Új hozzászólás Aktív témák
-
SirKero
őstag
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Tom1939 #49500 üzenetére
Zuglóból nézd meg őket: [link] az ára baráti mindkét szerviznek, a munkájukról nem tudok nyilatkozni, Gusztávék vannak még közel hozzád a XVI. kerületben, ők sem drágák, egy olajcserére tedd őket próbára és kiderül. Ha abból indulsz ki hogy az "olajcsere csomag" (4L olaj+olajszűrő+pollenszűrő+légszűrő) is 15-20k között mozog, akkor ehhez még egy 10k-s munkadíjat hozzácsapva ütik a szervizfüzetet és teljes inspekciót csinálnak egy óra alatt, akkor nem is olyan rossz árazás ez... a sima Bosch Service sem dolgozik olcsóbban óránként. Vagy menj be az Avalonba.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
őstag
válasz 2ozzmexy #49503 üzenetére
Köszi az infót, a linken lévőt lehet hogy megpróbálom. Gusztávot ismerem, ott vettem az autót, értékesítőmtől vennék még autót, szervizüknek viszont a közelébe se mennék (olajcsere eset csak leeresztett olajjal, plusz saját tapasztalat általuk beszerelt mikró kapcsoló hibánál nulla segítőkészség pedig fizetősen akartam nem ingyen).
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Tom1939 #49506 üzenetére
Ismerősöm jár hozzájuk, neki sosem volt panasza rájuk... Bár szerintem szerelője is válogatja ezt, mert ahova én járok ott is van egy olyan fickó h egy rozsdás biciklit nem bíznék rá, de aki az enyémet csinálja azzal mindig jókat viccelődünk és korrektül meg is csinálja, legutóbb szóltam hogy mérjen már rá a fagyállóra, erre ment a refaktométerért. Amikor szóltam a hátsó középső biztonsági öv szenzora miatt már kaptuk is szét a hátsó üléssort, mértük a szenzort, hozott másikat próbáljuk ki azzal stb.
@KubanitoS: pótkeréktartóba nézz bele és a Splash-nek volt valami ajtó beázása is... Valaki vett nemrég a feleségének Splash-t, olvass vissza picit. Ugyebár a térded is hajlik, tehát az alját nagyon nézd meg.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
simonjoe
senior tag
válasz KubanitoS #49498 üzenetére
Fogsz találni ennyiért ha kitartó vagy! Egy hónapja vettünk a nejemnek egy Splash-t. Több mint három hónap kitartó keresés eredménye, 1,6 milla volt. Igazolhatóan 65k futással. Kívül - belül rendben van. Márkaszervizben volt 120eHUF-os kiadás még. Minden folyadék, gyertyák, szűrők, szíjak cseréje. Két hátsó munkahenger, fékcső. Két első stabilizátor rúd, toronycsapágyak, ezek szilentjeit is cserélték, és még a két első teleszkóp porvédőit. Vettem még új akkut bele és így már rendben van. Tavaszra terveztem a teljes alváz és üregvédelmet.
És mit kaptunk 1,6 millióért?
6 légzsák, ESP, ülés és tükörfűtés, alufelni, ködlámpa, pár hónapos, szinte új Goodyear Vector négyévszakos papucsokkal.
Egy teljesen korrekt és szerethető kis autót, a nejem imádja. Nekem meg ez a legfontosabb! Én csak a színével nem vagyok kibékülve, (libafos zöld) Zasszony szerint ez almazöld, szerintem meg a jó alma az piros.
Szóval kitartást, meg lesz az ha nagyon akarod!!!!Joe
-
tm5
tag
válasz 2ozzmexy #49499 üzenetére
A SCross előtt egy Corollám volt, aminek 1. gazdája voltam és 12 éves koráig (tehát végig amíg enyém volt) a márkaszervízbe hordtam szervizeltetni. Ott tudták, hogy 2 évente cserélni kell a fékolajat, mindíg pontosan szóltak, hogy mennyi van még a fékeken, illetve járt hozzá egy 1 éves assistance, ami azért adott némi nyugalmat. Nem volt gond, hogy nem kp-val akaork fizetni, mert nem vállalkozó vagyok, hanem egy sima aklalmazott. Első szóra írták az átutalásos számlát.
