Új hozzászólás Aktív témák
-
Qtya123
őstag
válasz 2ozzmexy #50373 üzenetére
Na egy kis fejlemény: Igazad lett!
Vettem egy új BOSCH akksit és a mostani hidegekben is tökéletesen, 1 másodperc alatt indít.
Nem gondoltam volna, hogy ilyen is van, hogy tempósan teker indítózásnál, de attól még halódó lehet az akku. Szóval álljon itt ez tanulságként, ha valaki így járna mint én.
-
AMD Power
titán
Az SX4 FB csoportban ezt a fékolajat ajánlották,mint gyári minőség. Őszintén megmondva az életben nem hallottam még róla.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #50553 üzenetére
Teljesen jó lesz, szerintem ennél komolyabb már OP lenne bele, csak ne felejtsd el 4 év után kicseréltetni...
Most belenyomhatod a Motul-t is, de abból 1L olyan 6ezer körül mozog és abban az autóban semmivel sem fog többet tudni...
Vagy ezt is megnézheted: Castrol Brake Fluid DOT 4 (olyan 3200/L áron szokott lenni)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Qtya123 #50551 üzenetére
Na, örülök, hogy megoldódott. Érzetem valahol, hogy ez lesz baja.
Én is jártam így csak nem Suzukival, hanem Toyotával, ahány autószerelőt és "gurut" felhívtam mind mást mondott, a fél motort kicseréltették volna velem - persze az én kontómra - amikor elmentem a helyi autósbolta és megkértem a pacákot hogy egy új "zselés" márkásat hadd vigyek kis 10 percre, ha jó akkor fizetem is... Naná hogy varázsütésre jó lett..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz TommyY2 #50544 üzenetére
Igen, tehetsz, de lényeges különbség az A/B-s és a C-s olajok között a szulfáthamu, foszfor és kéntartalom, előbbiben több, utóbbiban kevesebb van mindből, illetve a TBN is fontos.
Qru egyik hsz-ából idézek:
"Teljes bázisszám (TBN), ez az adalék ami meggátolja az olaj savasodását, minél több van benne annál inkább ellenáll a savasodásnak (az olajba bekerülő benzin, kén, stb). Logikus lenne ezt az adalékot az "egekbe" emelni de sajnos vele együtt nő az olaj szulfáthamu tartalma is ami meg a katalizátornak, DPF/GPF-nek nem jó ugye."
Magyarán a C-s olajok kíméletesebbek a katalizátorokkal és a részecskeszűrőkkel, viszont a kisebb TBN miatt hamarabb savasodik. Ha sok a rövidtáv, ami a savasodásnak az egyik legjellemzőbb oka, akkor célszerű sűrűbben cserélni, vagy maradni az A/B-s olajnál. Végül is a Suzuki is azt írja elő, úgyhogy...Splash: Ki kell próbálni, 0W20 és 0W20 közt is lehet óriási különbség. Legrosszabb esetben 0W30?
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #50556 üzenetére
[link] amit most hirtelen találtam, ez mind jó bele és akadnak olcsóbbak is, szerintem a lényeg az hogy ki legyen cserélve, egy febi vagy egy K2, esetleg Textar is bőven jó bele és lényegesen olcsóbb, bár itt már annyira filléres a különbség hogy nem érdemes sokat vacakolni vele, ami van és nem noname az jó is lesz bele. Csak 4 év múlvane felejtsd el kicseréltetni.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #50560 üzenetére
Okés, velem lehet alkudozni, legyen 3, de kérem jelentkezzen aki még sosem vezetett olyan autót amiben 5 évesen is a gyári volt...
Mégsem hullanak az utakról mint a legyek és újabban (nem tudom miért) de egyre kevesebb "kiegyensített" kanyart látok, régen ahogyan autóztam mindehol meg volt szedve a padkán a fű és a kanyart jelző táblák is eléggé viharvertek voltak... Manapság ezek eltűnőben vannak és kétlem hogy a fékfolyadék rendszeres cseréjére vezethető vissza mindez... TL;DR"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
csiga8
senior tag
válasz AMD Power #50546 üzenetére
A fogyasztás sok mindentől függhet, de teljesen természetes, hogy az E10-el többet eszik.
A premium üza. nem csak oktánszámban jobb. Az etanol fűtőértéke jóval kiebb, ráadásul hamarabb "romlik", nyálkás, akár gyantaszerű ( barna) lerakódás keletkezik.
( Aki télire tesz el motort, tudja miről beszélek, és azok tudják, miért is jobb pl az OMV premium)Nem akartam az Auchan reklám filmhez ( mert nem több) hozzászólni, de ha már..., szóval azért - szándékosan- sok mindent kihagytak a mérésből, tájékoztatásból.
Nem linkelek, Gajdán Miklósnak van néhány üzemanyagos videója, érdemes megnézni, jó gondolatok vannak benne és sok igazság.
