Új hozzászólás Aktív témák

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz dethroner #49021 üzenetére

    Akárhova vittem szerelőhöz, azt mondták, hogy ebbe nem kell cserélni [Focus mk1 2001 manuális 5-ös]. Tökéletesen kapcsolt a 2001-es olajjal is. Most cseréltettem benne kuplungot kompletten, és akkor hívott a szerelő, hogy eléggé fekete, ha gondolom cseréljünk benne. Mondtam, hogy akkor cserélje ki.
    Természetesen a váltóra írtam, a váltóban nem kellett soha semmit cserélni. A kocsin igen.
    Nincs a könyvében sem megadva váltó olaj csere.
    Neten is azt írja, hogy ebbe nem kell:
    "A karbantartási utasításban a váltóolajcsere nem szerepel, az első feltöltést a váltó élettartamára tervezik."

    Mivel eddig is tökéletesen vette a fokozatokat, így a friss olajjal semmi változást nem tapasztaltam. Se jobb, se rosszabb nem lett.

    Swift-et vennék újat, és látom, hogy itt gond van/volt a nyelestengely csapággyal bizonyos motorkód esetén, de még most is van a turbó motorosnál, és 40-45k km a csereperiódusa. Nekem mondjuk majd az évre megadott adat kell, mert keveset futok. Ha x évente kell, akkor én azt fogom tartani, vagy attól sűrűbbet.
    Nem gond, hogy cserélgetni kell az olajat, itt amiről beszélek az a nyelestengely csapágy és a kuplung. Azokat nem szívesen cserélném 1-3 évente, azért mert gyárilag széthullik.

    Motorolajat is 7000km-enként cserélek a Focus-ba Castrol 5W30-ast. Viszont én csak városba járok, és így az az évente csere.

    szerk.: Igen, az eggyel előtte levő generáció. Abból is mindenképp az 1.3-as a kézi váltóval. Vagy elhozok egy új Swift-et, akkor 1.2-es hybrid a kézi váltóval. Ennyiből áll a szűkített listám.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák