexy #50066 üzenetére
1értek veled!
Amikor megvettük másnap márkaszerviz, mindent javítani ami hibás-kopott, a "még jó lesz"-ist! Természetesen a kötelező folyadék és szűrők cseréjén kívül. Még a lassan visszahúzódó vezető oldali övet is cseréltettem. Természetesen az akku sem maradt ki a sorból. Megnyugvás, h rendben van. Főleg, h a Zasszony használja, para nélkül engedem minden nap útjára vele, és azért még így sem 100, hisz azért csak tíz éves!Joe
-
AMD Power
titán
-
TommyY2
tag
válasz simonjoe #50067 üzenetére
Amikor mi is megvettük a Splash-t (igaz, hogy ez csak GLX-es és nem volt olyan szerencsénk, mint neked, kapásból 8 gumival kezdtünk), egyből a szerelőnél kezdtünk, Ő sajnos a motorolajon kívül nem cserélt ki semmit (se hűtővíz, se fékolaj), más egyebet elvileg renben talált.
Köztudott, hogy a márkaszervizben legalább kétszer annyiba kerül minden (és akkor még nem beszéltünk a felszámolt, de el nem végzett munkáról), az S-Cross autónkat is csak addig viszem oda, amíg garanciális.
Kicsit ugyan későn kezdtük, de kb. 10 éve visszük csak az autóinkat magán szerelőhöz (igaz, hogy abból is ki kell fogni a jót), ők talán több felelősséget vállalnak a munkájuk után, mert tudják, hogy legközelebb is oda viszem.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
pigmeus
tag
válasz AMD Power #50062 üzenetére
Én nem akarok beleszólni, de nem tökélnék ennyit rajta Ha a városban kell szerintem bőven elég. Ha pedig több minden kell bele el kell fogadni, hogy ki kell nyitni a pénztárcát. anyumnak néztem autómatát és hát ami felszereltségben tetszene azok drágák is. Remélem sikerül jót választani
-
nagyúr
-
dethroner
veterán
-
TommyY2
tag
válasz Napfénysüti #50074 üzenetére
Hát, igen. Nem véletlenül kérdeztem. Azért kíváncsi lennék, hogy cseréltetett-e már valaki egy 20 év körüli autóban légzsák rendszert?
Vajon, mibe kerülhet (tudom, hogy az élet a legdrágább, ezért megértem azokat, akik nem járnak 10 évnél idősebb autókkal)?TommyY
[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz Siriusb #50077 üzenetére
Nagyapám Uaz-t vezetett, ő is csinálta rendszeresen ezt a kis kallantyúállítást, de ott nem tartalékra tetted ezzel a mozdulattal, hanem az autó két oldalán elhelyezett benzintankok között tudtál választani. Bizony, nem volt mindenféle csaló fedélzeti számítógép, ami hibás fogyasztási értékkel kecsegtetett. Bedugtad a kis fekete pálcát a motortérbe, és szépen leolvastad a skálázott műanyagot. Istenem, de szép idők. Vagy amikor a kúton előbb beleöntött a simson tankjába egy pohár Arol olajat a benzikutas, és csak ezután kérdezte meg hogy mennyiért akarok tankolni. Szegény egyhengeres meg tüsszögött, füstölt, mert rohadtul nem 1:50 keverék lett, hanem mondjuk 1:30
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
[CS]Blade2
addikt
válasz TommyY2 #50078 üzenetére
Ritkán hallani olyanról, hogy nem nyílt volna ki szükség esetén olyan autóban, amin nem világított a visszajelző vagy kiolvasva nem volt vele gond.
Az pedig marha fura, hogy, ha 10 évente cserélni kellene, akkor az miért nem kötelező.
