Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz 2ozzmexy #48535 üzenetére

    Most kezdem visszaolvasni a topic-ot meg úgy néz ki, hogy Swift lesz a következő autó. Vagy tök új, vagy max. 2017-es. Még variálok, nem tudom, hogy mennyi az extra költsége az újnak, mennyibe kerül a márkaszervíz, stb.

    Rögtön erről a guminyomás-os válaszodról lenne egy keresztkérdésem: Én minden cserénél úgy teszem vissza a gumikat, hogy ami tavaly elől volt, az idén a két hátsó. Így kopik egyformán a szett. Akkor ezt ezek a jeladók nem tudják :F Ha nem tudják, akkor mi van, ha nem találja meg minden 2. évben soha a jelet? Akkor világít, visít, nem felel meg műszakin, vagy nem kötelező, hogy üzemeljen? Mi van, ha az egyik szettben egyáltalán nem lenne?

  • [CS]Blade2

    addikt

    "*Az Ignis és a Swift modellekhez a motort, a váltószerkezetet és a hibrid rendszert illetően összesen 3+7 év garanciát vállal a Suzuki: az autó többi részére vonatkozó általános 3 év jótállás felett tehát további 7 év extra garancia jár ezekre a kulcsfontosságú elemekre. Az általános garancia 3 évig (vagy 100 000 km-ig) érvényes, a kiegészítő Hybrid Pro (motor, váltószerkezet, hibrid rendszer) garanciaajánlat +7 évig (vagy 200 000 km-ig) érvényes."

    Ha élni akar valaki ezzel a +7 évvel, akkor márkaszervízbe kell hordani a gépet 3 év után is?

    Hány szerviz van, ha évente olyan 7200km-t megyek?
    0km-en átnézik gondolom. 1000km után átnézik, hogy jól lett-e összerakva, nem folyik az olaj, stb.?
    Utána 12 hónapra viszem 7200-nál, 24 hónapra 15000 körül, és 36 hónapra 22000 körül, aztán ennyi?
    Szóval, ha nincs gond, akkor 5x kell vinni, és abból elvileg 3 fizetős buli?

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz SyMbioTe #48623 üzenetére

    És akkor gondolom 3 év után nem csak a motort, váltót nézik át, hanem ugyanúgy mindent, és akkor féket is márkaszervízbe kellene cseréltetni, hogy egy esetleges motor vagy váltó hiba esetén nehogy belekössenek, hogy nem hoztad 4 évnél, 5évnél, stb.
    Akkor nem sokkal jobb, mint a rozsdára a 12 év, mert ahhoz meg állítólag rendes lyuk kell, hogy legyen.

  • [CS]Blade2

    addikt

    2017 óta a GL-es CD lejátszó és/vagy a GL+ érintőképernyős cucc játszik USB-ről MP3-at? Vagy az USB port csak telefontöltésre, stb. és a CD-s csak CD-ről, a másik BT-on keresztül, stb.?

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz dethroner #48660 üzenetére

    [link] Ez alapján van egy USB gomb, és játszik, de aszem csak 4GB alatti pendrive-ot ír.
    A vészfékes ökörséget ki lehet kapcsolni, az nagyon jó.

    Ha valakinek kellene a GL és GL+ közti kül. Swift esetén: (2020):
    A plusz:
    185/55R16 könnyűfém keréktárcsa
    Távosági fényszóró asszisztens
    Ködlámpa elöl
    Sötétített hátsó ablakok
    Sötétített hátsó szélvédő
    Forgalmi jelzések felismerése (táblafelismerő)
    Távirányítós központi zár vészvillogó-visszajelzéssel
    Okostelefon kapcs. Érintőképernyő + BT + DAB
    Tolatókamera
    Ülésfűtés az első 2 ülésen
    Kombinált érzékelős vészfékasszisztens (DSBS)
    Sávelhagyás figyelmeztetés
    Sávtartás figyelmeztetés
    Holttérfigyelés (BSM) / Hátsó keresztirányú forgalom figyelmeztetés (RCTA)
    Parkolóradar Hátul x 4 szenzor

    Nekem a 16-os felni inkább hátrány, a sötétített ablak sem kellene, a telefont sem akarok rákapcsolni, azt mp3-at meg a másik is viszi, az érzékelős bizbaszokat kikapcsolnám örökre, és rövid utakra talán az ülésfűtés sem érne sokat.
    Tolatókamera a parkolóradarral nem rossz dolog. Az legalább segít vigyázni a vasra, nem az elpusztításán dolgozik, mint a vészfékasszisztens.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz mefistofeles #48663 üzenetére

    Főleg, hogy GL-al még ki is látsz tisztán, rendesen. Meg aztán marha rövid is a gép. Néztem MK3-as Focus-okat sötétített ablakokkal. Oda már tesztekben is írják, hogy nem jön rosszul, mert hátra nem a legtutibb a kilátás.
    Tegnapelőtt meg egy Lamborghini Huracan-al fordult meg egy csávó előttem, vagy 2-3 percig tartott egy Y. Két postaláda csík van hátul a géphez képest magasan, egyébként a két tükörből tudsz dolgozni. Amíg szarakodott, elhúzott mögötte egy Tranzit, azonnal megállt. Elvileg ezekben kellene, hogy legyen kamera meg istenf...a. Egyébként egy parkoló felé fordult csak be, és onnan akart visszatolni az útra.

    Gab.68: Annyira rövideket is megyek, hogy 1km, megáll, 1km. (akku visszatöltés sem egyértelmű néha) A mostanihoz is van, igaz külső megoldás, nem gyári, és nem használom. Mondjuk a felsoroltak között valszeg a 2. értelmes dolog, normál használatnál jól jöhet.
    A 16-os felni meg jól néz ki. A többi gondolom filléres tétel, igazából ezek teszik ki az 500.000Ft-os felárat az érintőképernyővel.
    Egyedileg azért jobban testre lehetne szabni. Pár kacat helyett inkább a GLX-ből 1-2 tétel a GL-be. :))

    [ Szerkesztve ]

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz mefistofeles #48666 üzenetére

    Én sem, de kívülről nem tűnt úgy, mintha pontosan tudná, hogy mi folyik mögötte. Majdnem fekszel, úgy nehéz is lenne fordulgatni.
    Countach-ra és Diablo-ra mondták annó, hogy azzal így kell Malibu Beach-en:

    Mondjuk ezekbe kb. a klíma volt a full extra.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz ncc1701 #48678 üzenetére

    és pendrive méretről van valami tapasztalat? 4GB-s partícióra kell formázni FAT16/32-re, vagy megeszi a nagyobbakat? 8-16 legalább. A könyv szerint USB 1.1/2.0. Elvileg a 3.0-snak visszafele kompatibilisnek kellene lennie technikailag.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz SyMbioTe #48680 üzenetére

    Nem használok okostelefont, mert úgy döntöttem, amikor bejöttek, hogy ebből én nem kérek, így nincs mit csatlakoztatni hozzá. Azért meg nem sok értelme lenne töltögetni egyet, hogy onnan játszassam a zenét. Rádiót sem hallgatok soha. Ellenben arról sem lehetett volna szó, ha csak CD-ről vinné az MP3-at. Akkor mindenképp meg kellett volna mókolni egy külső egységgel, hogy vigye, vagy akkor mindenképp a GL+.
    Ha GL+t veszek végül, akkor nekem az csak dísz lesz. Jobban néz ki, mint a CD-s rádió. A digi klíma vezérlőpaneljével néz ki a legjobban a műszerfal.
    Egyébként klíma kérdésben is egyedi eset vagyok. A mostani vas is klímás, de döglött benne, mert én sem szeretem, és ált. az utasaim sem. Nekem zavarja a szemem. Egy plusz teher lesz életben tartani. Az előzőét nem sikerült.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz mefistofeles #48682 üzenetére

