Új hozzászólás Aktív témák
-
TommyY2
tag
válasz Dzsedáj #49350 üzenetére
"Eleve nem a hajtott tengelyre tesszük a mankókereket ugye"
Van benne logika, de eleve dupla munkát kellene végezni a helyszínen (főleg rossz körülmények között).
Kíváncsian várom mások észrevételét ezzel kapcsolatban.
TBoldi: Közben rájöttem, hogy nem kell bak (valóban tegyük inkább hátulra?).
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
laca891
aktív tag
válasz Dzsedáj #49350 üzenetére
[link]
Kell hozzá beépítő keret.
[link]
Valamint még emelő is kell, bontóba érdemes talán venni a régi swifté jó bele, de kell venni még emelő tartót is
[link]
[link]
vagy rongyba becsomagolni.Amit írtál 16 colos felniket azokat rá kellene próbálni, nehogy meglepetés érjen.
[ Szerkesztve ]
Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
-
Zolás
addikt
-
Dzsedáj
tag
válasz laca891 #49353 üzenetére
Szerintem nem szükséges beépítő keret, inkább a lefogató csavar amit fontosnak tartanék. 20 rugót egy kis polisztirolért felesleges luxusnak tartok . Az emelő, kar, vonószem meg elfér a csomiba egy táskában. Emelőt már intéztem. Gyárilag adott volt az emelőkar és a kerékkulcs együttese. Nagyon fura számomra, hogy az emelőkar, kerékkulcs, kompresszoros defektjavító egy tárolókeretben belefér az alapfelszereltségbe, de már az emelő nem...ha nem adnak hozzá emelőt + kereket akkor eleve kerékkulcs sem szükséges, mivel a defektjavítónak pont ez (is) a lényege. Na m1. A 16"-nál az oldal alapján az osztókör meg az agyméret elvileg stimmel. Megmértem a keréknél is a kupakot ott is stimmt. Az alap probléma az volt, hogy egy emelő + mankókerék szett 100 ezredes a szalonban...nem vagyok skót, de ez azért nonszensz.
TommyY2: Dupla munka igaz, ahogyan tboldi kolléga is írta úgy kell kivitelezni. Viszont gondolj bele ha előre rakod és ráadásul FWD autód van akkor tapadás csökken (igaz hátul is, de elől jobban), fékerő szintúgy plusz minden nagyobb terhelést a mankókerék fog kapni. Hóban igazi élmény lehet.
Zolás: Nem jó mert ez 15". Az autón meg gyári 16" van
[ Szerkesztve ]
''Az én akarásom nem bolondság,hanem tövig kalászos táblája a tibennetek még csak csirázó búzaszemeknek!''
-
laca891
aktív tag
válasz Dzsedáj #49356 üzenetére
A felninél még az ET szám is lényeges, mert lehet eléri a féknyerget vagy fékdobot.
Beépítő keret nélkül , nagyon púpos lesz a szőnyeg a pótkerék felett. Egyébként lehet csinálni is ilyen beépítő keretet, polisztirolból vagy parfalapból .
A keret kb. 5-6 cm vastag.. Tehát a keskenyebb gumi is kifog emelkedni...
Viszont, ha köttök rá valami gumi biztosítást, lehet kötni az autóklubnál is, akkor minek a pótkerék. 24 órás asistance, persze ezt pontosan le kellene infózni.
[link][ Szerkesztve ]
Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
-
Dzsedáj
tag
válasz laca891 #49357 üzenetére
Tudom és igazad van, ezzel kapcsolatban nem találtam ET adatot az oldalon. Mivel elvileg típus specifikus gondoltam megfelelhet. Inkább megcsinálnám magam a keretet. Egyébként milyen mély alapból a pótkeréknek kialakított hely? Ha a keret 5-6 cm, akkor az is kell hogy legyen legalább ennyi.
A biztosítással az a gond, hogy csak a gumit biztosítja és a javítási költségeket. A trélerre, egyéb történetre nem tér ki az ÁSZF (14. oldal). Ergo, ha kapsz egy defektet nem vagy előrébb.
''Az én akarásom nem bolondság,hanem tövig kalászos táblája a tibennetek még csak csirázó búzaszemeknek!''
-
2ozzmexy
aktív tag
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #49360 üzenetére
Igen, alapból BP-en defektet javítattni nem egyszerű, mert azonnal senki sem áll neki, max szezonon kívül ha nincsenek leterhelve. A mankókerék az első gumisig jó, de én emiatt jöttem már haza Horvátországból 80-al éjjel... nem sírom vissza azt az utat... és a végén kuka lett a mankókerék, mire hazaértünk "tükörradiál" lett. (#csakaracse )
Én sokszor hetekig járok a pótkeréken, úgyhogy nekem ez alap... vagy azért mert meg kell várnom a fizut vagy azért mert egyszerűen egy gumis sem ér rá...
