Új hozzászólás Aktív témák
-
a_tesz
Korrektor
válasz Chereiose #49900 üzenetére
Ezt érted "facelift" alatt? Link
Csak mert ez egy egész más autó az előzőhöz képest, szerintem az oldalindexen és a hátsó ködlámpán kívül egy közös alkatrészük sincsen, hiába tűnik elég hasonlónak. Például a motor és a váltó is egész más. Nekem ilyen van, 2012-es, ezekben már a K12B motor van, 1242 köbcentis, és nagyon más, mint az előzőben (szüleimnek olyan van, 2007-es, és elég sokat mentem vele régebben, szóval van összehasonlítási alap).
Én dimbes-dombos vidéken használom, szomszéd faluból járok be vele dolgozni a munkahelyemre főleg, 7-8 km x 2 naponta, meg néha a városban boltról boltra járás szokott még lenni, így mutat nekem 6,8-at a fedélzeti, és két decit csal lefelé a tankolásokból kiszámolva, szóval 7 liter a valós fogyasztása. Szerintem sok, de a fogyasztás azért lábfüggő is, én meg szeretem azért haladósra venni a figurát. Egyszer rávettem magam és egy tankot kijártam ilyen hétköznapi nyugis vezetéssel, akkor 6,1-re jött ki a számolt fogyasztás, de állítólag lehet ezekkel még kevesebből is eljárni, nyilván helyfüggő is, pesti folyamatos dugóban úgyis több lesz, országút 70-nel meg 5 alá is be lehet nézni.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Chereiose
addikt
válasz a_tesz #49901 üzenetére
Igen ezt értettem a facelift alatt, nem tudtam, hogy ez egy ennyire más mint a korábbi verzió.
Nem rossz fogyasztás ez sem, itt agglomeràcióban szerintem eljárkálnék vele 6 liter körül, meg gondolom nem drága hozzá annyira semmi sem. Felszereltségi szintekben vagyok igen csak összekavarodva, mert most vettünk egy S-Crosst és ott ugye van 3 szint, de a regebbi swifteknél csomó van. Leginkább olyat keresgélek, ami LED nappali menetfényes.
Egyébként az általad írt motorkódú motorral gondolom gyengült is a régebbihez képest a swift, mert a gyorsulásra 0-100-ra is 12mp feletti értéket ír, a régebbi ha jól emlékszem 11 körül volt 100-on.
-
a_tesz
Korrektor
válasz Chereiose #49902 üzenetére
Alkatrészben azért kicsit drágább, mint az előző, bár nyilván nem minden, a féket (első betét+tárcsa, hátsó pofák) 30 ezerből kicseréltem TRW alkatrészekre, ami nem egy rossz minőség. Kuplungot még nem találtam jó áron hozzá.
Felszereltségből nagy a kavar, kereskedők sem tudják, miket hirdetnek. Alapvetően három szint volt belőle, GL, GLX, GS. Menetfény a 2013 utániakhoz volt, akkor volt egy facelift, nagyjából erről lehet felismerni, mert onnantól amelyikhez nem járt, egy szürke betét van a helyén. Ez a prospektus szerintem pont hasznodra lesz.
A 0-100 biztos rosszabb lett, de cserébe szerintem sokkal használhatóbb kis fordulaton, mivel ezekben a motorokban már dual VVT van, a szívó- és a kipufogószelepek nyitási idején is tud változtatni bizonyos határok között, ezzel alacsonyabb fordulaton is használhatóbb lett. Az előző Swift 1.3-asában mindkét vezérműtengely fix volt, jobban is szenvedett kis fordulaton, cserébe fent szebben indult meg. Hétköznapi használatra szerintem az újabb jobb, de nyilván nem mindenkinek egyforma az ízlése.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
-
ncc1701
veterán
válasz Chereiose #49905 üzenetére
Brutálisan jól zabál, de az mondjuk tény, h már nem vagyok sztrítrészer hüjegyerek. Egy dolgot nem tud, autópályán ne akarj 150-el szaladni, mert akkor 7-8L simán. De arra még mindig a nagy dízel való.
Dugóban meg ugye egy autó végtelent is ehet, mert nem halad, a moci viszont jár.[ Szerkesztve ]
-
Chereiose
addikt
válasz ncc1701 #49906 üzenetére
Olyan nagyon sokat úgy se pályázok, de ha igen akkor is 130 körül szoktam csak, sok helyen meg amúgy is 110 a megengedett a gyorsforgalmikon. Szóval ott is 6 körül eljárkálnék így tippre.