Elmondja ( ó is) miért is jobb az ETBE az etanol helyett. Nála elhangzik, miért jobb a premium üza a normál helyett. / Nem, nem lesz tőle duplaturbós hatás /Az etanol ( egresszív) korrozív hatása az ETBE-val kilőve, + a premium üza-ban több tisztító és kenő adalék van. A dugattyú tűzgát alatt az első kompresszió gyűrű kapja a legkevesebb olajat és a legnagyob ( hő is) terhelést. Az adalékolt üza a kenésben-súrlódásban ( kopáscsökkentés) segít hosszútávon. Ugyanez mondhahtó el az injektornál, kopáscsökkentő...
Érdemes megnézni: [link]
Más szemszögből is van megközelítés pro-kontra. Szintés hasznos kis videó: [link]
kb 18.30-tól lenne az Auchanos hú de jó benzin (hülyeség) cáfolása, de az egészet érdemes megnézni az elejétől.
A végén Balázsék a kisgép szervízes részben gyakorlatban mutatja meg az E10 átkos hatását.
Kisgépeknél ( általában 2T, fűkasza-láncfűrész) nagyon hamar előjön az átkos E10 miatti lerakódás, eltömíti a járatokat.
Lehet venni ( baromi drága, Mo-n nem is nagyon láttam) előre bekevert ( 1:50) etanol mentes benzint. A viszonylag magas üzemi fordulatszám ( 9000 rpm körüli ) az etanolnak a káros hatása a lassú égése, a hosszabb ideig tartó lángfront miatt van.
A normál benzin 30-40 m/s sebességgel viszonylag rövid idő alatt elég, utána forró gáznyomás nyomja lefelé a dugót. Az etanol miatt az égés elnyúlik, sokkal tovább melegíti a hengert, dugót. Azok ugye ( kényszer) léghűtésesek, nem vizesek, érzékenyebbek erre.
A gyártói előírás szerint max 10% etanol tartalom mellett üzemeltethetők...A lassabb égés miatt a régebbi, nem nagy fordúlatú motoroknál "alulról" némileg nyomatékosabb lesz a motor, ennyi előnye van.
A dzsuvát sajnos nem feloldja, hanem leoldja az etanol. Magyarul nem bontja apró részekre, hanem darabokban hagyja, ezzel dugulást okozhat. ( jellemzően szűrő) A premium üza-ban található +adalék pedig feloldja. Az Auchanos pedig..., hagyjuk.
-
AMD Power
titán
válasz 2ozzmexy #50558 üzenetére
Persze! Ki is lesz. Nincs kedvem 56 különböző helyről vásárolni. Egyedűl csak ez a fékolaj olyan amit nem ott veszek meg ahol a többi alakatrészt hozzák nekem durva kedvezménnyel. Ott csak Manol lett volna. Olyat nem akarok rakni az SX4-be. Szerintem ez a Castrol lesz , nem hinném,hogy "rossz" lenne bele.
-
Tomeeka28
aktív tag
válasz AMD Power #50571 üzenetére
Nekem a Groupamánál benne volt a kötelezőben a Fiaton. Most Allianz van abba nincs, de ha gáz van, Suzuki jön. Amúgy szerintem jó dolog adott egy plusz biztonság érzetet a 17 éves autóba
[ Szerkesztve ]
HTC 8X / Lumia 1020 / Lumia 930 / HTC One M8 / Lumia 950 / iPhone 6 / LG G4 / iPhone 7 / MacBook Air / iPhone Xs Silver / iPhone Xs Space Gray / iPhone 13 Mini
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #50565 üzenetére
A többiek megelőztek, de én is hasonló jókat kívánok hozzá, remélem elégedetten fogod használni és kívánom hogy az assistance-ra se legyen szükséged... Engem is ravettek anno az Allianz-nal évi 3600-ért, amiből pár év alatti évi 20 lett.
A nagyszervizt biztosan meg fogja hálálni, mert szerintem mióta lejott a sorrol, azóta nem kapott annyi törődést mint nálad fog már az elején."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Gyöször
senior tag
Az opelek meg hibakódot dobnak, nemtom már mit. Az akku tök jól teker kiválóan indul a gép hidegben stb, csak mindenki motorvezérlőt akar cserélni.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
AMD Power
titán
Tavasszal még a nagy meleg előtt le szeretném az autót B oszloptól hátrafele lefóliázni. BP-n van e valami javasolt hely amit tudnátok ajánlani?
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #50575 üzenetére
Azzal nincs is baj, szerintem pont ennyit kellene minden használtautó vásárlónak tennie és ugrásszerűen javulna az autók műszaki állapota, de a többség egy nyomorult olajcseréig nem jut el... Amúgy elárulom hogy amit tervezel azt nagyszerviznek hívják, és legrosszabb esetben 5 évente illene minden autón megcsinálni...
