Új hozzászólás Aktív témák
-
simonjoe
senior tag
válasz TommyY2 #49951 üzenetére
Ne kérdezd, mert nem tudom. Kereskedőtől hozta haza a feleségem, majd ment szervizbe átvizsgálásra, ott cserélték egyéb mással is. Csere után azt mondta a nejem, h teljesen más lett az autó kormányozhatósága, stabilitása mint előtte. Hogy ez egy női megállapítás szerint mit jelent nemtom . A lényeg, h xar volt és cserélni kellett.
Joe
-
dethroner
veterán
Tegnap láttam egy suzuki corolla-t. Parkolóból állt ki, a kereszteződésig csak a vellanymotor vitte, olyan csendben suhant, mint egy bicaj
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
BBke
tag
válasz AMD Power #49959 üzenetére
Még bonyolultabb rendszer, még több hibalehetőséggel... Az 1.4 turbós motorokkal is van baj, a turbó hibája miatt. Ha gariba akarod csináltatni, akkor 2 hétig nem lesz autód. Hogy miért? Kiszerelik a turbót, elküldik Esztergomba bevizsgálásra. Ha anyag hiba miatt hibásodott meg, akkor gariba cserélik. Ha nem, akkor 450 ezer a turbó ára, erre jön még a munkadíj és az olajcsere, cirka 500 ezer lesz a végösszeg. És igazából azt mondanak amit akarnak...
[ Szerkesztve ]
-
beef
őstag
válasz AMD Power #49959 üzenetére
Hát igen, a kicsikben (Swift, Ignis) első körben 12V 3.6Ah, amit most megnöveltek 10Ah. Ez utóbbi esetleg már ér is valamit. A nagyobbaknál (Vitara, S) 48V 8Ah.
Kíváncsi lennék, hogy a valóságban a kicsiknél milyen előny látszik. Erről semmilyen tesztet nem láttam. Tehát a K12C - K12D motor használat közben összehasonlítva.
Bár igazából mindegy, mert venni már úgy is csak az utóbbit lehet. -
SirKero
őstag
Erre a turbó hibára én is kíváncsi vagyok. Eddig nem hallottam róla hogy bárkinek is gondja lett volna vele. Azért már pár ezer darab szaladgál belőle
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
csiga8
senior tag
Lehet rossz kontrukció a turbó, nem tudom, még nem hallottam róla. Figyelni fogom.
Azt tudom mivel tudod megölni a turbót.
1., Indítás után hagyni kell pár másodpercig alapjáraton a motort, ( 6-8) nem nyúlunk a gázhoz, hogy az olaj odaérjen a turbóhoz is, ne szárazon, félszárazon fusson a turbó tengelye
2., A longlife csereperiódussal. Az olajból előszőr mindig az adalék kopik ki. Régebben a kén és foszfor ( SAPS, azaz szulfáthamu ) adalék többszöröse volt a mostaninak. Ezek a kopás ( főleg indítás-leállítás) miatt voltak felelősek, de a kipufogáz utókezeő rendszert eltömítik, ezért próbálják más adalékkal pótolni, több-kevesebb sikerrel...
3., Rossz minőségű olaj, bár ma már szinte minden olaj képes a turbó okozta terhelésnek megfelelni, de azért van jobb-rosszabb választás
4., Ha VTG a turbó ( variálja a lapátszöget) időnként (100 km-ént minimum ) szándékosan picit mehuzatod a motort magasabb fordulatokon és nagyobb terhelésen, ugyanis akkor fog változni a lapátszög, nem fog letapadni. (Értelemszerűen üzemmemelegen)
5., Tartós autópálya után legalább két perc alapjárat. Normál terhelés esetén ( városi-elővárosi használat) a turbó kb 350 C fokos, egy autópályás rész után meg 600-650 C fok körüli.
