Új hozzászólás Aktív témák
-
sagesz93
addikt
válasz AMD Power #50299 üzenetére
azta, még árulnak ezekből az LPX-ekből.. itt győrben az egyik suzuki kereskedés is bevásárolt belőlük használtan 1-2 éve, az egyik értékesítő még azóta is ezzel jár, akkor olyan 1.2-1.3 körül mentek , durva, hogy ennek is felfelé megy az ára. Melyik cég flottája lehetett ez?
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #50299 üzenetére
Még váltóhibával is megéri, megnéztél már párat az elmúlt 1 évben, max bontott váltó beszerzése, ha a bontott motor 150k körül van, akkor egy váltóhoz max 50-70k közötti összegért hozzájutsz, beszerelve 100k körül, ha kuplungszettet kellene benne cserélni se úsznád meg olcsóbban Aisin-val vagy Exedy-vel...
Szerintem jó bizinisz ez így, állami céges autó, szóval szűrők, folyadékok, szíjjak csere, esetleg egy garnitúra gyertya és még pár évig autó lesz, mert biztosan nem a sarki szerelőhöz hordták, hanem márkaszervizben végig vezetett szervizkönyve van, azokról meg tudjuk hogy nem erősségük az olajon kívül bármi mást cserélni... Majd ha a kezedben lesz a szervizkönyv, akkor lapozd át hova hordták, "állam bácsinak" tuti mindent leszámláztak, de senki sem állt a szerelők fölött h a kiskezükre csapjon ha valamit "elfelejtenek" cserélni.Remélem foglalóztad is és elindítottad a névreírást is.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
AMD Power
titán
válasz 2ozzmexy #50303 üzenetére
Ha meg, meg is csinálják akkor meg főleg. Mondta a srác,hogy a gumikon kívűl (nem kopottak, csak régiek) illetve mondta,hogy van egy kis válla a féknek,de nem vészes azon kivűl Minden jó volt rajta. Illetve ha ugyan úgy megcsinálják nekem mint pl neki a FB akkor meg annál inkább.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
AMD Power
titán
válasz 2ozzmexy #50303 üzenetére
Nem! Azt beszéltem meg vele,hogy jövő héten beszélünk a hét közepén. Megcsináltatja a problémát, én oda megyek ha "jó" akkor lefoglalózom és már mehet is a névre írás stb....
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
KubanitoS
veterán
-
KubanitoS
veterán
válasz galaxys80 #50307 üzenetére
Én akkor döntöttem véglegesen a far beállításon, amikor nearben gurultam egy körforgalom irányába, hogy megvárjam a körforgalomban lévő egyetlen autó, hogy elmenjen. Amikor elém fordult, a kocsi egy elég szépet fékezett. Asszony meg is ijedt, én inkább felmérgeltem magam. Azóta far és nem fékezget a kocsi magától.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
ldn218
tag
válasz tboldi #49541 üzenetére
A mi swiftünkben nincs 10000 kilométer és csinálja ( 2019 nyári a kocsi ). Van egy 2008 tdci focusom is 124000 kilométerrel és az is mindig csinálta. Én arra gondolok hogy a kuplung tárcsa anyagának kell egy bizonyos hőmérséklet , hogy optimálisan műkődjön plussz nem tartom kizártnak hogy hűvösebb időben leállítás után a pára is lecsapódik rajta ami a másnapi első elinduláskor fokozott tapadást idéz elő. Nem tulajdonítok neki nagy jelentőséget mert hamar elhagyja mindkét kocsi. Kissé emelem a fordulatot és már el is marad a jelenség.
-
ldn218
tag
válasz laca891 #50311 üzenetére
A napi első indítás utáni pár métereken picit rángat a kuplung. 3-4 kuplungolás után ahogy melegszik elhagyja. Más fórumon is annyira lovagolják ezt a dolgot pedig nem csak a suzuki kiváltsága. Olvasom hogy sikerült garanciába valakinek cseréltetnie, de a hiba visszatért. A jellemző szerelői minőség fényében amúgy sem "baltáztatnám" szét egyik autóm sem szagműhellyel.
-
AMD Power
titán
Egy SX4-be (1.5 112Le) mennyi váltóolaj kell bele? Illetve fékolaj mennyit érdemes venni majd hozzá?
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
tboldi
nagyúr
-
galaxys80
veterán
válasz KubanitoS #50316 üzenetére
Nem érted. Nekem Far beállítással is befékezett teljesen indokolatlanul. Túl korán. Plusz még csiporászik is állandóan.