Amúgy a fékek milyenek? Hátul gondolom dobfékes, de jól fognak? Azért kérdezem mert a polom enyhén szólva is vicc kategória fékhatás az kb 0, és már unom azt is
-
[CS]Blade2
addikt
válasz Chereiose #49909 üzenetére
Az a lényeg, hogy hozzá kell szokni. Nekem a Focus-ba taposni kell, csak akkor fog hirtelen, ha hirtelen taposom le. Munkahelyen szoktam menni Transit Connect-el, az olyan lehet, mint a Swift, mert az azonnal hirtelen fog. Amikor megyek vele ritkán, akkor elsőre mindig meglep, de a visszaúton már adja magát. (2-2km)
Összességében mindkettővel lehet szépen adagolva lassítani és vész fékezni, szóval csak érzésre van eltérés, funkcióban nincs.
Ha úgy érzed, hogy jóval hosszabb a fékút a jelenlegivel, akkor ott inkább egy hiba lesz. A gyári méretű fékeknek normálisan meg kell fogni az autót. -
tboldi
nagyúr
EBC Yellowstuff kell.
-
tboldi
nagyúr
válasz ncc1701 #49918 üzenetére
Azért nem volt nehéz.
Ezért is érem be egy szem keksszel.Én amúgy nem vagyok fogyasztásfetisiszta, néha ránézek a BC-re, vagy ritkábban kiszámolom unalomból, de nem vezetem sehol. És nem is hajhászom a deciket, 7 ± 1,5 liter szokott lenni üzemállapottól függően, és amíg ebben az intervallumban van, addig keine Panik.
-
blakey
titán
válasz ncc1701 #49915 üzenetére
Én a Fuelio-t használom, tökéletes arra amire kell.
* Eladó: iPhone 12 Mini (kék, 128GB) "https://tinyurl.com/58r6t64y", Apple Watch S7 (zöld, M/L) "https://tinyurl.com/mr2yup5b" * - *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
ncc1701
veterán
válasz [CS]Blade2 #49919 üzenetére
2019-es.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz ncc1701 #49922 üzenetére
Az azért gáz, mert a kérdező a 2010-2016 körüli generációt kérdezte.
Én 2020-ast nézegetek, annak valami 3,7-3,9 és 4,valamennyi a katalógusadat. A 2010-es 4x4-esé meg valami 6 litykó és 8,1 liter városban.
Szerk.: aszem a régi közelebb volt az 1 tonnához jóval. A 19-es vagy a 20-as meg extrém könnyű, csak az előzőhez képest valami 100kg felett faragtak.Chereiose: Akkor lehet, hogy az az egyik kivétel, ami erősíti a szabályt, hogy gyárilag a hozzá megfelelő/szükséges méretű fékkel adnak csak ki modellt. Elszámolhatták, és a tömegéhez eggyel nagyobbak illetek volna.
[ Szerkesztve ]
-
Chereiose
addikt
válasz [CS]Blade2 #49910 üzenetére
Vadonat új a fékrendszer elől hátul, mégis egy szar ebben a poloban Bár az újkori tesztjében is ezt írtàk negatívumként, ez sajnos ilyen.
-
csiga8
senior tag
1999-es 1.0 53 LE Suzuki.
Nem régen vettem, néhány dolog átnézve rajta. A fékek nem fognak be, minden kerék könnyen gördül, a hátsó csapágy kicsit búg, zsíroztam rajta, de nem szorul.( Az új csapágyak már meg vannak, majd kicserélem, ha lesz időm)
165/70 méretű gumik vannak rajta. Guminyomás 2,2 bar.
Soknak találom a 6L fogyasztást. 25 Km-re van a melóhely, reggel 05.30-kor szinte nincs forgalom, este 19 óra felé ( haza) kicsit nagyobb, de folyamatos, nincs dugó.
2-3 ezres fordulat között használom, max 90 km/h. 47 évesen nem versenyző stílusban közlekedek.
Váltoolaj cserélve, motorolaj cserélve, benzinszűrő cserélve. Csak OMV premiumot használok mindenbe.
Hidegen-melegen könnyen indul, hidegen magasabb az alapjárat, melegen szépen visszaveszi 700 körülire. Nem füstöl, eddig nem vettem észre, hogy enné az olajat. Benzinszag nincs.Normális ez a 6L fogyasztás? Még igazából tél sincsen, mert nincsenek mínuszok.
-
dethroner
veterán
válasz ncc1701 #49904 üzenetére
Hát nem tudom mivel nyomod a gázt, vagy van-e szélárnyékod folyamatosan, de nálunk pl a mai tankolás eredménye 5,9 liter. És nincs benne pesti dugó, csak amolyan vidéki városi forgalom (Pécs), egy kis országút, semmi durva menés. Hibrides swift.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
csiga8
senior tag
válasz Brogyi #49931 üzenetére
Jó'van na! Rég volt benzines autóm, és még az is kézi szivatós.
Elszoktam tőle. Meg a közel 100 lovas Fazerem se eszik ennyit, ha 190-es nyéltempóval megyek vele, akkor sem...
