Új hozzászólás Aktív témák

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz ncc1701 #50119 üzenetére

    Láttam amikor megjelent annó. Az a baj, hogy ő sem így vizsgálja. Ráadásul van ami a mai világba felháborodást kelt, és sokan meg akarnak felelni, PC-k akarnak maradni.
    Sokszor ez miatt egy szempontból nézve a dolgot sem tutik az ajánlások.
    Pl.: szélsőségeket nézve, mondjuk csak a motor élettartalmát, javítási költségét akarom a lehető legjobban elkerülni, de egyáltalán nem érdekel a környezetszennyezés. A legtöbb verzióhoz kapcsolódik a pénz kérdés, anyagi okokból akarjuk ugye elkerülni a motor gyors kopását, tönkretételét.
    Lehet, hogy komplexen vizsgálva az jönne ki, hogy igen is úgy jársz a legjobban, ha mindig járatod - mit tudom én - pl. 10 percet, és 2000km-enként cseréled az olajat. A motorod és a pénztárcád optimalizálva, a környezet k.ra nem. Ha ez igaz is lenne, kitennéd videóba a youtube-ra, szétszednének érte.
    Benzinre, gyűrűkre, dugattyúkra, hengerfejre, blokkra, katalizátorra, részecskeszűrőre, kipufogó dobra, olajcserére, stb. mire milyen szokások mellett mennyit költesz ugye.
    Hajlandó vagy-e extra költséget elszenvedni a környezetszennyezés mértékéből egy kicsi faragásért. De ez is marha komplex, mert, ha pár másodperccel az indítás után elindulsz szép lassan, alacsonyan tartod a fordulatot, és a gyári ajánlás szerint cseréled az olajat, akkor lehet, hogy 1-2-vel több fejújításod lesz, vagy lesz 2.-3. motorod és egyebek, azt meg sok energia árán munkálták meg, szállították le, és szennyez, ha hamar tönkreteszed és kidobod.
    Még full elektromosra sem tudta senki kiszámolni. Pl.: van aki 150.000km-t számolt, hogy annyit szennyez extrán a legyártása, ergó, ha 150.000 előtt totálkárosra törik, vagy nagyon keveset mész évente, akkor még kifejezetten extra kártékony vagy az elektromosoddal. Sokan nem gondolnák, hogy a másik meg elégetett 10.000 liter benzint, mégis ő a környezetkímélőbb. Szén-égetéssel gyártott és töltött verzió is van ugye.

Új hozzászólás Aktív témák