Mankókereket mindenképpen hátra tedd, ha első defekt, akkor leveszed először a hátsót, oda felteszed a mankót, majd az első (defektes) helyére felteszed amit hátulról levettél, defektes csomagtartóba a cuccokkal, majd 40km múlva újra ráhúzni a csavarokra mindkét keréken. Az első gumisnál (nem a másodiknál vagy az olcsóbbiknál vagy majd a bejáratotthoz) megcsináltatod és megy minden vissza a helyére, mert ezek a mankókerekek 80-100km futásra vannak tervezve, sokkal többet nem bírnak ki...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Zolás
addikt
Épp azt számolgatom, hogy ezt a mankókereket megvenni teljes ráfizetés. Ugyanott vagy egy lemezfelnivel, meg egy olcsó gumival, és mégiscsak biztonságosabb, mint ez a virsligumi. 14450Ft egy felni, és pótkeréknek nem kell michelin vagy pirelli, lényegében mindegy mit raksz be. Tpms se kell, a mankókerékbe sincs. Arra az alkalomra egy vacak kínai gumi is biztonságosabb, aztán meg úgyis visszacseréled.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
-
Zolás
addikt
válasz laca891 #49366 üzenetére
A nyári alufelni 17 colos, nem biztos hogy befér. Egy 16 colos szerintem elférne ott alul, plusz ha már veszek, akkor olyat, amit teljes értékűként tudok használni, nem ilyen virslit.
[ Szerkesztve ]
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
tboldi
nagyúr
-
Dzsedáj
tag
válasz tboldi #49368 üzenetére
Bogarásztam még a neten, egy másik fórumon azt írták, hogy a 2017 utáni swifteknél elvileg nem fér el a teljes értékű pót. A hungarcell magasító meg azért kell, mert a mankókerék közepe mindenképp ki fogj nyomni a takarólemezt. Kép alapján nehéz megállapítani, hogy valóban így van e. Egyébként, ha külön szerezzük be mindet még akkor sincs 100 (emelő, hungarocell, kerék, rögzítőcsavar).
''Az én akarásom nem bolondság,hanem tövig kalászos táblája a tibennetek még csak csirázó búzaszemeknek!''
-
Dzsedáj
tag
Egyértelmű, hogy jobban megéri egy lemez felni gumival is akár. Viszont az hogy elfér e a tartóban vannak fenntartásaim, pláne a 16"-nál.
Egyébként amikor vásároltuk az autót, akkor nem lehetett hozzá kapni mankókereket a szalonban sem. Utána gondolom rájöttek, hogy lehet ebben biznisz. Mondjuk eleve az hogy 1 oldal van idehaza amin tudsz keresni/venni mankókereket az is érdekes. Tavaly még 1 sem volt, tudom mert kerestem akkor is Elég nagy piaci rés, főleg hogy a mai új autókhoz már a beltéri szőnyeg is feláras....
''Az én akarásom nem bolondság,hanem tövig kalászos táblája a tibennetek még csak csirázó búzaszemeknek!''
-
laca891
aktív tag
válasz Dzsedáj #49369 üzenetére
belefér a teljes értékű is, de akkor legalább 10 cm magasító kell és amúgy is kicsi a Swift csomagtartója.
Azért van különbség.
nyári gumi 185mm
téli gumi 175 mm
mankó kerék 135 mm széles
A külső kerületük egyforma..Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
-
Dzsedáj
tag
válasz tboldi #49370 üzenetére
Az enyémben még a mankókeréknek sincs hely kialakítva
laca891: Azért a 185 már eléggé felmagasítja szerintem, de pont az a dilemmám, hogy a 115 virsli mankó emel e rajta egyáltalán
[ Szerkesztve ]
''Az én akarásom nem bolondság,hanem tövig kalászos táblája a tibennetek még csak csirázó búzaszemeknek!''
