Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz AMD Power #51352 üzenetére
Úgy látom, az SX4-en is ugyanúgy van megoldva a kézifék, mint a Jazzemen. Azon is nyekereg, ez ilyen.
-
bacsis
Közösségépítő
Sziasztok!
.."Klasszik" Suzuki Swift 1.6 16V ezres swift váltóval..
Így gyorsul
Amit még tudni kell: 1:A Telefon ki volt támasztva a kormány küllői közé, tehát nem az volt hogy egy kézzel a kormányt egy kézzel a telefont fogtam.2: Az autón szélesebb/nagyobb kerekek vannak, ennek "köszönhetően" az óra csal... lefelé!!! Mikor kerek 100-at mutat, az GPS szerint már 102km/h... Tehát nem az van hogy mutató szerint 100-nál valójában 90-el megy, meg ilyesmi...3: Ha kikockázzátok a videót, hogy pontosan mikor éri el a 100-at, abból illik 1 másodpercet levonni, mert ugye el kellett indítanom a felvételt, és csak utána indult az autó... -
válasz bacsis #51355 üzenetére
Hangja, mintha az NFS-ből ugrott volna elő.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
válasz bacsis #51357 üzenetére
Szöggyári, ugye?
A világítás nekem kicsit sok de amúgy nem rossz.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
Zolás
addikt
-
Yenka
csendes tag
Suzuki Swift 2007
Motortérből a tűzfalon keresztül szeretnék egy vezetéket átvezetni az utastérbe.
A gyári bevezetéshez ami kb. középen van, nagyon nehéz hozzáférni.
Légyszi írjatok segítőkész tapasztalatot, hogy meg tudjam oldani.
Köszönöm! -
bacsis
Közösségépítő
Rohadt szemèt bagázs, mèg itt is kapom az ìvet
-
Zolás
addikt
válasz bacsis #51365 üzenetére
Mégis mit vártál? A kocka híresség személyesen. Lassan nyithatsz egy onlyfans oldalt, ahol az extrém tuningért fizetnek neked.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
bacsis
Közösségépítő
Na jó erre mèg válaszolok
Driver: Sandor Orsovai Level:35
BIOS: Suzuki Baleno 1,6 16V
OC 84le@98LE
Hűtőközeg: hűtsünk cpu-t suzuki swiftel -
2ozzmexy
aktív tag
-
AMD Power
titán
Rendeltem egy olcsó rádiót a kocsiba. Valami kell amin tudunk rádiót hallgatni.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
galaxys80
veterán
Nálatok mi a tapasztalat a gyári fejegységgel?
Mert tegnap Győr és Sopron között szinte percenként frekvenciát váltott a Rádió 1. Korábbi kocsikkal én nem tapasztaltam ezt. -
Moleman
addikt
válasz 2ozzmexy #51372 üzenetére
Sajnos nincs másik út, de vannak néha nagyobb akciók. Én 4 hónapja vettem 33 ezerért K&N-t a Mazdámhoz. Az árát nyilván sose fogja visszahozni, de kicsit hangosabb lett és hajszálnyival könnyebben lélegzik fent.
Alternatív mókának ki lehet próbálni, hogy mit produkál az autó a légszűrőház előtti csőszakasz (Helmholtz-rezonátor) eltávolítására, biztos hangosabb lesz, de lehet, hogy sokkal rosszabbul fog menni. Más autókat évekig anélkül használtam problémamentesen, de a mostani pl minden erejét elveszti 2500 alatt, ha leveszem. Nyáron pedig mindenképp hátrány, ha a motortér forró levegőjét szívja a kinti hűvösebb helyett.
(#28242) villifog
Így 4 év távlatából is köszi, sokat segített ez a hozzászólás. Szerencsés véletlen, hogy a K12B-be is pont jó lesz a Mazda 0W20 gyári olaja (Total Quartz 9000 Future GF5), az úgyis van itthon. -
tboldi
nagyúr
válasz galaxys80 #51374 üzenetére
Szar a lefedettségük errefelé. De tényleg, 3 különböző rádióval is próbáltam, móváron egyedül a kórház környékén fogható.
szerk.: Elvették a Kék Dunától a 99,7-et, aztán most meg nem is használják. A Kék Duna meg egy darabig online ment ezután, de tavaly június óta már az sem.