Megnézed, minden nap van híroldalon autóbalesetről hír, sokszor van fénykép is, és minden sz*r, öreg autóban is többnyire nyílik. A barkácsolt gépekben nem szokott, aminek már a 2. nagyobb ütközése van, de az kiolvasva is írta volna elvileg a hibát.Az autógyárak általában tíz év után javasolják a cserét, de a Fiat 14 évet „enged”, a Volvo és a GM Europe pedig meghosszabbította 15-re. A Volvo valamennyi autójának B-oszlopán listázza a légzsákokat, és feltünteti mellettük hónapra pontosan a csereidőt. Jelenleg egyedül a Mercedes állítja, hogy a légzsákok az autó egész élete alatt megőrzik eredeti képességüket. Ellenőrei számtalan bontóba került autót nem engedtek át a helyi szerelőknek, hanem maguk indították el a robbantást. Nem találtak hibás autót. A Mercedes szakemberei szerint autóikban az öndiagnosztika oly pontos, hogy még a gyutacs izzószálát is ellenőrzi, amikor az autós ráadja a gyújtást. A szilárd töltet egyezik a rakétákéval, víz alatt is működőképes marad.
Persze előfordulhat, hogy az 1 éves autót rommá törve nem nyílik, vagy, hogy a visszajelző jónak mutatja, és mégsem... szóval nyilván nem 100%-os ez sem, mint minden technikai cucc.
Az is lehet, hogy kicseréled az egészet, és az új nem fog nyílni.Szerk.:
Ha csak a két elülső légzsák cseréjére gondolunk, a mintegy 400.000– 600.000 forint közötti öszszeg egy évtizedes, még nagyon jó állapotú Audi A4-es árának a harmadrésze lenne.[ Szerkesztve ]
-
Siriusb
veterán
válasz dethroner #50079 üzenetére
Érdekes, a Trabantnál mi az üzemanyagtartályba dugtuk a mérőpálcát!
Bocs, ezt nem tudtam kihagyni.Mindig szoktam mesélni, hogy amikor mentünk le a fővárosból gyerekkoromban Trabival falura és megálltunk tankolni, akkor a benzinkutas nem a kúton tekergette, állította be, hogy milyen arányú legyen a keverék, hanem levett egy doboz motorolajat, kinyitotta, érzésre löttyintett a tankba a kívánságunk szerint, aztán nyomta neki a benzint. Viszonylag jól tudtak számolni, mert sosem lett baj belőle.
-
simonjoe
senior tag
válasz TommyY2 #50069 üzenetére
..igazából az a szerencse, h egyik márkaszerviz vezetője egy nagyon kedves ismerősöm, talán súrolja a barátság határát is. Soron kívül fogadta az autót, ajándék árban csináltak meg mindent, az olaj pl. szerepel mint felhasznált mennyiség de nullás árral. Folyadékok, szűrők, szíjak, stab pálcák, elsö teló porvédők, toronyszilent csapágyakkal, hátsó fékcsövek, munkahengerek és még volt egy futóműállítás is, kassza 120k. Szívesen elküldöm a számlákat privátban. Nem tudom hol laksz, de szívesen beprotezsállak, h ne csak a szám járjon. Rendes becsületes csapat, bár ismeretlennek biztos vastagabban számláznak, de legalább el is végzik a munkát, és kifogástalanul, nem utolsó sorban embernek is néznek. Na nem reklámozni akarom Őket! Ez a valóság.
#50072dethroner: a középső pedál sem kell, azt csak a gyávák használják!!Joe
-
AMD Power
titán
-
TommyY2
tag
válasz simonjoe #50082 üzenetére
Hát én ezt nem értem. Mindig úgy tudtam, hogy csak azt kell cserélni, ami hibás (kivéve gyertyák, szűrők, folyadékok és gumi szíjak). Mi 8 évesen vettük, 47e km volt benne, most van bent közel 100e, még a fékbetétek is gyáriak (jövőre lesz majd csere). Eddig volt rajt cserélve a bal első kerékcsapágy (valószínű, hogy gyári hibás volt), és most kell majd ugyan ennél a keréknél cserélni a torony csapágyat (még nem biztos). Érdekesség képpen nemrég elvittem futómű ellenőrzésre, minden rendben volt (még a toronycsapágy lötyögést se mutatta ki a gép).
Köszönöm a segítség felajánlást, de valószínű, hogy távol lakunk egymástól (Nagykanizsa).
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #50072 üzenetére
Azért ez csak 50%-ban igaz, mert csigasoros rasegitesed van, amiben igazi kenyerszervo van az a bogár meg az MTZ...
