Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Chereiose #50100 üzenetére
A K14C motoros Vitara óraszerinti 130-nál ír 6,2-t, valójában olyan 6,5 körüli a fogyasztása tempomattal.
Ha elkezdek 6-osban vitorlázni vele akkor ez lejjebb vihető. Szerintem amit írsz az teljesen jó, én olyan 8literig nem stresszelnek rajta a helyedben...
A régi 1,4 szívó corolla evett üresen (csak sofőr ~85kg) GPS szerint 134-nél 7,3-at...
Ha 7lityi alatt eljarsz egy ilyen magas autóval akkor teljesen jó, már ha nem vagy ilyen fogyasztási őrült."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #50096 üzenetére
Látom nem érted a dolgot. Közvetlenül egy kilincsművel fordítod a kereket? Nem, tehát van rasegitesed, ha megnezed a bogár kormanymuvet akkor az egy fogaslec meg egy fogaskerék és jonapot, na abban semmi sem segít neked, magyarul pont ugyanakkora erővel kell tekerni a kormányt mint a kereknel... A régi zetor volt még ilyen ha jól emlékszem ahol két rudat tolt ki a fülke alól mindenféle áttétel nélkül...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Chereiose
addikt
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Chereiose #50103 üzenetére
Lejjebb fog menni, csak tegyél bele 2-3000 km-t. Amíg nem lesz benne annyi addig a tempomatot nem nagyon erőltetném a helyedben, állítólag nem tezs jót neki...
A konkurenciát meg hagyjuk, azokban nagyrészt változó geometriás turbó van és növelt olajcsere periódus, cserébe azok autópályán tuti felforraljak az olajat... Akkor nem is említem h a PSA 1.0 puretech motorja 130LE, neked 40%-al nagyobb a lökettérfogatod és 10LE-vel erősebb csupán, lehet tippelni melyik lesz betegágy..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Tom1939 #50105 üzenetére
Ezt írtam én is, h úgy többet eszik. A tiéd automata, ott más a végáttétel, az enyém manuális, ha bevagom 6-osba akkor 3000 alatt forog vmivel és a tempomat 127-128-at ír ki. Olyankor mutat 6,2-t, de ha tempomat nélkül megyek akkor tudok "vitorlázni" vele. Én az órát nézem és 130 fölé nem mentem. Még nem sokat autópályáztam vele, de nekem most ír BP-en 7,8-at a BC, de én melegítem minden alkalommal és hűtöm is, SS off, szóval nekem sokat ketyeg álló helyzetben.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #50106 üzenetére
Mennyi ideig melegíted, illetve hűtöd?
Volt több cikk is, amiben írták, hogy nem szabad sokáig melegíteni (kb. fél perc után el kell vele indulni és finoman terhelni).
A mostani autószerelőm azt mondta, hogy nem árt neki, ha több percig melegítjük, sőt, jót tesz a motornak is, meg az olaj se fog túlzottan elsavasodni.Az a baj, hogy mindenki mást mond, te mit tudsz róla?
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz TommyY2 #50107 üzenetére
A hosszas melegítéssel nem csak az olaj savasodása és benzinnel telítődése a baj, hanem a kipufogóban kicsapódó pára is (meleg gáz és hideg csövek). Menet közben, részterhelésen sokkal hamarabb túllendül ezen, mint egyhelyben állva. 30-60 másodperc untig elég, azalatt minden kényes ponthoz eljut a kenőanyag még nagy hidegben is.
Én úgy szoktam, hogy indítás után becsatolom az övet, meg baszkurálom a rádiót, illetve ha szükséges, kiveszem a kesztyűtartóból és felveszem a napszemüveget, és már el is telt ez az idő.
[ Szerkesztve ]
-
Chereiose
addikt
válasz 2ozzmexy #50106 üzenetére
Furcsa, én azt hittem, hogy tempomattal lehet a legjobban tartani a fogyasztást, meg ugye az adaptív vissza is gyorsít egyenletesen. Még gondolkodtam is, hogy kiveszem és "vezetek" én, de aztán már csak kényelemből is úgy hagytam. Na majd legközelebb megnézem manuálba mennyit megyek.