Na a Suzukinál, első évben közelharcot kellett vívnom, hogy a megfelelő olajat öntsék bele, mer' hát ők a 0-20-at szokták, fékolajcserét külön kérnem kellett, mert ők nem szokták. A féknél meg le kellett szedetnem a kereket, hogy nézzenek már be rendesen, mert 1000km-rel a szervíz után éreztem, hogy 0-ra kopott. Illetve nézegette a szerelőgyerek a szervízen, de hát ő nem tudja megmondani, hogy ez még meddig jó?!
Számlázásnál a tulajtól kellett engedélyt kérnem, hogy utalhassak, mert az magánszemélynek nem jár, csak vállalkozóknak.
No én erre mondom azt, hogy talán nem csak a reklámot kéne tolni , hanem úgy is kellene hozzáállni.
Jah, és egy fillérrel nem érzem olcsóbbnak a szervízdíjakat a Toyotához képest. -
2ozzmexy
aktív tag
Én mindig kártyával fizetek, sosem szokott szajhuzas lenni belőle, azért mégis 2020-at írunk könyörgöm...
A legalja az pont a Toyota volt, amikor 2001-ben vettem a Corollat közölték h csak kp, na ott tanultak egy nagy szép hosszú káromkodást... Majd a 4M-s vételárat vegyem le a számláról, hát persze, akkor engednek 100-at a kiirt árból mert én nem maffia vezér vagyok hogy a padláson dohosodjanak a 20ezresek, a "kockafej" meg nem ad ki annyit, be kell menni a bank fiókba, időpontra és az sincs ingyen. Ahol a Vitarat vettem, ott 3M fölött nem vehetnek át kp-t, szóval nem lehetetlen ez, csak nem akarják.
Ha a szervizes ránézésre nem tudja hány mm van a betéten, akkor menjen kapálni, a karbantartási ütemterv pedig leirja mit mikor kell cserélni, azt be kellene tartani, csak mint mondtam ki van nekik adva h amit nem muszáj azt ne cserélje, így spórolnak..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Gyöször
senior tag
Ezt valahogy leírnád, hogy volt ez, hogy ezres átnézős szervízkor te érezted, hogy nullára kopott a fék? Úgy érted, hogy nem kopott látványosan :-) vagy pedig ezer km ig rajta felejtetted a lábad a féken és elkopott vasig?
Nálam a szervíz kiállította a számlát, elmentem a pénztárba ott az első kérdésük az volt, hogy kp vagy kártya.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
tm5
tag
válasz Gyöször #49515 üzenetére
45k-s szervíznél kértem, hogy nézze meg, hogy milyen a fék. Megnézte, nem tudta megmondani, hogy mennyi van még rajta. 46 k-nál hangja volt ezért vittem vissza.
Ez a kártya dolog meg úgy tűnik, hogy minden más szervízben mehet, csak ott nem ahol én vettem az autót. Igen, még 2020-ban sem.
-
xmad
őstag
válasz dethroner #49525 üzenetére
Persze en kértem.. kb a 12.-ik szerviz volt aki nem azt mondta egyből hogy ez ilyen.. hanem ismerik a jelenseget. Alapvetően nem csak a kuplung a szar.. több olyan esettel is találkoztak ahol a csúszótengely ( amin a kinyomó csúszik) kopik meg.. csak váltóházzal együtt lehet cserelni. De azokban az autókban 50-60 ezer km volt. Nálam a csúszótengelynek nem volt baja, ránézésre a kuplungon se látszott semmi.. de valami mégis szar volt. Kuplung szett csere meg váltóházat is cseréltek biztos ami biztos.. így most olyan mint amikor elhoztam a szalonból.
ismerek egy srácot neki másodjára a szervíz ( egy másik szervíz)nem ezt a valeo-t raktba be hanem a Splashnek az Exedy szettjét, azzal állitólag megoldódik a gond. De tartom a kapcsolatot a sráccal 10-20 ezer km múlva megosztja a tapasztalatát.
