Új hozzászólás Aktív témák
-
kunberci
aktív tag
Sziasztok!
2016-os Suzuki swift olajcseréjéhez kérném a tanácsotokat. Az olajjal nagyjából képbe vagyok, ellenben az olajszűrővel nem. Azt hallottam, hogy a szűrő minőségével, (milyenségével) is lehet jót, vagy rosszat tenni az autónak. Megköszönném ha tudnátok segíteni a szűrő kiválasztásában egy típussal, vagy linkkel. Otthoni olajcserében is gondolkodom. Szerszám kell-e szűrő leszedéséhez, hozzáférhető helyen van-e, és kézzel lejön-e? A motor K12B. -
kunberci
aktív tag
Nem akarom az autómat én szervizelni. Nyilván én is szervizbe fogom hordani az autómat. DE a garancia lejárta után biztos, hogy én fogom az olajat cserélni a motorba, és nagy valószínűség szerint mást nem. Nálam például az 1000 km, vagy 1 hónapos szerviznél 230 km körül volt az autóban. Nekem például átnézték a világítást, megemelték (tehát a futóműre is ránéztek), de semmit nem cseréltek.
Szerinted mit kellett volna cserélni?
Tisztelettel szeretném jelezni, hogy nem okoskodni jöttem ide, hanem segítségért!
Aki tud az kérem segítsen a megfelelő (jó minőségű) olajszűrő kiválasztásában egy linkkel, a többieknek meg köszönöm a segítséget. -
kunberci
aktív tag
Amit elfelejtettem.
Azért, hogy egy szakember is válaszoljon Neked. Szerinte még olajcsere sem szükséges.
[A kérdésemre ezt válaszolta] -
kunberci
aktív tag
" Például az első 1000Km-es szervizelésen nem csak olajat kell cserélni."
Hanem mit?
230km-nél azaz az 1 hónapos szerviznél mit kell cserélni? Az átvizsgálás természetesen rendben van.
Részemről be van fejezve.
Csak az a bajom, hogy egy egyszerű olajszűrő kérdéstől eljutunk ahhoz, hogy kókler vagy, fingod sincs az autóhoz, és az Olajdoki is kis túlzással hülye.
Továbbra is él az eredeti kérdés, ami érdekel: az olajszűrő. -
kunberci
aktív tag
-
kunberci
aktív tag
válasz dReFiX #27196 üzenetére
Köszönöm a segítségedet!
Tudod nem minden esetben a spórolás szándéka vezet.
KB: 300000Ft-ot költöttem +ba az autóra.
-4db alufelni
-4db téligumi
-1db vasfelni (pótkerék)
-1db nyárigumi (pótkerék)
-4db tpms szenzor
-ezek szerelése
Ha valaki valami után érdeklődik, szerintem nem minden estben a spórolás vezérli.
Amellett nekem a szervizben felajánlották az ezres olajcserét ingyenesen (egy tévedés kapcsán)
Ettől még érdekel az olajszűrő. -
kunberci
aktív tag
válasz Motion_Blur #27201 üzenetére
GL LED AC 1.2 ESP.
Most őszintén. Igen is, meg nem is.
Elégedett vagyok vele, mert:
- finom kis műszer
- kis fogyasztású
- nekem az ereje is megfelel (Kinőttem már abból a korból , amikor a teljesítmény számít.)Nem vagyok elégedett vele, mert:
-nincs benne pótkerék (csak defektjavító)
-a csomagtartót már újkorába meg kellett csinálni (csomagtartó lapon a szerszámtartó műanyagok letörése, OSB lap pontos méretre vágása)
-TPMS szenzort se kérnék, csak kötelező.
A bosszantó spórolások javítása után azt hiszem újra ugyanezt venném.[ Szerkesztve ]
-
kunberci
aktív tag
Nekem a ladába volt pótkerék. Rendeltem én is új felnit, gumit és összerakattam. Mondjuk engem az ilyen spórolás tud kihozni a sodromból, hogy se pótkerék, se mankókerék. A csomagtartó lap egy hullámpapír helyett egy hullámműanyag filcezve, de a jobb oldalán csak filc van, még a műanyag is hiányzik. Azonban a garázsszomszéd csúcs vitarájából az emelőt is kispórolták. Se mankókerék, se pótkerék, se emelő.