-
Zolás
addikt
válasz Dzsedáj #49371 üzenetére
Vitarához van mankókerék szettben 45k körül, de ennyiből kihozok egy rendes felnivel szereltet is, mindennel. Akkor meg minek vegyek olyat? Oké, hogy tízévente egyszer kell, de akkor se szívok akkorát egy normál kerékkel, amin betonra van keményedve a kínai dzsunka gumi, mint egy ugyanilyenre keményedett virsli akármivel. Ezt a mankódolgot a belvárosi autókban tudom elképzelni, ahol a következő gumisig elszaladsz vele. Vidéken, ahol lehet nincs minden 5km távolságban egy gumis, oltári nagy szívás egy ilyen. Én Bp. mellett lakom, de nem gondolkozom a mankókerékben. Ugyanazon az áron, mint egy normál, esélye sincs.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
-
blakey
titán
Mindig előjön mankókerék vs. normál kerék. Teljesen mindegy ki milyet vesz. Nekem pl. a mankókerék adta magát, 36e-ből megvolt minden kiegészítővel együtt, kulturált az elrendezés és megmaradt az alsó szint is így 2 szintes a csomagtartó. Ennyiért most sincs komplett kerék+kiegészítők. Bármelyik jó lehet, a lényeg, hogy ne a hab legyen a megoldás.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
tboldi
nagyúr
Én amúgy hordok magammal egy ilyen defektjavító készletet is. Ha csak valami kisebb dolog fúródna a futófelületbe, ezzel próbálkoznék először.
-
Dzsedáj
tag
Világos, egyet is értek veled. Viszont egy Swiftben sok helyet elvesz és talán az ősöknek is könnyebb kezelni a mankókereket, ha ne adj isten szükség van rá. Nem akarom szembeállítani a kettőt egymással.
laca892: de jó lenne ha fel lehetne próbálni rá egyet vagy legalább megnézni élőben. Holnap felhívom őket aztán rájérdezek az ET-re. Talán úgy nem lövök mellé, a keretet meg kifaragom hungarocellből.''Az én akarásom nem bolondság,hanem tövig kalászos táblája a tibennetek még csak csirázó búzaszemeknek!''
-
Dzsedáj
tag
válasz tboldi #49379 üzenetére
A sajátomba nekem is van, vagyis volt míg ki nem lopták a kompresszoros defektjavítóval együtt múlt hét hétfőn Utóbbit már újra beszereztem, a gumikukac még úton van.
''Az én akarásom nem bolondság,hanem tövig kalászos táblája a tibennetek még csak csirázó búzaszemeknek!''
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz laca891 #49365 üzenetére
Azért nem annyira dráma, de valóban a Swift esetében az egyébként sem gigászi csomagtérből elvesz.
@Zolás: A 16"-os meg a 17"-os pont ugyanakkora, csak utóbbinál vékonyabb a köpeny amit rá kell sajtolni. Tudod, váltóméret: 215/55R17 <-> 215/60R16 a két kerék átmérője ugyanakkora. 18"-os felnit is alácsaphatsz, de akkor 215/45ZR18 a méret amit keresel... De ha gondolod előkotrom a képet amit "daty55" lőtt, azon egy Vityába betette a pótkeréktartóba a gyári könnyűfém felnit gyári méretű gumival.
Ha pedig már a kínia dzsunka guminál tartunk:
Infinity Ecofour, nem elég hogy kínia és 4évszakos még ECO is, azt hiszem erre szokták mondani hogy "halmozottan hátrányos helyzetű".@tboldi: Azért a 14k kicsit erős, talán egy [ilyen] is megteszi vészhelyzet esetére.
@Dzsedáj: Hát nagyon nem, abba csak a mankó fér bele, esetleg érdemes egy nem gyári homológ, de váltómérettel kísérletezni még... De ha biztosra akarsz menni, akkor adok egy tippet: Mérd meg centivel milyen mély a luk, akkor tudni fogod milyen széles futófelületű abroncs fér be. De megsúgom hogy csak a mankó fér el kultúráltan, az is kicsit középen kiemeli a csomagtér tálcáját, de ez már a 2005-ös Swiftben is így volt. A teljesértékű ellen szól, hogy azért 10-12 évente azon is illik abroncsot cserélni, ha használtad ha nem...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Én belülre teszem, onnan nem lopják le a buckalakók hogy áttegyék a sajátjukra...
Mondjuk nekem nincsen bajom a jégkaparással, de ahogyan elhallgatom mindenki gyűlöli, pedig 2 perces mutatvány ha ügyes az ember..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
válasz csaba1203 #49391 üzenetére
Defektjavító használat után vehetsz tpms szelepet, elég nagy cumi. Plusz ha szakadt az oldalfal, azt nem tudod javítani. Egy pótkerék kell a nyugalomhoz.
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Dzsedáj
tag
válasz 2ozzmexy #49389 üzenetére
Igen, ez a terv. Köszi a megerősítést. Szerintem már 6 év után illene. Egyébként nem gondoltam volna hogy ennyire körülményes egy mankókerék beszerzés...XXI. század
Azért az a szakadt gumi elég betyáros “mégegyszezontelmegy”
''Az én akarásom nem bolondság,hanem tövig kalászos táblája a tibennetek még csak csirázó búzaszemeknek!''