-
TommyY2
tag
-
Tomeeka28
aktív tag
válasz Chereiose #50109 üzenetére
Én mindig használom, plusz sávtartó, nagy királyság. Enyémben most lesz 3000, szerintem 1500-tól már kedvező volt a fogyasztás, bár előtte sem tapasztaltam 8-9 közötti. Tegnap belváros plusz kis agglomeráció 6,1 volt.
HTC 8X / Lumia 1020 / Lumia 930 / HTC One M8 / Lumia 950 / iPhone 6 / LG G4 / iPhone 7 / MacBook Air / iPhone Xs Silver / iPhone Xs Space Gray / iPhone 13 Mini
-
Gyöször
senior tag
válasz 2ozzmexy #50102 üzenetére
Nem vágom a Bogarat, ismerősnek van zetor super 50 az olyan mint te mondasz, de azért mert rugózott az első futómű. Abban az a durva, hogy nincs nyomtávrúd, mert keresztben van egy laprugó és ahogy rugózik változik a nyomtáv. HA jól emlékszem.
Azt sem vágom valóban miről beszélsz. Minden attól függ milyen az áttételezése a kormánynak. Ha rövid az irányítókar az első keréknél akkor kisebb fogaskereket raknak a léc fölé, könnyebb tekerni, de többet is kell. Ha ezt egy segédirányítókarral csinálják meg, mint a Ladánál, akkor meg úgy. De az nem azért van, hanem a rugózás miatt.
Szóval nemtom mit kéne értenem ebből, de megmondom őszintén nem is nagyon érdekel :-) majd ha módomban áll, alánézek egy bogárnak.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
válasz tboldi #50108 üzenetére
A katalizátor van vagy 600 ezer Forint. Ne ketyegtessétek az autót, ha nem tud dolgozni a kati lerakódik a retyó és drága buli lesz.
Ugyanakkor hideg motort se forgatni se terhelni nem illik. Ezek közül a terhelés kis fordulaton a legrosszabb. De ha szép óvatosan felpörgetjük majd finom váltás és így tovább. Szerintem a lényeg, hogy melegítéskor -ha lehet- ne valami marha forgalmas útra kanyarodjunk.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
tboldi
nagyúr
válasz Gyöször #50115 üzenetére
Én a városban igyekszem 2000-2200 körül tartani a Jazz-t folyamatos haladásnál, váltani 2500-2700 körül szoktam (az már majdnem nyomatékcsúcs ).
A WagonR-t egy picit tovább engedem, majd' 1000-rel többet tud forogni.És motoron is a fordulatszám-tartomány 1/3-ánál tartottam mindig, azaz kb. 3000-nél, 9100 volt a CB500X revlimite.
[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
válasz TommyY2 #50107 üzenetére
Azért is mondanak eltérő dolgokat, mert sokszor egy szempont szerint vannak vizsgálva a dolgok. Pl.: csak a lehető legkisebb fogyasztás, vagy a környezetszennyezésre van kihegyezve, esetleg a motor élettartalmára, vagy, hogy hogy lehet anyagilag a legjobban kijönni.
Több vagy az összes szempontot szerintem még sosem vizsgáltak.Pl.: a legkisebb fogyasztás valszeg árt a hardvernek, és így is pl. a költségeknek is, holott kisebb fogyasztásra alapesetben kisebb költségre gondolnál.
Olajcsere-környezet viszonyban pl., hogy ne cseréld gyakran az olajat, csak azt nem mondják, hogy helyette cseréld többet a motor alkatrészeit. Kevesebb olajjal azt hiszed, hogy kíméled a környezetet, de lehet, hogy többet ártasz, hogy dobálod ki a tönkrement vasakat a szemétbe.Érv pl., hogy ne járasd álló helyben, mert égeti a benzint, közben nem jutottál odébb 1cm-vel sem, és még ki is pufog. Ugye csupa pazarlás és környezet. Egy kalap alatt viszont nem említik, hogy hidegen szenvedi el a motor a kopás 75%-át. Persze van fizikai és technikai ellenérv is az álló helyben járatáshoz, szóval ez ilyen ördögi kör is, mindennek van előnye és hátránya, néhol meg ami előny, az máshol hátrány.