    Digi klíma már GLX.
    Ha bejön egy jó használt ajánlat az utolsó generációból, akkor bármikor. Múltkor volt egy 7km-re innen 3 millióért, a végén már 2,8-ért, de akkor még azt sem tudtam, hogy Swift legyen-e, és lemaradtam róla, meg sem tudtam nézni élőben. Mondjuk 85.000km volt egy 2018/8-as példányban. GL+, de volt benne Navi is, és 2 szezonos nyári gumi, 1 szezonos téli gumi. Elvileg autópályán ingáztak vele. 5 vagy 6x márkaszervízelt, még fél év garis.
    Még talonban van, hogy végül Honda Jazz lesz, mert az lett volna az eredeti elképzelés.
    Jövő hónapban viszem a meglevő Focus mk1-est műszakira, és onnantól maximum 2 éven belül, mert a meglevő eszi az olajat, megy a harc a rozsda ellen, meg a korából fakadóan sok alkatrésze mostanság adja be a kulcsot. Még nemrég kapott egy új kuplungot, váltóolajat, de már nem akarok 100K-kat rálocsolni egy max. 300-400K-t érő gépre.
    A használt piac nekem nagyon lutrinak tűnik, zsákbamacskának, így az eredeti Focus mk3, Jazz, Civic vonalról eljutottam oda, hogy ránéztem, hogy mit tudnék újonnan megvenni, így bekerült a Sandero, Swift, és a kifutó 1.5-ös Yaris.
    Ezekből kiesett a Sandero a 3 henger miatt. A használt Focus a fogyasztása és az ára miatt, mert azt csak 1.6 ti-VCT-vel vettem volna.
    Összességében a legjobban hozzám a 2015-2020-as Honda Jazz passzolna, azokat még nézegetem, mert +110 liter a csomagtartó, és a variálhatóságával még inkább passzolna. Ellenben olyanok vannak, hogy vagy sárga, vagy horpadt valahol, vagy 120.000-t már lefutott, vagy valszeg tekert órás 3000km/3év-alatt, de legalább külföldről behozott, és még túl is van árazva. 3,5 egy 4 éves. A Swift-nél egy kis kompromisszumot kell kötnöm csomagtartó szempontból. Cserébe kb. 1 literrel kevesebbet fogyaszt.

    A 16-os felnihez egy komolyabb gyártó gumija 30-35K, és olyan út vezet a melóhelyemre, hogy valszeg én is elég hamar le fogok mondani erről.
    Én eddig mindig otthon cseréltem a kereket. A Focus-hoz is két szett felnim van. A GL-hez még vennem kellene egy 15-ös alu szettet, a GL+-hoz meg akkor egy szett lemez felni szettet. (már, ha nyári gumival tudnám venni, mert az ciki lenne, ha a téli lenne alu-n 16-osba.)
    Nem tudom, hogy TMPS-es szenzor témába hogy állsz ismeretekbe, mert az is elég sz..oka, a napokban volt itt róla szó. 10-15K/db, 8 felnihez 8 kell, és képes elpusztulni a gumi élettartama előtt is, nekem tuti, hogy guminként 2 fog kelleni.
    Szóval felni+gumi témából itt már felni+gumi+szenzor téma van, és a szenzor is komoly tétel.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz mefistofeles #48684 üzenetére

    Én hosszú távra tervezek vele, annyira, amennyire nem is látok előre, szóval szintén zenész :DDD . Számolgattam olyan költségeket, benzint, stb. A Jazz sem vészes. Szívó benzin, nem közvetlen befecskendezés. 6 liter körül eszik. Amivel többe kerül az alkatrész, annyival talán többet is bír, csak ugye újat a használttal hasonlítom. Az új Jazz felejtős, horror áron van.
    Konkrétan én 16 évre számoltam előre. Egy 2016-os Jazz-t, és felszoroztam évben 16-ra, valamint két használt 1 generációval idősebbet. 10,6 millióra jött ki, az új GL+ Swift fehér fényezéssel meg 11,6-ra. Az első években nagy az értékvesztés. 6 évesen már csak 2-2,5 milliót ér, onnantól majdnem egyezik a fenntartása. Ha viszont veszel egy használtat 1,8-ért, meg ráköltesz azonnal egy kicsit, majd 18-20 évesen lelökőd a domboldalról (egy mai 20 éves Swift 100.000Ft), és veszel egy akkori használtat 1,8 + egyebekért, akkor összességében durván ott vagy. 16 év alatt szerintem 1 millió körül van a felár, hogy ezt te kezded meg 0km-esen, 0 naposan, és nem zsákbamacska.
    Új autó vásárlásról, márkaszervízbe hordásról nekem nincs tapasztalatom. Nem is tudom, hogy élni fogok-e a +7 év garival. Én csak 3 évre számoltam casco-t meg márkaszervizt első körben. Látom, hogy húzós a szerviz.
    Ami aggasztó, hogy látom, hogy az újat manapság gariba kell visszahordani, meg beázik, meg egyebek. Sejtettem, hogy évről évre egyre rosszabbak, de ezt nem gondoltam, hogy már itt tartunk. A régi megbízhatóak meg öregednek, az meg azért ázik be, meg áll meg.
    A 2018-as Swift nekem azért lett volna jó, mert tudom, hogy kb mennyit fogok menni, és az a +85.000km belefért volna, és 2,8-ért megspóroltam volna a első két év értékvesztést és márkaszervízt. De utána kérdezve, már ezt a 2 évest is el kellett volna vinni bevizsgálni. Már kopott a két gumiszett, már van 85.000 a futóműben, a kuplungban, motorban. A fékeket elvileg 200km-el előtte márkaszerviz szervizelte, de nem írta, hogy az mit takar. Ennyinél már lehet, hogy kell 4 új fék. A ráncfelvarrás miatt ebbe még nem volt a hybrid rendszer, amivel kb. 0,5 literrel még többet is eszik. Lízing volt még rajta, kicsit bonyolultabb is lett volna megvenni. Árban pedig a végén már 700.000Ft-al volt a többi hirdetett alatt. Hát itt én már rögtön azon gondolkodtam, hogy az autópályán bejáratás nem tett neki jót, vagy valami valami baj van a géppel, és azt közölték az utolsó szervíznél, mert rá 200km-re hirdette meg. 3,2-ért, majd 3-ért, és végül 2,8-ért. Nagyon szabadulni akart tőle. És akkor ez egy 2 éves gép, garanciával, márkaszervizes vezetett szervizkönnyvel.
    Használt 10 éves Jazz-be olyan kopott a kormány, amilyen nekem a Focus1-esbe 30-40 év után sem lenne, és az 1,8 millió. Igaz, típushiba a kormány öregedése ennél, de azért katasztrófa, hogy milyeneket árulnak. Gyári fény. Aztán eleje hátulja lehúzva, hátulja behorpadva. Ja, gyári, a horpadásban tényleg az még a gyári, mert nem javíttatta meg.

    [ Szerkesztve ]

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz KubanitoS #48693 üzenetére

    Erre fele tart a dolog. Annyi, hogy, ha GL+ lesz, akkor is fehérbe gondolkodnék. Kolléga Lancia Delta-ja is hasonló, egész jó valahogy a fehér koszolódás szempontjából. Azt hinné az ember, hogy a fehér a legsz*rabb, azon meglátszik minden.