Near esetén még egyszer sem.
Akkor fékezzen ha tényleg szükség van rá.
Szoval nekem a Far nem pálya.
De ha neked az vált be, akkor azt kell használni.[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #50319 üzenetére
De bizony h más, a kuplung mérete is, tehát a valtohaz is. A wagonr a GM miatt más picit, az SX4 meg a mérete végett, asszem a végáttétel is más.
@AMD Power: ajánlom figyelmedbe amit a videóban beleönt... Olvass utána, azt a kéket használtam a corollaban, a pirosat meg a merciben... Mindegyik elment még éveket vele. Egy dugókulcs készlettel kivitelezhető amit akarsz.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
AMD Power
titán
válasz tboldi #50322 üzenetére
Köszi srácok a sok infót!👍
Itt amugy ezt javasolják bele.
API GL-4, SAE 80W90 [link]
Az tuti,hogy ha sikerül elhozni a gépet akkor egy fél napom az autó takaritására fog elmenni. Belül nagyon koszos volt szegény.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
simonjoe
senior tag
válasz dethroner #50324 üzenetére
Nem pont Neked, csak úgy általánosságban, ha nem haragszol!
Barátaim és családtagjaim is csodálkozó arccal állnak a Splash előtt amikor felsorolom, h egy közel 11 éves kicsi autóban mennyi mindent beletettek anno.(6 lufi, ülés és tükörfűtés, kipörgésgátló, ABS, alufelni) A végén azért odaszúrják, h ez "csak" egy Suzuki! IGEN, de egy szerethető, megbízható és nem utolsó sorban alacsony fenntartású autóról beszélünk. November végén vettük, és már 8k-t beletettünk. Egyre jobban becsülöm és szeretem, nekem egy pozitív csalódás. Azon megy most itthon a disputa, h el kellene adni a Passat CC-t mert igazán nem használjuk. Csak egy apró összehasonlítás a két kocsinál: A Suzuki olajcsere olaj+szűrők 15k, és itt gyári olaj és MANN szűrőkről írok. A Passat 45k! Persze két kategóriáról beszélünk, de legyünk racionálisak, mindkettő elvisz A-ból B-be, csak az a nem mindegy, h mennyiért. Azon is gondolkodtam a napokban, h ha lenne a Suzuki-nak egy "értelmes" plug-in ja, egy percig nem haboznék. Én nagyon bizakodó vagyok ez ügyben! És a csere számomra nem lenne kérdéses!Joe
-
dethroner
veterán
válasz simonjoe #50327 üzenetére
Nemcsak nem haragszom, hanem nem is értem, miért nekem, miért ezt írod és úgy általánosságban, mit akarsz közölni a kommenteddel. Számomra se füle, se farka
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #50329 üzenetére
Azért én nem vagyok egy nagy autoszerelő mágus, de a 80w90-nek nagyon nézz utána, mert akárhol nézem 75w90 és 75w80 amit feldob... Lehet eliras, nyomdahiba, de akár egyszerű benezes is, javaslom kocogj be a nagy lajoson a filtercenterbe.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qtya123
őstag
Üdv!
3 éve van nálam egy '98-as évjáratú 1.0 Swift.
Már egy évvel ezelőtt is észrevettem, hogy ahogy hűl az idő, úgy egy kicsit többet kell indítózni reggelente, mint előtte. Nem izgatott a dolog, mert tényleg annyi volt csak, hogy kb 1 -2 másodperccel tovább kellett indítózni, mint nyáron.Most viszont más a helyzet. Minél hidegebb van kint, annál jobban kitolódik az indítózás ideje és úgy -3 Celsius, amin még beindul, ha annál hidegebb van már nem, vagy nagyon nehezen. Ha beindult, onnantól egész nap jól működik már, legyen akármilyen hideg és indítsam akárhányszor. Viszont, ha újra áll egy vagy több éjszakát az autó, akkor kezdi ezt megint.
Beindulás után tökéletes az alapjárat, nem dadog, nem hagy ki henger, húz az autó, tökéletesen működik.
Gyújtás és üzemanyagrendszer irányában kell szerintem keresni a hibát. A gyertyák és a benzinszűrő is 3 éve lettek cserélve, azóta kb 12.000 km-t ment az autó. A gyertyák típusa DENSO W20EPR-U. Gondolom ennyit el kellene menniük simán nem?