A turbót az olaj hűti, ha leállítod, nem hül vissza, akkor az ott lévő olaj megég. Nem túl szerencsés, ha a csúszó felületen megégett koksz marad, mert rosszabb lesz a siklási tulajdonság, idővel pedig eltömi az olajjáratot...6., Indítás után egyből nagy terheléssel használjuk az autót. Nem melegedett még át, nagyobbak az illesztési hézagok, a kenés sem jó még... ( mondjuk ezzel nem csak a turbót, hanem a motort is megölöd elég hamarl)
A Kia Ceed-nél tán a turbóhoz vezető olajcsőben szűrő van. Azt rendszeresen elfelejtik cserélni, ( szar helyen van, nehéz hozzáférni) ami ugye baj, mert ha az eltömődik, jön a turbó halál.... ( Egyébként még a Ceed-nél is teljesen normális, hogy 300-350 K után is a gyári turbó van fenn)
-
beef
őstag
válasz [CS]Blade2 #49965 üzenetére
Hát városban, dugóban, járó motornál bármennyi is lehet a fogyasztásod, szóval ott nem nehéz
Úgy tudom máshol nem is segít. Normál üzemben gyorsításkor (nem induláskor) bekapcsol egyáltalán?[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
-
BBke
tag
válasz csiga8 #49966 üzenetére
Sajnos ezzel sokan nincsennek tisztában. A turbós motorok nagyon érzékenyek az olaj minőségére. Ezért van a Suzukinál az 1.0 T és az 1.4 T motoroknál a 10.000 km-es olajcsere periódus.
Engem a szakszerviz le akart beszélni az 1.6-os Vitara 10.000 km (6 hónap alatt) utáni olajcserèről. Én lecseréltettem. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz csiga8 #49966 üzenetére
Akkor kiegészítés ha nem haragszol:
7. Start-Stop rendszer, ugyanis a Suzuki, Opel, Hyundai, Kia még a dízelben is raoltja a villanyt a vörösen izzó turbóra...8. Vizes turbonal érdemes a hutovizet is időben cserélni, mert nem csak az olaj hűti...
9. A felhasználói tudatlanság, ugyanis a BoosterJet motorok 1500-as főtengely fordulattal már max nyomaték körül vannak és ez tart a pirosig, tehát olyan nincsen h nem tölt, ha nem tölt nem kap levegőt sem a motor, ezek már nem IFA turbók, h alul luk legyen (ami már akkor is baromság volt amikor kitalálták)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
válasz 2ozzmexy #49975 üzenetére
Gépkönyvben le van írva, hogy ha nem hűtöd nagy menés után, akkor nincs gari? Én td subaru gépkönyvét átlapozva csak annyit találtam, hogy ajánlott utána járatni. Arról egy szó se volt, hogy ha ezt nem teszed, akkor ugrik a gari. Szóval ez így nem szabályos, szerintem.
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
tboldi
nagyúr
válasz zsolti1 #49979 üzenetére
Tudom, jelen esetben nem túl releváns, de nekem "csak" ~200k-be került a villanyoszloppal való találkozásom. Casco nincs, önerőből finanszíroztam, mivel én voltam figyelmetlen, és nem volt más résztvevő.
kiindulás -> ideiglenes ezüst ajtó 50-ért -> jobb állapotú piros ajtó 70-ért -> lökhárító meghegesztése, az ajtó tetejének átfényezése és az ezüstről a spoiler átszerelése 85-értszerk.: Ja, meg még kb. 40k Ft, mert mindkét ajtó üvegét le kellett fóliáztatnom.
[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
"Normál üzemben gyorsításkor (nem induláskor) bekapcsol egyáltalán?"
Nem mindig. Pl. ha kicsi a "bohóc" akksi töltöttsége akkor nem, és még sok minden mástól is függ. Magas töltöttség mellett gyakrabban bekapcsol. Ez olyan hülye gyerekeknek való, mert nyomni kell a gázt, hogy legyen töltöttség. A jó oldala ha nyomod neki városban akkor nem hirtelen ugrik a fogyasztás.
A turbó témához még annyit. Vegyünk egy női tulajdonost aki nem műszaki, és a start/stop be van kapcsolva.
130km/h tempó után simán lekapcsolja a motort. Ez ilyen, és erre is kell hogy érvényes legyen a garancia, mert nem kibújási alap a "nem rendeltetésszerű használat". Ha CPU ilyen bután van programozva akkor az a Suzuki baja. Simán beperelném őket ha elzavarnak. A programozó hibázott, akkor fizessen a Suzuki.[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz [CS]Blade2 #49984 üzenetére
Soha nem az ülés alatti aksi indít, az csak a gyorsításba segít. Start stop nálunk mindig ki van kapcsolva, hibrid része ettől független.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
[CS]Blade2
addikt
válasz dethroner #49985 üzenetére
Ahol én olvastam róla, ott azt írta, hogy fékezésnél visszatölt a rendes akkuba és a li-ion-ba az ülés alá, majd valami 10km/h-nál lekapcsolja a start-stop a benya motort. Egyébként a fogyasztókat látja el az ISG, tehermentesíti a generátort. Van egy normál önindító is, hidegen az indítja a benyamotort.