    16 évre azért terveztem meg előre, hogy lássam, hogy költségbe mit mutat, meg azért, mert jelenleg ma úgy néz ki, hogy megtarthatnám végig. Nem látom, hogy miben nem lenne jó a teljes élettartamán nekem. Ha úgy alakul, akkor pedig olyan állapotban lesz pl. 10 évesen, amilyenbe én tettem. Remélhetőleg 10 év múlva magamtól megvenném használtan. :DDD Ismert előélet... Ha úgy alakul, akkor sokáig letudom a témát.

    Költségbe pedig akárhogy számolok használtakkal, nem jön ki sokkal olcsóbbra. Egy csomó költség ugyanannyi az újnál is, meg a használtnál is. Ha pedig használt, akkor lehetne pl. Focus megint. Arra kiszámoltam, hogy 2 milliót veszít az értékéből, de 4 milliót éget el benzinbe, míg a Suzuki 4 milliót veszít az értékéből, ugyanennyi km-re valami 2.2 milliónyi benzin kell. Tökmindegy, hogy rohasztom vagy elégetem. a Jazz valahol középen van, 3-3.
    Nem az van, hogy 4-ért veszem, egy csomót fogok bukni az értékvesztésén, és még nyeli a benzint is. Mondhatnánk, hogy almát almával, akkor a használtból is a Swift-et nézzem, de használtan nem azt venném. Aszem 211 literes a csomagtartója. Örültség lehet ennyit számolni, de hasznos volt, így tudtam kizárni típusokat, és szűkíteni a kört.

    Ki kell zárnom a Jazz-t, mert használt és ezért zsákbamacska. Ki kellene zárnom, hogy találok egy jó vételt a 2017-2020-as használt Swift-ekből, mert nem adja ki a matek.
    Kompromisszumot kell kötnöm a csomagtartó méretbe, hogy lesz, amit nem fogok tudni szállítani vele, vagy 2x kell fordulni. Ez az egy, ami már előre nem jó, és potenciálisan beleszólhat a nagyon hosszú távon megtartásba.
    [link] Ha ez vatta új lenne, ezen az áron, akkor ezt venném. Ez mondjuk tényleg többe lenne, mert ugyanannyiba kerül, többet fogyaszt, több a teljesítményadó, kicsit drágább lehet az alkatrész, stb. Ez mondjuk a kisautók között talán a legnagyobb. Egyterű, más kategória.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz ncc1701 #48717 üzenetére

    Az igaz, hogy a mostani is néha kicsi, pedig lépcsőshátú Focus mk1-es 2001-es. 490 liter a csomagtartó. Van benne mondjuk egy elb..ot dolog, hogy a szája kicsi hátul is, meg ledöntött üléseknél ott is szűkebb. Így sok dolog van, ami röhögve elférne, ha bele tudnám teleportálni kb. Ehhez képest a Jazz-nek akkora a szája, hogy még mosógépet is bele lehet rakni, mert az ülés vízszintesre dől. A saját kerekéből 5db befér kalaptartóval. A Swift-nek is vagy 20-30cm-vel magasságban nagyobb a szája, mint a Focus-nak.
    A Focus meg olyan elb..ott, hogy a saját 14-es kerekeiből csak 3 fér be a 490 literbe. :DDD

    Szerk.: itt ugrott be, hogy akinek 2017 utáni Swift van, az leírhatná, hogy saját kerekéből mennyi fér be a csomagtartóba.

    Na most, sokszor a Focus-t tele pakoljuk, de ált. max. 1 utassal, szóval Swift esetén játszana helyette az ülések ledöntése. Ebből a szempontból legalább a legoptimálisabban kihasználnám. Ellenben látok olyan cuccokat, amit eddig tudtam vinni, de a Swift-el nem tudnám, valamint, ha van 4 utasom és még csomagok is, akkor gond lehet. Pl. Mindenszentekre a Focus-al 5-en megyünk ki a temetőkbe, és pár nagyobb koszorú, egyebek bent lesz a csomagtartóba. Jelenleg még fogalmam sincs, hogy kivitelezhető-e egy Swift-el ez a mutatvány, és csak annyi, hogy néha hering járatot viszek, vagy nem. 3 183cm-s férfi, két 165cm-s nő, + a rakomány.

    Egyébként kipróbáltam, mert a Focusba már nem ültem hátul vagy 5 éve, hogy beférek-e magam mögé, és igazából abban is beleér a fejem a tetőbe, és kipróbáltam egy 2019-es Swift-be, ott, ha egész a szélére ülök, akkor még jobban beleér a fejem, mert ott ugye elég lekerekített a Swift teteje. Ez mondjuk pl. bátyám baja lenne, én elől fac..án elférek a vezető ülésbe.

    mefistofeles: Az valahogy zsákbamacskának tűnik. Garanciális, de használt, csak-csak át kellene nézetni, a franc tudja, hogy mit csináltak vele. Az egyetlen beragadt előző szériás példány. Nem tudom, hogy mikor hirdették meg, de szerintem már 3 hete is láttam fent. Ha garantált lenne, hogy a 20.000 tényleg 20.000, nem törött, nem egy selejt, amit visszaadtak, stb... akkor tényleg nem lenne rossz. A 0km-es Swift azért sokkal biztosabb, sokkal megnyugtatóbb.

    [ Szerkesztve ]

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz simonjoe #48865 üzenetére

    Én meg sem néztem élőben a használtakat, már a képeken, a szöveggel, papírokkal a legtöbb erősen gyanús. Az a baj, hogy nem csak az 500k-s 20éves kategória gáz, hanem pl. 1-1,5-ért olyat adnak, amit szerintem Japán-ban már műszakin nem engednének át. 2 felett meg a vevőnek is lehessen már igénye, de azok is le vannak harcolva, maximum kívülről még jól néznek ki, de a legtöbbnél látom, hogy azért eleje, hátulja lezúzva, hátulja behorpadva, és ez extra, ez a gyári fény. 1-3 évesek meg majdnem új árban vannak. A kiszemelt valós 85k-t futott 2 éves még éppen csak megérte volna 2,8-ért. Az elment, a 2. legolcsóbb aszem most 3,2. Némelyik külföldi papírral, a szervízkönyv már 1-3 évesen sem tökéletes.

    Az a gond, hogy az árat nem tekerik vissza az órával, így 2 éves már 85k, egy 4 éves 127k, aztán egy 8 éves már csak 65k-120k, egy 10 éves 150k. Ha az elejétől nézed, akkor drága a fiatal, a hátuljától visszafele meg drága az öreg használt.
    Egészen máshogy van az értékvesztés, mint ahogy évjáratonként be vannak árazva.

    Van egy egész csoki (200Ft), 6 év alatt megeszem a felét, és akkor eladásra kínálom: fél csoki 100Ft, ráadásul 6 éves. 100Ft-ért egy fél újat kellene adni-kapni. Egy fél használt 100Ft-ért... akkor azon olyan kuplungnak, féknek, guminak kellene lennie... Ha a használt vétel után ezeket még te veszed meg, akkor két használtnál már ott vagy az úgy árának a 85-90%-ánál.