Ránéztem a gyújtás kábeleire, nincs kirepedve egyik sem, a gyertyák végén a kis menetes fém henger sincs lelazulva.Fontos infó még, hogy amennyiben a hidegben a hosszú indítózás után, ha beindul és azonnal leállítom, majd ezt követően újra indítózok pöcc-röff rögtön beindul. Emiatt kezdem kizárni a gyertyákat és gyújtásrendszert. Vagy szerintetek ettől még lehet mondjuk a gyertya a ludas?
Üzemanyag rendszernél mit érdemes megnézni, mi okozhatja a gondot? Az AC gyújtás ráadásakor normális hangon búg, nem hallok benne rendellenességet és feltételezem a benzin nyomás is rendben van, ha nem ingadozik, dadog, fullad az autó semmilyen fordulaton.
Van valakinek ötlete merre induljak?
Köszi!
-
válasz simonjoe #50327 üzenetére
"A végén azért odaszúrják, h ez "csak" egy Suzuki!"
Amikor már nincs más érv. Ha jó a kocsi, nem mindegy mi van az orrán?„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
őstag
válasz SyMbioTe #50334 üzenetére
ez kb az az ellenérv, hogy nem nézel ki valakinek egy Suzukiban, akárhogy is fel van szerelve.. nem a szomszédnak vetted, ez csak egy Suzuki. Nincs presztízse meg mittudomén mi van az emberek fejében.. egySwift vs. Opel Corsa C összevetésben is ez volt az érv.. kb ugyanakkora, hasonló motorral, kb ugyanannyiba is kerül, de hát azért az mégis csak egy Opel.. hát jó.
azt is megértem ha valakinek a látszat (is) fontos, szerintem ezeket el kell engedni tulajként.. pár embernek okoztam meglepetést amikor vezethette, vagy utazhatott egy rendben levő 2005 Switfben.
galaxys80 - az emberek nem tudnak érték alapján megítélni dolgokat, csak ár alapján ezek pedig olcsó autók a maguk kategóriájában. Ezért CSAK Suzuki, mert olcsó (mondjuk ma már csak idézőjelben "olcsó" )
[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Qtya123 #50332 üzenetére
Igen, akad tipp:
1. Mérj rá az akkura
2. Ha inditozaskor sem esik 12V alá akkor annak nincs baja
3. Ha tudsz kölcsönkerni egy új akkut akkor használd azzal pár hétig, főleg most a hidegbenNekem a régi akkor csinált ilyet amikor már 2 cella szárazon volt, de az még nem gondozasmentes volt... Ha öregebb az akku mint 3 év akkor valszeg az a ludas... Főleg ha valami alsópolcos...
Ha bármi más lenne, akkor ugyanúgy csinálná akármennyit állt, mindegy h 10 perc vagy 2 nap. A generátorod tölt annyit bele h utána bírja a rövid megallokat, csak az akku nem tudja tartani a töltést már. Alapjaraton mérj rá az akkura, 13,7V vagy többet kellene kapnia... Ha igen akkor jó a töltésed.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz galaxys80 #50335 üzenetére
A régi vasaló Swift óta rajtuk van ez az "olcsoauto" bélyeg és nem tudják lemosni magukról... Ennyi, nem több, általában akik ezt hangoztatják azok ülnek a legnagyobb pénztemetőkben...
Már leirtam párszor, de akkor utoljára: egy Suzukiban ne várj faberakast meg masszázs fotelt meg csiribirizabszalmat, de cserébe ami benne van az működni szokott tizenévekig... A többi mos, főz, takarít, gyerekre vigyáz, de ennek biza ára van, vagy a vásárlásnál vagy a szervizelésnél... Tessék végre megtanulni h a mai világban nincsen ingyen ebéd, valamit valamiért... Tekergetnek én is sakktablat meg csillagot a kormány közepén, csak félek h egy olajcsere annyiba kerülne mint a Vitara 5 évnyi szervize egy összegben..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
válasz galaxys80 #50335 üzenetére
Nálunk ez egy kialakult dolog. Sok ember nem magának vesz autót, hanem a szomszédnak, utcának, ahogyan pető bá' is írta. Logikát ne keress mögötte, egyszerűen valakinek az is fontos, hogy mi van a kocsi elején.
Az ilyen veszi meg a lerúgott, svácj orvos nyugdíjas házaspártól származó nyári templombajárós 316 Compact BMW-t, há, mert az BMW, mégse egy Suzuki, vagy Dacia.