Olyan igazán jó megoldás nincs, ha mondjuk nem akarsz benzint pocsékolni sem, motort idő előtt felújítani, lehetőleg keveset szennyezni a környezetet, stb.
Az arányokat tudod ide-oda tologatni, attól függően, hogy kinek hiszel.Ami biztos, hogy a szélsőségek tuti rosszak. Nagyon sűrű olajcsere, nagyon ritka olajcsere, nagyon sok álló melegítés, azonnali elindulás, alacsony fordulaton tartás, hidegen pörgetés, alacsony fordulaton erőltetés, stb. stb.
-
ncc1701
veterán
válasz [CS]Blade2 #50118 üzenetére
Gajdán doki ide vágó videóját amúgy javaslom.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz ncc1701 #50119 üzenetére
Láttam amikor megjelent annó. Az a baj, hogy ő sem így vizsgálja. Ráadásul van ami a mai világba felháborodást kelt, és sokan meg akarnak felelni, PC-k akarnak maradni.
Sokszor ez miatt egy szempontból nézve a dolgot sem tutik az ajánlások.
Pl.: szélsőségeket nézve, mondjuk csak a motor élettartalmát, javítási költségét akarom a lehető legjobban elkerülni, de egyáltalán nem érdekel a környezetszennyezés. A legtöbb verzióhoz kapcsolódik a pénz kérdés, anyagi okokból akarjuk ugye elkerülni a motor gyors kopását, tönkretételét.
Lehet, hogy komplexen vizsgálva az jönne ki, hogy igen is úgy jársz a legjobban, ha mindig járatod - mit tudom én - pl. 10 percet, és 2000km-enként cseréled az olajat. A motorod és a pénztárcád optimalizálva, a környezet k.ra nem. Ha ez igaz is lenne, kitennéd videóba a youtube-ra, szétszednének érte.
Benzinre, gyűrűkre, dugattyúkra, hengerfejre, blokkra, katalizátorra, részecskeszűrőre, kipufogó dobra, olajcserére, stb. mire milyen szokások mellett mennyit költesz ugye.
Hajlandó vagy-e extra költséget elszenvedni a környezetszennyezés mértékéből egy kicsi faragásért. De ez is marha komplex, mert, ha pár másodperccel az indítás után elindulsz szép lassan, alacsonyan tartod a fordulatot, és a gyári ajánlás szerint cseréled az olajat, akkor lehet, hogy 1-2-vel több fejújításod lesz, vagy lesz 2.-3. motorod és egyebek, azt meg sok energia árán munkálták meg, szállították le, és szennyez, ha hamar tönkreteszed és kidobod.
Még full elektromosra sem tudta senki kiszámolni. Pl.: van aki 150.000km-t számolt, hogy annyit szennyez extrán a legyártása, ergó, ha 150.000 előtt totálkárosra törik, vagy nagyon keveset mész évente, akkor még kifejezetten extra kártékony vagy az elektromosoddal. Sokan nem gondolnák, hogy a másik meg elégetett 10.000 liter benzint, mégis ő a környezetkímélőbb. Szén-égetéssel gyártott és töltött verzió is van ugye. -
TommyY2
tag
válasz [CS]Blade2 #50118 üzenetére
Az a baj, hogy napi szinten szinte csak rövid távon megyek (2x3km) munkába, ezért vétek volt turbós autót vennem (1.6 S-Cross-t szerettem volna, vagy Vitara-t, de egyszerűen nem találtam megfelelőt).
Minden autómat megkíméltem, erre is vigyázok, csak ez még a sok rövidtáv miatt kokszolodik is (ezt igyekszem prémium benzinnel kompenzálni, remélem, használ neki).