    [ Szerkesztve ]

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz Chereiose #48868 üzenetére

    Aranyárban simán csinálnak hozzá egy csomó helyen. Nekünk a cég a cégeskocsikhoz mindig olyat hoz, ami méretpontos.
    Méretpontos üléshuzat-ra rákeresel, biztos felhoz egy csomó céget.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz 2ozzmexy #48903 üzenetére

    Én minden szezonban a cserénél lemosom a gumikat, kiszedegetem a kavicsokat, és lemérem a barázdamélységet a két szélén és a közepén, hogy egyformán kopott-e. A kompresszoron Metabo fej van, elég pontos. Goodyear Ultragrip 9-es gumikat használok, most 50%-osak, és 2.2 bar volt bennük végig, sokszor ellenőrzöm, és normális a kopása. A kocsi kézikönyve is 2.2-t ír. 5 személlyel és csomagokkal hátul lehet 3.1-ig aszem. Ezen kívül a gumi gyártója is megad egy intervallumot, hogy maga a termék mit visel el.
    A garázslejárónál alánézve is facán érintkezik a felület az úttal.
    Lehet, hogy bizonyos felállásban a 2.5, 2.7, 2.8 a legoptimálisabb, mert mindenképp azt kell megtalálni, ami se nem lapos, se nem túlfújt.
    Autó típus-gumi típus-rakomány vonalhoz kellene igazítani igazából.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz pigmeus #48936 üzenetére

    1500 alatt talán a V8 ami él valamennyire. Turbós benzines is erőlködik, csak nem érezni, mert fújja a turbó, nyomaték van. Igazából itt mindig az a kérdés, hogy mit akarsz csinálni? A fogyasztást lecsökkenteni, vagy kímélni a motort. Én 3000-nél szoktam elváltogatni a Focus1-est, de néha kap 5000-5500-at is, aztán helyből rögtön 2-t váltok egymás után. A minimum fordulat amivel megyek 1500-1800.
    Ha hamarabb elváltogatod, akkor csökken a fogyasztás, cserébe alig van lóerő, erőlködik a motor, lerakodások lesznek, nem mossa úgy a benzin, és, ha nagyon sokáig csinálod, akkor még el is tunyul a lerakodásokkal együtt, és, ha mégis valamikor végig pörgetned, nem fogja leadni azt, amit egy fin**tott, de még nem kopott verzió.

    Kis szívó motor esetén könnyű megtalálni az optimális értéket, mert ott érzed, hogy erőlködik, érzed, hogy bizonyos fordulatnál megkönnyebbül a motor. Onnan addig optimális tovább nyomni, hogy váltás után is könnyen vigye a szekeret.

    Turbós-nál az a baj, hogy fújja a turbó, és mész fel a dombon, repül felfele 3-asban, elmegy ez 4-essel is, berakod 4-be, és még mindig simán bírja, csak közben a nyomatékból dolgozás miatt oválisra kopik a hengerfal.

    Az utolsó pár decit, fél litert valszeg nem éri meg hajkurászni fogyasztáscsökkenésben, mert annyit árt a technikának, hogy a megspórolt 100-200Ft/100km-ek többszörösét elkéri majd.

    Gajdán-nak van erről videó youtube-on.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz dethroner #48950 üzenetére

    Nekem megérné, mert én csak havi 600km körül megyek, csak nem annyiért, amennyiért adják, meg garanciával az akku-ra. [200-300km-es hatótávúval hűtenék-fűtenék, taposnám, végsebességgel mennék]
    150.000km és 20 év gari kellene. Vagy adja két fillérért bérbe, és akkor amikor lepusztul, akkor adjon másikat.
    Úgy nem buli, hogy megvennék egy Dacia-t 4 millióért vagy 4,5-ért támogatással, majd gari után mondjuk 10 évesen 60.000km után mondjuk kér egy 2.000.000Ft-os akkupackot + a csere díja. De, ha 15 évesen hal be a kora miatt, az sem tuti, mert akkor ér mennyit, max. 500.000-et?, de az akkupack az 1 évesbe és a 15 évesbe is 2.000.000, ergó extrém totálkárossá tud menni egyik napról a másikra, ha pár cella behal.

    Ez úgy lenne buli, hogy 4,5-ért megveszed, és tulajként élvezed, hogy 400-700Ft-ból tankolsz 100km-re villanyt, meg, hogy kevesebbet javíttatod, de fék, futómű és karos így is van, meg csapágy, szimering, vízhűtés, vezérlő elektronika, érzékelők, stb. [Benzin-motor és váltó nincs, de van villanymotor és inverter.]

    Úgy nem, hogy 400-700Ft/km, meg X millió/xxxxx km bizonytalan időben jó eséllyel 1x a vételárban, meg 1x garin túl cserével, de, ha peched van, akkor törés vagy valami hiba miatt akár egész jó pack is elpatkolhat.
    Egész extrém tartósnak kell lennie az akkunak, szinte csak úgy buli. Pl: ha 300.000-nél hal be, akkor mondjuk 2.000.000/300.000km. Az még 666Ft/100km. Úgy 1066-1366Ft/100km.
    Benzines hasonló kisautó: 5 liter x 380Ft. Legyen 1900Ft.

    Könnyedén ott tudsz lenni a benzines fogyasztásánál, vagy akár sokkal rosszabb helyzetben. Akár, ha veszel még egy packot, vagy az első elpatkolásánál egyszerűen leadod a bontóba az egyébként még milliós árat érő gépet.

    Azoknak ajánlanám, akiknek nem szempont a pénz, és azoknak nem, akiket a legjobban próbálnak rábeszélni, hogy ez aztán a paradicsom, 400-700Ft/100km...
    Az akku hardver, de a fogyasztásába kellene számolni. Egy elhasználódó-fogyó összetevő.

    Nagy hatótávval és sok km futásra is hasonló lesz egyébként a matek. Nagy akkupack a vételárban, később a cserénél megint ott a nagy akkupack sok pénzért.
    BP Tesla Taxi - Műhelypornó - gariba cserélték még az akkupackot és a villanymotort inverterrel. Az akkupack 9.500.000ft használt, bontott, a motor 1.500.000ft, használt, bontott. 1 évvel később hal be, akkor tulaj tejel. Nem tudom, hogy mennyi volt benne, de valami 400.000 körül. 11.000.000-val, és akkor magának otthon kicserélte, leprogramozta: 2750Ft/100km még hozzájön a töltéseken felül.

    [ Szerkesztve ]

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz tboldi #48958 üzenetére

    Ennek a villany Dacia-nak Kínában vagy hol futó Renault változata valami egész vicces. Aszem valami 105 körül.
    Az a lényeg, hogy ilyen km-nél nem kellene csinálni ezt a hülye spórolást, hogy téli kabátban, tötyörögve, csiga tempóban, még a zenét is csak halkan vagy sehogy, mert fogy az elektron.

    Szerk.: A Dacia-é 125km/h, és eco gomb-al még 100km/h-ra tovább korlátozható. Szóval még a 140-et sem tudja.

    [ Szerkesztve ]

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz dethroner #48961 üzenetére

    Biztos, hogy nem fognak. Be lesz építve valahova valamilyen formában. Az is biztos, hogy kell majd akkupack-ot venni, és a sűrűn kell majd javítani is. Nem akarnak tartós gépet csinálni a gyártók. Kell az alkatrész eladás, a márkaszervíz, stb.
    Akiket viszont mostanság bepaliznak főleg azok, akiknek nem volt szempont a pénz, meg egyébként is eladták a gépet még mielőtt totálkáros hiba jött volna elő, és a 2. tulajnál halt be vagy fog behalni a cucc, erre az olcsó autózásra számítanak. Az lett nekik bemesélve, hogy ezeket nem kell javítani, nem kell adót fizetni, az akku örök élet +1nap.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz 2ozzmexy #48994 üzenetére

    Amikor itt olvasok a napokban, az is elég elkeserítő. Váltó hiba, kuplung hiba, beázás 0,5-1 éves autókon. Amit lecserélnék 20 éves technika, gyári a váltója, soha semmit nem kellett cserélni rajta, csak idén 19 évesen cseréltünk egy váltóolajat, és 20 évesen sem ázik be egy cseppet sem.
    Lehet, hogy a 2001-es technikához képest bármit vennék, visszalépés lenne...