Részletkérdés, ha vesz valami Suzuki árú BMW-t az többet fog állni garászban / szervizben, mint menni jó eséllyel. (hangsúlyozom, ha a sz*rt veszi meg, mert normálisra nincs pénz, de prémium kell)És a mai új autók piacán az sem érv, hogy ócska mondjuk a belseje. Egy mai Hasonló árú Golf / Astra / Bármi nem lesz sokkal jobb minőségű (ha jobb lesz), akár beltérben, akár másban. Nyilván több extrát lehet bele kérni, de szalad is fel akkor a végösszeg pillanatok alatt
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
Gyb001
senior tag
Sziasztok.
Új swift eseték kb mekkora összegre tehetők a kötelező szervizelés költségek?A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station
-
Qtya123
őstag
válasz 2ozzmexy #50338 üzenetére
Köszönöm a tippet!
Látod erre nem is gondoltam. Van egy másik autóm is, abban mikor meghalt az akksi sosem csinált ilyet, hogy tekerni tudott, de indítani nem. Ott, ha halott volt az akksi, akkor meg sem bírta forgatni a főtengelyt, igaz az a motor 2x annyi hengerrel, 2x annyi literrel és tömegben meg sokszorosával bír, mint a kis 1.0 motor.
Emiatt gondoltam, hogy teker=jó az akksi, de akkor lehet ilyen, hogy tekerni tud simán, de elég szikrát már nem ad?
Amúgy már a 3 évvel ezelőtti vásárláskor is ez az akksi volt benne és nem tűnt újnak, szóval tuti van minimum 4-5 éves, vagy több és Jász akku, tehát nem "felső polcos".
Holnap szerzek egy multimétert és rámérek.Bár amit nem értek, hogy amennyiben el tudja indítani nagy nehezen, akkor honnan van elég kraft ahhoz, hogy rögtön leállítom és utána indítózva pöcc-röff? Hiszen akkor az első indítással már szedtem ki egy jó adag delejt az akksiból és a 3 másodperc járatással gondolom nem tud annyit tölteni az akksiba a generátor, hogy a második indításnál már hibátlanul induljon. Vagy rosszul gondolom?
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Qtya123 #50342 üzenetére
Rosszul gondolod, ez az akku még nem halott, de haldoklik, ugyanis a friss töltést meg tudja tartani, de nem órákig, valószínűleg ha reggel leallitanad és este újra be akarnád indítani ugyanez lenne. Ezek így szoktak meghalni. Én mérés után vennék egy új Boscht vagy Vartat, reggel kocsi kinyit, bikakabellel racsiptet az új akku és ha akkor pocc-roff, akkor tuti az akku csinálja. Ha nem dobod el a blokkot akkor visszaadjak az árát ha mégsem az akku. Legalábbis itt a fővárosban a tescoban is meg az autosboltban is, de még a homasitaban is levasarolhatom ha blokkal együtt viszem vissza h mégse kérem az új akkut. Érdemes rakerdezni h mi van ha nem akku baja van és visszaviszed a blokkal az aksit.
Mondjuk én akkuval sosem szoktam kínlódni, ha nem frankó cserélem, ha működik és 5 évnél öregebb sokszor még akkor is..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qtya123
őstag
válasz 2ozzmexy #50344 üzenetére
Értem, köszi a segítséget. Holnap reggel megpróbálom a kollégám Swiftjének akksijával az indítást. Neki könnyen indul és fiatal akksija van.
Új nekem ez a halódó akksi anomália még. Eddig minden autómnál előjel nélkül haltak meg, úgy, hogy tekerni sem tudtak, vagy max átforgatták egyszer-kétszer a főtengelyt és kimúltak. Ott ugye kérdés nem volt az ilyen esetekben.
Ez meg itt szórakozik nekem a tekergetéssel...[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
válasz pető bá' #50336 üzenetére
Én sem vagyok annyira oda érte, de azért valszeg Suzuki-t fogok venni.
Az egy egyedi dolog, hogy kinek hogy jön a márka szerinti sorrend. Én a Suzuki-t jobbnak tartom, mint az Opel-t, pláne az Opel emblémás Peugeot-t.