[ Szerkesztve ]
-
-
tboldi
nagyúr
Egyébként a Hondáknál is előfordul enyhe rángatás csúsztatáskor, de leginkább csak akkor jellemző, ha sokat van nyektetve városban. Ha megyünk velük egy nagyobb karikát (>20 km) mondjuk országúton, ahol nem nagyon kell váltogatni, akkor elmúlik, és ha újfent sokat városozunk az autóval, akkor előbb-utóbb ismét előjön. De ez nem probléma, egyszerűen csak ilyen.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz dethroner #49535 üzenetére
De miért? A kuplung mozgó és kopóalkatrész, a felhasználás módja szerint folyamatosan változik mindene. Wannabe autószerelőként gondolkodva nem látok ebben semmi kivetnivalót.
A WagonR-ben meg "rúg" egyet a tányérrugó felengedéskor, amíg még teljesen hideg, aztán az első km után elmúlik. Újkora óta csinálja, még a gyári kuplung van benne 187k km-rel, valószínűleg a tányérrugó sajátossága.
[ Szerkesztve ]
-
beef
őstag
-
xmad
őstag
Persze ez ilyen. Hagyjuk már 🤣 ha ez ilyen akkor az új kuplunggal is ilyennek kéne lennie, meg újkorában is ilyennek kellett volna lennie.. sőt minden másban is ilyennek kéne lennie.. volt pár autóm több màrka. Egyikben sem volt soha semmi gond a kuplunggal. Szóval a rángatás az nem.. nem ilyen
-
tboldi
nagyúr
Van egy teóriám, ami vagy igaz, vagy nem, nincs max. páréves Swiftem, amit szétszedhetnék bizonyításképpen, úgyhogy megint csak a wannabe autószerelő gondolkodásmódra tudok támaszkodni. Erre jutottam:
Kopás (legfőképp a csúsztatás) közben nyilvánvalóan kopadék, jelen esetben por keletkezik. A váltó harangja és a motor forgattyúsháza között szokott is lenni valamilyen nyílás, rés, amin távozhat, de meglehet, hogy valamilyen oknál vagy okoknál fogva nem tud rendesen tisztulni (talán nem elég nagy a fordulatszám, azzal együtt a centrifugális erő?). A bennmaradt apró szemcsék miatt viszont nem tud rendesen tapadni a lendkerékhez a kuplungtárcsa, ezért nem várt apró megcsúszások fordulhatnak elő közöttük, az erőátvitel darabossá válhat, amit a kedves user rángatásnak él meg.
Természetesen a vadonatúj kuplunggal megoldódik a probléma, mert az még teljesen tiszta (és feltételezem, a szerviznek van annyi esze, hogy a nem cserélendő alkatrészeket is lefújják legalább féktisztítóval), de idővel eljuthat ugyanerre a pontra, ahogy az is kopik.
A más márkájú szettre való csere meg azért oldhatja meg végleg, mert a tárcsák kopórétegében bizonyára van összetételbeli különbség. Ahogy a fékbetétek között is van olyan, ami jobban porol, és van olyan, ami kevésbé.szerk.: Vagy túlgondoltam, és egyszerűen csak elgyengülnek a rugók a kuplungtárcsán.
Az új és/vagy más márkájú tárcsán az is lehet erősebb.[ Szerkesztve ]
-
xmad
őstag
válasz tboldi #49541 üzenetére
jó ötlet, de nem így van. ugyanis szinte semmi por nem volt a harangban.
autodata említi ezt a hibát. hidegen rángat melegen nem. autodata a lendkereket nevezi meg hibás alkatrésznek. talán az lehet hogy az gyenge minőségü és ezért megy tönkre a kuplung.
módosított lendkereket ír megoldásnak. csak éppen a suzuki se módosított lendkereket se kuplungot nem adott még ki[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
laca891
aktív tag
válasz csaba1203 #49545 üzenetére
Én rögtön észrevettem, hogy a kuplung nem 100%-os. Lámpáknál sikerült egy párszor "lefullasztani". Aztán a nagyobb gázadással megoldódik a helyzet, csak hát akkor jobban kopik a kuplungtárcsa.
Meg főleg emelkedőn a kézifékes elindulásnál kell nagyon figyelni. Olyankor rádió elnémít és úgy indulok, hogy hallja a motor hangját.
[ Szerkesztve ]
Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!