Úgy vettem meg a Swiftet, hogy 4,7L az átlagfogyasztása. Másodállásba buszsofőr az ember, ( munkatársam) ő azt mondta, hogy a 80 km/h-t szereti a Swift. A nyári gumijai ( igaz kukák már) azok gyári méretűek, de most a téliek vannak fenn, amik nagyobbak.
Hirtelen nem tudtam, hogy most akkor rossz az autó, vagy hazudott.
Ezek szerint egyik sem.Ennek örülök.
Szoknom kell a benzines világot, 4 dízel járgány van a családban...
Egyébként beszarás, de kedvelem. Kicsit retró, mint a II Golfom( 1.6 TD)
A váltóját nézem majd meg, olyan érzetre, mintha kopott lenne a kulissza.
No meg a fékcsövek... Azt látom előre, hogy egy egész napos orális szex lesz.
( Bammeg a helyi szerelő sem vállalta, azt mondta "női munka" a 2 hátramenő fékcsővek cseréje)
-
ncc1701
veterán
2 literes díel Insignia is 5L körül eszik városon kívül, szabályokat betartva. Dízel, és benzin nagyon más.
-
őstag
Az scross (facelift utáni 17-es, bár arra tippelnék hogy ebben ez nem számít) hátsó lökhárítója két részből áll? Biztos rosszul kérdezem de arra gondolok hogy van az alsó fekete műanyag rész, és a felső már fényezett (én esetemben gyöngyház fehér) ami a csomagtér aljáig ér. Mindkét részen van már sérülésem (kedves autós társak nem önhiba) és szeretném megkérdezni mennyibe kerül egy csere fényezéssel alkatrésszel kb. hátha van ebben tapasztalata valakinek. Még nem cserélném mert Budapesten kb felesleges, csak hogy mennyi alkut engedek majd eladásnál...
És itt egy kis morgás... Azért nem moroghatok hogy bénák az emberek, én is csináltam ilyet tavasszal, de én hagytam cetlit a sértettnél. Nálam kb. 20-ból nulla az arány 20+ év alatt ha az én kocsimmal teszik ezt meg (egyet elkaptam az pofa vágások között töltötte ki a kéket, mondjuk annak is megkegyelmeztem a végén).
-
simonjoe
senior tag
válasz csiga8 #49925 üzenetére
..hát én nem tudom, nekünk is volt ebből a szériából, csak az 1,3-as, de az sosem "evett" 7l alatt, valójában közelebb volt a nyolchoz, vegyes használattal. Ezért féltem a Splash vásárlásától is. Ez meg pont az ellentettje. Akár hogy toljuk, 5,5 az átlag vegyesben, de volt már 4,4 is. Ma a pályán sajnos nagyon meg kellett hajtanom 160, 5ezres fordulaton és így lett 6,7 a fogyi. Nagyon Jó!!
Joe
-
tboldi
nagyúr
Nálunk ezeket kellett cserélni a periodikus dolgokon (olajok, szűrők, gyertyák, stb.) felül:
- 2 szélvédő
- 4 lengéscsillapító és 4 rugó
- 2 szett első fék (a hátsók még mindig gyáriak )
- 1 féltengely gumiharang
- 1 világításkapcsoló
- 1 üzemanyag-betöltőcső
- néhány izzó és ablaktörlőlapátSemmi komoly.
[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
410km =39liter 98-s benzin. Ebből 340km belváros, 60km autóút. (1.4 Astra (60Le) 2000). Szóval nyugi jól fogyasztanak a Suzukik.
-
TommyY2
tag
Sziasztok!
2008-as 1.2-es Splash gépkocsiról van szó, közel 100e km-rel.
Volt esetleg már valakinek probléma az első kerék-felfüggesztés-toronycsapágy környékén?
A héten kellett rá venni új gumikat, csere közben a szerelő észrevette, hogy le-föl lötyög a bal első kerék.
Azt mondta, csak ki van szakadva az egyik felfogató csavar, új csavar kell bele, aztán kész. Átmentem a futómű beállítós kollégájához, az meg ránézés nélkül azt mondta, hogy biztos nincs vele gond, ez ilyen, lógásnál ki tud csúszni a helyéről az a valami, de az természetes, normál körülmények között visszamegy a helyére.Egyébként kb. két hete voltam pont nála futómű ellenőrzésén, padon mindenhol átmozgatták, nem találtak problémát.
Van esetleg valakinek ötlete? Jövőre elviszem az autószerelőhöz, csak kíváncsi lennék, hogy mire számíthatok?
Köszönöm.
TommyY
-
ncc1701
veterán
Jogos, sajna benne van a pakliban. Dpf, kettőstömegő, magas nyomású injektorok. Plusz ez még automata váltós is, szóval bonyolult dög.