Az olcsósága egyébként ma is megvan. Az értelmesebbek között ma is a legolcsóbb, tudom, mert úgy kerestem, hogy mi van 4,5 millió alatt. Annyi, hogy akinek a többi szimpatikusabb, felfele eléggé összeér más gyártókéval. Opel pl. egy árban van szinte.Szerintem egyébként javult a megítélése. Még jobban érvényes lett, miután sokan rászívtak a sok turbós és dízel sz*rra, hogy lehetőleg japánt. A Suzuki meg az.
2 kerékűbe egyébként szerintem nincs meg ez a jelenség, sőt.
A szomszédos dolog valszeg egy biztos létező jelenség. Én azt lesz*rom.
A másik érv az alacsony tömege szokott lenni. Hát az tényleg nem a legbíztatóbb egyeseknél. Engem nem zavar, mert én gyorsan kanyarodni szeretek, oda meg pazar lesz egy Swift. Valszeg így is megfelelő biztonság szempontból.Ja, és a 2017 utáni Swift belseje és ülése tetszik. Kívülről inkább Focus-t, Civic-et vennék, meg még pár szóba jöhetne... de én vezetem, és belül fogom nézni, ha veszek.
Egyébként nekem is van rossz véleményem, előítéletem egy csomó márkáról. BMW-vel nem szívnék ingyen sem. TSI-s némettel szintén, Audi, VW, egyebek. Azokat a legszarabbaknak tartom. Ugyanúgy félek a franciától, mint sokan mások. Peugeot, Renault, Citroen. Nem szívesen vennék Fiat-ot sem. Ecoboost-os Ford-ot.
Amit vennék: Honda, Toyota, Suzuki, Hyundai, Kia, egyes Ford-ok. Mercedes, talán Volvo. Mitsubishi, Nissan, talán Mazdát is.
Az elbizonytalanított a Swift-től, amiket itt olvastam. Kíváncsi leszek, hogy mennyire jön be az a mondás, hogy "a koreai az új japán". Ha leadnak a megbízhatóságból, anyagminőségből, akkor könnyen lehet, mert a koreai meg évről évre javul.
Aztán van akinek mások a szempontok. Pl. abszolút csak a kényelem, és azt a franciákba találta meg, és nem zavarja még kritikusan, hogy minden valami nyűgje van.
Van aki azért szo...ik TSI-vel, mert hát milyen jó már az anyaghasználat, főleg a belseje.Én úgy találtam ide, hogy a saját szempontjaim ide vezettek. Nekem fontos, hogy meg tudjam venni, fent tudjam tartani, megbízható legyen. Gondolom a legtöbb vevő innen van.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyb001 #50341 üzenetére
Attól függ... Mi az elképzelés? Markaszervizbe viszed? Szakszervizbe? (Bosch service mondjuk) A sarki 'sanci bá' fogja csinálni?
Számolj azzal is h új autó esetén a teljesítmény adó is drágább... Meg a KGFB is több rá...
Viszonyításképpen: '19-es Vitara 1,4T GL+ GPF-el BP-en, középkorú csalad apa, 20+ éves jogsi, évi 150k körül van h forgalomban van és egy centit nem mozdult. Ebben kötelező biztosítás van, teljesítményado és évi 1 markaszerviz látogatás olajcserere (kis szerviz 30-50k huf futásteljesitmeny és szerviz függő ár).
A Swiftben is az olajcsere markaszervizben 40k körül van, kötelezőt meg tudod nézni netrisken, a teljesítményadot meg a helyi önkormányzat honlapján, vagy némi guglizas után."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Gyb001
senior tag
válasz 2ozzmexy #50347 üzenetére
Köszönöm, nem jól fogalmaztam akkor.
Első 3-4 évben szakszervízbe akarom vinni.
Arra vagyok kíváncsi hogy pl
1 év./20 000 km. Olajcsere durván 40 000 forint.
2 év /40 000 km valami
...
Google nem segít, nem találok ilyen listát.[ Szerkesztve ]
A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyb001 #50348 üzenetére
Oh asszem értem, na ilyen nem van. Én úgy szoktam h felcsapom a kezelési könyvet és megnézem a karbantartási utemtervet, amit online pdf-ként guglival meg lehet találni ( [link]). Utána az Érdi markaszerviz honlapján van árlista [link] és leirjak melyik szerviz csomagban mi van, de ők az olcsónak számító csapat, szóval érdemes 20%-al többet számolni az árakra...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
- Automata kávégépek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Futás, futópályák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Jogász topic
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Frissíthető a TikTok
- További aktív témák...