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz blakey #49004 üzenetére

    A tömeg is számít. 100 ló és 1000kg, mert az elég jó. 100 ló és 1300-1400kg, az már nem a legtutibb.
    A Swift valami 865kg és 83 lóerő.
    Az átlagos személyautó meg 1200kg körül van manapság. Ezek ált. valahol ott is vannak a 125 lóerő körül.

    Én Swift-et és Jazz-t nézegetek, de nem számolok vele, hogy a Jazz jobban menne a 102 lóval, mert 1073kg. (200Kg-val nehezebb.)

    1102Kg-val és 75 lóval minden újabb autó legyorsul, ha menni akarok velük, akkor nekem pörgetni kell, tiltáson elváltogatni. Ezzel nem lenne baj, viszont, ha ki kell jönni valahonnan sűrű keresztforgalomba, akkor egy erősebb kisebb résbe is be tud jönni. Nekem nagyobb köz kell, mert idő mire kifordulok, és felveszem a tempót.
    Van, amikor ház elől beugranak elém valami erősebb géppel, és már teszem a lábam a fékre, hogy én 50-el jövök, ő meg az előbb 0-val állt, kb. 30 lesz a sebessége a következő a másodpercben, de lósz*rt. Ahogy elém fordult, már 50-re gyorsult.

    1 lóerő 10kg-ra már élhető. A Swift tudja nagyjából.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz tboldi #49016 üzenetére

    Én öreget nem akarok most, meg a 2009-2014-es generáció jobban néz ki, a 2015-2019-es meg sokkal jobban, modern-nek hat. Ha kapnák belőle egy jó példányt, akkor lehet, hogy elgondolkodnék. Nem tudom, hogy azok is sz*rul vannak-e már összerakva sz*r anyagokból, és már csak a neve van, vagy ott még ki lehetne fogni egy utolsó jó példányt, aztán reszelgetjük a végletekig.
    Az, hogy a 2006-os jó, semmit nem jelent a 2016-os példányok megítélésére. A 2001-es Focus is jó volt, a régi Swift is. 2000 körül még szinte minden jó volt.

    Majd benézek a Honda topicba, hogy ott van-e beázás, meg széthulló fődarab. Mondjuk már az olyanok is neccesek nekem, hogy állítólag az újabbnak 6 hónap az olajcsere periódus. Az alatt én 3000-3500km-t megyek, így nekem 3500km-enként kellene akkor cserélni. Csak használt van már belőle, normálisan karbantartott talán nincs is. Ami karban van, az nem eladó, mert azok még maguknak tartják jó állapotba.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz dethroner #49021 üzenetére

    Akárhova vittem szerelőhöz, azt mondták, hogy ebbe nem kell cserélni [Focus mk1 2001 manuális 5-ös]. Tökéletesen kapcsolt a 2001-es olajjal is. Most cseréltettem benne kuplungot kompletten, és akkor hívott a szerelő, hogy eléggé fekete, ha gondolom cseréljünk benne. Mondtam, hogy akkor cserélje ki.
    Természetesen a váltóra írtam, a váltóban nem kellett soha semmit cserélni. A kocsin igen.
    Nincs a könyvében sem megadva váltó olaj csere.
    Neten is azt írja, hogy ebbe nem kell:
    "A karbantartási utasításban a váltóolajcsere nem szerepel, az első feltöltést a váltó élettartamára tervezik."

    Mivel eddig is tökéletesen vette a fokozatokat, így a friss olajjal semmi változást nem tapasztaltam. Se jobb, se rosszabb nem lett.

    Swift-et vennék újat, és látom, hogy itt gond van/volt a nyelestengely csapággyal bizonyos motorkód esetén, de még most is van a turbó motorosnál, és 40-45k km a csereperiódusa. Nekem mondjuk majd az évre megadott adat kell, mert keveset futok. Ha x évente kell, akkor én azt fogom tartani, vagy attól sűrűbbet.
    Nem gond, hogy cserélgetni kell az olajat, itt amiről beszélek az a nyelestengely csapágy és a kuplung. Azokat nem szívesen cserélném 1-3 évente, azért mert gyárilag széthullik.

    Motorolajat is 7000km-enként cserélek a Focus-ba Castrol 5W30-ast. Viszont én csak városba járok, és így az az évente csere.

    szerk.: Igen, az eggyel előtte levő generáció. Abból is mindenképp az 1.3-as a kézi váltóval. Vagy elhozok egy új Swift-et, akkor 1.2-es hybrid a kézi váltóval. Ennyiből áll a szűkített listám.

    [ Szerkesztve ]

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz SyMbioTe #49030 üzenetére

    Most már mindegy, nem volt cserélve, nem lett baja. Megúsztam.
    A következőnek meg elő van írva csere intervallum. A Jazz-nak is van aszem, csak 2-3x ritkább, mint az új Swift-é.

  • [CS]Blade2

    addikt

    Én évente cserélem a Focus-ba az olajat, ami nekem 7000km, és vele együtt a légszűrőt. A Focusba kb. ilyen való:

    És nagyon minimális kosz szokott lenni rajta. Épp hogy a belső mondjuk 60%-a kicsit szürke. Nem lehet port vagy nagyobb szemcséket kirázni belőle.
    Komolyabbnak tűnik, mint a suzuki-é képről, és ez kb. 3000Ft.
    Ha jól kerestem a swift 1.2 dualjet motorra, akkor a 2020-asba elvileg ilyen kell:

    A Focus-os tapasztalatom szerint, lehet, hogy bőven elég lenne 2 évente cserélni. Évente csak ellenőrizni. Ha állandóan valami homokviharba járkál a kocsi, akkor lehet, hogy 1 év alatt szűkül már annyit a keresztmetszet, vagy lehet, hogy gyárilag úgy van kiszámolva, hogy tisztán megy át elégséges levegő, és egy ökölnyi eltömődésnél már nem a legjobb a motornak.
    Az biztos, hogy szűrőn több évnyi retek is elférne, a nagyobb probléma nem következik be, hogy átmegy a por, vagy valami.
    Viszont ezzel a legtöbben nem szeretnének játszani, még a nemrég elhangzott szalonos árak is filléres tétel, mint egy jó vonalkód a hengeren, szóval valszeg mégis csak az a tuti, ha sűrűn van cserélve. Feltehetően az biztos, hogy ártani, nem árt.

    Érdekes egyébként, hogy a suzuki márkaszervízek nem cserélik olajcserénként vagy évenként.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz winbox #49215 üzenetére

    Nekem is csinálja Focus1-esen, de csak kb. 16 éves kora óta. Azóta kipróbáltam egy jó pár fajta lapátot, és nekem is fennáll a dolog. Pont a kormány előtt és visszafele. Amikor felfele jön, akkor még jó. A gumin nem látszik, hogy ott lenne egy 0,1mm hiány vagy valami, hogy visszaforduláskor elhagyja.
    Eddig mindig olyan volt rajta, amikor az 1 nagy karon van 2 fél, azokon meg 2-2 negyed, így jobban felveszi a szélvédő ívét. Most kipróbáltam ezt a flexi verziót, ami alapból egy kifli, aerowing vagy mi a neve. Na ennél látszik, hogy azért is hagy el, mert a két vége adja meg, hogy mennyire simul ki az eredeti formájából, és hát papíron jónak kellene lennie, újonnan nem tudta felvenni a szélvédő ívét, kintről lehetett látni, hogy nem fekszik fel egy pár centis részen. Később ez jobb lett, gondolom hozzá kopott valamennyire, de azóta sem jó.