Fűtés nélkül is működik egy autó és az alapvető feladatát ellatja (utas szállítása A-bol B-be), de ülés és tükörfűtés nélkül is tudtunk élni évekig, egy fapadosabb autó mindig üzembiztosabb mert Murphy sosem alszik. A mercimben évekig nem nyílt ki a zonnensibeda, mert szetrohadt a motorja, de ettől még közlekedésre alkalmas volt, a mai napig látok prémium autókat karácsonyfa muszerfallal, átmennek műszakin és senki sem halt még meg bennük...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
simonjoe
senior tag
válasz TommyY2 #50084 üzenetére
...nem írtam, h a cserélt alkatrészek közül volt olyan ami rendben volt. Egyedül a két hátsó fékmunkahengerre mondták, h elmegy még egy darabig, de illene cserélni. (lassabban álltak vissza, és az egyiknél egy nagyon pici olajpárát találtak) Valóban nagyon messze vagy, én a főváros mellett lakom.
#500852ozzmexy: ez is egy szemlélet, és talán igazad is van, de Ti vagytok kevesebben!
Azért én szeretek laza öltözetben és nem nagykabátban vezetni. Használom a klímát is párátlanítani stb. Sőt jól esik, h esőben nem kell kiszállnom sem a kaput, vagy a garázskaput kinyitni, csak nyomok egy gombot. Az a tapasztalatom, h nem ezek romlanak el.Joe
-
jksx
senior tag
Sziasztok!
Lassan 15000km lesz a Vitarában, de az éves szervize jövő márciusban lenne. Szerintetek mikor kell vinni kötelező szervizre, mert két helyen háromféle választ kaptam
(Idén volt az első éves szervizen 7000km-rel) -
[CS]Blade2
addikt
-
Nekünk anno azt mondták, legelső szerviznél amelyik előbb eljön (1 év / 15k km), utána pedig amelyik volt, azon menni tovább. Tehát ha 1 év volt meg akkor évente vinni, ha a km volt meg, akkor x km-eként vinni.
De amúgy legegyszerűbb ha felhívod / írsz a márkaszerviznek.
[ Szerkesztve ]
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
jksx
senior tag
Köszi!
Megkérdezem egy másik márkaszerviztől.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz SyMbioTe #50089 üzenetére
Igaz is meg nem is, egyszerű a képlet: két szervizlatogatas között nem telhet el 12 hónapnál több és nem futhat többet 15.000km-nél.
Egyébként a vásárlás időpontjától számolják, ha voltál az első 1 hónapos olajcseren akkor 11 hónappal később (tehát 1 évesen) is vinni kell.A be öntött cucc nem lehet 1 évesnél öregebb és nem lehet benne több mint 15k km. Ennyi a titok.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #50091 üzenetére
Nem írtam évjáratot szerintem, de lényeg az hogy tuti van valamilyen rasegites, eleinte volt a csigasor, aztán golyosorsot tekertünk, utána lett hidraulikus szervo és most az epas a menőség...
Ha rasegites nélkül kellene az úton tartani az autót akkor 100-nál már a banda fele menne is az árokba az első kanyarban..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Chereiose
addikt
válasz Chereiose #50028 üzenetére
Tegnapi hazaúton már végre normális fogyasztásom lett 110-es szakaszon lement 5.8-ig is, utána 130-140 km/h-val lett ennyi, klímát ugyan nem használtam csak a sima meleget fújtam. Fél tankot pedig omv 100-al töltöttem fel, lehet a sima shell üzemanyag miatt is volt korábban magas értékem. Ja meg azért az is segített, hogy nem -1, 0 fok volt hanem 6-10 körül tegnap.
-
Gyöször
senior tag
válasz 2ozzmexy #50094 üzenetére
Zsigulim (gyári) valami 140 körül megy, de nem az árokba, nincs abban semmi kunszt úton tartani. Mármint. Na. Sokaknak ez mégsem sikerül, de eddig nekem még szokott.
Szervó beparkoláskor jó. Ha gurul az autó már nem kell. Én egyébként a szervós traktort is úgy használom mint a másikat amiben nincs. Meg a Suzukit is. Álló helyben nem tekergetem, csak mert könnyű tekerni és vagány.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Renault, Dacia topik
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Realme Pad – vissza az iskolapadba
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- E-roller topik
- Otthonfelújítási program (2024.)
- További aktív témák...