Az lenne jó, ha lenne valami szer az olajba, ami csökkenti a kopást és a savasodást (létezik ilyen?).
Tehát, akkor érdemes elindulás előtt akár 1 percig is (vagy tovább?) alapjáraton járatni?
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz TommyY2 #50121 üzenetére
Nem a turbó miatt fog kokszolódni, hanem a közvetlen befecskendezés miatt. Ezért majdnem mindegy, milyen benzint tankolsz, nem éri el a szelepeket, szívócsövet.
Én nem szoktam ajánlani semmilyen olajadalékot, nem tudhatod, hogy az olajban eleve meglévő dolgokkal milyen kémiai reakcióba lép. Lehet, hogy éppen semmi, de lehet, hogy kioltják egymást. Nálam a Honda kifejezetten tiltja pont emiatt az ilyen cuccok használatát.
Hasonló a baj az átmosó folyadékokkal is, azok általában csökkentik az olaj viszkozitását, hogy könnyebben kifolyjon, de mivel mindenképp marad valamennyi a motorban, az új olajtöltet is “szennyeződik” vele.Az előző neked írt hsz-emben leírtam, hogy 30-60 mp bőven elég, utána indulj el.
dnelb: +1
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz tboldi #50123 üzenetére
Pedig a Gajdán doki is azt mondta a videóban, hogy a jobb minőségű üzemanyag sokat számít a kokszolódás ellen, lehet, hogy csak marketing fogás?
Todom, hogy nem a turbó miatt kokszolódik, csak azt hittem, hogy a turbó és a közvetlen befecskendezés technikai mindig együtt van (sima szívót szerettem volna venni).
Akkor ezentúl így fogom csinálni a melegítést (van valami előjele a kokszolodásnak?).
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz TommyY2 #50124 üzenetére
Nem mondott hülyeséget a Gajdán, a saját Honda Jazzemnél valóban sokat segít a 100-as prémium benya, hogy tisztább maradjon, de mivel a Suzuki Boosterjetnél épp kritikus pontok nem találkoznak a benzinnel, ezért majdnem mindegy. Ő csak általánosságban beszél a témákról, nem feltétlenül igaz mindenre.
Nincs mindig együtt a kettő, csak mostanában az a jellemző. De pl. a Fiat T-Jet motorjai szívócsőbefecsisek a turbó mellett, de létezik közvetlen befecsis szívó is (azt hiszem, a Hyundai/Kia egyes motorjai voltak ilyenek). És olyan is van, amikor egyszerre szívócső és közvetlen befecsis, azaz 8 injektor van 4 helyett, ilyenek az újabb VAG TSI-k.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz [CS]Blade2 #50120 üzenetére
Szerelő haver a saját kocsijában duplán cserél olajat. Lecseréli, majd másnap megint.
-
tboldi
nagyúr
válasz ncc1701 #50126 üzenetére
Wannabe szerelőként meg tudom érteni a miértjét, de szerintem ez már a ló túloldala, vagy már egy kicsit el is távolodott a lótól.
Én félévente cserélem mindenféle "trükközés" nélkül. Sokak szerint ez is túlzás, ráérne 1 év után is, de a felhasználási módot tekintve ezt írja elő a Honda.
szerk.: Na, ebből is látszik, hogy ha sokat jár egyhelyben a motor (lange Leerlaufzeiten), akkor is hamarabb kell olajat cserélni. Ebből következik, hogy indítás után sem érdemes túl sokáig melegíteni, ha nem akar az ember sűrűbben foglalkozni az olajcserével.
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz tboldi #50127 üzenetére
Kérdeznék egy furát, lehet, hogy hülyén fog hangzani (de próbálok jót tenni a motorral).
A Splash gépkocsinkkal megyünk évente max. 8e km-t, viszont főként rövid távokon. Lenne értelme annak, ha félidőben leszívnék róla mondjuk 2l olajat, és új olajjal felfrissíteném (eddig Eneos 5W-40 volt használva, esetleg 5W-30-cal pótolnám)?