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #49392 üzenetére
Sokat:
- nem szívja a Nap a fekete kárpitot
- nem melegszik fel annyira az utastér
- a piros-fekete gyerekülés nem lesz narancs-szürke
- nem párásodik be belülről reggelre.
A jégkaparás nem egy nagy meló, amilyen ritkán indítom be annyi ketyegés kell neki hogy átjárjon mindent rendesen az olaj, melegedjen a víz, hogy amint elindulok ne azonnal boruljon párába a szélvédő...@csaba1203: Szerintem dethroner a gyári defektjavítóhabra gondolt, a kukacozás után nem kell új szelep. A gond inkább azzal van hogy az abroncs belső vizsgálata ilyenkor elmarad, így nem tudod belül mondjuk nem karistolta e végig az oldalfalat ezzel gyengítve a szerkezetét. Ha utána beadod a gumisnak javításra, akkor okés. Nekem egy ilyen készlet azért van a teljesértékű pótkerék mellett, mert a pótkereket feldobom és ha véletlenül amíg nem készül el a defektes kapok még egy facsavart, akkor ne a trélert kelljen hívni...
Nálam az autónak mindig "harckészültségben" kell lennie, nem opció hogy nem indul vagy önerőből helyváltoztatásra képtelen, vagy az útszélén várok 1 órát a "sárgaangyalra" vagy az Assistance-ra... Nálunk kötelessége van minden járműnek, de akármelyik kocsiba ha beüllsz és elfordítod a kulcsot, azok indulni fognak és ha muszáj akkor elvisz a kontinens másik végére és vissza is hoz. Nem bohóckodunk ilyen kotlák betegágy bontószökevények autókkal, amelyik a fenti egyszerű feltételeket nem tudja teljesíteni, az vagy az autószerelőnél landol vagy (ha nem éri meg megjavítani) megy a háztól.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz csaba1203 #49397 üzenetére
Nem céges, ezek családi autók, nálunk ez a "szokás", évente szervizelve vannak egytől egyig, kérdés és apelátta nélkül, ha mást nem legalább olajat cserélünk bennük, ha valami olyan rajta az cserés, karban vannak tartva. Mondjuk az is igaz, hogy ami nem olyan ahhoz bizony szerelő kell és olyankor főhet a fejem, de bármelyikbe ha most beülök és azt mondom hogy irány Görögország (már ha nem lenne Covid), akkor nem gyomorgörcsölök visszafelé sem, mert tudom h nem lesz semmi meglepi. Az is igaz hogy egyik sem prémium, hanem "olcsóautó", amikben kevés az extra, de az mind működik...
Ha olyan helyen van defekted az jó, de én haver Insignia-val kaptam Krk-től 6km-re hazafelé jövet éjjel defektet, hát feldobtuk a mankókereket, de ugye az limites, max 80km/h, a probléma az, hogy ritka a 0-24h gumis a Krk-Délegyháza útvonalon... Felejthetetlen volt.
@Dzsedáj: Akkor képzeld el hogy ez autópálya 140-el kiment előzni és akkor... ez egy jobb hátsó kerék volt, ha megnézed látszik a DOT szám is... Valami fémtörmelék lehetett az úton, amit az első kerék feldobott és belevágott az oldalfalba, na ilyenkor a defektjavítót a hajadra kenheted, vagy pótkerék vagy a leállóban várod az autómentőt...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
szivacs1987
aktív tag
Nekem kb 2 hónapja volt jobb első defektem (életem első defektje a közel 600.000 km alatt). Valami kiszúrta a futófelületet. Nem lehetett nagy lyuk, mert 2,1 bárig fel tudta pumpálni a gyári kompresszor, és vagy 3-4 perc alatt engedett le 1,4 bárra.
Éjjel korom sötétben közepesen eső esőben nem lett volna kedvem keresgélni, hol is van a lyuk és a kukaccal betömni. Mankókerékre való csere meg megvolt 2-3 perc alatt (hála a több évi - 3 autó évi 2 alkalommali 4 kerékcsere - tapasztalatnak ) egyedül.
külön köszönet:
a vízálló telefonomnak
a vagy 30-40 autónak aki elment mellettem (elakadásjelző, és a sárga 3szög is kint volt)
és annak az egy nőnek aki megállt megkérdezni, hogy tud e segíteni
Persze lehet mondani, hogy úgyis kicseréltem pár perc alatt, de ezt ők nem tudhatták.
Én ha valami ilyet látok mindig megállok megkérdezni, hogy tudok e segíteni.Gigabyte B450 Aorus Pro ● R5 3600 allcore 4,2GHz 1,31V ● Asus ROG Strix RTX 3080 V2 White OC Edition
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Keresek! Motorkerékpár