    Én is várom a magyarázatot. Sz*rok manapság az ablaktörlők, vagy esetleg sérült az üveg, a használat alatt valami mikro gödröt húztak bele az előző lapátok, vagy a kis motor sz*r, de hát itt csak az enyém 19 éves, van akinek tavalyi autón csinálja a jelenséget.

  • [CS]Blade2

    addikt

    Én most fizettem 65K-t a hátsó fékekre a kézifékkel és műszakival, 2x behúztam a kézit, 1 nap után elszakadt vagy szétesett valahol. Jövő héten megy vissza. Ma nézem, hogy a szervó olaj szintje éppen minimumon van. Korából fakadóan hullik szét a gép. 3 hónap múlva lesz 20 éves.
    Most k.ra el kell gondolkodnom, mert az áremeléssel már ingerküszöb fölé kerülök. Vegyek most egy fehér GL Swift-et még 4-ért, vagy felejtsem el az újat, és nézzek valami használt Jazz-t 10 évesen 2-ért, aztán majd közel 10 év múlva megnézem, hogy mi a kínálat... de az már most is sz*r. Nekem 3 hengeres, turbós nem kell. Már most is ritka a szívó 4 hengeres, ráadásul már ma az 1.5-ös az a big big block. 1.2-es a swift, 10 év múlva már fűnyíró motor lesz benne szét fújva turbóval.
    Közben annyit változott a felhasználásom, hogy még kevesebb km-re kellene az autó. Az itt olvasott minőségi dolgok és hibák sem segítettek a döntésben.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz Brogyi #49569 üzenetére

    Én inkább elkezdtem keresni a régi gépek között, mert az itt leírtak alapján ezek nem, hogy 20 évet, 3 évet sem bírnak. Ki a k...a ... fog évente kuplungszettet cseréltetni a gari után?

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz Chereiose #49896 üzenetére

    Nagyon változó. Gondolom sokat számít, hogy mennyire nagy a forgalom, esetleg dugó is van. Nem csak városban, hanem általában 6 liter körül eszik vegyes úton, de közel 8-at is be tud verni ezek szerint: [link] A 4x4-esek szépen lerontják. Inkább azok tudnak akár 8-at is, aszem a katalógus adat is annyi.

    Autónavigátor: Ha hajtják, sokat fogyasztanak a benzinmotorok.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz Chereiose #49909 üzenetére

    Az a lényeg, hogy hozzá kell szokni. Nekem a Focus-ba taposni kell, csak akkor fog hirtelen, ha hirtelen taposom le. Munkahelyen szoktam menni Transit Connect-el, az olyan lehet, mint a Swift, mert az azonnal hirtelen fog. Amikor megyek vele ritkán, akkor elsőre mindig meglep, de a visszaúton már adja magát. (2-2km)
    Összességében mindkettővel lehet szépen adagolva lassítani és vész fékezni, szóval csak érzésre van eltérés, funkcióban nincs.
    Ha úgy érzed, hogy jóval hosszabb a fékút a jelenlegivel, akkor ott inkább egy hiba lesz. A gyári méretű fékeknek normálisan meg kell fogni az autót.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz ncc1701 #49922 üzenetére

    Az azért gáz, mert a kérdező a 2010-2016 körüli generációt kérdezte.

    Én 2020-ast nézegetek, annak valami 3,7-3,9 és 4,valamennyi a katalógusadat. A 2010-es 4x4-esé meg valami 6 litykó és 8,1 liter városban.
    Szerk.: aszem a régi közelebb volt az 1 tonnához jóval. A 19-es vagy a 20-as meg extrém könnyű, csak az előzőhez képest valami 100kg felett faragtak.

    Chereiose: Akkor lehet, hogy az az egyik kivétel, ami erősíti a szabályt, hogy gyárilag a hozzá megfelelő/szükséges méretű fékkel adnak csak ki modellt. Elszámolhatták, és a tömegéhez eggyel nagyobbak illetek volna.

    [ Szerkesztve ]

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz beef #49963 üzenetére

    Próbálgatták már. Az új Swift esetén maximum durván 0,5 litert jelent 100km-enként, és főleg városban.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz Brogyi #49983 üzenetére

    A legújabb Swift-ben ki lehet kapcsolni a StartStop-ot? Ha ki van kapcsolva, akkor mi marad a hybrid részből? Megállás előtt akkor nem állítja le a motort, helyben is jár, ennek ellenére villannyal indítja meg az autót?

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz dethroner #49985 üzenetére

    Ahol én olvastam róla, ott azt írta, hogy fékezésnél visszatölt a rendes akkuba és a li-ion-ba az ülés alá, majd valami 10km/h-nál lekapcsolja a start-stop a benya motort. Egyébként a fogyasztókat látja el az ISG, tehermentesíti a generátort. Van egy normál önindító is, hidegen az indítja a benyamotort.
    Amikor leállította magát a startstop-al, az ISG generátor indítja meg az autót 0-ról.
    Swift 12V-os rendszerre nem írta, hogy később tudna segíteni a hajtásban a benya motornak. Elvileg csak annyival segít, hogy ellátja a fogyasztókat, ezzel tehermentesíti a motort.

  • [CS]Blade2

    addikt

    75 LE 1.4 Focus 1100kg aszem, 2001-es, most eszik 8,5-et.
    Ettől sokkal jobb súly-lóerő aránnyal, hatékonyabb hajtással és motorral szerintem k.va sok a 8-9. Talán tényleg csak azért csinálja, mert túl új, még nagyon passzentos minden forgó alkatrész.

    A WLTP-s vagy milyen gyári adatokat illene tudnia, azok manapság már nem olyan iszonyat kamu értékek. +- pár deci.
    Sz*r gumival, sz*r guminyomással, klímával egyebekkel persze eltérhet, de gondolom ezek itt rendben voltak.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz ncc1701 #50033 üzenetére

    SX4 2020 prospektusból:
    WLTP: 6,623 liter a városi, 5,088 liter az országúti, és 5,859 liter a vegyes. (NEDC sz*r: 5,3 4,3 4,6)

    Swift 2020
    WLTP: 5,3 - 5,7 - 5.0 (NEDC: 4,3 - 3,7 - 3,9)

    Nekem a Focus gyári adatok: 8,5 6,4 5,2. Valami dzsunka labori mérési módszer volt akkoriban, de kb. közelebb van a valósághoz, mint az SX4-esé ma.
    8,5-et eszik most téli gumival községből városba át többnyire, annyi, hogy klíma nélkül. Az 5,2 mondjuk nagy kamu, azt valszeg csak dombon lefele legurítva tudja.

    A WLTP-snek közel kellene lennie a valósághoz. Ez nem olyan hybrid, hogy az első 100km-en a mérésig elhasználja az összes elektromosat, és kihozzák, hogy 2-3 liter a gyári, aztán mondjuk az első 100km még el is megy 3,5-4-ből 0-ra merített akkukkal, a következő 100 alatt meg bever 8-9 litert. Múltkor aszem valami BMW-t és Range Rover-t mértek Totalcar-on, az evett vegyesben ennyit. 2 Tonnás dögök. A Suzuki tudtommal még 1200Kg sincs.

    Nekem gyanús, aztán lehet, hogy tényleg ennyire kamu gyári adatokkal dolgoznak.