Nem akarom hivatalos olajcserére vinni, mert nem indokolja semmi (15e km fele lenne a csere fokozott igénybevétel esetén), csak maga a tudat, hogy lesz benne friss adalékanyag.
TommyY
-
TommyY2
tag
-
TommyY2
tag
-
a_tesz
Korrektor
válasz TommyY2 #50133 üzenetére
Az igazságot senki sem tudja Arra az igénybevételre, amit a másik autóra írtál (turbós, 2-3 km-re használva) a sűrű, 6 hónap vagy 7000 km-es olajcsereperiódus lenne érdemes, ha jót akarsz a következő gazdájának (gondolom nem tartod meg 15 évig...).
A légszűrőre meg, a régi Swiftemre is 2 évet írt a könyve, félévente cseréltem (igaz, a legolcsóbbat raktam bele, aminek szerintem jóindulattal 1/3-a a hatásos szűrőfelülete a gyáriéhoz képest, így indokolt is a sűrűbb csere), de így is meghálálta, lényegesen kelletlenebb volt csere előtt a gázreakció.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
tboldi
nagyúr
válasz TommyY2 #50133 üzenetére
A gyártók azért kezdtek el ekkora csereintervallumokat megadni, hogy mutassák, hogy mennyire környezettudatosak. Csakhogy ez a technika élettartamára megy. A garanciaidőt kibírják így is, onnantól meg már nem érdekes számukra.
Mivel egy légszűrő csak párezer Ft, nem érdemes spórolni rajta, azért szokás ajánlani minden olajcserekor.
-
csiga8
senior tag
válasz TommyY2 #50135 üzenetére
Nekem ilyen ( hasonló, SCT márka) van. Kb max 2 dl maradhat a motorban, ha ezzel szívod le, nem több. A sűrűbb olajcsere híve vagyok én is.
( Anno úgy tanították, hogy: 1., olajat nem akkor cserélünk, amikor elhasználódott, hanem előtte. 2., a motorolaj a motor folyékony alkatrésze.)
Akna nélkül egy ilyen eszközzel is meg lehet egyszerűen oldani a cserét, működik. Passat, Octavia, Seat autók vannak itthon, a szűrő házat csak meglazítom, hogy kifojjon onnan az olaj és leszívom az egészet. Bár nem sok, kb 1.400 Ft egy Mann szűrő, de amikor 5 ezer km-t se megy az autó egy évben, nem cserélem. Az olajat viszont igen.
A rövidtáv az nagyjából az olaj gyilkosa.
-
tboldi
nagyúr
válasz csiga8 #50138 üzenetére
Én cserélem az olajszűrőt is, azon már ne múljon. És csak gyárit.
A légszűrőm meg egy K&N panelfilter, azt is megtisztítom és megolajozom minden alkalommal (6 hónap, azaz 3000-3500 km).[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
-
Pist@bácsi
őstag
Lehet, hogy már túlgondoljátok ezt a melegítés, olajcsere, állagmegóvás témát.
35 éve tekergetem, túl a 2 millión, sokáig ebből is éltem, volt alattam mindenféle gép.Melóban több kéz alatt is megfordul egy járgány az évek alatt, a szervizelés sem mindenhol alapos, olyan meg, hogy hűtöd a turbót az nem életszerű. De azért sokáig húzzák azok is. A nagy vasakat nem is veszem ide, azok olyan tartósak.
tboldi leírta már a lényeget, nagyon rövid melegítés után induláskor a részterhelésen van a hangsúly. Bár lehet, hogy nem mindenki értelmezi helyesen mi is az. Általános igazság nincs, minden helyzet más. Télen induláskor ha épp a jeget kapargatod róla, addig csak ketyeg a motor. Ha meg dombos vidéken élsz hiába nem akarod nyomni neki ha az első sarkon már emelkedőnek felfelé kanyarodsz ki. Ilyenkor még mindig jobb kicsit tovább melegíteni, mint kis fordulaton kínozni felfelé. Hidegen a nagy fordulat meg még rosszabb. Én (sajnálom, hogy nem tudtam nem észre venni) női vezetőknél látom leggyakrabban ezt a két hibát.