A bosszantó spórolások javítása után azért nem olyan rosszak.[ Szerkesztve ]
-
kunberci
aktív tag
válasz dedike #27205 üzenetére
Én cseréltetni szeretném az olajat kb 2000km-nél, ha már felajánlották az ingyenes cserét, ha nem ajánlották volna fel, akkor is cserélném az olajdoki tanácsa ellenében is. Azonban a véleményét tiszteletben tartom, sőt azok véleményét is akik nem cserélnek olajat, csak 15000km-enként. Városban fogom használni viszonylag rövid távokon ezért kevés km-t fogok menni vele. Nálam elég lesz az évenkénti olajcsere.
-
kunberci
aktív tag
válasz tomi5244 #27211 üzenetére
Oxxo Oberon 4 Black 4x100 5,5x15 ET40 furat 54.1
Mondjuk lehet a szürke jobban mutatna, de a gyári vasfelni is fekete.[ Szerkesztve ]
-
kunberci
aktív tag
válasz tomi5244 #27214 üzenetére
Ismerős azt tanácsolta, hogy gyári felnit. DE az túl drága. Azért szerettem volna a gyárival legjobban megegyező felnit, hogy ne keljen központosító gyűrű, az ET szám is egyezzen, és a gyári continental gumik is felmenjenek rá.
Gyári méretek:
5x15 ET40 furat 54.1
6x16 ET40 furat 54.1
A 175/65/15-ös gumik kb:15-20000
A 185/55/16-os gumik kb:30000
Már az abroncsfán pihen becsomagolva.[ Szerkesztve ]
-
kunberci
aktív tag
válasz Kornel #27216 üzenetére
Azért Neked is belinkelem.
Te is sokszor linkeled az Olajdokit.
Ennek ellenére én is cserélem.[ Szerkesztve ]
-
kunberci
aktív tag
válasz Motion_Blur #27590 üzenetére
Teljesen egyetértek!
1.6 GL+ 4.2millió mindenre elég. Nincs visszatekerve az óra ki tudja mennyivel. -
kunberci
aktív tag
válasz tomi5244 #27831 üzenetére
Gratula az autóhoz. Sok balesetmentes kilómétert.
Nálam ugyanez a helyzet a vezető oldali ajtóval, kiegészítve a csomagtér ajtóval együtt. A sebebességváltó dettó ugyanez, szóval először úgy csináltam a váltást, hogy indulásnál, amikor nem vette az egyest, akkor kettőbe húztam és onnan vissza egybe. Nekem is nagyon furcsa volt. Aztán az idő múlásával bejáratás után ez jó lett. Szerintem ezzel úgysem tudnak csinálni semmit, de nem is kell. Mankókerék helyett én teljes értékű pótkereket csináltatnék ,akkor első defekt esetén nem kell dupla kerékcserét csinálni. Javaslom a csomagtérbe egy osb lapot vágassál, mert jobb oldalra teszel valamit, lekonyul a filc aztán beesik a "féldisznó" a filc alá.
Látom azért a fehérváriaknak egyformán szerelik a szuzukit, mindenkinek ugyan az a hibája. -
kunberci
aktív tag
válasz tomi5244 #27850 üzenetére
Akkor pontosítsunk.
Egy hónap, vagy ezer kilóméter. Az enyém három hónapos és ötszáz kilóméter van benne.
Tehát elvittem az 1 hónapos szervizre, (amit nem tudom, hogy kötelező-e?), ezt nem kérdeztem, de szerintem igen.
Átnézték az autót, 15 perc és kész.
Olajcsere:
Nekem a vásárláskor mondták, hogy "1000-es" szervizkor olajat kell, illetve illik cserélni. A garázsszomszéd fullos, turbós Vitarájánál a másik kereskedő nem is említett olajcserét. Tehát az olajcsere nem kötelező, és fizetős!