    Swift-ről szerencsére a felhasználók tapasztalatai megerősítik, hogy kb. annyi, mint a katalógus adat. 5-6 körül szinte bármilyen úton eljár.

    [ Szerkesztve ]

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz TommyY2 #50078 üzenetére

    Ritkán hallani olyanról, hogy nem nyílt volna ki szükség esetén olyan autóban, amin nem világított a visszajelző vagy kiolvasva nem volt vele gond.
    Az pedig marha fura, hogy, ha 10 évente cserélni kellene, akkor az miért nem kötelező.
    Megnézed, minden nap van híroldalon autóbalesetről hír, sokszor van fénykép is, és minden sz*r, öreg autóban is többnyire nyílik. A barkácsolt gépekben nem szokott, aminek már a 2. nagyobb ütközése van, de az kiolvasva is írta volna elvileg a hibát.

    Az autógyárak általában tíz év után javasolják a cserét, de a Fiat 14 évet „enged”, a Volvo és a GM Europe pedig meghosszabbította 15-re. A Volvo valamennyi autójának B-oszlopán listázza a légzsákokat, és feltünteti mellettük hónapra pontosan a csereidőt. Jelenleg egyedül a Mercedes állítja, hogy a légzsákok az autó egész élete alatt megőrzik eredeti képességüket. Ellenőrei számtalan bontóba került autót nem engedtek át a helyi szerelőknek, hanem maguk indították el a robbantást. Nem találtak hibás autót. A Mercedes szakemberei szerint autóikban az öndiagnosztika oly pontos, hogy még a gyutacs izzószálát is ellenőrzi, amikor az autós ráadja a gyújtást. A szilárd töltet egyezik a rakétákéval, víz alatt is működőképes marad.

    Persze előfordulhat, hogy az 1 éves autót rommá törve nem nyílik, vagy, hogy a visszajelző jónak mutatja, és mégsem... szóval nyilván nem 100%-os ez sem, mint minden technikai cucc.
    Az is lehet, hogy kicseréled az egészet, és az új nem fog nyílni.

    Szerk.:
    Ha csak a két elülső légzsák cseréjére gondolunk, a mintegy 400.000– 600.000 forint közötti öszszeg egy évtizedes, még nagyon jó állapotú Audi A4-es árának a harmadrésze lenne.

    [ Szerkesztve ]

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz jksx #50087 üzenetére

    Amelyik hamarabb eljön? Ha sokat jársz, akkor a km alapján, ami lehet fél évente is, ha meg keveset, akkor az év alapján.
    Szerintem március. Még csak 8000-et mentél március óta.

    Ha az elsőig 14000-et mentél volna 1 éves koráig, akkor sem vinnéd 1 hónapra rá a 15000-esre.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz TommyY2 #50107 üzenetére

    Azért is mondanak eltérő dolgokat, mert sokszor egy szempont szerint vannak vizsgálva a dolgok. Pl.: csak a lehető legkisebb fogyasztás, vagy a környezetszennyezésre van kihegyezve, esetleg a motor élettartalmára, vagy, hogy hogy lehet anyagilag a legjobban kijönni.
    Több vagy az összes szempontot szerintem még sosem vizsgáltak.

    Pl.: a legkisebb fogyasztás valszeg árt a hardvernek, és így is pl. a költségeknek is, holott kisebb fogyasztásra alapesetben kisebb költségre gondolnál.
    Olajcsere-környezet viszonyban pl., hogy ne cseréld gyakran az olajat, csak azt nem mondják, hogy helyette cseréld többet a motor alkatrészeit. Kevesebb olajjal azt hiszed, hogy kíméled a környezetet, de lehet, hogy többet ártasz, hogy dobálod ki a tönkrement vasakat a szemétbe.

    Érv pl., hogy ne járasd álló helyben, mert égeti a benzint, közben nem jutottál odébb 1cm-vel sem, és még ki is pufog. Ugye csupa pazarlás és környezet. Egy kalap alatt viszont nem említik, hogy hidegen szenvedi el a motor a kopás 75%-át. Persze van fizikai és technikai ellenérv is az álló helyben járatáshoz, szóval ez ilyen ördögi kör is, mindennek van előnye és hátránya, néhol meg ami előny, az máshol hátrány.

    Olyan igazán jó megoldás nincs, ha mondjuk nem akarsz benzint pocsékolni sem, motort idő előtt felújítani, lehetőleg keveset szennyezni a környezetet, stb.
    Az arányokat tudod ide-oda tologatni, attól függően, hogy kinek hiszel.

    Ami biztos, hogy a szélsőségek tuti rosszak. Nagyon sűrű olajcsere, nagyon ritka olajcsere, nagyon sok álló melegítés, azonnali elindulás, alacsony fordulaton tartás, hidegen pörgetés, alacsony fordulaton erőltetés, stb. stb.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz ncc1701 #50119 üzenetére

    Láttam amikor megjelent annó. Az a baj, hogy ő sem így vizsgálja. Ráadásul van ami a mai világba felháborodást kelt, és sokan meg akarnak felelni, PC-k akarnak maradni.
    Sokszor ez miatt egy szempontból nézve a dolgot sem tutik az ajánlások.
    Pl.: szélsőségeket nézve, mondjuk csak a motor élettartalmát, javítási költségét akarom a lehető legjobban elkerülni, de egyáltalán nem érdekel a környezetszennyezés. A legtöbb verzióhoz kapcsolódik a pénz kérdés, anyagi okokból akarjuk ugye elkerülni a motor gyors kopását, tönkretételét.
    Lehet, hogy komplexen vizsgálva az jönne ki, hogy igen is úgy jársz a legjobban, ha mindig járatod - mit tudom én - pl. 10 percet, és 2000km-enként cseréled az olajat. A motorod és a pénztárcád optimalizálva, a környezet k.ra nem. Ha ez igaz is lenne, kitennéd videóba a youtube-ra, szétszednének érte.
    Benzinre, gyűrűkre, dugattyúkra, hengerfejre, blokkra, katalizátorra, részecskeszűrőre, kipufogó dobra, olajcserére, stb. mire milyen szokások mellett mennyit költesz ugye.
    Hajlandó vagy-e extra költséget elszenvedni a környezetszennyezés mértékéből egy kicsi faragásért. De ez is marha komplex, mert, ha pár másodperccel az indítás után elindulsz szép lassan, alacsonyan tartod a fordulatot, és a gyári ajánlás szerint cseréled az olajat, akkor lehet, hogy 1-2-vel több fejújításod lesz, vagy lesz 2.-3. motorod és egyebek, azt meg sok energia árán munkálták meg, szállították le, és szennyez, ha hamar tönkreteszed és kidobod.
    Még full elektromosra sem tudta senki kiszámolni. Pl.: van aki 150.000km-t számolt, hogy annyit szennyez extrán a legyártása, ergó, ha 150.000 előtt totálkárosra törik, vagy nagyon keveset mész évente, akkor még kifejezetten extra kártékony vagy az elektromosoddal. Sokan nem gondolnák, hogy a másik meg elégetett 10.000 liter benzint, mégis ő a környezetkímélőbb. Szén-égetéssel gyártott és töltött verzió is van ugye.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz xrvman #50195 üzenetére