[ Szerkesztve ]
-
beef
őstag
válasz 2ozzmexy #51372 üzenetére
Szerintem semmit nem fogsz észrevenni, ne várj csodát. Sportlégszűrőnek lehet értelme
200+ lóerő felett.Tessék itt egy mérés eredmény: https://www.ecotuning.hu/teszteltuk-sportlegszuro-teszt/
Szóval ér annyit, mint a kék led sor a kocsi alján.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #51378 üzenetére
Köszi, ránézek, a direktszűrő sem lenne rossz, mert az van 5k körül (muhaha), de ahhoz el kell távolítani a gyári légszűrőházat, amiben helyett kapott a légtömegmérő, ha azt kivágom... Voltak olyan évek, de már kinőttem belőle.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Moleman #51375 üzenetére
Mivel a gyári légszűrő 7ezer, így pár év alatt csak visszajönne. csak kissé túlárazottnak érzem a 37k+8k+posta díjat.
Nagyon átalakítani nem szeretném, mivel valószínűleg nem óvodásokkal tervezteték meg a levegő útját. nem mondom h egy mérnök sosem hibázik, noha valljuk be már közel sem kezelik olyan radikálisan mint annó, azért általában nagyon nem szokták elfuserálni.
Nem aggódok h a 140LE-ből 190 lesz, de ha kicsit morcosabb lesz a hangja és az autó hátralévő életében csak pucolni kell, nem fogok megsértődni."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Nah azért ez egy Suzuki maradt, nem félek h "maga alá rántja az Andrássy utat...", de ha sportosabb lesz a hangja az nem baj.
A direktszűrő is jól hangzik, csak félek h a sikerül majd a fürdővízzel a gyereket is kiönteni és itt-ott falshot fog szívni, vagy a retek olcsó szűrő megszívja magát és kukázhatom a turbót."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
válasz galaxys80 #51380 üzenetére
Ne már, tényleg nem mindegy, rádió, rádió, ugyanaz a fos szól mindegyikből és ugyanolyan lelkendezős köcsögök a "műsorvezetők". Tessék egy rohadt pendrive-ot bedugni és olyan zenét hallgatni amit szeretsz, és nem azt kibírni, amit ezek a füledbe tolnak. Hogy tekeredne a mikrofonzsinór a nyakára az összesnek
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
válasz dethroner #51384 üzenetére
Vagy helyi rádiókat kell hallgatni.
Győrben a Győr+-t én kifejezetten szeretem. Zenék is változatosak, műsorvezetők is normálisak :).„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
tboldi
nagyúr
válasz SyMbioTe #51385 üzenetére
Örülnék, ha Móváron is fogható lenne. Pont
mategnap írtam az autós topikban, hogy itt a magyar adók közül egyedül a Retro fogható jól, a többi gyenge, recseg, vagy osztrák/szlovák.Visszasírom a Kék Dunát.
De a helyi Lajta Rádió sem volt rossz, az sincs már évek óta.[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #51372 üzenetére
Most, ahogy írtál, kicsit utána olvastam a légszűrő témának.
Meglepődtem, hogy változtatni szeretnél (meg légszűrőt cserélni), hiszen még új az autó és alig van benne kilométer.https://totalcar.hu/magazin/hifituning/tuning01/ [link]
Hallottam már többször, hogy a légszűrő cseréje nem csak km függő, bár nem igazán értem.
A Splash-be épp most vettem Jakopart szűrőt, de hasonló árban van a Nippart is (kb. 4500Ft.). A Sumo Suzuki-nál pl. lehet kapni légszűrőt már 1000Ft-ért is (akkor ilyet nem szabad használni?).
Gondolom, a szívó motorok nem annyira kényesek? Ezek szerint az S-Cross a turbó miatt jóval érzékenyebb. Ha így van, érdemes megvenni bele a gyárit (persze X év, vagy a megtett km után)?
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
galaxys80
veterán
válasz dethroner #51384 üzenetére
SyMbioTe
Szuper. Megtudtam, hogy ti nem szeretitek a Rádió 1-et. Viszont a kérdés nem ez volt. És igazából ilyen jellegű vélemény nem is igazán érdekel. El tudom dönteni mit szeretnék hallgatni.
Mellesleg legtöbbször telefonról YouTube music saját playlist. Évek óta nem pendrive-ozok.
Viszont időnként ha kedvem úgy hozzá akkor rádiót hallgatok.
Az említett Győr és Sopron között próbálj meg Győr+-t hallgatni. 🤣 (Mondjuk ha bejönne se hallgatnám semmi pénzért) -
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #51387 üzenetére
"A tipikus szériakocsiknál benzinből még csak-csak lenne elég egy dinamikusabb gyorsításkor, de a papírszűrővel lefojtott levegő-rendszer nem képes elegendő levegőt a porlasztóba/injektorba juttatni."