Az 1 hónapos, vagy 1000 km átvizsgálás ingyenes.
Az ezres olajcserét én korainak tartom, ezért kb 2000-nél szeretnék olajat cseréltetni. Az 1 hónapos szervízre én 200 valahány km-rel vittem. Mivel nekem egy tévedés-ért felajánlották az ingyenes olajcserét, azért 200 km-nél már nem fogok olajat cserélni, tehát megbeszéltem, hogy későbbre halasztjuk az olajcserét.
Még én is az első olajcsere előtt állok. -
kunberci
aktív tag
válasz lacy86 #27882 üzenetére
Én ősszel vettem a TPMS szelepeket, és akkor szereltettem össze a nyári gumival, és az új alufelnivel, tehát csak a nyári gumi cserénél fogom megtudni, hogy minden klappol-e? Akkor 40+szállítás volt az ára. Amennyiben minden klappol a cserénél, (nem tudom,hogy mikor fogok nyárira váltani), akkor küldök privibe telefonszámot, ha kell.
[ Szerkesztve ]
-
kunberci
aktív tag
Nem innen vettem, de írja, hogy nem kell tanítani.
43139....
43130....
típusú a jó.[ Szerkesztve ]
-
kunberci
aktív tag
válasz tomi5244 #27883 üzenetére
Tegnap átszereltük a nyárigumit a swift-en. Az új TPMS szelepek rendesen működnek. Gyújtásra kapcsolás után azonnal elalszik az alacsony keréknyomás ábra. Semmiféle programozás elvileg nem kell. (A szervízbe nekem is azt mondták, hogy programozni kell, de ezt azért mondják, hogy az ottani szenzort vásárold meg, és ne állj neki otthon babrálni.) A tavaly őszi első kerékcserénél, amikor a téli gumi került fel a gyári vasfelnire a gyári TPMS szeleppel, akkor az azonos oldali felnik felcserélődhettek és akkor kerékcsere után pár percig folyamatosan világított az alacsony keréknyomás ábra majd elaludt.
A mostani nyárigumicserénél a készre szerelt alufelni+TPMS szelep (vásárolt) duónál azonnal elaludt az alacsony keréknyomás ábra.
Megjegyzésként: A 4 szerelt nyárigumi az autó előtt állt 40cm-re az abroncsfán.
Kiváncsi lennék, hogy nálad, hogy működik a nem gyári TPMS szenzor, és hogy milyen típusú szenzort vásároltatok?[ Szerkesztve ]
-
kunberci
aktív tag
válasz kunberci #28256 üzenetére
Szerintem azért az elég furcsa, hogy márkaszervizben nem a gyári olajat öntik bele. Na ezért csinálnám néha az olajcserét inkább magamnak.
Meg amikor nyomják a süketet, hogy a TPMS szelepet programozni kell, és akkor ne menjen el a kedve az embernek a márkaszervizektől?[ Szerkesztve ]
-
kunberci
aktív tag
0W-20 olaj elvileg a 2010-2016-os Swifthez van gyárilag, de a 2005-2010es-hez is használhatod. A 0W-20 olaj nagyon híg minden kis helyre befolyik. Jobb kenést biztosít hidegben, viszont mivel nagyon híg, ezért jobban fogy a motorból, mint a vastagabb olaj. Nincs más teendőd ami elfogy azt pótolni kell.
-
kunberci
aktív tag
Sziasztok.
2010-16 os Swiftbe rakott már valaki légrugót? Vékony hátul a tekercsrugó és beleülünk ketten+csomag és ül a hátulja. Légrugó méretében kérném a segítséget. -
kunberci
aktív tag
válasz Kornel #28572 üzenetére
Ilyesmire gondoltam, csak nem tudom, hogy milyen méretűt kell beletenni. Terheletlenül a saját mérés szerint kb. 170-175mm magas fér bele. 150-es, és 200mm-es van, de nem tudom, hogy melyik lenne jó bele?
-
kunberci
aktív tag
válasz Kornel #28574 üzenetére
5800- párja, csak tudnám, hogy mekkora kellene bele.