Amikor leállította magát a startstop-al, az ISG generátor indítja meg az autót 0-ról.
Swift 12V-os rendszerre nem írta, hogy később tudna segíteni a hajtásban a benya motornak. Elvileg csak annyival segít, hogy ellátja a fogyasztókat, ezzel tehermentesíti a motort. -
ncc1701
veterán
válasz dethroner #49968 üzenetére
Az 1 éves, 27e km-t futott autóm nyöszörgő hátsó futóművét is pont ott szarták le, ahol volt. Nem kell hanyattesni a garitól, ha nagyon nagy kedved, és sok időd van, lehet pereskedni. Szerelő span tudna mesélni dolgokat, sokan nem tehetik meg, h éveket pereskedjenek, mert az autó munkaeszköz, ezért az első ilyen esettől kezdve már nem is visznek márkaszervízbe kocsit. Mert a maaszek olcsóbban tud karbantartani, folyadékokat cserélni. Mondjuk fele áron. Amit itt megspórolsz, abból évek alatt összejön egy elég szép pénz az esetleges javításokra.
-
dellfanboy
senior tag
nem tudom ez egy limitalt szeria, vagy vki audi szeretne lenni? [link]
[ Szerkesztve ]
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
dethroner
veterán
válasz [CS]Blade2 #49986 üzenetére
Fékezés csak az ülés akatti aksit tölti. Ha jár a motor, akkor mint minden normális esetben, az indítóaksi töltődik. Az ülés alatti aksi csak a gyorsításokba segít, semmi másra nem jó. Minden villany fogyasztó a normál aksit terheli. Ha kinyomod a start stop rendszert ( mi soha nem használjuk), akkor nem áll le a benzinmotor . Amúgy igen, ha lépésben gurulsz leáll, ha ácsorogsz leáll. Nem érdekli hogy te épp maxon pörgeted a klímát, vagy hogy alig mentél pár percet jéghideg motorral, ő akkor is leállítja, dögöljön meg minden, de akkor is megspórol 1cl benzint. Na hát nálam nem fog
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz bigdigit #49989 üzenetére
Pár napig használtuk, kíváncsiságból. Aztán amikor éjjel ment a fűtés, az összes lámpa, zene meg mit tudom én hogy még mi minden, simán leoltotta a motort, az összes fogyasztó meg szipkáza a normál aksit. Nyáron ugyanezt eljátszotta klímahasználat közben. Na akkor mondtam azt hogy te itt többé nem fogsz működni.
A start stop megállás utáni indítás, ami a csendesebb, na az megy a kicsi aksiról. Mi den más a normál aksiról.
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
válasz dellfanboy #49990 üzenetére
Volt egy olyan széria, hogy Vitara S, gondolom innen a "poén"
Szerintem ez az, annak volt ilyen hűtőrácsa„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
dnelb
veterán
válasz dellfanboy #49990 üzenetére
az nem gyári paket ott, nincs ott semmi alapból. Ez egy ebayes S line embléma..
-
válasz dellfanboy #49994 üzenetére
Ja, nyilván az S betű nem volt rajta, az tisztán látszik, hogy Audis. Erre céloztam a poén résszel, csak nem volt egyértelmű.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
dethroner
veterán
válasz bigdigit #49998 üzenetére
Csak a start stop, vagyis a leállítás, indítás nem biztos hogy a normál ólomsavas aksiról történik, de ezt egy multiméterrel ki lehet mérni. Ha nem megy közben más fogyasztó, és a kicsi aksi indít, akkor nem okoz gondot.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
BBke
tag
válasz 2ozzmexy #49977 üzenetére
Nem olvastam, egy ismerős autója produkálja ezt a hibát. A csörgést hallottam. Egyből mondtam neki, hogy ez a turbó. Suzuki szerviz is megerősítette ebben. Mondták neki, hogy ne használja... karácsony elött. Január 4-én nyit a szerviz. Viszont az autóra szüksége van. Gondolom Te nem autószerelő vagy... velem ellentétben.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Dying Light 2
- AMD Ryzen 7 / 5 2***(X) "Pinnacle Ridge" (AM4)
- Milyen TV-t vegyek?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Politika
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kétféle tájolással munkára fogható, ITX-es ház jött a Sharkoontól
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- MILC felhasználók szakmai topikja
- További aktív témák...