Na eddig a mondatig olvastam, bocsánat, ő a SZAKújságíró... Tudom, megint az én anyámat, h nem tudom mi az az injektor...Igen, szeretném kicserélni, és ez több okra vezethető vissza:
1. Én egy beteg állat vagyok, aki évente cserél légszűrőt is a szívósor élettartama végett (ha nem a retkes szűrőn keresztül szívja be a turbó a levegőt, akkor kevesebb kosz kerül a szívószelepekre és a turbó lapátjaira)
2. Ahogyan Te magad is rájöhettél, az értelemes légszűrő 4-5ezer/db között van, ha ilyen max 15k-ért találnék sportlégszűrőt (amit sosem kell kidobni! csak takarítani egy 4ezer forint körüli készlettel, ami 3 tisztításra elég), akkor hamar bejönne a befektetés, feltéve h 5 évesen nem dobom el az autót...
3. Ilyen kis ökobu** vagyok, hogy amit nem muszáj eldobni, azt nem dobom el, mert felesleges hulladékot termel, ami a Főtávon (és a forgalmazón) kívül senkinek sem jó.Szóval egy 20k-s befektetéssel (ami 4-5 standard papírszűrő ára) már nullán vagyok, ökológiai lábnyomom is kisebb és még a hangja is morcosabb lesz kicsit. Mondjuk így is morog újabban, mert sokat áll szegény.
Hogy érezd a használat mértékét: Ősszel amikor levettem a nyári kerekeket, a színes csíkok még látszódtak mosás után a gyári abroncsokon. Novemberben az olajat úgy engedték le, hogy hátrányosabb anyagi helyzetű megyékben még valakinek azt beleöntenék az 1,6 szívóba."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #51390 üzenetére
Mondjatok már egy olyan országos rádiót, ami nem ezt a biztonsági közép-pop xart nyomja!? Ezért is jó az Infotainment System a Bosch fejen, mert Spotify, Deezer, Play Music megamitakarsz. A zavaró h közlekedési infó az nem sok van... ilyen szempontból a németeknél jobb rádiózni, mert ott a TA simán megy és zeneileg sem katasztrófa egyik adó sem, de itthon olyat nem lehet, mert a kutya nem szponzorálná... leölné a többi, mint a Rock FM-et annó...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Moleman
addikt
válasz 2ozzmexy #51382 üzenetére
Mennyi?
Jó minőségű utángyártott 2-3000 körül szokott lenni, ahogy idősödik az autó, egyre olcsóbb lesz. K12B-hez már 1000 ft alatt is van.Azt mondjuk nem tudom, hogy a garanciát tekintve szólnak-e érte, de ez a kérdés ugyanúgy felmerülhet a K&N esetén is.
Most hogy mondod a tisztítószettet, eszembe jutott, hogy nekem a legnagyobb kiszerelésű tisztítóval és olajozóval együtt volt 33 ezer a K&N, úgyhogy az az ár, amit írtál, tényleg meredek.
-
zaja8
aktív tag
Sziasztok!
Hátha tudtok segíteni 🙂
Adott egy 1.5gs Swift (2005) és a vezető oldali kulcs nélküli bejutós gomb nagyon nehezen reagál. Az anyós oldal és a csomagtartó hibátlanul működik. A kulcsban elemet már cseréltem, nem oldotta meg a problémát.
A kérdés az hogy milyen fajta mikro kapcsoló való oda? Hogy tudom cserélni, ajtó kárpit gondolom le kell szedni. Sehol semmit nem találtam.
Válaszokat előre is köszönöm! 🙂✌️ -
2ozzmexy
aktív tag
válasz Moleman #51392 üzenetére
[link] olyan 4ezer+posta költségtől vannak felfelé a normálisak...
Mod.: lejjebb ment, már csak 32k+posta a K&N, ahhoz kell még a két folyadék... (nem, nincsen benne, megkérdeztem )
Direktszűrőből nagyobb a választék: [link] csak ezek ugye beszerelő készlet nélkül, plusz mit kezdek a gyári légszűrőházzal és a légtömegmérővel...A garancia nem hoz lázba, valószínűleg a 2 évesre már nem viszem be, mert a javításokat csak leszámláznák, de el nem végeznék, mivel jelenleg 2700km körül van a kocsiban...
