Új hozzászólás Aktív témák
-
csiga8
senior tag
válasz Böhomke #49648 üzenetére
Nálunk minden autóba, motorba OMV premium megy ( gázolaj is, benzin is)
Időnként ( szűrőcsere előtt pedig mindig) egy spuris tankot elégetünk. ( egész jól takarít)
Mindenképp cserés lesz a szűrő, beszéltem volt gazdijával, sosem volt cserélve. Ha nekem nem megy, akkor fizetek érte a szerelőnek, de cserélve lesz ( az is)
-
csiga8
senior tag
válasz ncc1701 #49652 üzenetére
Nem az agy része a baj, ebbe a dzsuva időbe és biztos alá nem fekszem.
Max ráér tavaszig, vagy valahonnan szerzek 1 órára aknát. A váltó olajat is le akarom cserélni, meg a fékcsöveket akarom megnézni, mennyire rohad.
Elvileg a lengéscsillapítók újak, a 4 fék új. Majd nyáron, unatkozós, ráérős ( LOL sose lessz! ) időmben szétszedem.
-
2ozzmexy
aktív tag
Sok dolgot meg lehet oldani akna és csáposemelő nélkül, de nem könnyű. Alá kell bakolni, ahhoz kell bak vagy rámpa, egy rendes emelő, nem mindenki foglalkozik vele, inkább elviszi a szerelőhöz.
Mellesleg egy bakokon álló autó alatt fetrengeni nem egy életbiztosítás..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
SirKero
őstag
Itt a 2021-es SX4 S-Cross árlista benne az automata árával. Kedvezményes ás + üzembehelyezés + metálfény 6 770 000 HUF
[link][ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
KubanitoS
veterán
válasz SirKero #49658 üzenetére
Ha belegondolok, hogy két éve 5.5 misiért hoztam ki a szalonból az összkerekes 1.4 s-crossom metálfénnyel, plusz téli kerekekkel...
Nem tudom merre halad a Suzuki, de nem hiszem, hogy ez jó irány. Szeretem a márkát, a megbízhatóság, biztonság és közepes minőség mellé relatív olcsóság társult. Ár/értékben verhetetlen márka volt, de lassan eljutunk arra a szintre, hogy a kutya nem fog Suzukit venni, ha ennyire túl van árazva.
6-7 misi körül azért már van alternatíva. Quashqai, Xceed stb...
Ja és amúgy az árlistába a csúcs 4wd 6at glx panorama benne sincs. Az még drágább...
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
SirKero
őstag
válasz KubanitoS #49659 üzenetére
Az enyém 1,4 GL+ 2019 februári. Akkor 5,1M volt metál fénnyel üzembe helyezéssel vonóhoroggal télikerék garnitúrával.
Két év alatt több mint 1,5M forintot drágult amit nem lehet megmagyarázni egy ISG generátor+kis aksi árával meg a forintgyengüléssel.
Ráadásul minden marad a régiben értem ezalatt a meglévő hibákat ( beázás , recsegés-ropogás stb. ) csak drágábban.Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
válasz KubanitoS #49659 üzenetére
2019 nyarán ~5,5 volt AT, GL+ metálfénnyel.
Mondjuk minden más autó is drágult.
Jó oldala, hogy gyakorlatilag nincs értékvesztése az autónak.„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
KubanitoS
veterán
válasz SirKero #49661 üzenetére
Ráadásul minden marad a régiben értem ezalatt a meglévő hibákat ( beázás , recsegés-ropogás stb. ) csak drágábban.
Hát ez az! Ha legalább egy faceliftet kaptunk volna, vagy valami, akkor talán nem lenne ennyire savanyú a szőlő... Ez így ebben a formában nem túl jó marketing sem szerintem.Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
fapuskapa
csendes tag
Sziasztok!
2008-as swifttel kapcsolatosan szeretnék segítséget kérni. Tavaly kapott gyári új toronyszilenteket és pár 100 km után megint kopogni kezdett. :(
A rugóstag mozog fel-le. :( Érdeklődni szeretnék, hogy jár-e már így valaki és ha igen, mi volt a megoldás?Üdv,
Laci -
BBke
tag
2018 május 22-én gyártott 1.6 GL+ Vitara 4.2 milla. A szerviz vezető felajánlotta, hogy beszámítják majdnem annyiért amennyibe került, ha veszek egy újat. Mondtam, köszi de nem szeretném lecserélni.
-
pigmeus
tag
válasz Kicsirics77 #49666 üzenetére
kicst irigy vagyok, bár én vettem volna akkor...vmivel bentebb lennék, de ha így megy, 2025-től amúgy sem nagyon lehet majd venni már benzines kocsit ha igaz, hogy az új szabályozás kb kinyírja a motorokat..
-
Zolás
addikt
-
2ozzmexy
aktív tag
2019 novemberi Vitara 1,4T+GPF (140LE/220Nm) GL+ galaktikus szürke metál (5.08M volt), idén azt mondták hogyha otthagyom a 2400km-t futott ismert előéletű 1 éves autómat és ráfizetek 300-at, akkor kihozhatom az új hybridet (alapfelszereltséggel), ami felszereltségben ugyanaz mint a mostanim csak kevesebbet eszik....