A többséget az földhöz vágja, hogyha újra kell gumizni a vasat... még a Vitarát is újra lehet 150-ből, az SX4 szerintem 100 körül meg fog állni, de még ennyit sem tesznek meg, ezért lehet látni 10+ éves gyári abroncsokon futkorászó autókat, mert hála az égnek (meg a modern anyagoknak és gyártástechnológiáknak) a gyári Conti EcoContact abroncs ahogyan öregszik felkeményedik, tehát nem kopik, így az 1,6mm-es jogszabályi határt 20 évesen fogja elérni. Hátha el tudod passzolni azokat amik rajta vannak..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #50577 üzenetére
Előre is tehetsz, de kell róla műbizonylat. Oldalüvegekre max 70% amiért nem kötözködnek, a hátsó szélvédőre és a két hátsó ablakra bármilyet tehetsz, akár SK is, arra tojnak magasról, az első szélvédő izgatja őket meg az első két ajtó.
Ha elfogadsz egy tanácsot (ismét): UV szűrős legyen, mert csökkenti a beltér fakulását és kevésbé fog egy hőtárolós kályhára emlékeztetni strandolás után.
Mellesleg aki nem szeret jeget kaparni, annak ajánlom figyelmébe, ugyanis a Vitara gyári fóliázott ablakai nem jegesek...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Drágult a Suzuki: [link]
na jó, ezért már én kérek elnézést... azért a 19,3M-s Across-ba szivesen betenném én is a hátsómat, de ahhoz el kellene adnom a kecót amiben lakunk...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
AMD Power
titán
válasz 2ozzmexy #50578 üzenetére
Az 5 év az reális, egy ilyen nagyobb szervizre. Ezeket az olajokat, folyadékokat illik ennyi idő közönként cserélni. Az motorolajba is egy évbe ha 8-9000km benne lesz akkor sokat mondok. A gumin még agyalok. Ha veszek rá akkor biztos ,hogy 4 évszakos Nexen Blue 4 Season lesz rajta. Most valami régebbi nyári papucs van az autón, nincs elkopva. Azon gondolkozok ,hogy tavaszt/nyarat ezzel a szettel még le kéne nyomnom és ősszel megvenni rá az új gumikat.
-
válasz 2ozzmexy #50581 üzenetére
Mondjuk annak olyan mindegy hogy 18,5 vagy 19,3 .
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #50579 üzenetére
Kell hátra is a műbizonylat a Köhém rendelet szerint. És a bármilyen fólia sem állja meg a helyét, olyat szabad csak, ami rendelkezik "H" vagy "AF" minősítéssel, ezt jelölni is kell egy matricával az üveg és a fólia között.
[link]Egyébként van még olyan fólia, ami nem UV-szűrős?
Nekem Skyfol HP Pro van, ez az olcsóbb kategória, és ez is olyan. Illetve az infravörös sugarakat is szűri.[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
válasz tboldi #50585 üzenetére
Igen ezt olvastam is. Itt pl nagyon szimpatikus amit írnak. Az árak is jók! SX4-re 25.000Ft-tól B oszloptól.
-
tboldi
nagyúr
-
-
tboldi
nagyúr
Szabóék lecsavarozzák a pótféklámpát és körberajzolva csinálnak egy sablont.
-
tboldi
nagyúr
válasz simonjoe #50592 üzenetére
Tréleren ugyan még nem volt a WagonR-ünk, de asszsisztanszra majdnem szükségünk volt egyszer... Minden előjel nélkül megmakkant az akku.
Boltba még simán eljutottunk, nem is indított nehezen, de hazaindulva már se kép, se hang. Nem volt senki a közelben, akivel lehetett volna bikázni, úgyhogy betoltuk a katalizátor ellenére, de alig engedtem rá a kuplungot, már be is röffent, sok benzin nem juthatott bele. Még aznap kerítettem is egy új aksit a Tescóból, de az is már több, mint 6 éve bírja (Exide Excell).[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
Azt számolgattam a Netrisken ,hogy ahhoz képest ,hogy soha nem volt még Cascom elég olcsón lehetne kötni majd az SX4-re.
10%, de min. vagy 50.000 Ft önrészes Casco egy évre nekem lenne kb 42.500Ft.
Arany Fedezet Alapkockázatok:
- Töréskár
- Elemikár
- Üvegkár
- Lopáskár, rablásIlletve pluszban lenne benne egy Élet- és baleset biztosítás. Ezen most kicsit elgondolkodtam. 1x év alatt soha nem törtem, sőt még húztam meg sem egyik autómat sem. Nem ettől "félek". Én a "többiektől" + az időjárástól már annál inkább.....
Szerintetek?[ Szerkesztve ]
-
válasz AMD Power #50598 üzenetére
Nem, a Casconak külön bónuszfokozatai vannak.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- 3D nyomtatott versenypályák
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000