Szerintem ősszel aláfekszek, és válogatott káromkodások közepette lebuherálom az alsó motorbukolatot (12db Philips csavar tartja, már alig várom... ) és kap egy olajcserét itt a parkolóban. (4L olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő) Még nem tudom hogyan fogok aláférni, de még van pár hónapom kitervelni.
A váltóolaj, hűtővíz és fékfolyadékkal majd 4-5 évesen vacakolok, addig nem szeretném bántani. Addig azt is meg kellene fejtenem h milyen hűtőfolyadék kell bele...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Moleman
addikt
válasz 2ozzmexy #51394 üzenetére
Az autodoc elég drága, látod, egy ezressel drágábbak a szűrők, mint a zsu-nál. Most épp nincs készleten, de itt a K&N is olcsóbb, én is innen vettem.
A fékfolyadékot érdemes 2 évente lecserélni, főleg a Suzuki ABS kockák múltját ismerve. Én egyszer kértem régebben olajcserekor, kemény 500 ft-ot számolt fel érte a szerelő.
A váltóolaj a legtöbb autónál hivatalosan élettartam feltöltéses, az olaj gyártói szerint inkább 250 ezer km, amúgy 120-nál már érdemes cserélni. Szintén a Suzuki váltók múltját ismerve a Swiften 45-nél cserélni fogom, valaki javasolta korábban itt. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz Moleman #51395 üzenetére
Nekem a 45ezer se most lesz. 2019 novemberi az autó és 2700km körül van benne, nem a napi számlálóban... ezért sem szeretném bevinni 24 hónapos szervizre, mert ki fognak számlázni mindent de nem fogják cserélni... a 12hónapos szerviznél kijött a munkafelvevő megnézni a km óra állást, mert nem hitte el... és úgy folytatta h "levegőszűrőt nem cserélünk, az már most biztos..."
A kereskedők rögtön elkaptak hogyha ráfizetek néhány százast akkor holnapra elintézik a papírokat és vihetek egy új Hybrid Vitarát ugyanebben a színben ugyanezzel a felszereltséggel... mondtam h lóf...Amúgy az SX4 faceliftje óta nem jellemző az ABS kirohadása... Haveromnak volt egy 2005-ös Swiftje, abban szerintem 12 éves koráig ha kétszer cseréltek fékfolyadékot, akkor sokat mondok, mégsem rohadt ki az ABS belőle...
Még keresgélek, mert hát na, ha 1,6-oshoz kellene akkor 20k a K&N... Lehet még pár év és olcsóbb lesz.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #51394 üzenetére
"A garancia nem hoz lázba, valószínűleg a 2 évesre már nem viszem be, mert a javításokat csak leszámláznák, de el nem végeznék, mivel jelenleg 2700km körül van a kocsiban"
Sajnos ez sok helyen van így, ami elég szomorú (én se tervezem elvinni a 3 évesre, addig van még 1.5 évem).
Csak érdekesség képpen, nálunk idei évtől szűnt meg a hivatalos Ford márkaszerviz (utoljára ősszel vittem hozzájuk a céges Focus-t 15e km-rel a 30e helyett, ahogy illik. nem tudom, hogy megtörtént-e az olajcsere?).
Állítólag ugyan ezt művelték rendszeresen.A sok bejelentésnek köszönhetően hivatalos szervek oda küldtek 3db autót szervizelésre, utána pedig megvizsgálták őket. Ennek köszönhetően idei évtől bezárták az egészet.
Nekem most cseréltek a Splas-ben hűtőfolyadékot. Tömény kék lett felhigítva -40°C környékére. Érdekes, hogy higítás után zöldes színe lett. Ebből kiindulva az S-Cross-ba lehet, hogy gyárilag bekevert ECSTAR-t veszek majd (az igazi kék).
Fékfolyadékból meg csak DOT4 Plus-t, talán tovább bírja (az lett most beletéve a Splash-be is).
Csak érdekesség képpen a márkaszervizek munkájáról: Egy éve cserélték a Splash-ben a fékfolyadékot. DOT5.1 lett beletéve az előírt DOT4 helyett (kérdésemre mondták, hogy jó az bele). Nem tudom, hogy ez miatt történt-e, de 8 hónap után már 1% nedvességtartalma volt (ez lett kicserélve most DOT4 Plus-ra).
U.I.: Egyébként a Splash 2008-as, de 9-10 éves korában beállt az ABS kocka (köszönet a szerelőnek, aki kérésemre se volt hajlandó fékolajat cserélni, mondván, hogy jó az még).