"Há' nóóóórmális, Margit!?" Majd ha hülye leszek, hogy vegyek egy ugyanannyit tudó autót, ami gyengébb, nagyobb a szervíz igénye és még metálfényt sem kapok hozzá!? Egy frászt... Szerintem nem fogom eladni ha nem lesz nagy probléma vele, még gyűjtök pénzt és vagy elviszem vagy megcsinálom én az alváz- és üreg-védelemet, maximum még teszek hátra is DRL-t és annyi, használjuk amíg szét nem hullik..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
beef
őstag
Valaki képben van a fűtőradiátorral?
Az a gondom, hogy a jobb oldalon tökéletes a bal oldalon max langyos a fűtés, ventilláció működik. Gondolom levegős a bal oldali kör és nem kering ott a víz. Van ezen valami légtelenítő?
(2017 Ignis, de lehet többinél is hasonló elvű a fűtés) -
dethroner
veterán
-
Pixelekkel
friss újonc
Üdv, Vitara, 2018-as AT, allgrip, 1.6, közeledik a 60 ezer felé. és a váltóolajcsere felé. Nem biztos, hogy a frissítést szeretnám, de a garanicia alatt nem szívesen viszem egy teljes cserés (wandler, bolygómű) helyre, bele tudnak kötni a márkánál. Valakinek tapasztalata, hogy van-e olyan márkaszervíz, ahol teljes csere történik?
Legszivesebben ide vinném, de mondom, a garanciavesztés miatt nem
[link]
Még kérdés: garázsban, letekert ablakkal, kikpacsolt légkondinál kis morgást hallani álló helyzetben fokozatba kapcsolva, P-ben és N-ben csak a motrorhang, mozgás közben, ugyanott a garázsban szintén, de menet közben, utcán nem hallani., szélzaj, gumizaj elnyomhatja. Tapasztalat?
Köszönöm. -
őstag
válasz SyMbioTe #49662 üzenetére
2017 nyarán 5,6 volt az scross 1.4 gl+ allgrip automata vonóhoroggal gyöngyház fehérrel. Most meg annyi a full fapad. Sign o' the Times...
Pixelekkel: ha találsz ilyet szólj, nekem mindegyik kereskedés eddig azt mondta hogy á ráér az 160 ezerig... Mondjuk nekem gari lejárt én viszem ilyen rendesbe nemsokára (60 ezernél, most van benne 52)
-
ncc1701
veterán
válasz Pixelekkel #49676 üzenetére
Márkaszervízben észre sem veszik, h lecserélted a váltó olajat. Kék menetrögzítővel kend vissza a gyári csavart betekerésnél, és csókolom.
-
őstag
válasz Pixelekkel #49678 üzenetére
Valamiért nekem nem nyíilik meg a linked. De találtam rendes "átmosós" géppel rendelkezőket (Battán és Dunakeszin ha jól emlékszem).
-
csiga8
senior tag
1999-es Suzuki Swift 1.0 -án a hátramenő fém fékcsövek kezdenek rohadni szépen. a munkahengertől az egész alján végig menő cső. ( igaz csak a vége rohad, meg a fékerőszabályzó résznél) Cserélt már valaki?
Van itt mindenféle hosszúsgú.... [link]
[ Szerkesztve ]
-
laca891
aktív tag
válasz csiga8 #49683 üzenetére
Én vettem permezőt, fékcsöveket és fékcső hollandert és megcsináltam.
Persze csak a végét a kb. beninszűrőtől hátra felé.Amit belinkeltél, látom van sok méret, szét kell szedni aztán mérni és rendelni.
[ Szerkesztve ]
Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
-
őstag
válasz Pixelekkel #49676 üzenetére
Így segítséggel megnyitva pont az egyik a dunakeszi szerviz (totalcar oldalán kilépve a szponzor oldalára) amit néztem. Ha Battán nem fogadnak (a v60service), oda megyek. Batta csak azért nyerő mert tudtomon kívül (nem tudtam hogy az a nevük, egy régi hyundai szakihoz jártam vissza aki ott rögzült meg 2 szalon bezárás átélése után ) oda vittem az i30-at is vagy 6-7évig.
-
Pixelekkel
friss újonc
válasz Tom1939 #49685 üzenetére
Elnézést, azt hiszem rosszul kopiztam be az url-t. Általában a legjobb olyan szerelőt keresni gari után, aki márkánál dolgozott. Majd írd meg, milyen volt. Ha garázsban állsz, próbáld meghallgatni a bekapcsolt fokozatokban az enyhe morgást. Tök.csend és letekert ablakok, közeli falak kellenek.
-
őstag
válasz Pixelekkel #49686 üzenetére
Morgást az nem hallok, de úgyis elnyomná a csikorgó fékhang... Ez ami idegel, következőre nem gyári megy hanem Zimmermann. Majd beszámolok, mert kb én leszek az első fecske ebben az ügyben könnyen lehet(legalábbis itt aki eléri a 60 ezret és cserélni is akar az automatában olajat).
