Új hozzászólás Aktív témák
-
csiga8
senior tag
válasz dethroner #50639 üzenetére
Egykori munkatársam valamikor dolgozott benzinkúton Pest megyében ( várost szándékosan nem írok)
Az igazság az, hogy - ha a néhány évvel ezelőtti állapotot idézem, - akkor a kúton még levegőt sem szabad venni. Elmesélte hogyan bontják ki az olajos ( és egyéb) flakonokat, amiket forró vízben előtte melegítenek, mit mivel (olaj, alkohol) cseréltek ki, hogyan higították a fagyállót, hogyan másolták a kártyát, amivel vásároltál, stb.... Nem ide tartozik, főleg nem fórumra...
Igen, akkor még lehetett külön adalékot venni. Van ismerősöm OMV kúton, megkérdezem, hogy most mi a helyzet.Kérdés, hogy mekkora kereslet lenne akármilyen löttyre, amit valakitől vásárolsz, annak tudatában, hogy pl. egy mai közös nyomócsöves Diesel nagynyomású szivattyúja nem éppen két forint...
Igen, igaz, hogy az ország nyugati részébe még elszállítják a Schwechaton készült PREMIUM üzemanyagot. A többi ugyanúgy MOL, de OMV adalékos. Az ország többi részében minden alapbenzin MOL, csak az adalék OMV.
A benzinkutakat üzemeltetők között ún. keresztszerződések vannak. Arról szól, hogy mindenki mindenkivel szerződést köt, hogy egy adott évben MEG KELL VENNIE adott mennyiségű üzemanyagot. Igen, egymástól vesznek. Egyszerűen azért, mert ha bármi történne pl a MOL-al, akkor az odaszokott vásárlói kört ki kell szolgálnia, fennakadás nem lehet. Emiatt - általában - az év vége felé minőségbeli eltérést lehet tapasztalni, amikor is teljesítik a szerződés ezen részét.
A premium üza. előnyét kifejezetten idősebb, vagy nehezebben induló, kevésbé jól porlasztó rendszerű gépnél érezni. Könnyebben indul. Motorkerékpárnál a téli tárolás után is könnyebben indul, nem dadog, rendesen üzemel.
A százhalombattai MOL finomító ún. MARKER részénél a tankerek beállnak, és a rekeszekbe töltik az adalékot. Van egy MOL és egy Shell beálló. A klacskás autók MOL üza-t szállítanak. ( -ottak régebben, most nem tudom pontosan mi a helyzet)
Tehát a MOL és Shell alap üza ugyanaz, csak az adalék más. Be lehet menni és megnézni.
( No, az nem lesz könnyű. )A premium üza plussz kenéséről mondjuk a DCI "rönyósokat" érdemes kérdezni. Nem véletlenül használják, vagy ajánlják azt a kifejezetten kényes Delphi nagynyomású szivattyú miatt.
[ Szerkesztve ]
-
Chereiose
addikt
S-Crosshoz milyen emelőt ajánlott venni? Gyárilag ugye nem adtak semmit és azért kéne.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Chereiose #50653 üzenetére
Mihez? Otthoni kerékcserehez? Palackot, a kocsiba be h fel tud tenni a potkereket trapézt, ami legalább 350mm maximális emelésű, különben elől nem tudod a 17-es kereket levenni, mert nem lesz tehermentes.
Egyéb munkához krokodil...Javaslom újat vegyél, nem egy tétel, tescoban 1T-s palack 4ezer körül, trapéz bárhol van 6-7ezerért... Krokodil meg pénztárca függő. A csomiba betenni egy trapéz bőven elég, én azzal szoktam téli nyári atszerelest is csinálni, de majd veszek egy palackemelot én is, mert lusta vagyok.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Gyöször
senior tag
válasz 2ozzmexy #50655 üzenetére
Jól összefoglaltad, de gyakorlati oldalról tennék hozzá. 1 tonnással elviekben középen is fel lehet (ne) emelni a kocsit, gyakorlatban nehézkes tud lenni, attól függ mennyire kínai/bóvli felirat van rajta. 10 tonnásom is van azzal tök jó emelni, 1 ujjal is lehet de nem fér alá :-) csak ha valami kisebb játékossal emelek rajta...