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #51397 üzenetére
Nem lenne bajom a márkaszervizzel, mert korrektek, ezért sem szoktam fikázni őket, mert megtesznek mindent, de ez egy bizalmi kérdés, és én nem a szerelőben nem bízok, hanem a számla és elvégzett munka konzisztenciájában... (ez a vírushelyzet most egy jó ürügy nekik h miért nem engednek be) A feleségemet sem hagyom kettesben akárkivel, mert hát na - az asztalnak 4 lába is van, mégis fel tud borulni... - akkor majd pont az autómat fogom rájuk bízni, hogy "csináltok amit akartok, majd fizetem", lehet h nem vagyok egy autószerelő dzsíniusz, de azért madár sem... Majd pont benyalom h cserélték a fékfolyadékot rendesen ABS-t légtelenítve egy ca. 3000km-t futott autón... aha.
Igen, az Ecstar jó bele (Super "kék"), csak 5L 12ezer jómagyar forint +posta belőle, literes nincsen, nekem meg kellene 5,5L...
(Isten ments h erre vetemedjek) a Favorit G13-as lila Long Life (5év vagy százvalahányezer km ) 5kg (4680ml) erős 3400HUF most, akciósan olcsóbb... ebből veszek 20L-t a gyári 5L-es áráért, de egy Motul Inugel Optimal G12+ (-37°C, 5l) is 8-9k körül van. (Csak ezekből nem tudjuk melyik jó bele... )A DOT4+-t néztem én is, talán az kihúzna 4 évet... Ha nem cserélik ki, akkor előveszem az elveimet: az el nem végzett munka nemis lesz kifizetve. (amúgy is hiszek abban h amit én magam is meg tudok csinálni azt nem bízom másra... amikor a gyerekeim "készültek" sem hívtam ki egy pornószínészt... )
Én olyan autószerelőkkel foglalkozom csak akik azt csinálják amit kérek tőlük, nem többet és nem kevesebbet (persze ha látott valamit ami cserés akkor ne tartsa magában), cserébe tudják h ki lesznek fizetve, és nem fogok kiakadni ha azt mondják h 12k a rezsióradíjuk... de ezért el is várom h amit kérek az meg legyen csinálva.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Moleman
addikt
válasz 2ozzmexy #51398 üzenetére
Én már megalapozottan nem bízom a márkaszervizekben, az előző kocsimmal volt probléma miattuk. Fiatal korában hátulról sérült az autó, márkaszerviz javította. Egyszer villanyszerelés közben egy másik autó műszerfalának és egy szendvics nejlon csomagolását találtam a kasztni üregeibe tömködve, a csomagtér műanyag elemei mögött.
10+ évesen vettem észre, hogy brutálisan beázik, a pótkeréköbölben több centis víz áll. Elvittem karosszériáshoz - ő még hülyébb volt, mint a márkaszerviz, cserébe drága is -, azzal kezdte, hogy beragasztotta a padlólemezbe a gumidugót, nyilván továbbra is beázott az autó, mint utólag kiderült, a hátsó lámpa tömítését spórolta ki anno a márkaszerviz, centi vastagon folyt be a víz 10 évig.
"Megjavították" 37 ezer forintért, azóta is beázik, csak kicsit kevésbé. Természetesen semmi érdemi munkát nem végeztek, a már rohadásnak indult pótkeréköblöt is én csiszoltam és festettem le otthon.Az már csak kicsit vicces, hogy a takatás légzsákvisszahívás miatt kétszer is be kellett vinni a kocsit a márkaszervizbe, mindkétszer ugyanazt a légzsákot cserélték. De legalább ott lehettem mellette.
Az indokolatlan anyagköltségekről és óradíjról ne is beszéljünk, kiskerben negyed áron megkapsz bármit, olaj, szűrő, gyertya, alkatrész, a normálisabb maszek szerelők pedig boldogan dolgoznak hozott anyaggal is, töredéke áron.
-
laca891
aktív tag
Az én Swiftem, májusban lesz két éves. (kb. 14 000 km)
Azon agyalok, hogy nem viszem be a kétéves fékolaj cserére, ha a fékolaj teszter nem jelzi a cserét. Jól az elgondolás?????Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
Új hozzászólás Aktív témák
- Gitáros topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen TV-t vegyek?
- Tippmix
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- DIGI kábel TV
- PlayStation 5
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Fujifilm X
- További aktív témák...