-
kunberci
aktív tag
A nyelestengely csapágy 2010-16 Swift-ben is alul van méretezve? Nem panaszként, de még egy-két dolog szerintem alul van méretezve a Swift-be. Nekem pl nem kell ültetni az autót, ül az magától rendesen, ha beleülünk ketten a tesóval. A hátsó tekercsrugó olyan vékony mint a golyóstoll rugója. A kasztni lemez olyan vékony, hogy a hátsó ajtó becsukásakor érzed, hogy hajlik a lemez. Csomagtartó lemez egy filc. Látszik, hogy mindenből ki van spórolva az anyag. Viszont, ezért eszik alattunk viszonylag keveset, és ezért ennyi az ára.
-Kiváncsi vagyok az új Swift 800 valahány kilójára? Tudom az erősített acél kasztni, meg minden, de akkor is az egész egy nagy műanyag, és filc.
Nem panasz, csak ténymegállapítás. Az autót én választottam!!! -
kunberci
aktív tag
-
kunberci
aktív tag
Mondjuk lehet, hogy a töréstesztben jobb a Suzuki, de ez csak egy aspektus. Azonban biztos nem tudnék annyit felpakolni rá mint a ladára "6m-es fagerendák", mert összeszakadna. Mind a kettőn van-volt vonóhorog, de nem kérdés, hogy melyik bírná jobban a vontatást kevesebb lóerővel.
Hétvégén légrugót kellene szerelnem bele, hogy össze ne szakadjon kettőnk alatt a suzuki.
Állítólag még a rugótörésre is hajlamos a suzuki.
Azt hiszem ezek ellenére is ezt választanám.[ Szerkesztve ]
-
kunberci
aktív tag
Elvagy egy kicsit tévedve, nem azt írtam, hogy a suzuki gerenda szállításra való, mert azt ki sem bírná, ott helyben megpurcanna. De, hogy beleülünk ketten + hétvégi bevásárlás, és úgy áll mint a motorcsónak az gond. A hétvégi bevásárlást kétszerre kell ütemezni, az gond.
Írd le nekem légyszíves, hogy mire való egy autó, de ne azt, hogy mire nem.
Te beülsz egy aktatáskával és elmész dolgozni, vagy hétvégén elmész fagyizni vele.
Én meg ezen sírok be -
kunberci
aktív tag
Mondjuk mi nem 50kg-os japán gyerekek vagyunk, de mint már írtam a felnicserénél vettem észre, hogy a tekercsrugók inkább a golyóstoll rugóihoz hasonlítanak, és azon csodálkoztam, hogy ez eddig még nem törött el.
Mint bizonyára hallottad a suzukinál is előfordul hátsó rugótörés, de ez azért van, mert az autót 4db 50kg-os japán gyerekre méretezték. Te sem gondoltad komolyan, hogy egy párszáz kilóméteres autóban egyszerre megy tönkre a két tekercsrugó? -
kunberci
aktív tag
-
kunberci
aktív tag
Igazad van, nekünk Vitara kellett volna, habár azt sem tudom, hogy az mennyire bírja? Még ennyit sem szerettünk volna kiadni autóra, de egye fene új autó, meg egy időre le van a gond. Kevés kilómétert megyünk. A vitara árkülönbségét inkább eltankolom. Nekem az kb 10 évi üzemanyagpénz. Beszereztem 4db légrugót, amiből kettőt a hétvégén megpróbálok beépíteni. Vontatni is 1 évben egyszer vontatunk.
Meg a 13-14 literes fogyasztás után üdítő a 6.5-6.7
[ Szerkesztve ]
-
kunberci
aktív tag
válasz Zoleee83 #28947 üzenetére
Ha a rugó kérdést nekem szántad, akkor meg én nem értem, hogy Te mit nem értesz ?
Akkor magyarúl, hogy Te is értsd. 400-450-500kg terhelésnél az autó motorcsónak.
Az autó vadi új (újszerű) ugyanis 900km van benne.
Ugyanis a kollégának nem volt baja a rúgóval.[ Szerkesztve ]