A gyári emelő azért jó mert mindnél biztosabb, hogy az nem ejti el a kocsit. Kis tetejű palacknál észen kell lenni, hogy közêpen legyen detényleg, a kroki meg húzza maga felé a kocsit, tudnia kell gurulni a betonon.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #50657 üzenetére
Nekem ciril betűs változat van, orrán száján ömlik az olaj, de a szüleimnek ezért vettünk 4S abroncsot, mert nekem nincsen kapacitásom atmenni és kereket cserélni, tőlük meg nem várom el h 60+ évesen felcipeljek a pincéből.
Ha nem profi megoldásra vágyik a kérdező akkor egy max 10-ből már normálisat vesz...A másik fórumban a Vitarasok néhányan a palackemelore ratettek egy zárt szelvényt amibe belevagtak sarokcsiszoloval egy nutot, úgy már stabil az is.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz SyMbioTe #50659 üzenetére
"... mert akinek álma nincs, annak hobbija sincs..." (Béke Tóni)
Neki egy profi műhely az álma...
Én a 8ezreset venném arról az oldalról, de az is 20+kg és évi 24 kerékcseréléséhez is kicsit ágyúval pulykára..[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #50661 üzenetére
Igazából azért vettem, mert az olcsóbb krokodilok nem tudnak ilyen magasra emelni, a WagonR-hez hátul középen mindig kellett egy fakocka (raklap csücske), az meg nem túl biztonságos. Vagy ha valamelyik tud is ilyen magasra emelni, az nem alacsony profilú, és nem fér az ültetőrugós Jazz alá. Úgyhogy a két halmaz metszete ez lett.
-
Tomeeka28
aktív tag
Nekem Lidl krokodil emelőm van (valami 5-6000 ft volt), azzal emelgetem oldalt az emelési pontoknál. Én egy vékony gumi lapot raktam az emelő és az emelési pont közé, hogy ne sértse meg festéket. Kiemeli frankón, kényelmes a csere. Puntón mindig trapéz emelővel cseréltem a kereket, ez azért kényelmesebb.
HTC 8X / Lumia 1020 / Lumia 930 / HTC One M8 / Lumia 950 / iPhone 6 / LG G4 / iPhone 7 / MacBook Air / iPhone Xs Silver / iPhone Xs Space Gray / iPhone 13 Mini
-
AMD Power
titán
Nálam majd a kocsiban a középkonzollal kell majd valamit csinálnom. Van benne valami 1x Sony CD rádió, és alatta egy nagy lyuk. Ami valljuk minden csak nem szép és nem is illik bele az a ronda lyuk. Oda mit szoktak rakni?
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
AMD Power
titán
válasz tboldi #50670 üzenetére
Én ilyen érintőképernyős csodát nem szeretnék az biztos. Abból egy normális amúgy is van vagy 50-70e Ft. Nekem annyit meg nem ér. Viszont ez a tárolós dolog még jó lehet. De milyenre gondoltál? Vagy hol lehet venni ilyesmit?
Ez pl?[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
tboldi
nagyúr
-
Chereiose
addikt
És az S-cross gyári emelőjét hol lehet fellelni? Mert nem találom neten sem igazán, lehet azt is a szalonban kéne kérni, bár egy bárdi autós 5 rongyos is ugyanaz lehet.
-
Chereiose
addikt
-
dethroner
veterán
válasz AMD Power #50680 üzenetére
Szóval kiadsz a talicskáért majdnem 2 millát, tolod bele a minőségi alkatrészeket a nagyszerviz során, fóliáztatsz, casco, asszisztencia meg a halál tudja még mi, és amikor zavar a lyuk a fejegység alatt, akkor sajnálsz pár ezrest azért, hogy minőségibb kinézetet kapj?
Hát, te is fura csillagzat alatt születtél
Hozzánk alig került be egy subaru 2 évvel ezelőtt, már szerveztem a gyári cd-s fejegység cserét és nem sajnáltam 300 dollárért hozatni egy ismerőssel Kínából egy fejet.[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Chereiose #50681 üzenetére
Ha belenezel a csomagtartóba akkor látni fogsz egy fehér flakont (defektjavito folyadék), egy szürke dobozt (kompresszor), egy vonoszemet, egy kampos végű valamit meg egy kerékkulcsot. A kerékkulcs nyelén van egy luk, oda kell benyomni azt a kampos ízét és az lesz a hajtókar az emelőhöz.