Ha jó a gép arra könnyebb vigyázni, ami meg vacak azzal hiába erőlködsz.
Egyik saját Passatot 500 ezerrel adtam tovább, egy turbó csere volt, de még a kuplung az eredeti volt benne. Volt pár Lada is, azokon meg 100 ezernél generál. -
csiga8
senior tag
válasz tboldi #50139 üzenetére
A kicsi Suziba már nem is tudom mit vettem - a helyi Suzukis kisboltba amit adtak -
egyébként a Mann-t szoktam előnybe részesíteni.A legtöbb szűrőgyártő valamelyik autógyár gyári beszállítója, az ismertebbekkel nem lősz mellé. ( Mann, Mahle, Knecht, Purflux)
A Suzuji Sumo-t nézegetem, majd onnan rendelek, amikor összejön pár dolog.
Most viszont kereszttartót nézegetek.
-
csiga8
senior tag
válasz TommyY2 #50140 üzenetére
Nem. Ha megvan az a kb 6-8 ezer km, akkor olaj+ olajszűrő.
Van amikor csak 2-3 ezer km, akkor csak olaj.
Légszűrőt ritkábban, 2-3 olajcsere alkalmával. A pollen meg ugye eü kérdés, ha kell szezononként kettőt is, attól függ mennyit klímázunk.
Igen, a nívópálcán keresztül lehet leszívni. Ha a közepes vastagságú cső lemegy, kb 5 perc (se), a vékonnyal ezért van 10-12 perc.
-
tboldi
nagyúr
válasz csiga8 #50144 üzenetére
Én is Mannoztam sokáig, de a Purflux dizájn jobban tetszik, a cikkcakkossága miatt nagyobb a szűrőfelülete, illetve a Mann-hoz képest több és nagyobb lyukak vannak a belsejében. Viszont az utángyártott verzióra (LS350) többen is panaszkodtak már, hogy szétesik, de a gyári Hondáról (15400-RBA-F01) még sosem olvastam/hallottam ilyesmit. Gondolom, a Honda magasabb fokú minőségbiztosítást követel meg.
-
Pist@bácsi
őstag
válasz TommyY2 #50147 üzenetére
Nonszensz. Olajcserénél cserélj szűrőt is. Abban is van pár deci használt olaj, meg a szűrőben a sok kosz.
Olajcsere évente, vagy az előírt kilométernél szükséges. Amelyik előbb van.
Annak se füle se farka, hogy a csereperiódus felénél kiszívok az olajból valamennyit és helyette rakok frisset. -
tboldi
nagyúr
válasz Pist@bácsi #50148 üzenetére
Annak se füle se farka, hogy a csereperiódus felénél kiszívok az olajból valamennyit és helyette rakok frisset.
Ezt már én is megírtam, de mintha ott sem lenne a hsz-em.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz TommyY2 #50147 üzenetére
Ha longlife olajad van, az két év vagy km. Akkor is cserélsz szűrőt? Nem.
Nagyon sokan még 2-3 év múlva sem. Azt is ki kell bírnia szerencsétlen szűrőnek, és ki is bírja.
Gyári... Ahogy olajat sem gyárt a Suzuki, úgy olajszűrőt sem. Beszállítók ( alkatrész) vannak.
Megállapodások, szerződések. A gyári "előnye", hogy a gyár előírásait elvileg tudja. Ez viszont nem jelenti azt, hogy olcsóbban nem kapsz ugyanolyat, vagy a gyáritól jobbat más összegért.
Az egyszerű felhasználók jelentős többsége nem tud utánanézni, nincs tapasztalat, vagy szerzett, esetleg elméleti tudás. Az utángyártottakból is van igen jó, de mellé is lehet lőni. Kis utánajárás kell, ennyi.