-
Pixelekkel
friss újonc
válasz Tom1939 #49687 üzenetére
Köszönjük előre is, nem szabad kivárni a hivatalos
csereperiódust. Remélem nem sok fémrészeléket fognak találni a műhelyben.
Amúgy a fékek azért is csikorognak, mert a betétek az oxidálódott "köpenyben" nem mozognak normálisan. Ezt a féktisztítást nem szeretik a márkaszervizben, időrabló nagyon. -
őstag
válasz Pixelekkel #49688 üzenetére
Ok, és köszi az infót. Következő fékcserénél megpróbálom rábeszélni a fehérvári csapatot egy "köpeny" tisztításra a féknél, eddig ők tűntek a legjobb szervíznek.
-
racerx
őstag
válasz Pixelekkel #49676 üzenetére
Nekem Fehérvárona Bartánál (igaz a szintén garis automata Mokkát vittem ) azt mondták, hogy ők nem tudják megcsinálni a váltóolaj cserét, pont a linkelt videóban lévő okok miatt, és ők is ezt a szervizt ajánlották, ha ilyet kell csinálni. Gondolom Scrossnál is ugyanez lehet.
-
csiga8
senior tag
1999-es Swift 1.0, elvileg 121.000 km.
Mannol 5w40 Elite [link] motorolajat kapott ( előtte maradék 5w40 olajokból " átmosás" volt)
Mannol GL4+ váltóolalat, amivel szintén átöblítettem, öblítés után megint Mannol GL4+ 78W-90 [link]Lett volna fagyálló csere is, de....
Szóval nem volt időm, nincs itthon deszt.víz, így csak gyorsan vettem bekevert Mannol G13 (zöld) +30 C fokos fagyállót. ( kis időre kaptam aknahelyet) [link]Betöltés előtt (ismerős műhelyébe) refraktométerrel rámértünk, és csak -10 fokos volt a Mannol fagyálló a -30 helyett.
A régi fagyálló -30 fokos, a műhelybe lévőket is néztük, a refraktométer jó, így nem öntöttem bele az újat.Itthon a hagyományos pumpás ( sűrűség alapján mérő) mérővel mérve ugyanúgy -10C fokos. Most beraktam a mélyhűtőbe, abba kb -16C fok van, kíváncsi leszek reggelre mi lesz.
Azt nem mondom, hogy erős minőség a Mannol, de ez azért...Eddig nem volt gondom a Mannollal, kb. az alsó kategóra teteje, de lehet elfelejtem ezután....
Egyébként ilyen volt a Suzi benzinszűrője ( kivágtam a házából. Állítólag nem volt cserélve, az utolsó 50 ezer km alatt biztos nem)
Ilyen volt a váltóolaj benne: ( 2L viszonylag sűrű olaj jött le, állítólag ez sem volt cserélve)
200 km után ilyen lett a "mosó" olaj: ( a jó hír, hogy spén, fémpor nem jött le)
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz Gyöször #49692 üzenetére
Eddig nem volt vele gondom, tudtam, hogy olcsó a Mannol, nem a csúcs minőség. Na de ez...
Reggel kiszedtem a mélyhűtőből az elvileg -30C fokos fagyállót. A kupakját is lefotóztam, látszódjék, bontatlan. A buborékok mindent elárulnak.
Az egyszerű fajsúlymérő teszterrel a bontott fagyállóból is mértem. Van általam bekevert maradék, amit kb -30 C fokra lőttem be, azzal mértem, meg töménnyel is csináltam képet. A teszter nagyjából jó.
Az állítólagos -30 C fokos Mannol fagyálló
Az általam töményből bekevert maradék ( nem Mannol)
És a tömény:
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz laca891 #49693 üzenetére
Meg lesz, a mai nap még a hátsó dobokat szedem szét. ( ránézek, ahhoz nem kell akna) Az első féket is szét kellett szednem, ( egyébként új tárcsa és betét van benne) úgy szorultak a betétek, alig bírtam kiszedni. Nem értem miért nem tudta megköszörülni a betéten a csúszkán, miért nem takarította meg a betétek helyét, ahol felül és miért nem kente rézpasztával. A tüskék legalább valami zsírral be voltak kenve, de nem szilikonzsírral, sima gépzsírral. Most már baba lett.
[ Szerkesztve ]
-
simonjoe
senior tag
-
-
csiga8
senior tag
Nem az a 2.000 Ft a gond. Én meg sem néztem volna. Ahol aknahelyet kaptam, ott a műhelybe szidták a Mannolt, mint a fene. Kíváncsiságból rámértek a fagyállóra és b+...
Kauffertől rendszeresen vásárolok, bontatlan minden.
Ha most beleteszem, és télen szétfagy a rendszer, na akkor kapok hülyét!
Másrészt, ha egy fagyállóból kispórolják az etilén-glikolt, akkor a hozzá való egyéb adalékot is. ( feltételezés)
Ezen a vonalon gondolkodva a motorolajból, váltóolajból is. Feltételezés ez is.
-
Gyöször
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Synology routerek
- Spórolós topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- Milyen routert?
- YouTube
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Dragon Age: Origins
- További aktív témák...