Ha előre látó vagy akkor a folyadékot eladod, a kompresszort pedig a kocsiban hagyod... Keress vissza a hozzászólásaim között, képekkel le van írva amiről beszélek.Ott le van írva hogyan fér el a pótkerék stb.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
galaxys80
veterán
Mostanában reggelente, mintha kicsit, olyan "öblösebb" lenne a 2 hónapos Scross hangja. Nekem a kipufogóból jövőnek tűnik. Viszonylag rövid idő alatt aztán eltűnik.
Aztán lehet, hogy hallucinálok, mert asszony például semmit nem hall belőle.
Vagy ez normális jelenség? -
Red_Bull
aktív tag
Sziasztok!
Suzuki Swift(2005-2010 között gyártott féle) vásárlására készülök.
Érdekelne, ha van valakinek tapasztalata,hogy mennyire jellemző rájuk a rozsda? Mert a régi swiftek keményen rohadni szoktak alulról, ennél már ez nem jellemző?
Illetve amiről még nem találok infót sehol, az az hogy a GC változatban a GLX-hez képest mi lett fapadosítva, azt tudom hogy nincs fordulatszámmérő, elektromos ablakemelő, színre fújt kilincs, meg még van több ilyen apróság, valaki tudja hogy mik ezek? -
válasz dethroner #50682 üzenetére
Szerintem arra gondolt a költő, hogy kicsit túlzás egy műanyag darabért 2-3 ezer forint. Ahogyan az Apple kerékért is kicsit sok az a több száz dollár.
Nem kell rögtön leharapni a fejét„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Chereiose #50689 üzenetére
Remélem látszik a lényeg, a középső szint ahol a szőnyeg van az bukó, de alulra bemegy az emelő és a szerszámok meg a kék táska,abba bele lehet nyomni a kompresszort. Én rendeltem egy utangyari (marutti asszem) lemezfelnit és a legolcsobb 4S abroncsot aminek nem kötött a forgasiranya, 2500-ert gumi szeleppel összedobta a sarki gumis, kB 37-39k között volt az egész és amennyire néztem sumonal egy sima mankókerek is 36k körül van...
Döntsd el mi neked a legjobb."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Chereiose #50692 üzenetére
Mankókerek szett 60-80k,abban van emelő is meg minden. Ez a te döntésed, én járok néha hetekig a pótkeréken, nekem jobb a teljes értékű.
Te tudod mire van szükséged, ebben nem tudok segíteni max a költség hatekonysagban.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Chereiose #50694 üzenetére
Szerszám bolt, így elsőre. Ha elfogadsz egy tanácsot (és kevésbé dijbirkozo alkatok is használják az autót) teleszkóposat vegyél, mert azzal nem kell megszakadni a lazitaskor, főleg ha a gumis előtte feltepte legkulccsal..cserébe kevés helyet foglal el.
Tescoban szokott lenni ilyen 6ezer körül, ha esetleg eltorik a fej akkor sima krova fejét elég venni, nem kuka az egész.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
kunberci
aktív tag
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz kunberci #50697 üzenetére
Azért ez szerintem kicsit overkill lenne szegénynek.
Ismerek olyat aki komplett dugókulcs szettet cipel magával mindenhova, de én sem panaszkodhatok, bár nálam az a kis fekete szütyő a limit, ami abba belefér az jöhet, a többit itthon hagyom. nálam inkább mindenből van tartalék, a régi autóban még tartalék ablaktörlő lapát is volt meg gyújtótrafó, de az egy 20 éves technika volt és néha előjel nélkül adta meg magát a Denso trafó (volt hogy menetközben 3 hengeres lett)."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Gyöször
senior tag
válasz 2ozzmexy #50691 üzenetére
A gyári kerékkulcs amit adtak vele mindig azzal szoktam kilazítani kerékszett cserekor.
A pótkerékhez tök jól nézne ki egy leszorító csavar, hogy ne verjen nyakon ha nagyon lassulsz. Na nem a leszorító csavar, hanem a felgumizott felni..
Gyári mankósom van 25 be került, leszorító csavar mankósba illő hungarocell szerszámtartó, bele emelő meg egy kerékőr szett hozzá így volt 43360 szállítással. Sumo suzuki 2018 ban.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.