    Ez alapján nekem 3000km-enként kellene olajcsere. Nyáron sincs meg a 6km feletti utakból a fele, télen meg egyáltalán, sosem melegszik be. Ráadásul amikor fagy van, én fagyban megyek, fagyban jövök. Meg is sínylette a gép. 90.000-et mentünk vele 15 év alatt. 154.000 van most benne, és kezd odalenni a bontatlan motor. Ez mondjuk Ford, ennek nincs a könyvében ilyen felezett csere, így évente kapott újat. Szerintem 2-3x ártalmasabb ez a csak csupa rövid, városi út, mint egy átlagosabb, normál felhasználás.
    Mivel Swift-eket és Jazz-eket nézegetek, mindkettőnél van ilyen 6 havi, így nekem be kell rendezkedni erre a 3000-ként cserére.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz tboldi #50208 üzenetére

    Ezért mentem volna rá valszeg az egyik utolsó 1.2-es 4 hengeres szívó benzin Swift-re. Gondolom pár éven belül már vagy nem lesz szívó, vagy 3 hengeres lesz. [aztán felemelték az árát, meg olvastam itt a hibákat]
    Tényleg. Egyébként van tapasztalat, hogy mennyi idő/km után melegszik be ez a 2020-as verzió?
    1.4 Focus - nekem ilyen időben 3-3,5km/4-5 perc után van középen a víz. Ez egy 180cm3-vel nagyobb blokk, de elavult, valszeg jóval több a veszteség, meg hát benyából is ugye 8,5-et simán bever.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz tboldi #50225 üzenetére

    Kollégának használt VW TSI elkezdett 3 hengerezni, aztán utána már nem is ment. A gyertyák miatt volt. Mondjuk ez egy volt flottás kocsi [nem tudom, hogy rendőrségnek voltak-e ilyenek, de tavaly nyáron még rendőr volt a kolléga, vagy máshonnan van], és 0,5-1 liter olajat eszik 1000km-enként, és 20.000-enként cseréli. (pont azért, mert 10-20 litert rá kell tölteni két csere között) 5 éves a kocsi.
    Na most lehet, hogy ez az olajmennyiség már túl extrém, és csak azért, de a közvetlen befecskendezés mellett tiszta retek volt a kivett irídiumos gyertya.
    Bár közvetlenül azért nem megy a gyertyára, még azt sem tudta tisztítani, így meglepne, ha értékelhető mértékben tisztítaná a szelep hátoldalát és a szárát.
    Egy retekgyűjtő az a cucc. Állandóan szét kellene szedni, és kitakarítani. :(((

    [ Szerkesztve ]

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz tboldi #50227 üzenetére

    Ez legalább gondolom viszonylag könnyen szétszedhető. Pályán szinte sosem megyek. 2007-ben vagy mikor mentünk utoljára saját autóval. Marhára nem döntöttem. GE-ből 2010-est nézegetek mostanában. Egy GK-t is figyelek, de marha drága, és francia könyve van.
    Swift-ből több évvel fiatalabb kijönne ugyanannyiból. Ahogy elnézem a Baleno-k még 100-200K-val olcsóbbak.
    Suzuki 1.2-es szívónál is megvan, hogy hol gyűlik fel a trutyi?

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz pető bá' #50336 üzenetére

    Én sem vagyok annyira oda érte, de azért valszeg Suzuki-t fogok venni.
    Az egy egyedi dolog, hogy kinek hogy jön a márka szerinti sorrend. Én a Suzuki-t jobbnak tartom, mint az Opel-t, pláne az Opel emblémás Peugeot-t.
    Az olcsósága egyébként ma is megvan. Az értelmesebbek között ma is a legolcsóbb, tudom, mert úgy kerestem, hogy mi van 4,5 millió alatt. Annyi, hogy akinek a többi szimpatikusabb, felfele eléggé összeér más gyártókéval. Opel pl. egy árban van szinte.

    Szerintem egyébként javult a megítélése. Még jobban érvényes lett, miután sokan rászívtak a sok turbós és dízel sz*rra, hogy lehetőleg japánt. A Suzuki meg az.

    2 kerékűbe egyébként szerintem nincs meg ez a jelenség, sőt.

    A szomszédos dolog valszeg egy biztos létező jelenség. Én azt lesz*rom.
    A másik érv az alacsony tömege szokott lenni. Hát az tényleg nem a legbíztatóbb egyeseknél. Engem nem zavar, mert én gyorsan kanyarodni szeretek, oda meg pazar lesz egy Swift. Valszeg így is megfelelő biztonság szempontból.

    Ja, és a 2017 utáni Swift belseje és ülése tetszik. Kívülről inkább Focus-t, Civic-et vennék, meg még pár szóba jöhetne... de én vezetem, és belül fogom nézni, ha veszek.

    Egyébként nekem is van rossz véleményem, előítéletem egy csomó márkáról. BMW-vel nem szívnék ingyen sem. TSI-s némettel szintén, Audi, VW, egyebek. Azokat a legszarabbaknak tartom. Ugyanúgy félek a franciától, mint sokan mások. Peugeot, Renault, Citroen. Nem szívesen vennék Fiat-ot sem. Ecoboost-os Ford-ot.

    Amit vennék: Honda, Toyota, Suzuki, Hyundai, Kia, egyes Ford-ok. Mercedes, talán Volvo. Mitsubishi, Nissan, talán Mazdát is.

    Az elbizonytalanított a Swift-től, amiket itt olvastam. Kíváncsi leszek, hogy mennyire jön be az a mondás, hogy "a koreai az új japán". Ha leadnak a megbízhatóságból, anyagminőségből, akkor könnyen lehet, mert a koreai meg évről évre javul.

    Aztán van akinek mások a szempontok. Pl. abszolút csak a kényelem, és azt a franciákba találta meg, és nem zavarja még kritikusan, hogy minden valami nyűgje van.
    Van aki azért szo...ik TSI-vel, mert hát milyen jó már az anyaghasználat, főleg a belseje.

    Én úgy találtam ide, hogy a saját szempontjaim ide vezettek. Nekem fontos, hogy meg tudjam venni, fent tudjam tartani, megbízható legyen. Gondolom a legtöbb vevő innen van.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz Qtya123 #50371 üzenetére

    Lehet, hogy máshol van a hiba. Gyengébben teker az önindító és azt kell majd hamarosan javítani, vagy nem kap elég benzint vagy nem kap elég levegőt.
    Indítás előtt forgasd a kulcsot egy 3x jobbra-balra a nulla és a gyújtás között, és csak az után indítasz. Ha így jó, akkor visszafolyik a benzin, és az üres cső miatt 2-3másodpercig nem kap benyát.
    Légszűrő tiszta? Olaj mikori?
    Meg lehet próbálni, hogy indításnál adsz egy nagyon kicsi gázt a pedállal. Nekem Focus1-es sz*rakodott, 20 másodperc alatt sem indult, kis gázra meg 1 másodperc alatt. Itt az alapjárathoz külön kis mágnesszelepes levegő van, és az szorult a kosz miatt, nem nyitott ki rendesen, de a pedállal a pillangót kicsit nyitva kapott elég levegőt. Hasonló gond is lehet, csak még nem ilyen szintű, ezért még elindul.

    [ Szerkesztve ]

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz Kochrobi #50631 üzenetére

    Nézd meg azért előtte, hogy mibe kerül egy db új, mielőtt véletlen kinyírod.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz AMD Power #50637 üzenetére

    1 literből 1dl etanol, az meg aszem a 2/3-a energiatartalomba, így 33,3ml az etanolmentes benzinhez képest olyan mintha nem is lenne.
    Így a 95-ös 1 litert számolhatod 0,9666-nak.
    Csak ettől fixen 8,7 helyett mindenképp megeszik 9,0-et.

    A többi valami dugulás, szorulás, más gázállás, más forgalom. Elég, ha szarabbnak érzed, és jobban nyomod kicsivel.

Új hozzászólás Aktív témák